eitaa logo
قرآن‌ومعارف‌مدافعان‌حریم‌‌‌‌‌ولایت
321 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
82 فایل
اهداف 🔷 ترویج قرآن و معارف اهل بیت(ع) 🔷 تفسیر و تجوید 🔷 داستانگویی 🔷 روشنگری و بصیرت افزایی 🔷 تقوا و خوسازی آیدی مدیر @Mohamadjalili1 __________ ادمین پاسخگو @yakhoodaaaa _________________ http://eitaa.com/joinchat /3990290446C9b55326945 _______
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘ بسم الله الرحمن الرحیم ☘ 🔴امروز سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ۴ ذوالحجه ۱۴۴۰ ۶ اوت ۲۰۱۹ 🌺 : یا ارحم الراحمین 💠امام محمدباقر (علیه‌السلام): كَأنّی بِأَصحابِ القائمِ وَ قَد اَحاطوا بِما بَینَ الخافِقینَ فَلَیس مِن شَیءٍ اِلاّ وَ هُوَ مُطیعٌ لَهمُ. گویا یاران حضرت قائم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را می‌بینم که بر شرق و غرب عالم سُلطه یافته‌اند و دیگر چیزی وجود ندارد که مطیع و تحت فرمان آنان نباشد. 📚 کمال‌الدین، ج ٢، ص ٦٧٣
4_444158721451360289.mp3
5.78M
♦️موضوع: 3-بحث طُرُق وقف 🔶استاد #سید_محسن_موسوی_بلده ☑️جلسه 3 ✔️آموزش #تجوید_عمومی #مدافعان_حریم_ولایت #کانال_آموزش_و_حفظ_قرآن‌کریم @ghoranevelayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 💠💠💠💠💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💞صبح آمده‌ست تا عشق بکارد باران محبت به سرت باز ببارد.. خورشید رسیده ست که با جوهر نورش.. نقشی زخــدا بر دل پاکت بنگارد 🖐السلام علیک یا اباصالح المهدی🖐 ---------------------------- 🌾کوتاهترین برای بزرگترین آرزو . 🌾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘ بسم الله الرحمن الرحیم ☘ 🔴 امروز چهارشنبه ✅۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ✅۵ ذوالحجه ۱۴۴۰ ✅۷ اوت ۲۰۱۹ 🌺 : یا حي يا قيوم 💠امام جعفرصادق (علیه‌السلام): اذا قامَ القائمُ لایبقی اَرضٌ اِلاّ نُودِی فیها شَهادَةُ «اَن لااله اِلاّ اللهُ و أَنّ مُحمداً رسولُ الله صلی الله علیه و آله و سلم.». زمانی که حضرت قیام می‌کند سرزمینی باقی نمی‌ماند جز اینکه ندای (رسای) شهادتین «لا اله الاالله محمد رسول‌الله(صلی‌الله علیه و آله)» از آن برخواهد خواست. 📚بحار،‌ ج ٥٢، ص ٣٤٠ ✳️✳️✳️✳️✳️✳️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍀🌸🍀🌸🍀 🌺🍀🌺🍀🌺 🌸🍀🌸🍀 🌺🍀🌺 🌸🍀 🌺 ۱۵ و ۱۶ سوره بقره از: نور یَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَ یَمُدُّهُمْ فِی طُغْیانِهِمْ یَعْمَهُونَ(۱۵) آنان را به استهزا می گیرد و آنان را در طغیانشان مهلت می دهد تا شوند. ها: * کلمه«یَعمهون»از«عَمَه»مثل«عَمی»می باشد،لکن«عمی»کوری ظاهری را گویند و «عمه»کوری باطنی است. *  علیه السلام در تفسیر این آیه می فرماید: ،اهل مکر و خدعه و استهزا نیست،لکن جزای مکر و استهزای آنان را می دهد.  همچنان که آنان را در طغیان و سرکشی خودشان، رها می کند تا سر درگم و غرق شوند. و چه سزایی سخت تر از قلب و شیطان و وسوسه های او،میل به گناه و بی رغبتی به عبادت،همراهی و همکاری با افراد نا اهل و سرگرمی به دنیا و غفلت از حقّ که منافقان بدان گرفتار می آیند. * ،دوگانه رفتار می کنند و لذا با آنها نیز دو گونه برخورد می شود؛در دنیا احکام مسلمانان را دارند و در کیفر کفّار را می بینند. ها: ۱-کیفرهای الهی،متناسب با گناهان است.در برابر «إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُنَ» ، «اللّهُ یَسْتَهْزِئُ بِهِمْ» آمده است. ۲ - با خدا طرفند،نه با مؤمنان.(آنها مؤمنان را مسخره می کنند،ولی خدا به حمایت آمده و پاسخ مسخره ی آنان را می دهد.) «اللّهُ یَسْتَهْزِئُ بِهِمْ» ۳ - ،اگر به عنوان پاسخ باشد،مانعی ندارد.نظیر تکبّر در مقابل متکبّر. «اللّهُ یَسْتَهْزِئُ بِهِمْ» ۴ -از مهلت دادن وزیاده بخشی های خداوند،نباید شد. «یَمُدُّهُمْ فِی طُغْیانِهِمْ» ۵ - و طغیان،زمینه ای برای هاست. «فِی طُغْیانِهِمْ یَعْمَهُونَ» _____________ الَّذِینَ اشْتَرَوُا الضَّلالَهَ بِالْهُدی فَما رَبِحَتْ تِجارَتُهُمْ وَ ما کانُوا مُهْتَدِینَ(۱۶) آنان کسانی هستند که به بهای(از دست دادن)هدایت، و گمراهی شدند. امّا این داد وستد،سودشان نبخشید و در شمارِ هدایت یافتگان در نیامدند.(ویا به اهداف خودنرسیدند.) ها: * ،صاحب هدایتی نبودند که آن را از دست بدهند.پس شاید مراد آیه این است که زمینه های و عوامل هدایت را از دست دادند.همچنان که در آیات دیگر می خوانیم: «اشْتَرَوُا الْکُفْرَ بِالْإِیْمانِ» گروهی ایمان را به کفر فروختند. و یا «اشْتَرَوُا الْحَیاهَ الدُّنْیا بِالْآخِرَهِ» آخرت را به زندگی دنیوی فروختند. ویا «وَ الْعَذابَ بِالْمَغْفِرَهِ» آمرزش و عفو الهی را با قهر و عذاب او معامله کردند. یعنی استعداد و دریافت پاداش و مغفرت را با اعمال خود از بین بردند. عاقبت،نور الهی دود شد حق جوی او،نمرود شد ها: ۱ -،سود و زیان خود را نمی شناسد ولذا هدایت را با ضلالت معامله می کند. «اشْتَرَوُا الضَّلالَهَ بِالْهُدی» ۲ -،آزاد و انتخاب گر است.چون داد و ستد،نیاز به اراده وتصمیم دارد. «اشْتَرَوُا الضَّلالَهَ...» ۳ - همچون بازار است و مردمان،معامله گر؛ و مورد معامله،اعمال و انتخاب های ماست. «اشْتَرَوُا... فَما رَبِحَتْ تِجارَتُهُمْ» ۴ - مؤمن،هدایت؛ «عَلی هُدیً مِنْ رَبِّهِمْ» و سرانجام منافق،انحراف است. «ما کانُوا مُهْتَدِینَ» ۵ - به اهداف خود راهی نمی یابند. «ما کانُوا مُهْتَدِینَ».... 🌹🍀🌹🍀🌹 🌹🍀🌹🍀 🌹🍀🌹 🌹🍀 🌹