eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
479 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️دعوت به نویسندگی تربیتی همراه با مهارت‌افزایی از میان برادران و خواهران ساکن قم، بزرگوارانی که فرصت و آمادگی همکاری (پروژه ای) درزمینه با پرداخت را دارند، برای اطلاعات بیشتر به خصوصی بنده مراجعه فرمایند👇 @rajaaeiزمینه های فعالیت: ۱. نگارش متن و با موضوعات تربیتی؛ ۲. نگارش نگاره (کپشن) های تربیتی؛ ۳. نگارش کوتاه. ✅شرایط: ۱. توانمندی اولیه در نویسندگی؛ ۲. آشنایی اجمالی با مباحث تربیتی؛ ۳. دغدغه و علاقه به فعالیت در عرصه نوجوان؛ ۴. موفقیت نوشته نمونه بزرگواران در ارزیابی اولیه. ✅ مزایا: ۱. پرداخت متناسب با کیفیت نوشته بزرگواران؛ ۲. همکاران در ضمن خدمت؛ ۳. نویسندگان برتر در توسعه فعالیت مجموعه در سطح استان‌ها. @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
. 🖌 بوی فرار حقیت از حقیقت آیا نواندیش دینی می‌تواند در رسانه ملی برای مردم شبهه افکنی کند؛ اما برا
. 🔴 فکر علامه یا بازماندگان فکری علامه؟! خیلی خودمانی عرض کنم که مسأله مهم ما اهانت به فکر علامه نیست. مسأله اصلی ندانستن میدان بازی اصلاحات و روشنفکران از سوی بازماندگان فکری علامه و نخبگان انقلابی است. روشنفکران غربگرا دنبال بُرد در بازی رسانه هستند؛ زین رو به هر ابزاری که شده می‌خواهند شبهه آنها شنیده شود، هدفشان اقناع مخاطب است نه مهمان دیگرِ مناظره و یا گفت‌و‌گو! آنها اگر هم به مناظره‌ی جدی‌تر دیگری برای پاسخ به شبهه دعوت شوند؛ باز هم برنده هستند به سه دلیل: یک: مخاطبان برنامه اول(طرح شبهه)، لزوما مخاطبان برنامه دوم(پاسخگو بودن در برابر شبهه افکنی) نیستند. دو: روایت دوم ضعیف‌تر از روایت اول است. سوم: شبهه افکنان با شگردهای رسانه‌ای باز هم افکار عمومی را مدیریت می‌کنند؛ از بس سکوی سانسور و تقطیع و انتشار دارند. : باسوادهای انقلابی قم به ویژه اهالی مؤسسه امام سال‌هاست با ژورنالیسم اندیشه و فضای روزنامه‌نگاری بیگانه هستند؛ از شما می‌خواهم چند یادداشت‌نویس و سخنگویِ به روز و رسانه‌ای را نام ببرید. 🔸حرف نهایی قلمدون: نخبگان انقلابی ما در مناظرات رسانه‌ای، مخاطبان تلویزیون را مخاطبان فرعی می‌دانند و رقیب مناظره‌ای خود را مخاطب اصلی؛ اما روشنفکران سیاس و فرصت‌طلب و البته رسانه‌دان، مخاطبان تلویزیون را مخاطب اصلی می‌دانند و رقیب مناظره‌ای خود را مخاطب فرعی، چه بسا مخاطبان میدان بازنشر محتوا(در اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و...) را مخاطبان اصلی‌تر و رقیب مناظره ای را نادیده‌تر و محوتر می‌بینند.(هضم این پاراگراف سخت است چند بار بخوانید) 🔻اهالی حوزه و دانشگاه‌های انقلابی! گفتن از ما. انتخابات نزدیک است. شبهه فراوان. کمی بیدار شویم. آشتی با رسانه و تکنیک‌هایش درس اصلی‌تان باشد، پایین بیایید و گاهی شاگردی کنید. هر چند پیشینه نشان داده است باز هم سرتان را پایین می‌اندازید و راهی جام جم و کرسی‌های مناظره می‌شوید. @HOWZAVIAN
. ✍️ امر به نوشتن، امر به معروف است 🙏سپاس از جناب حدادپور که اشتیاق ایجاد می‌کنند. @HOWZAVIAN
⚪️ سوره ممتحنه،سوره ای برای امروز انقلاب ✍️ قدرت الله غلمانی 📌مبانی انقلاب اسلامی، از آیات و روایات گرفته شده است. این روزها متناسب با فضای انتخابات، هجمه فراوان شبهات از همه سو، مردم و به خصوص جوانان ما را تهدید می کند البته تهدید دشمنان همیشه برای انقلاب اسلامی وجود داشته و دارد اما در ایام انتخابات هجوم کینه های دشمنان به انقلاب اسلامی بیشتر از همیشه می شود چون ایران اسلامی در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار می گیرد،دشمنان سعی می کنند با القاء انواع و اقسام شبهات،مردم به خصوص جوانان باصفای ایران اسلامی را مورد بمباران های شبهات و نامید نمودن آنها از انقلاب اسلامی نمایند وبا تغییر در افکار مردم ،تمرکز ذهنی مردم را گرفته تا نتوانند یک حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.شناخت دشمن در این هنگام می تواند برای مردم ما بخصوص جوانان سرنوشت ساز باشد. 🔻یکی از کتاب‌های بسیار خواندنی در این ایام می تواند تفسیر سوره ممتحنه به بیان رهبر معظم انقلاب باشد . 🔸ویژگی های این سوره و شیوه بیان تفسیر و تطبیق بر این روزهای انقلاب اسلامی می تواند،خوراک فکری بسیار مفید و شوق آوری برای جوانان عزیز ما باشد. ✅مطالعه این کتاب را به همه شما بزرگواران سفارش می کنم. ✅این کتاب را می توانید از طریق انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ ونشر آثار حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی از طریق درگاه اینترنت یا فروشگاههای آنان تهیه فرمائید. جلسات تفسیر سوره ممتحنه در دوران ریاست جمهوری؛رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در چهار جلسه از سی ام مهر ماه تا بیست ویکم آبان ماه سال 1361 برگزار شده و تمامی 13 آیه این سوره را معظم له تفسیر کرده اند. 🔰ایشان درباره علت انتخاب این سوره و سوره های دیگری که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته می فرمایند: « علت اینکه اینجا را انتخاب کردیم این است که سوره های جزء 27 و 28 و این حدود،غالباً سوره های مدنی و از سوره هایی است که در مدینه طیبه بر پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله نازل شده ومربوط است به بعد از تشکیل حکومت اسلامی،یعنی مثل وضع کنونی ما. نوع مطالب و مسائلی که بعد از تشکیل حکومت برای یک جامعه لازم است با نوع مطالب و مسائلی که مربوط به حین مبارزه مردم برای تشکیل حکومت اسلامی است فرق می کند،کما اینکه شما در جامعه خودمان هم این را مشاهده می کنید.امروز شما یک مسائلی دارید که این مسائل قبل از بهمن 57 برای شما وجود نداشت،مطرح نبود آن روز مسائلی داشتید که امروز برای شما مطرح نیست.مثلاً مسئله منافقین و مسئله نفاق،مسئله عدالت اجتماعی،مسئله حکومت،مسئله جهاد در جبهه های جنگ و ده ها مسئله از این قبیل،مسائل عمده بعد از تشکیل حکومت است این مسائل همان مسائلی است که در آیات مدنی بیشتر به آنها پرداخته شده » 🔰رهبر معظم انقلاب درباره تعیین حد و مرزها در مقابل دشمن پیرامون معرفی سوره ممتحنه فرمودند: «در این سوره خدای متعال به ما می آموزد که حدود و مرزها را در برابر دشمن گم نکنیم، در مقابل دشمن نرمش نشان‌ ندهیم ودشمن را آن چنان که هست ،دشمن بدانیم زیر اگر یک جامعه یا یک نظام یا یک فرد در برابر دشمن نرمش به خرج بدهد، دشمن او را از موضعی که دارد و از راهی مه می رود گمراه خواهد کرد واگر دستش برسد او را نابود خواهد کرد.دشمن رحم نمی کند،نشناختن دشمن و عدم توجه به دشمنی دشمن یکی از بلاهای بزرگ افراد و اجتماعات است. حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه پیرامون تأثیر این دشمن شناسی می‌فرماید: «من وقتی که به این آیات شریفه نگاه می کنم و این سوره را می خوانم احساس می کنم که گویی این سوره متعلق به زمان ماست و به شما قطعاً وصادقاً عرض کنم که در دوران اختناق هم وقتی این سوره را می خواندم همیشه احساس می کردم که این سوره مال آن زمان است از این سوره نیرو می گرفتم و در مقابل دشمن،حادتر و مستحکم تر می شدیم امروز هم اگر که انسان به این سوره دقت بکند در مقابل دشمن مستحکم تر می شود. @HOWZAVIAN
