eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
686 ویدیو
202 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی (۴) 💥٢. خاندانی با روابط پیچیده!! 🔸 آنچه در نسل نمود بسیاری دارد، فراوانی در این نسل است. روشن است که چنین امری حاکی از بی‌اصل و ریشه بودن آن‌ها است. امری که با انتساب امیه به خاندان نبوّت، کاملاً در تناقض است. برخی از نمونه‌های این روابط پیچیده عبارتند از: 1⃣ نفیل، دربارهٔ و عبدالمطلب، خطاب به حرب چنین سرود: 👈 «پدر تو زناکار بود، ولی پدر او مردی پاکدامن بود که لشکر فیل را از شهر مکه دور ساخت.» 2⃣ گفته شده امیه، دست به کاری زد که تا به آن روز در میان عرب سابقه نداشت. او پیش از مرگش، همسرش را به ازدواج پسرش ابوعمرو درآورد و ابوعمرو با او هم‌بستر شد! 3⃣ مادر از پرچمداران روزگار جاهلیت بود! و خود ابوسفیان نیز با زنان بدکارهٔ متعددی در ارتباط بود! 4⃣ در اصل و نسب، مردّد میان چهار مرد به نام‌های مسافر بن ابی‌عمرو، عمارة بن ولید بن مغیره، عباس بن عبدالمطلب و صباح آوازه‌خوان بود. 5⃣ در ضمنِ ماجرایی، وقتی حاضران در جلسهٔ معاویه به دشنام دادن به شاعر یهودی پرداختند و او را «زادهٔ زن یهودی» خطاب کردند، شاعر یهودی گفت: اگر دشنامتان را رها نکنید، من هم دربارهٔ معاویه خواهم گفت! معاویه هم از حاضران خواست ساکت شوند و سپس بحث را عوض کرد! ✍ حجةالاسلام مهدی طائب ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی (۵) 💥٣. غیراصیل بودن بنی‌امیه / الف 📚 گزارش‌های متعددی در دست است که اصل و نسب بنی‌امیه را زیر سؤال می‌برد: 1⃣ امیرالمؤمنین (ع) در نامه‌ای به نوشت: 👈 امیه همانند هاشم، و حرب همانند عبدالمطلب، و ابوسفیان همانند ابوطالب نیستند. مهاجران نیز همانند آزادشدگان، و نسب‌داران همانند «کسانی که خود را به دیگران منتسب کرده‌اند» نیستند! 2⃣ امیرالمؤمنین (ع) در نامهٔ دیگری به معاویه نوشت: 👈 آزادشدگان و فرزندان آن‌ها را چه به جداسازی نخستین مهاجران و تعیین رتبه و طبقهٔ آن‌ها؟! «از صدای مهره معلوم است که از جنس سایر مهره‌ها نیست»! [این عبارت دربارهٔ کسی به‌کار می‌رود که خود را به گروهی که از آنها نیست، نسبت می‌دهد]. 3⃣ در ماجرای شعب، شعری سرود و در آن چنین گفت: 👈 «به‌خصوص از عبدشمس و نوفل یاد می‌کنم... پدر آن‌ها از قدیم، بردهٔ پدربزرگ ما بود. آن‌ها فرزندان همان کنیز فراخ‌چشمی هستند که از آن سوی دریا آورده شد.» 4⃣ در پاسخ معاویه که گفته بود: مگر ما همه شاخه‌های یک درخت به‌نام عبد مناف نیستیم؟ گفت: 👈 «هرگز!... چقدر فاصله است میان بندگان و سروران! امیه را همانند هاشم می‌دانی؟! هاشم، دارای اصالت و کرامت بود، نه پَست و حرام‌زاده!...» 5⃣ عبدالله بن جعفر در جریان فخرفروشی‌‌اش با یزید، در حضور معاویه گفت: 👈 «با کدام‌یک از پدرانت به من فخر می‌فروشی؟! با حرب که ما پناهش دادیم؟! یا با امیه که بردهٔ ما بود؟! یا با عبدشمس که ما سرپرستش بودیم؟!» ✍ حجةالاسلام مهدی طائب ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی (۶) 💥٣. غیراصیل بودن بنی‌امیه / ب 6⃣ مورّخان دربارهٔ علت شروع دشمنی با نوشته‌اند: امیه نسبت به جود و بخشش هاشم حسادت ورزید و تصمیم گرفت خودی نشان دهد، و چون در این کار شکست خورد و مورد ریشخند مردم واقع شد، دست به دشمنی زد و هاشم را مجبور کرد پیش کاهنی بروند تا او به نفع هرکس حکم کرد، دیگری به او پنجاه شتر بدهد و ١٠سال هم از مکه بیرون برود. پیش کاهن خزاعی رفتند و وی به تعریف و تمجید از هاشم پرداخت و او را بر امیه ترجیح داد. در نتیجه، امیه ١٠سال به شام رفت! 👈 به‌نظر می‌رسد این ماجرا سرپوشی برای حقیقت امر و بودن امیه است، چراکه از یک‌سو می‌گویند هاشم بزرگ‌ترین فرزند عبدمناف بود یا این‌که با عبدشمس، دوقلو بودند یا این‌که عبدشمس و هاشم، بزرگ‌ترین فرزندان عبدمناف بودند، و از سوی دیگر می‌گویند هاشم بیشتر از ٢٠ یا ٢۵ سال، عمر نکرد! با این حساب، امیه، کی زاده شد؟! کی بزرگ شد؟! و کی توانست با عموی جوان خود در جود و کرم، رقابت کند؟! به‌ویژه که به تصریح برخی منابع، اوضاع مالی عبدشمس خوب نبود و او نیز عیال هاشم به‌شمار می‌آمد! 7⃣ به حکم رسول‌الله (ص)، سیادت و «ذوی القربی»بودن به نسل هاشم رسید و نسل در این عنوان هیچ سهمی ندارند: نحوهٔ تقسیم خُمس خیبر، باعث اعتراض برخی از افراد خاص! شد. براساس آیهٔ قرآن، رسول‌الله (ص) باید بخشی از خمس را میان نزدیکان خود تقسیم می‌نمود. این عده اعتراض داشتند که چرا رسول‌الله (ص)، این بخش را به و اختصاص داده و آن‌ها را از آن محروم کرده است؟ و این‌که چه فرقی میان آن‌ها و بنی‌مطلب است؟ 👈 پاسخ رسول‌الله (ص) اما جالب است. ایشان فرمود: بنی‌هاشم و بنی‌مطلب، هیچ‌گاه مرا رها نکردند. بنی‌هاشم و بنی‌مطلب، یکی هستند. ابن‌کثیر در تأیید فرمایش رسول‌الله (ص)، از شافعی این‌گونه نقل می‌کند: «بنی‌هاشم و بنی عبدالمطلب، در شعب ابوطالب همراه رسول‌الله (ص) بودند و آن حضرت را رها نکردند.» به‌نظر می‌رسد رسول‌الله (ص) با شناخت دقیقی که از بی‌ریشه بودن داشت، سیاستی را پیش کشید تا آن‌ها هیچ‌گاه نتوانند از جایگاهِ خانوادگیِ ویژه داشتن، سخن بگویند. ✍ حجةالاسلام مهدی طائب ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : جمعه 🌞 ١١ تیر ۱۴٠٠ هجری‌شمسی ☪️ ٢١ ذیقعده ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ٢ ژوئیه ۲۰٢١ میلادی 🕎 ٢٢ تموز ۵۷۸١ عبری 🌍 مناسبت‌های میلادی 1️⃣ مرگ ، کابالیست، جادوگر و پیشگوی شیّاد یهودی (١۵۶۶م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 نوستراداموس پیشگوی بزرگ یهود 👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/263 2️⃣ مرگ فیلسوف فراماسون عصر روشنگری اروپا (١٧٧٨م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 طرح برپایی اسرائیل از عصر رنسانس 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/israel/14033 3️⃣ مرگ داستان‌نویس بلندآوازهٔ آمریکایی و جاسوس دوجانبه! بر اثر خودکشی (١٩۶١م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 روشنفکران بزرگ در CIA 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5610 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی (۷) 💥۴. اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه / الف 1⃣ گذشته از ، دربارهٔ چند تن از افراد تیرهٔ وی نیز ادعای یا و ، مطرح است. 2⃣ این تعدّد، یا در تمام موارد درست است، که دلیلی آشکار بر اتهام امیه به‌شمار می‌آید؛ یا این‌که همهٔ این موارد اشاره به یک مورد اساسی دارند که در این‌صورت، اساسی‌ترین مورد، اتهام امیه است. فرض سوم این است که تمامی این موارد به این نیّت ساخته شده است که اذهان را از متهم اصلی پرونده، یعنی امیه، دور سازند! در هر حال، موارد یاد شده عبارتند از: 🔸الف. ابوعمرو بن امیه 3⃣ پس از آن‌که امیه ١٠سال به رفت، گفته می‌شود همان‌جا ابوعمرو را به فرزندخواندگی گرفت؛ درحالی‌که نام اصلی او و اهل صَفّوریّه بود. پس از مرگ امیه، زن وی به ابوعمرو رسید و در نتیجهٔ آن، که همان ابومعیط باشد زاده شد! 4⃣ ابن‌کلبی می‌گوید: «امیه به شام رفت و ١٠سال آنجا ماند. روزی با کنیزی از اهالی صفوریه به نام تریا که همسری یهودی از همان شهر داشت، هم‌بستر شد و ذکوان به دنیا آمد. امیه، مدعی این نوزاد شد و او را به فرزندخواندگی گرفت و ابوعمرو نامید و به مکه آورد. به همین خاطر است که رسول‌الله (ص) به عقبه، آن روز که دستور کشتنش را داد، گفت: تو و اهل صفوریه هستی.» 5⃣ وقتی از ثور بن تلده که عمری طولانی داشت، پرسید: کدامیک از اجداد مرا دیده‌ای؟ پاسخ شنید: امیه را دیدم که کور شده بود و برده‌اش ذکوان او را راه می‌برد. معاویه نهیب زد: ساکت شو! ذکوان، پسر او بود. ولی پاسخ شنید: این را شما می‌گویید! شبیه همین ماجرا بین معاویه و دغفل نسّابه نیز رخ داد! ✍️ حجةالاسلام مهدی طائب ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی (۸) 💥۴. اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه / ب 🔸ب. ابومعیط بن ذکوان بن امیه 1⃣ گفته شده: ذکوان نیز ابان (ابومعیط) را به فرزندخواندگی گرفت! فضل بن عباس از ابومعیط با عنوان «ابن ذکوان الصفوری» یاد کرده. زمخشری می‌نویسد: «ابومعیط، برده‌ای اهل صفوریه بود که ابوعمرو او را به فرزندی گرفت!» مسعودی هم می‌نویسد: «عقیل می‌گفت ابومعیط، مردی از اهالی صفوریه بود.» 2⃣ در نقل آبرومندانه‌تر ماجرا، پس از مرگ امیه، همسرش آمنه به پسر بزرگ امیه به‌نام ابوعمرو رسید و نتیجهٔ این ازدواج، زائیده شدن ابومعیط بود. بنابراین فرزندان آمنه، هم برادران ابومعیط بودند و هم عموهایش!! 🔸ج. عقبة بن ابی‌معیط 3⃣ رسول‌الله (ص) به عقبه فرمود: «تو قریشی هستی؟! تو برده‌ای اهل صَفّوریه هستی!» عقیل هم به عقبه گفت: «تو به‌گونه‌ای سخن می‌گویی گویا اصل خود را نمی‌دانی! تو برده‌ای اهل صفوریه هستی.» عقیل به این نکته اشاره داشت که پدر او یکی از آن ناحیه بوده است. 🔸د. خاندان ابوالعاص 4⃣ عبدالرحمان بن محمد بن اشعث، می‌گفت: «نسل ابوالعاص، بردگانی اهل صفوریه هستند.» 5⃣ بنابراین یا یک مسألهٔ عادی در میان بوده که در این‌صورت، ادعای آن دربارهٔ هم نیازمند دلیل محکمی نیست؛ احتمال دیگر، این است که تمامی این موارد به یک مورد اصلی باز می‌گردد که در این فرض، اصلی‌ترین متهم و گزینهٔ موجود، است. ✍️ حجةالاسلام مهدی طائب ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ آن‌چه امروز و روزهای گذشته خواندید، خلاصه‌ای بود از مقالهٔ مهم «تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی». همراهان فرهیخته و پژوهشگران عزیز، لازم است متن کامل این مقاله را به‌همراه اسناد و مدارک آن در آدرس زیر مطالعه کنند: 👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/14270 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : شنبه 🌞 ١٢ تیر ۱۴٠٠ هجری‌شمسی ☪️ ٢٢ ذیقعده ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ٣ ژوئیه ۲۰٢١ میلادی 🕎 ٢٣ تموز ۵۷۸١ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری ✍ خیانت ابولبابه انصاری در جنگ با یهودیان بنی‌قریظه (۵ق) 🌍 مناسبت‌های میلادی ✍ مرگ یهودی اتریشی و بنیان‌گذار (١٩٠۴م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 هرتزل؛ پیامبر دروغین صهیونیسم 👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/1135 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : یکشنبه 🌞 ١٣ تیر ۱۴٠٠ هجری‌شمسی ☪️ ٢٣ ذیقعده ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ۴ ژوئیه ۲۰٢١ میلادی 🕎 ٢۴ تموز ۵۷۸١ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری ✍ آغاز غزوهٔ سومین رویارویی مستقیم یهود با اسلام (۵ق) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 نقد و بررسی گزارش اعدام مردان بنی‌قریظه 👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3691 🌍 مناسبت‌های میلادی 1⃣ با تأیید توسط کنگره قاره‌ای، سیزده مستعمره‌نشین آمریکای‌شمالی با عنوان ایالات متحده آمریکا رسماً از بریتانیا مستقل شد (١٧٧۶م) 👈 در آمریکا 2⃣ مرگ از بنیان‌گذاران آمریکا و نویسندهٔ اصلی اعلامیه استقلال آمریکا و سومین رئیس‌جمهور آمریکا (١٨٢۶م) 3⃣ آمریکا را به‌عنوان یک ابزار به‌کار انداخت (١٩۵٠م) 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : دوشنبه 🌞 ١۴ تیر ۱۴٠٠ هجری‌شمسی ☪️ ٢۴ ذیقعده ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ۵ ژوئیه ۲۰٢١ میلادی 🕎 ٢۵ تموز ۵۷۸١ عبری 🌍 مناسبت‌های شمسی ✍ ربودن حاج و هیئت دیپلماتیک ایران، توسط صهیونیست‌ها در لبنان (١٣۶١ش) 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : سه‌شنبه 🌞 ١۵ تیر ۱۴٠٠ هجری‌شمسی ☪️ ٢۵ ذیقعده ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ۶ ژوئیه ۲۰٢١ میلادی 🕎 ٢۶ تموز ۵۷۸١ عبری 🌍 مناسبت‌های شمسی ✍ تصویب قرارداد الحاق ایران به سازمان (١٣٢٧ش) 🌍 مناسبت‌های میلادی ✍ تولد چهاردهم، عارفِ موساد و سیا، برندهٔ جایزهٔ صلح نوبل! و حامی (١٩٣۵م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 تبلیغ دالایی لاما در آخرین کنترل‌کننده باد 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/3926 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بنی‌اسرائیل 12 سبط (فرزندان یعقوب) بودند که قوم واحدی را میساختند. قبایل: روبن، شمعون، لاوی، یهودا، یساکار، زبولون، دان، نفتالی، جاد، اشیر، یوسف و بنیامین! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ اسطورهٔ ده سبط گمشدهٔ بنی‌اسرائیل (١) 1⃣ در بررسی تاریخ یهودیت باید میان دو مفهوم و تفاوت قائل شویم. این تفاوت در گذشته، هم در «فرهنگ اسلامی» و هم در «فرهنگ اروپایی» وجود داشته. در متون ما همیشه میان بنی‌اسرائیل و یهود تفاوت قائل شده‌اند. در اروپا هم تا اواخر قرن ١٩، یهودیان با نام یا شناخته می‌شدند ولی از دهه‌های ١٨٨٠ و ١٨٩٠ میلادی خود تعمداً شروع کردند به استفاده از واژهٔ یهود! 2⃣ توجه کنیم که به مجموع ١٢ سبط (فرزندان یعقوب) یا قبیله‌ای اطلاق می‌شود که یک قوم واحد را می‌ساختند. این قبایل دوازده‌گانه عبارت بودند از: روبن، شمعون، لاوی، یهودا، یساکار، زبولون، دان، نفتالی، جاد، اشیر، یوسف و بنیامین. بعد از مرگ یوسف قبیلهٔ او میان دو پسرش تقسیم شد و دو قبیلهٔ مناسه و افرائیم به‌وجود آمد. 3⃣ در سال ٩٢٨ ق.م. قوم به دو دولت تقسیم شد که با هم اختلاف و تعارض داشتند: 👈 یکی دولت مستقر در اراضی شمالی بود که ده قبیلهٔ به‌رهبری و خاندان یوسف تأسیس کردند، 👈 و دیگری دولتی بود که به‌وسیلهٔ قبایل و بنیامین ایجاد شد و رهبری آن با بود. 4⃣ از این پس را اختلاف و رقابت و جنگ میان این دو دولت، و به تعبیری میان دو خاندان و ، رقم می‌زند. ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ دولت اسباط ده‌گانه شمالی دولت افرائیم خوانده می‌شد و پایتخت آن شهر سامریه بود و دولت دو سبط جنوبی دولت یهودیه نام داشت و پایتخت آن در اورشلیم بود! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ اسطورهٔ ده سبط گمشدهٔ بنی‌اسرائیل (٢) 1⃣ دولت شمالی خوانده می‌شد و پایتخت آن شهر سامریه بود و دولت دو سبط جنوبی نام داشت و پایتخت آن بیت‌المقدس (اورشلیم) بود. 2⃣ بسیار مهم‌تر از بود و به‌دلیل همسایگی با دولت آرامی دمشق و دولت‌های کنعانی (فنیقی) صور و صیدا موقعیت سیاسی و تجاری برجسته‌ای داشت ولی دولت یهود اهمیتی نداشت. 3⃣ با شروع توسعه‌طلبی ، دولت یهود رویه‌ای خائنانه علیه دولت قبایل ده‌گانهٔ شمالی بنی‌اسرائیل و دولت آرامی دمشق در پیش گرفت، خود را به آشور نزدیک کرد و او را به حمله به دولت‌های دمشق و تحریک نمود. 4⃣ در سال ٧٣٢ ق.م، دمشق به تصرف آشوری‌ها درآمد و سپس، در سال ٧٢٠ ق. م، به حیات دولت افرائیم پایان داده شد. به این ترتیب، با توطئهٔ سران قبیلهٔ ١٠ قبیلهٔ بنی‌اسرائیل سرنوشتی شوم یافتند. 5⃣ بخشی از سکنهٔ دولت افرائیم و شهر سامریه، به‌عنوان به دولت آشور انتقال داده شدند و بخش بزرگ‌تری از آن‌ها به‌عنوان اسیر و در زیر یوغ و سلطهٔ دولت یهود قرار گرفتند. بعدها در متون و در با مفاهیم و مواجه می‌شویم. 6⃣ این خلاصهٔ ماجرای تهاجم آشور به سرزمین ١٠ قبیلهٔ شمالی بنی‌اسرائیل است طبق مدارک معتبر تاریخی. ولی بعدها این ماجرا به‌کلّی می‌شود و با آن را به اسطورهٔ « بنی‌اسرائیل» تبدیل می‌کنند. یعنی سرنوشت شوم و مظلومیت قبایل ده‌گانهٔ بنی‌اسرائیل را، که یهودیان در ایجاد آن نقش اصلی داشتند، به سود خود مصادره می‌کنند و مدعی می‌شوند که در جریان حملهٔ آشور تمامی ١٠ قبیلهٔ شمالی به اعماق امپراتوری آشور انتقال داده شده و به این ترتیب گم شدند!! ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ دیوید روبنی ادعا می‌کند فرمانده کل ارتش قبایل گمشده بنی‌اسرائیل است که در منطقه خیبر عربستان حکومت می‌کنند و این دولت تاکنون ناشناخته بوده است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ اسطورهٔ ده سبط گمشدهٔ بنی‌اسرائیل (٣) 1⃣ براساس اسطورهٔ ، نوعی ایدئولوژی مسیحایی شکل می‌گیرد. طبق این اسطوره، در جریان حملهٔ آشور در جهان آواره شدند و در نقاطی ناشناخته سکنی گزیدند و پایان دوران طولانی آوارگی اسباط ده‌گانه و پدیدار شدن ایشان سرآغاز و استقرار است!! 2⃣ هم در دوران و هم در قرون ١۶ و ١٧ از اسطورهٔ اسباط گمشدهٔ به‌عنوان یک انگیزهٔ مذهبی قوی برای تحریک مردم مسیحی اروپا به جنگ با عثمانی و یا به تشدید تحرکات استعماری در قارهٔ امریکا استفادهٔ سیاسی فراوان شد. 3⃣ یکی از معروف‌ترین نمونه‌ها، ماجرای ظهور در اوایل قرن ١۶ است که هدف از آن تحریک احساسات دینی مردم سادهٔ مسیحی و ایجاد یک جدید علیه عثمانی بود. 4⃣ در زمانی که سلطان سلیمان قانونی (عثمانی) تهاجم بزرگ خود را به غرب اروپا را آغاز کرده بود، یک به‌نام وارد بندر ونیز می‌شود و ادعا می‌کند فرمانده کل ارتش قبایل گمشدهٔ بنی‌اسرائیل است که در منطقهٔ عربستان حکومت می‌کنند و این دولت تاکنون ناشناخته بوده است!! 5⃣ سران مبلّغ این سفیر نظامی می‌شوند و او را نزد پاپ می‌برند. پاپ هم ادعای دیوید روبنی را می‌پذیرد و با او پیمانی امضا می‌کند دال بر اتحاد جهان مسیحیت با علیه مسلمانان! این کلمنت هفتم از خانواده زرسالار است و پاپ بدنام و دسیسه‌گری است. 6⃣ روبنی حدود یک سال با شکوه تمام در دربار پاپ مقیم می‌شود و به کمک اعضای خانواده یهودی آبرابانل به شهرهای ایتالیا سفر می‌کند و غوغا و شور دینی عجیبی ایجاد می‌کند زیرا طبق اعتقادات یهودیان و مسیحیان پیدا شدن مقدمهٔ است. 7⃣ این ماجرا یک است که با همدستی و پاپ و دربارهای پرتغال و اتریش طراحی و اجرا شد ولی در تاریخ‌نگاری رسمی غرب و در تمایل دارند که آن را یک ماجرای مرموز و غیر قابل توضیح جلوه دهند! ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ پایان پراکندگی بنی‌اسرائیل، آغاز اعاده سلطنت مسیح است و تا اسباط بنی‌اسرائیل یافت نشوند، مسیح ظهور نمی‌کند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ اسطورهٔ ده سبط گمشدهٔ بنی‌اسرائیل (۴) 1⃣ در قرن ١٧ نیز استفادهٔ سیاسی از اسطورهٔ ادامه می‌یابد. 2⃣ بخش مهمی از فعالیت چاپخانه‌های بندر آمستردام، که به مرکز جهان تبدیل شده و نقشی مشابه نیویورک امروز داشت، به اشاعهٔ آرمان قریب‌الوقوع مسیح و افسانهٔ بنی‌اسرائیل اختصاص داشت. 3⃣ مثلاً، ، متفکر سیاسی یهودی‌الاصل فرانسه که یکی از مروّجین اولیهٔ در اروپای قرن ١٧ بود، چنین تبلیغ می‌کرد که باید به جستجوی پرداخت و قوم را گرد آورد. 4⃣ سپس، باید مسیحیان و متحد شوند و به کمک پادشاه فرانسه سرزمین را تسخیر کنند. 5⃣ احیاء دولت صهیون در فلسطین راه «پیروزی نهایی مسیحیان» را بر مسلمانان همواره خواهد کرد و امپراتوری جهانی پدید خواهد ساخت که مرکز آن در است. ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ یک یهودی به نام مناسه بن اسرائیل مدعی شد اسباط گمشده بنی‌اسرائیل در «دنیای جدید» (قاره آمریکا) حضور دارند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ اسطورهٔ ده سبط گمشدهٔ بنی‌اسرائیل (۵) 1⃣ در قرن ١٧، اسطورهٔ و از زمان انقلاب پوریتانی و پیدایش فرقه‌های دینی جدید در انگلستان تأثیر بزرگی بر جای نهاد. 2⃣ در ترویج این موج یک ساکن آمستردام به‌نام تأثیر فراوان داشت و او بود که اسطورهٔ اسباط گمشده را به یک ابزار دینی در جهت فعالیت کمپانی‌های ماوراء بحار هلندی – انگلیسی و ایجاد کلنی در آمریکای شمالی تبدیل کرد. 3⃣ مناسه در سال ١۶۵٠ رساله‌ای منتشر کرد به‌نام «امید اسرائیل؛ اسباط ده‌گانهٔ بنی‌اسرائیل در آمریکا». این رسالهٔ مهم و جنجالی، به مسألهٔ حضور در «دنیای جدید» (یعنی قارهٔ آمریکا) اختصاص دارد!! در این کتاب، گزارش‌های یک پرتغالی به‌نام به چاپ رسیده که نام واقعی او است. 4⃣ مونتزینوس گویا در جریان گشت و گذار خود در آمریکای جنوبی در سال‌های ١۶۴١-١۶۴٢، تصادفاً در اکوادور به قبیله‌ای برمی‌خورد که مناسک دینی را به جای می‌آورند. او درمی‌یابد که اینان اعضای قبایل روبن و لوی، از «گمشده»، هستند!! 5⃣ مناسه این ماجرا را با نقل قول‌هایی از در آمیخت که در آن پایان سرآغاز اعادهٔ عنوان شده بود. طبق این نظریه، تا بقایای یافت نمی‌شدند، مسیح ظهور نمی‌کرد!! 6⃣ کتاب مناسه در محافل فرهنگی اروپا انعکاس گسترده یافت و نویسندگان انگلیسی کتاب‌هایی دربارهٔ آن در لندن منتشر کردند. هدف از این جعلیات و تبلیغات از یک طرف تحریک انگیزه‌های دینی مردم سادهٔ مسیحی بود برای مهاجرت به قارهٔ آمریکا و از طرف دیگر تشویق قدرتمندان و ثروتمندان غربی به مشارکت بیشتر در غارت قارهٔ آمریکا. ✍ استاد عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-politics/6052 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter