استاد حیدری تهرانی ولادت حضرت زینب (س).mp3
16.51M
🎙صوت
💠 سخنرانی استاد حیدری تهرانی به مناسبت ولادت حضرت زینب (س)
✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی
❗️ این سخنرانی به مناسبت ولادت حضرت زینب در هیئت هفتگی «گفتمان انقلاب اسلامی» ایراد گردید که با وجود تأخیر پیش آمده، برای استفاده علاقمندان به انقلاب اسلامی بارگذاری شد.
✅ @hoseiniyehandisheh
🔅اعلام برنامه
✅ قرائت زیارت جامعه کبیره
💠 گفتگوی بصیرتی پیرامون بیانات رهبری پس از شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و حوادث منطقه با عنوان
💢 «ایمان و غیرت دینی
شناخت دشمن و نقشه های آن، راهکارهای مقابله با نقشه های دشمن در سه عرصه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی»
◀️زمان: چهارشنبه مورخ ۹۸/۱۰/۲۵ ساعت ۱۹:۳۰
◀️مکان: پردیسان، بلوار مسلم، خ شهید احمد گلی، ک ۶، پ ۱۴، طبقه اول، صدوق
◀️ برادران و خواهران
✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی
@Goftemane_enghelab_eslami
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
💢انحراف در سیستم «#تصمیم_سازی» کشور؛ عامل #تهاجم_فرهنگی بر سیستم «#تصمیم_گیری» آن
🔸شما خیال میکنید #تهاجم_فرهنگی تنها در شکل ارسال امواج مسموم ماهواره و نمایش مبتذل فلان صحنه است؟ یقین کنید که تأثیر هجوم فرهنگی کفار در قالب تحریک ابزار #کارشناسی،تنظیم نسبتها و محاصرهی آنها به مراتب قویتر از هجومی است که ماهوارهها دارند.
لذا اگر وزارت( اطلاعات) توجه کافی به « #نظام_کارشناسی» که امر #تصمیم_سازی را به عهده دارند نداشته باشد حتما نمیتوان از سوی حتی صالحترین افراد نظام هم انتظار «#تصمیم_گیری» شایسته و متناسب با ارزشهای انقلاب را داشت.
🔸... نباید اینها را به عنوان یک تعارف و یا مطلبی ساده قلمداد کرد. نباید ضعفهای تئوریکی که در تحلیلهای منطقی حوزه از #عینیت وجود دارد به شخصیت علمی و روحانی آقایان حوزوی سنجاق کرده و سپس درصدد توجیه آنها براییم.
اگر نظر حوزه این باشد که بخش تجربی علوم «#جهت_دار» نیست آیا سخنی است که به راحتی میتوان از کنار آن گذشت؟!
آیا ضرورت ندارد که با انجام تحقیقات میدانی، درصدد ارزیابی صحت و سقم این نظریه برآییم؟
... آیا با یک تحقیق میدانی و یا حتی با اندکی تأمل نمیتوان دریافت که #نظام_کارشناسی موجود در واقع آب به آسیاب دشمن میریزد و اذهان پاک را منحرف میکند؟
📚منبع: بحث خاستگاه وزارت اطلاعات در نظام ولایت
#تصمیم_سازی
#تصمیم_گیری
#تهاجم_فرهنگی
#نظام_کارشناسی
#عینیت
#جهت_دار
✅ @hoseiniyehandisheh
🔴 اطلاعیه
🔅با توجه به سخنان اخیر ریاست محترم جمهور (26 دی 98) درباره ارتباط منطقیِ بین «روابط خارجی حسنه با قطب های توسعه» و «شکوفایی اقتصاد ملی»، باید در نظر داشت این تحلیل برآمده از عقلانیت و معادلات کاربردی علم اقتصاد رایج و «الگوی توسعه پایدار و همهجانبه» میباشد و «حسینیه اندیشه» ضمن آنکه همگان را به کنارگذاشتنِ برخوردهای سیاسی و جناحی با این نوع سخنان دعوت میکند، در پاسخ به مطالبه ریاست محترم جمهور(ارائه مدل اقتصادی بدون "محوریت" ارتباط با قطبهای توسعه جهانی)، جزوه «کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از درونزایی و برونگرایی» را منتشر مینماید.👇👇👇
#انتقام_سخت
#قوی_شدن
#شکستن_موانع_انتقام_سخت
#قطع_وابستگی_به_اقتصاد_جهانی
✅ @hoseiniyehandisheh
«اقتصاد مقاومتی«با تعریف جدید از درونزایی و برونگرایی ـ حسینیه اندیشه.pdf
992.9K
📒جزوه «کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از درونزایی و برونگرایی» (قطع وابستگی به اقتصاد نظام سرمایهداری)
#انتقام_سخت
#قوی_شدن
#شکستن_موانع_انتقام_سخت
#قطع_وابستگی_به_اقتصاد_جهانی
✅ @hoseiniyehandisheh
💢حضرت امام خمینی (ره):
«این به عهده #علمای_اسلام و محققین و #کارشناسان_اسلامی است که برای جایگزین کردن سیستم ناصحیح #اقتصاد حاکم بر جهان اسلام، طرحها و برنامههای سازنده و دربرگیرنده منافع محرومین و پابرهنهها را ارائه دهند و جهان مستضعفین و مسلمین را از تنگنا و فقر معیشت به درآورند.
البته پیاده کردن مقاصد اسلام در جهان و خصوصاً برنامههای اقتصادی آن و مقابله با #اقتصاد بیمار #سرمایه_داری_غرب و #اشتراکی_شرق، بدون حاکمیت همه جانبه اسلام میسر نیست و ریشه کن شدن آثار سوء و مخرب آن، چه بسا بعد از استقرار نظام عدل و حکومت اسلامی همچون جمهوری اسلامی ایران نیازمند به زمان باشد...»
📚(صحیفه امام؛ ج20، ص340)
✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
📒جزوه «کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از درونزایی و برونگرایی» (قطع واب
📎فهرست جزوه « کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از «درونزایی و برونگرایی» » :
🔻برگرفته از تولیدات پژوهشی #مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
و پژوهشهای تطبیقی #مرحوم_استاد_حجت_الاسلام_و_المسلمین_مسعود_صدوق
🔸الف) تحليل آكادميك از رفتار گذشته اقتصاد ايران
1️⃣ قرارگرفتن «توزيع» به -عنوان قطب توسعه بهمثابه¬ رابطه غيرعلمي در دوران قبل از انقلاب
2️⃣ تداوم نقش «توزيع» به¬عنوان قطب توسعه، به دليل تغيير در «تعريف نیاز ضروری و فقر» بر مبنای شعار عدالت انقلابی، در دولت دفاع مقدس
3️⃣ تداوم نقش «توزيع» بهعنوان قطب توسعه، به دلیل تنازع بین «متغیّر کار» با «متغیّر سود سرمایه» (چالش «گستاخی انقلابی» با «الگوی تولید سرمایهداری») در دولت سازندگی
4️⃣ تداوم نقش «توزيع» بهعنوان قطب توسعه به دلیل ادامه نزاع بین «متغیر کار» و «متغیر سرمایه»؛ علی¬رغم اتخاذ استراتژی «توسعه¬ی همهجانبه» و الزامات آن در حذف «عدالت اقتصادی» در دولت اصلاحات
5️⃣ تداوم نقش «توزيع» بهعنوان قطب توسعه به دلیل تداوم نزاع بین متغیرهای اقتصاد کلان از طریق تعمیم رفاه و طرح هدفمندی یارانهها و «تئوريزه نشدن» عدالت اقتصادي در دولت نهم و دهم
6️⃣ تداوم نقش «توزیع» به عنوان قطب توسعه علیرغم تلاش برای هماهنگکردن اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی در دولت یازدهم و دوازدهم
ادامه دارد:👇👇
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
📒جزوه «کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از درونزایی و برونگرایی» (قطع واب
ادامه 👈
🔸ب) ارائه راهکار: تئوریزهکردنِ «اقتصاد مقاومتی» بر اساس شعار «عدالت»
1️⃣ دستیابی به درک آکادمیک از هجمه دشمن به اقتصاد جمهوری اسلامی، زمینه ضروری برای تحقق «اقتصاد مقاومتي» و قویشدن نظام اسلامی در عرصه اقتصادی
2️⃣تئوریزهکردنِ «اقتصاد مقاومتی» بر مبنای قید زدنِ «رفاه روزافزون» به «عدالت اقتصادی»؛ تنها راه برونرفت از چالشها در کوتاهمدت
3️⃣خروج از سلطه «الگوی تولید سرمایهداری» و طراحی الگوی تولید جدید متناسب با انگیزههای انقلابی و مذهبی ملت ایران در گام دوم
4️⃣جمعبندی: اهمّ سياستهاي پيشنهادي براي اقتصاد مقاومتي
✅ @hoseiniyehandisheh
🔅اعلام برنامه
✅ قرائت زیارت جامعه کبیره
💠گفتگوی بصیرتی با عنوان
تحلیلی بر شکست ۴۰ ساله اقتصاد لیبرالی در نظام اسلامی
(ناظر به سخنان ریاست محترم جمهوری در مجمع عمومی بانک مرکزی)
◀️زمان: چهارشنبه ۹۸/۱۱/۲ ساعت ۱۹:۳۰
◀️مکان: پردیسان، بلوار مسلم، خ شهید احمد گلی، ک ۶، پ ۱۴، طبقه اول، صدوق
◀️ برادران و خواهران
✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی
✅@Goftemane_enghelab_eslami
💢گفتاری زیبا از #مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
در مورد مقوله «#تبلیغات»👇👇👇
✅ @hoseiniyehandisheh
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔶باید دید که چگونه می توان «#تبلیغات» منفی موجود در جامعه را که نسبت به محصولات مصرفی صورت گرفته ... مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار داد؟
اما برای مبارزه با این معضل و استفاده صحیح از اهرم #تبلیغات چه باید کرد؟ [به نظر ما باید] سهم تبلیغ کالهای #مصرفی از حجم کل #تبلیغات 1/49 [باشد]....اگر بنابر چنین تقسیمی باشد آیا دیگر می توان از تبلیغ فلان تکنولوژی در مکانی عمومی همچون سالن انتظار فرودگاه مهرآباد به راحتی گذشت؟ آیا غیر از این است که چنین حرکتی باعث #تحقیر بینندگان وطنی و تحبیب آنها نسبت به قدرت #تکنولوژی #غرب شده و مفاسدی همچون #بد_حجابی و...را به ارمغان میآورد؟ چنین حرکاتی با زبان بی زبانی فریاد می کنند که پیرو اخلاق و فرهنگ #غرب باشد! یعنی همان جایی که مادرِ چنین #تکنولوژی است.
بله استفاده از تکنیک خوب است اما برای آزمایشگاه متناسب با آن تکنیک؛ نه این که مثلا تبلیغ #تکنولوژی سقف سبک را در جائی مثل فرودگاه بیاوریم تا نهایتا آن مفاسد را به دنبال داشته باشد.
تبلیغ این نوع کالاها و یا دیگرکالاهای #مصرفی با طمطراق و هیاهو در اماکن(عمومی) آیا باعث غرب دوستی میشود و یا علم دوستی؟ آیا چنین حرکاتی، آنالیز وضعیت روانی و روحی افراد جامعه و نهایتا خرد کردن #فرهنگ یک ملت را به دنبال نخواهد داشت؟ اگر از اهرم #تبلیغات برای معرفی #تکنولوژی غیر، به عموم مردم استفاده کردید و #محصولات آن ها را در کارآمدیهای رفاهی به رخ مردم کشیدید باید منتظر آن عواقب نیز باشید. چرا که تنها چیزی را که باید به رخ مردم کشید قضایایی چون #شهادت حسین فهمیده است. باید به آنها نشان داد که اگر این عزتها نبود اخلاق توحش آمریکایی یک نفر را سالم نمی گذاشت. باید مظالم #غرب و قدرتمندی آنها را نشان داد تا #نفرت عمومی نسبت به آنها تحریک شود.
📚منبع: بحث «خاستگاه وزارت اطلاعات در نظام ولایت»
✅ @hoseiniyehandisheh
🏴 مراسم عزاداری فاطمیه
( به مدت 5 شب از جمعه 11/4 تا سه شنبه 11/8)
💠سخنران: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری
همراه با روضه و سینه زنی
▪️موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
🕰ساعت شروع جلسه : ساعت 19:30
🔸مکان: بلوار الغدیر، کوچه ششم پلاک ۲۱ منزل آقای عبدالزهراء سیستانی
🔸ویژه برادران
✅ @hoseiniyehandisheh
13981104-Shab01-Fatemieh2-02Sokhanrani_Heydari_0.mp3
30.09M
🎙صوت
☑️ سخنرانی #شب_اول روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی
▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
🗓جمعه، 4 بهمن ماه 1398
✅ @hoseiniyehandisheh
13981105-Shab02-Fatemieh2-03Sokhanrani_Heydari_0.mp3
24.96M
🎙صوت
☑️ سخنرانی #شب_دوم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی
▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
🗓شنبه، 5 بهمن ماه 1398
✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_اول روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضو
🔰#گفتار_ها_ی_فاطمیه
📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی
▪️#شب_اول / قسمت 1️⃣
🔹مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه خویش، به ضرورت یادآوری #ایّام_الله و جلوگیری از فراموشی آن در غبار اتفاقات دیگر تأکید فراوانی نمودند.
#ایّام_الله روزهای ظهور غلبهی دستگاه خدای متعال است که در آن دست قدرت خداوند دیده میشود.
با این معیار #عید_غدیر نیز - به عنوان عیدالله الاکبر- یوم الله به شمار رفته و فراموشی آن از جملهی فراموشی #ایام_الله به حساب میآید؛ خصوصا با همهی تأکیدهای مکرّر و اتمام حجّتهای متعدد بر حق جانشینی ایشان. و
البته ابلاغ ولایت توسط پیامبر(ص) در روز #غدیر، یکی از این اتمام حجتها به شمار میآید و باید معجزات تکوینیای چون فرود آمدن ستارهی آسمان در منزل امیرالمومنین(ع) را نیز به چنین اتمام حجتهایی افزود. روایاتی که در توضیح شأن نزول سوره نجم در مصادر روایی شیعه و اهل سنت وارد شده است، اشاره به چنین معجزه تکوینیای دارد.
چطور این فراموشی به جایی میرسد که بلافاصله بعد از رحلت نبی اکرم(ص)، غصب خلافت صورت میگیرد و به آن اکتفا نشده بلکه آن چنان مصائب سنگینی را نیز بر سر حضرت زهرا(س) درمیآورند؟
درس گرفتن از حوادث پس از رحلت پیغمبر(ص)، برای جلوگیری از تکرار آن در «عصر غیبت» و جلوگیری از فراموشی #ایام_الله بسیار بااهمیّت است.
🔹در برخی روایات پاسخ سوال فوق را میتوان یافت. مثلا از حضرت باقر(ع) نقل شده است که فرمودند:
«زمانی که پیامبر اکرم(ص) روح از پیکرشان جدا شد، گویا اهل بیت پیامبر اکرم در طولانی ترین شب عمرشان قرار گرفتند به نحوی که گمان کردند نه آسمان بر آنان سایه میاندازد و نه زمین آنان را حمل میکند»؛ یعنی هیچ پناهگاهی ندارند و گویا تنهای تنها هستند، چرا که رسول اکرم(ص) در نهضت خود برای آن که کلمه #توحید را محقق کنند و #امنیت را برای خداپرستی و توحید فراهم نمایند، با همه صاحبان مناصب اجتماعی-چه نزدیک و چه دور-درگیر شدند و وقتی سرشان را بر زمین گذاشتند همه کسانی که صاحبان این #روابط_اجتماعی بودند و منتفع از آن بودند، آماده بودند که انتقام کامل و تمام عیاری از نزدیکترین افرادِ به این نهضت و به این شعار بگیرند.
👈ادامه دارد:
✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🔰#گفتار_ها_ی_فاطمیه 📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی ▪️#شب_اول / قسمت 1️⃣ 🔹مقام م
🔰#گفتار_ها_ی_فاطمیه
📝 چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی
▪️#شب_اول / قسمت 2️⃣
🔹مظهر درگیری با آن قدرتها پس از نبی اکرم(ص)، حضرت امیرالمومنین(ع) بودند. در نظام #قبیله_محور، اگر فردی از قبیلهای کشته میشد تمام آن قبیله خون خواهش میشدند و عظمت و اقتدار قبائل اساسا به چنین امری تعریف میشد، به همین دلیل کسی جرئت درگیری و قتال با مشرکین را نداشت و تنها کسی که با شجاعت پا در میدان میگذاشتند امام علی(ع) بودند. ایشان از آنان که دشمنان خدا و پیغمبر(ص) بودند تعداد زیادی را کشته بودند و به همین دلیل از او کینه بر دل داشتند و تمایل نداشتند که او ولی و خلیفه پس از پیغمبر گردد و البته این حس نفرت فقط نسبت به او بود نه دیگران؛ چرا که دیگران سابقه امیرالمومنین(ع) را در جنگ با مشرکان را نداشتند. به همین دلیل پس از رحلت پیغمبر(ص) افرادی با تکیه بر جامعهشناسی دقیق، بر موج این کینه و نفرت ِحاصل از به هم خوردن هویتها و مناصب و #روابط_اجتماعی، سوار شدند و فضای اجتماعی را به گونه ای مدیریت کردند که حضرت ولایت جامعه را به عهده نگیرند. البته این امت نفاق یک شبه حاصل نشد بلکه از زمان حیات پیغمبر تلاشها برای تشکیل آن شروع شده بود.
🔹و نکته ی دقیق تر آن که این #روابط_اجتماعی #قبیله_محور فقط برای حجاز نبوده است؛ بلکه از اول خلقت تا قبل از #رنسانس حاکمیت بر بشر داشته است همان طور که امیرالمومنین(ع) در خطبه قاصعه می فرمایند: ««فالله الله فی کبر الحمیّه و فخر الجاهلیه التی خدع بها الامم الماضیه و القرون الخالیه»
با این اخلاق #قبیله_محوری که مظهر دنیاپرستیِ روسای قبائل بود و با آن حاکم و محکوم و #نظم_اجتماعی درست شده بود، قرنهای متمادی امم مختلفی فریب خورده بودند اما پیامبر اکرم(ص) به همراه امیرالمومنین(ع) در 13 سال این رابطه جهانی- و نه فقط #رابطه_اجتماعی- را شکستند و توانستند حکومتی را تأسیس کنند.
🔹#انقلاب_اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) و با همراهی ملت ایران، توانست با تمسک به راه نبی اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) ، روابط سیاسی مدرن مادی و دوگانه «یا شرقی یا غربی» را شکسته و اسلام را از خرده فرهنگ به یک طرف معادلات جهانی تبدیل کند و دوگانه «اسلام و استکبار» را در عالم جایگزین نماید و توانسته است با وجود -به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم- « وسوسههایی که غیرقابل مقاومت به نظر میرسیدند» 40 سال مقاومت کند و باقی بماند.
اما خطر آن وسوسه ها همچنان ما را تهدید میکند؛چرا که روابط سیاسی،فرهنگی،اقتصادی مادی جهانی همچنان به صورت همه جانبه ما را در معرض تغییر سیرت انقلابی مان قرار می دهد و میتواند #ایام_الله را به فراموشی بسپارد و این گونه آن قدرت الهیای که ایجاد شده است در معرض خطر قرار بگیرد.
تفصیل این مطلب در جلسات آینده ان شاء الله توضیح داده خواهد شد.
✅ @hoseiniyehandisheh
13981106-Shab03-Fatemieh2-02Sokhanrani_Heydari_0.mp3
17.89M
🎙صوت
☑️ سخنرانی #شب_سوم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی
▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
🗓یک شنبه 6 بهمن ماه 1398
✅ @hoseiniyehandisheh
1_180226208.pdf
724.5K
📝عنوانگذاری محتوایی برای «فهم قاعدهمندِ» بیانات مقام معظم رهبری در خطبههای نماز جمعه 27 دی 98
🔆 یادآوری « #ایام_الله» در حوادث اخیر از طریق:
#شناسایی_ایام_الله،
#ارزش_گذاری_ایام_الله،
#جلوگیری_از_فراموشی_ایام_الله،
#تعیین_مسئولیت_در_برابر_ایام_الله در مقیاس #ایران و #جهان_اسلام
✍ حسینیه اندیشه
🔴🔴🔴
هرگونه بهرهبرداری، انتشار، تکثیر و استفاده از این متن، با نام هر شخص و هر سازمان و هر نهادی بلامانع است (با رعایت امانتداری در حفظ محتوای آن)
در صورت لزوم به فایل word آن به مدیر کانال پیام ارسال نمایید.
✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_دوم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضو
🔰#گفتار_ها_ی_فاطمیه
📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی
▪️#شب_دوم
🔹نبی اکرم(ص) بوسیله کمک و حمایت امیرالمومنین(ع) با #روابط_اجتماعی مادی حاکم درگیر شد. لذا همه کسانی که با نهضت نبوی مناصب و مشتهیات خود را از دست داده بودند، احساس میکردند با این انقلاب، فرمانشان دیگر جریان نمییابد و کم کم زیردستانشان جرئت مقابله با آنان پیدا میکنند. لذا مدتها قبل از رحلت پیامبر(ص)، برای تشکیل امت نفاق تلاش کردند و پس از رحلت ایشان، از فرصت پیش آمده استفاده خود را نمودند و میوه مد نظر خود را چیدند و سقیفه را رقم زدند و درنتیجه نه تنها همه اتمام حجتها و مظاهر قدرت الهی فراموش گردید بلکه تا جنایت شهادت حضرت زهرا(س) نیز پیش رفتند.
🔸اساسا سقیفه بنی ساعده، صرفا یک سایهبانی که زیرش چند نفر جمع بشوند نبود بلکه مظهر #روابط_اجتماعی #قبیله_محور بود. «سقیفه» مرکز تصمیمگیری فرهنگِ #قبیله_محور نسبت به اوضاع «مدینه» بود. در برخی از روایات منقوله ائمه معصومین(ع)، آمده است که مردم پس از رحلت پیامبر(ص) به جاهلیت بازگشتند و حتی انصار به هنگام بیعت با «سعدبن عباده» در «سقیفه بنی ساعده»، همان رجزها و شعارهای دوران جاهلیت را در تجلیل او میخواندند.*
🔹انقلاب اسلامی نیز به رهبری امام خمینی(ره) و همراهی ملت ایران، #روابط_سیاسی_مادیِ «یا شرقی،یا غربی» شکست و دوگانه «اسلام و استکبار» در جهان حاکم کرد؛ لذا همان گونه که پس از نهضت نبوی جنگهای متعدد ایجاد شد، دشمنان انقلاب نیز بحرانهای امنیتی و جنگ تحمیلی را بر کشور ایران تحمیل نمودند.
🔸پس برای دعوت به توحید، باید #نظم_اجتماعی_مادی شکسته شود تا منطقه تنفسی برای پرستش خداوند ایجاد گردد و از آن جا که #نظم_اجتماعی حاکم، صاحبانی دارد قطعا به مقابله میپردازند و جنگ هایی به پاخواهند کرد.
🔹اگر به گفت و گوهای برخی اصحاب با نبیاکرم (ص) پیش از جنگ بدر مراجعه کنیم میبینیم که عده ای از آنان نیز پس از تصمیم نبی اکرم برای جنگ با سپاه قریش ترسیدند و به پیامبر(ص) میگفتند که در مقابل ما قبیله قریش با تمام عظمت و قدرتش است که تا کنون ذلیل نشده است. در جنگ تحلیلی نیز این شبهات به نحو پیچیدهتری مقابل ما قرار گرفت و عده ای بر اساس عقلانیت کلاسیک نظامی میگفتند: «چطور با ارتش صدام بجنگیم که از نظر قدرت نظامی، بر ما غالب است؟! تمام قدرتهای جهانی از او حمایت میکنند، جنگ افزارهای سنگین و مختلفی در اختیارش قرار دادهاند و همچنین از جهت اطلاعاتی، قویترین سرویسهای جاسوسی دنیا او را پشتیبانی مینمایند. اما در مقابل، ارتش ما فروپاشیده است، فرماندهان ارشدش رفتهاند و استفاده از ابزارهای جنگی را نیز بلد نیستیم. چرا که تا کنون ارتش وابسته به مستشاران آمریکایی بوده است».
🔸در این فضا با توجه به دستور امام راحل که باید زمینهای از دست رفته باز پس گرفته شود، در نیروهای مومن انقلابی شجاعتی ایجاد شد که توانستند در معادلات جنگ و علم جنگیدن به صورت تجربی و میدانی تغییراتی انجام دهند. لذاست که در نوشتههای امثال شهیدحسنباقری میبینیم که میگوید: «این نحوه جنگیدن فایده ای ندارد و باید استراتژی جنگ را عوض کرد». این همان شجاعتی است که در عقلانیت و روابط کلاسیک نظامی دست میبرد و عقلانیت جنگی و طراحی عملیات را بر محور شهادتطلبی عملا تغییر میدهد.**
🔹پس رقم خوردن #ایام_الله ی چون فتح خرمشهر ــ که امام گفتند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» ــ به خاطر آن بود که جلوی قدرت عینی روش مرسوم جنگیدن در جهان تسلیم نشدیم بلکه در آن تغییراتی صورت گرفت؛ نه این که صرفا با شعار یا حسین و با اخلاص پیروزیها رقم بخورد؛ بلکه همان طور که رهبری معظم انقلاب برای #شهید_قاسم_سلیمانی فرمودند، این شجاعت روحی و اخلاص با« #تدبیر » ترکیب شده بود. #تدبیر یعنی به این نتیجه برسیم که برای آن شهادت طلبی چه لوازم عقلی و تخصصی و علمی و تجربی و میدانی باید ایجاد بشود. این با جنگیدن برای حفظ جان که در جنگهای کلاسیک رائج است، خیلی تفاوت دارد.
ـــــــــــــــــــــــ
پی نوشت:
*برای دیدن اصل روایت: ر.ک الکافي , ج 8 , ص 296
**در صوت جلسه میتوانید تفصیل بیشتری از نمونههای تصرف رزمندگان اسلام در مدل های جنگی، بشنوید.
✅ @hoseiniyehandisheh
13981107-Shab04-Fatemieh2-03Sokhanrani_Heydari_0.mp3
15.24M
🎙صوت
☑️ سخنرانی #شب_چهارم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی
▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
🗓دوشنبه 7 بهمن ماه 1398
✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_سوم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با موضو
🔰#گفتار_ها_ی_فاطمیه
📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی
▪️#شب_سوم
🔹در روایتی منقول از امیرالمومنین(ع) وقتی سائل از علت کنار گذاشته شدن ایشان و حاکم شدن خلیفه سوم پرسش میکند و از حضرت میخواهد تا تلاش نماید که حکومت را به دست بگیرد؛ حضرت پاسخ میدهند: «آیا فکر میکنی که اگر مردم را به خود دعوت کنم 10 درصد آنان با من بیعت میکنند؟! من امید ندارم حتی 2 درصد آنان بیعت بکنند. چنین اتفاقی به این دلیل است که مردم به قریش مینگرند و قریش میگوید: اهل بیت(ع) خودشان را افضل از دیگران و اولیای امر میدانند و برای ما هیچ سهمی از قدرت قائل نیستند لذا اگر آنان به قدرت برسند به هیچ کس سهمی از قدرت داده نمیشود ولی اگر در غیر آنان باشد قدرت بین آنان میچرخد.»
🔸اصحاب سقیفه همانند همه منافقین در ابتدای امر روابط کفرآمیز #قبیله_محور را به صورت علنی و صریح مطرح نکردند بلکه آن روابط را در پوششی دینی یعنی «شورای مسلمین» مطرح نمودند و همین شورا وسیله تبدیلی برای آشکار شدن #قبیله_محوری گردید.
و آن گاه که #قبیله_محوری مبنا و اساس قرار گیرد طبیعی است که بعد از مدتی، بنی امیه- به عنوان قوی ترین عشیره و قبیله- و امثال معاویه و یزید حاکم شوند.
🔹پس از رنسانس تقریبا دیگر اثری از #قبیله_محوری جز در بخشی از مناطق جهان وبه صورت اندک، دیده نمیشود. بلکه بر خلاف آن دوره گفته میشود:«انسانها صاحبان حق هستند و دولتها منتخب مردم و خدمتگزار آنان هستند».
اما به تعبیر #بیانیه_گام_دوم «شرق و غرب مادی، جهان را به خود تقسیم کرده بود» و قدرت،آیات الهی و حقانیت دین را به انزوا برده و آن را خرده فرهنگ قرار داده بود. چرا که تأمین حتی سادهترین نیازهای زندگی مردم مثل نان و آب محتاج « #علم، #تکنولوژی و #سرمایه » فراوان شده بود و تنها ابرقدرتهای شرق و غرب از آن بهره مند بودند.
در تأمین این نیازمندیها نیز تجربه بشری محور قرار گرفته و وحی صرفا توجیه گر وحاشیهی آن به شمار میرفت.
🔸اما حضرت امام(ره) با تکیه به قدرت الهی و #ایمان مردم ایران و با طرح شعار «نه شرقی و نه غربی»، این الزام عینی و ادبیات علمیاش را شکستند.
شعار «نه شرقی و نه غربی» حضرت امام رحمه الله علیه بدین معنا بود که ما حاضر نیستیم برای تأمین زندگی مادی، به «شرق و غرب مادی» متکی گردیم.
بله؛ حکومت اسلامی نیز موظف است نیاز مادی مردم را تأمین کند ولی آیا زندگی مادی «محور» است یا «تابعی» است از پرستش خدای متعال و قدرت مؤمنین در مقابل قدرت کفر؟
🔹قدرتهای استکباری جهان پیش بینی میکردند انقلاب اسلامی بیشتر از 6 ماه دوام نمیآورد چون میدیدند که برای تأمین نیازمندیهای مردم، بهرهمندی از #علم و #سرمایه و #تکنولوژی ضروری است و نظام اسلامی نیز با صاحبان این ضروریات درافتاده، بنابراین تاب مقاومت نخواهد داشت. ولی همان طور که در #بیانیه_گام_دوم آمده است: نظام اسلامی «در برابر همه وسوسههایی که غیرقابل مقاومت به نظر میرسیدند از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرد» و اساسا کارآمدی نظام هم با همین امر معنا مییابد.
🔸به نظر میرسد شهادت #حاج_قاسم_سلیمانی، حجت الهی بر حقانیت نظام اسلامی بود چرا که با وجود همهی این وسوسهها و الزامهای عینی برای زندگی در قرن حاضر، به گونهای در پیگیری آرمانهایش مصر بوده و با نظام استکباری درگیر شده است که آنان مجبور شدند علنا یک مقام رسمی کشور را ترور کنند. این بیانگر اوج #اخلاص و #صداقت رهبری از یک طرف و اوج #ایمان و #غیرت_دینی ملت ایران از طرف دیگر است.
🔹#اخلاص و ایمان مقام معظم رهبری یک #اخلاص و ایمان ساده فردی نیست بلکه عظمتش به میزان عظمت کثرات موضوعاتِ #اداره_کشور است که در همه این موضوعات به ایشان فشار میآورند تا از این آرمانها دست بردارد، ولی ایشان با صداقت و بدون پشتیبانیِ دستگاه های علمی کشور، بر آنها ایستادگی کرده و نتیجهاش تولید قدرتی شده است که دشمنان مجبور شدند برای مهار این قدرت، آن جنایت بزرگ را مرتکب گردند و «فضاحت آمریکایی» را در جهان به بار آورند و البته #ایام_الله دیگری برای امت محمد و آل محمد(ص) رقم بخورد.
✅ @hoseiniyehandisheh
13981108-Shab05-Fatemieh2-03Sokhanrani_Heydari_0.mp3
14.92M
🎙صوت
☑️ سخنرانی #شب_پنجم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی
▪️با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
🗓سه شنبه 8 بهمن ماه 1398
✅ @hoseiniyehandisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🎙صوت ☑️ سخنرانی #شب_چهارم روضه فاطمیه؛ توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری تهرانی ▪️با مو
🔰#گفتار_ها_ی_فاطمیه
📝چکیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری تهرانی
▪️#شب_چهارم
🔹گفته شد که « #قبیله_محوری » (به عنوان روابط سیاسی حاکم بر جهان در آن دوران) نقشی اساسی در فراموشی و به انزوا بردن #ایام_الله ی همانند غدیر داشت و موجب هجوم به خانه وحی و در نتیجه شهادت حضرت زهرا(س) شد. در تایید این مهم، وقتی یکی از جوانان ایرانی از «حذیفه» ــ استاندار مدائن در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) ــ میپرسد: «این اصحاب رسول خدا که صحیفه ملعونه را نوشتند چه خصوصیتی در آنها بود که همه مردم به سبب اینان نظرشان عوض گردید و دگرگون شدند؟» حذیفه پاسخ داد: «آنان رؤسای قبائل بودند که عده زیادی از مردم با آنان بودند و اطاعتشان میکردند».
🔸در زمانی که روابط سیاسی حاکم بر جهان به دست شرق و غرب مادی و دنیاپرست افتاده بود، #یوم_الله 22 بهمن رقم خورد و این #روابط_مادی را شکست و لذا «فرعونهای آرمیده در تخت قدرت» احساس خطر کردند و بر حذف فیزیکی انقلاب از طریق روابط و #تخصص و علمِ حاکم بر «جنگ» متمرکز شدند که سختافزارهای نظامی پیچیده و گرانقیمت در آن محوریت داشت.
🔹اما با وجودِ عدم بهرهمندی ایران از سخت افزارهای نظامی پیچیده، توانستیم انگیزههای #شهادت_طلبانه را به منشأی برای تغییر در روابط نظامی و جنگی موجود تبدیل کنیم و آن را عامل پیروزی خود قرار دهیم. البته این بدان معنا نیست که با وجود #شهادت_طلبی به ابزار نیاز نداریم بلکه #شهادت_طلبی ابزار جدیدی برای خود تعریف میکند؛ به عنوان مثال وقتی عنصر #شهادت_طلب با ابزار سادهی «موتورسیکلت همراه آرپیجیزن» ترکیب شد، توانست کارآمدی یک تانک پیشرفته را خنثی کند.
🔸تغییر در #طراحی_نقشههای_عملیاتی نیز از جمله عناصر دیگر رقم زننده موفقیتهای ما در جنگ تحمیلی بود به عنوان مثال: به جای حمله به خط اول دشمن، خط دوم و سوم او را مورد هجوم قرار دادیم. البته این کار بسیار پر ریسک، نیازمند به اطلاعات دقیق از جغرافیای تحت تسلط دشمن بود و به همین دلیل خود فرماندهان در اطلاعات عملیات و بررسی خطوط دشمن حضور پیدا میکردند تا در این عملیاتهای بیسابقه و پرخطر، شخصا هدایت نیروهای خودی را به عهده بگیرند. البته این نوآوریهای معجزگون، برخاسته از تجارب میدانی بود و تبیین آن، نیازمند بررسیهای عمیق و مدیریت صدها پایاننامه است.
🔹علیرغم تحقق #ایام_الله در جنگ تحمیلی با مکانیزم فوق، نظام اسلامی در نهایت ناچار به قبول #قطعنامه_598 شد و حضرت امام #جام_زهر را نوشید. به نظر میرسد علت محوری پذیرش #قطعنامه این بود که تجربههای موفق ابتدای جنگ، در مقابل دانش نظامی و کلاسیکِ متداول که هم استدلالش، هم ساختارهایش و هم سختافزارهای متناسب با آن موجود بود، نتوانست خود را تئوریزه کند و پایدار بماند و قابل انتقال به سطوح مختلف رزمی بشود. لذا در قالب ابداعات و تجربیات شخصی فرماندهان باقی ماند و بعضا با شهادت آن فرمانده از بین میرفت.
🔸بالاتر از آن، سایر عرصههای اداره نظام در اقتصاد و فرهنگ را نیز با این نحوه جنگ هماهنگ نکردیم. لذا سازمان برنامه و بودجه به عنوان مرکز محاسبات کشور اعلام کرد هزینه برای ادامه جنگ نداریم! یعنی وقتی نرمافزار اداره کشور، مادی بود و حوزه و دانشگاه نتوانستند نسخهای متناسب با آرمانها در اختیار نظام قرار دهند، وجود موارد زیادی از اخلاص و سادهزیستی مسئولین و فرماندهان ما در دهه 60 نیز نتوانست مانع قبول #قطعنامه و نوشیدن #جام_زهر توسط امام(ره) شود.
🔹با توضیحات فوق، تفسیری نخبگانی از تاکید رهبری بر « #شجاعت توام با #تدبیر حاج قاسم» و همچنین « #مکتب_سلیمانی » شکل میگیرد. در واقع مکتبِ حاج قاسم سلیمانی، شکستنِ معادلات کلاسیک جنگ و حفظ و ارتقای آن تجارب میدانی موفق و تکیه بر آنها بود؛ آن هم در زمانی که به دلیل تئوریزه نشدن آن تجارب، بسیاری از همرزمان او مبتلا به #تخصص متداول جنگی شدند. آن بزرگوار با سازماندهی نیروهای مردمی شهادتطلبِ در منطقه، مهندس و #معمار_محور_مقاومت در بعد امنیتی و نظامی شد و توانست با هزینهای ناچیز، ابهت امریکا و هزینههای چند تریلیون دلاری آن در نقاط مختلف منطقه را به صورت همزمان ناکارآمد کند.
🔸البته این تجارب هنوز به علم و فرمول و قاعده تبدیل نشده و قابلیت بالایی برای انتقال و تعمیم پیدا نکرده و قائم به اشخاص محدودی است. به همین دلیل شهادت چنین ارکانی، آسیبهای جدی وارد میسازد و لذا باید گفت بخش اصلی ادامه راه حاج قاسم، #تئوریزه_کردن تجربیات بینظیر او و همرزمانش و سپس تعمیم آنها به سایر عرصههای اداره کشور است؛ به نحوی که شکستن معادلات و #محاسبات_مادی و طراحی محاسبات و #معادلات_الهی در #فرهنگ و #اقتصاد را نتیجه دهد و #یوم_اللههای بعدی را محقق کند.
✅ @hoseiniyehandisheh