eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
800 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. علیه السلام   〰️〰️〰️〰️〰️〰️ زمستون داره تموم میشه - پاشو قلبت و مهیا کن خدا عشقت و فرستاده - گل لیلا رو تماشا کن هوا هوای عاشقیِ دلِ بی تابه شب تولد عزیز دلِ اربابه بارون بهار / می‌باره رو گونه دل دل نکنه / هرکی سرگردونه دلش و برداره و بیاد باهمدیگه بریم میخونه تا خودِ صبح امشب - بزنیم پیمونه تا بشیم ديوونه ای جانم ای جانم ۲ علی علی اکبر علی علی اکبر ۲ 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ حسین توو آغوشِ گهواره - میذاره علیِ اکبر رو ابالفضل میشینه پیشش تا - ببینه گل برادر رو با ذوق و شوق داره علی اکبر و می‌بینه توی چشاش علی و پیغمبر و می‌بینه چشمای عمو / خیره به چشماشه چشمی که مثه /  چشمای باباشه نه فقط عباسه که دلش هوایی گلِ داداشه مجتبی هم محو - چهره‌ی زیباشه خیلی خاطرخواشه ای جانم ای جانم ۲ علی علی اکبر علی علی اکبر ۲ 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ آهای نوکرا اگه می‌خواین - بمونید پای کار حیدر بیارید دلارو بسپارید - به دست دلِ علی اکبر جوون اگه باشه توی راه علی اکبر یه روز توو راه صاحب الزمون میشه پرپر دل رو به علی /  هرکسی بسپاره فردای فرج /  توو سپاه یاره آدم عاشق سرِ ناقابل و به پای یار می‌ذاره ای دل بیچاره - سر چه قابل داره؟ ای دل بیچاره ای جانم ای جانم ۲ علی علی اکبر علی علی اکبر ۲ 👇
TarikhHayateAmirAlmomenin[89].mp3
35.57M
⭕️ (ع) 🔺 دکتر میثم مطیعی جلسه هشتاد و نهم | تعامل ابوبکر با هاشمیان و امویان
. 💥جزو اذان نیست اما شعار شیعه است آية الله شیخ مرتضی انصاری در دفاع از عقاید شیعه پافشاری می‌کرد. یکبار والی بغداد بخشنامه کرد که مؤذنهای مساجد شیعیان نباید در اذان «اشهد ان علي ولي الله» را بگویند. بمحض خبر به شیخ رسید به طلبه‌ها فرمود: «وسایل سفر را آماده کنید تا به جایی برویم که بتوانیم اعمال مذهبی خود را آزادانه انجام دهیم. همین که خبر مهاجرت شیخ انصاری از نجف به گوش مردم شهر رسید. همگی دست از کار کشیدند و گفتند: «ما هم با شیخ از عراق بیرون خواهیم رفت، این جریان هنگامه ای در نجف برپا کرد. سلطان عثمانی از کار حاکم بغداد ناراحت گردید و او را احضار و از کار برکنار کرد. بدین ترتیب، اوضاع شهر نجف آرام شد. وقتی به شیخ گفتند: شهادت بر ولایت امیرالمؤمنین جزو اذان نیست، چرا جناب عالی در این موضوع این گونه پافشاری کردید؟ فرمودند: اگر در این مسأله ساکت میماندم، ممکن بود فرمانروایان دولت عثمانی، سخت گیری‌های دیگری نیز بر ما روا دارند که سرانجام بدی داشته باشد. [۱] [۱]: استاد الفقهاء ص ۱۴۴ 📚درنگستان : هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست ، ص۶۵۵ .
سخنران.mp3
17.22M
سخرانی : حجت الاسلام حجتی جشن بزرگ اعیاد شعبانیه ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ مورخ» 🚩هیات کربلا_رفسنجان
. علیهم‌السلام سلامٌ علی آلِ طاها و یاسین به این خلق و این خوی و این عزّ و تمکین رخش مصحف فاطمه، حُسن، قرآن پُر از «قدر» و «وَاللَّیل» و «وَالشَّمس» و «وَالتّین» درود الهی بر آن خُلق نیکو سلام محمّد بر آن خوی شیرین نماز از خضوعش به پرواز آید دعا از نفس‌های او بسته آذین به سجاده‌اش آسمان آورد سر به ذکر دعایش خدا گوید آمین سلام خدا بر خضوع و خشوعش قیام و قعود و رکوع و سجودش درود خداوند حَیّ جلیلش به قدر و کمال و جمال جمیلش عجب نیست در مسلخ عشق و ایثار اگر بوسه بر دست آرد خلیلش عجب نیست کز عرشۀ عرش اعلا طواف آرد از چارسو جبرئیلش سلاطین غلامش، خواتین کنیزش طوایف مریدش، قبایل دخیلش بسا تخت شاهی فرو رفت در گل کجا حاکم گِل شود حاکم دل؟ امامی‌ست کو را اُمَم می‌شناسد کریمی‌ست کو را کرم می‌شناسد صفا، مروه، مسعی، حَجَر، حِجر، زمزم طواف و مطاف و حرم می‌شناسد بیابان مکه، منا، خیف، مشعر سماوات و لوح و قلم می‌شناسد زمین می‌شناسد، زمان می‌شناسد عرب می‌شناسد، عجم می‌شناسد یم و قطره و ماه و خورشید، او را به ذات الهی قسم می‌شناسد سلام خدا بر اَب و جَدّ و مامش مسلمان بود هر که داند امامش «اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک‌َالفَرَج» «اللهم العَن الجِبت والطّاغوت والنّعثل» .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما علی (ع) فروش نیستیم‌‌ اینجا سرزمین امیرالمومنین (ع) است‌‌ ما بچه‌های خیبریم. حرفای شنیدنی ✍ابوذر از اینکه پای علی ایستاده ولی سه روز گرسنگی کشیده است گلایه نکرد.... از اینکه بخاطر علی از خیلی چیزها محرومش کردند و سرانجام به بیابان‌های خشک و بی‌آب و علف ربذه تبعیدش کردند گلایه نکرد.. پای علی ماند تا جان داد...
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
ما علی (ع) فروش نیستیم‌‌ اینجا سرزمین امیرالمومنین (ع) است‌‌ ما بچه‌های خیبریم. حرفای شنیدنی #مهدی_ر
. امام رضا علیه السلام با وجود افرادی مثل سلمان و ابوذر که شیعه ی واقعی هستند ، دیگران را فقط محب میدانند، چرا که شیعه واقعی ؛ رُهبانُ اللّیل و اسد النهار." هستند و مثل ابوذر تعلقی به دنیا ندارند. یه روز توی هیئت ،حدیثی گفته شد که صفات مومنان بود و متاسفانه اکثر حاضران گفتند؛ این حدیث جعلیه ... چرا که مثل همین صفاته ؛ زاهدان شب و شیران روز و .. ، در متن روایت بود... و میگفتند خدا که کارهای سخت به کسی تکلیف نمیکند... اما باید دانست که خود امیرالمؤمنین هم که نان جو ی خشک را می خوردند، میفرمودند ؛ شما نمی توانید مثل من زندگی کنید . ولی محبین، کم یا زیاد، اعمال عبادی را انجام میدهند و دلبسته به ولایت نیز هستند، اما حاضر نیستند با درخواست امام به داخل تنور روشن بروند. و آن شیعه ی حقیقی است که مثل مالک اشتر زور و بازو دارد ولی در مقابل جسارت و آزارِ آن فرد، به مسجد میرود و برای فرد طلب آمرزش میکند، و یا تا خیمه ی معاویه میرود و توان قتل معاویه را هم دارد ولی با شنیدن پیغامِ امیرالمؤمنین، برمیگردد و مطیعِ محض است. .............. بنده با خوش‌اخلاقی به مقام روزه‌گیر شب‌زنده‌دار می‌رسد. 📚 بحار الأنوار، ج ۷۱، ص ۳۷۳
. نسبت به متولی حرم مطهرشان مرحوم آیت‌الله در كتاب اين كرامت را آورده‌اند: ، فاضل عابد معاصر و داراي تاليفات فراوان، كه اين جانب افتخار شاگردي او را داشتم، مي‏فرمود: 🍃متولي حرم حضرت عباس عليه‌السلام گفت: من به گوش دردي مبتلا شدم و كارم كم كم به جايي رسيد كه اطباي بغداد عاجز شده و به من توصيه كردند كه به بيمارستان‌هاي خارج بروم. 🍃در يكي از بيمارستان‌هاي خارج، تحت برنامه، بستري شدم و پس از معاينه و آزمايش، اعضاي شوراي پزشكي گفتند كه بايد مورد عمل جراحي قرار بگيرم، ولي گفتند نود درصد امكان خطر وجود دارد. به آنان گفتم: امشب را مهلت دهيد تا راي خود را اظهار نمايم. 🍃در آن شب بسيار محزون بودم، اما يك مرتبه با خود گفتم، بيماران از خاك كربلا شفا مي‏گيرند و من، كه خود متولي قبر مطهر هستم، از اين فيض محرومم! خوشبختانه قدري از خاك قبر حضرت عباس عليه‌السلام با خود همراه داشتم. با حال توجه قدري از آن خاك را در گوشم ريختم و خوابيدم. صبح ديدم چرك خارج نشده و درد آن ساكت شده است. 🍃پزشكان براي گرفتن پاسخ نزد من آمدند، گفتم باز گوش مرا مورد آزمايش قرار دهيد. اين بار كه معاينه كردند، ديدند عارضه كاملا برطرف شده است. فورا كميسيون پزشكي تشكيل يافت و در باب اين حادثه‏ي معجزه‏آسا بحثهايي صورت گرفت. در طول بحث نظراتي داده شد و قرار شد نظر خود من را نيز در اين مسيله جويا شوند. 🍃من در جواب گفتم: به واسطه‏ي خاك قبر حضرت عباس عليه السلام است. با شگفتي گفتند: آيا از آن خاك چيزي باقي مانده است؟ گفتم: بلي، و به ايشان دادم. تربت حضرت را سه روز در آزمايشگاه مورد تجزيه و تحليل قرار دادند، روز چهارم پزشك آمد و با حال اشك گفت: سه روز آن را در دستگاه گذاشته‏ام و مي‏بينم خاك و خون است و اثر شفا در آن خون مي‏باشد. آري، در آن مدت كه در آن كشور بودم، همه جا در مجالس و محافل از اين كرامت سخن مي‏گفتند و جمعيت فراواني از فرقه‏ي كفار شيفته‏ي آن بزرگوار شدند و عده‏اي هم كه از نزديك شاهد قضيه بودند به اسلام گرايش پيدا كردند. 🍃ناقل اين كرامت گويد: به متولي باشي گفتم: اي كاش به آن رييس آزمايشگاه مي‏گفتي آيا مي‏تواني تشخيص بدهي اين خون كه در ميان خاك بوده از چه عضو حضرت عباس عليه السلام مي‏باشد. 📚 مجموعه انوار علمی معصومین علیهم‌السلام، آیت‌الله شیخ‌علی‌فلسفی ص۲۳۵ .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 [جلسه‌ی دوم] ۹ اسفند ۱۴۰۱شمسی 👈🏼 فیش منبرهای 👈🏼 ولادت مولانا صاحب‌الامر‌ والعصر والزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه 📚 مطالب مطرح شده: ۵. مدح امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه ۶. داشتنِ انگشتری سلیمان، نشانه‌ی قائم علیه‌السلام است ۷. عصای حضرت سلیمان و موسی علیهماالسلام در دستان ولی‌عصر ارواحنا فداه
. و وقتی حضرت موسی (ع) می خواست روانۀ کوه طور شود، جبرئیل سوار بر اسبش که "حیزوم" نام داشت آمد تا حضرت را با خود ببرد، و سامری این صحنه را دید گفت برای این اسب منزلتی است، مقداری از خاک زیر سم اسب برداشت. اما عده ای از مفسران بر این عقیده اند که سامری خاک زیر قدم های جبرئیل (ع) را برداشت نه اسب او را و دلیل آن را از ظاهر آیه استفاده کرده اند. در کتاب تبیین القرآن در تفسیر "قالَ بَصُرْتُ بِما لَمْ یَبْصُرُوا بِهِ فَقَبَضْتُ قَبْضَةً مِنْ أَثَرِ الرَّسُولِ فَنَبَذْتُها"[10] چنین آمده است: وقتی وارد دریا شدیم چیزی را مشاهده کردم که بنی اسرائیل ندیدند، جبرئیل را در حالی که خاک زیر پایش حرکت می کرد که از جای قدم او به زمین روح دمیده می شد، و مقداری از آن خاک برداشتم.[11] ب) مراد از بصر در "بَصُرْتُ" دیدن با چشم ظاهر نیست: در مفردات راغب آمده است:جملۀ "بصرت به" معمولاً در«بصیرت» به معناى فهمیدن که جمع آن «بصائر» است بکار مى‏رود، نه در «بصر» به معناى چشم که جمع آن «ابصار» است.[12] در تفسیر نور در تأیید این نظر روایتی از احتجاج طبرسی نقل می کند: وقتى حضرت على (ع) بصره را فتح کرد، مردم‏ دور آن حضرت را گرفتند تا سخنان او را بشنوند، چشم حضرت در میان مردم به حسن بصرى افتاد که چیزى را یادداشت مى‏کرد. امام با صداى بلند او را مخاطب قرار داده و فرمودند: چه مى‏کنى؟ عرض کرد سخنان شما را مى‏نویسم تا براى دیگران بازگو نمایم. امام (ع) فرمودند: آگاه باشید که هر قوم و جمعیّتى یک سامرى دارد و تو اى حسن! سامرى این امّت هستى، تو از من آثار رسول خدا را مى ‏گیرى و با هواى نفس و تفسیر به رأى خودت، مکتب تازه ‏اى مى ‏سازى و مردم را به آن فرا مى ‏خوانى.[13] بنابر این، برداشت مراد سامرى از «فَقَبَضْتُ قَبْضَةً مِنْ أَثَرِ الرَّسُولِ» آن است که من مقدارى از آثار موسى را فراگرفته و بر آن مؤمن شدم، سپس آن را رها کرده و گوساله را ساختم و قهراً جمله «بَصُرْتُ بِما لَمْ یَبْصُرُوا» یعنى به طرحى براى انجام این کار پى بردم که دیگران از آن غافل بودند و این معنا با حدیث فوق مناسب‏تر است.[14] .