eitaa logo
QASiM.ZARIF.RESEARCH
1 دنبال‌کننده
196 عکس
6 ویدیو
13 فایل
پیوند عضویت در صفحه اینستاگرام: instagram.com/ghzresearch
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 آخرين مهلت شركت در پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان فقط تا تاريخ 1399/04/31 🔻توضیحات بیشتر در مورد پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی:👇 https://eitaa.com/howzehpajohesh/446 🔻مهمترين ويژگي هاي پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي:👇 https://eitaa.com/howzehpajohesh/448 🔻بخش های ویژه فراخوان:👇 https://eitaa.com/howzehpajohesh/554 🔻محورهای فراخوان: https://eitaa.com/howzehpajohesh/983 🔺آدرس سامانه فراخوان👇: http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze ☎️دبیرخانه آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان تلفن: 32008327-051 لینک خبر: http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=38073 •┈┈••••✾•☘️🌺🌼🌸🍀•✾•••┈┈• 💐 با ما همراه باشید👇 ❣️دوستان‌تان را نیز دعوت کنید؛ 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔 @howzehpajohesh
✅✅🔴باسلام و احترام؛ باتوجه به تعطیل بودن برخی از قسمت های مرکز مدیریت و هم چنین معاونت پژوهش، به استحضار میرساند سامانه فراخوان تا هفته آینده 9 تیرماه فعال خواهد بود و بعد از این زمان به علت سرعت در فرآیند داوری، هیچ اثری پذیرفته نمی شود. باتشکر. دبیرخانه فراخوان پانزدهم
36380418_-211114.pdf
559.7K
✅انتشار مقاله علمی پژوهشی با عنوان گستره و روش شناسی فقه الاجتماع ✒️به قلم استاد عبدالحسین خسروپناه عضو هیات امنای پژوهشگاه فقه نظام و حجةالاسلام مجید رجبی معاون پژوهش پژوهشگاه فقه نظام 🔻کانال رسمی پژوهشگاه فقه نظام 🆔 @jiiss_ir
Ghasem Zarif: امروز جوان‌های ما بایستی، هم سلامت جسمی، و هم سلامت معنوی، و هم سلامت فکری را با هم داشته باشند و برای خودشان نگه دارند. سلامت جسمی را با ورزش و با تغذیۀ مناسب؛ سلامت معنوی و قلبی را هم با توجّه به خدا، با نماز، با دعا، با توسّل، با یاد شهدا؛ سلامت فکری را هم با کتاب‌خوانی تأمین کنید.۱۳۹۵/۰۹/۲۳ کارگاه مهارت‌های مطالعه استاد: دکتر مرتضی باصری برگزاری به روش مجازی و برخط در سامانه LMS حوزه علمیه خراسان تنها طلاب محترم دوره تثبیتی و عزیزانی که پیش از این نام‌نویسی کرده‌اند، می‌توانند شرکت کنند. ساعت و روز برگزاری: پنجشنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ آغاز دوره: پنجشنبه ۱۶ مرداد امکان اضافه شدن فرد دیگری نیست.
💢 برگزاری سومین یادمان علامه طباطبایی(ره) باموضوع «اندیشه‌های فقهی و حقوقی علامه طباطبایی» 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
نخستین_اندیشه_های_شیعی.pdf
23.32M
معرفی کتاب کتاب نخستین اندیشه‌های شیعی ﴿تعالیم امام باقر علیه‌السلام﴾ نویسندۀ این اثـر، خانم دکتر ارزینا لالانی پژوهشگری است که درباره قرون نخستین اسلامی شیعی تحقیق می‌کند. او به تدریس آثار مربوط به حدیث در دانشگاه کمبریج اشتغال داشت و اکنون در‌ مؤسسه مطالعات‌ اسماعیلی،لندن،به تحقیق مشغول است. خانم لالانـی از دانـشگاه ادینبورگ درجۀ دکتری دریافت کرده است.متن انگلیسی این کتاب در آبان 1381 برندۀ جایزۀ کتاب ولایت سال جمهوری اسلامی ایران شد و خانم‌ لالانی‌ برای دریافت جایزه خود به ایران آمدند و در مراسمی که به ایـن مـناسبت در شهر یزد برگزارشده بود،شرکت کرد. روش نویسنده در پرداختن به تاریخ زندگانی امام باقر علیه‌السلام قابل توجه است.
