فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روایتگر_اربعین
🎥 مستند "سید حیدر"
⏰ زمان بخش ۲۲:۳۰ از کانال آپارت لایت مدیا .
🎞روایتی جذاب پیرامون زندگی یکی از خادمان امام حسین (ع) در ایام اربعین
🌐برای تماشا و دانلود نسخه کامل این مستند روی لینک زیر کلیک کنید:
https://aparat.com/v/QCFEz
✅توصیه میکنم این مستند رو امشب که شب جمعه و شب زیارتی امام حسین(ع) است تماشا کنید .
💠امیدوارم که از تماشای این مستند لذت ببرید و ما رو از دعای خیرتون فراموش نکنید .
┈┉┅━❀▶️❀━┅┉┈
@lightmedia
@HOWZAVIAN
.
جمعهها روز انتظار تو بود،
ولی ما تعطیلش کردیم...
🌱#امام_غریب
🍃#انتظار
✍️محمدجوادمحمودی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸خط پایان «زن،زندگی،آزادی» کجاست؟
✍ علی کردانی
رسانههای بیگانه به همراه عناصر داخلیشان شعار «زن، زندگی، آزادی» را در دهان دختران و زنان نجیب ایرانیانداختند. مقصود از آزادی در چنین شعارهایی، هرگز حقیقت آزادی که مربوط به ارزشهای والای انسانی است، نبوده است بلکه منظور آنها چیز دیگری است.
فمینیستها بهدنبال حقوق زنان بودند و از این رو نظریه برابری را که عمده برابری جنسیتی بود مطرح کردند. آنان منشأ تبعیض علیه زنان را تبعیض جنسیتی تلقی کرده و در غرب زنان را در جامعه رها کردند، تا آنجا که طبیعت و لطافت زنان پایمال شد. در صورتی که تفاوتهای بشری جزء قوانین طبیعت بوده است و از جلوههای زیبایی آفرینش همین تفاوتهاست.
🔰 متن کامل در روزنامه کیهان
#روزنامه
#زن_زندگی_آزادی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✔️ اثربخشی صلوات بر پیامبراکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)
✍️محمدعلی بابایی ملیکی
دشمن همواره برای بدبین کردن آحاد جامعه از حربههای مختلف، از جمله ایجاد شبهه در اذهان مذهبی و آیینی که در جامعه خوب تبیین نشده و متزلزل است، استفاده میکند؛ از مثابههای این موضوع ایجاد شبهه در چرایی صلوات است که باید در حد قابل قبولی تبیین شود.
صلوات بر پیامبراکرم (ص) در سه جنبه حائز اهمیت و ارزش است و اثربخشی خودش را دارد:
۱- بر ارواح معصومین بخصوص پیامبراکرم(ص)؛ گرچه از دو جنبه سوال مطرح میشود، یکی بَعد وفات پیامبر(ص) چه اثری دارد و دوم مگر پیامبر انسان کامل نیست، پس این امر چه سودی بر ایشان دارد.
جواب اول که در دین اسلام روشن است، و آن این است که پرونده اعمال در برزخ به طور کامل بسته نخواهد شد، پس اعمال و رفتار گذشتهشان و هدایای زندگان بر آنان هنوز اثربخش خواهد بود.
دومین مطلبی نیز اینگونه جواب داده خواهد شد که، پیامبر(ص) غنی بذات نیست بلکه غنی بالغیراست، و فقط خداوند عزوجل است که، بینیاز به معنی واقعی کلمه است؛ پس هرچه پیامبر(ص) در اوج کمال و عزت و.. باشد باز نیازمند اوج گیری و نزدیکتر شدن به کمال تام که خداوند عزوجل است، خواهد بود، پس مسلما این هدایا اثر گذار خواهد بود، همانطور که خداوند در قرآن میفرماید:«
إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَـٰٓئِكَتَهُۥ يُصَلُّونَ عَلَى ٱلنَّبِيِّ يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَيْهِ وَسَلِّمُواْ تَسْلِيمًا. احزاب ۵۶
خداوند و فرشتگان او بر پيامبر درود مى فرستند اى اهل ايمان! شما نيز بر او درود فرستيد و با احترام بر او سلام كنيد.»
۲-بر فرستندهگان: این امر نیز از مسلمات است که وقتی ما برای دیگران هدیهای اهدا میکنیم، آنها نیز ما را از هدایائشان بی نصیب نمی کنند و این امر بر معصومین به طریق اولا ثابت است و این در حالی است ایشان دریای کرامت و فضل هستند و حتی به دشمنانشان نیز تفضل می کنند چه برسد به محبشان، و این تفضلات از دریای کرامت برابر با هدایای ما نیست، و چند برابرش را دریافت خواهیم کرد؛ و دیگر سخن این مطلب نیز حائز اهمیت است که از آنچه ایشان وسیله تقرب ما به خدا هستند هرچه بینمان محبت و ارادت بیشتر باشد، مسیرمان هموارتر خواهد بود.«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ. مائده ۳۵»
«امام رضا(ع) نیز میفرماید: هر كه نمىتواند كارى كند كه به سبب آن گناهانش زدوده شود بر محمّد و آل، او بسيار درود فرستد ؛ زيرا كه آن ، گناهان را ريشه كن مى كند .أمالي الصدوق : 68 / 4»
۳-در اجتماع: وقتی در جمعهای مختلف مسلمین، فضا را با ذکر صلوات زینت می بخشند، بخاطر عطرآگین کردن فضای معنوی و دور ساختن شیاطین و اصحابش «بخاطر برکت و تفضل معصومین، حضور فرشتگان و نیز تفضل ویژهای که خود خداوند بر این فضا خواهد داشت، کدورتها و غبارها کنار رفته و دلها بهم نزدیک شده و اتحاد و همدلی ایجاد خواهد شد؛ «ارْفَعُوا أَصْوَاتَکُمْ بِالصَّلَاةِ عَلَیَّ فَإِنَّهَا تَذْهَبُ بِالنِّفَاقِ"؛به هنگام صلوات فرستادن صدایتان را بلند کنید؛ چراکه صلوات با صدای بلند نفاق را از بین مىبرد. الکافي , جلد۲ , صفحه۴۹۳ »
و اتفاقا موضوع همینجاست، چون دشمن خوب به این موضوع آشناست و به شدت وحشت و حراس دارد؛ پس هرچه این ذکر در بین جامعه گسترش یابد دشمن انس و جن ناامید خواهد گشت و سبب کمال ما نیز خواهد شد.
#اهل_بیت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
روضه شهادت امام رضا (ع) - قامت سرو در آن کوچه بهم ریخته بود - حاج منصور ارضی.mp3
1.73M
🔳 روضه شهادت امام رضا(ع)
- قامت سرو در آن کوچه بهم ریخته بود
- حاج منصور ارضی
#امام_رضا
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
✔️ روابط متعالی انسانها هسته اصلی تمدن اسلامی
سید عبدالله هاشمی، استاد حوزه علمیه قم
▪️حال و روز ساکنان تمدن غرب، شبیه مردم شهر یثرب است خسته از جنگ، بیرحمی، بیعدالتی، نسلکشی و هزاران بلای دیگر!
▪️هسته اصلی در بافت تمدن اسلامی، روابط متعالی انسان است. در تمدنی که خداوند به دست صالحان میسازد نظام روابط چهارگانه انسان با خدا، محیط زیست، دشمنان خدا و دوستان خدا سامان مییابد.
▪️اربعین در سطح جهانی، یک تحدی و هجوم سهمگین بر فلسفههای بافتنی در تمدن مادی غرب است و تصویری زیباتر از انسان و زندگی را پیش روی مظلومان ساکن در چنین تمدنی قرار میدهد.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
ماهـــی و دریــــا
✍️ علیرضا مکتبدار، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی
ماهی خُردی بودم، محصور در تُنگ و یا حوضچهای کوچک. طبع کنجکاو و سرکشم، فضا را برایم تنگتر میکرد.
نگاهم همیشه به کوههایی بود که در غبارِ فاصله محو بودند و تنها وقتی بارانی میبارید و یا قلهها از سرما، کلاه سفید برف را تا بیخ گوشهایشان پایین میکشیدند، به راحتی میشد خطوط لبهها و سایه روشن درهها و تیغههایش را از هم تشخیص داد.
در کودکی، همیشه با خودم میاندیشیدم که حتما جادهٔ خشکی، با رسیدن به پایانهٔ آن کوهها به انتها میرسد و پشت کوهها دریاهای بیکران آب است.
کمی که بزرگتر شدم، فضا برایم تنگتر و تنگتر شد. تصمیم خودم را گرفتم. باید به پشت کوهها سرک میکشیدم، شاید آنجا جایی بود که روح سرکشم، فرصت جُولان بیشتری مییافت.
همه را در بیخبری گذاشتم و بار سفر بستم به سرزمینی که در پشت آن کوههای رؤیایی، انتظارم را میکشید.
🔗 متن کامل در این صفحه
#امام_رضا
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🌐 شبکهی نویسندگان حوزوی از #پویش_نوشتن تا #جهاد_روایت
🔸صفحه مرکزی «نویسندگان حوزوی»
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔸صفحه «افکار بانوان حوزوی»
https://eitaa.com/joinchat/666566766C3a95d83645
🔸صفحه «شاعران حوزوی»
https://eitaa.com/joinchat/3921805394C8402216852
🔸صفحه «همنویسان»
https://eitaa.com/joinchat/2477260908C5a78446aac
🔸 صفحه نویسندگان خراسان رضوی
https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
✔️ از حضور فضلا و نخبگان نویسنده در جمع نویسندگان حوزوی و کانون مدادالفضلاء استقبال میکنیم؛ تا #هم_نویسی را تجربه کنیم.
#قرارگاه
#جهاد_روایت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✍️✍️✍️و این پویش ادامه دارد ....
🗒 عبور ممنوع! | نگاهی بر پدیده خودکشی
✍️ محمد هادی سمتی در هفته نامه افق کویر نوشت:
انسان هنگامی که پا بر روی کره خاکی می گذارد تنها به خودش تعلق ندارد و حقوق گوناگون اجتماعی را باید ایفا کند. از جمله حقوق توجه به حفظ امنیت روانی در جامعه و ارتقاء سطح امید آفرینی در بین مردم است.
خودکشی به عنوان یک اختلال روانی در اسلام به شدت مورد نهی قرار گرفته است؛ زیرا علاوه بر آن که انسان مالک جان خودش نیست و حق ندارد با دست خودش مرگ را رقم بزند، وظیفه دارد دیگران را نیز از مرگ نجات بدهد. بنابر این اقدام به خودکشی در حقیقت دو پیامد منفی دارد؛ یکی هلاکت انسان و دیگری ایجاد تزلزل در سایر انسان ها و دین چنین اجازه ای را صادر نکرده است.
برای جلوگیری از خودکشی آدم ها نیازمند تقویت هویت فردی خود هستند و هویت نیز با توجه به منبع اصلی حیات انسان ها یعنی خداوند متعال افزایش می یابد.
به هر میزان که افراد یک جامعه نسبت به نیازمندی خود به ارتباط با عالم بالا دقت داشته باشند ، هویت نیز در سطح جامعه بهبود خواهد یافت.
از جمله عوامل جلوگیری کننده از خودکشی،صبر و بردباری در برابر مشکلات پیش رو است. فلسفه تأکید دین بر این که انسان در مسائل مادی به پایین دست خود نگاه کند و خودش را با کسانی که بیش از او دارا هستند مقایسه نکند ، پیشگیری از نا امیدی و کاهش آستانه تحمل است.
اگر افراد جامعه به صورت منطقی به جایگاه اجتماعی و میزان درآمد خود توجه داشته باشند و مانع از ایجاد فقر کاذب بشوند _یعنی به داشته های خود قانع باشند و تمایلات خود را بر اساس توانمندی ها مدیریت سازند_ آستانه تحمل در برابر مشکلات بالا خواهد رفت و امید به آینده تقویت می شود.
عامل دیگری که می تواند در کاهش خودکشی مؤثر باشد، برجسته سازی ناپسند بودن این پدیده در جامعه است و مردم باید تلاش کنند افرادی که دست به خودکشی می زنند مورد ترحم قرار نگیرند.
#خودکشی
#اجتماعی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
♦️ مهسا و چالش نگرش رئالیستی در مقابل امنیت متعالیه
✍️ حسین کاوه
🔹 در یک سال گذشته و در کش و قوس ماجراهای پسا مهسا هرچقدر که در حوزۀ امنیتی هزینه دادیم و به تبع آن توفیقات خوبی نیز داشتیم لکن در حوزۀ فرهنگی حاضر به هزینه دادن نشدیم؛ از این رو توفیقات آنچنانی نیز نداشتیم. مجاهدین انقلاب اسلامی در جبهۀ امنیتی خون دادند و امنیت آفریدند؛ اما بسیاری از مسئولین در جبهۀ فرهنگی حاضر نشدند اعتبار خود را خرج بکنند لذا قبح بی عفتی تا حد قابل توجهی شکسته شد.
🔸 در دانش سیاسی، قلمرو امنیت در مکتب رئالیستی بسیار مضیّق بوده و صرفاً مسائل نظامی و امنیتی که خطر جانی و مالی دارند را در بر میگیرد و در مکتب کپنهاگ نیز این قلمرو مقداری توسعه پیدا کرده و حوزههایی مانند امنیت اجتماعی، اقتصادی و غیره را البته در یک پارادایم مادی گرایانه منحصر به امور دنیوی شامل میشود. اما در مکتب متعالیه هم دغدغۀ امنیت دنیوی مورد توجه قرار دارد هم امتداد اخروی آن . . .
🔺 تنها راه ما برای برقراری امنیت همه جانبۀ عدالت محور که دنیا و آخرت مردم را تضمین کند و فرهنگ و اقتصاد و غیره را مانند حوزۀ نظامی ارتقاء دهد تمسک به احکام متعالی اسلام ناب محمدی است که بعد از انقلاب کبیر اسلامی نیز در مسائل مختلف خصوصاً حوزۀ نظامی، دفاعی و امنیتی کارآمدی آنها به تجربه نیز ثابت شده است تا جایی که دشمنان نیز با چرتکه پوزیتویستی کراراً به پیشرفت جمهوری اسلامی اقرار کردهاند.
✔️ متن کامل در این صفحه
#مهسا
#سکولاریسم
#علوم_سیاسی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
عملیات روانی و امنیت ملی.pdf
1.48M
⚠️ عملیات روانی و امنیت ملی
گزیده توییتها و مقالات تهدیدشناسی و آیندهپژوهی احمد قدیری
#کوتاه_نویسی
#جنگ_شناختی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#با_کاربراین
داشتم در پیاده رو قدم می زدم
این نوشته را در قسمت ورودی داروخانه دیدم؛
خیابان ارم، قبل از پاساژ قدس
ساده و شیوا ... و تاثیرگذار
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔻تبلیغ در روستا دشوارتر از مرجعیت
زین العابدین قربانی لاهیجی
روزی مرحوم آیت الله العظمی بروجردی سر درس فرمودند: من حاضرم ثواب صد روز عمرم را به شما بدهم و شما ثواب یک روز عمرتان را به من بدهید!
شاگردان عرض کردند: ثوابِ عمرِ ما چه ارزشی در مقابل عمر پر برکت شما دارد؟
فرمودند: من که از خانه میخواهم به مسجد اعظم جهت تدریس بیایم، زیر بغلم را میگیرند و به درشکه سوارم میکنند و برای بیش از هزار نفر از فضلا و مجتهدین درس میگویم که حرفهایم را میفهمند، ولی شما به روستاها میروید، پشت کوه که چه بسا با مسائل اولیه اسلام آشنا نیستند، آنان را با اصول اعتقادی و احکام اسلام آشنا میکنید و آنان را به راه راست هدایت میکنید و چه بسا آنها قدرتان را نمیدانند، طبعاً کار شما مصداقِ «افضلُ الاعمالِ احمزُها- برترین کارها، دشوارترین آنها خواهد بود.»
#تبلیغ
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
📰دکهی تیترخوانی
دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
#سواد_رسانه
#مهارت_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
27.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🍃 واکنش یک آیت الله از فیلمبرداری زندگیاش
📝 سید محمدمهدی رکنی حسینی، گزارشگر صدا و سیما
اواخر مهر ۱۴۰۱ بود که برای برگزاری کنگره تکریم آیتالله سید محمدمهدی خرسان به نجف اشرف مشرف شدیم.
دو نوبت به محضر آیتالله شرفیاب شدم؛ نخست، همراه با عموم علمای ایرانی شرکتکننده در کنگره و دومین بار صبح جمعه در روضه هفتگی که در خانهاش برگزار شد. روضهای بسیار ساده و باصفا که هنوز مزه شیرینش را احساس میکنم.
غیر از روضه، خانه ساده و تواضع ایشان برایم بسیار جالب توجه بود. در بدو ورود به منزل، هنگامی که فرزند گرامی ایشان دوربین را در دست ما دید، تأکید کرد که هیچ عکس یا فیلمی گرفته نشود و ما هم اطاعت کردیم. کمی بعد، بعضی از حاضران، برای گپ و گفت با آیت الله به نزدیک ایشان رفتند و کمکم گوشی ها از جیبها در آمد و عکسبرداری و فیلمبرداری شروع شد. من هم جرأت کردم و با گوشی لحظاتی از این دیدار را از پشت سر آیتالله ثبت کردم (که در فیلم بالا می بینید).
وقتی فیلم برداری های همراهان زیاد شد، آیت الله ناراحتی خود را ابراز کرد (اگر اشتباه نکنم مضمون سخنش این بود که برای چه فیلم می گیرید، یا اینکه این فیلم ها به چه دردتان می خورد؟). البته پرهیز از عکس برداری و فیلم برداری، تقریبا وجه مشترک علمایی بود که به دیدارشان رفتیم؛ چه در سطح مراجع تقلید چه پایین تر. اکراه شدیدی داشتند!
وقتی از آشپزخانه ساده خانه اش چند عکس و فیلم گرفتیم، باز هم فرزندشان خواهش کردند این کار را نکنیم. توضیح دادیم که برای انعکاس زندگی ساده ایشان این کار را می کنیم.
رضوان خدا بر او باد.
#علما
#نجف
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN