eitaa logo
حرف حساب
7.2هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
44 ویدیو
15 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
✳ نقطه‌ی شروع جدایی انسان از مسیر اهل‌بیت 🔻 گاهی شیطنت این است که انسان را تغییر دهد. از این‌جا شروع می‌کند که اهم و مهم را نزد انسان جابه‌جا کند. بعد هم رفته‌رفته برای کار خطای انسان توجیه می‌آورد و به و نهایتا به و مقابله با حق می‌کشد. 🔸 جدا شدن انسان هم از مسیر حق و فاصله گرفتن او از مسیر ، از ابتدا در لایه‌ی اعتقادی نیست که مثلا انسان این‌گونه بیندیشد که شک اعتقادی برای وی ایجاد شده است؛ بلکه عمده‌ی جدا شدن‌ها، تزلزل‌ها و شک‌ها، از آغاز می‌شود. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۱۳۴ و ۱۳۵ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ به غیر خدا دل نبند! 🔻 تنها غنی و پايدار است و غير خدا پوچ و نابودشدنی و رفتنی است. پس دل بستن به غير خدا يعنی دل بستن به . به عنوان مثال: اگر كسی به ساختمان -كه رفتنی است- دل ببندد، به پوچی دل بسته است اما اگر برای ايجاد بستر بهتری جهت خدا ساختمان بخواهد، ديگر به پوچی دل نبسته است. 🔸 هرگونه گرايش به غير خدا است... در دلِ هر چيزِ غير خدايی يك اضطراب هست، اصلاً جنس اين است. دل بستن به غير خدا، مساوی با دل بستن به پوچی‌ها و روبه‌رو شدن با انواع اضطراب‌ها است. 👤 📚 از کتاب #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ بیست سال هوای چشم‌هایش را داشت! 🔻 حدود بیست سال می‌شد که هوای چشم‌هایش را داشت؛ مبادا به بیفتد. چشم‌ها دیگر عادت کرده بودند. هر وقت نامحرمی می‌خواست وارد شود، چشم‌ها بسته می‌شدند... 📚 برگرفته از کتاب | صد روایت از زندگی 📖 ص ۱۱ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
جهاد تبیین؛ راه عزتمندی 🔻 دربارهٔ «عزت» که خدای تعالی فرمود «مؤمنین» عزیز هستند: «وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِین» وجود مبارک «امام عسکری» (سلام الله علیه) می‌فرمایند عزّت، «حق‌محور» است، اگر کسی حق «گفت» و به حق «باور» کرد و به حق «عمل» کرد، می‌شود عزیز و هیچ‌کس نمی‌تواند او را ذلیل کند؛ چه فرد و چه جامعه و اگر كسی از حق فاصله گرفت و «باطل‌مدار» بود، می‌شود ذلیل و هیچ‌كس نمی‌تواند او را عزیز كند «مَا تَرَكَ الْحَقَّ عَزِیزٌ إِلَّا ذَلَّ وَ لَا أَخَذَ بِهِ ذَلِیلٌ إِلَّا عَزَّ» این از بیانات نورانی امام عسكری است. 🔸 امام عسكری (سلام الله علیه) می‌فرماید: اگر كسی حق را فهمید، یك؛ باورش كرد، دو؛ به آن عمل كرد، سه؛ در جامعه «منتشر» كرد، چهار؛ مثل «اهل بیت» (علیهم السلام)، او عزیز می‌شود. هیچ فرد یا جامعه‌ای حق را رها نكرده و به باطل گرایش پیدا نكرد، الا این كه ذلیل خواهد شد. 👤 📝 | ۹۵/۰۹/۱۸ 📣 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ سازمان ملل؛ پستانک ابرقدرت‌ها برای بشر جویای عدالت! 🔻 چرا دنیا به این فکر افتاده است که و درست کند؟ چون دنیا این را فهمیده که انسان در فطرت و درونش به تشکیلات واحد حکومتی نیاز دارد که طرفدار انسان‌ها است. انسان به گرایش دارد. سازمان ملل هم می‌گوید: بیا آن که می‌خواهی، آن صفا و و عدالتی که می‌خواهی من تأمین می‌کنم. 