eitaa logo
هنر های رزمی نینجوتسو(نینجا)⚔️
395 دنبال‌کننده
613 عکس
414 ویدیو
9 فایل
کانال رسمی اخبار و اطلاعات و تصاویر هنرهای رزمی نینجوتسو🈵 نینجاهای واقعی www.ninja.ir تلفن دفتر مرکزی۰۲۶۳۲۵۳۲۲۶۴ تماس ۹الی۱۵ (باشگاه مرکزی )نینجاکشور: کرج میدان آزادگان خیابان مطهری جنب گلزار شهدا داخل خیابان دوجومرکزی نینجای کشور ادمین@Aliyazdiie
مشاهده در ایتا
دانلود
忍術忍者格闘技 کانال NINJUTSU NINJA ⚔️🙏 هنر های رزمی نینجوتسو(نینجا) کانالی پراز فیلم، عکس، مطالب نینجایی 🌺که همشون واقعی هستن🌺 درضمن باپیوستن به این کانال ازرشته جذاب هنرهای رزمی نینجوتسو(نینجا) اطلاعات کسب کنید😀وسوالات خود رادرباره رشته نینجوتسو(نینجا)ازما بپرسید😃 🌹تمامی مطالب کانال معتبر هست از کانال رسمی نینجوتسو کشور، بوجینکان بودو تایجوتسو🌹 ⚔️😉پیشنهاد می کنم یه سر بزنید😉⚔️ کانال: https://eitaa.com/joinchat/1099890713C3f71c1c6d4 🌹🥋⚔️🥋⚔️🥋⚔️🥋🥋⚔️🥋🌹
ما برای داشتن جهانی بهتر و صلح آمیز به نین جوتسو نیاز داریم. سوکه ( ماساکی هاتسومی )
معلم کسی است که از سنت دفاع می کند ، او در جلو می ایستد و به آینده می نگرد. سوک ماساکی هاتسومی @honar_ninjutsu2
استراتژی فنی نینجاها
تکنیک‌های اساسی را می‌توان به سه شاخه وسیع و اصلی، تقسیم‌بندی نمود. ای هن جوتسو Taihen Jutsu شامل کلیه روش‌های حرکات فیزیکی انفرادی از جمله افتادن (با انداختن خود)، غلطیدن، جست زدن و خیز برداشتن و نیز روش‌های خاص راه رفتن که ویژه نینجوتسو و منحصربه‌فرد می‌باشند. داکن تای جونسنو Daken tai jutsu شمل ضربات دست، پا (لگد) و مشت و نیز تکنیک‌های مسدود نمودن (یا بلوکه نمودن مسیر ضربه - م) نینجا که سیستم مبارزه غیرمسلحانه می‌باشد، می‌گردد. جو نای جوتسو Jutasijutsu روش چنگ‌گیری و گلاویز شدن برای انداختن، مسدود کردن مسیر تنفسی، گرفتن و نگاه داشتن و گریز و رهائی از چنگ دیگران می‌باشد. شرایط واقعی حفاظت از خود، چه جنگ با یک حیوان درنده باشد، چه مبارزه با یک انسان دیگر، و یا سالم ماندن به دنبا افتادن از یک ماشین در حال حرکت، همواره مجموعه‌ای (رشته‌مانند) از لحظات آتی هستند، که ما بدن و ذهن خود را با یک سری نیروهای خارجی درگیر ساخته و مرتبط می‌نمائیم. به همین دلیل، طیف وسیع تمرین‌های نین جوتسو، تکامل یافته‌اند تا روش‌هائی را برای مقابله و برخورد با هر شرایطی، گردد. انسانی که تنها مشت‌زنی یاد گرفته باشد، در صورت برخورد با شرایطی که مهارت‌ها مشت‌زنی او بی‌تأثیر یا نامناسب باشد. طبعاً دچار مشکل خواهد شد. فردی که متخصص گرفتن (حریف به هنگام مبارزه) است هنگام رویاروئی با حریفی که خود را از دسترس او دور نگاه می‌دارد و یا با ضربه وارد می‌سازد، مأیوس خواهد شد. کارآئی حقیقی در حفاظت از خود، نتیجه ترکیبی از مهارت‌های فیزیکی است و طبعاً نمی‌تواند ناشی از پدیده محدود و خطرناک کسب یک مهارت خاص باشد یعنی محدود شدن تنها به یک تکنیک شما باید در تلاش‌ فراگیری تکنیک‌ها و فنون‌ها متنوع نین جوتسو به مهارت برسید. او کمی (ukemi) یا تکنیک‌های زمین زدن سبک نیتجونسو که در مراحل ابتدائی در سطح وسیع و به‌طور مداوم بر روی آنها تمرین می‌شود، تا هنرآموز با ویژگی‌های طبیعی بدن خود آشنا گردد و حالتی از نرمی و قابلیت تحرک سریع در او ایجاد گردد. از حرکاتی مانند غلطیدن (غلطت زدن) و معلق زدن و سقوط ناگهانی برای سازش (بدن) و تطابق با شرایط محیط، در مواردی که نینجا مجبور به زمین گیر شدن در اثر افتادن، سقوط در اثر ضربه، یا زمین خوردن بر اثر حمله حریف و یا حتی به وسیله عوامل طبیعی گردد. استفاده می‌شود. از طریق ایجاد احساس عدم مقاومت پذیرش شرایط پیش‌آمده و اراده برای استفاده از شرایط به نفع خودمان، اجازه داده می‌شود، تا ذهن و بدن در جهت دفاع موفقیت‌آمیز از خود هدایت گردند. تکنیک‌های اساسی اصلی تای هن جونسو اوکمی شامل روش‌های حرکتی فیزیکی می‌گردند، به صورتی که به نینجا اجازه می‌دهد به‌گونه‌ای حرکت کند یا زمین بخورد که (بدن) خود را با شرایط حمله (حریف) وفق دهد و هرگز خود آسیب نبیند. تکنیک‌های اساسی مجموعه از اعمال فیزیکی یک نینجا فوق‌العاده می‌باشد که با ترمینات و ممارست توانسته است اندام بدن خود را تقویت کرده و در خدمت خود قرار دهد تا هیچ چیز او را شکست ندهد چه از نظر روحی و چه از نظر فیزیکی، در دروس پایه‌ای سبک تین جوتسو به هنرجویان آموزش می‌دهند که شکست باید انرژی خفته تو را بیدار کند. هنرجو باید بیاموزد طناب در ضعیف‌ترین نقطه پاره می‌شود استراتژی فنون یک نینجا به وی این اجازه را می‌دهد تا بتوان استعدادهای نهفته خود را کشف کرده و از آن در راه خدمتگذاری استفاده نماید استراتژی یک نینجای واقعی تکیه بر (آموزش، قدرت، فروتنی) می‌باشد. متأسفانه دیده شده مربیان فلاپی با عناوین گوناگون و فریب‌دهنده سعی در گمراهی اذهان عمومی و سرپوش گذاشتن تخلفات خود با عناوین نینجا با تین جوتسو دارند. ولی حقیقت نباید فراموش شود اصل هویت یک نینجای واقعی ایمان و اعتقاد نسبت به آئین و مقررات سبک و به‌خصوص مربی خویش است. امروز متأسفانه لقب‌ها به مانند آدامس ما بین افراد جابجا می‌شود. انشاءالله روزی به آن خواهیم رسید به یک فرهنگ سالم رزمی و معنای واقعی هنرجو بودن را درک خواهیم کرد. نا امیدی مرگ نینجاست - احترام نمره عشق است. انتظار بزرگترین سلاح نینجاست نینجا شمشیر بست در میان خیزران برداشتی از کتاب (نینجا از حقیقت تا اسطوره): تألیف و گردآوری اکبر فرجی بنیانگذار و مؤسس بوجین کان دوجو نینجا جمهوری اسلامی ایران. منبع : مجله‌رزم‌آور
بوجینکان دوجو چیست؟ بوجینکان دوجو یا سالن تمرین جنگ جویان الهی در اوایل سال 1970 تو سط استاد ماساکی هاتسومی به و جود امد  ماساکی هاتسومی ؛ سوک فعلی بوجینکان دوجو می باشد در کل این نظام شامل 9 ریو (مکتب) مختلف می باشد که مربو به هنرهای رزمی سبک قدیم چین هستند  سوک هاتسومی این ریوها را از استاد خود تاکاماتسو به ارث برده است 34 مین استد بزرگ در توگاکوره – ریو نین جوتسو 28 مین در گیوکوریو کسشی جوتسو 28 مین در کوکی شیندن ریو هاپو بیکن جوتسو 26 مین در شین دن فودو ریو داکن تای جوتسو 21 مین در گیوکوشین ریو نین جوتسو 18 مین در کوتو ریو کوپو جوتسو 17 مین در هون تی تاکاگی یوشین ریو جو تای جوتسو 15 مین در گیکان ریو کوپو جوتسو 15 مین در کومو گاکوره ریو جوتسو.
هدایت شده از کونگ فو
حرکت های عجیب شائولین
درباره سامورایی‌ها و نینجاها بیشتر بدانید برای رسیدن به نینجاها باید از سامورایی ها گذشت. چون در عین اینکه به شدت در مقابل یکدیگر قرار می گرفتند، اما اگر سامورایی نبود، احتمالا نینجایی هم وجود نداشت.
مجله چلچراغ: برای رسیدن به نینجاها باید از سامورایی ها گذشت. چون در عین اینکه به شدت در مقابل یکدیگر قرار می گرفتند، اما اگر سامورایی نبود، احتمالا نینجایی هم وجود نداشت. اگر سامورایی ها ارتش و سپاه ژاپن در قرون وسطا بودند با کلی مرام و مسلک مخصوص به خودشان، نینجاها هم گروهی جاسوس متخصص در امور مخفی کاری و رزمی بودند که تربیت شده بودند تا سامورایی ها را بکشند. سامورایی های یک طبقه اجتماعی بودند؛ آن هم یک طبقه اجتماعی بالا که شرافتشان را از همه چیز مهمتر و بالاتر می دانستند. آیین بودا و ذن و کمی هم آیین کنفسیوس و شیندو از مکتب های فکری تاثیرگذار بر آنها بود. سامورایی ها از همان ابتدا می آموختند که راه یک جنگجو راه پرافتخاری است. که او نسبت به حاکمش متعهد است و تا لحظه مرگ باید وفادار باشد. یک سامورایی قرن سیزدهم میلادی به اسم هوجو شیگتوکی می نویسد: «وقتی کسی در دربار حاکمی خدمت می کند دیگر به 100 نفر یا 1000 نفر از مردم فکر نمی کند، بلکه فقط به حاکمش می اندیشد!» مرگ برای امپراتور و حاکم برای همه آنها یک افتخار بود، در حدی که از دست دادن فرصت مردن برایشان نوعی ننگ محسوب می شد. بخش زیادی از فرهنگ و هنر ژاپن از فرهنگ سامورایی ها سرچشمه می گیرد. (بله این دوستا شمشیرکش هنرمند هم بوده اند حتی!) مثل مراسم چای، نقاشی با جوهر، باغ های سنگی و شعر. خود سامورایی ها هم این فرهنگ را از چین گرفته بودند. (با اینحال هنوز هم اشتباه گرفتن یک چینی با یک ژاپنی و برعکس می تواند آنها را به شدت عصبانی کند!) یک مرد سامورایی حتما باید با زنی از خانواده سامورایی ازدواج می کرد. آن هم نه اینکه خودش برود انتخابش کندها، نه! یکی از سامورایی هایی که مقامی بالاتر داشت، ترتیبش را می داد. این برای سامورایی های رتبه بالا واجب و برای سامورایی های رده پایین مستحب بود. زنان سامورایی نیز وظیفه داشتند از خانه نگهداری کنند. البته این وظیفه کمی فراتر از خانه داری معمولی بود. آنها ملزم بودند در مواقع لازم برای محافظت از خانه بجنگند. آنها طرز مبارزه با ناجیانتا یا کایکن (که هر دو از سلاح های ژاپنی هستند) را می آموختند تا در صورت لزوم از خودشان، خانه و بچه ها دفاع کنند. اما سروکله نینجاها از کی و کجا پیدا شد؟ تلاش نینجاها برای مخفی و مرموز بودن باعث شده تا اطلاعات دقیقی از چگونگی به وجودآمدنشان در دست نباشد. افسانه ها می گویند که آنها از نسل هیولایی نیمه انسانی و نیمه کلاغ اند و مهارت های فرا انسانی را هم به آنها نسبت می دهند: مثل راه رفتن روی آب و کنترل عناصر طبیعی. اما تاریخ می گوید نینجاها از دل طبقات پایین تر ژاپن پدید آمدند و جاسوسانی بودند که برای کشتن سامورایی ها استخدام می شدند. خود هنر رزمی نینجوتسو که به نینجاها اختصاص داشت و امروز یک رشته رزمی محبوب است، به دو نفر نسبت داده می شود؛ یکی دایسوکه توگاکوره که یک سامورایی خلع شده بود و بعدها اسمش را روی توگاکوره ریو (مدرسه توگاکوره) گذاشتند و دیگری راهبی چینی به اسم کاین دوشی. البته در زمان آنها چیزی به اسم نینجوتسویی که امروز می شناسیم، وجود نداشت. هر چه بود، مهارت های پنهان کاری و پنهان شدن برای جاسوسی بود و مبارزه برای بقا. آنچه نینجاها را از سامورایی ها متمایز می کرد و برتری شان می بخشید، نحوه برخوردشان با هدف بود. برای یک نینجا هیچ چیز مهمتر از انجام یک ماموریت نبود. حالا به هر شکل یا با استفاده از هر روشی که می خواهد باشد. می خواهد گول بزند، از پشت خنجر بزند، خلاصه هر کاری می خواهد بکند اما سامورایی ها فریب و جاسوسی را حقیر می شمردند و فنون جنگی ناکارآمدتری هم داشتند و از بس با خودشان و رسم و رسومشان درگیر بودند که بازی را می باختند. در مورد سلاح نینجاها باید گفت جدا از سلاح هایی مختص خودشان، آنها از هر چیزی که می توانستند، به عنوان سلاح استفاده می کردند. شاید همین محک زدن های گاه و بی گاهشان باعث می شد که بهترین اسلحه ها را بشناسند و بسازند. دم دستی ترین سلاحشان همان کاتانا یا شمشیر سامورایی ها بود اما بیشتر آدم ها نینجاها را با کوساریگاما می شناسند. کوساریگاما اسلحه ای داس مانند است، اما تیغ تیزش قوس ندارد و کوتاه است. یک زنجیر هم به آن وصل است. نینجا زنجیر را دور سرش می چرخاند و آن را دور شمشیر یا سپر حریف می انداخت یا شاید هم دور دست یا پایش. وقتی حریف خلع سلاح می شد، با تیغ به او حمله می کرد. کشمکش سامورایی ها و نینجاها به قدری شدید و عمیق بود که آدم باورش نمی شود هر دو گروه متعلق به یک ملت بوده اند. حضور آنها نه تنها در تاریخ کشور خودشان که در کل دنیا به قدری تاثیرگذار بود که با اینکه مدت هاست منقرض شده اند، هنوز هم هرجا بگویید سامورایی یا نینجا، محال است کسی نداند منظورتان چیست. فکر کنم به خواب هم چنین شهرتی را نمی دیدند یا شاید هم ...! از این چشم بادامی های ژاپنی هیچ چیز بعید نیست.