55.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥این هم آخرین برگ از عزاداری انحرافی
🔹دستهی زعفرجنی‼️
🖋ماجرای زعفر یا جعفر جنی ساخته پرداخته روضةالشهدای کاشفی است که شخصی مبهم در آیین و مذهب بوده و اهل قلم و نگارش بوده است!
او از احوالات خصائص جنی سخن می گوید که در عاشورا اجازه کمک به اباعبدالله علیهالسلام را خواست اما حضرت قبول نکردند!
مرحوم مجلسی به صورت کلی و بدون سند متصل و به صورت خبر مرسل! از مرحوم شیخ مفید، درخواست ملائک و اجنه از حضرت را هنگام خروج از مدینه برای جنگ و قتال با دشمنان امام حسین ع نقل می کنند و اصل درخواست و رد آن توسط امام ع را در قالب یک مطلب کلی بیان می کنند و مطلبی بیشتری ندارد.
برای همین مرحوم محدث نوری و شهید مطهری این اباطیل را ساخته و پرداخته کتاب بیمحتوا و دروغ روضةالشهداء می دانند! ولی مردم در اقصی نقاطی از کشور به عزاداری و ادا و اطوارهایی در مراسمات راجع به او می پردازند!؟
این اعمال نه اقامه عزاست نه شعیره است.
فقط خرافه، جهالت و بیخبری است علاوه بر آنکه چیزی شبیه به برخی ددپارتیهای سیطنیستهاست.
صیانت از فرهنگ عاشورا وظیفه روحانیت است.
آگاهی بخشی هویت روحانیت است باید از عقلانیت عزاداری دفاع کرد.
————————————————
مجلسی، بحار الانوار، ۱۴۰۳ق، ج۴۴، ص۳۳۰.
نوری، لؤلؤ و مرجان، ۱۳۸۸ش، ص۲۵۲.
مطهری، حماسه حسینی، ۱۳۷۹ش، ج۱، ص۸۷.
کاشفی، روضة الشهداء، ۱۳۸۲ش، ص۴۳۱-۴۳۲.
#محرم
#امام_حسینع
#هویتطلبگی
🆔 @h_falahati
نشست هویت طلبگی ٩.mp3
35.68M
نشست #هویت_طلبگی
مولفه هویتساز طلبگی
صیانت از فرهنگ، مبارزه با فرهنگ بیگانه، نقش آفرینی فرهنگی روحانیت
#هویتطلبگی
#ویژه_طلاب
#حوزهوروحانیت
🆔 @h_falahati
انسان ٢۵٠ ساله ۵.mp3
24.73M
#بازخوانی تحلیلی کتاب #انسان_دویست_پنجاه_ساله
دوران انزوا و حکمرانی امیرالمؤمنین ع
#جلسه_پنجم
#منظومه_رهبری
🆔 @h_falahati
👆نظرسنجی جدید شبکه فاکس نیوز رسانه اصلی جمهوریخواهان حاکی از برتری کامالا هریس نسبت به ترامپ در ایالتهای مهم است.
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز
🖋 در این ایالتها رای الیکتور هم تعیین کننده است که کاملا هریس ظاهرا آنرا هم دارد.
🆔 @h_falahati
🔺دو نقد ساختاری به سازمان روحانیت
حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی، هیأت علمی موسسه امام خمینی و رئیس فعلی دانشگاه قم نوشت:
▫️به عنوان یک طلبه دغدغهمند، گمان میکنم دو اشتباه مهلک ساختاری در حوزه علمیه، موجب شده است که کارآمدی و کارویژه تبلیغی و تعلیمی این مرکز علمی و تبلیغی بینظیر آنگونه که شایسته است نمایان نشود:
1️⃣ تجمیع همه سرمایههای علمی و معنوی در قم
🔹تجمیع همه یا اغلب قریب به اتفاق عالمان و فقیهان و فیلسوفان و متکلمان و اخلاقیان برجسته در شهر مقدس قم و خالی شدن اغلب شهرها از عالمان و صاحبنظران برجسته دینی! این در حالی است که در دوران قبل از انقلاب، هرگز شاهد چنین تجمیع ناکارآمد و بیفایدهای از علما در یک شهر نبودیم!
🔹آیتالله العظمی بروجردی از شاگردان برجسته آخوند خراسانی و از بزرگترین فقیهان و حدیثشناسان دوران، بعد از اتمام تحصیلات در شهر بروجرد ساکن بود و چند سال پس از رحلت آیتالله العظمی عبدالکریم حائری یزدی، به دعوت بزرگان قم، و به هدف عهدهداری مدیریت علمی و اداری حوزه علمیه قم و مرجعیت دینی جامعه شیعیان، از بروجرد مهاجرت کرد و در قم ساکن شد.
🔹یعنی شخصیتی مثل آیتالله العظمی بروجردی که همگان به فضل و علم او اذعان داشتند و او را برترین دوران میدانستند، در بروجرد ساکن بود و نه در قم! اما اکنون وضعیت حضور عالمان برجستهای در این طراز در شهرستانها به چه صورتی است؟!
2️⃣ جداسازی فیزیکی زیست اجتماعی طلاب از عامه مردم
🔸اشتباه مهلک دوم که یکی از بزرگترین اشتباهات ساختاری در شهر قم به شمار میآید، «جداسازی زیست طلاب علوم دینی با مردم» بوده است. [ان شاءالله که هیچ تعمدی در این کار نبوده باشد، که البته جای تأمل و بررسی دارد] اما محصور و محبوس کردن محل زیست اغلب طلاب علوم دینی و خانوادهها و فرزندان آنان را در مکانهای اختصاصی و بریده از مردم عادی و حتی دور از مرکز شهر، [یعنی «شهرک مهدیه» (با حصارهای دیواری و نگهبانهای ورودی و کاملاً جدای از بقیه شهر!) و «هزارههای پردیسان» (به گونهای که حتی هیچ کس نمیتواند و نمیباید منزل خود را به غیر طلبه اجاره دهد!) و ...] یکی از اشتباهات مهلک ساختاری در تاریخ روحانیت میدانم!
به اعتقاد این بنده، یکی از مهمترین عوامل دینداری و زیست دینی مردم قم از عصر ائمه اطهار سلام علیهم تا دوران معاصر، این بود که زیست دینی طلاب علوم دینی و خانوادههای آنان در کوچه و بازار، در مرآی و منظر یکایک مردم بود.
🔸روابط خانوادگی صمیمی با هم داشتند. بیش از آنکه از گفتار و سخنان و موعظههای مستقیم طلاب، دین و دینداری را بیاموزند، از رفتار و #سبک_زندگی آنان، اخلاق اسلامی و سبک زندگی اسلامی را میآموختند. همسایهداری و خیرخواهی و اخلاق خانوادگی و اجتماعی طلاب را روزانه و به صورت مرتب میدیدند. اما الان حتی شهر قم نیز از مشاهده زیست عمومی طلاب علوم دینی بیبهره شده است! و نتیجه آن را به وضوح میتوان در تغییرات سبک زندگی مردم قم دید.
از همین صاحب قلم در صدای حوزه بخوانید:
➕حوزه علمیه؛ از درسهای ۳۰۰ نفره تا کرسیهای ۳ نفره: اضمحلال یا ارتقا؟!
صدای حوزه
#نقدروحانیت
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔰 تکلیف گرایی در مکتب امامره 🔹ملتی که به تکلیف خود عمل کرده است چرا نگران باشد! 🔻🔻🔻🔻🔻 ملت ما تا
⭕️این که تصور کنیم تکلیفگرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست.
🔰حضرت آیتالله خامنهای حفظهالله
▪️رابطهی «تکلیفمداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟ امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختیها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ حتماً تکلیفگرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجهی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه. البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجهی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند؛ خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده. اگر انسان برای رسیدن به نتیجه، بر طبق تکلیف عمل نکرد، وقتی نرسید، احساس خسارت خواهد کرد؛ اما آن که نه، تکلیف خودش را انجام داده، مسئولیت خودش را انجام داده، کار شایسته و بایسته را انجام داده است و همان طور که قبلاً گفتیم، واقعیتها را ملاحظه کرده و دیده است و بر طبق این واقعیتها برنامهریزی و کار کرده، آخرش هم به نتیجه نرسید، خب احساس خسارت نمیکند؛ او کار خودش را انجام داده. بنابراین، این که تصور کنیم تکلیفگرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست.
