eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
4.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
586 ویدیو
818 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
درس اخلاق هفتگی 16-03-1403.mp3
21.6M
🎙 🗳 ♨️ ◽️ با بیان 🔸 موضوعات مطرح شده: 3:23 دلیل شدت فتنه‌ها در آخرالزمان 4:20 چرا باید مدام ابتلائات بیشتر شود؟ 5:35 دوران آخرالزمان، دوران پرکاری 6:40 افزایش دقت تشخیص مومنان در اتفاقات اخیر 8:10 انتخابات، ادامه خدمت شهیدان خدمت 9:00 سنت تمحیص در انتخابات پیشرو 12:00 به جای تخریب مومنان دیگر، تمرکز روی اصل مشارکت باشد 18:18 اولویت اول، اصل مشارکت در انتخابات 27:49 اخلاق شهید رییسی، الگویی برای خدمت 35:20 انتخابات، زمان محک ایمان 36:30 انتقاد یا انتقام؟ ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی .
. غم‌انگيزترين غروب كربلا شترها را نگه داشتند تا زينب، بانوان حرم را سوار كند. زينب كمك مى‌كرد و بانوان بر محمل مى‌نشستند. مردان دشمن، دورتر ايستاده بودند و نگاه مى‌كردند. وقتى عمر سعد فرياد زده بود: «اسرا را بر شتران سوار كنيد» اول آن‌ها دويده بودند تا بانوان حرم را بر شتران بنشانند؛ اما فرياد زينب نگذاشته بود. بانوان حرم، حرمت داشتند. دست‌هاى بيگانه، روسياه بودند و نبايد حريم بانوان حرم را مى‌آلودند. با فرياد زينب، 156دست‌ها عقب رفتند. بانوان حرم كه سوار شدند، زينب به اطرافش نگاه كرد؛ كسى نبود به او كمك كند. پيشانى بر محمل شتر گذاشت؛ چشم‌هايش را بست و به روزهاى خوش مدينه فكر مى‌كرد. روزهايى كه تنها نبود. روزهايى كه وقتى مى‌خواست سوار شتر شود، على اكبر طناب شتر را مى‌گرفت و عباس و حسين با گرفتن دست‌ها و كمر خواهر، كمك مى‌كردند تا او بر محمل بنشيند. مردان دشمن ساكت ايستاده بودند و زينب را نگاه مى‌كردند. از هوا، غم و تنهايى مى‌باريد. زينب سر از محمل برداشت؛ برگشت و رو به مقتل كرد و يك مرتبه فرياد زد: «برادر جان عباس! عمه جان، على اكبر! بياييد؛ مى‌خواهم سوار محمل شوم؛ تنها هستم؛ بياييد كمكم كنيد. حسينم! موقع اسيرى رسيده است؛ برخيز! تنهايى‌ام را ببين...» تنهايى بيداد مى‌كرد. مردان دشمن سر به زير داشتند. بچه‌ها بى‌تاب بودند. تنها بر شتر سوار شدن، سخت بود؛ ولى زينب، اهل سختى‌ها بود و سوار شد. آن روز غروب، دل‌گيرترين غروب تاريخ بود. دل‌ها ساز غم را كوك كرده بودند و حتى مردان دشمن ساكت بودند. نيزه‌هاى بى رحم در جلو كاروان، سرها را بر نوك خود حمل مى‌كردند. ماه، شرمش مى‌آمد كه نگاه كند. 157شترى كه زينب سوارش بود، كوه غم را حمل مى‌كرد. زينبى كه شب دهم محرم، همه چيز و همه كس داشت، برادر و برادرزاده و فرزند و طائفه داشت، اكنون هيچ ندارد. سرش را از كجاوه بيرون آورد و ابتداى كاروان را نگاه‌كرد. سرِ حسين بر نيزه بود وآن دورها را مى‌نگريست. سرِ خود را محكم به ستون كجاوه زد. خون مثل جويى روان از پيشانى‌اش راه كشيد. زينب آهى از دل كشيد و تكه‌اى پارچه كند و بر زخم سرش گذاشت. مانده بود زخم دلش را چه كند. اشك ازگوشۀ چشمش جوشيد و مرهمى بر زخم‌هايش شد. شعرها و دردها باهم آميخته بودند. هلال ماه، وقتى كامل وزيبا شد، خسوف روى تو را گرفت و غروب از راه آمد. . زبانحال حضرت زینب (سلام الله علیها): نمی گویم ز نوکّ نیزه با خواهر تکلم کن نگاهت پاسخ من داد، بر طفلت ترحم کن اگر چه  غنچه ی بی آب، هرگز نشکفد اما در فردوس را بگشا، به روی من تبسم کن به چشم خارجی ما را تماشا می کند، کوفی به نی قرآن بخوان و رفع این سوء تفاهم کن اگر بهر نماز شُکر  می خواهی وضو سازی ندارم آب با خاک سر زینب، تیمم کن تو قلب عالم امکانی و آگاهی از قلبم به دریا با نگاه خود بگو، کم تر تلاطم کن نگه با اختیار و اشکِ من بی اختیار آید ز برج نی، نظر، ای ماه من! امشب به انجم کن اگرچه کاسه ی صبر مرا هم کرده ای لبریز ز بهر حفظ جان کودکت با او تکلم کن
4_6003647488421008198.mp3
30.58M
📻 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/20 نماد سازی نکنید وصیت مادر و تحویل
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
📻 #سخنرانی 🎤 #شیخ_محمود_ریاضت 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/20 #آداب_نوکری نماد سازی نکنید وص
. ✳️ برگزاری سومین اجلاس نخبگان منابر شیعه در کربلا داود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام در ابتدای این مراسم با بیان اینکه برای انتقال پیام مظلومیت و بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) از ۲۱ سال پیش (سال ۱۳۸۲) اقدام به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی با حضور اطفال شیرخوار و مادرانشان در مهدیه تهران کردیم، افزود: امسال در اولین جمعه ماه محرم به برگزاری ۸ هزار جلسه در ایران و جهان می رسیم و این جلسات به ۲۱ هزار جلسه خواهد رسید و حتی دیگر مذاهب به سمت برگزاری این جلسات آمده اند. منافی پور عنوان کرد: تصویرگری یک طفل کوچک شیرخوار که با مادر به این روضه خوانی میاید، بهترین تصویری بود که برای جهانیان مصور گردید و آن موجب شد توجه ملل به این موضوع جلب شد. منافی پور، پیراهن سیدالشهدا علیه السلام و جغرافیای مقدس سرزمین کربلا را از دیگر نیروهای مظلومیت عنوان کرد و به ارائه تحقیقات درباره اسناد موجود درباره پیراهن معظم سیدالشهدا علیه السلام و لزوم نمادسازی از آن پرداخت و افزود: ویژگی‌های این تحقیق یک بازنگری در منابع قابل استناد است. دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (علیه السلام) در ادامه با بیان اینکه در اجلاس اول در مشهد و در اجلاس دوم در قم حتی یکنفر هم نتوانست نسبت به روایات در این زمینه خدشه‌ای وارد نماید، به روایت شیعی اشاره و در ادامه از منابع اهل سنت مواردی را نیز عنوان کرد. وی با بیان اینکه، مکتبی که نماد نداشته باشد منفعل است افزود: سه روز قبل از شهادت حضرت صدیقه کبری (س)، ایشان پیراهنی را به حضرت زینب کبری (س) به ودیعه دادند و فرمودند آنروز که حسین (ع) از تو پیراهن را طلب کرد، بدان که ساعتی بیشتر زنده نخواهد ماند. وی با اشاره به سند صحیح روایتی گفت؛ هنگام محشر اولین تا اخرین ادم جمع می‌شوند و ندا می‌آید سرها را پایین بیاندازید و چشم‌ها را ببندید. حضرت فاطمه (س) دختر رسول خدا (ص) بر ناقه ای سوار است وارد صحرای محشر می‌شود. هفتاد هزار ملک در سمت راست و هفتاد هزار در سمت چپ وارد می‌شوند. حضرت از ناقه پایین می آیند و پیراهن سیدالشهدا علیه السلام را بدست می‌گیرند و ندا می‌دهند یا رب این پیراهن حسین من است. خودت می‌دانی با او چه کردند. از طرف خدا ندا می‌آید یا فاطمه (س) امروز روز رضای تو است. وی در ادامه به پرسش‌هایی درباره نام پیراهن، جنس پیراهن، چیستی این پیراهن و سیر این پیراهن در بین ۱۲۴ هزار پیامبر پاسخ داد و گفت: پیراهن از ازل خلق شده است. حضرت امام صادق علیه السلام به فردی می‌فرماید میدانی این کدام پیراهن است؟ پاسخ داد خیر یابن رسول الله. حضرت پاسخ فرمودند، این همان لباس ابراهیم خلیل الله (ع) است هنگامی که ابراهیم را به آتش انداختند و جبراییل این پیراهن را از بهشت نازل کرد تا از آتش نجات پیدا کند. وی از سیر پیراهن از حضرت ابراهیم تا حضرت یعقوب و بعد حضرت یوسف (ع) گفت و افزود: در کتاب خصال شیخ صدوق روایتی از امیرالمومنین (ع) نیز نقل شده که براساس آن خداوند توبه حضرت آدم (ع) را بواسطه این پیراهن قبول کردند و نام این پیراهن در ابتدای خلقت "قمیص الرضا" بود. منافی پور در ادامه به روز عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) در عاشورا این لباس را به تن کردند و در انتها ملعون‌ها این پیراهن را از تن امام حسین (ع) بیرون آوردن و این بی احترامی از سوی آنها انجام گرفت. وی سپس درباره ارض کربلا و اهمیت آن به روایتی از قول امام صادق (ع) اشاره کرد که فرمودند پیغمبری نبوده که کربلا را زیارت نکرده باشد. منافی پور ادامه داد: این پیراهن معظم بعد از شهادت سیدالشهدا (ع) بدست ائمه اطهار بوده و در زمان جور ظالمان به تن می‌کردند و در روایات است که در زمان ظهور، حضرت حجت (عج) این پیراهن را به تن دارند. وی در پایان روایت دیگری اشاره کرد که براساس آن شب اول محرم پیراهن اباعبدالله (ع) بر عرش خدا آویزان می‌شود درحالی که خضاب به خون است. منبع: خبرگزاری مهر دین و اندیشه اسلام در جهان ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. ✳️ برگزاری سومین اجلاس نخبگان منابر شیعه در کربلا داود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر
. ✳️ حاشیه ای بر مطالب ذکر شده در سومین اجلاس نخبگان منابر شیعه در کربلا در جلسه مفصل و صمیمانه ای که در تاریخ شانزدهم خرداد ماه در محل اسکان با فاضل محترم جناب آقای داود منافی پور در حضور برخی از فضلاء برگزار شد، نکات ذیل مورد بحث و گفتگو قرار گرفت: 🔹 یک؛ موکدا از تلاش های ایشان برای تعظیم شعائر سالار شهیدان (ع) و همه خدمات گذشته و کنونی ایشان؛ به ویژه پایه گذاری مراسم شیرخوارگان حسینی تقدیر و تشکر شد. الحق و الانصاف جا دارد که از امثال ایشان که بیش از سی سال از عمر خود را به مطالعه در باره جریان عاشوراء اختصاص داده و در ترویج فرهنگ کربلا در سطح فراملی خدمات بسیار با ارزش و ماندگاری به انجام رساندند، تقدیر و تحسین شایسته انجام گیرد. ایشان حسب گزارش خود برای ارایه مبحث «قمیص الحسین (ع)» سال ها وقت گذاشته و هزار صفحه مطلب فراهم کرده اند. عشق و دلداگی به سالار شهیدان (ع) از هر جهت در ایشان مشهود است. خداوند تمام تلاش های ایشان را مورد رضایت خود و ذخیره یوم الحساب ایشان قرار دهد! 🔹 دو؛ عرض شد که با پدیده و ضرورت آن برای انتقال سریع و رسای معارف الهیه موافق هستم. شواهد فراوانی در متون دینی وجود دارد که پدیده نماد و نماد سازی البته با تاکید بر ابتنای آن بر متون وحیانی، امر موکدی است؛ همان گونه که کلمه توحید «لا اله الا الله» نماد اسلام و اذان نماد نماز و مسجد تلقی می گردد. نیز در روایت امام حسن عسکری (ع) مصادیقی همچون آشکاری در قرائت بسمله و انگشتر به دست راست کردن، به عنوان علامت و نماد تشیع اعلام شده است. ضمن این که شواهد آشکاری در روایات وجود دارد که اهل بیت (ع) پیراهن خونین سالار شهیدان (ع) را نماد کربلا می دانند. بهترین گواه مدعا روایت معروف ورود صدیقه طاهره (ع) به محشر و در دست داشتن همین پیراهن به عنوان شکایت به محضر الهی است. 🔹 سه؛ با توجه به آن که فاضل محترم جناب آقای منافی پور در دو روز همایش پیوسته از کتاب کامل الزیارات تمجید کرده و موکدا و مکررا از صحت همه روایات آن دفاع کرد، به ایشان عرض شد که به رغم جایگاه بلند ابن قولویه؛ به حدی که از توثیق ایشان نسبت به راویان کتاب خود، به عنوان یکی از توثیقات عام یاد می شود و به رغم جایگاه فرازمند کتاب کامل الزیارات، اما باید دانست که چنان نیست که بزرگان گذشته و معاصر شیعه، همه روایات این کتاب را صحیح و بدون هیچ مناقشه بدانند. بهترین شاهد مدعا آن که ابن قولویه شاگرد محدث بی بدیل شیعه؛ یعنی ثقه الاسلام کلینی بوده و البته کتاب او در مرحله فروتر از کافی شریف شناخته می شود. با این حال به جز اخباریان آن هم شمار غالب و نه همه آنان، همه روایات کافی شریف را صحیح نمی انگارند. .
🔹سه؛ با توجه به این ایشان برای دفاع از نماد بودن پیراهن سالار شهیدان (ع)، تمام روایات ناظر به پیراهن ملکوتی ارسال شده از بهشت توسط جبرئیل (ع) که در طول تاریخ میان پیامبران دست بدست شده و مایه حفظ آنان از آفات معرفی شده است، را منطبق با همان پیراهنی دانستند که در کربلا بر تن شریف سالار شهیدان (ع) بوده است، سه نکته به ایشان عرض شد: نکته اول: به رغم دفاع از این دست از روایات، هیچ نشانه روشنی از آن که پیراهن ملکوتیِ مورد اشاره در روایات همان پیراهنِ برتن سالار شهیدان (ع) بوده است، وجود ندارد و خود ایشان پذیرفت که دلیل روشنی برای اثبات این مدعا نیافته است. نکته دوم: به استناد روایات و اسناد تاریخی، پیراهنی که بر بدن شریف سالار شهیدان (ع) بود، در اثر غارت تاریک دلان (لعنة الله علیهم اجمعین) و اسب تازاندن بر بدن مطهر، اثری از آن برجا نماند و ما هیچ سند و مدرک تاریخی و روایی در دست نداریم که این پیراهن پس از عصر عاشوراء در اختیار حضرت سجاد (ع) یا حضرت زینب (ع) قرار گرفته باشد. این در حالی است که ادعای ملکوتی بودن این پیراهن در کنار ملکی بودن آن، می طلبد که امکان محو آن میسر نباشد؛ چنان که روایات به این امر اشاره دارند. آقای منافی پور هم پذیرفتند که چنین مدرکی وجود ندارد و مدعی شدند که یک یا دو مقتلِ عصر قاجار اشاره کرده اند که پیراهنی که در روز عاشورا بر تن سالار شهیدان (ع) بود، همان پیراهن مورد اشاره در روایات است. به ایشان عرض شد که چنین منابعی ابداً برای اثبات یک آموزه دینی قابل اعتنا نیستند؛ مطلبی که جنابشان از هر جهت با آن موافقت داشتند. نکته سوم: از آن جا که ایشان ادعا کردند که این پیراهن به عنوان میراث انبیاء نزد اهل بیت (ع) نگاه داری می شود؛ بی آن که لزوماً کسی را از آن آگاهی دهند، به ایشان عرض شد که طبق روایات کافی شریف، اهل بیت (ع) اعلام فرمودند که سلاح پیامبر اکرم(ص)، صحیفه، جفر، جامعه و مصحف صدیقه طاهره (ع) و احیاناً مواردی دیگر، نزد آنان نگاه داری می شود و می دانیم که اهل بیت (ع) جز اصحاب خاص، اجازه آشکار شدن آنها را به کسی ندادند. با این فرض، اگر پیراهن مورد ادعا جزو مواریث خاص اهل بیت (ع) باشد، باید آنان حداقل یک بار در روایات نقل شده از زبان امام سجاد تا حضرت حجت (علیهم آلاف التحیة و الثناء) نامی از پیراهن ملکوتی سالار شهیدان برده باشند. ایشان هم با کمال انصاف پذیرفتند که چنین مدرک و سندی وجود ندارد. در پایان جلسه ایشان ابراز علاقه کردند که چنین جلسه علمی استمرار داشته باشد. بدون تردید اعلام برخی از تشکیک ها به دعاوی علمی فاضل محترم جناب آقای داود منافی پور (دام افضاله) به معنای فروکاستن از خدمات و زحمات ایشان نیست. خداوند همه ما در جهت رضایت خود رهنمون فرماید و نورانی ترین فرجام را برای ما رقم زند! بمنه و کرمه علی نصیری صبح صادق پنجشنبه هفدهم خرداد ماه 1403 کربلای معلی محل اسکان .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 ▫️حاج داوود منافی پور بوی پیراهن‌خونین‌حسین(ع) می آید.. دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام
. اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد اگر قلب انسان از «امام» جدا شود ؛ دینداری‌اش نیز در ضلال و گمراهی انجام می‌شود ! .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه باری که حسینیه جلوه بودم یکی از همین عزیزان میخوند حاج حسن خلجم گریه میکرد و می گفت: به هر زبان که توخواهی سخن بگو با من واقعا اخلاص ایشون زبانزده.ای کاش ازاین بزرگان یاد بگیریم
Fanous-63.pdf
6.16M
📚معرفی کتاب "سلاح تربیت" 🔹 گفتاری از حجت‌الاسلام مرتضی وافی پیرامون اهمیت، جایگاه و اصول دعا و مناجات‌خوانی در هیأت 🔸 نیازهای اساسی انسان امروزی، در بستر هیأت، پاسخ می گیرند. معرفت، انس، تعامل اجتماعی صحیح، خلوت با معبود و در یک کلمه رشد همه جانبه انسان، می تواند در فضای هیأت اتفاق بیافتد. مسأله انس و مناجات با خدا، یکی از آموزه های اصیل اسلامی است که مهم ترین مکان برای پرداختن به آن، هیأت است. امّا چگونگی پرداختن به مناجات با خدا و توجه به ریزه کاری های موجود در جلسه دعا، مطالبی است که در این شماره از فانوس به آن پرداخته شده و اصول و چارچوب آن توسط حجت الاسلام و المسلمین مرتضی وافی، به عنوان کسی که سالهاست تجربه این امر را داشته و محصول این تجربیات را مدتهاست به اهل آن آموزش می دهد، مورد بررسی قرار گرفته است. ⏬ جهت دریافت این محصول به آدرس زیر مراجعه نمایید. 🔗 heyat.co/p/2985
لولا حضور الحاضر 11.mp3
33.21M
🎙گزارش صوتی نشست ۱۱ 🔰 نشست‌تخصصی‌مجازی منبری‌های هیأت‌های‌کشور 🔸 مهم‌ترین چالش تشکیل دولت اسلامی 👤حجت‌الاسلام | .
45.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤جهت آشنایی بیشتر با استاد آموزشهای مون کلیپ بالا رو ببینید👆👆👆
22.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏷اختصاصی کانال 🔰فایل شماره‌ی ۱ 🔺معیارهای سرایش یا انتخاب شعر مناسب‌اجرا در هیأت 🔸 استاد سید‌مهدی‌حسینی‌رکن‌آبادی 🔖 مباحث مطرح شده در این درس: 📖شعر مناسب اجرا در هیأت و شعر رسالت محور 📖مداحی هنری ترکیبی است 📖تحلیل شعری از استاد غلامرضا سازگار .
20.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏷اختصاصی کانال 🔰فایل شماره‌ی ۲ 🔺معیارهای سرایش یا انتخاب شعر مناسب‌اجرا در هیأت 🔸 استاد سید‌مهدی‌حسینی‌رکن‌آبادی 🔖 مباحث مطرح شده در این درس: 📖 نکاتی در مورد شعر رسالت‌محور: ۱- احساس و عاطفه ۲- نگرش شاعر نسبت به موضوع ۳- پختگی از حیث باورهای شعری ۴- شناخت زبان شعر 📖 تحلیل شعری از استاد شفق 📖 انواع هندسه شعر .
لولا حضور الحاضر 12.mp3
29.99M
🎙گزارش صوتی نشست ۱۲ 🔰 نشست‌تخصصی‌مجازی منبری‌های هیأت‌های‌کشور 🔸 مکتب رئیسی 👤حجت‌الاسلام |
. عید قربان / سرود عید قربان عید ایمان عید قرآن عید نور است عید قربان عید دل ها عید سَیْنا عید طور است عید از شب رهایی ست عید بزم خدایی ست الله الله الله الله .... عید قربان عید رحمت عید عزّت عید تقواست عید قربان عید ایثار عید دیدار عید طوباست عید تطهیر دل هاست عید عشق و تمنّاست الله الله الله الله .... عید قربان عید جانان عید برهان عید اعظم عید قربان عید کوثر عید مشعر عید زمزم عید عبد است و معبود عید شور است و مشهود الله الله الله الله .... ** محمود تاری «یاسر»✍ 👇
. عید قربان / سرود ٢ عید رحمت عید قربان عید طاعت عید قربان عید رحمت بر تمام بندگان است عید طاعت از خداوند جهان است عید قربان بر تمام عاشقان بادا مبارک عید اضحی بر تمام عارفان بادا مبارک عید قربان بر همه بادا مبارک .... عید پرواز عید قربان عید اعجاز عید قربان عید پرواز دلِ دلدادگان است‌ عید اعجاز همه آزادگان است عید قربان بر تمام عاشقان بادا مبارک عید اضحی بر تمام عارفان بادا مبارک عید قربان بر همه بادا مبارک .... عید معمور عید قربان عید منشور عید قربان عید معمور از برای رهروان است عید منشور از برای پیروان است عید قربان بر تمام عاشقان بادا مبارک عید اضحی بر تمام عارفان بادا مبارک عید قربان بر همه بادا مبارک .... ** حاج محمود تاری «یاسر»✍ .👇
عید قربان است عید دل و جان است عید گلستان است الله الله اِنَّ الحمدَ لِلّه، اِنَّ الحمدَ لِلّه ، اِنَّ الحمدَ لِلّه ...الله الله عید ابراهیم باید شود تحکیم نفسی که شد تسلیم الله الله اِنَّ الحمدَ لِلّه، اِنَّ الحمدَ لِلّه ، اِنَّ الحمدَ لِلّه ...الله الله عید اسماعیل باید شود تکمیل با مرگ اسرائیل الله الله اِنَّ الحمدَ لِلّه، اِنَّ الحمدَ لِلّه ، اِنَّ الحمدَ لِلّه ...الله الله ✍مجیدطاهری
ج02_فضائل‌امیرالمؤمنین‌ع‌ازکتب‌معروف_علی‌رحیمیان.mp3
2.58M
👈🏼 👈🏼 جلسه دوم، ۳۱ تیرماه ۹۹شمسی قال رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله: یا أُم سلمۀ، اشهدي واسمعی: هذا عليّ أمیرالمؤمنین وسیّد المسلمین وعیبة علمي بابي الذي أوتی منه، أخي في الدنیا وفي الآخرة، ومعي في السنام الأعلي. 🔘 حجت‌الاسلام .
لولا حضور الحاضر 13.mp3
28.42M
🎙گزارش صوتی نشست ۱۳ 🔰 نشست‌تخصصی‌مجازی منبری‌های هیأت‌های‌کشور 🔸 مشارکت حداکثری 👤حجت‌الاسلام |
. ⚫️ امان نامه به حضرت مسلم(ع) در مورد پذیرش امان نامه توسط حضرت مسلم(ع) دو قول است: یک بار ابن اشعث او را امان داد ولی مسلم(ع) در جوابش گفت: «قول شما کوفیان را اعتماد نشاید و از منافقان بی دین وفا نمی‌آید.» اما وقتی بر اثر جراحات فراوان ضعف و ناتوانی بر او غالب گردید به ناچار تن در داد. دوم اینکه به روایت سید بن طاووس هر چند به او امان دادند قبول نکرد تا آنکه جراحات زیادی بر داشت و نامردی از عقب نیزه بر پشت او زد و او را به روی انداخت، آن کافران هجوم آوردند و او را دستگیر کردند. 📚منبع منتهی الامال، شیخ عباس قمی، ج ۱، ص ۶۵۶ .
◾️ قدرت و شجاعت حضرت مسلم(ع) نقل می‌کنند: مسلم(ع) مانند شیر بوده و چنان نیرویی داشت که دست مردی را می‌گرفت و او را به پشت بام پرت می‌کرد. تا اینکه بکر بن حمران ملعون ضربتی بر روی مسلم زد و لب بالا و دندان او را افکند اما باز مسلم به هر طرف رو می‌کرد، کسی در برابرش نمی‌ایستاد. وقتی دیدند حریف مسلم نمی‌شوند رفتند بالای بام‌ها سنگ و چوب بر او می‌زدند. نی‌ها را آتش می‌زدند و بر سر مسلم می‌ریختند. 📚منبع نفس المهموم، شیخ عباس قمی، ص ۱۴۵ .