eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.6هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
موج دوم اغتشاشات اقتصادی است... رسانه های اقتصادیشان به خط شدند... این تیترها بوی خون میدهد... 💠 @h_abasifar
مطابق نص صریح قانون اساسی انتشار فراگیر محصولات صوتی و تصویری به شکل ممنوع است. چرا به این نص صریح قانون اساسی عمل نمی شود؟ از چه چیزی می ترسیم که حتی نمی توانیم از قانون اساسی دفاع کنیم؟ 💠 @h_abasifar
اسلام می خواهد كه غیر مسلمان در مسلمان تسلط و نفوذ نداشته باشد. این هدف هنگامی میسر است كه ملت مسلمان در اقتصاد نیازمند نباشد و دستش به طرف غیر مسلمان دراز نباشد، والا نیازمندی ملازم است با اسارت و بردگی ولو آنكه اسم بردگی در كار نباشد. هر ملتی كه از لحاظ اقتصاد دستش به طرف ملت دیگر دراز باشد اسیر و برده او است و اعتباری به تعارفهای دیپلماسی معمولی نیست. به قول نهرو: ملتی مستقل است كه جهش اقتصادی داشته باشد. علی علیه السلام می فرماید: . «اِحْتَجْ اِلی مَنْ شِئْتَ تَكُنْ اَسیرَهُ، اِسْتَغْنِ عَمَّنْ شِئْتَ تَكُنْ نَظیرَهُ، اَحْسِنْ اِلی مَنْ شِئْتَ تَكُنْ اَمیرَهُ » . [محتاج هركه شوی اسیر او خواهی بود؛ بی نیاز از هركه گردی با او برابر خواهی شد؛ و هركه را مورد نیكی و احسان خود قرار دهی فرمانروای او خواهی شد. ] اگر ملتی كمك خواست و ملتی دیگر كمك داد خواه ناخواه اوّلی برده و دومی آقاست. چقدر جهالت و حماقت است كه آدمی ارزش سلامت بنیه اقتصادی را درنیابد و نفهمد اقتصاد مستقل، از شرایط حیات ملی است مجموعه آثار شهید مطهری . ج20، ص: 406 💠 @h_abasifar
نامه ای به خواهرم سلام خواهر نمیدانم حواست هست یا نه. اما اینجا ایران است در این مملکت آغوش قیمت ندارد. "آغوش فروشی" برای جاهای دیگری است که الگوی ذهنی تو شده اند. ما هر وقت همدیگر را می بینیم بغل میکنیم و میبوسیم. ما کمبود آغوش نداریم. ما اصلا غمگین نیستیم. ما شادترین ملت دنیا هستیم. دنیای اطراف تو را نمیدانم. اما در اطراف من همه شاد هستند و اتفاقا هر چه به آن طرف دنیا نگاه میکنم چیزی جز غم و افسردگی و سگ دو زدن برای یک لقمه نان نمی بینم. هر چه به آن سوی دنیا نگاه میکنم فقط کالا میبینم. فقط بازار می بینم. همه در حال خرید و فروش هستند. از کف خیابان گرفته تا روی تختخواب. همه چیز در حال خرید و فروش است. لبخند و آغوش هم آنجا کالاست. هر چه به آنسوی دنیا نگاه میکنم چیزی جز شکاف طبقاتی و بردگی و اسارت نمی بینم. نمیدانم. شاید باید عینکت را عوض کنی. شاید هم رسانه هایت را! تو خواهر من هستی و من برایت ارزش قائلم. اگر سالها آنجا بایستی حتی لحظه ای به تو نزدیک نمی شوم. اما اگر در آنسوی دنیا بودی احتمالا خیلی ها برای لذت بردن به تو نزدیک می شدند. چه چیزی برای آنها جذاب تر از آغوش رایگان است؟ راستی مشکلاتمان را می بینی؟ در اقتصاد و ...؟ همه آنها هم همین شکلی هستند! یعنی مساله ای را خواستیم حل کنیم به جای آنکه ببینیم راه حل خودمان چیست بدون هیچ تاملی رفتیم سراغ پاسخهای آنوریها پاسخ هایی که مشکلات خودشان را هم حل نکرده است خلاصه آن آغوشی که باز کردی نه غمی را از تو برطرف میکند نه از دیگری فقط غمی بر غمهایت می افزاید غم اینکه چرا کسی نیست که برای آغوشت ارزش (نه قیمت) قائل شود ارادت 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال ساده یک دختر ایرانی از مسیح علینژاد: من آزادتر هستم یا تویی که اگر حجاب رو انتخاب کنی از همه جا اخراجت میکنن؟ 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
سوال ساده یک دختر ایرانی از مسیح علینژاد: من آزادتر هستم یا تویی که اگر حجاب رو انتخاب کنی از همه جا
توضیح این مطلب: 1. در غرب همه چیز از جمله زن تبدیل به کالا شده است. 2. در فضای بازاری جامعه اگر زن قابل خرید و فروش نباشد دور انداخته می‌شود ۳. کالا باید بسته بندی جذاب داشته باشد برای خریدار ۴. خریدار زن در غرب جسم او را می‌خواهد و نه چیز دیگری ۵. زن مجبور است به برهنه بودن تا فقط بتواند زندگی کند. ازدواج کند. دوست پیدا کند. شغل داشته باشد و ... ۶. زن اگر تن‌نمایی نکند و موجبات لذت جنسی مردان را فراهم نکند اساسا هیچ جایگاهی در جامعه ندارد و این بزرگترین گشت ارشاد به سمت برهنگی است. بزرگترین اجبار است. این است. 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
پیشنهاد علی مطهری برای برطرف شدن مشکلات اخیر کشور ؛ برجام را حل کنید همه چی طبیعی می شود! پ ن: تلاش می کنند که ماجرا را اقتصادی کنند تا فتنه را زنده نگه دارند. این خط با بیانیه ۵ اقتصاددان لیبرال شروع شد. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
وقتی از صحبت میکنیم دقیقا به همین نکته اشاره داریم یعنی در دنیایی که بدون هیچ دلیلی هزاران راه و گزینه برای انتخاب در مقابل تو میگذارند به قول پرفسور شوارتز دچار فلج مغزی می شوی و اتفاقا رضایتمندی تو به شدت کاهش پیدا میکند. علت آن هم اینست که دائم مقایسه میکنی با گزینه های دیگری که نتوانستی انتخاب کنی فلذا بزرگان همواره از تنوع و کثرت دوری کرده و به سمت وحدت حرکت کردند آنچیزی که دراقتصاد به آن میگوییم فقط یک هزینه روانیست که دنیای سرمایه داری برای ما بوجود آورده، وگرنه اساسا هزینه نیست 💠 @h_abasifar
⭕️ شاید برایتان عجیب باشد که چطور منصوب رهبری و رئیسی چنین حرفی زده است. پاسخش خیلی ساده است: اقتصاد گردشگری! ⭕️ ماجرا به آنجا برمیگردد که آقای ضرغامی می شود رئیس سازمان گردشگری و کارشناسان لیبرال اطراف او که ده ها سال است در آنجا ریشه دوانده اند روی میز او گزارش میگذارند. در آن گزارش نوشته شده است: علت اصلی عدم استقبال گردشگران دنیا از ایران مساله حجاب اجباری و عدم آزادی پوشش است! ⭕️ میگویند اروپایی ها به ایران نمی آیند چون نمیتوانند کنار دریا لخت شوند. گویی در اروپا دریا و آزادی ندارند و فقط برای لخت شدن کنار دریا به ایران می آیند! دو نکته در اینجا بسیار مهم است: ⭕️ 1. گردشگران هیچ مشکلی با حجاب ندارند و هر جا می روند یکی از جذابیت های گردشگری برای آنها، پوشش بومی مردم آن منطقه است. اساسا این چیزی که به عنوان تهدید مطرح میکنید خودش یک فرصت است برای جذب گردشگر. ⭕️ ضمن اینکه کسی که برای دیدن کویر ایران یا اماکن مذهبی یا بناهای تاریخی ایران می آید مساله اش برهنه بودن نیست ⭕️ 2. بسیاری از مردم در دنیا هستند که اساسا با برهنه بودن مخالفند و حتی سالهاست در قلب اروپا و کنار دریا نتوانسته اند از دریا استفاده کنند. ⭕️ اینطور نیست که همه مردم اروپا اهل فحشا باشند. ایران با ویژگی و مزیت "امنیت" برای زنان و خانواده ها میتواند بهشت گردشگری دنیا باشد. یک دختر میتواند تمام ایران را به تنهایی بگردد بدون اینکه به او تعرضی شود و این امکان در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. 💠 @h_abasifar
استاد شهید مرتضی مطهری: علیهذا اسلام با اینكه طرفدار مالكیت جمعی بعضی سرمایه هاست از آنجا كه مالكیت اشتراكی در محصول كار افراد را نمی پذیرد مگر به رضایت و قرارداد آنها پس یك مسلك اشتراكی نیست نظیر سایر اشتراكیتها، و از آن جهت كه سرمایه های طبیعی و صناعی را متعلق به شخص نمی داند به نوعی اشتراكیت قائل است. این است مقام اسلام در میان سرمایه داری و سوسیالیسم... ما ثابت خواهیم كرد كه ماشین از آن نظر كه مظهر ترقی اجتماع است و محصول ماشین را نمی توان محصول غیر مستقیم سرمایه دار دانست بلكه محصول غیر مستقیم شعور و نبوغ مخترع است و آثار شعور و نبوغ نمی توان مالك شخصی داشته باشد!! پس ماشینهای تولید نمی تواند به اشخاص تعلق داشته باشد! اینها نفی مالكیت فردی نیست، الغاء مالكیت خصوصی نیست، بلكه مالكیت اشتراكی در موارد خاصی است كه موجبات آن اقتضا می كند در آن موارد، مالكیت، اشتراكی و اجتماعی باشد نه فردی؛ همان طوری كه در اسلام انفال از ثروتهای عمومی شمرده می شود. اسلام نه با قبول مالكیت عمومی در مثل انفال مالكیت فردی را به طور مطلق طرد كرده و نه با قبول مالكیت فردی مالكیت عمومی را نفی كرده است؛ در آنجا كه پای كار افراد و اشخاص است مالكیت فردی را معتبر می شمارد و در آنجا كه پای كار ا فراد و اشخاص نیست مالكیت را جمعی می داند 💠 @h_abasifar
حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ حسین عبده تبریزی از مراجع عظام تقلید و صاحب فتوا: کسی که کمتر از تورم سود می‌گیرد ربا خوار نیست! حرف ایشان ارزش نقد کردن ندارد اما این ماجرا چند نکته دارد: ۱. این جماعت همیشه ادعا کرده‌اند که بحثشان علمی‌ست نه ایدئولوژیک! اما اینجا یکی از جاهایی است که به وضوح موضع ایدئولوژیک میگیرند و می‌گویند به جای اسلام، لیبرالیسم را بعنوان دینمان انتخاب کنیم. ۲. اصحاب ثروت و بانکداران اگر مرجع تقلید هم باشند ابتدا باید بانکشان را تعطیل کنند و بعد راجع به بانک فتوا دهند. سطح تعارض منافع ایشان آنقدر زیاد است که نخوانده می‌توان گفت ایشان چه گفته و چرا گفته. ۳. هم مانند بسیاری از نشریات و رسانه‌های انقلابی در زمینه‌ اقتصاد کاملا خاکستری می‌شود و توانایی تشخیصش در حد یک کودک دبستانی‌ست. کار عصر اندیشه مثل این است که در مورد یک مساله پزشکی به یک مهندس مراجعه کرده که از قضا آن مهندس فروشنده نوعی داروست که باعث مرگ بیمار می‌شود! ۴. جناب عبده تبریزی حتی یک اقتصاددان مبرز هم نیست و حتی اقتصاد متعارف را هم به درستی نمی‌شناسد چه برسد به اینکه بخواهد در زمینه یک مساله فقهی تخصصی نظر بدهد. اگر عصر اندیشه یک مجتهد طراز اول را پیدا می‌کرد که چنین نظری داشت هیچ عیبی نداشت اما این کار عصر اندیشه مصداق معاونت در "جنگ با خدا و رسول" است. 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ حسین عبده تبریزی از مراجع عظام تقلید و صاحب فتوا: کسی که کمتر از تورم س
چند ماه پیش که با رئیس دانشکده اقتصاد یکی از دانشگاه‌های مشهور کشور یک گفتگوی ده ساعته داشتم از ایشان پرسیدم که نقش ایدئولوژی در تفکر شما کجاست؟ ابتدا گفت مثلا در تعیین اهداف کلان و ... بعد که جلوتر رفتیم رسید به اهداف جزئی‌تر جلوتر که رفتیم رسید به سیاست‌های کلان و همینطور تا جزئی‌ترین برنامه‌ها اثر نگاه ایدئولوژیک را پذیرفت. جلوتر که رفتیم گفت البته هر کسی ایدئولوژی خودش را دارد! از ایشان پرسیدم اگر در یک دانشگاه در روسیه درس می‌خواندی باز هم همین تفکر علمی را داشتی؟ گفت خیر! در انتهای بحث گفت: می‌دانی؟ ما اقتصاددانان نگاه می‌کنیم ببینیم حاکمان چه می‌گویند! بعد به همان سمت حرکت می‌کنیم. هرچند این حرف دقیق و منطبق بر واقعیت است. اما ایشان نگفت کدام حاکمان؟ اگر در ایران رهبر جامعه بگوید به سمت نقطه الف بروید اقتصاددانان لیبرال به آن سمت می‌روند یا به همان سمتی که در دانشگاه‌های آمریکا به آن‌ها آموزش داده شده؟ به سمت عدالت می‌روند یا به سمت افزایش شکاف طبقاتی؟ کدام ایدئولوژی در اندیشه این اقتصاددانان نهادینه شده؟ وقتی می‌گوییم اینها پشت واژه مقدس "علم" پنهان می‌شوند و ایدئولوژی‌شان را پنهان می‌کنند یعنی همین. 💠 @h_abasifar