eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸
1.5هزار دنبال‌کننده
501 عکس
232 ویدیو
36 فایل
🔺تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب که انقلاب خمینی (ره) را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌داند و برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کند. https://ble.ir/hablollahir 📱ارتباط با ادمین: @Hablollah_admin 📱ارتباط با دبیر مجمع: @mahdimabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 غزه مهمتر است یا کلاس زبان انگلیسی؟ مصدق به ما چه؟! ✍ حسن سلطانی، مدیر مجموعه 🔹‌در روزهای اخیر، یکی از مربیان رفته بود سر کلاس تا بازی را اجرا کند. معلم کلاس که مخالف گرفتن وقت کلاسش برای موضوع غیر درسی است، به مدیر مدرسه می‌گوید: الان «غزه» مهمتر است یا «کلاس زبان»؟ 🔸 دهه فجر سال گذشته هم که برای موضوع کاملا ایرانی «کودتای ۲۸ مرداد» بازی طراحی کرده بودیم، در یکی از مدارس مشابه همین سوال از مربی پرسیده شده بود که دانستن ماجرای «مصدق» و نقش «آمریکا» و‌ «انگلیس» در این کودتا به چه درد دانش‌آموز می‌خورد؟ 🔹 به نظر می‌رسد صرفا کمبود وقت کلاسی علت طرح این سوال‌ها نیست؛ بلکه عدم درک درست از نقش معلمی و نداشتن نگاه جامع به تربیت است که در این حوزه حرف زیاد است. 🔸 دانش‌آموز بدون «درک تاریخ»، نمی‌تواند جایگاه خودش و کشورش را در مسائل مختلف درک‌ کند و در بزنگاه‌های مهم که نیاز به اتحاد ملی و بصیرت هست، درست تصمیم بگیرد: «هدف از آمدن دانش‌آموز به مدرسه صرفا این نباشد که درس یاد بگیرد.مهم تر از علم‌آموزی این است که او احساس هویت کند، یک انسان با هویت ساخته شود، هویت ملی، احساس اعتماد به نفس ملی پیدا کند، از عمق جان، کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود. این چیزیست که امروز وجود ندارد. دنیا دنیای زورگویی است؛ هرکه بتواند زور می‌گوید؛ شرق و غرب هم ندارد؛ باید یک ملت بتواند در مقابل زورگویی‌ها مقاومت بکند؛ این باید از بچگی و نوجوانی در ما نهادینه بشود و آموزش‌وپرورش متصدی چنین کاری است.» (رهبر معظم انقلاب، ۱۴۰۱/۰۲/۲۱) 🔹اتفاقات این روزهای منطقه، اهمیت برگزاری «گفتگوهای دانش‌آموزی» را جدی‌تر می‌کند. چه در قالب بازی‌های داستان‌محور و چه گفتگوهای عادی؛ بچه‌ها سوالات زیادی دارند؛ اینکه فلسطین و اتفاقات این روزها در آیندهٔ ایران چه تاثیری دارد؟ که لازمهٔ پاسخ به این سوالات، فراهم‌کردن بسترهای تعامل و گفتگو با دانش‌آموزان است. 🔸برای آشنایی بیشتر با تولیدات و تجارب مجموعهٔ بابازی: https://eitaa.com/babazi_to 🆔 @Hablollahir
💠 مردم سوریه از چه خوشحالند؟ 🔻جای خالی توجه به افکار عمومی جهان اسلام در تحلیل میدان سوریه ✍ مهدی شمقدری 🔹صحنۀ اتفاقات اخیر سوریه، پیچیده است، قطعا! جوریکه حتی تحلیل‌های پیشتاز هم با ضریب خطای بالا ارائه می‌شوند. اما اتفاقا همین شرایط سخت، بهترین زمان برای بازگشت به حقایق قطعی میدان است؛ توجه به عامل «مردم» به همان اندازه اهمیت دارد که توجه به طرح ترکیه و آمریکا و... و غفلت از آن خسارت خواهد زد! 🔸در این برهۀ طوفانی تحولات سوریه شاید کمتر به دیدگاه جهان عرب نسبت به مساله سوریه توجه شده باشد. با نگاهی به صفحات، کانال‌ها، گروه‌ها یا ارتباطات فردی در فضای مجازی، به راحتی متوجه می‌شویم که بخش گسترده‌ای از مردم عرب مسلمان اهل‌سنت، احساس مثبتی به این تحولات دارند. همان‌ها که از عملیات‌های «وعده صادق» ابراز خوشحالی کردند، حالا از سوریه تا مصر، از غزاوی‌های زیر بمباران تا اردنی‌های تحقیر شده، همگی «الف الف مبروک» می‌گویند و مسلمان‌ترهایشان بر زبانشان جاریست که: «"فقُطع دابر القوم الذين ظلموا والحمد لله رب العالمين" فتح مبارك لأهل الشام، ولأمتنا العربية والإسلامية، ونسأل الله أن تليه فتوحات لتتهاوى أنظمة الاستبداد والطغيان واحدا تلو الآخر.»(۱) 🔹این یک حقیقت بزرگ است که بخش گسترده‌ای از جامعهٔ سوری و جهان عرب، تحلیلی متفاوت -چه غلط و چه درست - از قرائت رسمی جمهوری اسلامی نسبت به مسائل سوریه دارند: ▫️آنها سقوط اسد را تکمیل پازل نیمه‌کارۀ «بهارعربی» (بیداری اسلامی) در ۱۲ سال پیش می‌دانند. ▪️آنها خوشحالند که توانسته‌اند خلبانی که ۴۰سال در زندان بوده را آزاد کنند؛ خلبانی که جرمش این بود که حاضر نشد شهر «حماه» را بمباران کند و مردم خودش را بکشد.(۲) ▫️آنها از دید خودشان حکومتی فاسد را سرنگون کردند که به تبعیض قومی و مذهبی (الحکم الطائفی) میان شیعیان، علویان، سنی‌ها و کردها مشهور بود. ▪️آنها فکر می‌کنند رژیمی را برانداختند که نه‌تنها مصداق طاغوت بود، بلکه در برابر دو قطب مستکبر عالم نیز گهگاه سر تعظیم فرو می‌آورد. 🔸البته انگاره‌های آنها پربیراه هم نیست -آهسته بگویم: شعارها و آرمانشان شبیه انقلاب خودمان است- ولی قطعا این تمام ماجرا نیست! 🔹ما با مخاطب چندصدمیلیونی جهان عرب حرف نزدیم و برای تبیین چرایی حضور خودمان در سوریه و ضرورت پریشان کردن خوابی که بیگانگان برای تمام ملتهای منطقه دیده‌اند، اقدام درخوری نداشتیم: ▫️آیا قرار است همچنان در ذهن آنها مدافع استبداد قلمداد شویم؟ ▪️جایگاه اصیل و اساسی «مردم» در اندیشه انقلاب و به تبع آن «صدور انقلاب»، آیا جایی در تحلیل‌های ما از تحولات سوریه دارد؟ ▫️آیا در آینده می‌توانیم در میدان سوریه، نقشی در تحقق ارادهٔ حقیقی آن مردم مظلوم (در مقابل ارادهٔ تحمیلی بیگانگان) ایفا کنیم؟ ▪️و از همه مهمتر، آیا ما «مردم ایران»، همچنان می‌خواهیم همهٔ وظایف انقلابی خودمان، به‌ویژه صدور انقلاب را بر دوش نهادهای نظام اسلامی بگذاریم و از پشت کانال‌های «ایتا»یی فریاد «لِنگش کن» را سر دهیم؟!(۳) و (۴) 🔹«اخراج آمریکا» یعنی برهم زدن نظم آمریکایی، اما نه با هدف جایگزینی نظم ایرانی، بلکه نظمی برخواسته از ارادهٔ حقیقی ملت‌های منطقه. ‌آن «حرف نو انقلاب» یعنی جمع بین اسلامیت و مردم، نسخه‌ای فقط برای ما نیست! 🔸پی‌نوشت: ۱. ترجمهٔ متن عربی: "شکر خدای جهانیان که ریشه گروه ستمکار قطع شد"(انعام/۴۵) پیروزی بر مردم شام (سوریه) و امت عربی و اسلامی مبارک باشد. از خدا می‌خواهیم پیروزی‌های دیگری در پی آن بیاورد که رژیمهای استبدادی و طغیانگر یکی پس از دیگری نابود شوند. ۲. در سال ۱۹۸۲ م. و متاثر از انقلاب اسلامی ایران، اسلام‌گرایان در حُماة (از مذهبی‌ترین شهرهای سوریه) علیه حکومت بعثی شورش کردند. در پی این اقدام، ارتش سوریه به فرماندهی رفعت اسد (برادر رئیس‌جمهور، حافظ اسد) دستکم ۲۰هزار نفر از مخالفان خود را کشت. این فاجعه در کنار عملیات «سپتامبر سیاه» اردن، یکی از خونبارترین عملیاتهای دولتهای عربی علیه ملتهای خود به شمار می‌رود. ۳. توسعهٔ ارتباطات مردمی با جهان اسلام، مطالبه رهبر انقلاب بوده و هست؛ از جمله در ۱۲ آبان ۱۴۰۳ فرمودند: «آنچه باید اتّفاق بیفتد، عبارت است از حرکت عمومی ملّتها در این راه. جوانهای ما با همتایان خودشان در کشورهای دیگر تماس داشته باشند؛ ‌دانش‌آموزان ما با دانش‌آموزان کشورهای اسلامی در منطقه، دانشجویان ما با دانشجویان کشورهای اسلامی، کشورهای منطقه و حتّی فراتر از منطقه تماس داشته باشید.» ۴. در ارتباطات مجازی با جهان عربِ اهل‌سنت، صبر، تحمل، مدارا و رعایت ادب، بسیار مهم و نقش کلیدی دارد. 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰‌دعوتید به رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی اجتماعی خراسان رضوی 🔸 با حضور ۱۵۰ مجموعه پیشران و عرضه آخرین دستاوردهای خدمت، محصول و تجربه 💠 در ۶ عرصه اصلی و ۱۹ زیرعرصه تخصصی ➕ خانواده و سبک زندگی ➕ صنایع فرهنگی و خلاق ➕ رشد و توانمندسازی ➕ فکر و اندیشه ➕ هنر و رسانه ➕ اجتماعی 💠 امکان هم افزایی، همرسانی و شبکه‌سازی 🔻با افتخار در غرفهٔ میزبان شما خواهیم بود. 📆 چهارشنبه ۲۱ و پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۳, از ساعت ۹ الی ۱۹ 📌 مشهدمقدس، پارکینگ شماره ۱ حرم مطهر رضوی، ورودی باب الجواد علیه السلام، سالن همایش و محل نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی 🔻 سایت رویداد: https://ham8.ir 🆔 @Hablollahir
هووها بر سر سفره سوریه- اسامه عیسی.pdf
63.2K
💠 هووها بر سر سفرۀ سوریه ✍ اسامه عیسی، از اسلام‌گرایان مصری و کارشناس امور سوریه 🔻مترجم: مهدی محمدآبادی 🔹اتفاقات سوریه با تمام تلخیش، یک کلاس درس است. تمرین کنیم که صحنه را از بالا و با تمام پیچیدگی و تنوع بازیگرانش بشناسیم و از ساده‌سازی و نگاه‌های موردی و تک‌خطی فاصله بگیریم. برای توجه به بازیگران رنگارنگ سوریۀ جدید و خطری بزرگتر از قطع پل ارتباطی محور مقاومت، یعنی چرخۀ تمام‌نشدنی جنگ قدرت و چندپاره شدن سوریه، این یادداشت را از «الملتقی الإستراتیجی» ترجمه کردم. متن کامل را در فایل ببینید. 🔸بخشی از متن: چکیدۀ صحنۀ سوریه این است که مدیریت عملیات نظامی به رهبری احمد الشراع (الجولانی) ضربۀ مهلکی به رژیم اسد وارد کرده و این امر باعث شده که طرفهای منطقه‌ای برای پر کردن خلاء و کندن سهم خود از سفرۀ سوریه عجله کنند و بازوهای خود در سوریه را به سرعت فعال کنند، پیش از آنکه مدیریت عملیات نظامی تمام سوریه را در انحصار خود درآورد. نزدیکترین تحلیلها نشان می دهد که: ۱. اتاق عملیات «ارتش آزاد سوریه» چیزی نیست جز گسترش نفوذ آمریکا که از صحرای سوریه به سمت مناطق غنی سوریه در حرکت است. ۲. اتاق عملیات «جنوب» محصول عجلۀ اردنی‌هاست برای پر کردن خلأ جنوب سوریه و حتی اگر بشود دمشق! ۳. اتاق عملیات «طلوع آزادی» همان تیر ترکیه است که به سمت مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان کرد می رود. اگر همۀ این اتاق‌هایی را که این روزها ظاهر شده‌اند، به‌عنوان هووهای اتاق اصلی عملیات توصیف کنیم، بیراه نگفته‌ایم؛ هووهایی که تمام یا حداقل بخشی از پیروزی را از آن خواهند گرفت... . 🆔 @Hablollahir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روایتِ ارادت در حاشیهٔ خیمهٔ مقاومت (روایت منطقهٔ ما و گفت‌وگو با مردم برای تحریم کالاهای اسرائیلی) حوالی باب‌الرضا (ع) حرم رضوی ✍ خانم امیر‌خواه، دانش‌آموختهٔ پرستاری 🔹‌پس از برپایی خیمه بود که یکی‌یکی می‌آمدند و جذب میزی که در گوشه خیمه قرار داشت می‌شدند. عکس سید و تعدادی از بانوان شهید مقاومت به همراه پرچم حزب‌الله و شمع‌های روشن جاذبه ایجاد می‌کرد. 🔸تصورش را نمی‌کردیم، اما کمتر کسی بود که چشمش به میز بیافتد و محو چهرهٔ سید نشود؛ عده‌ای دستی به عکس سید زده و برای تبرک به صورت می‌کشیدند. عده‌ای قاب را بر داشته و می‌بوسیدند. عده‌ای گوشه‌ای ایستاده و حلقهٔ اشکشان دیدنی بود... . عده‌ای اما می‌ایستادند و اصرار می‌کردند که این قاب را به ما بدهید! قابی که بر اثر تبرک گرفتن‌ها یک لایه از رویش برداشته شده بود. باز هم اصرار و تمنا... حریفشان نشدیم و از آخر با التماس بردند تا بر دیوار خانه شان تماشایی‌تر شود. بعد از بردن قاب عکس سید، نوبت به پرچم حزب‌الله رسید؛ آن را نیز با خواهش بردند... . 🔹ارادت مردم برایمان جالب بود. می‌دانستیم که تعداد بالایی مشتاق سید هستند اما تا به چشم نمی‌دیدیم باور نمی‌کردیم. به قول بزرگی، این کاملا طبیعی است؛ انسان‌هایی که مقاومت با گوشت و پوست و استخوانشان عجین شده در نگاه همه قابل احترام و ارادت و دوست داشتنی هستند. انگار خدا نیز به پاس مقاومتشان ارزش افزونه‌ای به آنان عطا می‌کند و در پیش چشم‌ها ارج و قرب می‌یابند. مقاومت است که چنین جایگاهی به ملت لبنان داده که در طول ۶۶ روز حتی وجبی از خاک خود را واننهند. 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰‌دعوتید به رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی اجتماعی خراسان رضوی 🔸 با حضور ۱۵۰ مجموعه پیشران و عرضه آخرین دستاوردهای خدمت، محصول و تجربه 💠 در ۶ عرصه اصلی و ۱۹ زیرعرصه تخصصی ➕ خانواده و سبک زندگی ➕ صنایع فرهنگی و خلاق ➕ رشد و توانمندسازی ➕ فکر و اندیشه ➕ هنر و رسانه ➕ اجتماعی 💠 امکان هم افزایی، همرسانی و شبکه‌سازی 🔻با افتخار در غرفهٔ میزبان شما خواهیم بود. 📆 چهارشنبه ۲۱ و پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۳, از ساعت ۹ الی ۱۹ 📌 مشهدمقدس، پارکینگ شماره ۱ حرم مطهر رضوی، ورودی باب الجواد علیه السلام، سالن همایش و محل نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی 🔻 سایت رویداد: https://ham8.ir 🆔 @Hablollahir
💠 کاردستی مقاومتی ✍ راوی: خانم مائده اصغری، معلم ریاضی مدرسهٔ لبیک مشهد 🔹این برچسبی است که با دستان دختری ده‌ساله درست شده است... آن هم برای بازارچهٔ مقاومت! مسئله این نیست که آیا درک صحیحی از اتفاقات دارد یا خیر، اما اینکه با همان نگاه و اندیشه خود، قدم برمی‌دارد تا وسیله‌ای را طراحی کند و هزینه‌اش را به اندیشهٔ مقاومت دهد، زیباست! 🔸دقایق پایانی کلاس، وقتی با ذوق‌زدگی برایم از داستان نخریدن بچه‌ها و شکستگی دلش سخن می‌گفت، به او گفتم: «شماره کارت داری تا منم ازت بگیرم؟» گفت: «نه!» اما برق نگاهش را می‌توانستم ببینم! عیونی که مرا هم دعوت می‌کرد تا به جمع مجاهدان جبههٔ مقاومت بیپوندم. 🔹شور و شوقم بعد از اینکه کلاس تمام شد و خداحافظی کردیم، دلم را به پرواز درآورده بود. درست است مسافتمان بسیار دور است، اما آن سرزمین و اندیشه‌ای که قلبم و جانم آنجاست، حاضر نیست زیر ظلم و ستم را بگیرد؛ خون می‌دهد اما تسلیم نمی‌شود! 🔻@gomnamradio 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در نهمین سالگرد روز قدس خونین نیجریه و به یاد فرزندان شهید شیخ زکزاکی، دعوتید به یادوارهٔ شهدای جبههٔ مقاومت: 🚩 شهدای راه قدس، از زاریا تا فلسطین 🎤سخنرانی استاد حسن رحیم‌پور ازغدی 📚رونمایی از کتاب «عایده» با حضور مادر دو شهید لبنانی 🎻 اجرای سرود سلام فرمانده به زبان هوسا 📆 امروز پنجشنبه ۲۲ آذر، ساعت ۱۸ 📌 مشهد، میدان شهدا، تالار شهر 🆔 @Hablollahir
💠 کارگاه یک‌روزه انتقال اندیشهٔ مقاومت به دبستانی‌ها در قالب بازی و قصه ✳️ موضوعات و اساتید: 1⃣ مقاومت چه ربطی به مدرسه دارد؟ ▪️حجت‌الاسلام مهدی محمدآبادی (فعال حوزهٔ مقاومت و دبیر مجمع اسلامی حبل‌الله) 2⃣ آموزش بازی و قصه، گروه‌بندی و تمرین عملی معلمان ▫️ زینب‌السادات حسینی (کارشناس و طراح بازی) ▪️ریحانه معلم (دبیر انجمن قصه‌گویی آفتابگردان) 3⃣ بیان تجارب معلمان 🧕ویژهٔ خواهران معلم و مربی دورهٔ دبستان 🔻با طراحی و اجرای: و 🔻و با مشارکت: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش (اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی) و بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی 📅 پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۳ 📌 مشهد مقدس، اردوگاه شهدای مدافع حرم ⏳ مهلت ثبت‌نام: تا پایان روز دوشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۳ 🔹هزینهٔ دوره: ۱۵۰هزار تومان 🔸‌اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام: 📱
۰۹۳۶۶۶۱۷۷۲۵
🔻@akhlaghi7725 (ایتا) 📣 برسانید به خانم‌معلمها و خانم‌مربی‌های دغدغه‌مند دورهٔ دبستان.@hambazi_tv 🆔 @Hablollahir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
7⃣3⃣1⃣ جهانی شو 💠 نمایی از حضور در رویداد هم‌افزا ۱۴۰۳ 🤝 تبادل تجربیات و دستاوردهای ده سال فعالیت برای تقویت نگاه جهانی و پیوندهای امتی در تشکلها و فعالان فرهنگی و اجتماعی 🆔 @Hablollahir
هدایت شده از شعوبا
💠 جمهوری اسلامی، اخوان المسلمین وگزینه‌های پیش رو ✏️محمد قطرانی - مهدی محمد آبادی این متن بخشی از سند سیاستی است که در سال ۱۴۰۱ برای یکی از نهاد‌ها نگاشته شد. در این متن وضعیت فعلی اخوان المسلمین و البته با تأکید بر اخوان مصر مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد‌هایی برای نهاد مربوط ارائه گشت. این روز‌ها که بحران سوریه شکلی دیگر یافته و اسلامگرایی اخوانی خود را پیروز می‌داند، انتشار این متن و برخی از پیشنهاد‌های آن خالی از لطف نیست. 🖇 برای مطالعه متن کامل اینجا را مشاهده کنید. ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba
💠 کارگاه یک‌روزه انتقال اندیشهٔ مقاومت به دبستانی‌ها در قالب بازی و قصه ✳️ موضوعات و اساتید: 1⃣ مقاومت چه ربطی به مدرسه دارد؟ ▪️حجت‌الاسلام مهدی محمدآبادی (فعال حوزهٔ مقاومت و دبیر مجمع اسلامی حبل‌الله) 2⃣ آموزش بازی و قصه، گروه‌بندی و تمرین عملی معلمان ▫️ زینب‌السادات حسینی (کارشناس و طراح بازی) ▪️ریحانه معلم (دبیر انجمن قصه‌گویی آفتابگردان) 3⃣ بیان تجارب معلمان 🧕ویژهٔ خواهران معلم و مربی دورهٔ دبستان 🔻با طراحی و اجرای: و 🔻و با مشارکت: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش (اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی) و بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی 📅 پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۳ 📌 مشهد مقدس، اردوگاه شهدای مدافع حرم ⏳ مهلت ثبت‌نام: تا پایان روز دوشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۳ 🔹هزینهٔ دوره: ۱۵۰هزار تومان 🔸‌اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام: 📱
۰۹۳۶۶۶۱۷۷۲۵
🔻@akhlaghi7725 (ایتا) 📣 برسانید به خانم‌معلمها و خانم‌مربی‌های دغدغه‌مند دورهٔ دبستان.@hambazi_tv 🆔 @Hablollahir
📣 ثبت‌نام تمدید شد... 💠 کارگاه یک‌روزه انتقال اندیشهٔ مقاومت به دبستانی‌ها در قالب بازی و قصه ✳️ موضوعات و اساتید: 1⃣ مقاومت چه ربطی به مدرسه دارد؟ ▪️حجت‌الاسلام مهدی محمدآبادی (فعال حوزهٔ مقاومت و دبیر مجمع اسلامی حبل‌الله) 2⃣ آموزش بازی و قصه، گروه‌بندی و تمرین عملی معلمان ▫️ زینب‌السادات حسینی (کارشناس و طراح بازی) ▪️ریحانه معلم (دبیر انجمن قصه‌گویی آفتابگردان) 3⃣ بیان تجارب معلمان 🧕ویژهٔ خواهران معلم و مربی دورهٔ دبستان 🔻با طراحی و اجرای: و 🔻و با مشارکت: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش (اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی) و بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی 📅 پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۳ 📌 مشهد مقدس، اردوگاه شهدای مدافع حرم ⌛️ ثبت‌نام تا پایان سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۳ تمدید شد 🔹هزینهٔ دوره: ۱۵۰هزار تومان 🔸‌اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام: 📱 ۰۹۳۶۶۶۱۷۷۲۵ 🔻https://eitaa.com/akhlaghi7725 📣 برسانید به خانم‌معلمها و خانم‌مربی‌های دغدغه‌مند دورهٔ دبستان. ✅ @hambazi_tv 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍉 🇵🇸 هندوانه از کی نماد مقاومت شد؟ 🔹 هندوانه از اجزای مهم دورهمی سنتی شب است. اما این میوهٔ سرد و لذیذ، فضای مجازی را به‌شدت علیه اسرائیل داغ کرده؛ ماجرا چیه؟ ببینید. 🆔 @Hablollahir
27.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"امیدواریم که همیشه برامون آب بیارین... ما از کمبود آب رنج می‌بریم..." توزیع آب شرب در جنوب نوار غزه 🇵🇸 کمک به غزه: 💳
5029087001597700
کانون فرهنگی تبليغی شهيدالقدس 🇵🇸 @shahideqods
💠 یلدا و پیوند ولایت 🔻نسبت یلدای ایرانی با جامعه‌سازی ایمانی ✍ مهدی شمقدری 🔸 طولانی‌ترین تاریکی سال، در باور کهن ایرانی، شب جشن برای «ایزدان مهر» است. مهر یا میترا، نگهبان «پیمان‌ها»، «دوستی» و «روشنایی» است. اگر بپذيريم حقیقت در عصرهای گوناگون و لابه‌لای فرهنگ‌ها و باورهای جریان دارد، آنگاه می‌توانيم از چارچوب ادبیات رایج دینی امروز بالاتر بیاییم و رگهٔ طلایی چندهزارسالهٔ حق را در قرن ۱۵ هجری بنگریم! 🔹 بزرگترین ساختار اجتماعی در اسلام و مهمترین راهبرد در ادبیات قرآن برای عبور از ظلمات و رسیدن به نور -یعنی برپایی دولت حق و عدالت- نامش «ولایت» است. یعنی پیوند و جوشش مومنین با یکدیگر (ولایت عرضی) و همزمان با مومن‌ترین خودشان به‌عنوان امام (ولایت طولی) تا در برابر طاغوت‌ها اقامهٔ قسط کنند. ولایت از سنخ «پیمان» و «تعهد» و ریشه‌گرفته از «ایمان»، «دوستی»، «برادری»، «مسئولیت» و «علاقه» است؛ همان‌که زاییدهٔ «ایزد مهر» است. 🔸 آنچه در ماهیت شب یلدا نهفته، آشکارساختن «دوستی‌ها»، «برادری‌ها»، «ازخودگذشتگی‌ها» و یادآوری «مسئولیت‌ها»، «پیوندها» و «پیمان‌ها» است. یعنی از سویی «تَوَلّی» و پیوستن به اولیای جبههٔ نور و از سویی «تَبَرّی» و بریدن از اولیای جبههٔ تاریکی‌ها؛ مثل یادآوری «فجر صادق» در دل «لیال عشر» (شب‌های دهگانه). 🔹 و درست در تاریک‌ترین شب است که با وجود ناامیدی‌ها و فراوانی دشمنان، پایداری و هم‌پیمانی اهمیت می‌يابد. ایرانیان در هزاره‌های پیش چه خوب این نکته را دانستند و دور هم جمع شدند و از پیوندها گفتند و «أ لیس الصبح بقریب؟» سرودند. 🔸 با این وصف، شب یلدا از سنت‌هایی است که ظرفیت دارد مشمول این سفارش حضرت امیر (ع) به جناب مالک اشتر باشد: «رسوم شایسته‌ای را که بزرگان امت به آن عمل کرده‌ و باعث تقویت همبستگی بوده و مردم بر سر آن در صلح‌وصفا هستند به هم نزن.» (۱) 🔹 ناگفته روشن است که تجمل‌گرایی‌ها و چشم‌وهم‌چشمی‌ها و... این روح توحیدی را از یلدا می‌گیرد و آن را تبدیل به بدعتی می‌سازد که پیوندهای اجتماعی مومنین را تضعیف می‌کند. 🤲 طولانی‌ترین شب سال با برکت! 🔻 پ.ن. (۱) «لا تَنقُضْ سُنَّةً صالِحَةً عَمِلَ بها صُدورُ هذهِ الاُمَّةِ و اجتَمَعَت بها الاُلفَةُ و صَلَحَت علَيها الرَّعِيَّةُ» (نامه ۵۳ نهج‌البلاغه) 🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 چادر فاطمه (س)، چتر اتحاد ✍ مهدی محمدآبادی 🔹شاید برای کسانیکه تا حالا با اهل‌سنت ارتباط نداشته‌اند غریب باشد؛ اما سلام بر حضرت زهرا (س) با صفت «سیدة نساء العالمین» جزء ثابت خطبه‌های جمعه در تمام مذاهب اسلامی است. همانطور که نام‌های آن حضرت از اسامی پرتکرار دختران و مساجد اهل‌سنت است؛ مثل «فاطمةالزهراء نضال البناء» که به‌دنیا‌نیامده، پارسال با مادرش زیر موشکباران در غزه شهید شد؛ یا مثلا «مسجد فاطمه زهرا» در خواف که مرحوم مولوی شهاب‌الدین شهیدی (عالم بزرگ احناف ایران) سالها امام آن بودند یا مسجدی درست به همین نام در محلهٔ «الدرج» غزه که مرکز حفظ قرآن بود و پارسال در بمباران اشغالگران تخریب شد... . 🔸این قطعهٔ تصویری هم یک نمونهٔ دیگر از این محبت و دلدادگی فراگیر است؛ گوشه‌ای از فضایل زهرای اطهر (س) از زبان جناب مولوی عبدالرحمن چابهاری (امام جمعهٔ چابهار) در کنار سرودهٔ ماندگار علامه محمد اقبال لاهوری (فیلسوف و شاعر برجستهٔ حنفی‌مذهب پاکستانی). 🔹از کنار این جملهٔ رهبر انقلاب نباید راحت گذشت: «هيچكس نبايد خيال كند كه اهل بيت پيغمبر مخصوص و متعلق به شيعه‌اند؛ نه، مال همهٔ دنياى اسلامند. چه كسى است كه فاطمۀ زهرا سلام‌اللَّه‌عليها را قبول نداشته باشد؟!... اينها حقايقى است، بايد اينها را فهميد، بايد اينها را نهادينه كرد.» (۸۸/۰۲/۲۳) 🤲 میلاد باسعادت صدیقه طاهره (س) و مبارک. 🆔 @Hablollahir
💠 عبرت سوریه؛ جای خالی «نظام» در محور مقاومت ✍ یادداشت شفاهی از دکتر رضا تنهایی 🔹مدیریت منطقه‌ای ما یک مشکل مهم دارد؛ اینکه قضایا را فقط «نظامی‌امنیتی» می‌فهمد و به تحولات صرفا از همین جنبه نگاه می‌کند و به همین خاطر، تمام عرصه‌ها را دست نظامی‌ها و امنیتی‌ها سپرده است. به بیان دیگر، «نظام جمهوری اسلامی» در محور مقاومت فعال نیست؛ چون نظام، تعداد زیادی خرده‌نظام دارد؛ اما از این بین، ما فقط بخش نظامی‌مان را در منطقه درگیر کرده‌ایم و برای همین است که نتوانسته‌ایم مقولۀ «محور مقاومت» را اجتماعی کنیم. 🔸وقتی به تاریخ استعمار در ۳۰۰-۲۰۰ سال پیش نگاه می‌کنیم، کلی متن می‌بینیم که دربارۀ «مردم‌شناسی» در کمپانی هند شرقی تولید شده است. دقت کنید؛ اصلا استعمارگران با نام «کمپانی هند شرقی» وارد آن منطقه شدند، نه صرفا ارتش انگلیس در هند. بزرگان «فلسفه» و «علوم اجتماعی» در غرب، سالهای مدیدی را در این کمپانی مشغول به کار بوده‌اند؛ جیمز میل، پدر اقتصاد کلاسیک، کتابی با عنوان «تاریخ هند بریتانیایی» نوشته و حتی کسی مثل جان استوارت میل، از بزرگترین اندیشمندان لیبرال، زمانی رئیس این کمپانی بوده است. 🔹یعنی اینکه دولت استعمارگر در کنار نظامی‌هایش، کار اقتصادی سنگین انجام می‌دهد، دانشمندان علوم اجتماعی را فعال می‌کند و... . اصلا در خود ایران، بخش مهمی از اطلاعاتی را که دربارۀ تاریخ ۴۰۰-۳۰۰ سال اخیرمان داریم، همین مستشرقان کناردست نظامی‌ها نوشته‌اند. 🔸شاهد مهمی که برای ادعایم دارم این است که در قضیۀ سوریه ندیدم کسی بگوید دلیل سقوط اسد، نظامی بوده است. خود حضرت آقا فرمودند: «ارتش سوریه انگیزۀ جنگیدن نداشت.» یعنی ارتش ۴۰۰هزارنفری اسد با تمام تجهیزات و امکاناتش، نخواست در برابر ۲۰هزار نیروی تحریر الشام بایستد. اکثریت مردم سوریه هم عاشق چشم‌وابروی تحریرالشام نبودند، اما هیچ تمایلی هم به نگه داشتن اسد نداشتند؛ حتی بر خلاف سال ۲۰۱۱، مناطق شیعه‌نشین نبل و الزهرا هم مقاومت جدی نکردند. پس دلایل اصلی که برای فروپاشی سریع دولت سوریه ذکر می‌شود، «اقتصادی» و «جامعه‌شناختی» است. 🔹ولی ما بیش از ده سال است در میان همین مردم زندگی کرده‌ایم و نظامیان ما با همین نظامیان بوده‌اند؛ پس چرا متوجه این وضعیت نشدیم؟ چون فهم این پدیده، کار نیروی نظامی نیست؛ باید اساتید اقتصاد و علوم اجتماعی و... را می‌بردیم تا نبض جامعه را بگیرند و کار به اینجا نکشد. نهاد دانشگاه ما اصلا با محور مقاومت درگیر نیست. نهاد دانشگاه ما با سیاست خارجی جمهوری اسلامی درگیر نیست. اگر هم درگیر است، غربزده‌ها هستند. اما اساتید انقلابی ما در این صحنه نیستند؛ چون همه چیز نظامی و امنیتی بسته شده و کسانیکه کار دستشان افتاده هم اساسا به بخشهای دیگر نظام احساس نیاز نمی‌کنند! 🔸یک مثال دیگر؛ ما الان هیچ تصوری نداریم که ۱۵ ماه مقاومت عجیب مردم غزه چطور اتفاق افتاده، همانطور که نمی‌فهمیم اسرائیل چطور در این نبرد طولانی سرپا مانده؛ همان اسرائیلی که در نبردهای دو دهۀ اخیر، به یک ماه نکشیده، دادش هوا می‌رفت و آتش‌بس می‌داد، الان زیر شدیدترین ضربه‌ها طاقت آورده! متوجه این زمینه‌ها نمی‌شویم، چون این سوالات برایمان مطرح نبوده و آنکه باید جواب می‌داده هم اصلا درگیر ماجرا نشده است! 🔹به عبارتی، شکست ما در سوریه، نه شکست نظامی یا اطلاعاتی، بلکه شکست علمی و تحلیلی بود. اگر نظام جمهوری اسلامی به دنبال تمدن‌سازی است، باید همهٔ زیرنظام‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و البته نظامی‌امنیتی‌اش را به خدمت بگیرد؛ و الا تجربهٔ بوسنی در سوریه تکرار خواهد شد و این تجربه‌ها در کشورهای دیگر. 🔸حضرت آقا در ۱۳ آبان از جوانان دانش‌آموز و دانشجوی ایرانی خواستند که با جوانان کشورهای اسلامی و منطقه ارتباط بگیرند و در تحلیل قضایای سوریه گفتند که جوانان سوری این کشور را مجددا آزاد خواهند کرد. به نظر می‌رسد که گزارهٔ اول ایشان، شرط تحقق گزارهٔ دوم‌شان باشد. 🆔 @Hablollahir
هدایت شده از تشکل طلبگی ربیون
بیانات طوفان الاقصی-غزه-ترتیب تاریخی(نسخه چاپی1)-بروز شده.نهایی.pdf
3.7M
📚 🔸 بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون مسئله فلسطین 🔻از ابتدای طوفان‌الاقصی، رهبر معظم انقلاب در ۶۸ دیدار به صورت مستقیم به شرایط منطقه‌ای و حوادث پس از طوفان‌الاقصی پرداخته‌اند. 🔹با دقت در توصیف و تحلیل‌های این روزها، آن‌چه به صورت جدی خلأ آن دیده می‌شود، فقدان یک نگاه جامع به مجموع بیانات رهبری در حدود یک سال گذشته است تا بر آن اساس طرح راهبردی ایشان در این یک سال فهم گردد؛ بدین ترتیب هم ارزیابی بهتری از روند طی شده و وضع کنونی داشته باشیم و هم نسبت به آینده تجویزمان به صواب نزدیک‌تر باشد. 🔸در این راستا، پس از شهادت شهید سید حسن نصرالله(ره)، تشکل طلبگی «ربیون» در یک فرایند پژوهشی گام‌هایی برای این مقصود برداشته است که این فایل، اولین محصول این فرایند تحقیقی به شمار می‌رود که به صورت عمومی منتشر می‌گردد. 🔰در این فایل، تمام بیانات رهبری در باب مسائل منطقه، غزه، لبنان و...، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۸ تا ۱۴۰۳/۰۹۰/۵، جمع‌‌آوری و سپس کدگذاری دقیق و تفصیلی شده است. این محصول(هم متن تجمیعی بیانات و هم فهرست‌ها که به نوعی خلاصه مختصر متن به شمار می‌روند) به پژوهشگران، اصحاب اندیشه و جهادگران تبیین کمک می‌کند تا با سهولت بیشتری درباب طرح رهبر انقلاب اسلامی بیاندیشند و به جمع‌بندی دست یابند. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در ۴۰ ثانیه 🔹 مروری بر کارگاه یک‌روزه با موضوع: انتقال اندیشهٔ مقاومت به دبستانی‌ها در قالب بازی و قصه 🔸 با شرکت جمعی از خانم‌معلم‌های دورهٔ ابتدایی از مشهد 🔻با طراحی و اجرای: و 🔻و با مشارکت: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش (اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی) 🔹 با تشکر از گروه رسانه‌ای نیمکت بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی ✅ @hambazi_tv 🆔 @Hablollahir
هدایت شده از تشکل طلبگی ربیون
🛎تشکل ربیون برگزار می‌کند: 🔰سلسله نشست‌ها و گفت‌وگوهای تحلیلی "سراج" با موضوع: "بررسی طرح راهبردی مقام معظم رهبری درباره منطقه و کشور، در شرایط پسا طوفان الاقصی" بر پایه فهرست مضامین بیانات ایشان در یک سال اخیر ✳️ اساتید دوره : 🔹حجت الاسلام فلاح شیروانی 🔸حجت الاسلام قنبریان 🔹حجت الاسلام حیدری تهرانی 🔸حجت الاسلام مهدی زاده 🔹حجت الاسلام بابائی 🔸استاد ابدی 🔹استاد کمیلی 🗓زمان برگزاری اولین جلسه: چهارشنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۳ ↙️ برای حضور به آیدی @amira57 پیام بدهید. 🔺دوره به صورت مجازی برگزار می شود. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
💠 تخریب فاطمیون، شگرد جدید مهاجرهراسی ✍ رسول نمازی 🔹 کسانیکه با حضور مهاجرین افغانستانی در ایران آشنایی دارند، به خوبی می‌دانند که یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تغییر نگاه جامعهٔ ایران به مهاجرین افغانستانی، حضور موثر و رشادت‌های لشکر فاطمیون در تحولات یک دههٔ اخیر سوریه است‌‌. در واقع، شهدای سرافراز و سلحشور فاطمیون که نام و آوازه‌شان در رسانه‌های عمومی و فضای مجازی ایران پیچید‌، مردم ایران علیرغم سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای از حضور مهاجرین و تهدید تلقی کردن آنان، با انسان‌هایی مواجه شدند که شهروند ایران نبودند، اما برای آرمان‌های انقلاب اسلامی و امنیت این کشور پا در میدان پرخطر و ناشناختهٔ نبرد سوریه گذاشته و نقش به‌سزایی در خنثی کردن فتنهٔ داعش در سوریه داشتند. 🔸 تقدیم حدود ۱۲ هزار شهید و جانباز لشکر فاطمیون، پدیدهٔ شگفت‌انگیزی است که بر پیشانی جبههٔ مقاومت می‌درخشد. این پدیدهٔ مهم، چهره‌ای متفاوت از افغانستانی‌های ساکن ایران به نمایش گذاشت که نشان از دین‌داری، شجاعت و اخلاص این مردمان داشته و دارد. خون‌شریکی مهاجرین افغانستانی با ما، مختص بحران سوریه نیست؛ بلکه دوران هشت‌سالهٔ دفاع مقدس نیز صحنهٔ رشادت‌ها و فداکاری‌های این مردم عزیز و مجاهد بوده و وجود بیش از دوهزار شهید افغانستانی سند این مدعاست. 🔹 بعد از سقوط دولت اسد، دوباره جریان مشکوک و فتنه‌انگیز مهاجرهراسی در فضای مجازی به‌دنبال ایجاد درگیری و تقابل میان مهاجران افغانستانی و مردم ایران است و بخشی از این جریان سعی دارد شجرهٔ طیبهٔ فاطمیون را مخدوش کند و مقصر جلوه دهد. اما تخریب لشکر فاطمیون در میان اذهان مردم ایران، در واقع تخریب یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همدلی و برادری میان ما و مهاجران افغانستانی در سالهای اخیر است و دشمن با همهٔ توان رسانه‌ای خود تلاش دارد تا نقاط اشتراک، زمینه‌های برادری و همزیستی و فرصت‌های حضور مهاجران در ایران را کتمان و یا به عنوان تهدید، بازنمایی کند. 🔸 این روزها که عده‌ای زخم‌زبان زدن به مجاهدان بی‌ادعا و غریب مهاجر را به بهانهٔ اوضاع سوریه دوچندان کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنم مخاطبان گرامی حتما کتابهای منتشر شده از زندگینامهٔ شهدای فاطمیون را مطالعه کنند تا با سختی‌ها و رنج ناشی از مهاجرت و از سوی دیگر، ایمان، اخلاق، پاک‌دستی و اخلاص این ستاره‌های آسمان مقاومت آشنا شوند. کتابهایی همچون: «خاتون و قوماندان»، «ذبیح»، «ناهمزاد»، «تو جای همهٔ آرزوهایم»، «به جرم خمینی» و... . 🆔 @Hablollahir