eitaa logo
کلمه سواء
290 دنبال‌کننده
107 عکس
68 ویدیو
4 فایل
نقد سکولاریسم مضاعف (افکار التقاطی به نام انقلاب اسلامی) با منت پذیرای پیشنهاد و انتقادها هستم. @Moienoddin
مشاهده در ایتا
دانلود
نامه توهین آمیز دکتر شریعتی درباره علمای بزرگ شیعه 🔹حاوی تز اسلام منهای روحانیت 🔹حاوی اهانت به علامه مجلسی، مرحوم خواجه نصیر، آیت الله میلانی، آیت الله بهبهانی، مرحوم استاد کافی، مرحوم حاج شیخ محمدعلی انصاری و... 🔻🔻🔻 🔰 خلاصه‌ای از نامه دکتر شریعتی به پدر خویش محمدتقی شریعتی: 1⃣ خوشبختانه تز اسلام منهای آخوند در جامعه تحقق یافته است 2⃣ این موفقیت (تحقق اسلام منهای روحانیت) موجب شده است که اسلام از چهارچوب تنگ قرون وسطایی و اسارت در کلیساهای کشیشی و بینش متحجر و طرز فکر منحط و جهان‌بینی انحرافی و خرافی و جهالت‌پرور و تقلیدسازی که مردم را عوام کالانعام بار آورده بود رها شود و اسلام آزاد به جای درگیری‌های بی‌معنی با شیخی و صوفی و سنی و وهابی و فلسفی، بتواند از کنج محراب‌ها و حجره‌ها و تکیه‌ها و انحصار به مراسم تعزیه و مرگ، به صحنه‌ زندگی و فکر و بیداری و حرکت و زایندگی پا گذارد! 3⃣من گاندی آتش‌پرست را بیشتر لایق شیعه بودن می‌دانم تا آیت‌الله بهبهانی و بدتر از او، علامه‌ی مجلسی. و گورویچ یهودی ماتریالیست کمونیست را بهتر از آیت‌الله العظمی میلانی. 4⃣ آقای کافی آن شوی هنرمندانه را بازی می‌کند و مستمعین باباشمل او خیال می‌کنند آن گریه‌هایی که می‌کند واقعاً به خاطر عشق به ولایت و اهل ‌بیت و ارادت به امام زمان است! 5⃣ الازهر مصر در قیاس با مدرسه‌ی فیضیه و پیر پالان‌دوز و مدرسه‌ی آقای میلانی و… واقعاً یک دانشگاه بزرگ در سطح جهانی است. منبع نامه🔻 http://drshariati.org/?p=25386 ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔵 اهانت تند و تیز دکتر شریعتی به آیت الله العظمی میلانی (ره) 💥 گورویچ یهودی ماتریالیست کمونیست، از آیت‌الله العظمی میلانی که تاکنون ... یک سطر در تمام عمرش علیه بیست‌وپنج سال جنایت صهیونیسم ... ننوشته، به‌مراتب به تشیع نزدیک‌تر است. ✍ دکتر شریعتی به سال ۱۳۵۰ در نامه به پدر خویش، محمدتقی شریعتی می‌نویسد🔻 🔹 گورویچ یهودی ماتریالیست کمونیست، به خاطر آن‌که تمام عمر را علیه جاهلیت فاشیسم هیتلر و دیکتاتوری استالین و استعمار نظامی ارتش سریّ فرانسه برای اسارت مردم الجزایر و جلادی‌های صهیونیسم در قتل‌عام مردم فلسطین، در مبارزه و خطر و فرار و آوارگی دور دنیا زیست و سال‌ها با قدرت قلم و شخصیت علمی‌اش از آزادی مسلمانان الجزایر و فلسطین در برابر فرانسه‌ی مسیحی و اسرائیل یهودی دفاع‌های مردانه کرده و جانش را به خطر انداخت، با این‌که در فرانسه زندگی می‌کرد و نژادش یهودی بود، از مرجع عالی‌قدر تقلید شیعه حضرت آیت‌الله العظمی میلانی که تاکنون هرچه فتوا داده است در راه تفرقه‌ی مسلمین بوده یا کوبیدن هر حرکتی در میان مسلمین و یک سطر در تمام عمرش علیه بیست‌وپنج سال جنایت صهیونیسم و هفت سال قتل‌عام فرانسه و صد سال استعمار و صدها سال استبداد ننوشته و ولایت برایش مقام نام و دکان نان و چماق دست بوده است، به‌مراتب به تشیع نزدیک‌تر است. 🔰 منبع نامه http://drshariati.org/?p=25386 ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
⚫️ تاریخ قضاوت می‌کند 👈 اعلامیه ضد صهیونیستی آیت الله میلانی، ۴ سال قبل از اتهام افکنی دکتر شریعتی موجود است. 👈 بررسی اسناد تاریخی نشان می‌دهد که آیت الله العظمی میلانی (ره) نسبت به جهان اسلام از جمله موضوع خطیر فلسطین حساس بود و در موارد گوناگون به محکوم کردن اسرائیل و دفاع از فلسطینی‌ها پرداخت. 👈 در ادامه به دو نمونه از موضع‌گیری‌های آیت الله میلانی توجه کنید 🔰اسناد تاریخی🔰
🛑 فتوای ضد اسرائیلی آیت الله العظمی میلانی 👈 مدتی پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در تیرماه ۱۳۴۶ 🔻🔻 1⃣ بر همه مسلمانان لازم است از هرگونه معامله و رفتار دوستانه با اسرائیلیان خودداری نمایند 2⃣ پیغمبر (ص)فرمود: برائت از یهود را اظهار کنید! 3⃣ لازم است مصیبت‌دیدگان از اسرائیل (فلسطینی و...) مساعدت مادی و معنوی شوند 🔰 متن سند بسم اللّه تعالی شأنه السلام علیکم این حادثه مؤلمه فوق الحد موجب تأثر و تأسف همه مسلمین جهان شد و بر تأثر از فجائع گذشته افزوده الی اللّه المتشکی والی ولیه المهدی علیه الصلوۀ والسلام نرفع الشکوی ـ خداوند متعال یهود را معرفی فرموده که یسعون فی الارض فسادا و نیز فرموده لتجدن اشّدالنّاس عداوۀ للذین آمنوا الیهود ـ و در حدیث از پیغمبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلم است می فرماید. اظهرو البرائۀ منهم و باهتوهم لکیلا یطمعوا فی الفساد فی الاسلام ـ بنابراین بر همه مسلمانان لازم است از هرگونه معامله و رفتار دوستانه با اسرائیلیان خودداری نمایند. و نیز لازم است نسبت به برادران مسلمان مصیبت دیدگان از هر نوع مساعدت ماّدی و معنوی دریغ ننمایند که رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله فرمود. من اصبح ولم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم و بسیار مقتضی است اقامه مجالس یادبود برای لشکریان اسلام که در این جنگ تا آخرین نفس مقاومت کردند و با کمال شهامت از حدود و ثغور کشورهای اسلامی و مسجد اقصی دفاع نمودند. البته نام نیک خود را در تاریخ ثبت نمودند اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمۀ محمدهادی الحسینی المیلانی 📚کتاب آیت‌الله العظمی سید محمدهادی میلانی به روایت اسناد ساواک - ج۳، ص ۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 پاسخ قاطع امام به ایده دکتر شریعتی: 👈 امام خمینی (ره): 1⃣ اسلام منهای روحانیت خیانت است و یک خطر بزرگ؛ و ما بی‌زار هستیم از اینکه بگویند اسلام منهای روحانیت! 2⃣ می‌خواهند اسلام را ببرند اول روحانیت را می‌برند. اگر روحانیت استثنا شود، اسلام هم در کار نیست. 3⃣ دانشگاهيها بيدار باشند، تز اسلام منهاي روحانيت يعني لا اسلام ! درجه اولش اين است ؛ بعد هم كتابهاي روحانيت را به دريا بريزند! بيدار باشيد! توجه به خطر عظيم... من توجه شما را به اين خطر، به اين خطر عظيم ، عطف مي كنم . ✍برای دیدن متن کامل سخنان امام بنگرید به: http://mobyan.ir/Paik/SahifeShow.aspx?Page=1607 صحیفه امام خمینی ره - سخنراني - توطئه دشمنان براي حذف روحانيت و اسلام - 4 خرداد  ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔰انتقاد از : 💥 این حرف‌ها چیست که می‌زنید و به مقدسات مردم توهین می‌کنید؟ كسروي هم قبلاً همين حرف‌ها را مي‌زد! ✔️دکتر رسول جعفریان🔻 ▪️آقاي الهي خراساني به بنده فرمودند كه در سال 56 از امام درباره‌ي شريعتي سؤال كردم. ايشان به من گفتند: من به آقاي مطهري كه همين‌جا بود گفتم؛ به شريعتي بگو: اين حرف‌ها چيست كه مي‌زنند. به مقدسات مردم، به مفاتيح، به مرحوم مجلسي توهين مي‌كنيد. كسروي هم قبلاً همين حرف‌ها را مي‌زد. 🔰 منبع 🔰 ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ وقتی نزدیکان دکتر شریعتی، آیت الله العظمی میلانی را تهدید کردند❗️ 👈 چه شد که اختلاف بین خانواده دکتر شریعتی و مرحوم آیت الله العظمی میلانی بالا گرفت؟ به روایت نواده ایشان، آیت الله سید علی میلانی🔻 1⃣ میناچی (رییس حسینیه ارشاد) به آیت الله میلانی گفت: کاری می‌کنیم که مقلدین تو از تو برگردند و برایت وجوهات نیاورند [تا نتوانی معیشت طلاب را تامین کنی]! 2⃣ مرحوم آیت الله میلانی فرمودند: من بر سر ولایت امیرالمومنین (ع) می‌ایستم و می‌ارزد که انسان در این راه مورد توهین قرار گیرد! ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
هدایت شده از بر ساحل عبقات
🔆کثرت‌گراییِ(Pluralism) دینی؛ انحرافی خطرناک 🖌 بیان مرحوم آیت الله مصباح یزدی ‌...اگر کسی در شرایطی قرار گیرد که واقعا یقین داشته باشد راهی که می‌رود، صحیح است و احتمال خلاف ندهد، گرچه در واقع راهش اشتباه باشد، مستضعف است و این امکان هست که خدا او را ببخشد، به شرطی که در تشخیص حق کوتاهی نکرده باشد و به همان حدّی که می‌فهمد، عمل کند. با این حال برخی این فکر را ترویج می‌کنند که بت‌پرستان نه تنها پاکند، اهل بهشت هم هستند. کثرت‌گرایان مذهبی تصریح می‌کنند که نه شیعه بر سُنّی امتیازی دارد، نه سنّی بر شیعه؛ نه مسلمان را بر بت پرست برتری است و نه بت‌پرست را بر مسلمان.....حقیقت این است این گرایش، گرایشی انحرافی است... توجه کنیم که یکی از بزرگترین وظایف ما حفظ اصالت دین، مذهب و اعتقادات است و بیشترین بارِ این وظیفه بر دوش روحانیان است. 📕 رساترین دادخواهی و روشنگری (شرح خطبه فدکیه)، ج ۱، ص ۲۹۳ تا ۲۹۶ @mir_hamedhoseyn_110
🔰 عکسی از سامرا 🔺 گویا اینجا سامراست در روزگاری دور! شهری که بر گِرد مزار امام عسکری بنا شده و در نقطه مقابل، کاخ بنی‌عباس که به مرور زمان منزوی شده است.. شاهدی تصویری بر انزوای استکبار و سامان یافتن زندگی انسان بر محور امام حق. 🔺 حتی اگر عکس و اطلاعات آن واقعیت نداشته باشد، این عکس، تصویری از رؤیای ماست. تصویری از آینده.. و نقشی از یک آرمان. 🆔 @Qasas_school
«هرسال اهل سنّت یک گلایه ای دارند – حالا اهل سنّتِ بیرون از ایران هیچ، آن ها حساب دیگری دارند- امّا هر سال وقتی سوّم جمادی الثانی می شود این گلایۀ أهل سنّت ایران در شبکه ها و سایت ها می آید که آخر این چه کاری بوده؟ شما می گویید: اتحاد بین شیعه و سنّی، باهم برادر باشید. وقتی می گویید شهادت، به مهمترین مطالب ما برخورد دارد. حالا این جوابش چیست؟ چه کار باید بکنیم؟ بنویسیم شهادت، یا نه؛ برای این که ناراحت نشوند و گلایه نکنند، اُلفت قلوب باشد ننویسیم؟ من یک کلمه عرض دارم...» برای مشاهده راهکار مطرح شده در این زمینه به مقاله «شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها؛ وحدت شیعه و سنّی» مراجعه فرمایید: https://almabahes.bahjat.ir/?p=20500
هدایت شده از مشکات هدایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌آیا امکان دارد که صحابه در مقابل ظلم به حضرت زهرا علیها السلام سکوت اختیار کنند؟ 👈گفتگوی جذاب و دیدنی شیعه و سنی ❌این کلیپ جذاب را از دست ندهید. 🔹دانلود با کیفیت و حجم بالاتر در اینجا 🔰کاری از کانال مشکات هدایت ‎🆔@meshkatehedayat
هدایت شده از دانشگاه امامت
احراق بيت فاطمة ع - الشيخ حسين غيب غلامي.pdf
4.73M
﷽ ⏹ معرفی کتاب: 🔺احراق بیت فاطمه سلام الله علیها؛ نوشته استاد آیه الله غیب غلامی استاد دروس خارج حوزه علمیه قم. ✍🏻این کتاب مبتنی بر روش جدید و مستند به منابع معتبر اهل سنت با رویکردی جدید به ادله هجوم و شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها پرداخته است. شاید بتوان بگفت از بهترین کتاب های موجود در موضوع خود است. قلم روان، اجتهادی و استدلالی نویسنده فوق العاده است. رویکرد علمی و تهاجمی به همراه رعایت ادب و اصول مکتب اهل بیت علیهم السلام در این اثر موج می زند. ✅ کتاب به زبان عربی است. پیشنهاد دانلود و مطالعه برای پژوهشگران فاطمی. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از حامد کاشانی
40.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ جای ما خالیست 🔸 برگرفته از جلسه نهم "درآمدی بر امامت پژوهی با محوریت منهج صاحب عبقات" تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با این مدل دفاع از حجاب، اگر پیروز بشویم هم باخته ایم!!! انگار از نگرانی اینکه حجاب از بین برود( که واقعا نگرانی بزرگ و جدی است) عقل از سر گوینده پریده است!!! @social_theory
ضروری بودن یک چیز در اسلام بیش از آنکه به خاطر اهمیت والای آن مسئله در دین باشد به خاطر تبدیل شدن آن امر به یک انگاره رایج در سطح جامعه اسلامی است لذا چه بسا امر دینی بسیار مهمی که به خاطر تحریف کلم عن مواضعه از اهمیت اجتماعیش کم شده و نه تنها ضروری نیست بلکه مورد انکار جامعه دینی است و چه بسا امر درست اما کم اهمیتی که از یک طرف چون نیاز به برجسته بودنش توسط کسانی بوده و از طرف دیگر چون کسی مخالف اصلش نبوده تبدیل به گفتمان غالب شده و اهمیتش از مسائلی که عندالله مهمتر بوده بیشتر شده و چه بسا تبدیل به یک امر ضروری که یعلمه العالم والجاهل شده است لذا اساسا قیاس ایشان نادرست است
حیدرعلی قلمداران لعنه الله هم که علیه وجود مقدس امیر المومنین علیه السلام کتاب می‌نوشت در داستان کشف حجاب رضاخانی رگ گردنش بیرون زد و مقاله نوشت و ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید -۱ چرا در این مناظره، سخن از حجاب به‌عنوان «ضروری دین» به میان آمد؟! طرف مقابل چه گفت که چنین پاسخی شنید؟! این سخن، خطاب به «روشنفکری تاریخی‌اندیش» بود که دینی‌بودن حکم حجاب را انکار کرد، یا «بی‌حجاب‌ها»یی که از چنین مباحثی بی‌خبرند و اغلب، فقط در عمل، التزام ندارند؟! اگر نیروهای روشنفکری شبه‌دینی تلاش کردند که «زیربنای دینی حجاب» را متزلزل کنند و اعتبار و ارزش وحیانی آن را سست سازند، چاره‌ای جز ارجاع به ضروری‌بودن این حکم داریم؟! و آیا «ضروری مذهب»، ضروری دین است و برادران اهل سنت، از اسلام خارج هستند؟! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
کلمه سواء
🔻واقعیت را ببینید -۱ چرا در این مناظره، سخن از حجاب به‌عنوان «ضروری دین» به میان آمد؟! طرف مقابل چه
برداشت من از آن یک جمله این بود که ایشان به دنبال بالاتر نشان دادن اهمیت حجاب نسبت به امر ولایت است اما چنین نیست
🏴معنای فاطمیه چیست؟ پرسش اصلی این است.(1 از 2) در سال‌های اخیر شاهد هجوم به باورها و ارزش‌های شیعی توسط برخی با پوشش مفهوم مقدس "وحدت اسلامی" هستیم. یکی از مهم‌ترین موسم‌های بازی‌گری این جریان‌ ایام فاطمیه است که با تکنیک‌های متنوع در راستای سست کردن باورها و کمرنگ کردن هویت دینی شیعیان تلاش می‌کنند. برای نمونه؛ چند روز پیش آقای م.م نوشته بود: «از منابع اهل سنت راهی برای علم یا حتی گمان به وقائع مورد اعتقاد شیعه وجود ندارد» در نتیجه «نمی‌توان آن‌ها را در تنگنای انتخاب اهل بیت یا خلفا قرار داد» و از همین‌جا بر علیه این ستمگرانِ همیشه‌ی تاریخ یعنی شیعیان عزادار حضرت فاطمه سلام الله علیها تاخته؛ که چرا همواره به دنبال "تحمیل عقیده" سست و غیر قابل اثبات خود بر اهل سنت هستید؟ و مگر نمی‌دانید که «قدر و منزلت آن حضرت نزد آنان بدان حد است که در صورت اثبات چنین امری، آنها نیز هرگز با قاتل آن حضرت رفاقت ندارند»¹ شخص دیگری از همین جریان، پس از بیان این‌که درباره شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها «بحث علمی منتج و اقناع‌آور، قطعا منتفی است» راه‌کارش برای حل مشکل این است که: «شیعه باور دارد که در ایام رجعت، حق از پشت ابر ضخیم تاریخ بیرون می‌آید. سنی هم معتقد است که ظلم به خلفا در یوم‌تبلی‌السرائر آشکار می‌شود» پس «تا تجلی انکارناپذیر حق، طبق نص صریح قرآن باید به حبل الله چنگ بزنیم و به حکم عقل، کشمکش بر سر بحثی را که امکان اقناع علمی منتج ندارد، تا زمان مقدر رها کنیم»² و از این دست سخنانی که گویا این حضرات، خود را در نقش یک داور منصف و بی‌طرف تصویر می‌کنند که در پی تحقیقات گسترده برای کشف حقیقت و زدودن جهالت‌ها و تعصب‌ها و کاستن از خسارت‌ها در نهایت، لا جرم به این نتیجه منتهی شده که اسناد و مدارک شیعه، به اندازه‌ای نیست که پزشکی قانونی رأی به مقتول بودن حضرت زهرا سلام الله علیها بدهد. پس شهادت ایشان امری غیر قابل اثبات بوده و سخن گفتن درباره آن چیزی جز خسارت به بار نمی‌آورد. اما حقیقت آن است که روایت ایشان از فاطمیه و فرهنگ شکل یافته ذیل آن در طول تاریخ تشیع، روایتی نادرست بوده با معنای فاطمیه در فرهنگ شیعی فرسنگ‌ها فاصله دارد. آیا اساسا شیعیان، مدعی شهادتی از جنس ذبح و قتل مستقیم (شبیه شهادت سیدالشهدا علیه السلام) برای حضرت زهرا سلام الله علیها هستند تا اگر بنا بر ادعای آن‌ها ادله، وافی به اثبات قتل نبود آقایان در دادگاه عدلی که خود را به عنوان قاضی آن منصوب کرده‌اند؛ علیه شیعیان حکم صادر کنند؟ بله؛ کاملا درست می‌گویند که اعتقاد شیعیان به شهیده بودن حضرت زهرا سلام الله علیها به دلیل روایات رسیده از امامان در منابع شیعی³ و گزارش‌های تاریخی مبنی بر وجود این اعتقاد در میان شیعه در طول تاریخ تا زمان حضور امامان علیهم السلام است.⁴ اما مگر فاطمیه، در سبب مباشر رحلت حضرت خلاصه می‌شود که اگر فرض کنیم قتل مستقیم قابل اثبات نبود پرونده‌ی فاطمیه را تا قیامت مختومه اعلام کنیم و از پسِ آن، سخن گفتن در این زمینه را ممنوع کنند؟ برعکس؛ اتفاقا معنای فاطمیه در همین غبارآلود بودن فضای تاریخ در گزارش مهم‌ترین حادثه‌ پس از رحلت رسول اکرم صلی الله علیه وآله نهفته است. فاطمیه به معنای پرسش از علت قهر حضرت زهرا سلام الله علیها با غاصبان خلافت است. فاطمیه به معنای پرسش از علت وصیت به دفن شبانه و مخفیانه با اصرار بر عدم حضور خلیفه است.⁵ فاطمیه به معنای پرسش از مکان قبر دختر پیامبر و علت مخفی بودن است آن هم با وجود آن جایگاه عظیمی که رسول اکرم صلی الله علیه وآله در زمان زندگانی خود برای ایشان بیان کرده بودند.⁶ فاطمیه به معنای پرسش از ضربه‌ای است که باعث کشته شدن ثلث سادات شد؛ همان پرسشی که عالم بزرگی مانند "ابن ابی دارم" که در ترجمه‌اش گفته‌اند: «الإِمَامُ الحَافِظُ الفَاضِلُ» و «كان موصوفا بالحفظ والمعرفة» كسي كه يك عمر به عنوان عالم سني شناخته مي‌شده «كان مستقيم الامر عامة دهره»⁷ به جائی رساند که در اواخر عمر در حضورش روضه‌ی «أنَّ عُمر رَفَسَ فَاطِمَة حَتَّى أَسقطتْ محسّناً» خوانده شود.⁸
🏴معنای فاطمیه چیست؟ پرسش اصلی این است.(2 از 2) فاطمیه، آن آفتاب آشکاری است که با همه‌ی تلاش‌ها برای کتمان‌اش⁹ حتی ناصبی خبیثی مثل ابن تیمیه چاره‌ای جز اعتراف به هجوم به خانه‌ی وحی ندارد.¹⁰ فاطمیه، جدال میان دو مدرسه‌ است؛ مدرسه‌ای که ذیل حدیث «فَقَالَ: لَهَا أَبُوبَكْرٍ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ قَالَ: لَا نُورَثُ مَا تَرَكْنَا صَدَقَةٌ» و مدرسه‌ی دیگری که ذیل «فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ فَهَجَرَتْ أَبَا بَكْرٍ، فَلَمْ تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ»¹¹ امتداد یافته است و دقیقا در امتداد همین دو جریان است که پیروان مدعی آن حدیث دروغین وی را به صورت خاص به لقب "صدیق" ملقب کرده‌اند؛ چرا که صادق بودن دو سوی این نزاع ناممکن است. پس در این تکاذب یا حضرت صدیقه سلام الله علیها صدیقه هستند یا طرف مقابل صدیق است.(به نحو قضیه مانعة الجمع) فاطمیه جدال میان دو اسلام است؛ یکی اسلام سقیفه و دیگری اسلام غدیر. آری؛ فاطمیه به معنای پرسش‌های بی پاسخ بزرگی است که سرور زنان بهشت از سر مهربانی و حرص بر سعادت و هدایت امت پدرشان با نثار جان پاکشان آن‌ها را به عنوان مشعل‌هایی سر راه انسان‌ها تا روز قیامت قرار داده‌اند تا بندگان خدا را از جهالت و ضلالت نجات دهند. فاطمیه، نوری نیست که دشمنان خدا قادر به خاموش کردنش باشند. فاطمیه، یک واقعه عادی نیست که کسی بتواند با ارائه یک کج‌روایت آن را به عنوان مرده‌ریگ تاریخ معرفی کند. فاطمیه، تاریخ‌ساز است. امت‌ساز است. تمدن‌ساز است. ———————————————- ۱. https://eitaa.com/azadpajooh/262 ۲. https://t.me/okhowahmag/3653 ۳. والمشهور الذي لا خلاف فيه بين الشيعة: أن عمر ضرب على بطنها حتى اسقطت ، فسمي السقط (محسناً) والرواية بذلك مشهورة عندهم ... ورواية الشيعة مستفيضة به، لا يختلفون في ذلك (تلخيص الشافي، شيخ الطائفة أبي جعفر محمد بن الحسن الطوسي، تحقيق بحرالعلوم، انتشارات المحبين، ج3 ص156) ۴. برای نمونه می‌توان به گزارش فزاری اباضی مذهب در کتاب الردود یا غطفانی معتزلی در کتاب التحریش اشاره کرد که هر دو در قرن دوم می‌ریسته‌اند. ۵. این فضیه به صورت متواتر در منابع متعدد اهل سنت از جمله بارها در صحیح بخاری ذکر شده که ارجاع به یکی از مواضع بخاری در همین نوشته خواهد آمد. ۶. آیات تطهیر و مباهله و حدیث کسا و ثقلین و ... ۷. آقای م.م مدعی است چون این شخص در تراجم به "رافضی" توصیف شده؛ استدلال به او در برابر اهل سنت درست نیست. بله؛ شاید هم نشود هیچ سنی‌ای را به صرف قول این شخص ملزم نمود؛ اما نکته‌ای که درباره اين شخص باید محل تامل باشد این است که اولا وی یک عمر به عنوان عالم بزرگ سنی شناخته می‌شده و ثانیا امثال همین حقایق بوده که اسباب هدایت او را فراهم آورده است. ۸. سير أعلام النبلاء، شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد بن عثمان بن قَايْماز الذهبي (المتوفى: 748هـ) الناشر: دار الحديث- القاهرة، الطبعة: 1427هـ-2006م ج12 ص126 ۹. مكتب سقيفه از یک سو به خاطر تناقضات فراوان که مهمترین آنها انحراف آشکار از اهل بیت پیامبر صلوات الله علیهم است و از سوی دیگر به سبب نیازش به دست و پا کردن مشروعیت؛ چاره‌ای جز تلاش برای سانسور و کتمان وقائع نداشتند. اين تلاش‌ها رفته رفته تحت عنوان قاعده‌ای که از آن به قاعده امساک یاد می‌شود صورت‌بندی شد. (برای توضیح بیشتر نگر: كتاب شرح الوصية الكبرى لابن تيمية، نوشته عبد العزيز بن عبد الله الراجحي ج10 ص4 باب: الإمساك عما شجر بين الصحابة من عقيدة أهل السنة والجماعة) ۱۰. وغاية ما يقال إنه كبس البيت لينظر هل فيه شيء من مال الله الذي يقسمه وأن يعطيه لمستحقه. (منهاج السنة ج8 ص291) ۱۱. صحیح بخاری ج2 ص601 حد(2878)- [3091]
Kashani-14020914-KhatareGheflat-06-Hkashani_Com.mp3
44.91M
۱. از حجت‌الاسلام حامد کاشانی، قدردانی می‌کنم که با حسن‌ظن و احتیاط مؤمنانه به اظهارنظر این حقیر نگریسته‌ و در مقام تبیین مسأله، مرا از اتهام بددلان و غافلان مبرا دانسته‌اند. https://eitaa.com/kashani1395 ۲. دوباره تصریح می‌کنم که سخن بنده، به‌هیچ‌رو به معنی مهم‌تربودن حجاب نسبت به امامت نبود؛ چنان‌که از فرط بداهت و وضوح، حتی احساس نکردم که نیاز به توضیح و رفع سوءتفاهم‌های احتمالی دارد. ۳. مقصود من از بیان این مقایسه، آن بود که به طرف مقابل مناظره که گفت حجاب، «حکم دینی» نیست، تفهیم نمایم که امامت‌ (با وجود همه‌ی اهمیت و فضیلتی دارد و در مرتبه‌ی پس از نبوت است) اما چون امر اجماعی و اتفاقی در میان مسلمانان نیست، ضروری مذهب است و نه ضروری دین، اما حجاب (با وجود اینکه یکی از فروعات فقهی و ظاهری است و همچون امامت، منزلت بنیادین ندارد)، ازآنجاکه همه‌ی مسلمانان بدان اعتراف دارند، «ضروری دین» است و شما در حال انکار چنین حکم روشنی هستید. ۴. هر آنچه که ضروری دین باشد (از جمله حجاب) به‌‌قطع «مهم» است و ازاین‌رو، انکار آن تبعات سخت دارد، اما این امر به معنی آن نیست که اگر امری، ضروری دین نباشد (از جمله امامت)، «بسیار مهم‌تر» نیست. ۵. مناظره‌ای که انجام گرفته، تخصصی بوده و ازاین‌رو در آن مجموعه‌ای از مفاهیم علمی و اصطلاحات تخصصی مطرح شده است. ضروری دین نیز یک اصطلاح فقهی است که علمای شیعه، آن را وضع و مصادیقش را بیان کرده‌اند. سخن این حقیر نیز فقط نقل نظر غالب و قول مشهور بود. بااین‌حال، متأسفانه جریان‌هایی با تقطیع و تحریف، در پی ترور شخصیت هستند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از مسیر فقاهت
🔰آیت الله میرزا جواد تبریزی(رضوان الله علیه) 🌀هل قضية الزهرا(سلام الله علیها) قضیة تاريخية ام عقدیة؟ 🔸بسمه تعالى: إنّ ما ثبت من الظلامات الكثيرة التي جرت على الصدّيقة الزهراء فاطمة (عليها السلام) لها مساس تام بالولاية التي هي الركن الخامس من أركان الإسلام، وهو صريح عدة من النصوص المعتبرة منها صحيح زرارة عن أبي‏ جعفر (عليه السلام): «بُني الإسلام على خمسة أشياء: على الصلاة والزكاة والحج والصوم والولاية» ويظهر مساس هذه الظلامات بالولاية لمن تأمل وتمعّن في ملابسات هذه الحوادث ودوافعها، واللّه العالم. 📚الأنوار الإلهية في المسائل العقائدية، ص: 154 🆔https://eitaa.com/masire_feghahat نقل‌مطلب‌بالینک‌کانال