🎯 گارتناش و حجاریان زوجهای ناکام براندازی (5)
✡️ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 32 / آخر)
🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایهداری (8)
1️⃣ این گفتارها از تناقضی بنیادین رنج میبَرد و یک «تحلیل پارادوکسیکال» با ساختاری بیانسجام به حساب میآید؛ زیرا «طبقه متوسط جدید» زادهی سیاستهای #دولت_سازندگی پس از پایان دفاع مقدس بود و این بورژوازی سکولار است که خود را پیشاهنگ اندیشههای #لیبرال_دموکراسی میداند و بشیریه هم بر نقش آنان صحه میگذارد.
2️⃣ برخلاف تحلیل حجاریان، بخشی مهم از نخبگان وابسته به طبقات متوسط و سرمایهدار مانند علی میرزایی (معاون وزیر اقتصاد، سردبیر فصلنامه نگاه نو و از مروجان تئوریهای آزادی انگلیسی) و محمدتقی بانکی (وزیر نیرو کابینه میرحسین موسوی، رئیس شرکت ملی فولاد ایران و از اعضاء مرکزیت حلقه کیان و فصلنامه نگاه نو) در مرکزیت دولت حضور داشتند.
3️⃣ حتی نمیتوان تجربه و موقعیت شخص خاتمی را بهعنوان شیفتهی تئوریسینهای #سرمایهداری انگلیسی دارای وزن سیاسی ناچیزی دانست. او هم 11 سال صدارت و هم بیش از 3 سال مشاورت رئیسجمهور را در کارنامهاش داشت و از مدیران عالیرتبهی هاشمی رفسنجانی به حساب میآمد؛ چندان که همواره با حکمی از او در «دولت سازندگی» مسئولیت داشت؛ حتی همان زمانی که روی صندلی ریاست «کتابخانه و اسناد ملی ایران» کنار دست محمد مجتهد شبستری و سیدجواد طباطبایی مینشست یا با عبدالکریم سروش مراودههای نزدیک داشت. پس خاتمی کاندیدایی در حاشیه زمین قدرت نبود، بلکه شخصیتی برخاسته از درون ساخت رسمی دولت بود.
4️⃣ قشرهایی که آنان را حاملان و حامیان نظام ارزشی #لیبرالیسم میشناختند، از دل نتایج عینی و اجتماعی سیاستهای توسعهی «دولت سازندگی» متولد گشتند؛ چه اینکه از دل منطق «سرمایهداری مدرن» جز ایدئولوژی «لیبرال دموکراسی» بیرون نمیآید و برای همین، «بورژوازی نوخاسته» ایران پس از فرآیند «توسعهی اقتصادی» دولت سازندگی، حامل و حامی پروژه «توسعه سیاسی لیبرال» شد تا همه «منابع قدرت» را قبضه کند.
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 yon.ir/GartonAsh
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
🎯 گارتناش و حجاریان زوجهای ناکام براندازی (6)
✡️ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 32 / آخر)
🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایهداری (8)
1️⃣ صرفاً در یک جا میتوان با #سعید_حجاریان توافق داشت و اینکه شکلگیری انتخابات سال 1376 را باید واکنشی انتقادی به علمکرد #دولت_سازندگی دانست، ولی او پایگاه اجتماعی بانیان و حاملان هر دو پویش «مشروطیت» و «جمهوریت» را در طبقاتی میجوید که تولدشان نتیجهی اجرای سیاستهای «تعدیل اقتصادی» #هاشمی_رفسنجانی بود!
