مرحله امکان وقوعی وفاق
✍️ سید هادی چاوشی
وفاق بر لزوم اتحاد جبهه ای به عنوان یک تاکتیک حاصل شده ظاهرا
از دو احتمال ذکر شده در نوشته قبلی به نظر من احتمال اول بیشتر است. درست است که اصلاحات جایگاه مردمیش کمرنگ شده ولی قادر به جذب خیلی از آرای سرگردان و آرای مخالف نظام است لذا به دنبال تحریک این جامعه است. بیشترین چرخش آرا در روزهای آخر و معمولا به شکل غیر محسوس و از طریق فضای سایبر اتفاق میفتد. مطابق این شبه قاعده و با مشارکت بالای 60 درصدی احتمال رای آوری پزشکیان در مرحله اول بالاست.
نباید فقط نگاه به نظرسنجیها کرد باید نگاهی هم به اعتبار جبههای، پایگاههای ثابت و متغیر اجتماعی هر جبهه و قابلیت جذب نامزدها داشت.
احتمال پر رنگ دوم کشیده شدن به مرحله دوم است. در صورت ماندن هر دوی جلیلی و قالیباف بعید است پزشکیان به مرحله دوم نرود.
پس یا جلیلی و پزشکیان میمانند یا قالیباف و پزشکیان. نظریه معتبری وجود دارد که در صورت غیر موفق بودنِ حتی نسبی جناح حاکم، در دوره بعد دوباره مردم به جناح حاکم رای نمیدهند و گفتمان رقیب رای میاورد.
علاوه بر احتمال زیاد شانتاژ و جوسازی های انتخاباتی که حریف دستی در آن دارد و به مرحله کارکشتگی رسیده
البته محبوبیت رییس جمهور سابق و شهادتش میتواند مانع این احتمال اخیر شود. ولی در حد و قواره ایشان جایگزینی نامزد نشده تا بهره برداری شود.
باید به روزهای آینده چشم دوخت ولی تا اینجا احتمال رای آوری جبهه نا متعادل اصلاحات بالاست و با توجه به خطیر بودن محتمل حتی احتمال کم هم باید مورد توجه قرار گیرد.
نتیجه اینکه وفاق بر نامزد واحد لازم است.
نکته دیگر اینکه در صورت وفاق بر نامزد واحد رقابت متعدد مردمسالارانه تبدیل به یک رقابت محدودتر جناحی خواهد شد.چون از حق انتخاب کاسته خواهد شد و رای سفید و رای از روی اجبار و بی کیفیت افزایش می یابد.
و این میتواند مشارکت را پایین بیاورد. از انجا که جبهه انقلاب رای ثابت بیشتری نسبت به رقیب دارد احتمال رای اوری بالایی خواهد داشت. و بالتبع در صورت مشارکت بالاتر بخاطر نقش آفرینی طیف خاکستری و مخالف و معاند نظام احتمال رای اوری جبهه اصلاحات بیشتر خواهد شد.
در زمان حاضر احتمال مشارکت بالای 55 درصد ضعیف است. مگر آنکه انتخابات منجر به دوقطبی شود که بعید است.چون چیز خاصی برای ایجاد دوقطبی شدید وجود ندارد.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔻در نقد آنچه قرار بود مناظره باشد + پیشنهاد
✍️ احمدرضا محسنات
مناظره هایی که در این چند نوبت دیدیدم به حسب شکلی و محتوایی دچار اشکالاتی غیر قابل اغماض از سوی طراحان ان بود که مناظره بودن این جلسات را محل سوال جدی قرار داد!
▪️اشکالات شکلی همچون مونولوگ بودن صحبت(نه طرفینی بودن!)،طولانی بودن مدت مناظره،حجم بالای سوالات به نسبت وقت کاندیداها،استفاده نکردن از کارشناس در برنامه، عدم اولویت بندی بین سوالات بر اساس اهمیت،نامتوازن بودن تقسیم وقت به حسب اهمیت و گستردگی پاسخ هر سوال و...
▪️اشکالات محتوایی همچون عدم در نظر گرفتن پیوست های سیاسی و اجتماعی برای سوالات اقتصادی،کمرنگ بودن پرداخت به حوزه عدالت اقتصادی در بین ان و در نظر نگرفتن حوزه مبارزه سیستمی با فساد اقتصادی از مجرای دولت در سوالات و...
⚠️انچه تا امروز از مناظرات دیدیم-به جز کاندیدی که خود را کمتر درگیر کرد-سایر کاندیداها مشغول همآوردی برای مرزبندی و یا چتر افکنی سیاسی! و کلی گویی با چاشنی ارائه چند امار و بالا بردن چند نمودار بوده اند
عموما هم ترجیع بند نوبت های صحبت شان، ترساندن مخاطبین از روی کار امدن طیف مقابل بوده است!
اگر مناظره را مناظره خوانده اند برای "مشارکت طرفینی" در "ارائه نظر" ست نه "مشارکت همگانی" در "ارائه حذر"!
اینکه باید بر حذر بود از فلان رویکرد،بر عهده مخاطب ست نه ان کس که باید نظرات و رویکرد اقتصادی و سیاسی خود را توضیح دهد
▫️از حق نگذریم گرچه هیجان و شور افشاگری ها و قدرت جدل امثال دکتر زاکانی،تشفّی قلب برای جریان حزب اللهی می اورد و با آنکه می توانیم ان را به عنوان روشنگری و دفاع از ارزش ها تلقی کنیم باز نشاید که این رویکرد،از مؤلفه های مناظره ایده آل باشد(از دکتر زاکانی عزیز و دلسوز مثال زدیم که دیگر حساب ان کاندیدای نماینده ی دولت خاتمی-روحانی و حساب ان شیخ شعارهای بی مایه!در مناظرات مشخص باشد)
💢پیشنهاد:
برای صدق مناظره یعنی هم طرفینی بودن و هم ارائه هدفمند نظر، میشود به جای جمع شدن تمام کاندیداها و برقراری حدود 25 ساعت مناظره در پنج نوبت،به این شکل مناظرات پیش برود که 15 ساعت مناظره دو نفره در همان پنج نوبت با پشت سر هم قرار دادن سه مناظره مستقل یک ساعته برگزار کرد و همچنین امکان استفاده از کارشناسانی به عنوان پرسشگر و هدایت کننده محتوایی مناظره را هم اضافه کرد که به تنظیم و هدفمندی بحث کمک جدی می کند
در مجموع با این سبک مناظره هم فرصت فراخ تری در هر موضوع به هر کاندید داده میشد و هم با طرفینی بودن،عیار هر کاندید بهتر مشخص میشد و با وجود کارشناس،احتمال فرافکنی و خروج از نظم و ارائه های غیر علمی را کمتر میکرد
♻️پرداختن بیشتر به مساله مناظرات فعلا از مجال خود خارج ست با انکه بعید ست برای این دوره،تجدید نظری شود اما گفتمان مطالبه اصلاح شکل و محتوای مناظرات برای اینده نیز باید جدی تر گرفته شود.
#مناظره
#انتخابات
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔰 پاورقیهای مناظراتی ـ ۳
🔸 نکاتی در تحلیل مناظرات انتخاباتی
✍️ سید محمدحسین دعائی
▪️ همچنان سؤالات طرحشده توسط مردم و کارشناسان جنبۀ تشریفاتی داشته و هیچکدام از نامزدها بهشکل جزئی و موردی به آنها پاسخ نمیدهند که البته بخشی از این نقیصه بهخاطر «کمبود وقت» طبیعی است. به عبارت دیگر برنامۀ «مناظره» دچار یک وضعیت متناقضنماست: از یک سو بسیار طولانی و خستهکننده است و از سوی دیگر نامزدها در آن وقت کافی برای پاسخ به سؤالات ندارند.
▪️ علیرغم اهمیت موضوع «جمعیت»، جای آن در مناظرۀ سوم خالی بود. یعنی فقط یک سؤال دربارۀ آن مطرح شد که نامزدها به همان یک سؤال هم پاسخ ندادند.
▪️ پورمحمدی همچنان روی ریل «التقاط» و «مغالطه» حرکت میکند و بهشدت دچار «تناقضگویی» است. او تلاش زیادی برای «موجآفرینی» دارد؛ اما این تلاش، نتیجهبخش نبوده و به احتمال زیاد نخواهد بود. تخریب جایگاه «قانون» در مواجهه با معضلات فرهنگی، هجمه به «لایحۀ حجاب و عفاف» و نفی محدودیتها در فضای مجازی را در همین چارچوب باید ارزیابی کرد.