🔰جهت اطلاع از آخرین اخبار و یافته‌‌های تحقیقاتی پیرامون اقتصاد اسلامی و فقه الاقتصاد به نشانی فهرست همکاران پژوهشی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد مراجعه نمایید: ✅✅✅هیئت تصمیم دارد تا مهم‌ترین عناوین خبری و تحقیقاتی این مؤسسات را از طریق همین کانال به سمع و نظر مخاطبان برساند. (ع) https://www.isu.ac.ir http://www.rihu.ac.ir http://mfos.ir http://islamicec.ir _انسانی_اسلامی(صدرا) http://icih.ir http://ieaoi.ir http://www.olgou.org http://iict.ac.ir http://rc.majlis.ir/fa http://cmirq.ir/fa (ره) http://iki.ac.ir http://mana.sccsr.ac.ir http://econstudies.qasd.ir https://ishm.um.ac.ir http://ierc.sbu.ac.ir/fa/Default.html http://mbri.ac.ir/IslamicBanking http://www.ihcs.ac.ir/economics/fa https://tyb.ir (عج) http://www.najah.ir http://mozooshenasi.ir http://www.ires.ir http://www.mofidu.ac.ir هیئت_اندیشه_ورز_اقتصاد_و_الگوی_پیشرفت_اسلامی حوزه علمیه خراسان @eghtesadhozehkh
امروز جوان‌های ما بایستی، هم سلامت جسمی، و هم سلامت معنوی، و هم سلامت فکری را با هم داشته باشند و برای خودشان نگه دارند. سلامت جسمی را با ورزش و با تغذیۀ مناسب؛ سلامت معنوی و قلبی را هم با توجّه به خدا، با نماز، با دعا، با توسّل، با یاد شهدا؛ سلامت فکری را هم با کتاب‌خوانی تأمین کنید.۱۳۹۵/۰۹/۲۳ کارگاه مهارت‌های مطالعه استاد: دکتر مرتضی باصری برگزاری به روش مجازی و برخط در سامانه LMS حوزه علمیه خراسان تنها طلاب محترم دوره تثبیتی و عزیزانی که پیش از این نام‌نویسی کرده‌اند، می‌توانند شرکت کنند. امکان اضافه شدن فرد دیگری نیست. ساعت و روز برگزاری: پنجشنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ آغاز دوره: پنجشنبه ۱۶ مرداد
🔆🌺مژده 🎊 مژده 🎊مژده🌺🔆 ✅جشنواره عید تا عید🎉 ✳️ فروش ویژه محصولات انتشارات حوزه علمیه خراسان در قالب جشنواره عید تا عید آغاز شد. 📚(صدها كتاب مطالعاتي علوم و معارف اسلامي، درسي و كمك درسي حوزوي) 🌟به ازاي هر 100 هزار تومان خريد، 50 هزار تومان كتاب رايگان دريافت و در قرعه كشي ويژه عيد غدير شركت كنيد. 🌸 اطلاعات تکمیلی و مشاهده لیست کتب در کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در ایتا👇🏻👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
هم‌اکنون نخستین جلسه از کارگاه مهارت‌های مطالعه مدرسه علمیه شهید شفیعی در سامانه LMS حوزه علمیه خراسان استاد: دکتر مرتضی باصری
دومین جلسه از کارگاه مهارت‌های مطالعه مدرسه علمیه شهید شفیعی در سامانه LMS حوزه علمیه خراسان پنجشنبه ۲۳ مرداد ۹۹ استاد: دکتر مرتضی باصری
خبر خوب برای همهٔ کسانی که با لغت سروکار دارند مؤسسهٔ لغت‌نامهٔ دهخدا متن کامل لغت‌نامهٔ دهخدا را در نشانی زیر در دسترس قرار داده است: https://icps.ut.ac.ir/fa/dictionary پیش‌تر از این به‌صورت غیررسمی مدخل‌های لغت‌نامهٔ دهخدا در اختیار بود، اما قطعاً اعتبار و وثوق سایت رسمی را نداشتند.
