.
📰دکهی تیترخوانی
هم لندکروز هم ۲۰۶
سهشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
#سواد_رسانه
#مهارت_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔲 #اختصاصی |#گعده_نویسندگان
✅«اندیشهورزی» محور اصلی یادداشتنویسی/ با مخاطب بنویسید نه برای مخاطب
عناوین مهم سخنان رضا مصطفوی، روزنامهنگار و مدیر نشر عهدمانا در ششمین گعده نویسندگان باشگاه فکرت:
▪️لزوما با یادگیری اصول یادداشتنویسی کسی یادداشتنویس خوب نمیشود بلکه باید بیشتر اندیشید و نوشت.
▪️یادداشتنویسی سبکیست که در قرن معاصر همراه با صنعت روزنامهنگاری وارد حوزهی نگارش شده است.
▪️یادداشتنویس کسیست که وقتی در جمع و جامعهای قرار میگیرد، به دنبال سوژه و تحلیل هست. به همین دلیل یادداشتنویس خوب کسیست که پدیدههای اجتماعی را جور دیگری میبیند.
▪️وقتی عناصر یادداشت برای مخاطب دارای منطق روشن باشد و از گزارههای ملموس در این باره استفاده شود، این حس که دارید با او گفتوگو میکنید، منتقل میشود.
▪️یادداشت خوب شروع خوبی باید داشته باشد، گویا که می خواهید با مخاطب حرف بزنید نه برای مخاطب حرف بزنید. مخاطب باید احساس کند که دارید با او گفتوگو میکنید.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۳ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔻ناشکری
🔺درباره کشف حجاب
✍️ حجت الاسلام علی مهدیان، مدرس و نویسنده حوزوی
🌱یادم میآید در یکی از اردوهای بازدید از مناطق غرب کشور یکی از فرماندهان بزرگوار در منطقه عملیات مرصاد سخنی گفت که بسیار برای من جالب و درس آموز بود. او میگفت این لشکر منافقین که آن زمان در کل دنیا پراکنده بودند را اگر میخواستیم تک به تک بیابیم و ادبشان کنیم شدنی نبود. ماجرای پایان جنگ و عملیات مرصاد بروز «خیرالماکرین» بودن خدا شد. همه شان خودشان بر اساس یک توهم از ضعف ایران جمع شدند و در ان تنگه آنقدر از آنها کشته شدند که فکرش را هم نمیکردند.
🌱چه میخواهم بگویم؟ میخواهم بگویم آقایان بزرگوار! مسوولین عزیز! ماجرای اغتشاشات سال گذشته بروز خیرالماکرین الهی بود. که بر اساس توهم عده ای از ضعف ایران رخ داد. چطور میخواستید مقابل حرکت مرموز و گام به گام لشکر هویتکش و ایمانسوز دشمن بایستید. چطور میخواستید رسانه های سلبریتیزده را پالایش کنید؟ چطور میخواستید ماهیت سیاسی و نه عقیدتی عبدالحمید را به عموم نشان دهید؟ از همه مهمتر چطور میخواستید ماهیت درگیری «حجاب» را به عموم مردم و نوجوانان نشان دهید. همه دیدند قصه کشف حجاب متصل به چه خونهای پاک و بیگناهی است که ریخته شد و چه بدنهایی که مثله شد، چگونه سیلی به مستضعفین و محرومین زدند و خون امثال آرمان و روح الله را ریختند!
🌱اتفاقا بر خلاف نگاه های ظاهر بینی که خیال میکنند با «جریمه و تذکر مخفیانه» میتوانند مانع کشف حجاب شوند، بر خلاف ترسوهایی که دم از کمرنگ کردن درگیری با سلبریتی هتاک و چشمپوشی های ناعادلانه میزنند، بر خلاف آنانکه همیشه عقب تر از مردم میفهمند و تصمیم میگیرند، برادران! این زمان ظهور اسم خیرالماکرین بود که فرا رسید. همه چیز بر ملا شد. سستی و کاهلی تان در قانون گذاری و درگیری با اراده دشمن ، اسمش ناشکری است. این روال را ادامه ندهید که همه دارایی و آرزوهای سیاسی تان را به باد خواهد داد. از ما گفتن.
#حجاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
☘بهترین صدقه
✍ جواد رستمی
امام رضا(ع) میفرماید: بهـترين نـوع صـدقـه، يارى كردن تو نسبت به ناتوان است.[تحف العقول، ص 446]
صدقه دادن بسیار سفارش شده و همانطور که معروف است بلا را از انسان دور میکند.
به محض شنیدن واژه صدقه تصویر مقداری پول و یک شخص محتاج با وضعی خاص در نظر ما تداعی می شود حال آنکه امام رضا (ع) صدقه را متنوع دانسته و بهترین آن را یاری ناتوان بیان کردند.
گاهی کسی در انجام کاری ناتوان است یاری او صدقه و از بهترین نوع آن محسوب میشود.
صدقه به انفاق نیست و یاری هم ممکن است با زبان و گفتار پدید آید آنجا که با سخن از حق کسی دفاع کنی یا راهنما باشی و یا آرامش و تسکین درد و رنج شوی!
نفی انفاق به نیازمند نمی کنیم بلکه در کنار آن ترغیب به انجام بهترین نوع صدقه داریم که یاری رسانی به ناتوان است به هر شکلی که در توان باشد.
#یادداشت
#اهل_قلم
@HOWZAVIAN
✨مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد برگزار میکند
⚡️مدرسه تابستانه / ویژه طلاب زیر ۲۵ سال
🔺امکان تقسیط سه مرحله ای هزینه دوره
👥با تدریس اساتید برجسته کشوری
📆مهلت ثبت نام تا ۳۱ خردادماه
🔗لینک ثبت نام:
https://ch-1400.formaloo.com/moballeghjavan1402
👈جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09388815148 تماس حاصل فرمایید یا به آیدی @afsare707 پیام دهید.
https://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🌹🌹🌹🌹
روزی که زمین و خاک گسترده شده است
آدم را این حرم، سراپرده شده است
میگفت فرشته در تب کرب و بلا
این خاک از این دیار آورده شده است
#سید_هانی_رضوی
#دحوالارض
@shaeranehowzavi
🔻فقه نظامات
✍️ حجت الاسلام دکتر علی واعظی
علم فقه به عنوان علم به احکام شرعی و علم استنباط احکام از منابع شرع ( عقل و کتاب و سنت ) تعریف شده است و در کنار اخلاق و اعتقادات مثلث مفاهیم دینی را تشکیل می دهد
اهمیت فقه در جامعه اسلامی بعد از تحکیم دولت اسلامی به شدت افزایش یافته است تا جاییکه دو یار دیرینه آن به انزوا و گوشه رفته اند و تمام هم متصدیان حکومت دینی برپایی فقه قرار گرفته است و اخلاق و باورها در جامعه دچار ضعف و غربت قرار گرفته است.
ولی آیا فقه مدنظر بانیان حکومت دینی فقه رایج و سنتی بوده است و یا اینکه با توجه به مدیریتی بودن حکومت باید تعریفی مجدد از فقه داشت آیا قرار است با رساله عملیه حکومت را مدیریت کرد و یا اینکه فقهی که مد نظر امام و دیگر بانیان حکومت بوده است چیز دیگری بوده است . به نظر می رسد باید به سطح بالاتری از فقه تحت عنوان فقه نظامات اندیشید فقه رایج مسایل فقهی را در دوگانه حکم و موضوع صورت بندی می کند ولی فقه نظامات به استنباط نظام و مکاتب اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی می پردازد و افق بلندی که حضرت امام در حکومت دینی برای فقه گشودند همین فقه است همانطور که سعید صدر اندیشمند معاصر در کتاب فلسفتنا پیشتاز عرصه فقه نظامات بوده است با فقه نظامات است که فقه وارد صحنه عملیات و اداره جامعه می شود و می تواند به جامعه سازی و تمدن سازی بپردازد و هم اینکه کلام و اعتقادات و اخلاق هم در جایگاه خودشان پاسخگوی نیازهای اساسی بشر در عصر حاضر خواهند بود با فقه نظامات است که تعلیم و تربیت، فرهنگ ، اقتصاد و اجتماع سامان می یابد و چقدر دور از واقعیت است که بخواهیم مسایل اجتماعی و مدیریتی جامعه مانند حجاب را با فقه رایج حل کنیم.
#اندیشه
#فقه #فقاهت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
✍️ اولین شرط عضویت در نویسندگان حوزوی😊
🔍 نمایی از فعالیت خودجوش مدیر نویسندگان حوزوی در تحریریه
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
. ✍️ اولین شرط عضویت در نویسندگان حوزوی😊 🔍 نمایی از فعالیت خودجوش مدیر نویسندگان حوزوی در تحریریه
.
#قلمدون
شاید بیش از هزار گفتوگوی این شکلی در چهار سال اخیر با کاربران حوزوی و علاقهمندان به نوشتن داشتهایم؛ رایگان، به احترام نوشتن و #تبلیغ_مکتوب!
اما منتشر نمیکنیم
چرا منتشر نمیکنیم؟👇👇
⁉️ به خاطر این که مرکز مدیریت حوزه و دفتر تبلیغات و مجموعههای رسانهای و تربیتیشون خجالت نکشند!
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸مهمترین شاخصۀ «فرهنگ رضوی»، حرکت از «خودسازی» به «تمدنسازی»
✍ سید محمدحسین دعائی
در مصاحبه با خبرگزاری شبستان
💠 فرهنگ رضوی چیست و چه ویژگیهایی دارد؟
▪️ دورۀ امامت حضرت رضا علیه السلام، بهمقتضای حکمت بالغۀ الهی و بهخاطر حضور قهری حضرت در متن معادلات و مناسبات کلان حاکمیتی، به یک معنا «نقطۀ آغاز تبدیل اسلام اهل بیت به یک تمدن جهانی» است. یعنی غیر از مواردی مثل عبودیت، خدامحوری، دینمداری، آخرتگرایی، توجه تام به شریعت و حسن خلق که در سیره و سبک زندگی همۀ امامان علیهم السلام دیده میشود، آنچه که بهطور خاص در سیرۀ امام رضا علیه السلام جلوه داشته و میتوان از آن بهعنوانِ «شاخص فرهنگ رضوی» در رنگینکمان فرهنگ اهل بیت یاد کرد، مسئلۀ «جامعهپردازی و تمدنسازی» است.
💠 شهروند رضوی کیست و چه مؤلفههایی دارد؟
▪️ «شهروند رضوی» کسی است که علاوه بر توجه به حداقلهای فکری، احساسی و رفتاری تعریفشده در دین مبین اسلام، نه فقط به فکرِ «سلوک توحیدی» و «ارتقاء حداکثری معنویت و عقلانیت در وجود خود» است، بلکه به «تلاش بر ایجاد جامعۀ اسلامی و تحقق تمدن اسلامی» نیز اهتمام ویژهای دارد.
💠 آثار و برکات وجودی امام رضا علیه السلام برای ایران اسلامی چه بوده است؟
▪️ اگر هویت و هدف انقلاب اسلامی ایران، یک هویت و هدف جهانی و تمدنی است، اگر بهفرمودۀ رهبر معظم انقلاب، «گام دوم انقلاب»، گامی برای «جامعهپردازی و تمدنسازی» است و اگر طبق آنچه گذشت، اصلیترین شاخصۀ فرهنگ رضوی، زمینهسازی برای بروز ابعاد تمدنی اسلام اهل بیت و حرکت از «خودسازی» به «تمدنسازی» است، میتوان به این نتیجه رسید که وجود پُربرکت حضرت رضا علیه السلام و آموزههای آن امام بزرگوار، یکی از مهمترین پشتوانههای علمی و معنوی ایران اسلامی در این مسیر میباشد؛ همان گنجینۀ گرانبهایی که گویا از قرنها قبل، توسط خداوند رحیم، حکیم و قدیر، برای ملت بصیر ایران اسلامی ذخیره شده است.
متن کامل: http://shabestan.ir/detail/News/1218787
#فرهنگ_رضوی
#خودسازی #جامعهپردازی #تمدنسازی
#گام_دوم_انقلاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
"شنبه یا پنج شنبه"
✍زهرا سبحانی، عضو تحریریه مجتهده امین
در روزهای اخیر، خبر تایید تعطیلی شنبه، توسط کمیسیون اجتماعی مجلس، نقل تمام محافل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه شده است. با توجه به وسعت اجتماعی این رویداد، پیگیری چند نکته خالی از فایده نخواهد بود!
1⃣ مهمترین نکتهای که از موضعگیریهای افراد جامعه در فضای مجازی برداشت میشود، نگاه فرهنگی جامعهی ایرانی به روز شنبه است!
عدهای این تعطیلی را تبعیت از فرهنگ یهود میخوانند و از باب تشابه به کفار، آن را نادرست و حرام میدانند.
در مقابل، عدهای معتقدند که این امر، ارتباطی به دین ندارد و با توجه به شرایط جهانی باید تصمیمگیری شود.
اگرچه، گروه اول در رد این نوع دیدگاه پاسخ دادهاند که نمیتوان منکر تاثیر نگاه فرهنگی شد چرا که علت تعطیلی خود شنبه در کشورهای دیگر، خاسته از نگاه فرهنگی آنهاست به طوری که در قارهای مثل اروپا، کشورهای یهودینشین (شرق اروپا) شنبهها تعطیل است و در اروپای غربی یعنی کشورهای مسیحینشین، یکشنبهها تعطیل!
🔍به نظر میرسد جامعهی نخبگان ابتدا باید به حل این مسئله بپردازد که مناسبات تجاری در خارج از فرهنگ تعریف میشود یا خیر؟
2⃣ انتشار این خبر، موجب کنجکاوی مردم شده است به طوری که چه مخالف و چه موافق به دنبال پاسخ به این سوالاند که مگر
چند درصد افراد جامعه، شغلشان تجارت و در قالب تجارت بینالمللیست؟
آیا اعضای محترم کمیسیون اجتماعی، با توجه به ده هزارم این آمار، شمولیت آن را برای همهی جامعه، پذیرفتهاند؟ همچنین این بزرگواران، از فعالیت بخش خصوصی در روزهای تعطیل کشور، یعنی پنجشنبه و جمعه بیاطلاعاند که برای پذیرش این موضوع، به آن مستدل شدهاند؟
3⃣با در نظر گرفتن ابعاد مختلف و پیچیدهی سند 2030 و متاسفانه نفوذ آن، در شاخههای حاکمیتی، با وجود مخالفت صریح و علنی رهبر انقلاب اسلامی، آیا در این خصوص دقت و تاملی شده؟
در سند مذکور،
بندهایی زیر هدف اصلی 17 در رابطه با تجارت عنوان شده که هوشیاری سایر احاد جامعه را میطلبد، به عنوان نمونه در بند
۱۰-۱۷ - سند 2030 آمده: «اســتقرار و ترویــج یــک نظــام تجــاری چندجانبــۀ جهانــی، قانونمــدار، بــاز و بــه دور از تبعیـض، تحـت نظـارت سـازمان تجـارت جهانـی، از جمله: مذاکـره در چارچوب دسـتورکار
توسـعۀ دوحـه سـازمان تجـارت جهانـی»
اضافه بر آن، مطالعهی اهداف فرعی 60 تا 63، این سند، اتفاقی دانستن تعطیلی شنبه را زیر سوال میبرد.
❇️ در پایان، با جستجوی تعطیلی ایام در روایات و احادیث، این مطلب روشن میشود که سفارش به اعمال مستحبی عبادی در روزهای جمعه و پنج شنبه، بیشتر از سایر روزهاست. ضمن اینکه در سورهی جمعه، به جواز فعالیت تجاری بعد از انجام فریضهی نماز اشاره شده است. همچنین در تفسیر این سوره آمده، اسلام با معاملات و فعالیتهای تجاری، مخالفتی ندارد مشروط بر اینکه این نوع فعالیتها و تفکر حاکم بر آنها، با دین و حاکمیت الهی، دشمنی نداشته باشند.
حال باید بررسی شود که این امر، شامل شرکتهای فراملیتی فعال در بخش خصوصی (که در خود سند 2030 به عنوان ابزار حاکمیت بر جهان در راستای نظم نوین جهانی نام برده) میشود؟
#گام_دوم_انقلاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔶پیچیدن به «پروپا»ی «پروپا»گاندا
✍️علیرضا مکتبدار
📌«پروپاگاندا» را میتوان بهمعنای انتقال نقطهنظری با هدف نهایی پذیرش داوطلبانه دریافتکننده دانست؛ بهطوری که شخص آن نظر را از آن خود تلقی نماید. (پراتکانیس، عصر تبلیغات، ص 18)
📌در واقع، پروپاگاندا نوعی مداخله در فرایند ادراک فرد است، بهنحوی که ذهن و ادراک او به همان سمتی که پروپاگانداکنندگان میخواهند، حرکت کند. و به عبارت دیگر، پروپاگاندا نوعی جنگ ادراکی و نرم است که تلاش میکند بدون دستیازیدن به ابزارهای خشن و زور و قلدری، ذهن فرد را به سمت اهداف مورد نظر خود بهگونهای سمت و سو بخشد که خودِ فرد به تحقق آن اهداف مدد رساند.
📌در نقطه مقابل پروپاگاندا، «تبلیغ» ایستاده است. تبلیغ یعنی رساندن یک پیام و سخن درست به مخاطب، در کمال صداقت و صمیمیت، همراه با امانتداری و آزادگذاردن او در پذیرش و یا ردّ آن.
آنچه انبیاء و راهبران الهی در طول تاریخ انجام میدادند، تبلیغ نام دارد و آنچه زراندوزان و زورمداران برای دستیابی به منافع بیشتر و استثمار مردم به آن دست می یازیدند، پروپاگاندا.
📌مستکبران، در درازنای تاریخ، همواره تلاش کرده و میکنند با پروپاگاندا، آینهی ذهن و قلب افراد جامعه را بهگونهای جهتدهی کنند که به هیچ وجه قابلیت انعکاس تعالیم رهاییبخش پیامبران الهی را نداشته باشد.
📣ادامه در دیباج
#پروپاگاندا
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
مراقب باشید شما را خرج کارهای کوچک نکنند؛ دندان روی جگرتان بگذارید!
✍️ محمد مختاری
این یادداشت، تذکری است دلسوزانه و صادقانه برای طلاب عزیزی که سالهای ابتدایی طلبگی را میگذرانند.
گاهی بعضی از رفقایی که در اوایل مسیر مقدس طلبگی قرار دارند افتخار میدهند و با حقیر پیرامون فعالیت تبلیغی و فرهنگی در موسسات مختلف و یا فضای مجازی مشورت میکنند.
بنده از باب انجام وظیفه عرض میکنم: دوست من صبر هوشمندانه داشته باش.
اجازه بده وقتی منبر میروی مردم صدای یک فقیه را بشنوند، وقتی از یک مسئول مطالبه میکنی او نامهای از یک استاد حوزه یا دانشگاه دریافت کند، وقتی یادداشتی در مجازی مینویسی دیگران نوشتهی یک کارشناس تفسیر یا کلام یا ... را بخوانند.
آنگاه مواضع تو چند برابر اثر دارد، انتقادت صد برابر برش دارد و همینطور تبلیغت.
امروز سخنی از استاد میرباقری(زید عزه) دیدم که به ذهنم آمد در این زمینه مفید باشد.
ایشان میفرمایند:
گاهی باید دندان سَرِ جگر بگذاری تا بعداً بتوانی کارهای بزرگ انجام بدهی.
شیطان سعی میکند انسان را خرج کارهای کوچک بکند.
شیطان چون حریف حضرت موسی نمیشد، او را به وسطِ یک دعوای پیشبینینشده کشاند و نزدیک بود آن حضرت، خرج یک سرباز صفر شود، ولی خدا نجاتش داد و رفت و با یدِ بیضاء و عصا و نبوّت آمد.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#نگارش_معیار
😊 هوای همزه رو داشته باشید
✍️سعید احمدی
نشانهی «ء» از حروف الفبای عربی است و استفاده از آن در واژگان فارسی درست نیست؛ بنابراین نوشتن «آیین، پاییز، رویید، بویید، بابایی و پایین» بهصورت «آئین، پائیز، روئید، بوئید، بابائی و پائین» غلط است.
* اگر فامیل کسی در شناسنامه «بابائی» باشد باید به همان شکل نوشته شود.
#پویش_نوشتن
#درست_نویسی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔎جنگروانی، فرمول تکراری با اسم رمز متفاوت
✍️ حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو، مدرس و پژوهشگر رسانه
▫️فرمول تولید آشوب در جنگ روانی علیه ایران قوی تقریبا لو رفته است. اینکه جرقه اتفاقات چگونه زده میشود و چه فرایندی را طی میکند و چگونه به ثمر مینشیند را از ۷۸ تا ۸۸ و ۹۸ و ۱۴۰۱ و امروز در ماجرای ایذه بصورت تکراری شاهد هستیم.
1️⃣ نمادسازی: این جماعت برای ایجاد انگیزه و تولید بهانه و تمرکزبخشی، شخص، موضوع یا ماجرایی را در گذشته یا حال و یا آینده برجسته و تکرار میکنند تا تبدیل به یک #اسطوره و در واقع یک #رمز_عملیاتی شود.
2️⃣ فضاسازی: در ایستگاه دوم از طریق پیجها و شبکههای ظاهرا متفاوت داخلی و خارجی، تولید محتوای متراکم و انبوهی را استارت میزنند. خلق فضای انباشته با اسم رمز اسطوره، در واقع #اتمسفر_ذهنی و مجازی تحریک آمیز و هیجانی را تولید میکند و موقعیت را مستعد اتفاقات غلیظتری میسازد.
3️⃣ کشتهسازی: در ایستگاه سوم و متاثر از فضای هیجانی در یک موقعیت خاص و کوچک، جرقه احساسات انباشته را با یک اتفاق ویژه مثل #کشتن_مصنوعی_یا_انتحاری تبدیل به شعله میکنند. طول موج ماجرا از این ایستگاه هم افزایش پیدا میکند و خط تعلیق و کشش جدیدی را رقم میزند.
4️⃣ روایتسازی: حال که احساسات و هیجان به نقطه جوش رسیده و عده ای داغدار شدهاند، موقعیت روایت سازی از ماجرا آغاز شده است. پای تقطیع و #وارونهنمایی و حرکت از پله دوم و متهم کردن نظام و بازنمایی معکوس جلاد و شهید به میان میآید.
5️⃣ تعمیم سازی: گام بعدی این است که توسط #شبکههای_ هماهنگ رسانهای و #سلبریتی های جیرهخوار و سرویسهای اطلاعاتی بتوانند این وضعیت را تعمیم بخشیده و به مساله سراسری تبدیل کنند. از ایذه به اصفهان و بعد تهران و شیراز و...
6️⃣ آشوب سازی: اگر در مرحله قبلی به نتیجه رسیدند، استارت عملیات خونین تری را میزنند که کف خیابان را برای شهروندان ناامن کرده و با ایجاد آشوبهای پراکنده و درصورت همراهی بخشی فریب خورده بصورت متراکم و هماهنگ، کشور را به یک #سکته_اجتماعی و فلج سیستمی مبتلا کنند.
⏺ ماجرای ایذه و #کیان_پیرفلک نیز با سوءاستفاده از معصومیت کودکانه و به بهانه تولد او و خاطره بازی از چند روز پیش توسط اعضای خانواده با پوشش برخی رسانههای معاند نیز همراه شد که به اتفاق اخیر ختم گردید.
▶️ آنطور که از مانیتورینگ شبکههای بیگانه پیداست، اتصال و شبیهسازی کیان پیرفلک به مهساامینی و تولید کانال انحرافی برای جامعه و چه بسا احیای آشوبها برای بهره بردن در میدان سیاسی و بازار اقتصادی است که سرعت پیشرفت ایران در زمینه صنعت و امنیت را مهار و متوقف کنند.
#رسانه
#سواد_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN