eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
قبل از انقلاب با اینکه همان خط تولید وارداتی پیکان را داشتیم باز هم خیابان ها پر بود از ماشین های آمریکایی و اروپایی. نفتمان را می بردند به جای پول نفت این آشغال ها را میدادند و اگر همین خودروسازی دست و پاشکسته را نداشتیم تا امروز این ماجرا ادامه داشت و البته با یک تحریم ساده نابود می شدیم! کسی که با اصل تولید خودرو (بعنوان دومین صنعت بزرگ کشور بعد از نفت) مخالفت کند با اصل استقلال اقتصادی ایران مخالف است. انتقاد کنید اما مراقب باشید که اولا حرفتان دقیق باشد و توهم نباشد در مورد صنعت خودرو ثانیا به اصل تولید و خودکفایی لگد نزنید. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مادام العمر! یکی از راه های مهم کاهش تورم و افزایش قدرت خرید و ایجاد رفاه برای مردم حذف رشته "طراحی صنعتی" است. رشته ای که رسما دانش آموختگان آن برای کالاها "عمر" تعیین میکنند تا چرخه مصرف و در نتیجه چرخه سود بنگاه ها در حرکت بماند. افزایش کیفیت برای مصرف بلند مدت راه پایدار کنترل تورم در بلند مدت است مادرم یک ماشین لباسشویی سال 82 خرید و هنوز از آن استفاده می کند و کیفیت شستشوی آن از ماشین های امروزی خیلی هم بهتر است. فقط دیجیتال نیست! تصور کنید امروز یک تولیدکننده یخچالی را به شما بدهد با گارانتی "مادام العمر". این یخچال قطعا باعث می شود هزینه های آینده شما کمتر شود و قدرت خرید و رفاه شما بالا برود. این عبارت گارانتی مادام العمر قبل تر ها وجود خارجی داشت اما منفعت طلبی و سودپرستی نظام سرمایه داری وقتی منابع و مواد اولیه ارزان به دستش رسید با خودش گفت چرا باید یک بار با کیفیت تولید کنم؟ ده بار تولید بی کیفیت می کنم. اما آیا ما در ایران باید سیاست توسعه صنعتی مان بر روی کمیت باشد یا کیفیت؟ در چند دهه گذشته طبیعی بود که روی کمیت برنامه ریزی کنیم و یکبار مردم را صاحب امکانات کنیم. از خودرو گرفته تا لوازم خانگی و ... اما به نظر میرسه از این به بعد می توان برند کالای ایرانی را "کیفیت" قرار داد و برعکس سیاست چینی ها "ساخت ایران" معادل "با کیفیت" باشد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
یک دهم هزینه واردات ماشین را صرف ارتقا احترام به قوانین کنیم، به خدا همه خیر میبینیم. یک نمونه آگهی استخدامی شهرداری لس آنجلس که سابقه رانندگی چک میشه 👆👆👆 این یک سیاست غیرقیمتی فوق العاده تاثیرگذار است. شما به جای اینکه قیمت و جریمه و ... را بالا ببرید شرط سوء پیشینه رانندگی را برای استخدام بگذارید. آنوقت ببینید با همین پرایدها از 15 هزار کشته در سال به 1500 نفر میرسیم یا نه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از این زیباتر میشه؟ در سه ماه گذشته فیلم های زیادی از غزه می آمد و با خودمان می گفتیم عجب مردم مقاوم و با ایمانی هستند مردم غزه. خبر شهادت را که می شنوند یا فرزند شهیدشان را که در آغوش دارند می گویند حسبنا الله و نعم الوکیل... حقیقتا که صحنه های شگفت انگیزی بود... اما من نمی توانم نادیده بگیرم ممتاز بودن این صحنه را... وقتی بچه شیعه باشی وقتی پای روضه اباعبدالله بزرگ شده باشی وقتی زینب کبری الگوی تو باشد آنوقت شهادت هشت نفر از خانواده ات را زیبا می بینی... چه کسی می تواند بگوید این مرد شعار می دهد؟ شعار برای وقتی است که این داغ عظیم بر دلت ننشسته باشد... اون که وسط میدان مصیبت است...او که سرکشیده جام بلا را... به تعبیر علامه جوادی آملی حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند: خیلی به ما خوش گذشت... فرمود حسنات الابرار سیئات المقربین... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
به هیچ چیز رحم نمی‌کند! حتی وام را هم کالا می‌کند و قابل خرید و فروش! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دختره پول می‌گرفته برهنه بیاد بیرون(نکشیمون آرمان‌خواه!) با حجاب مبارزه کنه! فکر می‌کنید چند تا دیگه از اینا تو خیابونا هستند؟ آفرین. خیلی خب چکار باید بکنیم؟ آفرین. مردم شناسایی‌شون کنند و به نیروهای امنیتی و انتظامی معرفی کنند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
آیا می‌دانید بانیان گرانی و عریانی یکی هستند؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
چقدر این یمنی‌ها خوبن 😂😂😂 میگه رو نقشه دنبال ایالت بحرین می‌گشتیم پیداش نکردیم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
وائل الدحدوح رو حتما میشناسید. خبرنگار الجزیره که از همان ابتدای جنگ مشهور شد و با بمباران هدفمند خانه اش و شهادت ۲ پسر و همسرش و نوه اش مشهورتر هم شد امروز پسر دیگر الدحدوح، حمزه که خبرنگار هم هست، خودرویش مورد اصابت موشک قرار گرفت و به جمع دیگر خانواده شهید الدحدوح پیوست مصطفی ثریا یک خبرنگار دیگر فلسطینی هم در کنار حمزه به شهادت رسید تعداد شهدای خبرنگار غزه به ۱۰۹ رسید @Thirdintifada
وصف متحیرانه‌ای که در کلام ولیّ فقیه و رهبر انقلاب از اقدامات شهید ستاری عزیز بیان می‌شود ناشی از یک قاعده مهم در تصمیمات این شهید بزرگوار است و آن هم «تغییر چارچوب‌ها» است. اقدام مبتکرانۀ شهید ستاری در پدافند هوایی، جزء اقدامات مرسوم و آموزش داده شده نیست. طرح جابجایی‌هایی مکرر چند پدافند محدود نیروی هوایی یعنی «بیشترین استفاده از کمترین امکانات» و ذهنی می‌تواند چنین تصمیماتی را بگیرد که مرعوب ساختارها و آموزش‌های معمول و متداول نباشد و بتواند با بهره‌گیری از رویکرد «ما می‌توانیم» از تمام ظرفیت‌های خود (هرچند محدود) در جهت پیروزی جبهه حق استفاده کند و فکر خود را زنجیر در چارچوب‌های مرسوم نکند تا با قدرت ابتکار و نوآوری که در چنین موقعیت‌هایی از سوی خداوند رحمان عنایت می‌شود بتواند نتایج محیرالعقول و تحسین برانگیزی را رقم بزند. در زمینه اقتصاد نیز استاد درخشان عزیز سال‌هاست همین قاعده را توصیه می‌کند. اینکه رویکرد «تغییر در چارچوب‌ها» گره‌گشای مشکلات و چالش‌های اقتصادی جمهوری اسلامی نیست و باید رویکرد «تغییر چارچوب‌ها» که اقتصاددان را مجبور به نوآوری و فکر جدید در مواجهه با مسائل و مشکلات می‌کند، پیشه عمل قرار بگیرد. اگر برق چشمان ولیّ جامعه و وصف شادمانه ایشان از اقدامات اقتصاددانان در رفع مشکلات اقتصادی کشور را می‌خواهیم، تغییر چارچوب‌های مرسوم اقتصادی، رمز پیروزی و تحقق این آرزوست. 👇👇👇 فیلم روایت آقا ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | کار بزرگ شهید ستاری 👆روایت رهبر انقلاب از کار بزرگ شهید ستاری در والفجر۸ که دنیا را تکان داد 🌷 سالروز شهادت شهید منصور ستاری 📥 سایت | آپارات 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯 خوب است اما نمی شود!!! هر کسی گفت فلان کاری که شما می گویید خوب است اما "نمی شود" این سخنان مقام معظم رهبری را بکوبید در دهانش... منظور آقا از کار تحولی حرکت هایی در حد و اندازه انقلاب است نه اصلاح قیمت یک کالا یا اصلاح چند قانون و تبصره! کار تحولی 🔻 یعنی حذف بانکداری خصوصی 🔻 یعنی احیاء جاده ابریشم 🔻 یعنی آزادسازی تولید خودرو 🔻 یعنی مصادره اموال نامشروعی که در این چهل سال برخی ها جمع کردند 🔻 یعنی تحول نظام آموزشی 🔻 یعنی زیر و رو کردن نظام بروکراسی 🔻 یعنی حذف تمام نجومی بگیرها 🔻 یعنی اجرای اصل 43 قانون اساسی 🔻 یعنی اجرای بند ب سیاست های کلی اصل 44 🔻 یعنی مهاجرت معکوس میلیونی مردم 🔻 یعنی زیست شهر مولد 🔻 یعنی حذف دلار به طور کامل از تمام روابط اقتصادی کشور 🔻 یعنی حذف تمام مجوزها و انحصارات از نظام مهندسی و نظام پزشکی و ... 🔻 یعنی اجرای اصل 46 قانون اساسی 🔻 یعنی حذف تبلیغات بازرگانی 🔻 یعنی حذف بازار ارز و سکه به طور کامل و مبارزه همه جانبه با فساد و قاچاق 🔻 حذف بازارهای مالی و سفته بازی تثبیت یا تعدیل نرخ ارز و این بازی ها فقط سرگرم کردن مردم است، نه آن کار تحولی که مقام معظم رهبری اراده کرده اند! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای این دو جمله می توان چند کتاب نوشت! یک کاسب است. حلال خور و با آبرو می گوید در این ایام مثل خیلی های دیگر، گوشت را از سبد غذایی اش حذف کرده است! اما علت؟ می گوید چون مردم پول ندارند تا بیایند و خرید کنند! مردم قدرت خرید ندارند. بازار در رکود است. کاسبی ها خراب شده. آنوقت یک عده استاد دانشگاه! و اقتصاددان در کمال تعجب می گویند علت تورم رشد نقدینگی است! گویی در این دنیا و این کشور زندگی نمی کنند! شاید هم می دانند و علت دیگری دارد این حد از آدرس غلط دادن! دقیقا برخلاف آنچه عده ای اقتصادخوان ادعا می کنند، امروز افزایش قدرت خرید مردم طبقات پایین قطعا به رشد اقتصادی و کاهش تورم کمک خواهد کرد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
آیت الله مدنی زاده از دانشگاه شیکاگو! شما را به قرآن نگاه کنید! سید علی مدنی زاده برای ما مفسر قرآن و صاحب فتوا شده! حلال و حرام تعیین میکند! درس فقه و اصول می دهد! وظیفه فقیه را هم تعیین میکند! آخرش هم می گوید اهل فن (اقتصاددان) باید مصداق تعیین کند! اما بیایید بررسی کنیم ببینیم در این چند جمله چقدر حرف غلط زده شده (واقعا سخت است در چند جمله این حجم از اشتباه را بتواند کسی جمع کند) 1. به نظر من...حرام است هیچکس غیر از معصوم یا فقیه نمی تواند حکم دهد. یعنی چه که به نظر من حرام است! از کی شما صاحب فتوا شدی برادر عزیز؟ 2. طبق آیه 29 سوره نساء ... حرام است! این چه مسلمانی است که یک آیه قرآن دست بگیریم و مثل گروه فرقان فتوا دهیم؟ مگر با یک آیه میتوان حکم داد؟ یادداشت کامل ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
آیت الله مدنی زاده از دانشگاه شیکاگو! شما را به قرآن نگاه کنید! سید علی مدنی زاده (رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف) برای ما مفسر قرآن و صاحب فتوا شده! حلال و حرام تعیین میکند! درس فقه و اصول می دهد! وظیفه فقیه را هم تعیین میکند! آخرش هم می گوید اهل فن (اقتصاددان) باید مصداق تعیین کند! اما بیایید بررسی کنیم ببینیم در این چند جمله چقدر حرف غلط زده شده (واقعا سخت است در چند جمله این حجم از اشتباه را بتواند کسی جمع کند) 1. به نظر من...حرام است هیچکس غیر از معصوم یا فقیه نمی تواند حکم دهد. یعنی چه که به نظر من حرام است! از کی شما صاحب فتوا شدی برادر عزیز؟ 2. طبق آیه 29 سوره نساء ... حرام است! این چه مسلمانی است که یک آیه قرآن دست بگیریم و مثل گروه فرقان فتوا دهیم؟ مگر با یک آیه میتوان حکم داد؟ مگر اسلام یک آیه است؟ 3. چه کسی گفته حرمت تسعیر و قیمت گذاری مربوط به آیه 29 سوره نساء بوده که شما به این آیه استناد کرده اید؟ حرمت تسعیر مربوط به روایات است نه آیات قرآن! ضمن اینکه چه کسی گفته حکم ثانویه اصل حکم ابتدایی را تغییر نمی دهد؟ حکم ثانویه هم عین حکم ابتدایی است. 4. چه کسی گفته مجوز قیمت گذاری توسط ولی فقیه حکم ثانویه است؟ وقتی ولی فقیه حکمی می دهند در مواردی که مربوط به حاکمیت است و اساسا اسلام مجوز آن را در اختیار حاکم قرار داده حکم او حکم اسلام است. 5. قیمت گذاری جزء مواردی است که امام خمینی در نامه به مقام معظم رهبری از آن با عنوان مساله ای که اساسا در اختیار حاک ماست نام بردند و وقتی در اختیار حاکم است ممکن است گاهی واجب هم بشود و هیچ منعی برای آن وجود ندارد 6. هیچ وقت حرامی بر حرام دیگر ترجیح داده نمی شود. بلکه وقتی ترجیح بین دو امر داده شد امر مرجج می شود واجب و دیگر اساسا حرام نیست 7. تعیین شرایط با فقیه است! تعیین مصداق با اهل فن! این حرف یعنی چه؟ یعنی فقیه اگر گفت قیمت گذاری بشود ممکن است اقتصاددان بگوید نخیر نباید بشود؟! این یعنی آن اهل فن که می گویی فتوا را بدهد و حرف آخر را او بزند. یعنی صاحب فتوا اقتصاددان باشد و نه فقیه! میخواهید فقه و ولی فقیه را دور بزنید می گویید فقیه در مصداق ورود نکند؟! چرا آنوقت؟ چه کسی گفته فقیه نباید در اینکه کجا نباید قیمت گذاری بشود و کجا باید قیمت گذاری بشود ورود کند؟ چه کسی این حق را از فقیه گرفته؟ اینکه قیمت گذاری باعث ایجاد شکاف طبقاتی می شود مگر در تخصص اقتصاددان است؟ اقتصاددانها که اساسا به عدالت اجتماعی اعتقادی ندارند و آن را سراب می دانند! چطور باید به دست آنها سپرد تشخیص مصداق را؟ 8. اهل فن چه کسی است؟ آیا یک فعال اقتصادی است؟ یک جامعه شناس است؟ یک متخصص حوزه فرهنگ است؟ یک متخصص اقتصاد است؟ کدام اقتصاد؟ اقتصاد سرمایه داری لیبرال یا اقتصاد کمونیستی؟ اهل فن مصداق چه چیزی را باید تشخیص دهند؟ با کدام معیار ارزشی می خواهند تشخیص دهند؟ اگر معیار ارزشی فقیه با معیار ارزشی اقتصاددان متفاوت باشد آنگاه اقتصاددان چه می کند؟ از اعتقادش دست می کشد یا نه بر اساس معیارهای فقیه بررسی کارشناسی میکند؟ جناب آقای دکتر مدنی زاده! شما که قاعدتا اعتقادی به اقتصاد اسلامی ندارید. بعید است صدایی از دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف بلند شود و بگوید اسلام در اقتصاد نظر دارد! اینکه در یک مورد به یک آیه قرآن و یک حکم اسلامی اشاره می کنید بیشتر به این معناست که نومن ببعض و نکفر ببعض هستید! وگرنه چرا به حرمت تداول ثروت و کنزل مال اشاره نمی کنید؟ چرا به حرمت اتراف و تبرج و اسراف اشاره نمی کنید؟ چرا به خمس و زکات و قناعت و ...اشاره نمی کنید؟ چرا به این همه روایات اقتصادی اسلام اشاره نمی کنید؟ اسلام شما فقط با قیمت گذاری در بازار انحصاری مخالف است؟! نه عزیز! شما نمی توانید اسلام را ذیل اقتصاد تعریف کنید! باید اقتصادتان را ذیل اسلام بیاورید! پ ن: امام خمینی: اگر اختیاراتِ حکومت در چهارچوب احکام فرعیۀ‏‎ ‎‏الهیه است، باید عرضِ حکومت الهیه و ولایت مطلقه مفوّضه به نبی اسلام ـ صلی الله علیه‏‎ ‎‏و آله و سلم ـ یک پدیدۀ بی معنا و محتوا باشد و اشاره می کنم به پیامدهای آن، که‏‎ ‎‏هیچ کس نمی تواند ملتزم به آنها باشد: مثلاً خیابان کِشی ها که مستلزم تصرف در منزلی‏‎ ‎‏است یا حریم آن است در چهارچوب احکام فرعیه نیست. نظام وظیفه، و اعزام الزامی به‏‎ ‎‏جبهه ها، و جلوگیری از ورود و خروج ارز، و جلوگیری از ورود یا خروج هر نحو کالا، و‏‎ ‎‎‏منع احتکار در غیر دو ـ سه مورد، و گمرکات و مالیات، و جلوگیری از گرانفروشی، ، و جلوگیری از پخش مواد مخدره، و منع اعتیاد به هر نحو غیر از مشروبات‏‎ ‎‏الکلی، حمل اسلحه به هر نوع که باشد، و صدها امثال آن، که از اختیارات دولت است،‏‎ ‎‏بنابر تفسیر شما خارج است؛ و صدها امثال اینها.‏ صحیفه امام / جلد 20 / صفحه 452 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
آیت الله مدنی زاده از دانشگاه شیکاگو! شما را به قرآن نگاه کنید! سید علی مدنی زاده (رئیس دانشکده اقت
این پاسخ را هم قبلا به دوست طلبه ای داده بودم: قاعده امام فراتر از احکام ثانویه است. نظر امام این است که الاسلام هو الحکومه... ممکن است شما آن را نپذیرید. ممکن است شما حکومت را همچون امام: شعبه ‏ای از ولایت مطلقه رسول اللَّه- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- که یکی از احکام اولیه اسلام است؛ و مقدم بر تمام احکام فرعیه، حتی نماز و روزه و حج است، ندانید. شاید شما درکی از اینکه ما چهل سال است درگیر جنگی تمدنی هستیم که یکی از لوازم قطعی این جنگ جلوگیری از آزادسازی هایی است که اتفاقا تجویز IMF است، نداشته باشید. شما اگر چهل سال درگیر جنگ نظامی باشید چهل سال می توانید افراد را مجبور به جنگیدن کنید شما اگر چهل سال زمین اقتصادتان به نفع کارفرما کج باشد چهل سال می توانید حداقل دستمزد تعیین کنید بله. هر وقت کسی ساختار و زمین اقتصاد را تغییر داد آنگاه می توان حرف از روایاتی زد که مربوط به سوق المسلمین است نه مارکت! سوق المسلمینی که حتی حجره در آن رایگان و در ید حکومت است. سوق المسلمینی که در آن استقبال رکبان که عین آزادی است در مارکت ممنوع است سوق المسلمینی که امیرالمومنین با سبیبه در آن حضور دارد. وقتی آن سوق المسلمین نیست حرف زدن از ممنوعیت قیمت گذاری مضحک است. خلاف هیچ قاعده فقهی هم نباشد خلاف عدالت و ظلم آشکار است. در کجای اسلام آمده در بازار انحصاری قیمت گذاری نباید باشد؟ لیبرال ترین افراد هم به این قیمت گذاری در بازار انحصاری اعتقاد دارند همه اینها به کنار صریح قانون اساسی است که باید انحصار نباشد تا قانون اساسی رعایت نشده است و اصل 43 و 46 قانون اساسی معطل است همه احکام اقتصادی اسلام معطل می ماند بماند که اساسا اقتصاد این چیزها نیست و در هم تنیدگی دارد با امر سیاست و فرهنگ و ... که به راحتی می تواند همه احکام جزئی مکاسب را نقض کند. و البته همه این موارد ذیل معنای فقه است. فقط یک وقت، فقیه شأنی است. یک فقیه تشأن ساز! یکی می آید تا زمین اقتصاد را صاف کند و ایرانمال را به زیر بکشد! یکی می آید مسجدِ ایرانمال را بر اساس احکام اسلام بسازد و از مالک ایرانمال هم فرش می گیرد و در حرم اهلبیت می اندازد! از نظر من تا بردارهای قدرت اقتصادی هم راستا با قدرت سیاسی نشوند تمام احکام فرعیه کان لم یکن هستند. نمونه اش مساله بانک و ربا و ... قطعا ربا حرام است تا قیامت. اما تا قیامت هم اگر نیاز به بانک باشد در حکومت اسلامی وضع همین است مگر اینکه اقتصاددانانی تربیت شوند که بتوانند جایگزین طراحی کنند. هر وقت طراحی شد آنگاه ربا تعطیل می شود. ربا و قیمت گذاری و .... "دستوری" تعطیل نمی شوند! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام: اسلام شناسی تقریباً رو به تورم است. خوب، صدام هم اسلام شناس شده است! آقای سادات هم جزء اسلام شناس‌هاست که تشخیص می‌دهد که فلان امر موافق اسلام است، موافق اسلام نیست! اخیراً آقای کارتر هم جزء اسلام شناس‌هاست! در یک جلسه‌ای که مسافرت کرده است، گفته است این کارهایی که در ایران، فلان می‌کند این موافق اسلام نیست! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
|پیــش‌نــویس| فقــه در آزمــون قانـون؛ بازخــوانی «مسأله مـــردم» در ایده‌ها و پیش‌نویس‌های قانون اساسی هفته دوم: بازخوانی پیش‌نویس و آراء مرحوم سید منیرالدین حسینی| ارائه‌دهنده: اســتاد حسین مهدیزاده 🎴شیوه برگزاری: حضورے‌‌ | مجازے‌‌ سه‌شنبه، ۱۹ دی ماه، ساعت ۱۵ جهت شــرکت در برنـــامه از طریق لینک زیر ثبت‌نام نمایید. https://www.negahschool.ir/product/pish_nevis/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
💠آخرین یادداشت( دیروز) حمزه الدحدوح خبرنگار شهید فلسطینی : "پدرم تو انسان صبوری هستی که آگاهانه به دل خطر زدی. از شفا و رحمت خداوند مأیوس و ناامید نشو و یقین داشته باش که خداوند به خاطر صبر و شکیبایی‌ات تو را پاداشی نیک خواهد داد. @Thirdintifada
اقتصاد فرهنگی
آیت الله مدنی زاده از دانشگاه شیکاگو! شما را به قرآن نگاه کنید! سید علی مدنی زاده (رئیس دانشکده اقت
سلام علیکم با تشکر از مطالب غنی کانال در مورد بحث حکم ثانوی بودن حکم حاکم شرع باید عرض کنم خدمتتون که در فقه شیعه، حکم حاکم شرع حکم اولی می باشد (که شما به درستی نیز اشاره کردید) و در تکمله عرض میکنم که اساسا حکم حاکم شرع با فتوای سایر مراجع متفاوت است از این حیث که فتوای مراجع اخبار و خبر دادن از حکم شرعی است ولی حکم حاکم انشاء و ایجاد حکم شرعی است که کاملا مشخص اصلا در یک وزان نیستند. ثانیا این که گفته اند فقیه در تشخیص مصداق ورود نمیکند یا نباید بکند شاید این گزاره در مورد فتوای مرجع صحیح باشد منتهی در مورد حکم حاکم به هیچ وجه صحیح نیست چه بسا که حاکم به اقتضای مصلحت یا مفسده ای حکم متعینی برای یک مصداق خاص بیان کنند. ممنونم از توجهتون پیام یکی از دوستان عزیز ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتصاد (نفت و معادن) شما را می‌خواهند از فرهنگ (آدم‌بودن) شما می‌ترسند اونها نفت ما رو میخوان اونها گاز ما رو میخوان اونها فولاد و پتروشیمی ما رو میخوان خب در مرحله اول ما استقلال پیدا کردیم با انقلاب، و نفت و گاز ما از چنگ اینها درآمد! حالا دشمنان چکار می کنند؟ می گویند نفت و گاز و فولاد و پتروشیمی و... را در داخل کشور به قیمت جهانی بفروشید تا مردم ایران نتوانند مصرف کنند و ایران مجبور شود به غربی ها بفروشد و برای همیشه خام فروش بماند ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هر کسی به گران کردن گفت: اصلاح قیمتی این آیه رو براش بخونید: وإذا قيل لهم لا تفسدوا في الأرض قالوا إنما نحن مصلحون ألا إنهم هم المفسدون ولكن لا يشعرون ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar