فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، روز گذشته: ملّت ایران به ارتش خود، به سپاه خود مباهات و افتخار میکند.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد صریح «شمخانی» به روحانی درباره برجام
علی شمخانی:
🔹روحانی هیچ قصدی برای واکنش به خروج آمریکا از برجام نداشت.
🔹او میخواست به تلافی، موانع قاچاق مواد مخدر و ورود افغانستانیها به اروپا را بردارد اما این راهش نبود.
🔹ما قانون راهبردی را طراحی کردیم که تنها راه مقابله بود!
@TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فعال رسانهای آمریکایی:
📍برای کدام اتفاق در سوریه شادی میکنیم؟!/آمریکا تبدیل به عروسک خیمه شب بازی اسرائیل تبدیل شده...
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بیاطلاعی عجیب معاون حقوقی رئیس جمهور از قانون جدید حجاب و قضاوتهای نادرست درباره آن
@Kayhan_online
@h_falahati
❓ چرا روی سخنان رهبری هزار اما و اگر میگذاریم؟
🔸 ما بعد از طوفان الاقصی با تحلیلها و توقعات مختلفی رو به رو بودهایم. برخی تحلیلها جمهوری اسلامی را در موضع انفعال میبینند. هر روز، به فرماندهان، دولتمردان و نهادهای رسمی نظام کنایه و اتهام میزنند. اینها ضدنظام نیستند. دقیقا با دغدغهها و ادبیات انقلابی نیروهای جان بر کف نظام را متهم میکنند. برخی حتی به رهبر انقلاب کنایه میزنند که «وقتی دشمن به ما حمله میکند و جوابش را نمیدهیم مگر این انفعال نیست؟» باور میکنید که یک عده انقلابی این حرف را به رهبر انقلاب بزنند؟
🔹 رهبر انقلاب با تاکید و تصریح میفرمایند که نه تعلل میکنیم و نه شتابزده عمل میکنیم. میگویند که در قضیه سوریه، فرماندهان اذن میدان میخواستند و کلی تصریح دیگر ولی دوباره همان آش است و همان کاسه.
❓راز این اعوجاج تحلیلی چیست که جریان انقلابی دچار آن است؟ یا در مواجهه با سوالات مردم، توان پاسخگویی به آنها را ندارد؟
🔸 با رصد دقیق نقطه خلأ، ما به این نکته رسیدهایم که عدم اتصال به طرح راهبردی رهبر انقلاب برای مسئله فلسطین به عنوان کلید رمزآلود گشوده شدن فرج به روی امت اسلامی، دلیل اصلی این اعوجاع تحلیلی و توقعات سینمایی است. رهبر انقلاب طرح روشنی برای مسئله فلسطین دارند که آن را در بیانات خود ارائه دادهاند. طرحی برآمده از مبانی عمیق اندیشه دینی و انقلابی که برای دستیابی به آن نیازمند انس و تعمق در رهنمودهای رهبر انقلاب است. چرا که فهم این طرح مستلزم اطلاع بر مبانی اندیشهای، مدیریت راهبردی، خط روایی و حجم خوبی اطلاعات میدانی البته با عینک تحلیل راهبردی است.
🔺 جمع خانه طلاب جوان، علاوه بر پژوهش طولانی مدت بیش از ده ساله در اندیشه رهبران انقلاب،در طول مدت بیش از یک ماه، با بررسی بیانات و سیره امامین انقلاب، همچنین بررسی تاریخی و روند شکل گیری رژیم صهیونیستی، موفق به جمع بندی این طرح شد که با اختصار در پرونده «راه حل فلسطینی» نشریه خط شماره ۲۳-۲۲ جمع آوری شده است.
🔻مسلح شدن به طرح رهبر انقلاب چشم تحلیلگران را در گرد و غبار میدان، نافذ؛ و زبان تبیین و امیدافزایی را موثر؛ و شمشیر سربازان میدان را تیز خواهد کرد.
📖 ما خواندن پرونده «راه حل فلسطینی» را به شما پیشنهاد میدهیم.
💻 جهت تهیه نشریه به
👈 فروشگاه خانه طلاب جوان 👉 مراجعه نمایید.
🗞 #جهان_پابرهنهها
👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇
┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🆔 @h_falahati
آیا تطبیق حوادث سوریه با ماجرای سفیانی مبنای علمی دارد ‼️
🎙حجت الاسلام و المسلمین محمد شهبازیان، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت:
💢 باید هر لحظه منتظر ظهور باشیم، چه سفیانی را ببینیم و چه نبینیم. بر فرض محال اگر جریان تروریستهای تکفیری در سوریه را به سفیانی ارتباط دهیم، آیا باید اجازه بدهیم که او تمامی مناطق عراق و شام را تصرف کند و بعد به ایران بیاید.
🖇 دریافت متن کامل
#سوریه #آخر_الزمان
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @h_falahati
🔴 جناب استاد خسرو پناه! بیاطلاعی شما از متن قانون، خوراک رسانههای معلومالحال را تامین کرد.
🔹حقیر چند شب پیش، اهم مفاد قانون حجاب را تبیین نمودم که صوت آن هنوز روی کانال موجود است. مراجعه کرده، گوش فرا دهید!
🔹نقدا راجع به اشکالی که مطرح کردید، تبصره ۲ ماده ۵۴ را مطالعه فرمایید!
🔹درضمن فرمودهاید این متن چون هنوز ابلاغ نشده قانون نیست و لایحه است!!
🔹مستحضر باشید متن مصوب مجلس پس از تایید شورای نگهبان، #قانون است که توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ میشود. اگر رئیس جمهور ابلاغ نکرد، رییس مجلس موظف است رأسا ابلاغ کند.
🔹با کمال احترام، این سطح از بیاطلاعی جنابعالی در جایگاه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بسیار تأسف برانگیز است!
•┈┈••✾••┈┈•
✔️حجتالاسلام محمد کرباسی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥درخواست رئیسجمهور پزشکیان از مردم ایران برای کاهش ٢ درجهای دمای محیط
رسانه رسمی دکتر مسعود پزشکیان
🔰 @drpezeshkian
#نخبگانی
🔻فهم مقاومت در آیینۀ نزاع دو تاریخ
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. یکی از مهمترین سرچشمههای فکریِ ایجاد تنبّه و تذکّر نسبت به اینکه تولّد انقلاب اسلامی، موجب واژگونشدگیِ چرخ تاریخ و سیر تحوّلات اجتماعی و بهحرکتدرآوردن آن در مسیر معکوس گردید، استاد بزرگوار ما، دکتر کچویان است(از جمله، نگاه کنید به: کندوکاو در ماهیّت معمایی ایران، ص۸). ایشان در قالب علم اجتماعی، مسألۀ یادشده را بیان و ریشهشناسی کرد و در نهایت، به طرح متفاوتی از فلسفۀ تاریخ دست یافت. در اینجا بود که دریافتیم باید برای این انقلاب، نوع متفاوتی از «فلسفۀ تاریخ» را پدید آورد؛ چراکه این انقلاب، جابجایی بزرگ در آدم و عالَم به وجود آورده و دیگر نمیتوان در چهارچوب چشماندازهای نظریِ رایج، به فهم و پیشبینی آن همّت گمارد و حقایق مکتوم را درک کرد. پیش از ایشان، علامه مطهری - رضواناللهتعالیعلیه- از عهدۀ بیان و تحلیل این خودآگاهی معرفتی برآمده بود و رگههای بسیار تعیینکنندهای را دربارۀ آن آشکار ساخته بود که نقطۀ آغاز فهم قدسی از انقلاب اسلامی و تاریخ پساانقلابی به شمار میآید. این در حالی است که نیروهای سکولار، هیچگاه به این حقیقت نظری که در آیینۀ واقعیّت، متجلّی شده بود، اعتنا نکردند و از محاسبات و معادلات تجدّدی نگسستند. اینچنین است که همواره در طول دهههای گذشته، با دو گونه فهم از انقلاب و تحوّلات آن روبرو بودهایم و حاکمیّت و عرصۀ فکری، معرکۀ نزاع و تقابل این دو فهم متعارض بوده است. اینکه چه کسی انقلابی یا غیرانقلابی است را باید در ضریب وفاداریاش به هر یک از این دو فهم، جُست و از این منظر، موقعیّت و جغرافیای او را شناسایی کرد؛ نه بر اساس معیارها و مرزهای سیاسی که نیروهای سطحینگر و قدرتمدارِ وادی سیاست، آنها را میآفرینند و رسمیّت میبخشند. چهبسا کسانی در درون جریان اصولگرایی که خویش را انقلابی میانگارند، اما نسبت به این فهم، بیگانه هستند و در چهارچوب تجدّدی، انقلاب را فهم میکنند.
[دوم]. سخنان رهبر معظّم انقلاب دربارۀ وضع سوریه و مقاومت و ایران، برخی را متعجّب ساخته است که ایشان چگونه با «قطعیّت» و «حتمیّت» دربارۀ تحوّلات منطقه و جهان، اظهارنظر میکنند و اینچنین، زنجیرۀ رویدادهای آینده را جزمی و محتوم میانگارند. خاستگاه این داوریهای پیامبرگونه چیست و چرا ایشان دربارۀ آیندهای که بهشدّت شکننده و درهمپیچیده و رنگپذیر است و متغیّرهای متعدّدی در صورتبندی آن مدخلیّت دارند، اینگونه جزمی و قطعی، نظر میدهند؟! باید این فهم را به همان فلسفۀ تاریخی که از آن سخن به میان آمد، ارجاع داد و در سایۀ آن، موجّه انگاشت. این فلسفۀ تاریخ، تاریخ تجدّدی را در پایان راه خویش تصویر میکند و تاریخ دینی را غالب و حاکم میانگارد و انقلاب اسلامی را همچون نقطۀ شروع، یک فصل جدیدِ تاریخی قلمداد میکند. تاریخ تجدّدیِ غالب، به زیر کشیده شده و دیگر توان ایستادن و استعمارگری و بسط و سیطره ندارد و میرود که تمام بشود. نظریۀ شرقیشدن قدرت نیز همین سخن را میگوید و به یک چرخش تاریخی اشاره دارد. البته این چرخش، بسیار دشوار است، اما آنچه که در طول صد سالۀ اخیر در درون عالَم اسلامی به وقوع پیوسته، حاکی از تثبیتشدگی این چرخش است. ما در متن یک پیچ تاریخی قرار گرفتهایم و به هر سو که مینگریم، قطعههای تکمیلکنندۀ آن را مشاهده میکنیم. این قطعهها در ذیل آن فلسفۀ تاریخِ قدسی، معنا مییابند و یک چشمانداز متمایز را ترسیم میکند.
[سوم]. و اما قطعههای مخالف و نقیض، نمیتوانند این سیر تاریخی را تغییر بدهند و پیچ تاریخی را با امتناع روبرو سازند. ما از وضع امتناع، عبور کردهایم و دورۀ امکانها و گشودگیها فرارسیده است. هر آنچه که بهعنوان قطعههای تاریخیِ معارض و متضاد، جلوهگر میشوند، تلاشهایی هستند برای ممانعت از تحقّق پیچ تاریخی، اما در عمل و در بلندمدّت، ناکام و علیل هستند و نمیتوانند پیچ تاریخی را ببلعند. ممکن است ما با تأخیر روبرو بشویم و یا نیروهای تاریخی، جایگزین بشوند و در درون عالَم اسلامی، نیروهایی به قدرت فزونتر و کنشگری فراتر دست یابند، اما در کلّیّت این تاریخ، تغییری حاصل نخواهد شد. این تاریخ از جهت اینکه پُرحادثه و نوسانی است، لرزان است، اما این واقعیّتها، جزئی و موردی هستند و نمیتواند تقدیر تاریخی را دگرگون کنند. در سطح کلّیّت تاریخی و برآیندها و افق وسیع، باید از «تاریخِ بیبازگشت» سخن گفت و تجدّد را در معرض زوال و فنا انگاشت و باور کرد که عهد قدسی، در حال برآمدن در گسترۀ جهانی است. آنان که اسیر جزئیّات و تلاطمهای روزمرّه و قطعههای لرزان میشوند، نمیتوانند سیر حرکتِ حتمیِ مبتنی بر فلسفۀ تاریخِ دینی را درک کنند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
◻️پاسخی به شبهه یکی از اساتید حقوق جزا و جرمشناسی درباره رابطه «عدالت» و «اجرای حدود اسلامی»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸نقل میکنند که یکی از متخصصان حقوق جزا و جرمشناسی در پاسخ این سوال که چرا کتابی در موضوع حقوق جزا نمینویسد؟ چهره در هم کرده و فرموده: «من کتاب بنویسم تا شما اعدام کنید و دست بِبُرید و سنگسار کنید؟!»
در این میان یکی از حاضران پرسیده است: «مگر شما حدود و قصاص را قبول ندارید؟»
استاد محترم در پاسخ گفته است نه تنها قبول دارم؛ بلکه مدافع اجرای حدود و قصاص هم هستم! اما مقدمه اجرای حدود اسلامی، تحقق عدالت اسلامی است. «شما نخست عدالت اسلامی را اجرا کنید خودم برای اجرای حدود، کفن میپوشم». ابتدا باید عدالت اسلامی را اجرا کرد و پس از نهادینه شدن عدالت اسلامی در جامعه آنگاه نوبت به اجرای حدود میرسد. و ادامه داده است که «در عدالت اسلامی فقر نیست، بیکاری نیست، فساد نیست، رانت نیست، ستم نیست!» اما «در جامعهای که بیکاری و فساد است و خبری از عدالت نیست، اجرای حدود، معنا ندارد و اجرای حدود خودش نقضِ غرض است و خودش ستم است!»
و سپس هم ادامه داده است که «چگونه میشود در کشوری که فقر، بیکاری، گرانی، و طلاق زوجین بیداد میکند برای فریب افکار عمومی از حجاب حرف زد.»
جدیداً هم در یکی از کانالهای علمی دیدم که با قلم خود آن استاد این مطلب و این پرسش و پاسخ مطرح شده است!
♦️هر چند بنده نمیتوانم باور کنم که چنین سخنانی از یک متخصص حقوق و جزای اسلامی صادر شده باشد! زیرا بطلان و سستی چنین سخنی آشکارتر از آن است که نیاز به بررسی تفصیلی داشته باشد. چنین سخنانی که مدتی است به گونههای مختلف و با بیانهای گوناگون از سوی مخالفان حدود وقوانین اسلامی بر زبان جاری میشود، بیش از آنکه محصول «دلیلجویی» و بحثی «علمی و تحقیقی» باشد، بیشتر معلول «علتهایی درونی» و «انگیزههایی غیرعلمی» است.
یعنی این محقق محترم و امثال او، نمیدانند که
✔️اجرای حدود از ارکان عدالت اسلامی است؟ یعنی یکی از اجزا و ارکان عدالت اسلامی، اجرای حدود اسلامی است؟
✔️آیا این استاد محترم نمیداند برای مبارزه با فساد و رانت و ظلم، چارهای جز اجرای حدود و دیات نیست؟
✔️آیا این استاد محترم نمیداند که منوط کردن اجرای حدود و مواجهه سخت با مجرمان، به رفع فقر، بیکاری، گرانی و طلاق در جامعه، منوط کردن آن به امری محال است؟! زیرا هیچ جامعهای نبوده و نیست و پیدا نخواهد شد که چنین اموری در آن وجود نداشته باشد. اساساً ما «جامعه معصوم» نداریم.
✔️ممکن است گفته شود که منظور این استاد محترم این نبوده است که «هیچ» فقر و بیکاری و گرانی و طلاقی در جامعه نباشد بلکه منظورشان به صورت نسبی بوده است! اگر چنین باشد، سؤال میکنیم که معیارشان چیست؟ تا چه میزان یا تا چه درصدی از وجود فقر و بیکاری و گرانی و ... را مانع اجرای حدود اسلامی نمیدانند؟! و آن معیار و میزان را به چه دلیلی و با چه میزان و معیاری تعیین کردهاند؟!
✔️به علاوه آیا این نظر ایشان فقط مربوط به حدود و ارزشهای اسلامی است یا هر ارزش و قانونی را شامل میشود؟ مثلاً اگر کسی بدهی خود را نداد، یا اگر کسی خانه خود ایشان را آتش زد یا ماشین خود ایشان را دزدید باز هم نظرشان این است که تا زمانی که فقر و گرانی و طلاق در جامعه هست، نباید قوانین و مقررات را درباره آنها اجرا کنیم؟! یا اجرای چنین قوانین و مقرراتی را بلااشکال میدادند؟ اگر پاسخ منفی باشد، که معلوم است نتیجه چنین نگاهی، چیزی جز هرج و مرج اجتماعی و اختلال در ابتداییترین حقوق مردم نخواهد بود و اگر پاسخ مثبت باشد، سؤال میکنیم چه تفاوتی میان مقررات و قوانین اسلامی و مقررات و قوانین بشرساخته وجود دارد؟ چرا اجرای مقررات و قوانین اجتماعی بشرساخته را منوط به رفع فقر و بیکاری و طلاق و ... نمیکنید؟!
✔️میگوید «چگونه در کشوری که طلاق بیداد میکند میتوان از حجاب دم زد»؛ آیا نمیداند که میزان رشد طلاق در ایران و سایر جوامع دنیا، همبستگی مثبتی با میزان شلحجابی و بیحجابی دارد؟ یعنی یکی از راههای کاهش طلاق و فروپاشی خانواده، جلوگیری از بیحجابی است.
✔️به راستی از نظر این استاد محترم، بیحجابی در میان خانوادههای فقیر بیشتر است یا ثروتمند؟ در شمال تهران بیشتر است یا جنوب آن؟
🔸همانطور که گفتم چنین اظهار نظرهایی فاقد «دلیل»اند، باید «علت» آنها را جست و درمان کرد.
#عدالت
#فرهنگ
#شبهه
✍ متأسفانه این جملات پر از مغالطه توسط استاد سیدعلی آزمایش استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران بیان شده است. ظاهراً دیگر دانشگاه محل اندیشه نیست مکانی برای مخالف خوانی سیاسی و مغالطه کاری موهون شده است.
🆔 @H_falahati
قواعد اجتماعی ظهور١.mp3
5.93M
#سخنرانی
#قواعد_اجتماعی_ظهور
▫️ظهور و انتظار براساس سنتها و قواعد الهی است
▫️قواعد ظهور مهمتر از علائم آن است
▫️انتظار منطق آمادگی اجتماعی است
▫️سنت دینداری اجتماعی و آثار دینداری از سنتهای قطعی خداست
▫️در دینداری اجتماعی مهم آن است که چگونه امت مقتصده (تسلیم) میشویم
🆔 @h_falahati
#سوریه
#ایران
🔻خوابهای آشفته دشمنان ایران❗️
〽️«گانتر فلینگر» عضو کمیسیون ناتو با انتشار تصویری از نقشه تجزیهشده ایران نوشت: ۳۰۰ عضو پیمان ناتو آماده اجرای تجزیه این کشور تا سال ۲۰۳۰ هستند!
⬅️ البته به گور خواهند برد ولی مسوولین ما باید بدانند طوری عمل کنند که محاسبات غلط شکل نگیرد.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 آثار ویرانیهای ناشی از حمله جنگندههای اسرائیلی به مناطق مسکونی در النصیرات
در این حمله بیش از 33 نفر شهید و دستکم 100 نفر زخمی و مفقود شدند.
🖊 هنر غرب همین است کشورها را بی دفاع کنند و آنرا ویران کرده و اشغال کنند.
#مرگ_بر_آمریکا
🆔 @h_falahati
🍀حرم ولی نعمت همه شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام دعاگو بودم.
🆔 @h_falahati
🔰دست رد جولانی به سینه خالد مشعل: سوریه جدید جایی برای فعالیت گروههای مقاومت علیه اسرائیل نیست
🔸 خالد مشعل در پیغامی خطاب به جولانی از او خواست به دفتر جنبش های مقاومت فلسطینی ورود نکند و آنها را تعطیل و خلع سلاح نکند.
🔸اما در مقابل تروریستهای تکفیری وارد دفترهای مقاومت (حماس و جهاد اسلامی) در سوریه شدند و با مصادره سلاحهای آنها و بستن پادگانهای آموزشی وابسته به جنبشهای مقاومت اعلام کردند که در سوریه جدید جایی برای چنین فعالیتیهایی وجود ندارد.
@Kayhan_online
✍ هنوز مانده است تا خالد مشعل و دیگر سران حماس متوجه شوند که جریان اخوانی در نسخههای ترکی و سلفی آن بیشتر از جنس صهیونیسم هستند تا از جنس مقاومت.
چقدر سخت است که از کسانی دفاع می کنیم (و البته پشیمان از این دفاع هم نیستیم) که دچار بدفهمی در برخی مسائل منطقه هستند و نمی توانند برخی تعصبات خود را کنار بگذارند.
این توضیح البته لازم است که یحیی سنوار و محمدضیف چندان موافق این رفتار برخی در حماس نبودند.
🆔 @h_falahati
📌 اردوغان: ترکیه در آستانه ورود یک دوره جدید است
رئیس جمهور ترکیه گفت: ترکیه درهای جدیدی را به روی خود باز و از فرصت های جدیدی که در اختیار دارد استفاده می کند و در آستانه ورود به یک دوره تازه است.
اگر منطقه پس از جنگ جهانی دوم تقسیم نمیشد، شهرهای حلب، شام، حماه و حمص همانند شهرهای غازی عنتب، استانبول به عنوان شهرهای ترکیه باقی مانده بودند و ما همچنان در یک کشور واحد بودیم.
ما به راه خود در مبارزه و از بین بردن تروریسم ادامه خواهیم داد.
https://eitaa.com/westanews
✍ دیکتاتور ترکیه رسما آرزوهای نوعثمانی خود را فریاد میزند و نشان میدهد که یک صدام جدید در منطقه ظهور کرده است.
🆔 @h_falahati
♻️ مراقب مرجفون باشید!
این خیلی مهم است، بعضیها:
با خبری که میدهند،
با تحلیلی که میکنند،
با تفسیری که از وقایع میکنند؛
در مردم تردید ایجاد میکنند، ترس ایجاد میکنند!
این از نظر خدای متعال مردود است،
قرآن صریح است در این معنا،
قرآن صریح در این معنا است:
لَئِن لَم یَنتَهِ المُنافِقونَ وَ الَّذینَ فی قُلوبِهِم مَرَضٌ وَ المُرجِفونَ فِی المَدینَة؛
«مرجفون» یعنی همین ها.
«مرجفون» یعنی کسانی که در دل مردم
اضطراب ایجاد می کنند، ترس ایجاد میکنند
اگر چنانچه این ها از این کارشان دست برندارند،
خدای متعال به پیغمبر میفرماید:
لَنُغریَنَّکَ بِهِم؛ تو را مأمور می کنیم
که به سراغ این ها بروی و مجازاتشان کنی.
اینقدر این مسئله امنیّت روانی مهم است.
رهبر انفلاب: ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
حمید رسایی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بلاگری طلبهها
این قسمت: من جن عاشق دارم!
🖊 همچنان هیچ مرجع رسیدگی کنندهای به این مساله وجود ندارد!؟
چه کسی پاسخگوی آسیب این رفتارهای طلاب در فضای مجازی به دیانت مردم و حیثیت روحانیت است؟!
چرا با این دست مزخرفات و هجوگویی های برخی طلبه نماها برخورد نمیشود؟
این محتوا نه دینی است نه شرعی است نه تبیین است نه تخصصی و نه در راستای رسالت روحانیت! چرا با لباس به این شکل در رسانه جلوه داده میشود؟
#نقد_روحانیت
#بلاگری_طلاب
🆔 @h_falahati
بسته تحلیلی١۴.mp3
2.78M
#بسته_تحلیلی
غزه، لبنان و مقاومت...
موضوعات داخلی، دولت و مسائل انقلاب
▪️در بین دو جریان افراطی و تفریطی چکار کنیم (تحلیلگران بیاصول یا سهلاندیشان بیاصول!!)
▪️باید برای اندیشه خودمان اصولی را بیابیم.
▪️#تبیین و #مطالبه اصول اندیشهای میخواهد.
▪️داشتن سیر مطالعاتی و ارتباط با افراد تحلیلی قابل اعتماد از ضرورتهای امروز ماست.
#مقاومت
#تبیین
#شماره_چهاردهم
🆔 @h_falahati
کمیسیون امنیت ملی مجلس، ستادکل نیروهای مسلح که مسوول بررسی پرونده مرحوم حجةالاسلام رییسی بوده است باید راجع به سخنان دکتر غضنفری اعلام موضع کنند.
این سخنان یک سلسله حرفهای عادی نیست.
صداقت کمیته عالی بررسی سانحه و ارکان کشور زیر سوال رفته است و مساله مهمی بیان شده است.
اگر این سخنان درست است و اسنادی موجود است چرا بیان نشده و در گزارش بررسی یازده بند مورد تفحص نیامده و اگر مطلبی وجود ندارد چرا یک نماینده مجلس اذهان مردم را برهم میزند.
کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان هم باید این موضوع را بررسی کند.
🆔 @h_falahati
❓آرمانها چه هستند؟ جزو چیزهایی که بنده اینجا یادداشت کردهام به عنوان آرمانها، یکی مسئلهی ایجاد #جامعهی_اسلامی و #تمدّن_اسلامی است؛ یعنی احیای تفکّر #اسلام_سیاسی؛
❗️یکعدّهای از قرنها پیش، سعی کردند اسلام را از زندگی، از سیاست، از مدیریّت جامعه هرچه میتوانند دور کنند و منحصرش کنند به 👈 مسائل شخصی؛ مسائل شخصی را هم یواش یواش محدود کنند به 👈مسائل قبرستان و قبر و مجلس عقد و از این حرفها؛
🔰نه، اسلام آمده است که «الّا لِیُطاعَ بِاِذنِ الله»؛ فقط هم اسلام نیست؛ همهی پیغمبران همینجورند. ادیان الهی آمدهاند برای اینکه در جامعه پیاده بشوند، در جامعه تحقّق واقعی پیدا کنند؛ این باید اتّفاق بیفتد. یکی از مهمترین آرمانها این است.
🗓بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان-۱۳۹۴/۰۴/۲۰
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مستشار نظامی ایران در سوریه: دکتر بهم گفت حیف نبود سلامتی خودتو برای بشار خرج کردی؛ بهش گفتم دکتر من برای امنیت الان تو رفتم و جنگیدم
🆔 @h_falahati
✴️ هیات تخصصی دیوان عدالت اداری مصوبه الزامی بودن چادر برای کارمندان زن ادارات قم را قابل ابطال ندانست
🔸در پی طرح شکایتی نسبت به مصوبه سال گذشته «قرارگاه فرهنگی اجتماعی» استانداری قم، هیأت تخصصی اداری و امور عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد که این مصوبه «خارج از حدود اختیار و مغایر قانون نیست.»
🔸متن این مصوبه چنین است:
کلیه کارمندان خواهر بر اساس قانون عفاف و #حجاب ابلاغی از سوی وزارتخانههای متبوع و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام و تردد در سطح اداره و محل کار با پوشش چادر و بدون آرایش صورت پذیرد.
همکاران محترم کادر بهداشت و درمان از این مصوبه مستثنی میباشند.
متن کامل دادنامه را در لینک بخوانید: https://www.ekhtebar.ir/?p=106580
🆔 @h_falahati