eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸
1.6هزار دنبال‌کننده
526 عکس
240 ویدیو
37 فایل
حبل‌الله یک تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب محمدی و دشمن اسلام آمریکایی است؛ ما انقلاب اسلامی را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌دانیم و به دستور قرآن و رسول خدا و اهل‌بیت (ع) برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کنیم. 📱مدیر کانال: @Hablollah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
7⃣3⃣1⃣ جهانی شو 💠 نمایی از حضور در رویداد هم‌افزا ۱۴۰۳ 🤝 تبادل تجربیات و دستاوردهای ده سال فعالیت برای تقویت نگاه جهانی و پیوندهای امتی در تشکلها و فعالان فرهنگی و اجتماعی 🆔 @Hablollahir
هدایت شده از شعوبا
💠 جمهوری اسلامی، اخوان المسلمین وگزینه‌های پیش رو ✏️محمد قطرانی - مهدی محمد آبادی این متن بخشی از سند سیاستی است که در سال ۱۴۰۱ برای یکی از نهاد‌ها نگاشته شد. در این متن وضعیت فعلی اخوان المسلمین و البته با تأکید بر اخوان مصر مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد‌هایی برای نهاد مربوط ارائه گشت. این روز‌ها که بحران سوریه شکلی دیگر یافته و اسلامگرایی اخوانی خود را پیروز می‌داند، انتشار این متن و برخی از پیشنهاد‌های آن خالی از لطف نیست. 🖇 برای مطالعه متن کامل اینجا را مشاهده کنید. ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba
💠 کارگاه یک‌روزه انتقال اندیشهٔ مقاومت به دبستانی‌ها در قالب بازی و قصه ✳️ موضوعات و اساتید: 1⃣ مقاومت چه ربطی به مدرسه دارد؟ ▪️حجت‌الاسلام مهدی محمدآبادی (فعال حوزهٔ مقاومت و دبیر مجمع اسلامی حبل‌الله) 2⃣ آموزش بازی و قصه، گروه‌بندی و تمرین عملی معلمان ▫️ زینب‌السادات حسینی (کارشناس و طراح بازی) ▪️ریحانه معلم (دبیر انجمن قصه‌گویی آفتابگردان) 3⃣ بیان تجارب معلمان 🧕ویژهٔ خواهران معلم و مربی دورهٔ دبستان 🔻با طراحی و اجرای: و 🔻و با مشارکت: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش (اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی) و بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی 📅 پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۳ 📌 مشهد مقدس، اردوگاه شهدای مدافع حرم ⏳ مهلت ثبت‌نام: تا پایان روز دوشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۳ 🔹هزینهٔ دوره: ۱۵۰هزار تومان 🔸‌اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام: 📱
۰۹۳۶۶۶۱۷۷۲۵
🔻@akhlaghi7725 (ایتا) 📣 برسانید به خانم‌معلمها و خانم‌مربی‌های دغدغه‌مند دورهٔ دبستان.@hambazi_tv 🆔 @Hablollahir
📣 ثبت‌نام تمدید شد... 💠 کارگاه یک‌روزه انتقال اندیشهٔ مقاومت به دبستانی‌ها در قالب بازی و قصه ✳️ موضوعات و اساتید: 1⃣ مقاومت چه ربطی به مدرسه دارد؟ ▪️حجت‌الاسلام مهدی محمدآبادی (فعال حوزهٔ مقاومت و دبیر مجمع اسلامی حبل‌الله) 2⃣ آموزش بازی و قصه، گروه‌بندی و تمرین عملی معلمان ▫️ زینب‌السادات حسینی (کارشناس و طراح بازی) ▪️ریحانه معلم (دبیر انجمن قصه‌گویی آفتابگردان) 3⃣ بیان تجارب معلمان 🧕ویژهٔ خواهران معلم و مربی دورهٔ دبستان 🔻با طراحی و اجرای: و 🔻و با مشارکت: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش (اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی) و بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی 📅 پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۳ 📌 مشهد مقدس، اردوگاه شهدای مدافع حرم ⌛️ ثبت‌نام تا پایان سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۳ تمدید شد 🔹هزینهٔ دوره: ۱۵۰هزار تومان 🔸‌اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام: 📱 ۰۹۳۶۶۶۱۷۷۲۵ 🔻https://eitaa.com/akhlaghi7725 📣 برسانید به خانم‌معلمها و خانم‌مربی‌های دغدغه‌مند دورهٔ دبستان. ✅ @hambazi_tv 🆔 @Hablollahir
6.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍉 🇵🇸 هندوانه از کی نماد مقاومت شد؟ 🔹 هندوانه از اجزای مهم دورهمی سنتی شب است. اما این میوهٔ سرد و لذیذ، فضای مجازی را به‌شدت علیه اسرائیل داغ کرده؛ ماجرا چیه؟ ببینید. 🆔 @Hablollahir
27.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"امیدواریم که همیشه برامون آب بیارین... ما از کمبود آب رنج می‌بریم..." توزیع آب شرب در جنوب نوار غزه 🇵🇸 کمک به غزه: 💳
5029087001597700
کانون فرهنگی تبليغی شهيدالقدس 🇵🇸 @shahideqods
💠 یلدا و پیوند ولایت 🔻نسبت یلدای ایرانی با جامعه‌سازی ایمانی ✍ مهدی شمقدری 🔸 طولانی‌ترین تاریکی سال، در باور کهن ایرانی، شب جشن برای «ایزدان مهر» است. مهر یا میترا، نگهبان «پیمان‌ها»، «دوستی» و «روشنایی» است. اگر بپذيريم حقیقت در عصرهای گوناگون و لابه‌لای فرهنگ‌ها و باورهای جریان دارد، آنگاه می‌توانيم از چارچوب ادبیات رایج دینی امروز بالاتر بیاییم و رگهٔ طلایی چندهزارسالهٔ حق را در قرن ۱۵ هجری بنگریم! 🔹 بزرگترین ساختار اجتماعی در اسلام و مهمترین راهبرد در ادبیات قرآن برای عبور از ظلمات و رسیدن به نور -یعنی برپایی دولت حق و عدالت- نامش «ولایت» است. یعنی پیوند و جوشش مومنین با یکدیگر (ولایت عرضی) و همزمان با مومن‌ترین خودشان به‌عنوان امام (ولایت طولی) تا در برابر طاغوت‌ها اقامهٔ قسط کنند. ولایت از سنخ «پیمان» و «تعهد» و ریشه‌گرفته از «ایمان»، «دوستی»، «برادری»، «مسئولیت» و «علاقه» است؛ همان‌که زاییدهٔ «ایزد مهر» است. 🔸 آنچه در ماهیت شب یلدا نهفته، آشکارساختن «دوستی‌ها»، «برادری‌ها»، «ازخودگذشتگی‌ها» و یادآوری «مسئولیت‌ها»، «پیوندها» و «پیمان‌ها» است. یعنی از سویی «تَوَلّی» و پیوستن به اولیای جبههٔ نور و از سویی «تَبَرّی» و بریدن از اولیای جبههٔ تاریکی‌ها؛ مثل یادآوری «فجر صادق» در دل «لیال عشر» (شب‌های دهگانه). 🔹 و درست در تاریک‌ترین شب است که با وجود ناامیدی‌ها و فراوانی دشمنان، پایداری و هم‌پیمانی اهمیت می‌يابد. ایرانیان در هزاره‌های پیش چه خوب این نکته را دانستند و دور هم جمع شدند و از پیوندها گفتند و «أ لیس الصبح بقریب؟» سرودند. 🔸 با این وصف، شب یلدا از سنت‌هایی است که ظرفیت دارد مشمول این سفارش حضرت امیر (ع) به جناب مالک اشتر باشد: «رسوم شایسته‌ای را که بزرگان امت به آن عمل کرده‌ و باعث تقویت همبستگی بوده و مردم بر سر آن در صلح‌وصفا هستند به هم نزن.» (۱) 🔹 ناگفته روشن است که تجمل‌گرایی‌ها و چشم‌وهم‌چشمی‌ها و... این روح توحیدی را از یلدا می‌گیرد و آن را تبدیل به بدعتی می‌سازد که پیوندهای اجتماعی مومنین را تضعیف می‌کند. 🤲 طولانی‌ترین شب سال با برکت! 🔻 پ.ن. (۱) «لا تَنقُضْ سُنَّةً صالِحَةً عَمِلَ بها صُدورُ هذهِ الاُمَّةِ و اجتَمَعَت بها الاُلفَةُ و صَلَحَت علَيها الرَّعِيَّةُ» (نامه ۵۳ نهج‌البلاغه) 🆔 @Hablollahir
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 چادر فاطمه (س)، چتر اتحاد ✍ مهدی محمدآبادی 🔹شاید برای کسانیکه تا حالا با اهل‌سنت ارتباط نداشته‌اند غریب باشد؛ اما سلام بر حضرت زهرا (س) با صفت «سیدة نساء العالمین» جزء ثابت خطبه‌های جمعه در تمام مذاهب اسلامی است. همانطور که نام‌های آن حضرت از اسامی پرتکرار دختران و مساجد اهل‌سنت است؛ مثل «فاطمةالزهراء نضال البناء» که به‌دنیا‌نیامده، پارسال با مادرش زیر موشکباران در غزه شهید شد؛ یا مثلا «مسجد فاطمه زهرا» در خواف که مرحوم مولوی شهاب‌الدین شهیدی (عالم بزرگ احناف ایران) سالها امام آن بودند یا مسجدی درست به همین نام در محلهٔ «الدرج» غزه که مرکز حفظ قرآن بود و پارسال در بمباران اشغالگران تخریب شد... . 🔸این قطعهٔ تصویری هم یک نمونهٔ دیگر از این محبت و دلدادگی فراگیر است؛ گوشه‌ای از فضایل زهرای اطهر (س) از زبان جناب مولوی عبدالرحمن چابهاری (امام جمعهٔ چابهار) در کنار سرودهٔ ماندگار علامه محمد اقبال لاهوری (فیلسوف و شاعر برجستهٔ حنفی‌مذهب پاکستانی). 🔹از کنار این جملهٔ رهبر انقلاب نباید راحت گذشت: «هيچكس نبايد خيال كند كه اهل بيت پيغمبر مخصوص و متعلق به شيعه‌اند؛ نه، مال همهٔ دنياى اسلامند. چه كسى است كه فاطمۀ زهرا سلام‌اللَّه‌عليها را قبول نداشته باشد؟!... اينها حقايقى است، بايد اينها را فهميد، بايد اينها را نهادينه كرد.» (۸۸/۰۲/۲۳) 🤲 میلاد باسعادت صدیقه طاهره (س) و مبارک. 🆔 @Hablollahir
💠 عبرت سوریه؛ جای خالی «نظام» در محور مقاومت ✍ یادداشت شفاهی از دکتر رضا تنهایی 🔹مدیریت منطقه‌ای ما یک مشکل مهم دارد؛ اینکه قضایا را فقط «نظامی‌امنیتی» می‌فهمد و به تحولات صرفا از همین جنبه نگاه می‌کند و به همین خاطر، تمام عرصه‌ها را دست نظامی‌ها و امنیتی‌ها سپرده است. به بیان دیگر، «نظام جمهوری اسلامی» در محور مقاومت فعال نیست؛ چون نظام، تعداد زیادی خرده‌نظام دارد؛ اما از این بین، ما فقط بخش نظامی‌مان را در منطقه درگیر کرده‌ایم و برای همین است که نتوانسته‌ایم مقولۀ «محور مقاومت» را اجتماعی کنیم. 🔸وقتی به تاریخ استعمار در ۳۰۰-۲۰۰ سال پیش نگاه می‌کنیم، کلی متن می‌بینیم که دربارۀ «مردم‌شناسی» در کمپانی هند شرقی تولید شده است. دقت کنید؛ اصلا استعمارگران با نام «کمپانی هند شرقی» وارد آن منطقه شدند، نه صرفا ارتش انگلیس در هند. بزرگان «فلسفه» و «علوم اجتماعی» در غرب، سالهای مدیدی را در این کمپانی مشغول به کار بوده‌اند؛ جیمز میل، پدر اقتصاد کلاسیک، کتابی با عنوان «تاریخ هند بریتانیایی» نوشته و حتی کسی مثل جان استوارت میل، از بزرگترین اندیشمندان لیبرال، زمانی رئیس این کمپانی بوده است. 🔹یعنی اینکه دولت استعمارگر در کنار نظامی‌هایش، کار اقتصادی سنگین انجام می‌دهد، دانشمندان علوم اجتماعی را فعال می‌کند و... . اصلا در خود ایران، بخش مهمی از اطلاعاتی را که دربارۀ تاریخ ۴۰۰-۳۰۰ سال اخیرمان داریم، همین مستشرقان کناردست نظامی‌ها نوشته‌اند. 🔸شاهد مهمی که برای ادعایم دارم این است که در قضیۀ سوریه ندیدم کسی بگوید دلیل سقوط اسد، نظامی بوده است. خود حضرت آقا فرمودند: «ارتش سوریه انگیزۀ جنگیدن نداشت.» یعنی ارتش ۴۰۰هزارنفری اسد با تمام تجهیزات و امکاناتش، نخواست در برابر ۲۰هزار نیروی تحریر الشام بایستد. اکثریت مردم سوریه هم عاشق چشم‌وابروی تحریرالشام نبودند، اما هیچ تمایلی هم به نگه داشتن اسد نداشتند؛ حتی بر خلاف سال ۲۰۱۱، مناطق شیعه‌نشین نبل و الزهرا هم مقاومت جدی نکردند. پس دلایل اصلی که برای فروپاشی سریع دولت سوریه ذکر می‌شود، «اقتصادی» و «جامعه‌شناختی» است. 🔹ولی ما بیش از ده سال است در میان همین مردم زندگی کرده‌ایم و نظامیان ما با همین نظامیان بوده‌اند؛ پس چرا متوجه این وضعیت نشدیم؟ چون فهم این پدیده، کار نیروی نظامی نیست؛ باید اساتید اقتصاد و علوم اجتماعی و... را می‌بردیم تا نبض جامعه را بگیرند و کار به اینجا نکشد. نهاد دانشگاه ما اصلا با محور مقاومت درگیر نیست. نهاد دانشگاه ما با سیاست خارجی جمهوری اسلامی درگیر نیست. اگر هم درگیر است، غربزده‌ها هستند. اما اساتید انقلابی ما در این صحنه نیستند؛ چون همه چیز نظامی و امنیتی بسته شده و کسانیکه کار دستشان افتاده هم اساسا به بخشهای دیگر نظام احساس نیاز نمی‌کنند! 🔸یک مثال دیگر؛ ما الان هیچ تصوری نداریم که ۱۵ ماه مقاومت عجیب مردم غزه چطور اتفاق افتاده، همانطور که نمی‌فهمیم اسرائیل چطور در این نبرد طولانی سرپا مانده؛ همان اسرائیلی که در نبردهای دو دهۀ اخیر، به یک ماه نکشیده، دادش هوا می‌رفت و آتش‌بس می‌داد، الان زیر شدیدترین ضربه‌ها طاقت آورده! متوجه این زمینه‌ها نمی‌شویم، چون این سوالات برایمان مطرح نبوده و آنکه باید جواب می‌داده هم اصلا درگیر ماجرا نشده است! 🔹به عبارتی، شکست ما در سوریه، نه شکست نظامی یا اطلاعاتی، بلکه شکست علمی و تحلیلی بود. اگر نظام جمهوری اسلامی به دنبال تمدن‌سازی است، باید همهٔ زیرنظام‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و البته نظامی‌امنیتی‌اش را به خدمت بگیرد؛ و الا تجربهٔ بوسنی در سوریه تکرار خواهد شد و این تجربه‌ها در کشورهای دیگر. 🔸حضرت آقا در ۱۳ آبان از جوانان دانش‌آموز و دانشجوی ایرانی خواستند که با جوانان کشورهای اسلامی و منطقه ارتباط بگیرند و در تحلیل قضایای سوریه گفتند که جوانان سوری این کشور را مجددا آزاد خواهند کرد. به نظر می‌رسد که گزارهٔ اول ایشان، شرط تحقق گزارهٔ دوم‌شان باشد. 🆔 @Hablollahir