💐 فاطمه ای دیگر
✍️ م.حیدریان منش
هوای مدینه حسابی گرم بود، اما شوق دیدار امام و یافتن پاسخ سوالها فکر استراحت را از ذهنشان دور کرده بود شترها و بار و بنه را به کسی سپرده و شتابان در کوچه های مدینه راه افتادند
به در خانه رسیدند انگار تازه جوان شده بودند نفسی کشیدند
یکی گفت ای جانم به فدای شما و کوبه در را زد شاید هم با هم زدند
خادم در را باز کرد از سر و لباسشان معلوم بود که اهل مدینه نیستند
باروی گشاده ایی گفت برای دیدن آقایمان موسی بن جعفر آمدید
لبخند به لبشان نشست گفتند آری از راه دوری هم آمده ایم
خادم گفت اما ایشان نیستند
یکی گفت اما پرسش هايي هم داشتیم
خادم که غصه را در چهره شان دید گفت ان شاءالله تا در مدینه هستید امام برمی گردند
یکی گفت ان شاءالله اما اگر برنگردند جواب مردم را چه بدهیم؟
حضرت معصومه صدایشان را شنید فرمودند من سوالات را ببینم و بعد فرمودند فردا بیاید و جواب ها را بگیرید
یک شب را در مدینه سپری کردند به امید اینکه امام و مولایشان آمده باشد به در خانه حضرت رفتند اما هنوز امام برنگشته بود جواب سوالها را گرفتند و پر از اندوه ندیدن حضرت به سوی خانه هایشان برمی گشتند
در بین راه صدای کاروانی می آمد حرکت را آرام کردند تا شترها رم نکنند کسی صدا زد کاروان موسی بن جعفر است با خوشحالی دور مرکب حضرت حلقه زدند بعضی اشک می ریختند کسی ماجرا را بازگو می کند و حضرت سوالات را به همراه جواب می گیرند تا مطالعه کنند نگاه می کردند و چهره شان گل انداخته بود بعد از مدتی اشک هم در چشمانشان حلقه زد و فرمودند فداها ابوها فداها ابوها فداها ابوها
در ذهن یکی صدای امام انعکاس گرفت یاد قصه خطیب نماز جمعه شان افتاد که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله سه بار در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند فداها ابوها و با خودش گفت اسم دخترم را معصومه می گذارم و خودم بارها و بارها این داستان را برایش تعریف می کنم.
#قم
#حضرت_معصومه
#میلاد_حضرت_معصومه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 کتاب «عیون أخبار الرضا» بزرگترین غایب حرم امام رضا(ع)
✍️ قاسم یزدانی مقدم
از تلاشهای کفار نحس بگذریم که همیشه ی تاریخ خواسته اند با دهانهای نجسشان نور خدا را خاموش کنند( سوره صف آیه۸). اعمال پلید و متعفن آنها را وانهید که "از کوزه برون همان تراود که در اوست"( سوره إسراء آیه ۸۴). اما درین سوی هم عملکرد آستان قدس در شناساندن امام رضا علیه السلام می توانست خیلی بهتر باشد. مثلا یکی از ابتدایی ترین کارها برای شناساندن حضرت، معرفی و عرضه #کتاب_عیون_أخبار_الرضا، در قفسه های کتب مناجات و ادعیه حرم مطهر است. همچنین برگزاری جلسات متنوع علمی در حرم، به محوریت این کتاب که نوشته ی عالم گرانقدر اسلام، مرحوم شیخ صدوق رحمه الله علیه است. نویسنده عظیم الشان در این کتاب کم نظیر، تلاش کرده مجموعهای از فرمایشات ناب و نورانی امام رضا علیه السلام را جمع آوری کند. کتابی گرانقدر در ۶۹ بخش که از شورانگیز ترین قسمتهای آن می توان به مناظره های امام رضا علیه السلام و همینطور باب ۱۹ و ۲۰ اشاره کرد که احادیث مفصلی از حضرت درباره ی توصیف مقام امامت است. بی تردید هیچ کاری در دفاع از امام، بالاتر از نشر علوم لایزال ایشان نیست، که فرمودند: خدا رحمت کند کسی که امر ما اهل بیت را زنده کند. پرسیدند چگونه؟ پاسخ دادند #علوم ما را بیاموزد و به مردم آموزش دهد که اگر مردم محاسن کلام مارا می دانستند، از ما تبعیت می کردند( عیون أخبار الرضا باب ۲۸). در این سطح نیازمند یک طبقه بندی جدید از علم برا اساس معارف امام رضا علیه السلام هستیم.
#امام_رضا_علیه_السلام
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🖤 بغض گلوگیر نمانده است
✍️ تقی متقی، شاعر حوزوی
بر گریه ما بغض گلوگیر نمانده است
یک موج در این بحر به زنجیر نماده است
آن گونه شکستیم به طوفان غم، ای دوست!
گویی که دگر فرصت تعمیر نمانده است
چون مرغ شباهنگ به شبگیر بنالیم
اکنون که به جز ناله شبگیر نمانده است
بر کار قضا خرده نگیریم، اگر چند
با ما نفس خرّم آن پیر نمانده است
ای روح بلندی که در آیینه ادراک
دیدار تو را دیده ما سیر نمانده است
چون عشق، بند است مقام تو ولیکن
یک واژه تو را لایق تعبیر نمانده است
#امام_خمینی (ره)
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 به بهانه سفر مدیر حوزههای علمیه به واتیکان
✍️ حجت الاسلام محمد وکیلی، نویسنده و پژوهشگر حوزوی
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد وکیلی در یادداشتی با عنوان «نگاهی بر ظرفیتها و طرحهای حوزههای علمیه در سطح بینالملل» که به بهانه سفر مدیر حوزه های علمیه به واتیکان و چند کشور اروپایی نوشته شده است، اینگونه آورده است:
🔸حوزههای علمیه شیعی با توجه به ابعاد جهانی دین اسلام و معارف مکتب اهل بیت، همیشه در طول تاریخ مدعی حضور در سطح جهانی بوده و خود را محدود به جفرافیا یا عرصه خاصی نمیدیده است؛ به همین جهت نیز در ادوار مختلف تاریخی بخش مهمی از دانش انسانی در علوم مختلف، محصول و نتیجه فعالیت این حوزهها بوده است.
🔸با توجه به تغییرات بنیادین جهان در دوران معاصر از جمله تغییرات عمیق مبانی و مبادی معرفتی انسان، تغییرات فناورانه از جمله فراگیر شدن رسانهها و تحقق عینی دهکده جهانی و نیز تغییرات مهم سیاسی و فرهنگی، از جمله وقوع انقلاب اسلامی با محوریت حوزههای علمیه در ایران و آثار و تبعات آن در سطح منطقه ای و جهانی، حوزههای علمیه در برابر وضعیت و مسئولیت جدیدی قرار گرفته است که تفاوتی اساسی با وضعیت پیش از خود دارد. چنین وضعیت و موقعیت خاص، می طلبد که حوزه علمیه، بازنگری اساسی در سیاست ها، رویکردها و برنامه های خود داشته باشد تا بتواند نقشآفرینی مهمتر و جدی تری در سطح جهانی ایفا نماید.
🔸در همین جهت مدیریت حوزههای علمیه همگام با تدوین اسناد راهبردی و طراحی برنامههای تحولی، توجه ویژه به ظرفیتها و توانمندیهای بینالمللی خود بنماید و ضمن تلاش برای احصاء این ظرفیتها، شیوه ها و راهکارهای عمیاتی مناسب بهرهگیری از این فرصتها را مدنظر قرار دهد.
در این نوشتار، تلاش شده به صورت گذرا مهمترین ظرفیتهای حوزههای علمیه برای حضور در این سطح، مورد اشاره قرار گیرد.
🔹۱. اسناد بالادستی: در اسناد بالادستی مدیریت حوزههای علمیه از جمله سند چشمانداز، آمایش سرزمینی، نظامهای جامع، برنامه ۵ ساله، منشور حوزههای علمیه و کارویژههای روحانیت، ظرفیتهای مختلفی مورد توجه قرار گرفته است که برخی از آنها به صورت ویژه با عرصه بینالملل مرتبط میباشد؛ از جمله:
الف) در نظامهای جامع حوزههای علمیه، از جمله: نظام جامع بینالملل حوزههای علمیه، نظام جامع تبلیغ؛ نظام جامع ارتباطات؛ نظام جامع رسانه؛ نظام جامع ادیان، مذاهب و فرق حوزههای علمیه به صورت ویژه عرصه بینالملل مورد توجه قرار گرفته است. در این نظام ها، راهبردها و سیاستهای کلی حوزههای علمیه در این عرصهها تدوین شده است.
ب) در سند راهبردی آمایش سرزمینی حوزههای علمیه که در آن وضعیت موجود و وضعت مطلوب حوزههای علمیه ترسیم شده است، و از یافته های آن برای برنامهریزی بلند مدت و کوتاه مدت حوزه استفاده میگردد، یکی از مهمترین عرصه هایی که مورد توجه قرار گرفته، سطح بینالملل است.
ت) همچنین در برنامه ۵ ساله حوزههای علمیه، از ۴۰ مضمون اصلی موجود در این برنامه، ۸ مضمون مرتبط با عرصه بینالملل مورد لحاظ قرار گرفته و در برنامهها اشراب شده است. برخی از این مضامین عبارتند از: آموزش زبانهای خارجی به طلاب و روحانیون، ساماندهی، پشتیبانی و ارزشیابی مبلغان، تشکلها و موسسات تبلیغی و فرهنگی بین الملل؛ برنامهریزی، گسترش و ارتقا فعالیتهای تبلیغی و فرهنگی؛ تقویت انسجام اسلامی و گفتگو و ارتباط با ادیان و مذاهب، توسعه ارتباطات و تعامل و همکاری موثر در عرصههای ملی و بینالمللی، تاسیس و توسعه رسانههای حوزوی.
ث) در طرح کارویژههای روحانیت که کارویژههای روحانیت در چهار سطح: الف) ناظر به حوزههای علمیه، ب) ناظر به نظام اسلامی، ج) ناظر به جامعه اسلامی و د) ناظر به عرصه بینالملل، مورد شناسایی و احصا قرار گرفته، بیش از ۴۰ کارویژه خرد و کلان حوزوی در سطح بینالملل مدنظر قرار گرفته است تا برای تحقق آن برنامهریزی گردد.
🔹۲. رشته ها و گرایش های تخصصی: یکی دیگر از ظرفیتهای حوزه برای فعالیت در سطح بین الملل، ظرفیتهای موجود در رشتهها و گرایشهای تخصصی حوزوی(درختواره دانشی) است که با توجه به تدوین آن در ۱۶ عرصه دانشی با چندصد رشته و گرایش، امکان و ظرفیت مناسبی برای ایفای نقش علمی در سطح بینالملل را برای حوزههای علمیه فراهم میآورد. برخی از این رشتهها و گرایشها عبارتند از: چون: حقوق بشر، حقوق زنان، مسیحیتشناسی، یهودشناسی، شیعهشناسی( کلام، تاریخ ، جامعهشناسی و...)، ادیان، فقه مقارن، مذاهب فقهی و کلامی اسلامی، قرآن و مستشرقان، فقه محیط زیست، قرآن و علوم انسانی و تفسیر تطبیقی.
◀️متن کامل یادداشت در خبرگزاری حوزه
#حوزه_علمیه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
💠 ماییم و خط خمینی...
✍️ محمدتقی عارفیان
ای مشرق چشمهایت مأوای خورشید ایران
تابید تا قلب مغرب از نور مهر تو ایمان
ای آسمان نگاهت معنای آرامش ما
ای در بلندای تاریخ نامت بهپا کرده طوفان
پیش از تو ما قطره بودیم تنها و از هم گسسته
دریا شدیم از دم تو سرشار از دُرّ و مرجان
ای روح اندیشۀ ما مهر تو در ریشۀ ما
شد عاشقی پیشۀ ما تا گفتی از درس قرآن
روشن شد از پرتو تو صد ماه تابان به عالم
جان هزاران ستاره از مهر رویت فروزان
بر خاک افتاده دنیا پیش قیام و مقامت
رفتند با تو به افلاک دلهای از غم پریشان
از فیض نور حضورت گل کرد جانهای عاشق
در مکتب سرخ عشقت بالید روح شهیدان
از شور شیرین شعرت شیدا شده دفتر دل
کوه شکوه کلامت باقی است در کشور جان
تو اسوۀ مهر و قهری شیواترین شعر دهری
ای روح سرخ حماسه ای معنی عشق و عرفان
تو روح این انقلابی تفسیر اسلام نابی
با تو به عزت رسیدیم، گشتیم با تو مسلمان
دل در تو غرق تماشا چشم از فراق تو دریا
بستیم با جانشینت از جان و دل عهد و پیمان
هرکس گرفتار یاری است در بند زلف نگاری است
ماییم و خط خمینی ماییم و پیر جماران
#امام_خمینی
#امام_روحالله
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
❇️ امام و نهادینه کردن گوهر دین در جان مردم
✍️ مرضیه رمضانقاسم
🔅امام خمینی(ره) برای حیات دوباره اسلام، درست همان راهی را رفتند که رسول معظم اسلام پیمودند؛ پس از رحلت امامخمینی، مقام معظم رهبری نیز از اندیشه، افکار و رفتار رسول خدا و اهلبیت در اداره و گسترش نظام اسلامی الگو گرفتند.
🔗متن کامل در خبرگزاری ایمنا
#امام_خمینی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
4_5825724529699195889.mp3
6.5M
#نوایی_در_فراق_امام_خوبان
📌«یاد یار» را گوش کنید
شعر حافظ با صدای:
سیدحسام الدین سراج
هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود
هرگز از یاد من آن سرو خرامان نرود
از دماغ من سرگشته خیال دهنت
بجفای فلک و غصّهٔ دوران نرود
در ازل بست دلم با سر زلفت پیوند
تا ابد سر نکشد وز سر پیمان نرود
هر چه جز بار غمت بر دل مسکین منست
برود از دل من وز دل من آن نرود
آنچنان مهر توام در دل و جان جای گرفت
که اگر سر برود از دل و از جان نرود
#امام_خمینی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 تعطیل کن!
✍️ علی بهاری، نویسنده حوزوی
افزایش روزانه شمار زنانی که به پویش #من_هم ملحق میشوند نشان میدهد مسئله فراتر از شخص است. نمیتوانیم بگوییم چون شخص الف یا ب فاسد بودهاند به این کارها تن دادهاند و اگر به جای آنها ج یا د بود این اتفاقها نمیافتاد. ریشه این بحران را در اختلاط غیر ضروری مرد و زن باید یافت، آن هم به سبک و سیاق جلو و پشت صحنه سینما! در آن وضعیت، پای هر کس ممکن است بلغزد و دستش بلرزد. شاید به همین خاطر امام باقر علیه السلام به یکی از اصحاب خود که سر درس قرآن با شاگرد نامحرمش شوخی کرده بود این چنین فرمود: درس را تعطیل کن!
#سینما
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔎عنکبوت مقدس، پادوی لیبرالیسم در جنگ شناختی
✍️علیرضامحمدلو، کارشناس و پژوهشگر رسانه
🔻خاصیت فیلم و سریال های سکولار و پست مدرن امروزی خصوصا آنهایی که با رویکرد رئالیستی و در ژانر اجتماعی تولید میشوند، علاوه بر سرگرمی و چه بسا آموزش لایف استایل، #نگاه_انتقادی به افراد، ساختارها یا باورهایی است که در جامعه مخاطب وجود دارد.
1️⃣افول ابرروایتها در نگاه سینمای سکولار
🔹در واقع با شعار افول ابرروایت ها(علم و اخلاق و دین و..) که ژان بودریار در تحلیل جامعه پسامدرن مطرح کرد، بر پیکر #باورهای_عمیق، با کاور پلورالیستی، تازیانهای دیکتاتورمآبانه می زند و طوری تنبیه میکند که با فطرت و ارتکاز و بدیهی و امثال ذلک، همچون خرافههای مولد خشونت برخورد میشود.
🔸حال این باورهای بنیادین را #ارتکازات_اجتماعی بنامیم و انباشته های دانشی و بینشی لقب نهیم یا عادت واره نامیده و به تعبیر بوردیو، از هبیتاس یا منش و ذهنیت درونی سازی شده گفتگو کنیم.
🔹یا اینکه به تعبیر رادیکال برخی روانشناسان، از #طرحواره و گزارههای عمیق و به یادگار مانده از دوران کودکی برای توصیف این باورهای بنیادین بهره ببریم.
🔸و یا از زبان سیاستمدار سکولار، شاید از بنیادگرایی و فاندامنتالیسم و عقاید افراطی در این رابطه سخن به میان آوریم و در مکتب کانت از اندیشه ها و بینش های #بینالاذهانی سخن بگوییم.
🔹اگر هم دیندار باشیم و باورهای عقلانی و #معرفت_یقینی یا همان "باور صادق موجه" با رویکرد مبناگرا اتخاذ کرده باشیم که با برچسب ایدئولوژیک بودن(آگاهی کاذب) به جرگه بنیادگران هدایت خواهیم شد.
2️⃣خشونت زاییده یقین در اندیشه لیبرالیسم
🔸اساسا، #سینمای_سکولار برخلاف روح لیبرالیسم که قرار بود به تمام اندیشه ها احترام گذاشته و پلورلیستیک مشی نماید، در برابر هرگونه بینش تهنشین شده و باور نهادینه گشته، زاویه دار عمل کرده و تیغ از نیام برخواهد کشید.
🔹از نظر لیبرالها هر باوری که بوی نرمش و تسامح و #تلرانس(Tolerance) ندهد، یعنی خشن است و باید مورد ترور واقع شود. هر تفکری که بوی اندکی ثبات و مقداری فطرت و یقین بدهد، پشتوانه خشونت تلقی شده و بایستی حذف شود.
🔸چرا که از نظر لیبرالیسم، خشونت زاییده یقین است و اگر در اندیشه، اهل تساهل باشیم در عمل هم اهل مدارا خواهیم بود و اگر در نظریه اهل یقین باشیم، در عمل هم رادیکال عمل کرده و انتحاری و #شهادت گونه رفتار خواهیم نمود.
🔹بگذریم که همین اندیشه تلورانسیک و پلورال، صدها جنگ را راهبری کرده و #خشن_ترین_صحنه_های_تاریخ را به یادگار گذاشته است و این #پارادوکس اندیشه و عمل را در ترور اندیشه ها و آزادی عمل دیگران در کشورهای به اصطلاح مهد آزادی شاهد هستیم.
3️⃣عنکبوت مقدس و به چالش کشیدن باورها
🔸اما چرا عنکبوت مقدس به عقاید مرکزی شیعیان توهین کرده و جشنواره کَن هم تحت استیلای لیبرالیسم برایش رپرتاژ رفته و #پروپاگاندا راه میاندازد در حالیکه نمره حداقلی به لحاظ فنی از نگاه مخاطب دریافت میکند؟
🔹چرا سنبل جشنواره ای سینمای غرب، حیثیت خود را برای چنین فیلم ضعیف و سخیفی هزینه میکند که بخشی از پاسخ با توضیحاتی که گذشت روشن میشود. از نگاه غرب هر چقدر علیه بنیادگرایی از نگاه آنها که آنتی تز تفکرشان محسوب میشود، بنویسید و بسازید و بازی کنید امتیاز بیشتری دارید، چرا که در خدمت ترویج پلورالیسم بوده و #سرباز_لیبرالیسم به شمار میآیید.
🔸از نگاه جنگ های شناختی نیز رخنه و نفوذ و گسست در باورهای اساسی دشمن یک اصل انکارناپذیر محسوب میشود. بطور کلی هر عملیاتی که بتواند #باورهای_مرکزی یا ارتکازات بنیادین یا عادت واره، طرحواره و یا فطریات و بدیهیات جامعه هدف را به چالش بکشد، یک گام به پیروزی محسوب شده و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
4️⃣عنکبوت مقدس، استیصال در پوشش انتحار و جنون
🔹عنکبوت مقدس با صراحت و وقاحت، بنیادهای فکری ایرانیان را در راستای جنگ شناختی به چالش کشید و در صدد بوده تا دلالت های این تولید تردید را در رفتار جامعه ایرانی درو کند.
🔸و توامان، #حساسیتهای_اعتقادی ما را کمرنگ کرده و تلورانس را نهادینه نماید و با بازنمایی خشونت آلود از اندیشه شیعی، #ترور_عقیدتی نموده و چارچوب های انسجام زا و معنویت ساز را از نرخ بیندازد.
🔹قدرت و یکدستی جامعه ایران در بینشها و جوهر سبکزندگی با قبول تمامی تفاوت ها و تکثرات در منش و جزییات برای رقیب تمدنی مان قابل تحمل نیست و جنون حاکم بر عنکبوت مقدس، نشان از #آشفتگی و انتحار موجود در جبهه شناختی و اتاقهای فکر غرب دارد که اینچنین عریان با فطرت شیعی به مواجهه برمیخیزد. زهی خیال باطل!
#سینما
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#نقد_فیلم
🔴 عنکبوت مقدس میخواهد بگوید اسرائیل قاتل زنجیره ای نیست!
✍️ شهاب اسفندیاری
تحلیل محتوای مصاحبههای سازندهی «عنکبوت مقدس» نشان میدهد تنها با یک مغز استعمارزده مواجه نیستیم. شواهد جدی از یک شخصیت Psychopath (آزارگر روانی) و Sociopath (جامعهستیز) در گفتار او وجود دارد، با سطح بسیار بالایی از توهم!
۱- جالب این که خودش میگوید هنگام تماشای مستندی درباره سعید حنایی حس «همدردی» با او داشتم و یک «معصومیتی» در او بود! بعد ادعا میکند رسانههای ایران او را قهرمان میدانستند و مردم او را بیگناه میدانستند و لذا این قاتل زنجیرهای محصول جامعه است!
۲- میگوید: «هنگامی که [سعید حنایی] بازداشت شد، بخش قابل توجهی از رسانههای محافظهکار در ایران... او را قهرمانی میدانستند که به وظیفه مذهبیاش عمل کرده. بخش قابل توجهی از جمعیت طرفدار او بودند. با خودم فکر کردم کجای دنیا ممکن است مردم قاتلی را بیگناه بدانند؟»
۳- جالب این است که نتفلیکس به دلیل توهینآمیز بودن عنوان فیلم برای مسلمانان حاضر به سرمایهگذاری در فیلم نشده. اما این رواننژند میگوید من ترجیح میدهم دیگران از فیلم من احساس توهین کنند. میگوید مخاطبان ایرانی چون برهنگی ندیدهاند احتمالا واکنش تندی به فیلم خواهند داشت!
۴- «با نتفلیکس برای ساخت این فیلم مذاکره داشتم. گفتند اسم فیلم باید عوض شود چون ممکن است برای مردم [مسلمان] خاورمیانه توهینآمیز باشد... تصمیم گرفتم با آنها کار نکنم... برایم مهم نیست اگر افرادی احساس کنند به آنها توهین شده... ترجیح میدهم احساس کنند به آنها توهین شده.»
۵- اعتراض اصلی این شازده به «واقعگرا» نبودن سینمای ایران است. میگوید اینکه «در ۵۰ سال گذشته»! صحنههای توالت رفتن زنان و زایمان زنان در فیلمهای ایرانی وجود نداشته موجب ارائه تصویری غیرواقعی از ایران در فیلمها شده و «ماموریت» ایشان آگاه کردن جهانیان از این حقایق ناگفته است!
۶-«در ۵۰ سال گذشته زنان در سینمای ایران بدن نداشتند... فقط چهرههایی هستند که از وسط یک پارچه بیرون زده... حتی تا مدتی قبل تصویر آدمها در خیابان را نمیدیدی. بیشتر نماها داخلی بود و شخصیتها حرف میزدند. اما فیلم ما واقعگرا است. زنان بدن دارند. مو دارند. سکسوالیته دارند»!
۷- اما بامزهترین بخش آنجا است که میگوید «رویکرد من در شیوهی فیلمسازی «اگه میتونی منو بگیر» است. کوبریک هم اینطور بود. فونتریر هم اینطور بود. هر گونه فیلمی که فکر میکردند باحال است و دوست داشتند، میساختند. بعدا یک عده میآیند ربط این فیلمها را به هم کشف میکنند.»!
۸- سخن آخر:
کارکرد فیلم «عنکبوت مقدس» در این زمانه، مانند کارکرد فیلم «سفر قندهار» قبل از حمله نظامی آمریکا به افغانستان است. همراستا با تبلیغات دولت جنایتکار اسرائیل در این روزها است. آنها میگویند ایرانیها دروغگو هستند. این میگوید ایرانیها قاتل زنجیرهای هستند.
۹- قطعا نه آمریکا و نه صهیونیستهای جنایتکار در این زمان جرأت و قدرت حمله به ایران را ندارند. اما ننگ ابدی بر پیشانی آن ایرانیانی خواهد ماند که در سختترین شرایط اقتصادی مردم ایران، همدست و همنوا با سفاکترین رژیمهای جهان، برای تحریم و جنگ علیه ایران کوشیدند.
#سینما
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
💠 کاهش نرخ باروری چرا؟
✍️ علی کردانی
🔅 از پایهایترین علتهای کاهش نرخ باروری، کاهش نرخ باور است.
🔻بکر بن صالح میگوید به امام کاظم(ع) نامهای نوشتم، که حدود پنج سال است از طلب بچه خودداری کردهام؛ امام در پاسخ او نوشت...
🔗متن کامل در صدای حوزه
#ازدواج
#افزایش_جمعیت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌نوشتاری برای بیداری/ مواجهه ی ما با اصلاح طلبان داخل نظام چگونه است؟!
✍️ هاشم کامکار، استاد دانشگاه
اگر چه همگی می دانیم که بیش از ۸۰٪ رسانه های جهان در اختیار ایپک است و مجموعه ضد انقلاب ( اعم از غربیها، صهیونیستها و سعودیها و جمعی از منافقین ایرانی حقوق بگیرشان و سلطنت طلبها) به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته مشغول تولید پستهایی هستند که ضمن سیاه نمایی ، نسل جوان ما را دلسرد و از دستاوردهای بزرگ انقلاب و نظام غافل سازند و با ایجاد تفرقه و آشوب دنبال نفرت پراکنی هستند اما لازم است ما نیز به شگردهای جدیدشان نیز حواسمان باشد.
یکی از روشهای تولید پست توسط ۱۵۰۰ نفر از منافقینی که در آلبانی در یک ساختمان بزرگ جمع شده اند این است که بین گروه بزرگی از مردم و نظام فاصله ایجاد کنند و اخیرا پستهایی می گذارند که ظاهرش حمایت از نظام است ولی در انتهایش جمله ای می نویسند و در آن به خودشان و اصلاح طلبان بد و بیراه می گویند و اینطور وانمود می کنند که کل اصلاح طلبان خارج از نظام و در کنار منافقین و ضد انقلاب قرار دارند و این اصلا صحیح نیست و بخش عمده ی اصلاح طلبان داخل نظام هستند و نظام و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند لذا مراقب باشیم پستهایی را که کل اصلاح طلبان را خارج از انقلاب و نظام می دانند را بدون تفکر و عجولانه پخش نکنیم.
مراقب باشیم.
درست است که در انتخاباتهای اخیر تمام ضد انقلاب و منافقین و سلبریتی های فاسد از کاندیداهای اصلاح طلبان حمایت کرده اند اما بیش از ۸۰٪ اصلاح طلبان مسلمان و مومن و داخل نظام هستند و باید حساب ایشان را از منافقین و ضد انقلاب و منافقین مزدور جدا کنیم.
اگر یادمان باشد در سال ۹۶ آراء حسن روحانی حدود بیست و سه میلیون و آراء آقای رئیسی ۱۵.۸ میلیون رای بود و البته تبلیغات مجموعه تحت نظر ایپک و ضد انقلاب هم حمایت از حسن روحانی بود. لذا ضمن هوشیاری کامل انقلابی باید حواسمان باشد در پستهایی که نشر می دهیم کل مجموعه ی اصلاح طلبان را ضد انقلاب و ضد نظام و رهبری معرفی نکنیم. اینگونه جهت گیریها خواست دشمن است و فاصله ها را بیشتر می کند. حال آنکه نظر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای جذب حداکثری است.
خیلی مراقب باشیم.
#رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN