eitaa logo
گم‌گشته
83 دنبال‌کننده
16 عکس
4 ویدیو
10 فایل
يا الهی...! لَأَبكِيَنَّ عَلَيكَ بُكَاءَ الْفَاقِدِينَ! همانند "عزیز گم‌کرده‌ها" به آستانت گریه می‌کنم! 🌐 شبکه‌های اجتماعی گم‌گشته: https://zil.ink/gomgashte59 📬 ارتباط: @gomgashte_59 📪 پیام ناشناس: https://daigo.ir/secret/6823640857
مشاهده در ایتا
دانلود
ایـن شــب یـلـدا فـقط یک فـایـده دارد همین یک دقیقه بیشتر، من دوستت دارم حسـین حسین جان...🖤
آیت‌الله‌مصباح (اصلاحی).apk
31.17M
🔰 📱نرم‌افزاز «آثار آیت‌الله مصباح» 🔹 این نرم‌افزار شامل آثار مکتوب آیت‌الله مصباح(ره) می‌باشد. ❗️ فایل بارگذاری شده، نسخۀ اصلاحی بوده و برای سیستم عامل‌هایی با «اندروید ۱۴» نیز مناسب می‌باشد و پیام ناسازگاری دریافت نخواهد شد. 🔎 برای مشاهدۀ سایر نرم‌افزارهای کاربردی، روی هشتگ ابتدای پیام کلیک کنید. ┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄ شبکه‌های اجتماعی گم‌گشته ✥ گفتارهای مهدی‌رسولی/گم‌گشته👇 🆔 https://eitaa.com/gomgashte59
گم‌گشته
🔰 قالب: | سطح: 🔰 موضوع: ┄┄┄┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄┄┄┄ 🔍 بررسی کتاب: 📚 «درآمدی بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی» ✏️ نویسنده: «استاد محمدتقی فیاض‌بخش» ✍ گم‌گشته | مهدی رسولی ✥ این کتاب را به‌صورت کامل مطالعه کرده و چند نکته را دربارۀ آن بیان می‌کنم: 1⃣ این کتاب، از بیانات استادی نوشته شده است که از شاگردان خاص آیت‌الله پهلوانی بوده و بنده در حدّ و اندازه‌ای نیستم که نقدی را نسبت به مبانی ایشان بیان کنم و شاید هم اگر ایشان در مقام پاسخ و بیان کامل باشند، این نکات را هزاران بار بهتر از حقیر تبیین کنند؛ به همین دلیل، بنده بدون هیچ تعرّضی نسبت به استاد فیاض‌بخش عزیز، صرفاً نقدهایی را نسبت به سطورِ این کتاب بیان می‌کنم که البته در مقابل نقاطِ مثبتِ بسیارِ آن، ناچیز است. 2⃣ مهم‌ترین بخش علمی و نظری در یک مکتبِ تربیتی، تبیین «غایت کمال انسانی» و به‌عبارتی «هدف خلقت انسان» است. به نظر حقیر، غایت سیر و سلوک انسان که امری فراتر از «بهشت و منافع اخروی» می‌باشد، به درستی در این کتاب تبیین نشده است؛ مخصوصا در ابتدای کتاب در عنوان «ضرورت سیر و سلوک»؛ البته در انتهای کتاب بیان شده است که دستورات شرع، یک «غایت توحیدی» هم دارد که فراتر از غایت دنیوی و اخروی است، اما در آنجا هم تصویر جامعی ارائه نشده و هنوز جای این سوال باقی می‌ماند که «به توحید رسیدیم، بعدش چه؟!» یعنی به درستی تبیین نشده است که مقام توحید، چه هدفی است که سوالِ «لماذا؟» را از ریشه برداشته و حیات انسان را برای رسیدن به آن، پُر معنا می‌کند. به عبارت دیگر، معنای «الّا لیعبدون» به درستی ارائه نشده است. 3⃣ جایگاه توجه به اباعبدالله الحسین(ع) در سیر معنوی انسان، امری عجیب و عظیم است که سبب ارتباط خاصِ هر نبی، امام و مقرّبی با ایشان شده است. سیر الی الله حضرت آدم به عنوان نماینده و پدر تمام آدمیان، با اباعبدالله الحسین(ع) آغاز شد‌ه و هر‌ پیامبری نیز لابدّ از ارتباط خاص با ایشان بوده است. امام خمینی(ره)، پیشبرد اسلام و معنویت را تنها در گروی توسل به این امام شهید‌و عزای بر او می‌دانند. علامه طباطبایی(ره)، وصول به هر مقام و کمالی را در سیر حسینی(ع) ممکن می‌دانند. لذا به نظر حقیر، این کتاب هر چند اشاره‌ای به جایگاه اباعبدالله‌الحسین(ع) در سلوک داشته است، اما توقفِ «سیر و سلوک معنوی» بر «حیات حسینیِ سالک» را به‌صورت جامع و کامل بیان نکرده و در آخر معلوم نشده است که رکن اساسیِ تربیت، اتصال به اباعبدالله و بکاء بر اوست. 4⃣ سیر‌ و سلوک معنوی در حکومت اسلامی و در زیر سایۀ ولایتِ حکومتیِ معصوم یا فقیه، بسیار متفاوت از سیر و سلوک در زمان تسلط طاغوت است. اساس سیر و سلوک معنوی در زیر سایه حکومت اسلامی، «سیر اجتماعی» است؛ و نه اینکه حتی بگوییم: «هم فردی و هم اجتماعی است»؛ بلکه بالاتر، فردی‌ترین نُسُکِ سلوکی نیز در فضای حکومت اسلامی، تماماً اجتماعی خواهد بود. این مسئله، سبب تفاوت عجیبی و بزرگی در مسیر سلوک معنوی می‌شود؛ به طوری که امام و رهبری به کرّات فرموده‌اند که نوجوان یا جوانی -حتی با سابقۀ تاریک معنوی-، در جبهه‌ها و در حرکتی اجتماعی علیه ظلم، بدون هیچ مبالغه‌ای به همان مقام عارف ۸۰ ساله می‌رسد. به نظر حقیر، ارائۀ تصویری صحیح و جامع از مبانی و فروعات علمی و عملی دربارۀ‌ «جایگاه اجتماع و حکومت اسلامی در سیر و سلوک معنوی»، حلقۀ گمشدۀ مبنای تربیتیِ امام و علامه بوده و علی‌رغمِ اختصاصِ یک بخش از این کتاب به «نسبت انقلاب اسلامی با سیر و سلوک توحیدی»، اما حق این مطلب ادا نشده و بسیار ناقص و نارسا می‌باشد. 5⃣ نکتۀ دیگر هم اینکه نظم این کتاب، کمی نامناسب بوده و مطالب، دارای پراکندگی در تبیین بودند؛ به طوری که مثلا یک مسئله، در چند جا و به صورت‌های گوناگون و بدون توجه به منظومۀ مطالب ارائه شده است؛ این امر، سبب تکرار نامأنوس هم شده است. در آخر هم از شرّ دخالت «تعصّب» و «جهل مرکب» در قضاوت، به خداوندِ حفیظ پناه می‌برم...! ┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄ شبکه‌های اجتماعی گم‌گشته ✥ گفتارهای مهدی‌رسولی/گم‌گشته👇 🆔 https://eitaa.com/gomgashte59
🔰 قالب: | سطح: 🔰 موضوع: ┄┄┄┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄┄┄┄ 🔍 بررسی مقالۀ: 📚 «شاخصه‌های مکتب عرفانی نجف» ✏️ نویسنده: «استاد محمدحسن وکیلی»مهدی رسولی | گم‌گشته ✥ این مقاله را به‌صورت کامل مطالعه کرده و چند نکته را دربارۀ آن بیان می‌کنم: 1⃣ نکاتی که در ادامه بیان می‌شود، تنها در مورد همین مقاله است و بس؛ بنابراین درصدد قضاوتِ مجموعۀ افکار نویسندۀ محترم و آثار دیگر ایشان نیستم. 2⃣ هدف نهاییِ سیر و سلوک (توحید)، با ادبیاتِ صریح و خوبی در این مقاله تبیین شده است؛ اما جا داشت کمی بسط پیدا کرده و این نکته هم تبیین شود که چطور وصول به بالاترین مرتبۀ ممکن از «توحید»، سوالِ تسلسل‌وارِ «لماذا؟!» را برای انسان از بین برده و چطور گمشدۀ زندگانی انسان را در آغوش او قرار می‌دهد؟ 3⃣ در این مقاله، جایگاه اباعبدالله‌الحسین(ع) به‌خوبی و با صراحت از قول عرفا نقل شده است؛ اما در تبیین ابتدایی آن، تفاوتی بین توسل به سیدالشهداء(ع) و دیگر ائمه گذاشته نشده و این مسئله به‌صورت کلّی نسبت به لزومِ تمسک به ولایتِ تمام اهل‌بیت(ع) و توسل به آنها بیان شده است. به‌نظر حقیر، هرچند تولّی نسبت تمام اهل‌بیت(ع) و توسل به آنها لازمۀ حتمی در سیر و سلوک معنوی است، امّا جایگاه اباعبدالله‌الحسین(ع) در مسیر سلوکِ سالک، جایگاهِ منحصر به فردی -حتی نسبت به دیگر ائمه(ع)- می‌باشد و این تفاوت، هم در کلام خود ائمه(ع) و هم در کلام عرفای مکتب نجف، به‌خوبی و با صراحت در مورد شخص شخیص سیدالشهداء(ع) بیان شده است؛ لذا عبارات عجیبی هم که از عرفا در این مقاله و در بیانات دیگر در ذیل «ولایت اهل‌بیت و توسل به آنان» نقل شده است، رنگ بوی خاصی را در خصوص اباعبدالله‌الحسین(ع) داراست؛ «و إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيٰت لِقَوم يَسْمَعُونَ»! در آخر هم از شرّ دخالت «تعصّب» و «جهل مرکب» در قضاوت، به خداوندِ حفیظ پناه می‌برم! ┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄ شبکه‌های اجتماعی گم‌گشته ✥ گفتارهای مهدی‌رسولی/گم‌گشته👇 🆔 https://eitaa.com/gomgashte59
base.apk
37.16M
🔰 📱نرم‌افزاز کتابخوان «پاتوق کتاب» 🔹 این نرم‌افزار دارای کتاب‌های فراوانی (رایگان و پولی) برای مطالعه می‌باشد. 🔎 برای مشاهدۀ سایر نرم‌افزارهای کاربردی، روی هشتگ ابتدای پیام کلیک کنید. ┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄ شبکه‌های اجتماعی گم‌گشته ✥ گفتارهای مهدی‌رسولی/گم‌گشته👇 🆔 https://eitaa.com/gomgashte59
🔰 قالب: | سطح: 🔰 موضوع: ┄┄┄┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄┄┄┄ 📝 تبلیغ، هموارسازی چاله‌های مسیر کمالمهدی رسولی | گم‌گشته هر موجود زنده‌ و پویایی که دارای حیات بینشی (اعتقادی)، گرایشی (اخلاقی) و کُنشی (رفتاری) بوده و به سمت کمال و پیشرفت در حرکت و سیر است، غالباً در هویت و به‌عبارتی در مسیر روبه‌جلوی خود، دارای چاله‌ها و کمبودهایی در هر سه ساحت مذکور می‌باشد که مسیر او را نسبت به مقصد، ناهموار می‌گرداند. 👈 ادامه یادداشت در «ویرگول گم‌گشته» ┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄ شبکه‌های اجتماعی گم‌گشته ✥ گفتارهای مهدی‌رسولی/گم‌گشته👇 🆔 https://eitaa.com/gomgashte59
✍ به مناسبت سالروز ابلاغ پیام تاریخی و توحیدی امام خمینی(رحمه‌الله) به گورباچف، رهبر شوروی سابق 👇
