eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.9هزار عکس
12.6هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
چقدر احتمال دارد مجدداً جنگ آغاز شود؟ ⁉️ ✅بررسی سناریوهای احتمالی بین ایران و آمریکا و رژیم : ✔️ بعد از شروع محاصره دریایی توسط آمریکا و متعاقبا بسته شدن تنگه هرمز و نقض عهدهای آمریکا، این گزاره مطرح است که آیا آمریکا و رژیم صهیونیستی برای شروع دور جدیدی از حملات به ایران آماده می‌شوند؟ ✔️ در رابطه با وقوع یا عدم وقوع مجدد جنگ، سه سناریو قابل تصور است: الف) سناریوی خوش بینانه: در این سناریو مذاکرات فی مابین ایران و آمریکا در نهایت منتج به یک توافق می‌شود. از آنجایی‌که ترامپ به دنبال خروج آبرومندانه از جنگ است و به یک پیروزی برای افکار عمومی داخل آمریکا نیاز دارد، احتمال دارد توافق اولیه‌ای بین دو طرف شکل گیرد که براساس‌ این سناریو، برگزاری‌ مذاکرات مجدد در اسلام آباد و رسيدن به یک چارچوب کلی احتمال دارد. این احتمال ضعیف است. ب) سناریوی بدبینانه: براساس این سناریو، طرح مذاکره و آتش بس از سوی آمریکا، بازی فریب برای تهاجم مجدد و گسترده علیه ایران بوده است. جابجایی‌های لجستیکی و اضافه شدن جنگ افزارهای پشتیبانی آمریکا و خواسته‌های زیاده‌خواهانه در مذاکرات علی‌رغم پذیرش شروط ده‌گانه ایران برای مذاکره بعد از جنگ چهل روزه، میتواند نشان‌گر آن باشد که آمریکا خود را برای یک تهاجم گسترده مجدد علیه ایران آماده می‌کند. همزمان ایران نیز در حال تقویت نظامی خویش و رفع نقاط ضعف پدافندی خود بوده و مبادلات نظامی خود را با هم پیمانان گسترش داده است. باتوجه به احتمال بسته شدن باب المندب، هدف قرار گرفتن زیرساخت های حیاتی منطقه، تداوم جنگ فرسایشی و کارت های بازی متنوع ایران برای گسترش دامنه جنگ، این احتمال چندان قوی نیست. ج) سناریوی واقع بینانه: این سناریو مبتنی‌ بر ایجاد وضعيت نه جنگ و نه مذاکره است که ممکن است با تمدید آتش بس و نقض طرفینی در مقاطع گوناگون ادامه یابد. از آنجایی‌که ترامپ به دنبال خروج آبرومندانه از این جنگ است و از آنجایی‌که فضای بین دوطرف پرتنش است، گزینه مطلوب ترامپ برای ادامه فشار بر ایران، همین گزاره نه جنگ و نه مذاکره است. زیرا در صورت وقوع جنگ تمام عیار، ایران امتیازی به آمریکا نخواهد داد و مذاکرات نیز نشان داده که ایران امتیاز نمی‌دهد. در نتیجه ترامپ برای گرفتن امتیاز نیاز به وضعیت نه جنگ، نه مذاکره دارد. در این مرحله، جنگ نامتقارن میان طرفین از طریق وارد آوردن ضربات متعدد مانند هک، ترور، خرابکاری، شناسایی راهبردی، فشار اقتصادی و تقابل لفظی و جنگ دیپلماسی ادامه می یابد. در این سناریو از منظر منافع برای ایران، همچنان برگ برنده تنگه هرمز در دست ایران باقی مانده و تداوم حاکمیت بر تنگه هرمز، اقتصاد نفت دنیا و محصولات وابسته و همچنین صادرات راهبردی را برای آمریکا و هم پیمان ها با چالش جدی مواجه میسازد. وقوع این احتمال در کوتاه مدت به واقعیت نزدیک تر است. ✔️در نهایت، آینده‌ تقابل ایران و آمريکا یکی از این سناریوها خواهد بود و تحقق وقوع و تداوم هریک از آنها به روندهای بین بازیگران طرفین و کنش‌های بازیگران ثالث و کشورهای میانجی بستگی دارد. به نظر می‌رسد که در نهایت یک جنگ پرشدت اما کوتاه دامنه برای تعیین تکلیف معادله قدرت در این منطقه انجام شود. 🌷امام رهبر شهید مذاکره با آمریکا عاقلانه وشرافت مندانه نیست . آمریکا در فکر بلعیدن ایران است ....🌷
گراهام: باید اهرم فشار تنگه هرمز را از ایران بگیریم 🔹لیندسی گراهام، سناتور تندروی جمهوری‌خواه، به فایننشال تایمز گفت که دونالد ترامپ باید «کار را در ایران تمام کند» و اگر تهران به اقدامات «تحریک‌آمیز» ادامه داد، حملات نظامی را از سر بگیرد. 🔹گراهام گفت که آمریکا نیاز دارد که «تنگه (هرمز) را باز کند» تا بن‌بست را بشکند و این کار مستلزم اقدام نظامی سخت‌تری است. 🔹او در این مصاحبه‌ مدعی شد «ما توانایی افزایش تردد کشتی‌ها را داریم» و آمریکا باید هر ترکیبی از اقدامات لازم را برای آغاز تردد کشتی‌ها انجام دهد و اهرم (فشار) را از ایران بگیرد.
حذف اظهارنامۀ مالیاتی تا سقف ۷۰ میلیارد تومان رئیس سازمان امور مالیاتی: ▪️حد نصاب بهره‌مندی از تبصرۀ ماده ۱۰۰ در سال جدید به حدود ۷۰ میلیارد تومان افزایش یافت. ▪️در نتیجه، مؤدیانی که مجموع فروش آن‌ها در این سقف باشد، نیازی به ارائۀ اظهارنامه ندارند و می‌توانند از مزایای تبصره استفاده کنند.
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
📣ستاد رسانه جنگ @ج_رزما:🔻 🔴 نیوزمکس: احمد وحیدی باید ترور شود!! ‼️با پدیده‌ای عجیب روبرو هستیم. شب
تا زمانیکه مامنتظرتجاوزات تروریستهای صلیبی صهیونی باشیم همین وحشی گری باقی خواهد بود اگر دشمن را در غفلت کامل در ضربه اول گیج کنیم اینگونه گستاخی وحشیانه تروریستی نمی کنند/ ذره‌بین حقیقت
تبلیغات آمریکائیها بازی فریب وغفلت است و لذا لازم است مارگزیده ها از ریسمان سیاه وسفید بترسند تا گرفتار نیش مار نشوند، و این گزاره های غلط را که آمریکائیها انتشار می دهند، را ما نباید تکرار کنیم، علت گرانی نفت و فرآورده های نفتی بدلیل مدیریت ایران بر تنگه هرمز نیست بلکه گرانی نفت و فرآورده های نفتی ، جنگی است که تروریستهای آمریکائی به منطقه تحمیل کرده و مهمتر محاصره دزدان دریائی آمریکائی در آب‌های بین المللی منطقه است که امریکا برای باج خواهی ازکشورهای جهان است نه بسته بودن تنگه هرمز اگر تنگه هرمز بسته است چگونه دزدان دریائی آمریکا در آبراههای بین المللی از نفت کشهای عبوری باج خواهی می کند ؟!!!/ ذره‌بین حقیقت 🕸🕸🕷🥷🕸🕸👊👊👍😂😂🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
تبلیغات آمریکائیها بازی فریب وغفلت است و لذا لازم است مارگزیده ها از ریسمان سیاه وسفید بترسند تا گرف
سلام‌علیکم اصلا هم نه بازی است و تبلیغات روانی، اطلاع دقیق داریم که دشمن صهیونی روی طرح های تروریستی خود کار می‌کند، حاج آقا این حرفها که حدود نیم قرن در مبارزه استخوان خورد کرده اید، بعید است، دشمن را دست کم گرفتن اشتباه محض است، قبل وقوع جنگ تمام تروریستی۱۲ روزه و لشکر کشی بی سابقه به منطقه گفتیم دشمن در چه فکریه، تحلیلهای اطلاعاتی دادیم، قبل از ترور و شهادت رهبر عزیزمان گفتیم دشمن صهیونی در چه فکریه، تجزیه تحلیلهای اطلاعاتی دادیم الان هم می‌گوئیم و لحظه به لحظه تحرکات لجستیکی سنگین دشمن را به غرب آسيا و دریای عرب رصد میکنیم و می‌گوییم که از نوع سلاح های در حال بارگیری، اعزام و استقرار به منطقه کاملا مشهود است که جنگ چهارم نیز کاملا ماهیت تروریستی و نواخت ضربه سنگین دارد، موضوع فقط هم این نیست که چه موقع و چه کسی اول ماشه را مپچکاند، موضوع این است که دولتمردان خرفت ما در شعام انگشتمان را برای چکاندن ماشه در وقت اول کُند کرده اند، و کاملا در حالت گیجی بسر میبریم، والسلام و علی من التبع الهدا،
هجمه به اژه‌ای، دستور کار دشمن برای نجات جاسوسانش 🔹پس از وقایع تلخ دی‌ماه سال گذشته که رهبر شهید از آن با عنوان «شبه کودتا» یاد کردند، کشور وارد شرایط امنیتی متفاوتی نسبت به وقایع مشابه سال‌های قبل شد. 🔹این‌بار حمایت همه‌جانبۀ سازمان‌های جاسوسی مانند موساد، سیا و دیگر مراکز اطلاعاتی غربی در ماجرای اغتشاشات به خوبی نمایان بود. 🔹در روزهای جنگ تحمیلی رمضان، قوه‌قضائیه علی‌رغم فشارها و محدودیت‌هایی که در زمان جنگ از حیث بمباران و ترورهای هدفمند وجود داشت، احکام چند نفر از جاسوسان مرتبط با اسرائیل و آمریکا را اجرا کرد؛ کوروش کیوانی یکی از جاسوسان موساد بود که به جرم همکاری با دشمن در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه اعدام شد. 🔹پس از توقف آتش، قوه‌قضائیه اجرای عدالت را متوقف نکرد و همچنان به صدور احکام و مجازات همکاران دشمن ادامه داد. امری که گویا به مذاق رسانه‌های معاند خوش نیامده و هجم‌ شدیدی را علیه راس قوه‌قضائیه آغاز کرده‌اند. 🔹در همین رابطه، ایندیپندنت فارسی مطلبی با عنوان «خشم عمومی از اعدام‌ها در ایران، اژه‌ای را متوقف کنید منتشر کرده است. 🔹در روزهای گذشته، هجمۀ گسترده‌ای علیه شخص رئیس قوه‌قضائیه از سوی رسانه‌های غربی و البته رسانه‌های معاند فارسی زبان صورت گرفته. توجه و تمرکز روی یک شخص، از شگردهای رسانه‌ای است تا با شخصی‌سازی عملکرد قوه‌قضائیه، اذهان مخاطبان را از چرایی اجرای عدالت دور سازند. 🔹علی‌رغم آنکه قوه‌قضائیه در وظایف ذاتی خود با جاسوسان یا قاتلانی برخورد می‌کند که با سازمان‌های موساد و سیا آن هم در شرایط کودتا و جنگ همکاری کرده‌اند، به نظر می‌رسد این هجمه‌ها، به جهت نجات و تطهیر عناصر تروریست و جاسوسی است که برخی از آن‌ها هنوز برای کارفرمایان‌شان مهره‌های ارزشمندی به‌شمار می‌روند. بازنشر محمد کاظمی
*جزئیاتی از پاسخ ۱۴ بندی ایران به پیشنهاد ۹ بندی آمریکا* کسب اطلاع تسنیم: ایران از طریق واسطه پاکستانی پاسخی به پیشنهاد ۹ بندی آمریکا ارائه کرده است که بر موضوع «پایان جنگ» متمرکز است. آمریکا در پیشنهاد خود درخواست ۲ ماه آتش بس داشته، اما ایران تاکید کرده است که باید موضوعات در ۳۰ روز تعیین تکلیف شود و‌ موضوع به جای تمدید آتش‌بس بر «اتمام جنگ» متمرکز شود. مباحثی مانند تضمین عدم تجاوز نظامی، بیرون بردن نیروهای نظامی آمریکا از محیط پیرامونی ایران، رفع محاصره دریایی، آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران، پرداخت غرامت، لغو تحریمها و پایان جنگ در همه جبهه‌ها از جمله لبنان، سازوکار جدید تنگه هرمز و … بخشی از مباحثی است که در پیشنهاد ۱۴ بندی ایران گنجانده شده است. ایران منتظر پاسخ رسمی آمریکا به پیشنهادات است. ✍حاج حسین الله کرم
*شبکه الجزیره جزئیاتی از چارچوب توافق پیشنهادی ایران که به ایالات متحده ارائه شده اعلام کرد* مرحله اول پیشنهاد ایران با هدف تبدیل آتش‌بس به پایان کامل جنگ ظرف حداقل 30 روز است وپیشنهاد ایجاد یک نهاد بین‌المللی برای تضمین عدم از سرگیری جنگ را می‌دهد. همچنین بر آتش‌بس در سراسر منطقه و تعهد متقابل ایران و آمریکا برای عدم تجاوز تأکید دارد. این تعهد متقابل عدم تجاوز شامل متحدان ایران در منطقه و اسرائیل نیز می‌شود. این مرحله شامل بازگشایی تدریجی تنگه هرمز است، به طوری که ایران مسئولیت پاکسازی مین‌ها را بر عهده می‌گیرد و به حمایت آمریکا اعتراض نمی‌کند. مرحله دوم، ایده توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم را برای دوره‌ای که می‌تواند به ۱۵ سال برسد، مورد بحث قرار می‌دهد. این پیشنهاد تصریح می‌کند که ایران پس از توقف، غنی‌سازی را در سطح ۳.۶٪ و بر اساس اصل ذخیره صفر از سر خواهد گرفت و برچیدن یا تخریب زیرساخت‌های هسته‌ای را رد می‌کند. این مرحله به سرنوشت ذخایر اورانیوم با غنای بالا می‌پردازد و گزینه‌هایی مانند صادرات یا رقیق‌سازی سطح غنی‌سازی را بررسی می‌کند. این مرحله همچنین شامل لغو تحریم‌ها شامل آزادسازی تدریجی دارایی‌های مسدود شده طبق یک بازه زمانی مشخص است. در مرحله سوم، تهران پیشنهاد می‌کند که برای ایجاد یک سیستم امنیتی که کل منطقه را در بر می‌گیرد، با شرکای عرب و منطقه‌ای خود وارد یک گفتگوی استراتژیک شود. ✍دکتر عبدالحسین الله کرم، دبیر کل جمعیت رزما
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
*شبکه الجزیره جزئیاتی از چارچوب توافق پیشنهادی ایران که به ایالات متحده ارائه شده اعلام کرد* مرحله
اگر مطلب فوق درست باشد با آن مخالفیم زیرا هرگونه توافق بویژه درباره غنی سازی وذخایر آن خط قرمز رهبری و کف خیابان است مثل بازگشایی تنگه هرمز که باید براساس حقوق ترانزیتی ایران باشد