حرف حساب
✳️ به همه از همین غذا دادند؟ 🔻 در یکی از عملیاتها، برای ناهار چلوکباب برگ آوردند؛ با تمام مخلفاتش.
✳️ فرمول اخلاص!
🔻 در یکی از همین آمدوشدها با ماشین، آقا مهدی به من گفت: «میخوام یه فرمولی بهت بگم که ببینی کارِت برای خدا هست یا نه؟» با خودم فکر کردم حتماً چیزی از من دیده یا فهمیده که این حرف را مطرح میکند. یک لحظه از خودم بدم آمد. گفتم: «آقا مهدی، چطور میشه آدم توی جنگ بیاد، مجروح بشه، این همه درد و رنج بکشه بعد بگه آیا کارش برای خداست یا نه؟ فکر میکنید کار ما برای خدا نیست؟» گفت: «نه منظورم این نبود که کار شما برای خدا نیست. من میخوام یه فرمولی بهت بگم که در هر زمانی بتونی کار خودت رو بسنجی.» گفتم: «بفرمایین آقا مهدی.» گفت: «اگر یه زمانی تونستی از جیب خودت یه پولی رو در راه خدا انفاق کنی، اون وقته که میفهمی این جنگیدنت هم برای خدا هست یا نه. مصطفی، انفاق مال از ایثار جان سختتره.» این حرف آقا مهدی هنوز هم در گوشم هست.
📣 راوی: مصطفی مولوی
📚 از کتاب «ف.ل.۳۱» روایت زندگی #شهید_مهدی_باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا
📖 ص ۱۲۶
✍ علی اکبری مزدآبادی
❤️ #مثل_شهدا_زندگی_کنیم
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ قیامت این چیزها را نمیداند!
🔻 مرحوم #شیخ_مرتضی_زاهد اواخر عمر دیگر نمیتوانستند با پای خود جایی بروند و چون وسیلههای امروزی نبود، ناچار کسی ایشان را کول میگرفت و به این طرف و آن طرف میبرد. این کار مشکلی برای کسی نداشت چون بدن ایشان در آن ایام لاغر و نحیف شده بود.
🔸 یک روز جایی میرفتند. در کوچهی شترداران کسی که ایشان را کول کرده بود، ظاهرا خسته میشود و مرحوم شیخ مرتضی را کنار کوچه به زمین میگذارد. بدن ایشان به دیوار کاهگلی خانهی مجاور برخورد میکند و کمی خاک و پر کاه روی زمین میریزد. ایشان با نگرانی درب آن خانه را میکوبند. صاحبخانه در را که باز میکند شیخ مرتضی را میشناسد. شیخ مرتضی میگویند من به دیوار خانهی شما تکیه دادهام و کمی از خاک و کاهگل دیوار به زمین ریخته. بفرمایید چقدر باید بدهم تا جبران شود. صاحبخانه که به شیخ مرتضی ارادت داشت، میگوید اختیار دارید. منزل من متعلق به شماست. آقا در جواب میگویند #قیامت این چیزها را نمیداند. یا باید رضایت بدهی و حلال کنی یا باید خسارت بگیری».
📚 کتاب #سیره_و_خاطرات_علما
📖 ص ۴۸
👤 #آیت_الله_جاودان
#⃣ #حق_الناس #معاد
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ خدای انسان معاصر
🔻 نقش ایمان به ارزشها و پایبندی به امور نامحدود چیست؟ چه آثاری دارد؟ اگر آنها را نداشته باشیم، چه زیانی به ما میرسد؟ این مشکل زمان ما و جوامع معاصر است.
‼️ انسان معاصر به معبودی غیر از «الله» ایمان دارد. او به معبود «مصلحت» و معبود «نفس» ایمان دارد: «أَرَأَيْتَ مَن اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ؟» و این کفر به الله است؛ خداوندگاری که سرآمد همهٔ ارزشها و آفرینندهٔ الگوهای برتر و آرمانی است... او به خدایی دیگر ایمان آورده و نفس خود را مقدسترین موجود در نزد خویش قرار داده و با دیگران بر اساس این ایمان پست خود پیوند برقرار کرده است؛ بهگونهای که برای او هیچ دوستی یا دشمنی جز مصلحت وجود ندارد و هیچ عدل و انصافی جز مصلحت معنا ندارد. او برطبق مصلحت خویش رفتار میکند و براساس ذات خویش ارتباط برقرار میکند و از نظر او، خود، معبود است. او در جامعهٔ خود غریب و تنهاست.
👤 #امام_موسی_صدر
📚 از کتاب #دین_در_جهان_امروز
📖 ص ۱۱۳
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ حکومت و جامعهٔ دینی یافتنی نیست، ساختنی است
🔻 حکومت دینی و جامعهٔ دینی یافتنی نیست، ساختنی است. بعضی فکر میکنند چون مبانی و احکام اسلامی الهی، قدسی و آسمانی است، پس قرار است یک حکومت دینی کامل و یک جامعهٔ دینی حاضر و آماده از بالا از آسمان جلوی پای ما بیفتد، مثل یک ساختمان پیشساخته نصب شود و ما فقط زحمت زندگی کردن در آن جامعه را به خود بدهیم. چنین نیست؛ این خانه را باید ساخت و در آن وارد شد و نشست. خانهٔ از پیش آمادهای وجود ندارد. باید طراحی کنیم، باید بر اساس ارزشها و احکام اسلامی میلیمتر میلیمتر برنامهریزی کنیم و آجر به آجر بسازیم.
👤 #استاد_رحیمپور_ازغدی
📚 کتاب #محمد_پیامبری_برای_همیشه
📖 ص ۲۱
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ خودت را قربانی هوس نكن!
🔻 انسانِ حسينی، انسانی است كه به وسعت «روح مجردش»، فكر كند و برای خود برنامهريزی نمايد، در اين دنيا به «ابديت» و به بودِ مقدّس خودش كه فردا برايش پيدا میشود، فكر میكند، به مقام اشرفيّت انسانی میانديشد، ما هم بايد تلاش كنيم و بفهميم در صحنه «كربلا» پيام اصلی چيست و چه چيز باعث شد كه عُمر سَعد خودش را باخت و خودش و بقيه را نيز از بين برد؟
‼️ اگر میبينيم در كربلا كمتر از صد نفر میتوانند آن چنان ايستادگی كنند، بايد به عمق اين حادثه بيشتر دقت كنيم. متأسفانه چيزهايی در دل ما خانه كرده است كه اگر درصدد علاج آنها برنياييم، بهوسيلهی «فرهنگ معاويهای» قرن بيستم از دست خواهيم رفت. گاهی توجه میكنم ای عجب! ما به همين كه «حالا خوشيم» راضی هستيم و به حقيقت طولانی، وسيع و ابدی خود فكر نمیکنيم، من فردای خودم را چگونه امروز پايهگذاری كنم؟ من «خودِ فردايم» را چگونه بايد ببينم و بشناسم و محكمش كنم؟ من خودم را چگونه بسازم كه فردا از آن متنفر نباشم و از آن فرار نكنم؟ كربلا در صحنهی عمل بهوسيلهی امام معصوم (ع) به تو نشان داد كه خودت را قربانی «هوس» نكن، يك «خود مقدس» برای خودت بساز تا در پرتو آن، زشتی فرهنگ معاويه را بشناسی و بفهمی كه برای ساختن چنين خودی، حسين(ع) چقدر كمك میكند و فرهنگ معاويه چگونه تو را «اكنون زده» كرده است.
👤 #استاد_اصغر_طاهرزاده
📚 از کتاب #کربلا_مبارزه_با_پوچیها
#⃣ #سلوک #معرفت_نفس
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ فرمول اخلاص! 🔻 در یکی از همین آمدوشدها با ماشین، آقا مهدی به من گفت: «میخوام یه فرمولی بهت بگم
✳️ کمپوت خنک!
🔻 بچهها یک کمپوت گیلاس از یخچال در آوردند و جلوی آقا مهدی گذاشتند. من حواسم بود. آقا مهدی یک لحظه دستش را به بدنهٔ کمپوت چسباند و بلافاصله کشید. لحظاتی گذشت و بچهها وقتی دیدند آقا مهدی کاری به کمپوت گیلاس ندارد خواستند خودشان کمپوت را باز کنند. آقا مهدی مانع شد. من متوجه شدم که آنها بگی نگی ناراحت شدهاند. من آهسته در گوش آقا مهدی گفتم: «به نظرم این بچهها ناراحت شدنا!» گفت: «چرا؟ چطور؟» گفتم: «بهخاطر همین نخوردن شما! اجازه بده این کمپوت رو باز کنن یه کم بخورین.» آقا مهدی چند بار زیر لب استغفار گفت و بعد ادامه داد: «خدا شاهده من نمیخواستم این حرف رو بزنم. من اهل این نیستم که خودم رو نشون بدم، ولی بهخاطر دل شما و این که از دست من ناراحت نباشین میگم؛ اگر توی این هوای گرم من این کمپوت رو بخورم، دلم خنک میشه و جیگرم حال میاد؛ ولی بعدش وقتی که میرم توی خط، پیش رزمندههایی که توی این گرما دارن کار میکنن و زحمت میکشن، ممکنه یا اونا حرف من رو قبول نكنن، يا من حرف اونا رو نفهمم. من باید همرنگ و همدل اونا باشم تا حرف همدیگه رو خوب متوجه بشیم و بفهمیم.»
📣 راوی: عبدالرزاق میراب
📚 از کتاب «ف.ل.۳۱» روایت زندگی #شهید_مهدی_باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا
📖 ص ۱۵۸
✍ علی اکبری مزدآبادی
❤️ #مثل_شهدا_زندگی_کنیم
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ به فکر آن طرف مرز باش!
🔻 مایهٔ اصلی و اساسی سعادت انسان همین است که انسان به فکر آن طرف مرز باشد. چون این طرف مرز، یک برههٔ کوتاهی است. زندگی آنجاست. اساس حیات آنجاست. به فکر آن باید بود، که انسانها غالباً غافلند، به فکر نیستند. این توفیق را به یک چنین انسانی خدای متعال میدهد، که او همتش معطوف باشد به آن طرف این مرز؛ مرز آخرت. کار را برای او بکند. از لحاظ وضع روزی دنیا هم دستش خالی نخواهد ماند؛ محتاج نخواهد شد. آسمان و زمین، یعنی قواعد طبیعت و سنن طبیعی، ضامن رزق او خواهند بود؛ رزق به قدر کفاف؛ یعنی همانی که انسان به آن نیاز واقعی دارد. این به او خواهد رسید؛ بلاشک.
👤 #رهبر_انقلاب
📚 از کتاب «چهل حدیث از امامین صادقین»
📖 ص ۳۷
#⃣ #سلوک
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ توقف! 🔻 نگوييد ما همهٔ گناهان را نداريم؛ كه هر كس گناهى دارد و همان براى توقف و ماندن او كافى
✳️ انكسار و دلِ شكسته را فراموش نكنيد
🔻 هديه و حرفى كه من براى شما دارم، همين است و كارى هم كه شما مىتوانيد بكنيد، همان «انابه» است. «اِنابَة المُخبِتين» است. «انكسار» و دلِ شكسته را فراموش نكنيد. به خدا قسم! خدا آن قدر غنى و حميد است، كه وقتى فقر و انكسار تو را ببيند، سرشارت مىكند و اصلاً نگاه هم نمىكند كه عذر بخواهى. توبيخت هم نمىكند كه بسوزى؛ «وَ اعْفُ عَنْ تَوْبيخِى بِكَرَمِ وَجْهِك». كرامت او در حدى است، كه اصلاً نگاه نمىكند تا از او عذر بخواهى. خيلى مهربان، خيلى نزديك، خيلى سميع و مجيب و محب است.
👤 #استاد_علی_صفایی_حائری
از کتاب #اخبات
📚
📖 ص ۳۳
#⃣ #سلوک
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ خون شهدای كربلا؛ منشأ ظهور حضرت مهدی (عج)
🔻 نگاه كن به واقعیترين صحنهٔ تاريخ يعنی به مهدی موعود (عج) و بگو: «اَيْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتولِ بِكَرْبَلا» يعنی؛ كجاست آن كس كه انتقام خونهای ريخته شده در كربلا را خواهد گرفت. اين يك اعتقاد بزرگ توحيدی است كه خون شهدای كربلا منشأ ظهور حضرت مهدی (عج) میشود و آن حضرت انتقام آن خونها را از فرهنگی كه به قتل حسين و اصحاب او مبادرت ورزيد میگيرد. اگر نتوانيم اين نكته را بهخوبی در عقيدهٔ خود جای دهيم، يا خدا را نمیشناسيم يا امام حسين (ع) را، يا حضرت حجت (عج) را.
🔸 امام حسين (ع) خوب میداند اين خونی كه در كربلا بر زمين ريخت، در ثمرهٔ نهايی تاريخی خود غوغا میكند؛ حسين (ع) قدر خودش را میداند و به همين جهت خونها را به آسمان میپاشيد و راوی میگويد: به خدا قسم يك قطره از آن خونهايی كه به آسمان پاشيد به زمين برنگشت، يعنی اين خونها، زمينی نيست كه پس از مدتی فراموش شود، بلكه منشأ تحولی بزرگ خواهد شد و زمينهٔ ظهور حجت خدا را فراهم میكند و لذا بر اساس همين عقيده میگويی: كجاست آن گوهر نتيجهٔ كار همهٔ انبيا و اوليا كه عملاً خونهای شهدای كربلا را به ثمر خواهد رسانيد؟
👤 #استاد_اصغر_طاهرزاده
📚 از کتاب «فلسفهٔ حضور تاریخی حضرت حجت (عج)»
🙏 #خدایا_منجی_را_برسان
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ مثل ظرفهای به هم متصل!
🔻 «... الْمُؤْمِنُ أَخُوا الْمُؤْمِنِ لِأَبِيهِ وَ أُمِّهِ»؛ مؤمن برادر مؤمن است؛ برادر پدر و مادری. دو مؤمن پیش از آنکه عرب یا عجم باشند، مؤمن هستند؛ ارتباط آنها ایمانی است. «فَإِذَا أَصَابَ رُوحاً مِنْ تِلْكَ الْأَرْوَاحِ فِي بَلَدٍ مِنَ الْبُلْدَانِ حُزْنٌ حَزِنَتْ هَذِهِ لِأَنَّهَا مِنْهَا»؛ وقتی یک روح از آن ارواح در شهری از شهرها، گرچه دور باشد، محزون میشود، این روح هم محزون میشود؛ یعنی غصهها و رنجهایشان بهطور حقیقی به یکدیگر منتقل میشود.
🔸 رابطهای که میان مؤمنین است، فعل و انفعالاتشان را به یکدیگر منتقل میکند. ظرفهای به هم متصل اینگونهاند؛ اگر یک قطره خون در این ظرف بچکد، آن ظرف هم رنگ میگیرد؛ یک قطره عطر در یکی ریخته شود، دیگری هم معطر میشود؛ اگر غصهای در دل این مؤمن بیاید، در دل آن مؤمن هم میآید. این رابطه بسیار عمیق است.
👤 #آیت_الله_میرباقری
📚 از کتاب «دریچهای به جامعهٔ ولایی»
📖 ص ۱۹۰
#⃣ #سلوک
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ هیچم و هیچ که در هیچ نظر فرمایی
🔻 به حضرت امیر علیهالسلام گفتند آخر چقدر صدقه میدهی؟ بس نیست؟ «كَم تَصَّدَّقُ؟! أ لا تُمسِكُ؟!» فرمود: به خدا قسم یقین ندارم یک عمل من قبول شده باشد که دستم را بگیرد!
🔸 شیخ جعفر شوشتری میگفت: من در خودم یک خیر یقینی سراغ ندارم! انسانی که به جلو رفت، اینطور میشود! میگوید: نیستم نیست که هستی همه در نیستی است/ هیچم و هیچ که در هیچ نظر فرمایی.
👤 #آیت_الله_سیدحسن_عاملی
🎙 #پیادهشده_سخنرانی
#⃣ #خداشناسی #معرفت_نفس
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ هیچم و هیچ که در هیچ نظر فرمایی 🔻 به حضرت امیر علیهالسلام گفتند آخر چقدر صدقه میدهی؟ بس نیست؟
الإمامُ عليٌّ عليه السلام ـ لَمّا قيلَ لَهُ: كَم تَصَّدَّقُ؟! أ لا تُمسِكُ؟! ـ : إنّي و اللّه ِ لَو أعلَمُ أنَّ اللّه َ قَبِلَ مِنّي فَرضا واحِدا لَأمسَكتُ ، و لكِنّي وَ اللّه ِ ما أدري أقَبِلَ اللّه ُ مِنّي شَيئا أم لا؟
امام على عليه السلام ـ وقتى به ايشان گفته شد: چقدر صدقه مىدهى؟ چرا دست نگه نمىدارى؟ ـ فرمود: به خدا سوگند، اگر مىدانستم كه خداوند يك واجب از من پذيرفته است، قطعا دست نگه مىداشتم، اما به خدا قسم نمىدانم كه آيا چيزى از من پذيرفته است يا نه؟
[الغارات : 1/90 و 91، و رواه ابن أبي الحديد في شرح النهج عن محمّد بن فضيل بن غزوان، قال: قيل لعليّ عليه السلام : كم تتصدّق؟ كم تخرج مالك؟ أ لا تُمسِك ؟ ـ الحديث ـ (كما في هامش الغارات).]
1⃣ برش اول؛
🔻 تهران که بودیم، یک بار پیشش رفتم. گفت: «سید مرتضی! دو سه تا نیرو برام بفرست کارشان دارم.» خودم به همراه دو نفر دیگر آمدیم. گونیهایی را از قبل آماده کرده بود. آنها را پر از مواد غذایی و گوشت میکردیم. همه را پشت ماشین گذاشتیم و شبانه به سمت یکی از محلات فقیرنشین حرکت کردیم. هر گونی را پشت یکی از خانهها میگذاشت. کناری مخفی میشد. صاحبخانه در را باز میکرد، دور و اطراف را وارسی میکرد و با نگاهی به داخل گونی با خوشحالی آن را به درون خانه میبرد.
2⃣ برش دوم؛
🔸 مغازهٔ میوهفروشی داشت. نشستیم به صحبت از اوضاع جبهه. در خلال صحبتها، گاهی پیرمرد یا پیرزنی میآمد و میگفت: «آقا سید! میوهٔ لکهدار و خراب اگر داری بریز داخل کیسه بده من ببرم.» سید بلند میشد، گُل میوهها را سوا میکرد و به همراه مقداری پول داخل کیسه میگذاشت و به او میداد. این رویهٔ او بود. شاید در روز صد کیلو میوه را اینطوری دست مردم میداد.
🎙راوی: سید مرتضی امامی و محمد تهرانی
📚 برگرفته از کتاب #آقا_مجتبی | خاطراتی از #شهید_سید_مجتبی_هاشمی
❤️ #مثل_شهدا_زندگی_کنیم
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
📛 ظاهر بیهدفی، ولنگاری و باطن آن شعلهٔ جهنم است!
🔻 یک وقت انسان هدفی دارد، راهش را بلد نیست، این میشود ضالّ؛ یک وقت اصلاً بیهدف است، نمیداند کجا برود، چه کار انجام بدهد، این میشود غاوی.
🔸 غوایت، باطنی دارد که دوزخ است، ظاهری دارد که ولنگاری است. این ولنگاری مستحضرید که کلمهٔ بسیط نیست، مرکّب است، یعنی کسی که انگارهٔ او، انگیزهٔ او، وهم او وِل بودن است، به او میگویند ولنگار.
‼️ اینها که بیهدفاند، فردا بیهدفی را ملاقات میکنند؛ «فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیّاً». غوایت و بیهدفی را میبینند؛ حالا بیهدفی چیست، چطور دیده میشود، اینکه میگویند جزا عین عمل است از این آیات بهخوبی برمیآید.
🔺 آدمِ ولنگار در حقیقت ول بودن را، بیهدفی را فردا میبیند. این بیهدفی، در دنیا ول بودنِ اوست، در آخرت شعلهٔ جهنم است. این همان است، به آن صورت در آمده.
👤 #آیت_الله_جوادی_آملی
🎙 #تفسیر_سوره_مریم | آیهٔ ۵۹
#⃣ #تفسیر #قیامت
پ.ن: گاهی حواسمان نیست، یکدفعه سرمان را از گوشی بالا میآوریم و میبینیم چند ساعت بیهدف در فضای مجازی وقت تلف کردهایم! حواسمان باشد ولنگار مجازی نباشیم!
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ دعا کنید عاقبت، خیر شود!
🔻 عاقبت بهخیر شدن بسیار مهم است. روشن کردن چراغ ایمان و رساندن آن به قبر خیلی پراهمیت است. از یکی از علما نقل است که من در نجف اشرف تحصیل کردم و پس از اتمام مدارج عالیه با خود گفتم حالا که زحمت کشیده و علوم دینی را آموختهام، خوب است به ایران برگردم و مشغول خدمت به دین و مؤمنین شوم. نزد یکی از مراجع کهنسال نجف رفته و گفتم: «من تصمیم گرفتهام برای خدمت به دین به ایران برگردم؛ مرا یک نصیحتی بفرمایید.» آن مرجع دلسوخته و راهرفته، تأملی کرد و فرمود: «دعا کنید عاقبت، خیر شود»؛ پس از آن به خدمت یکی دیگر از مراجع سالخوردهٔ نجف رسیده و همان درخواست را نمودم؛ ایشان هم گفت: «دعا کنید عاقبت، خیر شود»؛ خیلی تعجب کردم. مدتی بعد رفتم نزد مرجع بزرگوار دیگری و همان تقاضا را نمودم؛ او هم گفت: «دعا کنید عاقبت، خیر شود.» گویا اینها یک روح در سه بدن بودند که هر سه یک مطلب را بیان کردند و این نشاندهندۀ عظمت و اهمیت مسئله است.
👤 #استاد_فاطمینیا
📚 از کتاب «نکتهها از گفتهها»| ج۱
📖 ص ۲۱۱
#⃣ #سلوک
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ دعا کنید عاقبت، خیر شود! 🔻 عاقبت بهخیر شدن بسیار مهم است. روشن کردن چراغ ایمان و رساندن آن به ق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ از مهمترین شئون عاقبت بهخیری...
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳ چرا آخرتی نمیشوید؟! 🔻 در کتاب شریف #قرآن میفرماید: هر کسی از #معاد روی برگرداند، به #دنیا بیشتر
✳️ چرا راضی به حیات دنیا میشویم؟!
🔻 کسی که از «معاد» و ذکر آن غافل شد، از «حقیقت» غافل شده است. وقتی از حقیقت غافل شد، به این شخص «غافل» اطلاق میشود و او «اهل دنیا» شده است: «رَضُوا بِالحَياةِ الدُّنْيا».
‼️ این که راضی به حیات دنیا میشوند، عُقلایی هم هست؛ کسی که برای خود یک حقیقتی بعد از این دنیا قائل نیست، قطعاً بقای خود را در همین جا میبیند. پس تمام قوای خود را برای اینجا سرمایهگذاری میکند؛ یعنی تمام قوایی را که خداوند داده است برای اینکه بتواند تمام مراحل کمال را تا ابدیت طی بکند، تمام این قوای نامحدود را در شصت، هفتاد، هشتاد سال عمر دنیا سرمایهگذاری میکند. لذا «رَضُوا بِالْحَياةِ الدُّنْيا» واقعاً به حیات دنیا اعتقاد و رضایت پیدا میکند. این «رضایت» یک اعتقاد قلبی است. البته این هم مراتب دارد و متناسب با مراتب رضایت به دنیا معلوم میشود که چقدر منکر معاد است.
👤 #استاد_محمدرضا_عابدینی
📚 از کتاب #تا_ابد_زندگی | ج ۱
📖 ص ۵۱
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ معشوق را در انتظار عاشق كجا ديدهايد؟
❤ ای عیسی! چهقدر چشمانتظار بمانم و بندگانم به دامنم بر نگردند؟ آغوش اجابت گشاده است. کجایید توبهکنندگان؟ این قلمِ عفو... كجاست دفترچههای سياهكاریتان؟
❤ معشوق را در انتظار عاشق كجا ديدهايد؟ غنی را دربهدر بهدنبال فقير، بخشنده را كویبهكوی دنبال عاصی، آمرزنده را قدمبهقدم بهدنبال گنهکار، معطی را لحظهبهلحظه بهدنبال سائل، جز در اين آستانه كجا شنيدهايد؟
📚 برگرفته از کتاب #متقین
📖 ص ۳۷
👤 #سید_مهدی_شجاعی
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ این پیام همیشگی شهیدان است!
🔻 #مقام_معظم_رهبری: مهم این است که ما به این توجّه کنیم که پیام شهیدان به ما چیست؛ این مهم است. «وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا هُم یَحزَنون»؛ این پیام شهیدان است. امروز همهٔ تلاش دشمنان ملّت ایران در «جنگ نرم» چیست؟ این است که ملّت ایران را اندوهگین و «ناامید» و ترسیده و مانند اینها بکنند، وادار کنند ملّت ایران را که از ورود در میدان بترسد، مأیوس باشد؛ پیام شهدا نقطهٔ مقابل این است: «اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا هُم یَحزَنون»؛ خوف و حزن برداشته است در میدان شهادت.
🔸 این پیام، پیام روز اوّل شهیدان نیست که خیال کنیم مثلاً ۳۰ سال، ۳۵ سال است شهید شده؛ نه، این پیام، پیام همیشگی شهیدان است؛ یعنی آنها در جوار قدس الهی و نعمت الهی هم که هستند، مرتّب دارند به ما پیام میدهند، بشارت میدهند: «وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا هُم یَحزَنون»؛ این پیام شهدا است. اگر وارد میدان مبارزه بشویم -یعنی همان چیزی که دشمنان ما از آن میترسند و واهمه دارند- باید بدانیم که خدای متعال بیم و ترس و اندوه را از ما دور میکند. ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
❤ #مثل_شهدا_زندگی_کنیم
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ کمپوت خنک! 🔻 بچهها یک کمپوت گیلاس از یخچال در آوردند و جلوی آقا مهدی گذاشتند. من حواسم بود. آقا
✳️ فرماندهای که فرمان نمیداد؛ عمل میکرد!
🔻 روش و منش آقا مهدی اینطور نبود که فقط دستور بدهد، بلکه خودش بدون کوچکترین ملاحظهای عامل به عمل بود. بهطور مثال اگر از مسیری رد میشدیم و آشغالی افتاده بود، نمیگفت «میراب این آشغال را بردار»؛ خودش دولا میشد و آن را از زمین بر میداشت. یا مثلاً وقتی میرفت وضو بگیرد و احیاناً میدید سرویس بهداشتی کثیف است، بدون هیچ حرفی آستین بالا میزد و دستشویی را میشست و تمیز میکرد. این حرکات برای من رزمنده پیام داشت که فرمانده لشکرم از این که خم شود و از روی زمین آشغال بردارد، ابایی ندارد و خجالت نمیکشد؛ پس من هم اگر چنین چیزی میدیدم، خجالت نمیکشیدم و همان کار را انجام میدادم.
📣 راوی: عبدالرزاق میراب
📚 از کتاب «ف.ل.۳۱» روایت زندگی #شهید_مهدی_باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا
📖 ص ۱۶۰
✍ علی اکبری مزدآبادی
❤️ #مثل_شهدا_زندگی_کنیم
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ ذکری که شما را به انتظار میرساند
🔻 دعاهای مربوط به امام زمان (عج) را بخوانید. اگر ذکری میخواهید که شما را به انتظار برساند، توصیه میکنم این دعاها را جزو ریاضتها و ذکرهایتان قرار دهید. دعاهایی که در مفاتیح برای امام زمان وارد شده است را اگر هر روز نمیخوانید، بهنوبت بخوانید؛ یک روز این را بخوانید و یک روز دیگری را. هفتهای نگذرد که اینها را نخوانده باشید. یکی از آنها دعای امام رضا (ع) دربارهٔ امام زمان است که یونس بن عبد الرحمن نقل کرده و محدث قمی آن را در کتاب مفاتیح الجنان قبل از زیارت جامعهٔ کبیره و بعد از دعای عهد آورده است: «اللهُمَّ ادْفَعْ عَنْ وَلِیّكَ وَ خَلِيفَتِكَ وَ حُجَّتِكَ...».
👤 #آیت_الله_میرباقری
📚 از کتاب #تربیت_ولایی
📖 ص ۱۰۷
🙏 #خدایا_منجی_را_برسان
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ شاید بچهای پدر نداشته باشد
🔻 دست محمدحسین را گرفت و او را در مدرسهٔ اربابزاده که خودش مدیر آن بود ثبت نام کرد. ظهر، محمدرضا و محمدحسین خسته و کوفته به خانه آمدند. محمدحسین پرسید: پدر! چرا امروز ما را با ماشین به خانه نیاوردی؟ مسیر طولانی است. ما خسته شدیم. پدر او را در آغوش کشید، بوسید و گفت: بهخاطر اینکه شاید در بین بچهها کسانی باشند که پدر نداشته باشند. این کار خوبی نیست که جلوی آنها شما هر لحظه با پدر باشید.
📚 برگرفته از کتاب #حسین_پسر_غلامحسین؛ خاطراتی از #شهید_محمدحسین_یوسف_الهی
📖 صفحات ۲۷ و ۲۸
📘 #کتاب_خوب_بخوانیم
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ صلوات؛ عامل وسعت جان
🔻 وقتی خدا و ملائكه بر پيامبر (ص) صلوات میفرستند، يعنی عالم هستی بر آن حضرت نظر دارند، و لذا رسول خدا (ص) نفسی وسيع و گسترده دارند كه همهٔ نعمتهای عالم بر آن جان جاری است و پيروی از چنين پيامبری موجب گسترش نفس است در برابر نعمتهای هستی و عامل قرارگرفتن انسانِ ذاکرِ صلوات در معرض فيض حق است؛ بهطوری که دنيا و آخرت نعمتهايشان را در اختيار او قرار میدهند تا او در ابعاد جسمی و روحی به فعليت برسد.
👤 #استاد_اصغر_طاهرزاده
📚 از کتاب «صلوات بر پیامبر، عامل قدسی شدن روح»
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ پیامبر پیش از هر چیز به دلها مىرسيد و به روحها مىانديشيد
🔻 در سيرهٔ پيامبر صلى الله عليه و آله و طريقهٔ عملى او مىبينيم كه آن رسول بزرگ صلى الله عليه و آله، پيشتر به دلها مىرسيد و به روحها مىانديشيد تا اينكه از گمراهىها نجات بيابند و از خسارتها برهند؛ چون هر دلى كه به غير حق بسته شود، به خسارت رسيده؛ و هر استعدادى كه در راه هوسها و بتها و طاغوتها و شيطانها، در راه نفس و دنيا و هوس و شيطان صرف شود، اسراف شده و از دست رفته است.
🔸 او انسان را عظيم مىدانست و استعدادهاى او را مىشناخت كه مىگفت: «براى شكوفايى و اتمام استعدادهايش برانگيخته شدهام» و عظمت انسان را مىدانست و لذا نمىخواست كه انسان اسير حقارتها شود و در گندابها بپوسد و فقط به مردارها بينديشد.
👤 #استاد_علی_صفایی_حائری
📚 از کتاب «امامت؛ طرح حکومتی شیعه»
📖 ص ۲۸
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f