⚡️واکنش عجولانه آیت الله در هیاهوی دین‌ستیزی نقد تحقیرآمیز آیت الله علیدوست به آقای مهدی جمشیدی جای تعجب و دور از انتظار بود. به راستی وقتی یک انقلابی فعال و کنشگر مورد حمله گفتمانی جریان دین‌ستیز قرار می‌گیرد، آیا سزاوار «زخم زبان» خودی‌ها است؟ ای کاش پدرانه رفتار کنیم و الا باید «ریزش دینداران» را گردن بگیریم. پ.ن: موضع اخیر استاد علیدوست و جمشیدی را 👈 اینجا بخوانید @HOWZAVIAN
هدایت شده از 🍃 شاعران حوزوی 🍃
🔴 سوم دی‌ماه سالگرد آغاز عملیات کربلای ۴ برای ۱۷۵ شهید غواص و خط‌شکن، شهدای مظلوم و سرافراز کربلای ۴ که پس از حدود سه دهه، در خردادماه ۱۳۹۴ و دراثنای خیانت‌های دولت غرب‌زده و کدخداپرست به یاری رهبر آمدند، سرودم. 🌷صدوهفتادوپنج تا مجنون قلمم را به دست می‌گیرم، بنویسم حماسه را موزون کربلای چهار یعنی عشق، کربلای چهار یعنی خون باز هم نسل نورآشامان، پا نهادند در صف پیکار غیرت و عزت و شرف در دست، در سر اما هوای عشق و جنون در دل و جانشان هوای حسین، روی لب‌هایشان گل لبیک همه دلدادگان روح‌الله، در رکاب ولیّ کشیده ستون صف کشیدند مست جام ولا، راهپویان سیدالشهدا کربلا خاکریز اول بود، بعد از آن قدس و کشور زیتون حمله با رمز "یا محمد" بود، از رسول خدا مدد جستند لبشان هم علی علی می‌گفت، شیرها آمدند تا جیحون رسته از خویش عاشقانه زدند، دست در دست هم به موج خطر دل به دریا زدند همرزمان، رفت موسی و در پی‌اش هارون این‌طرف سامری خیانت کرد، آن‌سو آواکس‌ها خبر بردند شیرمردان حمایتی نشدند، حجم آتش شد از توان بیرون تیر و خمپاره، راکت و موشک، از زمین و از آسمان می‌ریخت دشت روشن شد از منوّرها، عاشقان را عدو کشید به خون یک‌به‌یک، دسته‌دسته گردان‌ها، همچو برگ خزانی افتادند رمل شد بستر شقایق‌ها، دشت از خون لاله‌ها گلگون تیرها می‌نشست بر تن‌ها، ذکرشان یاحسین و یازهرا سرخ می‌شد ز خون غواصان، آب اروند و دجله و کارون بین "امّ‌الرّصاص" و شط آن شب، گودی قتلگاه دیگر شد پیش آن راست‌قامتانِ شهید، سجده می‌کرد ماه در گردون سه دهه در سکوت خوابیدند، مثل اصحاب کهف دور از شهر ما پی آب و نان خود بودیم، در پی کسبِ مال روزافزون باز هم بوی غربت حیدر، باز هم بوی عافیت‌طلبی شده فرعون مرد خاطره‌ها، یکی هامان شده یکی قارون یکی آمد ولی به‌جای خدا، بر لبش نام کدخدا دارد چشم او هم به دست شیطان است، نه که بر قدرت و توان درون شده "امّ‌الرّصاصِ" ما "لوزان"، جنگ رفت از "بُواریَن" به "وین" باز هم بوی فتنه می‌آید بوی برداشت‌های گوناگون صدوهفتادوپنج مروارید، ناگهان سر ز گِل برآوردند غیرت و عزت و شرف در دست، ولی از غربت علی محزون خواب بودیم ما که مژده رسید، دل لیلی‌وشان دوباره تپید خبر آمد ز راه می‌آیند صدوهفتادوپنج تا مجنون آمدند و دوباره پر کردند شهر را از طنین عزتشان تا که رسوا کنند خائن را، تا که باطل کنند این افسون بوی آن سال‌ها دوباره گرفت، شهر خاموش و خواب و غم‌زده را پیکرِ کوچکِ بزرگ‌دلان، شهر ما را دوباره کرد مصون گرچه با دست بسته آمده‌اند، گره از کار بسته بگشایند کاش ما را کِشند غواصان، با خود از موج فتنه‌ها بیرون گر بپرسد کسی ز خط‌شکنان، چیست اکنون پیامتان؟ شاید با لب تشنه یک‌صدا گویند جمله‌هایی شبیه این مضمون: دل به دریا زدیم ما آن روز، چون به امر ولیّ بلی گفتیم ما همیشه مطیع مولاییم، با همین عزم آمدیم اکنون یاد آن بت‌شکن بخیر که گفت: "خط سرخ شهادت [ای مردم] خط آل محمد و علی است"، ما هم این را نوشته‌ایم به خون باز هم قاطعانه می‌گوییم راه عزت فقط همین راه است راه جنگ و مبارزه با ظلم، جنگ تا رفع فتنۀ صهیون پروتکل، قطعنامه‌ها، تحریم، پشت هم از گزینه‌ها گفتن همه فریادِ عجزِ شیطان است، دشمن حقه‌باز و پست و زبون عزت ما فقط به ایمان است، نه به میز مذاکره با غرب جز به تسلیم ما رضا نشود کدخدای همیشه بی‌قانون چشمتان بر لب علی باشد، پایتان در خط ولیّ باشد راه عزت فقط مقاومت است، تکیه بر قدرت و توان درون @shaeranehowzavi
🌕 رسانه "فکرت"به مناسبت سالروز رحلت علامه برگزار می‌کند: 📍 گفت‌وگومحور با عنوان؛ ☑️ "مردم در منطق آیت‌الله مصباح" ✔️واسازی کج‌روایت‌های دگراندیشان؛ ناظر به مباحث دکتر سید صادق حقیقت باحضور 👤 مهدی جمشیدی؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ✔️ همراه با پرسش‌وپاسخ طلاب و‌ دانشجویان ⏰ چهارشنبه ۶ دی؛ ساعت ۱۷:۳۰ 🏫بلوار بسیج نبش تراب نجف زاده، ساختمان فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔴 فقه وِبِری، رمز انفعال اجتماعی حوزه! ✍️ علی عسگری، دانش پژوهش علوم اجتماعی شاید برای برخی این سوال پدید آمده باشد که چرا اساسا حوزه نسبت به کنش‌های اجتماعی در زمانه‌ی حاضر و مخصوصا نسبت به مسائل اقتصادی و فرهنگی یا رویکرد مهاجمانه ندارد و یا اصلا رویکردی را اتخاذ نکرده است؟ به نظر شاید بتوان جواب این سوال را در نظریات شیخ انصاری(ره)، کتاب مکاسب، بخش مکاسب محرمه، نوع دوم در مسئله‌ی ثالث و ایضا قسم ثالث اشاره کرد. آنجاکه شیخ معتقد است در بیع هیأت مشترکه چنانچه اگر شما به خمار(سازنده‌ی خمر) انگور نفروشید_چون می‌دانید که اگر از شما بخر خمر می‌سازد_ و او از دیگران بتواند انگور خود را تهیه کند، بر شما اشکالی نیست که انگور را به او بفروشید. این نظر بدین معناست که وقتی می‌تواند خمار به غیر از شما از دیگری انگور بخرد و خمر درست کند دیگر نتیجه‌ی مطلوب شما که اجرای حکم الهی یعنی نساختن خمر بوده است، محقق نشده. پس اگر می‌دانید که غیر از شما فروشنده‌های دیگری هستند که دغدغه مندی اجرای حکم الهی را ندارند و می‌فروشند، اشکالی ندارد که شما هم بفروشی چون نتیجه‌ی مطلوب شما حاصل نمی‌شود. به عبارت ساده‌تر، ملاک حاصل شدن نتیجه‌است نه انجام وظیفه. برای همین اگر تنها کسی که در شهر انگور می‌فروخت، شما بودید(یعنی علت تامه‌ی بیع شما بودید) آنگاه است که بیع انگور به خمار حرمت پیدا می‌کند! عین همین نظر در بیع سلاح به کافر وجود دارد، شیخ در آنجا برخلاف دیگران به علت عدم وجود دلیلی مبنی بر نفروختن سلاح به کافر، آنرا جایز می‌داند ولو اینکه بایع قصد تقویت جبهه‌ی کفر را نداشته باشد! البته نا‌گفته نماند که شیخ، نظر عرف را در بیع هیات مشترکه لحاظ می‌کند اما اساسا قصد بایع را قطع نظز از همه‌ی آنها می‌داند. چیزی که از نظریه‌های شیخ به مشام می‌رسد، به نظر مبانی عقلانیت بروکراتیک ماکس وبر است که به تعبیر اساتید علوم اجتماعی، عقل محاسبه‌گر و یا به تعبیر علامه طباطبایی(ره)، انسان اجتماعی که به دنبال سود و زیان خود است؛ با قطع نظر از اینکه اساسا تکلیف اجتماعی او در قبال هم‌نوع خود، مخصوصا در زمانی که پای انتشار هویت دینی در زیست اجتماعی به میان باشد، چه هست یا چه نیست! عناصری که در نگاه شیخ لحاظ شده است همان عقل محاسبه‌گر و یا انتلکتوئلی ماکس وبر است. همان عقلی که نظام اجتماعی را نمی‌تواند جز دو دو تا چهار تا کردن‌ها فروض دیگری را در نظر داشته باشد. این راکد بودن اندیشه نسبت به احتمالات اجتماعی، نظام اجتماعی اسلامی را دچار هرج و مرج می‌کند و از قضا به تقویت پلورالیسم اجتماعی ضریب می‌دهد. @HOWZAVIAN
. 🔻اعتیادی مبارک ✍️عبدالله احمدی 🔹یکی از عزیزان میگفت یکی از آشنایانشان دختری بود که در کودکی وقتی به مدرسه رفت به شدّت بی تابی میکرد! از مدرسه تماس میگرفتند که بیایند او را به خانه برگردانند! همینکه به خانه و پیش پدرش میرسید آرام میشد! 🔸پزشکان تشخیص دادند این دختر بچّه معتاد شده! چون معمولا در خانه شان بوی تریاک پدرش بلند بوده! همین است که وقتی پیش پدرش می رود و بوی تریاک به مشامش میرسد آرام میشود! گویا محیط های دیگر برایش آن آرامش را ندارد! 💡به ذهنم خطور کرد مجالست با محیطها و انسانها پاک هم همینطور است! همه ی ما نیاز داریم که همواره در معرض چنین رایحه های دل انگیزی قرار بگیریم! 🔹آدم از آنجایی که اصلا فکرش را نمیکند کم کم معتاد عطر معنویّت آنها میشود! خودش هم نمیداند که معتاد شده! طوری میشود که وقتی از آنها دور میشود احساس آرامش ندارد! 🔸مشکل بسیاری این است که از کودکی و محیط خانه این اعتیاد خوب را پیدا نکرده اند! اگر از همان ابتدا خانه هامان را معطر به تلاوت قرآن و ذکر اهل بیت و اخلاق نیک میکردیم فرزندانمان به سادگی به محیطهای آلوده خو نمیگرفتند! 🔹برنامه ای هم برای شرکت در محافل ذکر اهل بیت و همینطور زیارت و خواندن زیارت نامه هایشان داشته باشیم! تا کم کم معتادشان شویم! اعتیادی نورانی و مطهر! سعی کنیم روزانه زیارت جامعه صغیره را با توجه در خلوت ترک نکنیم! 🔸کم کم در طول شبانه روز دلمان تنگ میشود و میخواهیم به هر بهانه ای باز روی به آستان آنها کنیم و با بلند شدن رایحه ی ذکرشان آرامش بگیریم! این محبت و اعتیاد انسان را در دنیا و آخرت بیمه میکند. @HOWZAVIAN
♦️ سریع قـاطع ویرانگر ✍️ حسین کاوه 🔹 ترور سیدرضی توسط اسرائیل آن هم در شرایطی که این رژیم شدیدا در زیر فشار افکار عمومی و باتلاق غزه گرفتار است دهن کجی به محور مقاومت بود. 🔸 اگر انتقام سخت ما سریع، قاطع و ویرانگر نباشد نه تنها نیروها و حامیان جبهه مقاومت مغموم بلکه صهیونیست‌ها به شدت گستاخ خواهند شد. @HOWZAVIAN
. ▪️«شهادت یک فرمانده بی‌مرز» ✍آمنه عسکری منفرد چهار سالی می‌شود! درست چهار سال است وقتی روزهای پاییز می‌گذرد و به شروع زمستان نزدیک می‌شویم، اندوهی سنگین قلبمان را به تپش و اضطراب در می‌آورد، اضطرابی از جنس اضطرابهای شبهای جمعه، ساعت ۱:۲۰ نیمه شب. همان ساعتی که پلی از جنس نور از آسمان به زمین کشیده شد و خیل ملائک به استقبال سردار مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی‌المهندس آمدند و آنها را تا عرش اعلا، بالا بردند. امسال نُه روز مانده به سالروز شهادت سردار دلها، باردیگر آسمان آغوشش را به روی سرداری دیگر از جبهه‌ی مقاومت باز کرد که همرزم و همنشین شهید سلیمانی بود و چون او سالها به دنبال انجام خدمت در راه گسترش اسلام و فرهنگ مقاومت بود؛ زمانی در جبهه‌ی دفاع مقدس ودیر زمانی است در جبهه‌های دفاع از حریم حرم حضرت زینب (سلام‌الله علیها). https://eitaa.com/afkarehowzavi/2688 ▪️«زخم های خوب نشدنی» ✍طیبه فرید «آب را جيره بندي کرده‌ايم. نان را جيره‌بندي کرده‌ايم. عطش همه را هلاک کرده. همه را جز شهداء که حالا کنار هم در انتهاي کانال خوابيده اند» خدا رحمتش کند. فرکانس صدای امیر حاج امینی هیچوقت توی کانال‌های مغزم کَم نمی‌شود. دوست دارم بگویم کجایی که ببینی وسط این توسعه زدگی، حسّ زندگی را هم جیره بندی کرده‌ایم. روحمان سوراخ سوراخ شده. از دی ماه بدم می‌آید.کاش دستی از آستین غیب پیدا می‌شد و از بین روزشمارهای دنیا صفحات دی ماهش را می‌کَند. آن اول‌ها فقط بیست و هفتمش را دوست نداشتم اما حالا اولش را، وسطش را ، آخرش را، صبحش را عصرش را سحرش را همه‌اش را دوست ندارم.دی ماه پر از زخم‌های کاریست. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2690 ▪️«می‌ترسیم» ✍زهرا سبحانی می‌ترسیم. خیلی وقت است که دیگر از گفتن احساس‌مان می‌ترسیم. از باید و نبایدهای بی‌اساس فضای مجازی که، خِرمان را می‌چسبد و ولمان نمی‌کند! می‌ترسیم که نکند متهم به بی‌بصیرتی، عجول بودن و حتی نفهم بودن، بشویم. جگرسوخته به تماشا نشسته‌ایم و دم نمی‌زنیم. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2691 ▪️زخم‌های نورانی ✍کبرا خالقی ۱. مکتب سلیمانی که برپایه‌ی صدق و اخلاص بنا شده است، همان ادامه‌ی مکتب امامین انقلاب اسلامی و اوصیاء و انبیای الهی است. این صدق و اخلاص همان سرمایه‌ی وجودی انسان‌های توحیدی‌ست که به راستی بر عهد خود ایستادگی کردند و مخلصانه در راه خدا جان، مال، آبرو هر آنچه که امانت در نزدشان بود نثار و ایثار کردند. از صفات ارزشمند حاج قاسم این است که در این راه پربرکت هنوز هم دستان مبارک دوستان اهل مقاومت خود را می‌گیرد و آنان را نیز به حیات طیبه می‌رساند. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2692 ▪️اسم‌ها از آسمان می‌آیند ✍فاطمه میری‌طایفه‌فرد نمی‌دانم حال مادرش چگونه بود که او را رضی نامید، شاید خوابی، شاید رویایی، حتما آرزویی بزرگ مثل سید رضی بودن فرزندش، مثل او پا در رکاب ولایت بودن. اسم‌ها از آسمان می‌آید، از پیش خدا. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2694 @HOWZAVIAN
🔰ام البنین ✍️سیدعلیرضاموسوی ام البنين عليها السلام تعلّمنا ان الانسان مايتخلّد بشهادته ولا بنسبه ولا بأهله ولا براتبه ، يتخلّد بحبه للحُسين عليه السلام ، اختارت تحب الحُسين وتتعلق بالحُسين وتربي أولاد للحُسين ويصير هو فقط محور حياتها ، والنتيجة أصبحت باب للحوائج ومقصد للحيارىٰ وماكو شخص ماقرا الفاتحة لروحها وما انقضت حاجته . بانوی گرامی ام البنین سلام الله علیها به ما می آموزد که انسان بواسطه نسب یا خانواده و یا پول یا چیز دیگر جاودانه نمی شود بلکه بواسطه عشق به امام زمان خود ماندگار می شود. ارادت و عشق ایشان به امام حسین علیه السلام و دلبستگی به فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها یکی از صفات بارز این بانوی گرامی است.همچنین ایشان ، فرزندان خود را به هدف یاری و نصرت امام حسین علیه السلام تربیت کرد . و تنها امام حسین علیه السلام، محور زندگی او شد و در نتیجه مقصدی برای سرگشتگان شد و کسی نبود که برای روح ایشان فاتحه ای نثار نکند و حاجتش برآورده نشود. @HOWZAVIAN
🔳 بانو ✍️ مهدی طاهری انسان ها گاهی و گاهی ؛ گروه اول فی سبیل الله حرکت کرده و بذل جان نموده اند؛ گروه دوم اما فی مرضات الله قربانی داده اند؛ یکی جان فدا می کند و دیگری فدایی می‌دهد؛ این را نمی دانم که عظمت کدام بیشتر است لکن قرآن کریم مسیر فی سبیل الله را این گونه بیان می فرماید: «مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ ۗ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَنْ يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ» مَثَل آنان که اموالشان را در راه خدا انفاق می کنند، مانند دانه ای است که هفت خوشه برویاند، در هر خوشه صد دانه باشد؛ و خدا برای هر که بخواهد چند برابر می کند و خدا بسیار عطا کننده و داناست. و پیرامون حرکت در جهت مرضات الله می فرماید: وَمَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَتَثْبِيتًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ كَمَثَلِ جَنَّةٍ بِرَبْوَةٍ أَصَابَهَا وَابِلٌ فَآتَتْ أُكُلَهَا ضِعْفَيْنِ فَإِنْ لَمْ يُصِبْهَا وَابِلٌ فَطَلٌّ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ و مَثَل (صدقات‏) كسانى كه اموال خويش را براى طلب خشنودى خدا و استوارى روحشان انفاق مى كنند، همچون مَثَل باغى است كه بر فراز پشته‏ اى قرار دارد (كه اگر) رگبارى بر آن برسد، دو چندان محصول برآورد، و اگر رگبارى هم بر آن نرسد، بارانِ ريزى (براى آن بس است‏)، و خداوند به آنچه انجام مى‏ دهيد بيناست‏. مقام حضرت علیها السلام را چگونه می توان توصیف کرد که هم برای حسین علیه السلام قربانی داد و هم برای او قربانی شد همه فی مرضات الله!!! فرموده اند علیها السلام آن قدر برای حسین گریه کرد تا چشمانش نابینا شد... او همواره باور داشت اولادی و من تحت الثری بفداء الحسین... تاریخ عاجز است از نمایش چنین بانویی در همه تمدن ها... توسل به این بانو با هدیه صلوات مجرب است... این است مقام این است مقام این است مقام شب رحلت حضرت ✅کانال نویسندگان حوزوی(چهارمحال بختیاری) /به ما سر بزنید✅ https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
🌹 شهید سیدرضی و چند نکته ✍️ عباس بابائی ۱) اگر آه تو از جنس نیاز است در باغ شهادت باز، باز است. ۲) برای شهادت باید وسط میدان و اهل قیام بود. ۳) اقتدار جمهوری اسلامی نه با فلان مدیر پرمدعا، که با سربازان و سرداران گمنام به‌دست آمده است. ۴) انقلاب اسلامی تراز شهدای ایرانی را بین‌المللی و تاریخی کرد. ۵) اسرائیل سگ زنجیری آمریکا و در کنار صاحبش دشمن درجه یک ملت ایران است. ۶) برخلاف نگاه عده‌ای، انتقام سخت در حال وقوع است؛ آمریکا در منطقه به ذلتی گرفتار شده که حتی به یمن هم نمی‌تواند پاسخ بدهد. ۷) ای‌کاش می‌توانستیم اسطوره‌های خودمان را به فرزندان کشورمان درست و بهنگام معرفی کنیم! ۸) غربگرایان وطنی شادمانی اندکی دارند؛ چون می‌دانند هر گام ولی‌نعمت‌شان، چند گام جبهه‌ی مقاومت را به‌دنبال خواهدداشت. ۹) غالباً شهیدان و شهادت‌هایی این‌گونه، یا بلایی را از سر امت رفع می‌کنند یا مانع آمدن بلایی می‌شوند! ۱۰) جهت شادی روح شهید سیدرضی و فرمانده‌ی دلاورش سیدالشهداء مقاومت حاج‌قاسم عزیز و تمام مدافعان گمنام حرم اهل‌بیت و حرم جمهوری اسلامی حمد و سوره‌ای هدیه بفرمایید. @HOWZAVIAN
🟢 از «مسأله‌محوری» تا «مسأله‌گزینی» ✍️ احمدحسین شریفی هر پژوهشی علی‌القاعده واکنشی علمی در برابر مسأله‌ای است. به تعبیر دیگر، «مسأله‌محوری»، از ذاتیات هر نوع پژوهشی است. اما آنچه که مهم است، «مسأله‌گزینی» است. آنچه که ارزش و اعتبار پژوهش را مشخص می‌کند، نوع مسأله‌ای است که دنبال می‌شود: هر کجا مشکل، جواب آن جا رود هر کجا کشتی‌ است، آب آنجا رود اینکه آیا آن مسأله از «مسائل واقعی» است یا مسأله‌ای توهمی و خیالی است؟ و اینکه آیا حل آن نیازی از نیازهای فردی و اجتماعی و تمدنی را تأمین می‌کند یا صرفاً یک نیاز و دغدغه کاملاً شخصی است؟ حقیقت آن است که خود مسأله‌گزینی هم نیازمند پژوهش است. نیازمند دانش گسترده است: هم سؤال از علم خيزد هم جواب همچنان که خار و گُل از خاک و آب «درگیر شدنِ متخصصان و حتی دانشجویان علوم انسانی با مسائل و چالش‌های کشور»، از مهم‌ترین شرایط احساس نیاز به تحول در و علوم طبیعی است. @HOWZAVIAN
. ام‌البنین یعنی ... @HOWZAVIAN
🔻در آغوش اشباح ✍️ مرتضی بذرافشان در تصاویر دیدید و شنیدید که من _جوی بایدن _بعد از سخنرانی ام، کسی را که دیده نمی شد به گرمی در آغوش فشردم و بوسیدم و بعد از چند حرکت پانتومیم و در میان خنده ی حضار، جایگاه را ترک کردم؛ لطفا زود قضاوتم نکنید و بر خواب آلوده گی یا فراموشی ام صحه مگذارید؛ آنقدرهم خرفت نیستم، ترامپ خوشحال نشودبهتر است. آخه در ایران هم مسبوق به سابقه است ؛ روزگاری رییس جمهوری بنام احمدی نژاد، از این شیرین کاری ها، زیاد از خود نشان می داد؛ نماز جماعت ایشان بدون پیشنماز، یا بشقاب اضافی سر سفره، برای فردی نامرئی، یادتان که نرفته؛ توهم، ارتباط با اجنه ویا دیگر اشباح آسمانی؛ کدامیک؟ از مشایی بپرسید که در اوین آب خنک می خورد؛ بگذریم. بعضی می گویند این تز و نوعی سبک انتخاباتی است برای جلب توجه و تاثیر گذاری بر رای مردم، یحتمل؛ وقتی ترامپ با دیوانه بازی، ریگان با هنرپیشگی، خاتمی با لبخند و دوره دوم با گریه، محمود خان با بگم بگم و حسن جان با یک کلید جادویی، بر صندلی ریاست نشستند، من خل و چل که نیستم؛ بلدم با صحنه سازی و آغوش کشیدن آنچه چشم شما، از دیدن آن عاجز است پیروز انتخابات شوم، کمی صبور باشید! چه میدانم، عده ای ربط دادند به فشار عصبی و ضربات مغزی یمانی ها و خراسانی ها و موشکهای نقطه زن و حمله به پایگاهها و کشتی ها و ناوهای ما در باب المندب و دریای سرخ و سفید و ائتلاف ناموفق " نگهبانان سعادت" ضد حوثی ها، که خواب را از من ربوده؛ شبها با چند بسته قرص خوابیده؛ روزها حین سخنرانی چرت می زنم؛ ترامپ که میگوید جوی خواب آلود بی جا نگفته؛ گاهی وسط جلسه سران ، از حواس پرتی بلند میشوم و میروم سراغ رییس جمهور چین که دشمن ماست، الی ماشالله از این خل بازی ها؛ فکر و خیال موشک های نقطه زن و قاره پیمای ایرانی ، سیستم بدنی ام را به هم ریخته؛ البته این احتمالات، گمانی زنی است همه یا هیچ کدام، فعلا سکوت می کنم. بهتر است قضاوت را واگذارم به مردم آمریکا؛ سر صندوق رای ؛ آخرین نظر سنجی نشان داده ۵۱ درصد جوانان ما، خواهان نابودی اسراییل شدند؛ آماری تکان دهنده و نگران کننده؛ این به معنای پیروزی حماس وایران است و نشان دهنده ی تمایل روز افزون مردم به اسلام ؛ گرایش زنان مابه حجاب هم دلیلی دیگر ؛ آفتاب آمد دلیل آفتاب؛ آیا انقلاب جهانی در پیش است؟ وای ! آن وقت سر وکله شورای نگهبان و نظارت استصوابی، بیخ گوش کاخ سفیدبرای انتخابات ۲۰۲۴! تازه شنیدم آقای جنتی در ۱۰۱ سالگی بعدازفوت همسرش، برای بارسوم ازدواج کرده، مبارکه، گل بود به سبزه هم آراسته شد! تمام. @HOWZAVIAN
پاسخ به "اتهامات دکتر حقیقت علیه علامه مصباح" در قم با حضور دکتر مهدی جمشیدی و جوانان حوزوی و دانشگاهی @HOWZAVIAN
. 🖍برچسب‌زنی؛ کنشی غیر عالمانهمحمد نخعی اخیرا یکی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی [آقای ابوالقاسم علیدوست] در جلسه تفسیر قرآن! درباره عضو دیگر هیئت علمیِ همین پژوهشگاه [آقای مهدی جمشیدی] اظهار داشت: «مثل کسانی که از طریق حل جدول باسواد می‌شوند.»؛ این ادعا موجب بروز احتمالات قابل بررسی است که اشاره می‌شود: احتمال اول اینکه واقعا آقای جمشیدی رزومه علمی قابل توجهی ندارد و عضویت وی در هیئت علمی پژوهشگاه بدون حساب بوده که با فرض صحت این ادعا مشروعیت پژوهشگاه به علت جذب یک عضو بدون صلاحیت، مخدوش گردیده و آیت‌الله رشاد بر ساختاری نامشروع مدیریت دارد. احتمال دوم اینکه اساسا رویه جذب در پژوهشگاه مبتنی بر روابط غیرعلمی و عضویت در آن بدون ضوابط است که قاعدتا این رویه، شامل عضویت جناب علیدوست هم می‌شود. احتمال سوم اینکه نه مشروعیت ساختار پژوهشگاه مخدوش است و نه عضویت در آن بدون ضابطه است و اظهارات جناب علیدوست درباره آقای جمشیدی اتهامی بدون دلیل است و این گونه اظهار نظر و برچسب‌زنی مبتنی بر ضعیف بودن قوه استدلال و رقیق بودن ملکه عدالت است. با کمترین جستجو در رابطه با رویه جذب در پژوهشگاه و همچنین بررسی رزومه علمی آقای جمشیدی، نتیجه‌ای که بدست می‌آید خلاف انتظارات از یک چهره حوزوی و آن هم تقویت احتمال سوم است؛ لذا از جناب علیدوست با کسوت پیامبرانه تقاضای اصلاح رویه و اتخاذ سلوکی صالحانه و برخوردی ناصحانه در میدان نقد علمی داریم. @HOWZAVIAN