▪️ یکی از مهمترین تناقضات پورمحمدی این است که با انتقاد از انحصارگرایی در عرصۀ فرهنگ و رسانه، بهدنبال تمرکززدایی است، اما برای حل مشکل کشور در رابطه با فضای مجازی، جز ایجاد یک پیامرسان انحصاری ـ آن هم با مشارکت خارجیها ـ و جلوگیری از تکثر و رقابت در این عرصه، هیچ پیشنهادی ندارد.
▪️ پورمحمدی علاوه بر «موضع»، در «وضعیت» نیز گرفتار تناقض است: او با یک خاستگاه کاملا «دینی و شرعی» و با یک پیشینۀ کاملا «قانونی و امنیتی»، میخواهد از خود یک شخصیت «عرفی» و «فرهنگی» بسازد؛ غافل از آنکه این حجم از «دگردیسی هویتی»، بههیچوجه برای مخاطب باورپذیر نیست.
▪️ پورمحمدی در مناظرۀ سوم نشان داد که علاوه بر «اقتصاد»، در عرصۀ «فرهنگ» نیز با پزشکیان «اشتراک گفتمانی» دارد. «انکار ضرورت قانون در مدیریت فرهنگی» و «طرفداری از آزادیهای تقریبا بیضابطه»، دو مؤلفه این گفتمان مشترکند.
▪️ پورمحمدی و پزشکیان، هر دو بر «ضرورت نظارت دولت در عرصۀ فرهنگ» تأکید میکنند؛ اما هیچکدام نه از کیفیت این نظارت سخن میگویند و نه از چگونگی مواجهه با «نظارتناپذیریها». آیا این سکوت میتواند علتی جز «سطحینگری» و فقدان یک اندیشۀ قویم و منسجم فرهنگی داشته باشد؟ بعید است.
▪️ اتکاء به کلیدواژهها و گزارههای ازپیشطراحیشده، بدون هرگونه «اشراف» و «تجربۀ زیسته»، یکی دیگر از اشکالات مشترک پورمحمدی و پزشکیان است.
▪️ پزشکیان نشان داد که در«فرهنگ» نیز ـ مثل «اقتصاد» ـ تهیدست است. او هیچ ایدهای جز «لیبرالیسم فرهنگی» ندارد. رد قانونمحوری با پوشش اخلاقگرایی، نفی مطلق خشونت در مواجهه با مطلق انسانها، انکار نقش قانون در تغییر رفتار، خلط بین اختیار انسان در عالم تکوین و عالم تشریع و تأکید بر آزادی مردم در انتخاب سبک زندگی، همه از همین زاویه قابل تحلیلاند.
▪️ در مناظرۀ سوم هرچه از پزشکیان پرسیدند گفت: «باید از مدرسه شروع کرد!» و این یعنی «فقدان برنامه».
▪️ نگاه فمینیستی پزشکیان و تأکید او بر همراهی و همپایی زنان با مردان در همۀ عرصهها، حتی عرصۀ «اقتصاد» و «صنعت»، هرچند بهظاهر جذاب است، اما واقعیتی جز توهین به «هویت مستقل زن» و عاقبتی جز تخریب «نهاد خانواده» ندارد.
▪️ پزشکیان علاوه بر آنکه هیچ اشارهای به تأثیر «تهاجم فرهنگی دشمن» و هجمههای رسانهای او در بروز معضلات فرهنگی و آسیبهای اجتماعی نمیکند، در میان همۀ نهادهای فرهنگی کشور نیز صرفا به نقش «نهاد روحانیت» در شکلگیری وضع موجود میپردازد. او در خوشبینانهترین حالت، دچار یک خطای راهبردی در «آسیبشناسی فرهنگی» است.
▪️ پزشکیان برای چندمینبار این گزاره را تکرار کرد که «بیشتر نخبگان و متخصصان» از کشور خارج شدهاند؛ گزارهای که قطعا «خلاف واقع» است، حتما مصداق «سیاهنمایی» است و حُکما نتیجهای جز «یأسآفرینی» ندارد.
▪️ پزشکیان نه خوب صحبت میکند و نه حتی متنهای ازپیشآمادهشده را خوب میخواند. او با بهمیانانداختن ایدۀ خام و فریبندۀ «نظرخواهی از مردم»، باز هم ثابت کرد که علیرغم تأکید بر تخصصگرایی، بهشدت گرفتار «پوپولیسم» است.
▪️ پزشکیان «قرآن» میخواند، از «ایمان»، «عمل صالح» و «حیات طیبه» میگوید، مکررا بر ضرورت پایبندی به «سیاستهای رهبر انقلاب» تأکید میکند، اما واقعیت گفتمان او چیزی جز «سکولاریسم» و «لیبرالیسم» نیست. بیبهرهبودن از اتقان اعتقادی، خودداری از رجوع به کارشناس فهم دین ـ علیرغم تأکید بر آن ـ و اکتفاء به ظواهر نقلی، خوشبینانهترین علتهایی هستند که میتوان برای این تهافت برشمرد.
📌 پاورقیهای مناظراتی ـ ۱ و پاورقیهای مناظراتی ـ ۲ را هم بخوانید.
#مناظره
#انتخابات
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🟢 غفلت یا تغافل از فرصتها در گفتگوهای انتخاباتی نامزدها!
✍️احمدحسین شریفی
🔸متأسفانه سطح گفتگوها، مناظرات و برنامههای اغلب نامزدهای محترم ریاستجمهوری چهاردهم، «سطحی نازل» و «دون شأن مردم ایران» و بیتوجه به «ظرفیتهای جمهوری اسلامی» و «فرصتهای تاریخی انقلاب اسلامی» است!
🔹محور اصلی مباحث فرهنگی اغلب نامزدهای محترم، فیلترینگ و چگونگی فیلتر کردن یا نکردن و زمان فیلتر کردن یا نکردن «سکوهای دشمنساخت» در داخل ایران است! معالأسف، جز یکی از نامزدهای محترم، تاکنون هیچکدام از آنان نه تنها فهم درستی از ظرفیتها و فرصتهای بینظیر فرهنگی و هنری ایران اسلامی در گستره بینالمللی ارائه نداده است! بلکه اساساً فهم درستی از «حیث فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی» و «جنبه تمدنی فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی» ندارند!
♦️در حوزه سیاسی نیز تمرکز اغلب آنان، باز هم جز یکی از نامزدهای محترم، معطوف به «رفع تحریمها» و برگه سوخته «مذاکره» با آمریکا و ... شده است! آنان متأسفانه هنوز به این درک نرسیدهاند که سطح توقعات سیاسی از جمهوری اسلامی بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و سیاست خارجی مقتدر و عزتآفرین دوران امیرعبداللهیان در دولت سیزدهم، در سطح یک ابرقدرت جهانی است!
🔹گویا نمیدانند و نمیبینند که ایران اسلامی هماکنون محور جبهه عظیم و مقتدر مقاومت است؛ لنگر ثبات و اقتدار در غرب آسیاست؛ امید ملتهای ستمدیده جهان است؛ قدرتهای بزرگی چون چین و روسیه و هند و پاکستان و کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا و جنوب شرق آسیا و کشورهای همسایه، تشنه ارتباط اقتصادی و نظامی و سیاسی با ایران هستند!
🔸در حوزه اقتدار نظامی متوجه نیستند که چشم جهانی به صنایع پیشرفته نظامی ایران، از موشکهای هایپرسونیک گرفته تا پهبادهای رادارگریز و اژدرهای حبابساز و ناوها و ناوچههای دریایی و کشتیهای جنگی ایران دوخته است! توجه ندارند که ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی مقتدر ارتش جمهوری اسلامی ایرانی برای نخستین بار در تاریخ ایران، توانسته است در یک سفر هشتماهه دور دنیا را دریانوردی کند. در میانه اقیانوسها مانور نظامی برگزار کند! و هنوز هم بعد از گذشت بیش از یکسال همه مراکز نظامی دنیا مات و مبهوت این اقتدار و توانمندیاند!
♦️خلاصه آنکه به نظر این بنده تا اینجا، فقط یکی از نامزدهای محترم هست که با شناختی عمیق از فرصتهای جهانی و ظرفیتهای ملی وارد عرصه شده است و شأن رئیس جمهور را در توسعه عمق راهبردی ایران به درستی شناخته است. بقیه آنان گرفتار روزمرگی و امور پیشپا افتاده شدهاند! به عنوان مثال،
برخی از آنان از روز آغاز تبلیغات انتخاباتی تاکنون، هیچ طرح و برنامهای ارائه نداده و همه چیز را به نظر «کارشناسانی موهوم»، «پشت پرده» و «نامرئی» ارجاع میدهد!
برخی دیگر با شعارها و وعدههایی ناممکن مثل یارانه بیست و چند میلیونی به آحاد مردم! ساخت سالانه صدها هزار مسکن رایگان و ...! از روی جهل یا ... درصدد بالا بردن توقعات اجتماعی و اقتصادی غیر قابل تأمین مردم هستند.
و برخی دیگر نیز .....
🔸به عنوان عضو کوچکی از جامعه علمی کشور، امیدوارم و انتظار دارم که همه نامزدهای محترم بدانند که جهانیان نظارهگر انتخابات ایران هستند و میخواهند الگوی متفاوت حکمرانی اسلامی برای اداره جامعه و جهان را از زبان آنان بشنوند و در برنامههای آنان ببینند.
#مناظره
#انتخابات
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#تبریک💐💐💐
رود است علی، پاک و زلال است و روان
کوه است علی که استوار است و گران
من رود ندیدهام چنین پابرجا
من کوه ندیدهام چنین در جریان
#عید_غدیر
#عید_ولایت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🔴 ذات اصلاحات
این بنده خداها حواسشان نیست عجب سوتی بزرگی میدهند و چطور خودشان را رسوا میکنند.
نقد حرفهایشان را در پایین بخوانید.👇
🗣 محمدرضا خاتمی در حمایت از پزشکیان گفت: ما رای میدهیم ، نه برای مشروعیت بخشیدن به چیزی، نه برای خوش آمد کسی؛
◀️ ما رای میدهیم برای ایران
◀️ ما رای میدهیم بخاطر جوانی که امروز امید و ارزویی در کشور ندارند و به فکر مهاجرت هستند.
...........
برادر من اینکه شما در یک انتخابات رأی نمیدهی در یکی رأی میدهی یعنی کاری به صحت انتخابات و روند آن نداری بلکه فقط نگاه میکنی هر وقت احساس کنی میتوانی برنده شوی وارد میدان میشوید.
همینکه گاهی وارد صحنه انتخابات میشوید یعنی قبول دارید در انتخابات واقعا آرای مردم در کمال صحت بررسی میشود، همین مشارکت شما خود تایید صحت انتخابات و مشروعیت آن است، حالا میخواهی در نیت خودت هرچه داشته باش، مردم و جهان به نیت شما نگاه نمیکنند، فقط وقتی نیت خودتان را ابراز میکنید معلوم میشود دفعات قبل که شرکت نمیکردید ماجرا چیز دیگر بوده.
🔗 صفحه حجت الاسلام حمیدرضا باقری
#انتخابات
#اصلاح_طلبان
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💐 غدیر؛ معیار حقیقت
🌿نوشتاری پیرامون فضائل امام المتقین حضرت علی بن ابی طالب(صلوات الله علیه)
🍃جایگاه عید سعید غدیر خم
🍃وظایف شیعیان در روز ۱۸ذی الحجه
به قلم پژوهشگر حوزه علمیه اهوازحجت الاسلام والمسلمین امین بهرامی(شریعت شوشتری).
👌 متن یادداشت
#عید_غدیر
#عید_ولایت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
📌 زاکانی رابطه شرمآور پورمحمدی و sfo رو فاش کرد
✍ کافه فکر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
وقتی صحبتهای آقای پورمحمدی را در مناظرهی امشب میشنیدم، مخصوصاً آنجایی که به تایید صلاحیت نشدن بعضی افراد مثل جهانگیری، لاریجانی و حسینی اشاره کردند، یاد این مَثَل افتادم که رضا امیرخانی در یکی از کتاب هایش (شاید سفرنامه سیستان) میگوید: "طرف سال ۵۷ رفته ساواکی شده!"
✍ آتشین صدف
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
«ولایت» و «آزادی»
علی خسروی
عیدغدیر فرصت مناسبی است برای اندیشیدن دربارۀ اهداف آن. یکی از آن بیشمار، فضیلت «آزادی» است.
آزادی سکهای است که یک رویش پیراستگی از رذیلتها و روی دیگرش آراستگی به فضیلتها است. آزاده کسی است که هم از رذیلتهای درونی و هم از آنچه از بیرون بر او تحمیل میکنند رها است. آزادگی اگر رهایی از ثروت و قدرت است، آزادی رهایی از رذیلتی فاسدتر از ثروت و قدرت است؛ یعنی رذیلت بردگی(رقیت). آزادگی اگر کوشیدن برای آراستگی به فضیلتهای درونی است، آزادی رسیدن به مقام انسانی است.
از همین روی یکی از مهمترین و بزرگترین ارمغانهای ولایت، آزادی است:
کیست مولا؟ آنکه آزادت کند
بند «رقّیت» ز پــایت برکنـــد
امیرمؤمنان و به تبع او، سایر ائمه عصمت و هدایت (علیهمالسلام) در کنار آثار، برکات و خدمات دیگرشان، تمام عمر كوشیدند كه جان و تن مردم را آزاد كنند؛ آزاد از قیدها و پندارها و گمانها و حتی اندیشهها. آزاد از ریسمانهای مرئی و نامرئی كه انسانها را به بند میکشد، پای آدمی را سنگین و زمینگیر میکند.
و کدام فضیلت برای انسان، فاضلتر از آزادی؟ پس:
ای گـروه مؤمنــان، شــادی کنیـد
همچو سرو و سوسن آزادی کنید
#عید_غدیر
#امامت_ولایت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔰 انتخاب اصلح؛ اراده مردم
✍ قدرت الله غلمانی
🔶 با توجه به تجربه های متعدد ملت ایران در سیزده دوره از انتخابات ریاست جمهوری،امروزه دیگر انتخاب اصلح برای مردم ایران اقدام دشوار و پیچیده ای نیست.و مردم به خوبی می دانند که چه
کسی به صلاح مملکت است.
🔶 شخصیت عظیم الشان امام خمینی ره در شناخت مردم ایران بی نظیر بوده است و امام در خشت دیوار این مردم ،این شناخت ها و بصیرتها را می دیده است که توانست با این مردم یک جهان فرصت و جهش را برای ایران اسلامی تولید کند.
🔶 با نزدیک شدن به ۸ تیرماه گزینه انتخاب مردم برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بیشتر مشخص می شود و آنچه در این دوره مشهود است ،دو نگاه متفاوت به نقش آفرینی ملت ایران در عرصه های داخلی و به خصوص خارجی است.
🔶 نگاه اول توقف و روی آوری به مشکلات عظیم دهه ۹۰، دهه پرالتهاب رها بودن مملکت و شاهد مشکلات پیوسته ،تا جایی که هر روز برای برگشت به روزهای قبل دعا می کردیم.خیلی از داشته ها را از دست دادیم و هیچ کسی هم پاسخگو نبود.تازه می گفتند خدا را شکر کنید ما نگذاشتیم وگرنه بیچاره تر بودید.
🔶 نگاه دوم را مردم از سال ۱۴۰۰ محکم انتخاب کردند،رئیس جمهوری را انتخاب کردند که همه معادلات را بر هم زد، از دل مشکلات، یک جهان فرصت خلق کرد ،به ایران جهش داد نه تنها مصیبت های قبلی را جبران کرد بلکه تولید جهش و امیدواری کرد و در اکثر آن چیزهایی که عقب افتاده بودیم،با برنامه ریزی و توکل بخدا و اعتماد به مروم، با عشق به مردم نه تنها عقب ماندگی ها را جبران کرد بلکه تولید جهش و امیدواری کرد و در همه شاخص ها، توان ملت ایران را به حداکثر رساند.
🔶 تا اینکه صاحبان نگاه دوم شبانه روز کار کردند، تلاش کردند و مجاهده به خرج دادند و سرانجام در بهت و ناباوری همه، خبری پخش شد که دل همه ایران را داغدار کرد.بله خادم الرضا ،خادم جمهور آیت الله رئیسی شهید شد.
🔶 امروز ما بعد از شهید آیت الله رئیسی در یک انتخاب بزرگی قرار گرفته ایم ادامه راه شهید جمهور یا برگشت به دهه پرالتهاب و ناامید کننده ۹۰ .
🔶 آنچه از ملت قهرمان ایران در بزنگاههای مهم دیده شده است و ان شاءالله جمعه ۸ تیرماه شاهد آن خواهیم بود،ملت ایران به دنبال یک جهان فرصت برای جهش ایران اسلامی تلاش می کند و هرگز برگشت را انتخاب نخواهد کرد.
#انتخابات
#انتخاب_اصلح
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN