eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
527 ویدیو
183 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐 شبکه‌های غیر اجتماعی ✍️ وحید نجفی، پژوهشگر مسائل راهبردی برخی از اتصال «دایل آپ» و صدای آن تصوری ندارند؛ اما دسترسی به همان هم برای حجره نشین دشوار یا نشدنی بود و اینترنت ضعیف تازه به میدان آمده ایرانسل راه‌حل خوبی بود. اولین شبکه اجتماعی که در آن مشغول شدم، مای پردیس نام داشت. برخی از رفقا تصور می‌کردند با آواتار ملبس نمی‌توان در این فضاها کار کرد، اما با همین حساب کاربری، رفقای بسیاری یافتم. یکی از آن‌ها که سؤالات عرفانی می‌پرسید، یک‌بار از حجم تنفر اولیه‌اش از آخوند جماعت و تغییر نظراتش در حین گفت‌وگوها سخن گفت که برایم بسیار شیرین بود. تا آنکه اولین اغتشاش در دوران اینترنت رخ داد. اگرچه برخی شبکه‌های اجتماعی پس از مدتی به صحنه بازگشتند، اما مای پردیس برای همیشه حذف شد و ناچار به کلوب مهاجرت کردم. ساختار شبکه‌های آن موقع، حق انتخاب کاربران را به رسمیت می‌شناختند، صفحه اولیه شبکه، ساختار درختی اتاق‌های گفتگو بود که به‌راحتی می‌توانستی انتخاب کنی و متأثر از فضای سال ۸۸، گفتگوی ایجادشده درباره ولایت‌فقیه جذاب بود و قوت گفتمانی، مخالفان را مستأصل و نظاره گران را همراه کرده بود. پس از مدتی کلوب با برخی تغییرات تلاش می‌کرد شبیه فیس‌بوک شود که ما یک‌باره به سراغ همان نسخه اصلی رفتیم. حال اینترنت از نان شب واجب‌تر شده بود و ساعت‌ها متمادی برایم مشغله درست کرده بود و فیلترینگ و قطعی‌ها، بسیار اعصاب‌خردکن شده بود. از سویی نیز هر چه بر عمر اینترنت و شبکه اضافه می‌شد، گویی حوصله‌ها برای گفت‌وگو کمتر می‌شد و باید کوتاه‌تر سخن می‌گفتی و در این بستر، فعالیت در توییتر، بهتر از فیس‌بوک می‌نمود. البته در همین اثنا، نرم‌افزارهای پیام‌رسان نیز بسط پیداکرده بودند و بعد وایبر، امثال تلگرام رونق گرفته بودند و بخشی از کارکرد شبکه‌های اجتماعی را یافته بودند. برای مصون ماندن محتواهای تولیدی از شدت و سرعت تحولات، سایتی ایجاد شد و مطالب را در آنجا ثبت می‌کردم که اکنون برخی از آن‌ها آمار بازدیدشان، فراتر از یک‌میلیون شده است، اما دیگر به‌سختی می‌توانستم شبهه‌ای بیابم که برای آن پاسخی موجود نباشد. پس بیشتر در توییتر بودم که آخرین دوره فعالیت گسترده‌ام در فضای مجازی شد. کسی که نسل اول شبکه‌های اجتماعی را چشیده بود، تحولات شبکه‌های اجتماعی برایش نامطلوب بود: ۱. وزنه انتخاب مطالب روزبه‌روز بیشتر از کاربر گرفته‌شده و به دست الگوریتم‌های نامشخص افتاده است. ۲. فضای منطقی گفتگوها به جنگ هشتک‌ها رسید که اگر همراه یک توده مهاجم نشوی، اصلاً دیده و شنیده نمی‌شوی. ۳. حضور در شبکه‌های اجتماعی که عامل کنار زدن فاصله‌های دنیای طبیعی بود، به حضور در عرصه‌ای رسید که شکاف جدی با واقعیت‌های خارجی دارد و ربات‌ها مدام توهمات را جای واقعیت‌ها قالب می‌کنند. شبکه اجتماعی امروز نه برای تعامل گروه‌ها، بلکه میدان تسخیر اذهان است و آنان که الگوریتم‌ها را در دست ندارند، باید بسیار ساده باشند که فکر کنند تأثیرگذارند. @Howzavian
📚 چهار کتابی که استاد راجی در برنامه جهان آرا برای تبیین حوادث اخیر معرفی کردند 📗یک ون شبهه ۴۵ تومان 📘جعبه سیاه ۵۵ تومان 📕صعود چهل ساله ۱۱۰ تومان 📒معجزه تولید ۵۰ تومان 🆔جهت سفارش به نشانی زیر مراجعه کنید: @Patogshohada @Howzavian
🔸خاطره پیشاطلبگی؛ 🔹عمامه‌گذاری با چادر مادر 🔆 با عروسک‌ها نماز جماعت می‌خواندم 😊 ✍️محمد جواد اصغری، مبلغ و نویسنده حوزوی در بخشی از خاطرات خود آورده است: ۱. یادم هست یکی از بازی های من با هم سن و سالها، البته بعضاً بزرگتر از خودم این بود که می رفتم بالای درخت یا بالای پله می نشستم و شروع می کردم مثل حاج آقا سخنرانی می کردم و دقیقا همه ی آن چیزهایی رو که از منبرها شنیده بودم، مطرح می کردم، و این بندگان خدا هم همچون مستمع پای سخنرانی من می نشستند. ۲. تقریبا هر مراسمی که تو مسجد با محوریت روحانی مسجد انجام میشد، من تو خونه اجرا می کردم. یادم هست که بابام که راننده کامیون است وقتی از سر کار می آمد من سریع تشک ها رو روی هم می ریختم و می رفتم بالا می نشستم و برای بابام سخنرانی می کردم و بابا ممد ( محمد) هم بعنوان یک مخاطب خوب سر تکان می داد. ۳. بچه که بودم یک چادر مادرم رو دور سرم می بستم و یک چادر رو دور گردنم و عروسک های خواهرم رو پشت سرم به صف می کردم و نماز جماعت برگزار می کردم. البته یک عبا و دشداشه برای یک بنده خدایی هم بعدها به خونه ما اضافه شد که هنوز بو و اندازه اون لباس همراه من است اون دو تکه لباس شده بود بهترین اسباب بازی من.( آخوند بازی )... 🔗 متن کامل @Howzavian
16.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اما خیابون رو کردین چاله میدون! از اون طرفم تو رسانه‌تون آموزش می‌دین که چطوری چسب بریزن تو قفل مغازه‌ها که اعتصاب اجباری راه بندازین! ✍️ متن👆 از محمدجواد نیکزاد، نویسنده حوزوی @HOWZAVIAN
💐میلاد اسوه زنان 💐خبرنگار برتر جهان اسلام 💐 الگوی پرستاران مجاهد 💐بانوی فضیلت و صبر 💐حضرت سیده زینب(سلام الله علیها) 💐مبارک @HOWZAVIAN
💐 شما هم درباره حضرت زینب(س) بنویسید حتی یک جمله: 1️⃣ زینت حسین را زینب نامیدند! ✍️محمدجوادمحمودی 2️⃣ "حضرت صبر"! سال‌هاست دمشق تو را صبورانه انتظار می‌کشم. ✍️ امیر احمدی 3️⃣ چگونه کربلا را تاب آوردی... بگذریم میلادت مبارک ✍️ طهورا تقی‌پور 4️⃣ زینب پاسدار دین و پرستار امامت ✍️ اسماعیل زاده 5️⃣ صاحبِ «نگاهِ زیبا» در شبی که تمام نگاه‌ها به جام‌جهانی و تیم ملی است، دلم نیامد نگاهی به صاحبِ «نگاهِ زیبا» نداشته باشم. آری؛ زینب طومار ظالمان را به‌زیبایی دَرهم پیچید؛ یعنی علی هنوز هم زنده است. ✍️ علی کردانی 6️⃣ از عمق وجودم، هم‌صدا با مردم سرزمینم و توسل به حضرت زینب(س) پرچم به دست برای افتخار آفرینی کشورم دعا میکنم... الهی تنها به امید یاری تو ✍️زهرا یزدانی 7️⃣ صاحب روح بلندِ "ما رأیت الا جمیلاً!" میلادت مبارک چه خوب که به دنیا آمدی تا تصویری باشی از زلالی روح زن که زندگی می‌زاید و آزادگی را معنا می‌کند. ✍️نرگس ایرانپور 8️⃣ ای استعاره حلم و وقار! در این روزگار ازدحام سایه ها،به تو اقتدا می کنیم که انعکاس پدر با تیغ ذوالفقار خطبه حیدری در میدان شام و اقتباس مادر در کوچه های غربت شیعه بودی! ✍️زهرا سعادت @HOWZAVIAN 📌این محتوا در حال تکمیل است
💠 قائم مقام فاطمه ✍️نجمه صالحی، نویسنده و پژوهشگر حوزوی خورشيد نجابت و ادب! زهرای دمشق! مظهر شور و شعور در صحرای طف! فرهنگ سبز حسینی در دستان تو بانو گذاشته شد و چه زیبا تمام هویت زن در اسلام را به تصویر کشیدی! زهراترین ستارهٔ زهرا خوش آمدی! @HOWZAVIAN
♦️ امتحان جام جهانی! ✍️ حسین کاوه 🔹 برخی تلقی می‌کنند که مفاهیمی مانند کفر، شرک و نفاق چون در ادبیات دینی برجسته هستند لذا حتماً مصادیق آنها نیز صرفاً در قلمرو مباحث و مسائل دینی است. 🔸 در ماجرای جام جهانی به وضوح دیدیم که برخی حتی نسبت به ارزش‌ها و دستاوردهای ملی و میهنی خود نیز کافرند و ادعایشان در وطن پرستی نیز منافقانه است. 🔺 دینداری به کنار، آزادگی پیشکش، لااقل آدم باشید! @HOWZAVIAN
🔴 عصر «فریب بزرگ زنان» ✍️ احمدحسین شریفی، استاد حوزه و دانشگاه 🔻از بزرگترین عجایب این است که ملت و مکتبی که الگوهای «معرفتی» و «ایمانی» و «جهادی» و «پایداری» و «عدالت‌خواهانه» او زنانی همچون «آسیه» و «مریم» و «خدیجه» و «فاطمه» و «زینب‌»اند، توسط کسانی که زن را صرفاً ابزاری برای سرگرمی و لذت‌جویی مردان می‌دانند و می‌خواهند، متهم به «زن‌ستیزی» و «نقض حقوق زنان» می‌شوند! 🔻و عجیب‌تر اینکه عده‌ای از دختران و پسران تحصیل ‌کرده‌ و نخبه‌ی همین ملت و مکتب، چنین فریب بزرگی را باور می‌کنند! 🔸در بخشی از زیارتنامه زینب کبری سلام الله علیها اینگونه او را خطاب می‌کنیم: السَّلامُ عَلَیْکِ یا تالِیَ الْمَعْصُومِ، سلام بر تو ای همردیف معصوم.» @HOWZAVIAN
⭕️ حزب اللهی‌ها و فوتبال ✍️ علی تجرد به نظر می‌رسد نیازی به گفتن نیست که چرا حزب‌اللهی‌ها بیش از دیگران از باخت تیم ملی در برابر آمریکا ناراحتند. با این وجود همین انقلابی‌گری اقتضا می‌کند جریان انقلابی پیشتاز استقبال از تیم ملی باشند؛ اما چرا؟ این درست که بعضی رفتارها و اظهارات بازیکنان تیم ملی، مصداق روشنی از همراهی با جریان ضدانقلاب بوده است؛ که نمونه بارز آن شاید همخوانی نکردن پر حرف و حدیث سرود ملی بود، اما... یک؛ همخوانی سرود ملی در بازی دوم و سوم نشان داد که هرچند آن رفتار در بازی اول، چندان آگاهانه نبوده باشد، ولی بچه‌ها متوجه بازتاب منفی رفتارشان شده‌اند و حالا همه آن‌هایی که تا پیش از بازی دوم، مایه امید دشمن بودند، هدف توهین و تحقیر و طعنه دشمنان ملت قرار گرفته‌اند. این واکنش دشمنان قطعا برای دو؛ تغییر رفتار بازیکنان، لزوما به این معنی نیست که مواضع سیاسی یا اجتماعی‌شان کاملا متفاوت شده است و از فردا دوباره هیچ‌کدام موضعی -گرچه تلویحی- در حمایت از فلان شبه جنبش بی‌سر و ته نخواهند گرفت، ولی همان تغییر رفتار نشان داد که با فعالان لجوج و عنود سیاسی طرف نیستیم؛ بلکه با جوانان میهن‌دوستی طرفیم که در برابر بمباران تبلیغاتی و فشارهای روانی -که کم و کیفش را می‌دانیم و می‌دانید- دوست و دشمن را گم کرده‌اند. سه؛ حالا که جبهه رسانه‌ای دشمن نشان داد وقتی حامی امثال این جوانان خواهد بود که در بست گوش به فرمانش باشند و حتی از طبیعی‌ترین رفتار یک ورزشکار که جنگیدن برای پیروزی در رقابت و شادی پس از پیروزی است، صرف نظر کنند، استقبال جماعت انقلابی از این بچه‌ها بهترین فرصت است برای شکست این انگاره دشمن‌ساخته، که آن‌ها در یک جبهه هستند و هواداران اصلی نظام اسلامی در یک جبهه. استقبال چشمگیر حزب‌اللهی‌ها از تیم ملی، قطعا یک حرکت انقلابی است؛ همان‌طور که جشن خیابانی مردم بود؛ این فرصت را نباید از دست داد! @HOWZAVIAN
👌دقیقه‌ای درنگ 🌱 به بهانه جام جهانی و روز میلاد ✍️ هاشم جنگجو ◀️ جام جهانی با حوادث تلخ و شیرینش برای ما تمام شد. بچه ها واقعا غیرتی بازی کردن. خدا بهشون قوت بده. اما دیشب وقتی مشغول دفاع در زمین خودمون بودیم، یاد این جمله حضرت امیر علیه السلام افتادم که فرمود: هر قومی در خانه خود بجنگد، خار می‌شود. 👈 کاش این جمله رو در همه ابعاد زندگی بفهمیم چه ورزش، چه سیاست و... وقتی بعد از عاشورا، ماجرای حرة رخ داد و سپاه يزيد، شهر مدینه را غارت کرد و به اموال و نوامیس تعرض کردند، تنها خانه ای که در امان ماند، خانه امام سجاد علیه السلام بود؛ علتش رو میدونید چی بود؟ علتش این بود که ایشان به همراه حضرت زینب س در کربلا و کوفه و شام جنگیده بودند نه در مدینه. هرکسی در مدینه از خواب بیدار شد... 👌 این درس بزرگی برای همه وطن دوستان امروزه. درود خدا بر حاج قاسم و یاران شهیدش که در بیرون مرزها از حرم جمهوری اسلامی دفاع کردند💕🌹🌷 @HOWZAVIAN