توحید، ندای مردان الهی.pdf
546.2K
🔰 قالب: 🔰 سطح: 🔰 موضوع: ┄┄┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄┄┄ 📝 «توحید، ندای مردان الهی» 📌 تحلیل نامۀ توحیدی امام خمینی به گورباچف (رهبر شوروی سابق) 📎 چاپ شده در شمارۀ هفتم و هشتم از مجلۀ «پیام مروی» ┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄ شبکه‌های اجتماعی گم‌گشته ✥ گفتارهای مهدی‌رسولی/گم‌گشته👇 🆔 https://eitaa.com/gomgashte59
لوح پژوهشی فرائد شماره نوزدهم روشن.jpg
3.15M
🔰 قالب: 🔰 سطح: 🔰 موضوع: ┄┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄┄ 📝 گام نخستین شهید مطهری(ره) در تبیین مسائل فلسفی ✍ به قلم «مهدی رسولی» و «حسین سیدی» | طلاب درس خارج مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) 📎 چاپ شده در شمارۀ نوزدهم از ماهنامۀ علمی_پژوهشی مدرسۀ فقهی امیرالمؤمنین(ع) به نام «فرائد» ┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄ شبکه‌های اجتماعی گم‌گشته ✥ گفتارهای مهدی‌رسولی/گم‌گشته👇 🆔 https://eitaa.com/gomgashte59
🔰 قالب: | سطح: 🔰 موضوع: ┄┄┄┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄┄┄┄ 📝 روش مطالعه و پژوهش را از شهید مطهری(ره) بیاموزیم!مهدی رسولی | گم‌گشته ✏️ (۱). ورود غریبه ممنوع...! یک محقق و دانش‌پژوه موفق، «اوّلین کاری که انجام می‌دهد، عمل انتخاب است؛ یعنی حافظۀ خود را مقدّس می‌شمارد، حاضر نیست هر چه شد در آن سرازیر کند؛ حساب می‌کند که دانستنِ چه چیزهایی برای او مفید است و چه چیزهایی بی‏فایده است»! 📚 امدادهای غیبی در زندگی بشر، ص105 ┈══════ ✧؛❁؛✧ ══════┈ ✏️ (۲). پرنده نباش...! «اشتباه است اگر انسان یک کتاب را مانند یک سرگرمی مطالعه کند و قبل از آنکه مطالب کتاب، درست جذب ذهن شده باشد و ذهن فرصت تجزیه و تحلیل پیدا کرده باشد، به کتاب دیگر و موضوع دیگر بپردازد»! 📚 امدادهای غیبی در زندگی بشر، ص106 ┈══════ ✧؛❁؛✧ ══════┈ ✏️ (۳). پُر کار، هرچند ضعیف...! یک محقق و دانش‌پژوه موفق، مطالب مورد نظر خود را «مکرّراً مطالعه و دسته‌بندی و سپس خلاصه می‌کند؛ خلاصه را یادداشت و به حافظه خود می‏سپارد؛ بعد به موضوع دیگر می‏پردازد. چنین فردی اگر حافظه‏اش ضعیف هم باشد، از آن حدّاکثر استفاده را می‌کند»! 📚 امدادهای غیبی در زندگی بشر، ص106 ┈══════ ✧؛❁؛✧ ══════┈ ✏️ (۴). دقت در آغوش تکرار...! انسان «وقتی کتابی را مطالعه می‌کند، اولاً با دقت می‌خواند نه با تندی؛ ثانیاً به یک دور خواندن اکتفا نمی‌کند [و] یک بارِ دیگر همین کتاب را می‌خواند؛ [یعنی] به کتاب ‏دیگری دست نمی‌زند تا مطالبی که در این کتاب خوانده، در ذهنش وارد بشود»! 📚 حماسه حسینی، ج 1، ص328 ┈══════ ✧؛❁؛✧ ══════┈ ✏️ (۵). منظم بچین...! انسان باید حافظۀ خود را «مانند کتابخانه‌ای منظم قرار دهد که قفسه‏های کتاب به تناسبِ موضوعات و قطعِ کتاب‌ها به‌نظم شده است و کتاب‌ها ردیف چیده شده‌اند؛ نه اینکه هر کتابی پهلوی هر کتابی قرار گرفته و کتاب‌ها روی هم ریخته شده [باشد]؛ [اگر حافظه به این صورت منظم شود]، آن وقت خوب می‌تواند از آن استفاده کند»! 📚 یادداشت‏ها، ج ‏4، ص591 ┈══════ ✧؛❁؛✧ ══════┈ ✏️ (۶). چشمت را به نیاز بدوز...! «روش صحیح و متد صحیح در مطالعه این است که اولًا انسان، آگاهانه کتاب مورد مطالعه خود را به حسب نیازمندی‌های شخصی خود انتخاب کند و مطالعه را در اختیار تصادف قرار ندهد که کتابی به دستم افتاد و مطالعه کردم»! 📚 یادداشت‏ها، ج ‏4، ص592 ┈══════ ✧؛❁؛✧ ══════┈ ✏️ (۷). یکبار نَه...! «برای اینکه مطالب، خوب به حافظه سپرده شود، کافی نیست یکبار مطالعه (ولو آنکه حافظه خیلی قوی و نیرومند باشد)؛ حداقل دوبار مطالعۀ پشت سرهم برای یک حافظۀ قوی، و بیش از دوبار برای حافظه‏های ضعیفتر [به‌صورت] پشت سرهم لازم است»! 📚 یادداشت‏ها، ج ‏4، ص592 ┈══════ ✧؛❁؛✧ ══════┈ ✏️ (۸). قفسه‌بندی کن...! مطالعه «باید موضوعی باشد، یعنی هرچندی یک بار موضوعی را برای تفکر انتخاب کند و در اطراف آن، یک سلسله مطالعات انجام دهد؛ کتاب‌های مربوطه را انتخاب کند؛ فکر کند؛ یادداشت کند؛ خلاصه و نتیجۀ مطالعات خود را بنویسد؛ آن وقت آن خلاصه و نتیجه را در یکی از قفسه‏های حافظه بگذارد»! 📚 یادداشت‏ها، ج ‏4، ص592 ┈══════ ✧؛❁؛✧ ══════┈ ✏️ (۹). نگذار فرار کند...! «یک دانشمند اگر متد و روش صحیح در کار کردن و در یادداشت برداشتن و در کلاسه کردنِ مطالب نداشته باشد و بخواهد صرفاً به حافظه بسپارد و ننویسد، به جایی نمی‌‌رسد. به ما گفته‌اند: «ما حفظ فرّ و ما کتب قرّ»؛ این دستور در حقیقت برای استفادۀ اکثر از وقت است»! 📚 یادداشت‏ها، ج13، ص110 ┈══════ ✧؛❁؛✧ ══════┈ ✏️ (۱۰). این و آن نکن...! «آدمی که امروز این کتاب، فردا آن کتاب و پس‌فردا کتاب دیگری را مطالعه می‌کند، مثل کسی می‌شود که وقتی می‌خواهد غذا بخورد، یک لقمه از این، دو لقمه از آن، چهار لقمه از نوع دیگر و پنج لقمه از آن دیگری می‌خورد [و در] آخر، معدۀ خودش را فاسد می‌کند؛ کاری هم انجام نداده است»! 📚 حماسه حسینی، ج 1، ص329 ┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄ شبکه‌های اجتماعی گم‌گشته ✥ گفتارهای گم‌گشته👇 🆔 https://eitaa.com/gomgashte59
شهید صدر ۲ (اصلاحی).apk
7.48M
🔰 📱نرم‌افزاز «المجموعة الکاملة» 📌 این نرم‌افزار اندرویدی شامل آثار مکتوب شهید محمدباقر صدر(ره) می‌باشد. ❗️ فایل بارگذاری شده، نسخۀ اصلاحی بوده و برای سیستم عامل‌هایی با «اندروید ۱۴» نیز مناسب می‌باشد و پیام ناسازگاری دریافت نخواهد شد. 🔎 برای مشاهدۀ سایر نرم‌افزارهای کاربردی، روی هشتگ ابتدای پیام کلیک کنید. ┄┄┄┄┅•✧؛❁؛✧•┅┄┄┄┄ شبکه‌های اجتماعی گم‌گشته ✥ گفتارهای گم‌گشته👇 🆔 https://eitaa.com/gomgashte59