✔️ «زخم کاری» بر هویت زن و چالش بازنمایی در شبکه خانگی
✍️ علیرضا محمدلو
▫️پیرنگ و خط روایت سریال با محوریت مافیای اقتصادی و رقابت هلدینگهای غول پیکر در بازار داخلی و بینالمللی و با تعلیقهای فرعی عاشقانه پیش میرود، اما #دلالتهای_فرهنگی و فرامتنهای اجتماعیاش بسیار قابل تأمل هستند و ذهن تحلیلگر را به تأثیرات ناخودآگاه این سبک از بازنمایی در جامعه حساس میکند.
▫️فارغ از اینکه #داروینیسم_اجتماعی و اقتصادی را به تصویر میکشد که هر فردی از سمیرا تا سیما برای بقا و بردن یا نباختن، حتی با نزدیکترین اطرافیانش هم سر جنگ دارد و جدای از ماکیاولیسمی که میان جعفرآبادیها و ریزآبادیها روایت میکند و سودگرایی (Utilitarianism) و سوداگری (Mercantilism) به عنوان هدف غایی مالکها و ناصرها و منصورهها و طلوعیها، هر وسیلهای حتی کشتن و قتل نزدیکان را مثل آب خوردن توجیه میکند، نکات ویژهای در باب #بازنمایی_زن و خانواده به عنوان عناصر فرهنگی و مؤلفههای تمدنی حائز اهمیت هستند.
▫️ادامه یادداشت در لینک 👇
http://mshrgh.ir/1549695
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🖌نظر حوزویها را در یک صفحه داشته باشید
📌«طلبهها» در صفحه ویراستی چه فعالیتی دارند؟
اینجا را کلیک کنید 👈 https://virasty.com/HOWZAVIAN
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
📌 چرا به تبیین «الهیات مقاومت» نیاز داریم؟
✍️ یادداشت دانیال بصیر، سردبیر فکرت
▪️ویراستی
https://virasty.com/Fekrat_net/1700900467290089357
▪️متن کامل یادداشت👇
https://fekrat.net/article/lnk/24640
#جهاد_روایت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔰دوره رسانه ای #جمعیت
🗞#روزنامه_نگاری_تحقیقی
ویژه دانشجویان، طلاب، فعالان رسانه و علاقه مندان به تولیدات رسانه ای مکتوب
🔖 با ارئه گواهی معتبر
🔺با 15 نفر از برگزیدگاه دوره، همکاری انجام می گیرد.
📆 9 الی 23 آذر
📍تهران
⚠️جلسات 9، 16 و ۲۳ آذر بصورت حضوری، سایر جلسات غیرحضوری انجام می پذیرد.
🔹مهلت ثبتنام تا دوشنبه ۶ آذر ماه
⭕️ علاقه مندان جهت ثبتنام و کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایند :
🌐https://mtod.ir/population-media-course
شماره تماس :
☎️ 0901 215 3957
————————————
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@mtod_ir
🔺زن ستیزی در غرب مدرن و سنتی
✍️ دکتر محمدعلی رامین
داستان زن غربی با قصه حوا در تورات آغاز میشود:
تورات، زن را عامل اجرایی ابلیس برای فریب آدمیان معرفی میکند که یک هفته در هرماه، به موجودی نجس تبدیل میشود و در نمادهای اسطورهها و افسانهها، در هیبت جن با چنگال و اَبروی خشن و پاشنه بلند (ناخن و سُم بلند و ابروهای_خنجری) خوفانگیز تصویر میشود.
در کلیسا نیز صدها سال، روح انسانی زن و انسان بودن او انکار میشد و میلیونها زن طی قرون وسطی به جرم مدعی انسان بودن و با اتهام «جنزدگی»، سوزانده شدند که تا قرن هفدهم میلادی و زمان سوزاندن ژاندارک ادامه داشته است.
تا اوائل قرن۲۰م، با آن همه زنسوزی، هنوز در اکثر کشورهای غربی، زنان حق رأی نداشتند.
در مراحل تکاملی غرب مدرن نیز، «زن» موجودی است که صرفا باید التذاذ جنسی همه مردان را در همهجا تأمین کند و برای آنکه برهنگی برای همگان را بپذیرد، باید از داشتن همسر و فرزندان و تشکیل خانواده محروم شود و موجودی غیرقابل اعتماد، ترسناک و بیپناه بماند.
با شناخت واقعی جایگاه تاریخی اجتماعی زن غربی، باید به قداست زن از منظر قرآن و نوخوانی الگوهای برتر انسانی، مانند فاطمه، خدیجه، مریم، آسیه و زینب سلامالله علیهم اجمعین، مراجعه کرد؛ این الگوها، منجیان زنان عالمند
در قاموس اسلام و فرهنگ الهی_ولایی ضدارتجاع، «زن» یعنی «ناموس بشریت»، «مهد خلقت» و «مظهر لطف و لطافت پروردگار» که کرامت مردان از رفتار کریمانه آنان با زنان شناخته میشود.
#زن #خانواده #حجاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
📰دکهی تیترخوانی روزنامه های کشور
یکشنبه, ۰۵ آذر ۱۴۰۲
#سواد_رسانه #مهارت_رسانه
#نویسندگان #روزنامه
@HOWZAVIAN