🔸 وقتی بچه گرسنه است و می‌خواهد شیر بخورد، گاهی در دهان او پستانک می‌گذارند. بشر فهمیده است ظلم بد است و باید کره‌ی زمین یک صاحبِ مناسبی داشته باشد اما این احساس را فهمیده‌اند و در دهان بشر پستانک می‌گذارند. این شورای امنیت و سازمان ملل پستانکی است که ابرقدرت‌ها تراشیدند تا در دهان انسان بگذارند تا انسان آن احساس صادقش به صورت کاذب اشباع شود. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۱۹ 🙏 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ شرط رسیدن به تمام کمالات 🔻 وقتی که می‌گوییم: «لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىٰ تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ...» مقصود از «بِر»ّ، است؛ مادی یا معنوی، روحی یا جسمی، فکری یا عاطفی. انسان در راه کمال، هر کمالی که باشد، توفیق نمی‌یابد مگر آنکه از برخی چیزهایی که دوست دارد، بگذرد یا آن‌ها را ببخشد. ولی اگر بخواهد همه‌ی آن‌چه را دوست دارد نگاه دارد و و و و خویش را حفظ کند، در نهایت نمی‌تواند به برّ برسد. 🔸 کشاورز را مثال می‌زنیم. زمانی که می‌خواهد گندم فراوان را درو کند، باید از بخشی از آن چشم بپوشد. او از آن‌ها چون بذر استفاده می‌کند و آن‌ها را زیر زمین دفن می‌کند، به این امید که آن‌چه زیر زمین دفن شده، و از آن گذشته است، پس از مدتی به مقدار فراوانی گندم تبدیل شود. در این صورت کشاورز به برّ رسیده است؛ اما پس از آنکه بخش کمی از گندمی را که دوست داشت، کرد. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۰۴ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ چای تلخ! 🔻 اون روزای جنگ که همه چی کوپنی بود -از جمله شکر که آزادش گیر هیشکی نمی‌اومد- پیام هر روز که می‌خواست بره مدرسه، چایش را تلخ می‌خورد. یکی دو روز دقت کردم، دیدم یه کیسه مشما آورد و چند قاشق شکری که واسه شیرین کردن چایش بود، ریخت توی اون و گذاشت توی کمد خودش. 🔸 یه روز بهش گفتم: پیام، باباجون، چرا این کارو می‌کنی؟ چرا چایت رو تلخ می‌خوری؟ تو که چای شیرین خیلی دوست داری! که گفت: بابا من چایم رو تلخ می‌خورم، عوضش سهمیه‌ی شکر خودم رو جمع می‌کنم، زیاد که شد می‌دم‌ برای جبهه‌ها. با تعجب گفتم: خوب باباجون، تو چاییت رو شیرین بخور، من هرجوری شده چند کیلو شکر گیر میارم و از طرف تو می‌دم واسه جبهه. اصلاً می‌دم خودت برو بده واسه رزمنده‌ها. که پیام با همون احترام همیشگی گفت: نه بابا جون! من فقط می‌خوام سهم خودم رو بدم واسه جبهه. 📝 خاطره‌ای از شهید حسین (پیام) حاجی بابایی 📚 برگرفته از کتاب «آن که فهمید... آن که نفهمید...» 👤 📖 صفحات ۲۵ و ۲۶ ❤ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ حقانیت و کرامت به امکانات دنیایی نیست! 🔻 آمدوشدهای این عالم سراسر است [چه برای فرد و چه برای جامعه]. کسانی که نگاهشان به محدود است و در حصار دنیا فکر می‌کنند و عوالم بزرگ‌تر را نمی‌بینند، معیار و را همین و دنیایی می‌دانند؛ اگر دنیا به جامعه‌ای اقبال کرد و آن جامعه از امکانات وسیع، قدرت، رفاه و ازاین‌دست تمتعات برخوردار بود، آن را علامت می‌دانند، و الّا ادبار دنیا را علامت تحقیر می‌دانند. کم‌کم همین را علامت هم می‌بینند؛ یعنی ابتدا کرامت را در اقبال دنیا می‌بینند و بعد، معیار و را براساس آن تعریف می‌کنند. 🔸 الان از نظر پرچم‌داران در جهان، معیار تجلیل و تحقیر چیست؟ آیا چیزی فراتر از همین امکانات دنیایی است؟ ترازوی این‌ها همان ترازوی فراعنه‌ی قبلی است؛ این‌طور نیست که فهم این‌ها واقعا عمیق‌تر شده و معیارهای ترازویشان تغییر کرده است. خیال می‌کنند چون هستند، خیلی محترم‌اند. توسعه‌یافتگی هم در نگاه آن‌ها چیزی جز دستیابی به نیست، آن هم نه به شکل صواب، بلکه به‌شکل ناصواب «وَتَأْكُلُونَ التُّرَاثَ أَكْلًا لَمًّا* وَتُحِبُّونَ الْمَالَ حُبًّا جَمًّا» (و ميراث [ضعيفان‌] را چپاولگرانه مى‌خوريد* و سخت فریفته و مایل به مال دنیا می‌باشید) (فجر، ۱۹ و ۲۰). 👤 📚 | ج۳ 📖 صفحات ۱۷۴ تا ۱۷۶ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ مؤمن دنیا و آخرتش هم‌جهت است 💠 قرآن می‌گوید: «یثبت الله الذین آمنوا بالقول الثابت فی الحیوة الدنیا وفی الآخرة (ابراهیم، ۲۷) یعنی خداوند متعال مؤمنان را به در و تثبیت می‌کند. یعنی در یک کلام، آن‌ها در دنیا و آخرت ثابت و پابرجایند. جالب این است که می‌فرماید: در دنیا و آخرت. و این بدان معنی است که دنیا و آخرتشان و است و یکی با دیگری در تضاد نیستند و تناقض ندارند و آخرتشان ادامه‌ی همان دنیایشان است. 🔸 اگر در دنیا است، در حال مردن هم همان‌طور است. در و در حال ابتهال است، وقتی می‌میرد در هم در همان حال است، در هم در حال ذکر و مناجات است، در نیز و در حین و نیز، و در حین ورود به هم، وقتی آیات الهی را مشاهده می‌کند، قلبش مشغول مناجات و ذکر الهی است. در بهشت هم فرشتگان از هر دری بر آن‌ها وارد شده، سلام می‌دهند و به آن‌ها خوش‌آمد گفته، گوشزد می‌کنند که این را از و خود به‌دست آورده‌اید. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۶۱ و ۶۲ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ خرجت زیاد شده، اجاره کمتر بده! 🔻خانه‌ی خشتی و ساده‌ی شيخ که از پدرش به ارث برده بود در خيابان مولوی کوچه‌ی سياه‌ها(شهيد منتظری) قرارداشت. وی تا پايان عمر در همين خانه‌ی محقر زيست. نكته‌ی جالب اين است که چندين سال بعد، جناب شيخ يكی از اتاق‌های منزلش را به يك راننده تاکسی، به نام «مشهدی يدالله»، ماهيانه بيست تومان اجاره داد، تا اين که همسر راننده وضع حمل کرد و دختری به دنيا آورد، که مرحوم شيخ نامش را «معصومه» گذاشت. هنگامی که در گوش نوزاد اذان و اقامه گفت، يك دو تومانی پَرِ قنادقش گذاشت و فرمود: «آقا يدالله! حالا خرجت زياد شده! از اين ماه به جای بيست تومان، هيجده تومان بدهيد.» 📚 برگرفته از کتاب ؛ زندگينامه‌ی مرحوم #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ منتظر واقعی از شلوغی‌های آخرالزمان کلافه نمی‌شود! 🔻 عارف بالله مرحوم : کسانی که سال‎ها «عَجِّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحِبَ الزَّمان» می‎گفتند، چرا از ظهور و کلافه‎اند و تاب تحمّل آن را ندارند؟ این‌ها مقدّمه‎ی است. پس یا دعای بر تعجیل ظهور حضرت را پس بگیرند یا دست از بی‌‎تابی و بی‌‎قراری بردارند و به آنچه هست تن بدهند. 🔸 بعد از هر شلوغی، خلوتی متناسب با آن خواهد بود و هر چه شلوغی بیشتر باشد، خلوت بعد از آن بزرگ‌تر است. در شلوغی خیلی زیاد است، به نحوی که «یکفُرُ بَعضُهُم بِبَعضٍ وَ یَلعَنُ بَعضُهُم بَعضا»ً؛ گروهی گروه دیگر را تکفیر می‎کند و جمعی جمع دیگر را لعنت می‎کند. 📚 از کتاب 👤 🙏 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ بچه را که آن‌طور نمی‌زنند همشیره! 🔻 فرزند دو ساله‌ام در منزل شلوار و فرش را نجس کرد و مادرش چنان او را زد که نزدیک بود نفس بچه بند بیاید! خانم پس از یک ساعت تب کرد؛ تب شدیدی که به پزشک مراجعه کردیم و در شرایط اقتصادی آن روز، ۶۰ تومان پول نسخه و دارو شد ولی تب، شدید‌تر شد! مجدداً به پزشک مراجعه کردیم و این بار هم بابت هزینه‌ی درمان، مبلغ زیادی پرداخت کردیم و باز هم نتیجه نگرفتیم. 🔸 شب‌هنگام جناب شیخ ( ) را در ماشین سوار کردم تا به جلسه برویم. همسرم نیز در ماشین بود. جناب شیخ که سوار شد، اشاره به خانم کردم و گفتم: والده‌ی بچه‌هاست، تب کرده، دکتر هم بردیم ولی تب او قطع نمی‌شود. شیخ همان‌طور که به مقابلش نگاه می‌کرد، خطاب به همسرم فرمود: «بچه را که آن‌طور نمی‌زنند همشیره! کن، از بچه دلجویی کن و چیزی برایش بخر، خوب می‌شوید.» ما چنین کردیم و تب همسرم قطع شد. 📚 برگرفته از کتاب | حق‌الناس در تجربه‌های نزدیک به مرگ 📖 صفحات ۵۰ و ۵۱ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ تشکیل جامعه‌ی دینی؛ شرط تحقق مکارم اخلاق 🔻 انسان آن‌وقت انسان است که در او فزونی یابد؛ (ص) فرمودند: «بعثت لاتمم مکارم الاخلاق»؛ برای تمام کردن مکارم اخلاق مبعوث شدم. البته مکارم اخلاق، جز در اجتماعی که بر اساس اسلام و برمبنای قواعد اسلامی بنیان شده باشد، رشد نمی‌کند. پیامبران الهی گرچه نهایت کارشان تکمیل اخلاق بوده اما اول، جامعه‌ی الهی و دینی به‌وجود آورده‌اند. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۶۶۴ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ نفْسِ پیامبر به وسعت هستی است 🔻 نفْس (ص) به وسعت است و اشتياق بر پيامبر(ص) و نزديكی به او به‌معنای نزديك‌شدن به قلبی است كه به وسعت هستی است، و اين قلب انسان به اندازه‌ای كه به پيامبر(ص) نزديك شود، از كليه‌ی موجودات هستی برخوردار می‌شود و از نور آن‌ها بهره‌مند می‌گردد. خوشا بر احوالات قلبی كه با نظر صحيح و عارفانه بر پيامبر(ص)، احوالاتی از آن قلب قدسی را نصيب خود کرده است. 👤 📚 برگرفته از کتاب «صلوات بر پیامبر عامل قدسی‌شدن روح» #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ بانی محترم! 🔻 آمده بود تا از بنّاها و معمارها تشکر کند. قطعه‌ای را به همت او در مسجد کوفه ساخته بودند. هنوز چیزی از ورودش نگذشته بود که ناگهان چهره‌اش به‌هم ریخت و برآشفته شد. قدری به دوروبر نگاه کرد. انگار دنبال چیزی می‌گشت. چشمش به یکی از کارگرها افتاد. با شتاب به‌سمت او رفت و کلنگش را از دستش بیرون کشید. همه هاج‌وواج مانده بودیم... خدایا چه اتفاقی افتاده...؟! کلنگ به دست و با شتاب به‌سمت تابلویی که بر دیوار نصب شده بود رفت. کلنگ را بالا آورد و محکم به تابلو کوبید. همین که تابلو خرد شد و به زمین ریخت، لبخند هم به لبان آقای برگشت. معلوم شد بنّاها اسم او را به‌عنوان بانیِ ساخت آن قسمت روی تابلویی نوشته بودند و آن‌جا نصب کرده بودند. 📚 برگرفته از کتاب | صد روایت از زندگی 📖 ص ۴۲ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ حافظ ایمان باشیم تا ایمان حافظ ما باشد! 🔻 اصلی‌ترین شرط برای داشتن راحت، است. البته اگر می‌خواهیم ایمان در لحظه‌ی مرگ و پس از آن در مراحل حافظ ما باشد، باید در دنیا حافظ ایمان خود باشیم. ما حافظ ایمان خود باشیم تا ایمان در سختی‌ها حافظ ما باشد. 🔸 در روایت داریم که اعتقادات و ایمان بعضی از افراد عاریه‌ای است؛ از این دست می‌گیرند و از آن دست می‌دهند. مثلاً تا یک مقدار وضع مالی جابه‌جا می‌شود، حقوق کم‌وزیاد می‌شود و فشار زندگی وارد می‌شود، چه بسا افراد خدا را به ظلم متهم می‌کنند. این‌ها خطرناک است. 🔺 باید ایمان‌ها را تثبیت کرده و نگاه داشت. تثبیت ایمان و اعتقادات هم فقط با خواندن کتاب و یا رفتن به کلاس عقیدتی نیست. این‌ها خوب است و می‌تواند را قانع کند. اما انسان نیز باید قانع شود. باید قلب انسان باور کند و ایمان در قلب رسوخ کند. باور قلب با به‌دست می‌آید. هرچقدر ما اعمال خود را طبق وظایف و انجام دهیم، مانند چکشی که بر میخ فرو می‌رود، باعث تثبیت اعتقادات در قلب و باور آن‌ها می‌شود. 👤 📝 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ نقشهٔ دشمن در نقشهٔ اولیای خدا گم می‌شود! 🔻 شاید بتوانیم تعبیر تضلیل در «أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ» (فیل، ۲) را این‌گونه معنا کنیم که خدای متعال در مقابل تدبیر دشمن، برنامهٔ بزرگ‌تری دارد که آن تدبیر، در نقشهٔ او گم می‌شود. انبیا و اولیا هم همیشه این‌گونه عمل می‌کنند؛ یعنی در عین اینکه دشمنانشان بسیار پیچیده‌اند و نقشه‌های بزرگی هم می‌کشند ولی آن‌ها با توجه به نقشهٔ دشمن، نقشهٔ بزرگ‌تری دارند که طرح دشمن، در آن نقشه گم می‌شود. 🔸 بنا نیست که دشمنان اختیار نداشته باشند. مثلا وقتی سیدالشهدا (ع) مقابل یزید قرار می‌گیرد، حکمت در این نیست که اختیار یزید سلب شود. دشمن هم نقشه می‌کشد اما امام آن‌ها را به زمین بازی خودش می‌آورد و با همهٔ بزرگی و وسعت نقشه‌ای که دارند، آن‌ها را درون نقشهٔ خودش گم و منحل می‌کند. 🔺 اولیای خدا نه هیچ‌وقت از دشمن شکست می‌خورند و نه درون طرح دشمن بازی می‌کنند. حتی شکست ظاهری هم در کار نیست؛ اصلا شکستی نیست؛ چون کاملا نقشهٔ دشمن را می‌بینند و آن نقشه را درون کار بزرگ‌تر خودشان منحل می‌کنند. 👤 📚 | ج۳ 📖 صفحات ۲۵ تا ۲۷ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ آه اگر خدا مرا مخلوقِ اشرف می‌کرد... 🔻 شیطان: - کاش می‌دانستی چقدر از خود بیزارم می‌کنند وقتی قدر که خدا به آنان داده را نمی‌دانند... شرافتی که من؛ را در گرو آن سوزاندم... آه اگر خدا مرا می‌کرد، لحظه‌ای از باز نمی‌ایستادم... 📚 از کتاب 👤 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ جاهلیت جدید 🔻 در زن زنده‌به‌گور می‌شد، در زن زنده‌به‌گور می‌شود. کاری می‌کنند زن از بودن، بودن، بودن، از این نقش‌های کلیدی خود که خداوند متعال بر دوشش گذاشته پشیمان شود. برای فروش و تبلیغ کالا از تن و بدن زن و از جذابیت‌های او استفاده می‌کنند. این یعنی این‌که زن کمتر از کالاست. کالای من فروش برود؛ به درک که شخصیت زن له بشود. 👤 📝 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ ما گناه می‌کنیم و خدا غیبت تو را تمدید می‌کند... 🔻 در زیارت وارد شده است: «السلام علیک ایها المهذّب الخائف» سلام بر تو ای آراسته‌ی بیمناک! با اینکه اگر انسان خائن باشد، باید خائف باشد، و شخص مهذّب و بی‌گناه و پاک از کسی بیم ندارد ولی آن حضرت با آن حریم پاک، از اظهار خود خائف است. بنابراین، از ما و به‌خاطر ما است که آن حضرت هزار سال در بیابان‌ها دربه‌در و خائف است. 📚 📖 ص ۴۴ #⃣ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ برخورد گزینشی با دین ممنوع! 🔻 قرآن کریم به تمام کسانی که ملاک عمل‌کردنشان به ، و آن‌هاست هشدار داده و ضمن منع آن‌ها از چنین برخورد سلیقه‌ای با دین، همگان را از عواقب دنیایی و عذاب اخروی آن بر حذر می‌دارد. 🔸 به تعبیر دیگر اثر و ، آن‌جا ظاهر مى‌شود كه قانونى بر ضد انسان باشد و آن را محترم بشمارد؛ وگرنه عمل به دستورات الهى در آن‌جا كه حافظ منافع انسان است، نه افتخار است و نه نشانه‌ی ایمان و لذا همیشه می‌‏توان از این طریق، را از شناخت؛ مؤمنان در برابر همه‌ی قوانین الهى تسلیم‌اند و منافقان طرفدار تبعیض. 🔸 در فرهنگ قرآن، انسان کسی است که تمام بایدها و نبایدهای دین را به چشم نسخه‌ای شفابخش از یک پزشک زبردست می‌بیند که عمل دقیق و کامل به آن، ضامن سلامت اوست. 📱 برگرفته از نرم‌افزار «معارفی از قرآن» #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ عواقب انکار معاد 🔻 اگر [فرد یا] جامعه‌ای را انکار کند، هیچ راهی برای و او نیست برای اینکه او در روز در پیش ندارد، هیچ کسی چیزی از او سؤال نمی‌کند، اوست و ! اگر مسئله‌ی معاد نباشد، به‌هیچ‌وجه بشر را نمی‌شود تربیت کرد. 🔸 مسئله‌ی معاد، هم پیچیده‌ترین مسائل دینی است و هم مؤثرترین مسائل، حالا این‌که چطور می‌شویم، چه‌موقع زنده می‌شویم و چه‌موقع برمی‌گردیم، آن‌ها مسئله‌ی علمی است اما این مقدار یقینیِ ماست که ما زنده می‌شویم و در برابر اعمالمان . اگر کسی این‌طور معتقد باشد، آن‌وقت مواظب ، ، و خواهد بود. 👤 📝 | ۸۹/۰۲/۱۱ 💠 | آیات ۱۰۵ تا ۱۱۰ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ عواقب انکار معاد 🔻 اگر [فرد یا] جامعه‌ای #معاد را انکار کند، هیچ راهی برای #تعلیم و #تربیت او نی
✳️ چه آورده‌ای...؟؟ 👤 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ 🔻 عرض سلام و ادب خدمت حرف‌حسابی‌های گرامی. به پیشنهاد یکی از اعضای محترم خانواده‌ی ، دسته‌بندی موضوعی برای مطالب کانال ایجاد شده است و با کلیک بر روی هشتگ‌های زیر می‌توانید مطالب با موضوع مورد نظر خود را مشاهده کنید. #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ ✅ منتظر پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان هستیم. 📣 همچنین اگر تمایل دارید در تولید محتوای کانال حرف حساب همکاری کنید می‌توانید برش‌های جالب و خواندنی از کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اید را به آیدی زیر ارسال کنید. @Einizadeh یا حق🙏
✳️ چرا راه دور می‌روی؟ وصل اینجاست! 🔻 «سیدهاشم حداد» می‌فرمودند: انسان متعلق به «خانواده» است و اگر بخواهید «واصل» شوید، شروع آن از زن و بچه است. پسرشان می‌فرمودند همیشهٔ اوقات از ایشان و محبتشان برخوردار بودیم و آرامش خانوادگی داشتیم. 📚 برگرفته از کتاب | تحلیلی بر احوالات عارف توحیدی مرحوم سیدهاشم حداد 📖 ص ۱۱۷ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f