کارگاه جلسه یکم 99/05/01 📌می‌گویند وقت طلاست! اگر وقت طلاست چرا این همه آن را دور می‌اندازیم و هدر می‌دهیم؟!! وقت طلا نیست! ما برای طلا ارزش بسیاری قائلیم؛ ولی برای وقت چنین ارزشی قائل نیستیم. اگر طلا را از کف دادیم می‌شود جبران کرد؛ ولی آیا می‌توان وقت رفته را به دست آورد. بر لب جوی نشین و گذر عمر ببین! با سرعت می‌گذرد و بر‌نمی‌گردد. 📌سلامت روان از آنِ کسی است که نخست در پی شکوفایی خویش باشد. همچنین نیازهای خود را از راه مشروع به دست آورد. 📌مدیریت زمان یعنی من یک "اکنون" دارم و یک "آینده". برخی در "اکنون" تنها در پی لذت‌اند و به آینده اندیشه نمی‌کنند. آنچه انتظار این گروه را می‌کشد محنت است! گروهی دیگر در "اکنون" بار محنت را به دوش می‌کشند؛ ولی آینده‌ای با لذت نصیب‌شان می‌شود. امروز رنجِ سختی درس، مطالعه، مباحثه و ... را به جان می‌خرید؛ ولی فردا که موفقیتی را به دست می‌آورید لذت می‌برید. 📌بر پایه یک پژوهش، روشن شده‌است که هیچ انسانی خوش‌شانس یا بد‌شانس پا به دنیا نمی‌گذارد. موفقیت در گرو شانس نیست. لیس للانسان الا ما سعی. کسی به موفقیت دست می‌یابد که: 1. مهارت "تصمیم‌گیری" دارد. در بحث ما انسان موفق کسی است که تصمیم می‌گیرد تا از وقت خود درست استفاده کند. 2. از فرصت‌ها خوب استفاده می‌کند. یکی همه شب را می‌خوابد؛ ولی دیگری در سحر، دولت بیدار به بالینش آید و غرق در تهجد می‌شود. 3. فرصت بد را به خوب تبدیل می‌کند. درسی را خوب نمی‌خواند و قبول نمی‌شود. به خود می‌آید و آسیب‌شناسی می‌کند و در پی جبران بر‌می‌آید. 4. خوش‌بین است.
کارگاه جلسه دوم 99/05/08 📌اگر کسی در پی موفقیت است، زمان برایش اهمیّت پیدا می‌کند. بسیاری از محصلان در آغاز تحصیل به این فکر نمی‌کنند که باید به مرتبه‌ای عالی دست یابند. خود را درحد متوسط و پایین‌تر از آن می‌دانند و دست‌یابی به موفقیت و مرتبه عالی را برای خود دور از نظر می‌پندارند. اینان عزت‌نفس ندارند. کسی که عزت‌نفس دارد می‌تواند زمان خود را مدیریت کند و به مرتبه عالی برسد. عزت‌نفس پس از مدیریت زمان، سرمایه‌ای است که خداوند آن را به انسان بخشیده است. برای اینکه بدانیم چه اندازه از عزت‌نفس برخورداریم باید بررسی کرد که چه تصویر ذهنی و قضاوتی از خود داریم. این قضاوت یا مثبت است یا منفی. کسی که عزت نفس دارد به موفقیت می‌اندیشد و خود را شایسته رسیدن به مرتبه عالی می‌داند و به برای رسیدن به آن برنامه دارد و همه تلاش خود را به کار می‌بندد. البته گاه این عزت‌نفس، کاذب است. تنها شعار سر داده می‌شود که من می‌خواهم چنین و چنان شوم ولی هیچ کاری برای رسیدن به اهداف خود نمی‌کند. من آنم که رستم بود پهلوان! 📌ارکان عزت‌نفس: 1. زندگی آگاهانه. 2.زندگی هدفمند: هدف باید واقعی باشد نه صرفاً آرزو و خیال. گر مرد رهی میان خون باید رفت🌹وز پای فتاده سرنگون باید رفت🌹تو پای به راه در نه و هیچ مپرس🌹خود راه بگویدت که چون باید رفت. () 3. خودپذیری: نتیجه خودپذیری، خودباوری و شکوفایی است. 4. انسجام: یک‌پارچگی و تمرکز بر روی هدف. 5.جرأت‌مندی (ابراز خود): از نشانه‌های جرأت‌مندی "هنر و مهارت نه‌گفتن" است. نه ظالم است نه مظلوم. ضامن آدم بدحساب نمی‌شود. می‌تواند به او نه بگوید. 6. مسئولیت‌پذیری: شکست‌ها و ناکامی‌های خود را به گردن این و آن نمی‌اندازد.
💻سومین نشست مجازی (وبینار) 📈 در ترازوی عدالت⚖️ 🎤 (نائب رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی) ❓آیا بورس ذاتا به تقویت عدالت اجتماعی کمک می‌کند؟ ❓آیا وضعیت فعلی بورس عادلانه است؟ ❓ظرفیت‌های بورس برای تحقق منافع عمومی و عدالت اجتماعی چیست؟ ❓نقش مجلس و دولت در این زمینه چیست؟ 📆چهارشنبه ۵ شهریور 🕒 ١۵-١٧ 📣📣📣شرکت برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. 🔶🔶🔶جهت شرکت در نشست و دریافت لینک به نشانی زیر در پیام‌رسان‌های تلگرام، سروش، بله، اینستاگرام و ایتا مراجعه کنید: @eghtesadhozehkh معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان ┈┈•✾•🍀🌻🍀•✾•┈┈ 💐با ما همراه باشید؛ 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: ╔═🦋🌴════╗ @howzehpajohesh ╚════🌴🦋═╝
💠موضوع: «بررسي تطبيقي نظريه فداي حضرت عيسي در مسيحيت و شهادت امام حسين عليه السلام در شیعه» 🎤 ارائه دهنده: حجت الاسلام مجتبی داوودی 🗓 زمان : چهارشنبه 5 شهریور ماه ۱۳۹۹ ⏰ ساعت 5 عصر ✅چهل وهفتمین نشست از سلسله نشست های «کلمه سواء» ✴️برگزارکننده: هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی معاونت پژوهش 🌐علاقمندان می توانند از دو طریق سامانه‌ی دانا (LMS) حوزه علمیه خراسان به آدرس اینترنتی: http://lms.hozehkh.com/panel/ و همچنین سایت هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی معاونت پژوهش این حوزه به نشانی: http://irchozehkh.ir/ در این نشست به صورت مجازی شرکت کنند. •┈┈••••✾•☘️🌼🍀•✾•••┈┈• 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔 @howzehpajohesh
📣🖥📣 سلسله وبینارهای اقتصاد مقاومتی ✅ اقتصاد زَکَوی (اقتصاد برمبنای زکات) 🏅همراه با ارائه گواهینامه معتبر شرکت در وبینار 📝 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، لطفا مشخصات خود را به آیدی@maharat99 در پیام رسان ایتا، ارسال فرمایید؛ ☎️ و یا در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۵۱۳۲۰۰۸۸۲۵ تماس حاصل فرمایید. ♾ لینک دوره پس از ثبت نام ارسال می گردد. ⏳ مهلت ثبت نام: ۳ شهریور ۹۹ 🗓 زمان وبینار: ۴ شهریور ۹۹ ساعت ۱۰ صبح 💠 مرکز آموزش مهارت های علمی - کاربردی حوزه علمیه خراسان ┈┈•✾•🍀🌻🍀•✾•┈┈ 💐با ما همراه باشید؛ 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: ╔═🦋🌴════╗ @howzehpajohesh ╚════🌴🦋═╝
کارگاه جلسه سوم 99/05/15 📌سخن در ابعاد روانی مسئله مدیریت زمان بود. از عزت‌نفس و خودباوری به عنوان لازمه مدیریت زمان یاد کردیم. امام بزرگوار رحمه‌الله نیز در رهبری و پیروزی انقلاب اسلامی، خودباوری و عزت نفس را در جان و روان ملت پرورش داد. 📌از ارکان عزت‌نفس خودپذیری است. ذهنیت ما مسیرهای پیش‌رو را ترسیم می‌کند. ذهنیت مثبت از خودپنداری مثبت می‌آید. خودپنداری مثبت، ما را به خودپذیری می‌کشاند و حودپذیری ما را به خودباوری و شکوفایی می‌رساند. ذهنیت مثبت👈خودپنداری مثبت👈خودپذیری👈خودباوری. آفت این موضوع، اضطراب است. 📌 در برابر ذهنیت مثبت، ذهنیت منفی است. ذهنیت منفی👈خودپنداری منفی👈درماندگی👈خود درماندگی👈خوددرماندگی آموخته‌شده. علت ذهنیت منفی، خودپنداری منفی است. کسانی که خودپنداری منفی دارند دچار درماندگی، سپس خوددرماندگی و بعد از آن خوددرماندگی آموخته‌شده می‌شوند. خوددرماندگی آموخته‌شده حالتی است که صاحب آن می‌گوید من به درد هیچ کاری نمی‌خورم. دست به دریا می‌زنم خشک می‌شود. این حالت، انسان را به رفتارهای پر خطر و حتی خودکشی می‌کشاند. 📌گروهی نیز در میانه ذهنیت مثبت و منفی جای دارند. روزی با انگیزه و روزی بی انگیزه. روزی استادش را می‌ستاید و روز دیگر نفرین! گاه نماز شبش را می‌خواند و گاه حال نمازهای واجب را هم ندارد.
کارگاه جلسه چهارم 99/05/22 📌تمرکز نداشتن، انسان را در مدیریت زمان دچار مشکل می‌کند. تمرکز داشتن یا نداشتن در نوع ذهنیت انسان ریشه دارد. اگر مثبت باشد، اضطراب نیز مدیریت می‌شود و تمرکز به هم نمی‌خورد. می‌گوید: من وقت کم می‌آورم و نمی‌توانم به همه درسه‌ها و علاقه‌مندی‌های خود برسم. از خوابش می‌زند. این کم‌خوابی اضطراب را افزایش می‌دهد. 📌ذهن، چنان لیوانی آب است که در آن تکه‌ای یخ افتاده است. 10% یخ بیرون آب و باقی درون آب است. آن 10% خودآگاه ذهن است. ویژگی خودآگاه ذهن، ظرفیت محدود آن است. آن 90% را ناخودآگاه ذهن می‌گویند. این ناخودآگاه سرمایه ماست. 📌صاحبان ذهنیت مثبت از ناخودآگاه ذهن بهره می‌جویند و صاحبان ذهنیت منفی از خودآگاه ذهن. 📌برای مدیریت زمان و یک برنامه موفق باید سه آمادگی در انسان به دست آید: 1. آمادگی جسمی: خواب مناسب (7 ساعت شب و 1 ساعت روز)، ورزش، تغذیه و ... 2. آمادگی روحی: هدف‌مندی، خودپذیری و ... 3. آمادگی علمی: آشنایی با شیوه‌های فراگیری درس، هنر خوب شنیدن، آشنایی با برنامه‌ریزی به گونه‌ای که قابل اجرا و نتیجه‌بخش باشد و...
توقع ما از حوزه چیست؟ (2) آزاد اندیشی: 1. حوزه آزاد اندیش است. خاصیت علمی بودن است. تحجر در میدان علم معنی ندارد. یعنی اگر عالم هستیم، حوزه علمیه هستیم، دنبال علم هستیم، باید فکر را آزاد گذاشت؛ البته برای اهل فکر. معلوم است که در یک مجموعه علمی کسی که صلاحیت فکری ندارد، جرأت اظهارنظر هم پیدا نمی‌کند؛ اگر اظهار نظر کرد، مچ او را می‌گیرند، غلط او آشکار می‌شود. آن کسی که صلاحیت اظهارنظر دارد، بایستی اظهارنظر کند؛ چه در فقه، چه در اصول، چه در فلسفه، چه در کلام، چه در بقیه مباحث و علوم حوزوی و رایج در حوزه؛ یعنی باید آزاداندیشی باشد. (منبع) 2. این‌طور نباشد که طلبه خیال کند اگر بخواهد امتحان بدهد، بایستی مثلاً این‌گونه در جزییات دقت بکند و این ریزه‌کاری‌ها را بداند، و نتیجتاً از آن مسائل اصلی باز بماند. البته در درس‌ها هم باید این نکته رعایت شود، اما عمده در امتحان است. نه تنها طلاب را بایستی از غور بی‌حاصل در بعضی از کارهای کوچک برحذر بدارند، بلکه بیشتر باید آن‌ها را به تحقیق، به تفحص، به آزاداندیشی، به سعۀ مسائل مورد نظر و نوآوری سوق بدهند. (منبع)
چگونه خوب درس بخوانیم؟ درآمد: هدف از درس‌خواندن و روش فراگیری آن برایتان روشن است؟ اینکه دانش را صرفاً به خاطر سپردن تکه‌پاره‌های اطلاعات یا گذراندن واحدهای متعدد درسی و کسب انواع و اقسام مدارج تحصیلی در نظر آوریم، مایۀ وهن مفهوم دانش است. (منبع) اگر این‌گونه یا به چیزی شبیه به این می‌اندیشید، هم‌اینک به فکر چاره باشید. در سخن بیاندیشید: حفظ‌گرایی درست نیست، مفید نیست. طلبه را باید از اول درس خواندن وادار کرد به اینکه فکر کند. معروف بود می‌گفتند: «بدان ایدک الله» - چرا گفت بدان و نگفت بخوان؟ - منظور این است که اولا حس سوال‌پردازی را در طلبه زنده کند، بعد هم به او تفهیم کند که خواندن مراد نیست، دانستن مراد است. (منبع) ادامه دارد...