▪️در دفاع مقدس و در همهی جنگهائی که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضی از ائمه (علیهمالسّلام) بوده است، کسانی که وارد میدان جهاد میشدند، برای تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فیسبیلالله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانی که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامهریزی و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامی نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیفگرائی هیچ منافاتی ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست میآید، چگونه قابل تحقق است؛ برای رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههای مشروع و میسّر، برنامهریزی کند.
#منظومه_رهبری
#مکتبامامره
🆔 @h_falahati
💢 واکنش جک شیلدز بوکسر سابق آمریکایی و فعال چپگرای توییتری به فراخواندن سفیر فرانسه در تهران در پی اهانت به حضرت مسیح در افتتاحیه المپیک لجن پاریس:
❗️ متوجه شدم مسلمانان وقتی مسیح مورد تمسخر قرار می گیرد از مسیحیها بیشتر عصبانی و ناراحت میشوند!
احوال حوزه
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| سخنان صریح دکتر فؤاد ایزدی در مورد از دست رفتن فرصت تبیینی پیرامون برجام و ناتوانی امثال ظریف و عراقچی در رفع تحریمها/شبکه یک-برنامه جریان 30تیر1403
🖋اکنون رئیسی عزیز به رحمت خدا رفته است و کار و تلاش و فعالیت بی وقفه او در تاریخ ایران ماندگار است.
نکاتی را صریح می گویم چون قبلا این اشتباه بزرگ مرحوم آقای رئیسی را در زمان حیاتشان گفته بودم!
این گزاره غلط ناشی از نشناختن ظرافت گفتمانی ایران انقلابی در برابر غرب بود! و اشتباه را دولت ایشان تکرار کرد!؟
هرچند اصولگرایان در دگردیسی فعلی خود کلا دچار این خطای گزاره ای و گفتمانی هستند و حتی آقای قالیباف بعنوان یک عنصر مهم در راس نامزدهای اصولگرا برای بار سوم در نامزدی خود در ریاست جمهوری مرتکب تکرار این آمریکا نشناسی گشت و هزینه آنرا پرداخت.
همه این افراد دچار این غلطْ انگاره هستند که :
❗️ برجام چکی است که باید نقد شود؟!
این اشتباه بزرگ توسط ایشان و اصولگرایان تکرار شد و دولت در فضای بینابینی بدون استراتژی مشخص مذاکراتی را ادامه داد که هیچ عایدی نداشت و همین مساله شرطی سازی ذهن مردم را از بین نبرد.
هرچند دکتر امیرعبداللهیان می گفت روز به روز برجام بیخاصیتتر می شود اما آن سخن در بین این رفتارهای مذبذب دیده نمیشد!؟
نتیجه این است که دوباره ظریف و یارانش با همان حربه به میدان بیایند و از این فرصت سوزی تبیینی دولت مرحوم رئیسی استفاده کنند.
#تحلیلسیاسی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دقیق ببینید!
🔹تکلیف آقای معتضد که روشن است از بقایای دوران پهلوی است و یک پژوهشگر.
اما صادق زیباکلام همان کسی است که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفته و با آن رانتهای اول انقلاب هیئت علمی شده و حال یک غربگرای خیلی عریان است.
❗️سالهاست غربگراها در ایران چشم و گوش را بسته اند و نه تاریخ می خوانند و نه تاریخ می فهمند!
🔻اساسا دچار یک گمگشتگی هویتی هستند و نمی دانند باید چه باشند فقط به خورشید غرب خیره شده اند.
❌متأسفانه عمده بچههای حزباللهی هم با غربگرایان یک نقطه مشترک دارند!!
نه تاریخ می خوانند و نه عبرت میگیرند و فقط براساس یک دوگانه قطبی شده یک طرف را انتخاب می کنند و با دست خالی جهاد تبیین می کنند!؟
⬅️ این تاریخ نخوانی و این نادانی در یک برهه و دورهای گریبان آنها را میگیرد که کار از کار گذشته است.
#غربگرایان
#جریانشناسی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش رهبرانقلاب به توهین به حضرت مسیح:
این اقدامات از نظر ما محکوم است
🆔 @h_falahati
امروز سالروز صدور نامه تاریخی امام ره راجع به اعدامهای سال۶٧ است!
همان اقدامی که حمله به آن باعث رای آوری روحانی و تخریب چهره آقای رئیسی در سال ٩۶ شد!
معتقدم جامعه بخشی از هزینه آن همراهی با آلوده سازی چهره امام ره، خدمتگذاران سال شصت و انقلاب را پرداخت اما عبرتی از آن وضعیت گرفته نشد.
بهرروی آن اعدامها امری به حق و درست بود چرا که عناصری بدتر از داعش در زندانها بودند که حاضر بودند بروی مردم بنزین بریزند و آنها را جلوی چشم زنان و کودکانشان بسوزانند!
کاری که منافقین در اسلامآبادغرب در جریان عملیات مرصاد انجام داد.
#مکتبامامره
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پزشکیان: نمیشود اسم خود را انسان گذاشت و در برابر این همه جنایت صهیونیستها سکوت کرد.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پزشکیان: من عادیسازی روابط اقتصادی و تجاری ایران با جهان را حق مسلم ایران میدانم و برای رفع تحریمهای ظالمانه از پای نخواهم نشست
دولت من با ایجاد تعادل و توازن در روابط خارجی منافع ملی را پیگیری خواهد کرد. ما قدر دوستان روزهای سخت را خواهیم دانست.
کشورهای غربی را به درک واقعیتها و ایجاد روابط مبتنی بر احترام متقابل و جایگاه برابر فرامیخوانیم.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شبه عقلانیتی وجود دارد که میخواهد غرب را الگوی مطلوب معرفی کند
دکتر ابوالفضل اقبالی - پژوهشگر حوزه خانواده:
🔻مسئله اصلی ما با تمدن غرب، شبه عقلانیتی است که سبک زندگی غربی را استاندارد و مطلوب نشان میدهد، برای آن تاریخسازی میکند و حتی کرسی دانشگاه برایش به وجود میآورد.
#غربگرایان
🆔 @h_falahati
🔻 حملات تکفیریها علیه شیعیان در پاراچنار؛ ۲۰۰ نفر شهید و زخمی شدند
🔹 پنج روز درگیری مسلحانه در منطقه پاراچنار در نزدیکی مرز پاکستان با افغانستان، ۴۴ نفر شهید و بیش از ۱۶۰ مجروح برجا گذاشت. گروه های شیعه پاکستانی میگویند عناصر تکفیری با همدستی تروریستها به بهانه منازعات بر سر زمین و مزارع ساکنان شیعه این منطقه را هدف قرار میدهند. گفته میشود برخی از شاخه های تندرو تشکیلات طالبان افغانستان نیز در این درگیری شرکت داشتهاند.
🔹 ویدیوهای منتشر شده در شبکههای اجتماعی نشان میدهد که تعدادی از تکفیریها، چند تن از اهالی منطقه شیعه نشین پاراچنار را سر بریدهاند!
🔹 منابع نزدیک به طوایف وهابی و قبایل تکفیری پاکستان، علت حملات خود به منطقه پاراچنار را تربیت و اعزام نیروهای مدافع حرم در قالب زینبیون به سوریه و عراق جهت مقابله با اهداف وهابیون و داعش عنوان کردهاند.
🔹 شایان ذکر است منطقه پاراچنار از گذشته شاهد درگیریهای خونین میان قبایل و گروه های مذهبی و همچنین درگیری های فرقهای و حملات تکفیریها علیه شیعیان بوده است.
انقلابی
🆔 @h_falahati
🔺خسارات گسترده در ضاحیه
رژیم غلط کرده است و قصد شهادت فواد شکر را داشته که ظاهرا زنده مانده است جالب آن است که سگهای صهیونیست میگویند ما نمی خواهیم جنگ شود!
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆔 @h_falahati
34.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥تصوری که ما از امام سجاد داریم، یک تصور اشتباهی است
🎤صحبتهای #رهبر انقلاب در مورد اهمیت شناخت روح حرکت امامان شیعه
🏴 شهادت امام سجاد علیه السلام، بزرگ مرد میدان مشحون از سختی و حیرت پس از عاشورا، حضرت زین العابدین، سیدالساجدین را محضر امام زمان أرواحنا فداه و همه شیعیان تسلیت عرض میکنیم.
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔺خسارات گسترده در ضاحیه رژیم غلط کرده است و قصد شهادت فواد شکر را داشته که ظاهرا زنده مانده است جال
🔰«فواد شکر» فرمانده ارشد حزب الله که رژیم صهیونیستی درعملیات شکستخورده امشب به ضاحیه بیروت، قصد ترور وی را داشت، کیست؟
🔸ارتش رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان به ضایحه بیروت حمله کرد و قصد ترور «حاج فواد شکر» رئیس ستاد کل حزبالله لبنان را داشت.
🔸پیش از این آمریکا فواد شکر ملقب به «حاج محسن» را به اتهام حمله به پایگاه تفنگداران نیروی دریایی در سال 1983 در «لیست سیاه» خود قرار داده و برای دستگیری وی جایزه 5 میلیون دلاری قرار داده بود.
🔸فعالیتهای جهادی «حاج محسن» در مبارزه با رژیم صهیونیستی به دهه هشتاد میلادی باز میگردد.
🔸حاج فواد شکر مشاور ارشد سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله در امور نظامی است.
🔸«حاج محسن» در جنگ داخلی سوریه مسئولیت آموزش نیروهای حزب الله و ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم سلفی- تکفیری را بر عهده داشت.
🔸وی از اعضای ارشد «شورای جهاد» بالاترین نهاد نظامی حزب الله است. ایشان از دوستان نزدیک عماد مغنیه بوده و جزو حلقه نزدیکان به سید مقاومت شناخته میشود.
🔹اخبار از شهادت او ضد و نقیض است و گویا این فرمانده حزبالله شهید شده است.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دکتر مخبر: پس از شهادت آیتالله رئیسی هر بار که خدمت حضرت آقا رسیدم ایشان با تاثر میفرمودند: آقای مخبر! خیلی حیف شد!
🆔 @h_falahati
🔴 #تکمیلی | تصویر سه تن از شهدای حادثه تروریستی ضاحیه جنوبی که توسط باند کودکش صهیونیستی به شهادت رسیدند.
🆔 @h_falahati
📚 امام بیمار یا مبارز تشکیلاتی؟
📘 اندیشه فاخر «انسان 250 ساله» بیانگر چند نکته ارزنده است. از جمله اینکه هیچیک از ائمه(ع) مبارزه را در هیچ مقطعی رها نکردند. لکن مهم، یافتن مصادیق مبارزه در میان امامان مختلف است. این اصل مهم در زندگی امام سجاد (ع) چگونه جلوه کرد؟
📕 برای فهم نوع مبارزه امام سجاد(ع) لازم است شرایط قبل، حین و بعد ایشان را مرور کنیم. پس از واقعه کربلا، ضعف دینی در سرزمین حجاز بیداد میکرد. تا آنجا که امام سجاد(ع) فرمود در مدینه بیست نفر هم دوستدار ما نیستند. در سرزمین مکه و مدینه که از مقدس ترین شهرهای اسلام بود، رقاصه و فاحشه از شهرهای دیگر وارد کردند و این نمادهای فساد، وجاهت اجتماعی یافتند تا آنجا که تشییع برخی از آنان همچون تشییع صحابه رسول اسلام(ص) بود. اما بعد از دوران امام سجاد(ع)، چنان عطش به دینداری و معارف اهل بیت(ع) اوج گرفت که کرسی تدریس امام باقر(ع) و امام صادق(ع) زبانزد تاریخ تشیع است. از شهرها و مذاهب دیگر، برای فراگیری فرهنگ تشیع خود را به محضر این دو امام، رساندند. آیا این شرایط مساعد برای ترویج اهل بیت(ع) در زمان امام پنجم و ششم بدون علت محقق شد؟ نقش امام چهارم در آماده¬سازی این شرایط چه بود؟ ایشان با آنکه در خفقان مطلق بودند چگونه توانستند از مردمانی با سبک زندگی فاسد، مشتاقان علوم اهل بیت(ع) را تربیت کنند؟
📌 در پاسخ به این پرسشها حداقل به دو نکته برجسته در حیات ایشان میتوان اشاره کرد:
📘 نخست تأسیس تشکیلاتی از محبین اهل بیت(ع) با استفاده از غلامان؛ در آن عصر غلامان و کنیزان، جزو فرودست ترین طبقات اجتماعی بودند. حضرت غلامانی میخرید، در خانه اش که دانشگاه توحید عینی و عملی بود، تربیت میشدند و سپس آزاد میشدند و همچون کانونهای متراکم، در نقاط مختلف جامعه اسلامی پراکنده میشدند. امام(ع) در سخت ترین شرایط، مؤسس تشکیلاتی پنهان و مؤثر از شیعیانی بود که زمانی غلام بودند و اکنون مبلغ امام. حضرت زین العابدین(ع) از غلامان وکنیزان، مروجان تشیع ساخت ولی چرا ما در ساماندهی و شبکه سازی از نخبگان جامعه یعنی طلاب و دانشجویان جوان نقص داریم؟
📙 فعالیت دوم ایشان مبارزه در قالب مکتب دعا بود؛ لکن در چند درصد از ادعیه حضرت، مضامین صریح سیاسی، مبارزه با ظلم، انقلاب و .... یافت می¬شود؟ تصور بسیط ما چنین می پندارد که برای مبارزه باید مفاهیم انقلابی و آتشین را آشکارا ترویج شود. در حالی که در منطق جامع نگر اسلام، تقویت روحیه مبارزه جز از راه تقویت نگرش توحیدی و اخلاقی ممکن نیست.، همانگونه که فعالیت اجتماعی از تربیت فردی تفکیک پذیر نیست.
📕 تا زمانی که سبک زندگی و اولویتهای فرهنگی حول لذات بدنی میگردد، نمیتوان از مبارزه و قیام سخن گفت و در برابر، هر اندازه تهذیب ولایی رواج یابد، فرهنگ مبارزه نیز گسترش می یابد.
📍 از همینجا میتوان دریافت نگاه مبارزاتی ما با نگاه انقلابی چه میزان فاصله دارد؟ همچنین فهم ما از سیر و سلوک با تلقی ائمه (ع) چه تفاوتهایی دارد؟ جلسات اخلاق و دعا، که حاصل آن انزوا و تخدیر باشد، با فرهنگ تشیع ناب فاصله دارد.
📌 سبک زندگی اسلامی، تقویت مبانی معرفتی، شبکه سازی از نیروهای مؤمن و مؤثر، تقویت نگاه توحیدی و جامع نگر؛ اضلاع اصلی مبارزه حضرت در قالب مکتب دعا بودند. در الگوسازی از ایشان نباید فرصتها را از دست داد.
👤عبدالله محمدی
عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
#منظومه_رهبری
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔰عدالت، روشها و ارزشها! 🔹در این ایام گله و سرزنش هایی داشتم از دوستان همنظر که چرا ما اینطور عم
⭕️حزب مطلوب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب حضرت آیتالله خامنهای حفظهالله
▪️من در یك تقسیمبندی، حزب را به دو نوع تقسیم میكنم - این اعتقاد من است؛ شما هم آزادید كه این را قبول بكنید یا قبول نكنید؛ چون نه قانون است و نه من اصرار دارم كه مردم حتماً قبول كنند؛ لیكن اعتقاد خودم این است - یك حزب این است كه مجموعهای از صاحبان فكر سیاسی یا اعتقادی و یا ایمانی مینشینند و تشكّلی درست میكنند و میان خودشان و آحاد مردم كانالكشی میكنند و مردمی را با خودشان همراه میكنند، تا فكر خود را به آنها برسانند. كانونهای حزبی تشكیل میشود، هستههای حزبی تشكیل میشود، سلّولهای حزبی تشكیل میشود و اینها در این مركز مینشینند و افكاری را كه خودشان به آن اعتقاد دارند و پای آن ایستادهاند - چه فكر سیاسی، چه فكر غیرسیاسی، چه فكر دینی، چه فكر غیردینی - در این كانالها میریزند و این افكار به تكتك افراد میرسد و آن مردمی كه اینها را قبول میكنند، با اینها پیوند پیدا میكنند. به نظر من، این سبك تحزّب، منطقی است «حزب جمهوری اسلامی» بر این اساس تشكیل شده بود و همینطور بود.
البته به طور طبیعی اگر حزبی با این خصوصیات، در مركز خودش توانست آدمهای با فكرتر و زبدهتر و خوشفكرتری داشته باشد، میتواند تعداد بیشتری را با خودش همفكر كند. نتیجه این خواهد شد كه وقتی انتخاباتی پیش آمد، تا از طرف مركزیت این حزب چیزی گفته شد، آن مردم از روی اعتقاد خودشان بر طبق آن عمل میكنند؛ یا حتّی بدون اینكه آن مركزیت چیزی بگوید، چون معیارهایشان یكی است، با یكدیگر همفكرند. این شكل درستِ تحزّب است و البته چنین چیزی الان در كشور ما نیست. شاید به شكل خیلی ناقصش یكی، دو نمونه در گوشه و كنار پیدا شود؛ اما بعد از «حزب جمهوری اسلامی» - كه ما تعطیلش كردیم - دیگر چنین چیزی را به این شكل من سراغ ندارم.
▪️یكطور حزب هم هست كه همان حزبهای رایج امروز اروپا و امریكاست؛ مثل حزب جمهوریخواه، حزب دمكرات، حزب كارگر انگلیس، حزب محافظهكار انگلیس. این احزاب مبنایشان بر این پایهای كه ما گفتیم، نیست. مجموعهای از خواص، با یك منفعت مشتركی كه بین خودشان تعریف میكنند - ولو در خیلی از مسائل با یكدیگر همفكر هم نیستند؛ گاهی خیلی هم با هم مخالفند! - مینشینند با همدیگر قرارداد میگذارند و یك حزب به وجود میآورند. این حزب در میان مردم معروف است؛ اما عضو مصلحتی دارد، نه عضو فكری. تفاوت اساسیش اینجاست. عضو مصلحتی یعنی چه؟ یعنی اینكه فلان سرمایهدار، فلان كاسب، فلان استاد، فلان فیلسوف، احیاناً فلان روحانی، از این حزب حمایت میكند. مثلاً فلان روحانی میگوید من به مریدهای خودم دستور میدهم كه به كاندیدای شما رأی بدهند، اما در مقابلش شما باید فرضاً به مسجد یا كلیسای من این امتیاز را بدهید؛ آنها هم قبول میكنند! آن مردمی كه رأی میدهند، نه آن كاندیدا را میشناسند، نه فكر حاكم بر او را میشناسند، نه مؤسّسان حزب را درست میشناسند، نه میدانند آن كاندیدا چه كار میخواهد بكند. به صرف اینكه امام جماعت مسجد گفته مثلاً به «حزب كنگره» در هند رأی بدهید، اینها هم رأی میدهند! اینكه میگویم، اتّفاقاً درست همین قضیه در هند اتفاق افتاد و برخی از مسلمانان به كاندیدای «حزب كنگره» رأی دادند! چند میلیون مسلمان به كاندیدای «حزب كنگره» رأی میدهند؛ در حالی كه نه با آنها همعقیدهاند، نه همفكرند، نه ایمانشان یكی است، نه اصلاً میدانند آنها در مملكت چه كار میخواهند بكنند؛ اما چون آن آقا گفته مصلحت مسلمانان این است، این كار را میكنند! یا مثلاً فلان سرمایهدار میگوید من اینقدر پول به شما میدهم و به حزبتان كمك میكنم؛ اما مرا در فلانجا سفیر كنید! بحث سفیر معیّن كردن، بازرس فلانجا معیّن كردن، فلان شغل سیاسی را دادن، جزو شرایط حتمی حزببازی به شكل غربی است؛ چون كسی از روی ایمان كار نمیكند؛ از روی قرارداد كار میكند!
🌐https://khl.ink/f/7571
#تحزب
#منظومه_رهبری
🆔 @h_falahati
🔴 #فوری
🔺منابع اسرائیلی: هنیه با موشک مورد هدف قرار گرفت
🔹سازمان رادیو تلویزیون اسرائیل:
اسماعیل هنیه در اصابت موشک که از کشوری خارج از ایران شلیک شد کشته شد. موشک از داخل ایران شلیک نشده بود/ صابرین نیوز
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
انالله و انا الیه راجعون
🆔 @h_falahati
🌀 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه
📝 خونخواهی مهمان عزیزمان را وظیفه خود میدانیم
رژیم صهیونیستی زمینه مجازات سخت را برای خود فراهم ساخت
🔹در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینهی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود میدانیم.
✏️ متن کامل پیام امام خامنهای به این شرح است:
✏️ بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ملت عزیز ایران!
✏️ رهبر شجاع و مجاهد برجستهی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاءالله پیوست و جبههی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانهی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینهی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.
✏️ شهید هنیه سالها جان گرامیاش را در میدان مبارزهئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آمادهی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثهی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفهی خود میدانیم.
✏️ اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سید علی خامنهای
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ محرم ۱۴۴۶
🆔 @h_falahati