2️⃣ به تعبیر سعید حجاریان، این «طبقه متوسط» در انتخابات #دوم_خرداد 1376 برای تعقیب و تحقق «مطالبات سکولار» خود به حرکت درآمد:
👈 «پویش جمهوریت» هنگامی آغاز میشود که تودههای مردم برای طرح «مطالبات این جهانی» (سکولار/ عرفی) به صحنه بیایند… «جمهوریخواهی» بر این اصل مبتنی است که تودهها «باروت» هستند. تنها باید با کبریت زدن به انبار باروت تور اختناق را پاره کرده تا انرژی تودهها آزاد شود و سیاست، تودهای شده و مردم به صحنه بریزند. حاملین این پویش «روشنفکران» متعلق به «طبقات متوسط شهری» هستند… دو پویش «مشروطهخواهی» و «جمهوریخواهی» در آستانهی دوم خرداد همدیگر را پیدا میکنند و با همکاری یکدیگر «حماسه دوم خرداد» را خلق میکنند.
3️⃣ برخلاف این پندارها، روند بهگونهای دیگر بود. از درون خاستگاههای طبقات «محروم» و «مستضعف» (که هاشمی رفسنجانی با تغییر نام انقلابیشان همواره آنان را #اقشار_آسیبپذیر خطاب میکرد و حقوقشان برخلافِ آموزهها و توصیههای مؤکد امام خمینی (ره) و رهبری نادیده گرفته میشد) یک حرکت انتقادی علیه آن #سیاستهای_لیبرالی در انتخابات با هدف «بازگشت به اصول انقلاب اسلامی» شکل گرفت.
4️⃣ هاشمی رفسنجانی میپنداشت زیر چرخ توسعه اقتصادی، طبقهای «له» میشوند و البته این از «هزینههای ناگزیر سازندگی» کشور است! ولی آن «طبقه فراموش شده» در دوم خرداد 1376 برای استیفای حقوق خود به حرکت درآمد و دوباره در سوم تیر 1384 به پا خاست؛ همان «طبقهی محروم» که به فرمودهی امام خمینی (ره) تنها «گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند.»
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 yon.ir/GartonAsh
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
🎯 گارتناش و حجاریان زوجهای ناکام براندازی (7)
✡️ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 32 / آخر)
🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایهداری (8)
1️⃣ #سعید_حجاریان برای دستیابی به اهداف #اصلاحات مدل «مشروطهخواهی اسلامی» را پیشنهاد کرد که در آن یک قدرت در مقابل قدرت مطلقهی دیگری ظهور کرده و سعی میکند که آن قدرت مطلق را «قانونمند» کند!! البته طرح گزارهی «قانونمندی قدرت مطلق» صرفاً یک تاکتیک #جنگ_روانی و #شعار_تبلیغاتی بود، نه یک التزام دموکراتیک.
2️⃣ وانگهی حجاریان در جلسات خصوصی خود با #مصطفی_تاجزاده، عباس عبدی، علیرضا علویتبار، حمیدرضا جلاییپور و… صریحاً میگفت:
👈 در «مشروطهطلبی» ممکن است #قانونگرایی (لگالیسم) بهعنوان یک #تاکتیک مطرح شود که به نظر من چندان مؤثر نیست. در کشور ما که مشروعیت «لَنگ» میزند، لگالیسم معنا ندارد. ما مشکلِ مشروعیت داریم و در مشروعیتِ دوگانه اصلاً «قانونگرایی» معنایی ندارد و تکیه به «قانون اساسی» فایدهای ندارد. ابتدا باید قانونیتِ قانون محرز شود.
3️⃣ حجاریان اعتقاد داشت «دوم خرداد، سرآغاز حاکمیت دوگانه» است پس باید به هر قیمتی این دوگانگی را بهعنوان محصول استراتژی «فشار از پایین، چانهزنی از بالا» حفظ کرد؛ زیرا سبب «شکاف در رأس هرم حاکمیت» میشود و به «سازماندهی تودهها در پایین» میانجامد. این چنین، مردم میتوانند «در شکاف حاکمیت سنگربندی اجتماعی کنند» تا امکان ظهور «آلترناتیوهای دموکراتیک» به جای نظام فعلی پیدا شود!
4️⃣ این درس «فروپاشی اروپای شرقی» است و به قول حجاریان در ایران نیز قابل بازتولید است:
👈 از ملزومات تاکتیکی «مشروطهطلبی» در این مرحله حضور #اصلاحطلبان در «بالا» و «پایین» است. باید «فشار» و «چانهزنی» را هم محور کرد. «فشار از پایین» باید هممحور با «چانهزنی در بالا» باشد؛ لذا اصلاحطلبان باید هم در NGO ها، شوراها و میان مردم باشند و هم در دولت. جنبش نیز هم در بالا ستاد میخواهد، هم در پایین. «فشار» و «چانهزنی» هر دو ستاد میخواهد و باید تقسیم کار شود.
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 yon.ir/GartonAsh
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
🎯 گارتناش و حجاریان زوجهای ناکام براندازی (8)
✡️ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 32 / آخر)
🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایهداری (8)
1️⃣ قبضه کردن #منابع_قدرت توسط #اصلاحطلبان هم در عرصه عمومی جامعه و هم در حیطهی اقتدار دولتی به نتیجهای جز ظهور یک #استبداد_سکولار نمیرسید و شعارهای انتخاباتی #سیدمحمد_خاتمی نیز مبنی بر #حکومت_قانون و #جامعه_مدنی تنها بازیای فریبنده بود؛ کارکرد آن شعارها برای اصلاحطلبان صرفاً مانند رو کردن برگ برندهای با هدف بردنِ بازی باخته «پُکر انگلیسی» بود.
2️⃣ وانگهی آراء #سعید_حجاریان پرده از طرح «فروپاشی از درون» جمهوری اسلامی برداشت، زیرا استراتژی «فشار از پایین، چانه زنی از بالا» را سرویسهای جاسوسی CIA و MI6 در دهه 1980.م برای «فروپاشی اروپای شرقی» به محک آزمون گذاشتند. گرچه در ایران واضع این استراتژی حجاریان معرفی شد، اما او صرفاً از یک مدل کلاسیکِ انگلیسی و سپس از یک نسخهی مکمل آمریکایی برای «گذار به دموکراسی» (دموکراتیزاسیون) تغذیه میکرد که یک رونویسی ترکیبی از نظریههای #تیموتی_گارتناش و #ساموئل_هانتینگتون محسوب میگشت.
3️⃣ این استراتژی انگلیسی – آمریکایی تنها راه به #براندازی_نرم و #فروپاشی_از_درون میبرد و برای نمونه، 2 حادثه سهمگین از دل آن درآمد: یکی حادثهی #کوی_دانشگاه تهران در 18 تیر 1378 که سعید حجاریان و #مصطفی_تاجزاده جرقهاش را زدند و دیگری حادثه دفتر تحکیم وحدت در «خرمآباد» در 3 شهریور 1379. دومینبار عبدالکریم سروش و محسن کدیور جای حجاریان را (پس از ترور) گرفتند و تاجزاده نیز همچنان آنان را برای بحرانسازی جدید همراهی میکرد.
4️⃣ البته حجاریان اعتراف جالبی هم دارد. او میگوید نخستینبار استراتژی «فشار از پایین، چانه زنی از بالا» در جریان محاکمه #غلامحسین_کرباسچی، شهردار تهران به اتهام فساد مالی، به کار گرفته شد؛ یعنی این تکنیک سیاسی خرجِ فشار برای منعِ پیگرد شخصیتی شد که سمبلِ طبقهی #سرمایهداری دولتیای است که آن را نسلِ #مدیران_تکنوکرات مینامند و همیشه به دنبال قبضهی مطلق قدرتهای سهگانهی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور بودند.
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 yon.ir/GartonAsh
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
📚 کتاب «ارتش سرّی روشنفکران» (1)
📖 1. ارباب حلقهها
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5397
📖 2. رابطین خوب آمریکا
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5399
📖 3. پلورالیسم، قدرت و مبارزه سیاسی
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5401
📖 4. اصلاحات مُرد، زندهباد کودتا
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5403
📖 5. هابرماس، خاتمی و انقلابیون مأیوس
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5405
📖 6. ریچارد رورتی: سرمایهداری علیه فلسفه
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5407
📖 7. جان کین و جان هیک: احیاگران انگلیسی
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5409
📖 8. جنگ شوالیههای ماسون
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5598
📖 9. تکنیکهای جاسوسی مدرن
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5600
📖 10. پشه مالاریا ؛ اسم رمز جنگ نرم
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5602
📖 11. فرمان جاسوسی آکادمیک
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5604
📖 12. استراتژی امنیتی جنگهای علم
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5606
📖 13. استراتژی بیثباتسازی سیاسی
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5608
📖 14. روشنفکران بزرگ در CIA
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5610
📖 15. اسناد رسوایی جاسوسی آکادمیک
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5612
📖 16. ترجمه، سلاح تبلیغات استراتژیک
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5933
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📚 کتاب «ارتش سرّی روشنفکران» (2)
📖 17. فولادوند، یهودزدگان و اصلاحطلبان
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5935
📖 18. همجنسبازی و حلقه پنجشنبهها
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5937
📖 19. براندازی با 10 هزار رای!
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5939
📖 20. هانا آرنت : از انقلاب تا اصلاحات
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/6114
📖 21. کتابهای سفارشی CIA در تهران
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/6136
📖 22. کودتای مخملی در بستر علم سکولار
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/6187
📖 23. ناشران سکولار و رنسانس صهیونیسم
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/6228
📖 24. ایرانیان به مثابه «آلت شَر»
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/6300
📖 25. نقشه راه آکادمی علوم سیاسی آمریکا
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9511
📖 26. موج بازگشت: زمان مستی جاسوسان
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9540
📖 27. پُکر انگلیسی، مشروطیت و سرمایهداری
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9542
📖 28. ریشههای انگلیسی ایدئولوژی اصلاحات
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9545
📖 29. عصر اقتدار سیاستمداران عملگرا
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9547
📖 30. هاشمی و خاتمی : دو روی یک سکه؟
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9549
📖 31. دولت سازندگی و طبقه متوسط جدید
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9551
📖 32. گارتناش و حجاریان: زوجهای براندازی
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9553
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 فأَغرَقناهُم أَجمَعینَ
🌇 دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر (عج)
👈 והטבענו את כולם
👉 We drowned them all
🌺 فلَمّا آسَفونَا ٱنتَقَمنا مِنهُم فَأَغرَقناهُم أَجمَعينَ (الزخرف : ۵۵)
👈 وقتی ما را به خشم آوردند، از آنها انتقام گرفتیم و همهشان را غرق کردیم.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ تاریخنگاری ماسونی و ناسیونالیسم باستانگرا (1)
🌐 گفتوگو با استاد شهریار زرشناس
1️⃣ در ایران با ورود استعمار مدرن در کشور ما و آغاز استیلای آن، که از حدود دوران سلطنت فتحعلیشاه شروع میشود، الگوی #تاریخنگاری_مدرن پیریزی میشود.
2️⃣ در سال 1215 هجری قمری، یعنی سه سال بعد از آغاز سلطنت فتحعلیشاه قاجار یک هیئت انگلیسی به ایران میآید که شامل جیفریزر، #جیمز_موریه و یک سرمایهدار انگلیسی [سر هارفورد جونز بریجز] است. اینها هستههای مخفی #ماسونی در ایران طراحی کردند.
3️⃣ ما یک هستههای رسمی ماسونی داریم که در سال 1275 هجری قمری توسط #میرزا_ملکم_خان تأسیس میشود. یک سلسله هستههای مخفی داریم که قبل از هستههای رسمی هستند که اتفاقاً روند بسیار تأثیرگذاری هم دارند.
4️⃣ و چه بسا از طریق همین هستههاست که میرزا عسکرخان افشار ارومی و میرزا ابوالحسنخان ایلچی و میرزا صالح شیرازی جذب میشوند و به خارج برده و عضو #فراماسونری میشوند و در قرارداد ترکمنچای هم نقش ایفا میکنند.
5️⃣ یکی از اشخاص مکتب اینها #سر_جان_ملکم است که از جمله کارهایی که میکند طراحی یک الگوی #تاریخنویسی برای ماست.
6️⃣ تمام تاریخنگاری مدرن یا شبهمدرن یا به تعبیری تاریخنگاری غربزدهی ما ذیل این مدلی که او طراحی کرده نوشته میشود.
7️⃣ سر جان ملکم کتابی مینویسد به نام «تاریخ ایران» که اولین بار بحث #ایران_باستان را به شکل منسجم مطرح میکند و به نوعی به آن اصالت میدهد.
📖 متن کامل گفتوگو در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/MHistori
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ تاریخنگاری ماسونی و ناسیونالیسم باستانگرا (2)
🌐 گفتوگو با استاد شهریار زرشناس
1️⃣ جریان تاریخنگاری ماسونی لیبرال، جریان اصلی تاریخنگاری در کشور است. چهرههای مهم آن #سر_جان_ملکم، #جلالالدین_میرزا، #میرزا_آقاخان_کرمانی، #آخوندزاده و #حسن_پیرنیا هستند.
2️⃣ سنت ماسونی لیبرالی همان سنتی است که #ناسیونالیسم_باستانگرا را در ایران ترجیح میدهد. محور در اين سنت، #ایران_باستان بوده و هدف جنگ با #هویت_اسلامی از طریق ناسیونالیسم ایران باستان است.
3️⃣ در تاریخنگاری ناسیونالیزم شووینیستی (باستانگرا) محور اصلی این است که اثبات کنند ایرانیها قومی متفاوت از مردم بینالنهرین هستند، یعنی میخواهند بین ایران و مسلمانهای دیگر فاصله بیندازند و ریشههای نژادی مشترک بین ایرانیها و غربیها را در ذهنها ایجاد کنند. و همینجاست که تئوری #آریامحوری ظهور میکند.
4️⃣ میخواهند بگویند که ایرانیها قبل اسلام پیشرفته بودهاند، اما #اسلام باعث افول و انحطاط مردم ایران شد! همین چیزی که همهی شبکههای ماهوارهای ادعایش را دارند. این تئوری، آریامدار و #آریامحور است.
5️⃣ به لحاظ زمانی، سر جان ملکم اولین نفر است و بعد جلالالدین میرزا (صاحب کتاب نامه خسروان) پس از او میرزا آقاخان کرمانی میآید که کتاب #آیینهی_سکندری او بسیار تأثیرگذار است و الگو میشود و تفصیلیتر از کتاب سر جان ملکم است.
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/MHistori
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ تاریخنگاری ماسونی و ناسیونالیسم باستانگرا (3)
🌐 گفتوگو با استاد شهریار زرشناس
1️⃣ #عبدالحسین_زرینکوب از دنبالههای همین جریان است. شاید بتوان زرینکوب را مؤثرترین چهره این جریان در 50 سال اخیر دانست.
2️⃣ در مورد عبدالحسین زرینکوب تصوراتی وجود دارد، و طرفداران زیادی نیز دارد، که امروز حرف زدن از او را دشوار کرده است.
3️⃣ وی را باید یکی از آخرین حلقههای این جریان #تاریخنگاری_ماسونی لیبرالی دانست، که حول #ناسیونالیسم_باستانگرا سامان پیدا میکند.
4️⃣ زرینکوب خود را معتدل و متعادل نشان میدهد ولی وقتی عمیقتر به آثار زرینکوب در کتابهای مختلف نگاه کنید، میبینید که #فراماسون است.
5️⃣ بعد از انقلاب اسنادش نیز منتشر شد و خودش هم انکار نکرد. در تمام کتابهایش به نوعی #ماسونیسم را ترویج میکند. در تاریخنگاری اسلام هم ماسونی است.
6️⃣ از خصیصههای مهم محوری که برای ایرانی مطرح میکند، این است که قوم ایرانی قومی اهل تسامح است. #تسامح از اصول #ماسونی است، یعنی حق و باطلی نداریم؛ جهاد نفی میشود. یک نوع انفعال است که منجر به حفظ سلطه میشود. بعد میگوید که این تسامح را #کوروش به قوم ایرانی داده است؛ یعنی سرمنشأ تاریخ را کوروش میگیرد. معتقد است که تسامح کوروش میتواند جنگ بین طبقات را از بین ببرد.
7️⃣ زرینکوب، عمده توجه خودش را روی تاریخ ایران بعد از اسلام قرار میدهد، منتهی عمدتاً تکیهاش بر ایناست که اصل تسامح #فراماسونری را به عنوان شاخصه #هویت_ملی ما جا بیاندازد. یعنی بگوید که ما از اول #ماسون بودیم، روح ما اصلاً ماسونی است.
8️⃣ در جاهایی که میتواند خیلی شدید به #اسلام حمله میکند. رسماً به دین تحت عنوان #خرافات حمله میکند و جالب این است که این مطالب او بعد از انقلاب بارها تجدید چاپ شدهاست.
9️⃣ زرینکوب معتقد است که روح تسامح و فرصتطلبی ایرانی در عرفان ایرانی و ادبیات عرفانی ظهور کردهاست و این را محور قوم #ایرانی میداند و میگوید ما باید روی این تکیه کنیم. در کتاب از کوچه رندان، حافظی میسازد مردّد، مذبذب، گرفتار تردید، به قول یکی از فصلهایش در تردد بین مسجد و میخانه.
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/MHistori
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ تاریخنگاری ماسونی و ناسیونالیسم باستانگرا (4)
🌐 گفتوگو با استاد شهریار زرشناس
🎯 تئوری آریاییها توسط چه کسانی و در چه زمانی مطرح شد؟
1️⃣ این مفهوم #آریایی را اولین بار یک #یهودی به نام #ماکس_مولر که همکار کمپانی هند شرقی و مشاور ملکه ویکتوریا است، در کتابی مطرح میکند.
2️⃣ در کنارش #یهودی دیگری با نام #جیمز_دارمستتر در کتاب مطالعات ایرانی حدود 1883ـ مفهوم قوم آریاییها یا #نژاد_آریایی را مطرح میکند.
3️⃣ تئوری #آریایی در دنیا یک تئوری تقریباً منقرض شدهاست. حال چرا ظهور میکند؟
4️⃣ این تئوری قبل از این تاریخ، در خود غرب مطرح نبوده است. این نظر را بعداً میسازند، و بعد که ساخته میشود برای آن دنبال شواهد میگردند.
5️⃣ برای این کار، در #کتیبهها دست میبرند. #تحریف میکنند، عباراتی اضافه میکنند، در #ترجمهها به وفور دست بردهاند، آنها را جابهجا میکنند. این حرف خود غربیهاست.
6️⃣ چون جریانی در غرب مخالف اینهاست، و آنها هستند که افشا میکنند. کسانی مثل خانم کومری، نیبرگ سوئدی، اشمیت، نانسیدمان. این تئوریها را زیر سوال میبرند. و معتقدند که تئوری #آریامحوری قابل اثبات نیست.
7️⃣ آقای #شاهپور_رواسانی در کتاب «اتحادیهی مردم شرق» میگوید سه عکس از #پاسارگاد گرفته میشود، در یک عکس کتیبه وجود دارد و در دو تا عکس دیگر کتیبه نیست!
8️⃣ نمونهی دیگرش همین پاسارگاد است که میگویند قبر کوروش است. آنجا کالبد شکافی شده، استخوان دو تا زن بیرون آمده است. در آنجا اصلاً کوروشی وجود ندارد!
9️⃣ هدفچیست؟ تجزیهی خاورمیانه؛ یعنی جهان اسلام از نظر فرهنگی تجزیه بشود. و ما برگردیم به ریشهها و هویتهای تقلبی که برای ما ساختهاند. میخواهند #هویت_اسلامی پاک شود. هدف فقط این است. و بعد با نظریه آریامحوری بین ما و #اسرائیل، بین ما و غرب رابطه برقرار کنند.
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/MHistori
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📚 مقدمهای بر مطالب امشب
✡️ صهیونیستها با استناد به تورات مدعی مالکیت فلسطین هستند. هرچند ما مسلمانان، تورات و انجیل را تحریف شده میدانیم اما پژوهشگر ارجمند آقای #امیر_اهوارکی صرفاً با استناد به تورات، در سلسله مقالاتی اثبات کرده است که حتی از نظر همین توراتِ تحریف شده نیز (اگر مثل یهودیان آن را کتاب الهی فرض کنیم) یهودیان حقی نسبت به فلسطین ندارند.
✍️ خلاصهی این مقالات سال قبل در كانال منتشر شد. امسال نیز در آستانهی #روز_قدس تصمیم به بازنشر این مقالات گرفتهایم. لذا با ذكر 2 تذكر در ادامه توجه شما را به این مقالات جلب میكنیم:
👈 تذکر1: تاكید میكنیم كه این مقالات با این فرض نوشته شده كه تورات كتاب آسمانی باشد و تحریف نشده باشد. (سال قبل برخی دوستان بدون توجه به این فرض، دائم به ما یادآوری میكردند كه ما تورات را قبول نداریم!!!!!)
👈 تذکر2: آنچه در ادامه میخوانید خلاصهی مقالات است. حتماً متن کامل مقالات را (که طولانی هم نیستند) در سایت اندیشکده مطالعه کنید.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉👉 @jscenter
💠💠 فلسطین ملک ابراهیم و نسل موحّد او
✡️ بررسی مالکیت فلسطین در تورات (1)
1️⃣ صهیونیستها با استناد به #تورات مدعی مالکیت #فلسطین هستند. مطالعه تورات نشان میدهد که خداوند زمین فلسطین را به ابراهیم (ع) عطا فرمود و به او تأکید کرد که نسل او باید #موحد باشند وگرنه خداوند آنها را از این زمین اخراج خواهد فرمود.
2️⃣ این شرط به وسیلهی حضرت موسی (ع) نیز مؤکد شد و خدای حکیم در این خصوص از #یهود پیمان محکمی گرفت. اما این شرط رعایت نشد و خداوند دو نوبت #بنی_اسرائیل را از فلسطین تبعید فرمود و در نوبت سوم آنها را برای همیشه نفی بلد کرد.
3️⃣ بنیاسرائیل نخستین مرتبه در زمان یوسف (ع) به #مصر تبعید شدند و تا چهار نسل در آنجا ماندند تا وقتی که خداوند به واسطهی حضرت موسی (ع) آنها را به فلسطین باز آورد. نوبت دوم تبعید یهود، در سال 586 قبل از میلاد به #بابل بود البته بعد از آنکه بختالنصر اورشلیم را فتح کرد و معبد سلیمان را تخریب نمود. و نهایتاً در سال هفتاد میلادی، چهل سال بعد از اتمام حجّت حضرت عیسی (ع) با این قوم، بلای خداوند به توسط رومیان بر این قوم نازل گشت و #یهودیان برای ابد از فلسطین اخراج شدند.
4️⃣ تنها راه بازگشت یهود به فلسطین آن است که #توبه کنند و از راه پدران خود بازگشت نمایند. این موضوع از آیه هشتم سوره إسراء استنباط میشود (عَسىَ رَبُّکُم أَن یَرْحَمَکُم وَ إنْ عُدتُم عُدْنَا).
5️⃣ یهودیان بهتر از هر کس دیگر، به این حقایق واقفند و برای همین است که هجده قرن بعد از اخراجشان از فلسطین برای بازگشت به آن #سرزمین_مقدس اقدامی نکردند. اما بدعتگذاران یهود در اواخر قرن 19 مدعی مالکیت فلسطین بر اساس تورات شدند.
✍️ این سلسله مقالات، سعی دارد با زبانی ساده این ادعای صهیونیستها را بررسی کند.
📖 متن کامل بههمراه مستندات:
👉 yon.ir/Hoke
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter