#پویش_نوشتن
🔵 «اسلایم»
✍️ سیدحمید حسینیکیا به جمع نویسندگان حوزوی پیوست
علی! این چیه دستت؟
این؟ اسلایمه بابا.
چی هست؟
مثل خمیر بازیه اما خیلی بهتره. همه شکلی در میاد.
ازش گرفتم و مشغول شدم. توی استکان به شکل استکان در آمد. توی نعلبکی به شکل نعلبکی. جذاب بود. دونه های قرمز و نرمی که پیوسته آدمو به تکرارِ پشت تکرار وامیداشت. در حال ورز دادنش بودم که یکباره شباهت زیادی بین این ماده و اسلام به ذهنم خطور کرد. خصوصا که با حذف یک حرف، خودِ اسلام میشد.
دیدم احکام اسلام هم خیلی منعطفه؛ مثلا با اینکه طهارت در نماز واجبه اما «مربیه» می تونه با همون لباسِ جنایت زده نمازشو بخونه یا مثلا با اینکه شکستن نماز حرامه اما اگر دارن مالتو می دزدن، می تونی نمازو بشکنی و پیگیر مالت باشی، یا وقتی مریض هستی، میتونی و گاهی باید روزه نگیری. و دهها مثال دیگه.
البته اینا در احکام شرعی بود. در رفتارهای اجتماعی هم اسلام همینه؛ مثلا وقتی اوضاع اقتصادی زمانه بهبود پیدا می کنه و اکثریت جامعه از رفاه نسبتا خوبی برخوردار هستن، امامِ معصوم، لباس به روز می پوشه...
جالبه که شاگردانِ مکتب اسلام هم با همین فرمون پیش رفتن و دچار تصلب فکری نشدن. اون هم در حدی که در صورت لزوم و اقتضای مصلحت، قادرن کاری در حد انداختن قرآن از روی نیزه انجام بِدن.
🔗 متن کامل در افکار حوزوی
.
#انقلاب_اسلامی
#جستار #ادبیات
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
⁉️ کدام زن؟ کدام زندگی؟ کدام آزادی؟
✍️ فاطمه میری، نویسنده حوزوی
چه سوگلیهایی که برای جایگاه بهتر در حرمسرای شاهی، تن به همکاری با بیگانه میدهند. چه زنانی که که برای آرام شدن حقد و کینهشان هم پیاله دشمن میشوند.
برای مطاع اندکی پای خود را در منفورترین صفحات تاریخ این مرز و بوم ثبت میکنند.
از قرادادهای سنگین گرفته تا کشتن امیرکبیرها.
سود اصلی عاید کسانی میشود که دشمنی دیرینه با این آب و خاک دارند.
نباید تعجب کرد که دشمنان این کشور هنوز هم میتوانند با همین نقشه نخنما اهداف شوم خودشان را جلو ببرند.
زنان و مردانی هستند که به ثمن بخس، تاراج به دارایی خود و مملکتشان میزنند.
سوال اینجاست. کدام زن؟! کدام زندگی؟ کدام آزادی؟...
🔗 متن کامل/ دلگویه صفحهای از صفحات #نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#معرفی_یادداشت
آنچه از «کشف حجاب» دیدم؛
روایتبازی یک اقلیّتِ دیکتاتور
✍️ مهدی جمشیدی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه
📌 «توزیع جغرافیاییِ» کشف حجاب نیز در همۀ ایستگاهها، یکسان بود و تفاوت خاصی میان این نقاط وجود نداشت؛ هر چند مشاهدات قبلیام نشان میدهد که باید میان «جنوب شهر» و «شمال شهر»، تمایز نهاد و در محلهها و مناطق شمالی، باید این رقم را به حدود ده درصد افزایش داد. در واقع، میان فرودستیِ اقتصادی از یک سو و کشف حجاب از سوی دیگر، همبستگی مثبت وجود ندارد، بلکه برعکس است. ازاینرو، جریان اغتشاش در ماه گذشته در تهران، بیاعتنا به «مطالبههای اقتصادی» بود و «دغدغۀ معیشت» نداشت، بلکه «آزادی پوشش» را دنبال میکرد.
🔻«مواجهۀ دیداری و چشمیِ مردم» با کسانی که کشف حجاب کرده بودند، هنوز به صورتی است که گویا کشف حجاب در «وضع ضدّهنجاری» قرار دارد؛ یعنی عموم مردم با «دیدۀ تعجب» به اینان مینگرند؛ چنانکه حرکت این افراد در میان مردم، با «نگاههای طولانی و خیرۀ» دیگران توأم است. البتّه ازآنجاکه این نگاهها، خاص مردان نیست و زنان نیز نسبت به این زنان، چنین دیدی دارند، چندان نباید نگاههای مردان را بر تمنّاهای جنسی و لذّتطلبیِ مردانه حمل کرد. هرچه که هست، همچنان کشف حجاب بهعنوان یک «کنش نابهنجار و غیرعادی» تلقّی میشود و ما با موقعیّت تثبیتشدگی و جاافتادگی این کنش، فاصله داریم.
🔗 متن کامل در صفحه یادداشتخوانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
📌سوء استفاده از فضای باز جمهوری اسلامی؛
💠 مولویِ کاتولیکتر از پاپ
✍️ مجتبی عباسی، عضو تحریریه مدادالفضلاء در فکرت نوشت:
🔸قتل، ناامنی، فحاشی، انتشار ترس و وحشت در جامعه و در عین حال مظلوم نمایی و تلاش برای ترغیب زنان و دختران به فرهنگ بردگی و بیهویتی، اضلاع متناقضِ اغتشاشات اخیر بود که تشابه عجیبی به استراتژی داعش از شکلگیری تا استقرار داشت...
🔸جایگاه بانوان عفیف و اسطورهای ایرانی به مثابه عناصری نمادساز در شکلگیری استعاره مامِ وطن و سرزمین مادری و نقش و منزلت مادران شهدا در ایجادِ پیوندِ مفهومِ خانواده و ملیت بر کسی پوشیده نیست، به همین جهت خط رسانهای عبری، عربی، غربی سالهاست همگام با پروژه تجزیه ایران، فروپاشی نهاد خانواده را نیز کلید زده است...
🔗 متن کامل در پایگاه تحلیلی فکرت
#اغتشاش
#پروژه_آشوب
#تجزیه_طلبان
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
♨️ خیالپردازی برای پیروزی
✍️ محمدحسین رمضانی
یکی از ویژگیهای پلتفرمهای خارجی، تقویت و تحریک قوه واهمه و خیال است و چون فضای اینستاگرام و توییتر به شدت توهم زاست و هر روز در این دو شبکه اعلام و القا می کنند که کار جمهوری اسلامی تمام است، اوباش مجازی توهم می زنند و به خیابان ها می آیند و به جان و مال مردم آسیب می رسانند.
بدتر از این توهم ، توهم رؤسای جمهور کشورهای غربی است، که خیال کرده اند کار جمهوری اسلامی تمام است و با تمام قوا به میدان آمده اند و همه امکانات خود را بسیج کرده اند و از این آشوبگران حمایت می کنند.
زین رو طبیعی است در حالی که زندگی مردم ایران در امنیت و آرامش جریان دارد و شرایط عادی است، در چند نقطه کشور همزمان حمله تروریستی از سوی متوهمین صورت گیرد تا به حساب خودشان، انقلاب داعشی ها خاموش نشود.
معمولا در این شرایط که مزدور داخلی و دشمن خارجی توهم زده است ، فقط با یک چیز می شود او را بیدار و به قوه تعقل واداشت و آن هم با یک سیلی محکم!
رجزخوانی را تمام کنید و یک سیلی محکم به دشمن خارجی و یک سیلی محکم به مزدور داخلی بزنید،
مطمئن باشید فورا این غائله می خوابد!
#اغتشاش
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✍️ نویسندگان حوزوی در «مجله روحانیت امروز» نوشتند
☑️ استانداردهای دوگانه یا معیارهای رتوش شده
🔺یادداشتی از احمد مدنی، طلبه درس خارج و دانشجوی دکتری فلسفه علوم اجتماعی
🔗 متن کامل
☑️ خطر ارتداد جامعه دینی
🔺یادداشت سید عبدالله هاشمی، طلبه درس خارج و دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی درباره خطر ارتجاع و ارتداد در جامعه دینی و ضرورت استقامت
🔗 متن کامل
☑️ روحانیت چه بود و چه شد؟
🔺یادداشت محمد چراغی، طلبه سطح عالی و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی درباره منزلت پیش از انقلاب روحانیت در عرصه عمومی
🔗 متن کامل
گفتنی است، پایگاه اینترنتی مجله فکری تحلیلی دین و روحانیت با نام «روحانیت امروز» به زودی با مدیر مسئولی و سردبیری سیدیاسر تقوی، روزنامهنگار و پژوهشگر حوزوی، راهاندازی میشود.
#علوم_انسانی
#مجلات_حوزوی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔍 فریب اسمها
✍️ کاریکلماتور زهرا ابراهیمی، نویسنده حوزوی
اسمش
زن، زندگی، آزادیست
مفهومش
توحش، تجزیه، ترور
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✔️ به بهانه جامجهانی
✍️ احمد اولیایی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
🔸ورزش شویی (Sportswashing) یک اصطلاح سیاسی_ورزشی ست. این اصطلاح که معنای نفی دارد به معنای سوء استفاده از ورزش برای کسب شهرت، سرپوش گذاشتن بر رسوایی های سیاسی یا فساد و ... از طریق میزبانی یک رویداد ورزشی، کمک مالی به تیمها یا مشارکت ورزشی می باشد.
اما شاید بتوان فارغ از جعل این واژه برای این معنای منفی، آن را برای یک هدف مثبت مجددا جعل کرد.
◀️با این فرض، ورزش شویی می تواند استفاده از ورزش برای حل مسأله اجتماعی تلقی شود.
🔹این روزها ایران شاهد دو اتفاق است؛ یکی اغتشاشاتی است که بنظر می رسد وحدت مردم، آرامش ملی و لذت را دچار خدشه کرده و دیگری جام جهانی قطر.
🔶بسیاری از اندیشمندان مانند بریتبرس و هریس (Breitbarth & Harris) معتقدند فوتبال می تواند عاملی در ارتقای ارزشهای اجتماعی و کاهش تنش های اجتماعی باشد.
فوتبال همان زبان مشترک است که فهم مشترک نیز به همراه دارد و جام جهانی اکنون به عنوان بزرگترین و مهم ترین رویداد فوتبالی جهان که شاهد صدها فوتبالیست و دست اندرکار و میلیون ها هوادار است این اشتراک زبانی و فهمی را را به اوج رسانده. هوادار که هم فوتبال بدان نیاز دارد و هم جامعه.
🔹از طرف دیگر بازی های ایران با دو دشمن سیاسی خود یعنی آمریکا و انگلیس بسیار حیثیتی و دارای چاشنی هیجان است. هیجانی که اگر مدیریت شود حتی در صورت باخت هم وحدت آفرین است چرا که جنس فوتبال و مقوله هوادار این قابلیت را دارد که ایرانی ها را در یک مسابقه در کنار یکدیگر قرار دهد.
ورزش شویی عامدانه اما برعکس یعنی با رویکرد مثبت، درینجا می تواند بهره برداری حداکثری برای حفظ انسجام اجتماعی باشد.
🔸البته من فوتبال را به عنوان ورزش قهرمانی محصول دولت مدرن می دانم اما پیش از خروج از دولت مدرن ، نمیتوان آن را حذف کرد مانند رسانه و فضای مجازی. پس باید حداکثر بهره را برد.
#فوتبال
#جام_جهانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#با_کاربران
✍🏻 محمدعلی بهادری
سخنی با آنان که با هدف بهبود وضعیت اقتصادی از آشوبگران حمایت میکنند فقط در قالب یک مثال نکته ای را یادآور میشوم چون مثال ابتدا موضوع را برای ذهن مخاطب ملموس میکند.
آنهایی که میگویید ماشین شاسی داشته باشیم بهتر است یا وانت؟ داروهایمان تامین باشد یا نباشد؟ کالاهایمان ارزان باشد یا نباشد؟ بهبود وضعیت اقتصادی یا تحریم و تورم؟
شخصی را مثال میزنیم که هیچکدام از اینها را ندارد ولی خانه بزرگ ویلایی دارد با زن و دختران و اهل خانه اش زندگی میکند اگر به او گفته شود همه اینها را برایت تامین میکنیم ولی در مقابل خانه ویلایی ات را چند قسمت میکنیم و زن و دخترانت نیز در اختیارمان آیا او میپذیرد؟
دشمن با هزاران مکر و توطئه قصد تجزیه ایران عزیز را دارد و پس از آن به ناموس و جانمان نیز رحم نخواهد کرد...
✍🏻 بیتا سلیمیان
به نظرم یه شبهه ای دراذهان هست باید روشنگری بشه .متاسفانه جوانهایی که فکر میکنند حجاب از سال ۱۳۵۷ هجری شمسی واجب شده براشون جا بندازید که از زمان پیغمبر اکرم ص که اسلام اورده شد حجاب برای بانوان واجب شد وربطی به مکان نداره که اینها فکر میکنند وسط نیویورک یا هر بلاد کفر دیگه ای هم بانوی مسلمان اعم از شیعه وسنی باید حجاب رعایت کند قانون خداست .دانا میفهمد ونادان درجهنم افکارش غوطه ور است.
✍🏻 طاهره سادات حسینی
سردار دلم!
این دخترکان نمی دانند پای در چه معرکه ای گذاشتند، بیا و به آنها بگوکه این معرکه ، مهلکه ای خوفناک میشود ، تو که با چشم خویش ،اوضاع سوریه را دیده ای ، بیا و بگوکه اگر این امنیت را دستخوش هوی و هوسشان قرار دهند ، زنان و دختران ایرانی هم مانند دختران سوری چوب حراج به عفتشان می خورد و کنیزی میشوند در بازار برده فروشان و به بهای اندکی زیرِ دستان مردان هوس باز جان میدهند، در این بازار زن ها را برهنه میکنند و یکی به طمع موهای افشان و دیگری به طمع چشمهای خمار و رنگی و وسمه کشیده و آن یکی به طمع قد بلند و اندام کشیده دختران ، انها را با چند دلار می خرند تا دنیا به کامشان شود وهوی و هوسشان فرو نشیند.
✍🏻 مریم جعفری
برای تارموی زنی، چادرها کشیدن از سر زنان ...
برای بوسیدن و خندهی شهوانی آزادشان، مادری شد آخرین بوسه روی پیشانی جوانش حسرت سالهای آیندهاش...
برای آغوش رایگانشان، آغوش پدرانی سرد شد، به سردی سنگ قبری برای فرزند...
برای مختلط شدن سلفهاشان، خونها درهم آمیخت، خون مادر و فرزندی زیر گلولهی دشمن ...
آزاد باشید که نوزادی جای شیر، گلویش پر خون شد ...
آزاد باشید که زنان چهل روزست آزادی ندارند، بیش از چهل روزست از ترس اراذل وحشی چون شما هیچ کس آزادی ندارد، امنیت ندارد، حال خوش ندارد، اصلا زندگی ندارد...!
نیروهای خدوم نظامی بدانید اگر بازهم مماشات کنید، باز هم گلوی بیگناهی گلوله باران میشود ، باز هم مادری بی فرزند و فرزندی بیپدر میشود ...
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💢 گفتمانِ «خدا رو شکر به مردم نخورد»
✍️سلمان ایرانمنش در انجمن سواد رسانه طلاب نوشت:
⭕️این خبر در رسانهها و شبکههای اجتماعی میپیچد: «نارنجک دستسازی که همراه یک اغتشاشگر بود در دست روحانی بسیجی منفجر میشود و به احتمال زیاد دستش به دلیل جراحت شدید قطع شود.» اما همه ماجرا این نیست؛ روحانی قصهی ما پس از این که دستش را آسیب دیده و خونین میبیند همچنین نگرانی اطرافیان را، در دل حادثه این جمله را میگوید: «بچهها! خدا رو شکر به مردم نخورد.» از یک روحانی جهادی همچون شیخ محمدتقی وکیلپور غیر از این هم نمیتوان انتظار داشت.... خدا رو شکر به مردم نخورد.
⭕️ این کنشگری، محصول پیمانی است که طلاب عصر انقلاب اسلامی در حجرهها، در خلوتهای شبانه، در مسیرهای راهیان نور با خدای خود و امامین انقلاب بستهاند، این سرشاری محبت و مردمخواهی، محصول گفتمانی است که هزار دشمن غربی و غربگرا و خوابآلود و خامآلود و ضدوطنی و ضددینی دارد؛ گفتمانی که از سر پویایی و سرزندگی، دشمنِ نافهم و خیره سر دارد، گفتمانِ «خدا رو شکر به مردم نخورد» است.
♨️ نقش طلبه جهادی، نقش پدر و مادری است که از فرط عشق به فرزند حاضر است به قیمت آرام و قرار فرزند، بلا به جان بخرد، عمامهاش در سیل گِل شود، یا عمامهپرانی چند جوان خام یا خائن را سکوت کند، یا علیوردی وار زیر شکنجه داعش وطنی جان دهد؛ اما پرچم را زمین نگذارد و به رهبر مردم اهانت نکند. این پیشگامیها برای «خیر عمومی»، ادامه همان خط روشنی است که رهبر انقلاب نشان دادهاند: «قم مادر انقلاب است.»
🛑 «خدارو شکر به مردم نخورد» را «شیخ محمدتقی» گفت و دیگران نوشتند. او میداند چرا شکر گفته، از سیره حضرت سیدالشهداء(ع) در آخرین لحظات عمرشان باخبر است؛ امام با بدنی خونین و اندوه عمیق از دستدادن عزیزانشان در گودال قتلگاه با خداوند متعال مناجات میکردند، مناجاتی مملو از معارف والای الهی و سراسر تسلیم و رضا. نه شكوهاى، نه بى تابى، نه اظهار عجز و ناتوانى، و نه ابراز يأس و ناخشنودى ابداً در آن ديده نمىشود. همه جا سخن از صبر و شكيبايى و رضا و تسليم در برابر قادر متعال است.
⭕️ حالِ امروز روحانیت چنین است که میبیند گروهی روش و راهِ باطلی را میپیمایند؛ اما آن خیرخواهی اجازه نمیدهد که دست از مردم شسته بشویند، اینان خود را مؤمن به کلام خداوند می دانند که به ختم رسل فرمود: «(ای رسول ما) تو چنان در اندیشه هدایت خلقی که خواهی جان عزیزت را از غم اینکه ایمان نمیآورند هلاک سازی!» (شعرا / 3)
⭕️و امروز، روز امتحان روح ایمان و عشق روحانیت به مردم است، در سایه این ایمان، محبت و عشق نفوس به هم متمایل میشوند و فطرت حقجوی انسانی غبار فتنه و آشوب را کنار میزند و حق و حقیقت بیش از پیش نور میافشاند و تیرهای فتنه و تحریم و تحریف «به مردم نخواهد خورد.»
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#فیلم 20:30 🔗 مصاحبه علی رضوانی با حجت الاسلام وکیل پور
🔴 دختر عمامهپران
✍️ وحید نجفی، نویسنده و پژوهشگر حوزوی
بعد از نماز صبح در خیابانهای شهرک غرب مشغول راه رفتن بودم که احساس کردم سرنشینان یک خودرو، قصد آزار و اذیت دارند، به سمت کوچه رفتم و حواسم به پشت سر و متوجه صدای پا بودم، وقتی خوب نزدیک شد، یکدفعه برگشتم.
مردی قویهیکل و قمه به دست نبود، دختری کشف حجاب کرده بود. سلام کردم، گفت میخواهم عمامهات را بندازم! عمامه را درآوردم و به او دادم و گفتم اگر خوشحال میشوی، برای تو!
با تعجب گفت واقعاً میبرم! گفتم ببر! بعد سرم را پایین انداختم و به مسیرم ادامه دادم. کمی جلوتر با ماشین سراغم آمدند و با احترام عمامه را پس دادند!
اینیک نمونه از ماجراهای عمامهپرانی بود که برای یکی از دوستان در همین چند روز گذشته رخداده است. ماجراهایی که نظایرش قابلکشف است که ماجرا با نوعی از شوخی یا نصیحت ختم به خیر شده است! نه هتک حرمت صدق کرده، نه نیازی به دستگیری داشته؛ بلکه یک شیطنت بچهگانه بهنوعی تنبه و تخلیه هیجان تبدیلشده است.
البته برخی روحانیون درگیر شیطنتی قویتر بودهاند که مجالی برای تنبه نیافتهاند و ترجیح دادهاند سرشان را به زیر بیندازند و مسیر را ادامه دهند که در این موارد هتاکی محقق شده و شاید بعد از دستگیری تنبه حاصل شود! یا حتی ترس از دستگیری، مجالی برای اندیشیدن بسازد و بعداً تنبه حاصل شود.
اما برخی روحانیون ازنظر بنیه و موقعیت مجال داشتهاند که درصحنه مچ فرد مترصد هتاکی را بگیرند! که در این موقعیت باید توجه کرد که:
1. بله در کنار بچههای بازیگوش یا جو زده، برخی آموزشدیدهها هستند، اما آنها با قمه و اسلحه میآیند و قصدشان انداختن سر است نه عمامه! حتی اگر آموزشدیدهای نهایت قصدش انداختن عمامه باشد، بهتر است رهایش کنید و به مردم درصحنه یا پیگیریهای بعدی بسپارید تا غرض آموزشدهندهها محقق نشود.
2. عمامه مقدس است! اما نباید فلسفه تقدس اش را از یاد برد و به خود پارچه اصالت داد. عمامه مقدس است چون نماد دینی، رحمه للعالمین است! نماد سلوکی پیامبری است که متعرضان را با برخورد کریمانه ادب میکرد. پس حتی باید مراقبت کرد که مردم درصحنه، قاصد هتاکی را به شکل سخت متنبه نسازند!
البته عده بسیاری از روحانیون در هیچکدام از موقعیتهای فوق نبودهاند چون ماجراهای این روزها، بیش از آنکه در واقعیت باشد در رسانهها ساخته میشود؛ این طیف شاید در تمنای چنین موقعیتی باشند که یا ثواب بیشتری از مرارتهای ترویج دین در کارنامه اعمالشان ثبت شود؛ یا آنکه بتوانند غفلت زدهای را بیدار کنند و هر آنچه هست، خوش به حال گروهی که راه رفتن او در خیابانهای شهر نیز خیر دنیا و آخرت را دارد.
#تبلیغ
#عمامه_پرانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
⁉️ کنشگری سیاسی نخبگان ایرانی در کدام جهان معرفتی شکل میگیرد؟
🔍 پرونده «نخبه و اعتراض» در قم باز شد
✍️ دانیال بصیر، سردبیر پایگاه تحلیلی فکرت
اهالی لغت، معنا و معادل «نخبه» را «برگزیده» دانستند. در ساحت اندیشه نیز به فردی برگزیده و نخبه گفته میشود که عقلانیت نظری و عملیاش مورد اقبال عمومی قرار گیرد. در واقع عناصر تبدیلشدن یک شخص به نخبه و تمایزش از سایر افراد، استعداد طبیعی و هوش سرشار، همت و تلاش و پشتکار، و هدایت و توفیق الهی است.
آنچه جامعه از یک فرد نخبه انتظار دارد این است که در کنار اهمیت به «ارزشهای معنوی»، ظرفیت شخصی خود را تبدیل به ظرفیت ملی کند و تواناییهای خود را در جهت حل مسائل کشور قرار دهد.
بنابراین فرد نخبه، علاوه بر خودسازی فردی و رعایت ادب و پرهیز از فحاشی و بدزبانی، بایستی دارای قدرت تفکر و بهرهگیری از منطق استدلالی باشد. نخبه نباید ذهن و فکر خود را به آسانی در اختیار افراد، گروهها و حتی رسانهها قرار دهد که او را کانالیزه کنند. به همین دلیل، اگر محتوایی به دستش رسید را باید با نگاهی تحقیقانه و پرسشگرانه در چارچوب علمی قرار دهد.
فضای نخبگانی، فضای نقزدنهای عوامانه و هیجانی نیست؛ لودگی، خشونت و آدمکشی در قاموس فکری نخبه، جایی ندارد. اگر نخبه با پدیده و یا آسیب اجتماعی روبهرو شد، مسیر اعتراض و کنشگری اجتماعی وی، سمت و سوی علمی و مستدل دارد و نخبگان برای اعلام اعتراض به دیدگاه رقیب یا مخالف، میدان «گفتوگو» را برمیگزینند. نخبه جریانساز است و سعی میکند با درنظرداشت اهداف و ارزشهای جمعی، گفتمانسازی کند.
🔗 متن کامل
#نخبگان
#سلبریتی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN