هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 پاسخ قاطع امام به ایده دکتر شریعتی:
👈 امام خمینی (ره):
1⃣ اسلام منهای روحانیت خیانت است و یک خطر بزرگ؛ و ما بیزار هستیم از اینکه بگویند اسلام منهای روحانیت!
2⃣ میخواهند اسلام را ببرند اول روحانیت را میبرند. اگر روحانیت استثنا شود، اسلام هم در کار نیست.
3⃣ دانشگاهيها بيدار باشند، تز اسلام منهاي روحانيت يعني لا اسلام ! درجه اولش اين است ؛ بعد هم كتابهاي روحانيت را به دريا بريزند! بيدار باشيد! توجه به خطر عظيم... من توجه شما را به اين خطر، به اين خطر عظيم ، عطف مي كنم .
✍برای دیدن متن کامل سخنان امام بنگرید به:
http://mobyan.ir/Paik/SahifeShow.aspx?Page=1607
صحیفه امام خمینی ره - سخنراني - توطئه دشمنان براي حذف روحانيت و اسلام - 4 خرداد
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🔰انتقاد #امام_خمینی از #دکتر_شریعتی:
💥 این حرفها چیست که میزنید و به مقدسات مردم توهین میکنید؟ كسروي هم قبلاً همين حرفها را ميزد!
✔️دکتر رسول جعفریان🔻
▪️آقاي الهي خراساني به بنده فرمودند كه در سال 56 از امام دربارهي شريعتي سؤال كردم. ايشان به من گفتند: من به آقاي مطهري كه همينجا بود گفتم؛ به شريعتي بگو: اين حرفها چيست كه ميزنند. به مقدسات مردم، به مفاتيح، به مرحوم مجلسي توهين ميكنيد. كسروي هم قبلاً همين حرفها را ميزد.
🔰 منبع 🔰
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ وقتی نزدیکان دکتر شریعتی، آیت الله العظمی میلانی را تهدید کردند❗️
👈 چه شد که اختلاف بین خانواده دکتر شریعتی و مرحوم آیت الله العظمی میلانی بالا گرفت؟ به روایت نواده ایشان، آیت الله سید علی میلانی🔻
1⃣ میناچی (رییس حسینیه ارشاد) به آیت الله میلانی گفت: کاری میکنیم که مقلدین تو از تو برگردند و برایت وجوهات نیاورند [تا نتوانی معیشت طلاب را تامین کنی]!
2⃣ مرحوم آیت الله میلانی فرمودند: من بر سر ولایت امیرالمومنین (ع) میایستم و میارزد که انسان در این راه مورد توهین قرار گیرد!
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
هدایت شده از بر ساحل عبقات
🔆کثرتگراییِ(Pluralism) دینی؛ انحرافی خطرناک
🖌 بیان مرحوم آیت الله مصباح یزدی
...اگر کسی در شرایطی قرار گیرد که واقعا یقین داشته باشد راهی که میرود، صحیح است و احتمال خلاف ندهد، گرچه در واقع راهش اشتباه باشد، مستضعف است و این امکان هست که خدا او را ببخشد، به شرطی که در تشخیص حق کوتاهی نکرده باشد و به همان حدّی که میفهمد، عمل کند.
با این حال برخی این فکر را ترویج میکنند که بتپرستان نه تنها پاکند، اهل بهشت هم هستند.
کثرتگرایان مذهبی تصریح میکنند که نه شیعه بر سُنّی امتیازی دارد، نه سنّی بر شیعه؛ نه مسلمان را بر بت پرست برتری است و نه بتپرست را بر مسلمان.....حقیقت این است این گرایش، گرایشی انحرافی است...
توجه کنیم که یکی از بزرگترین وظایف ما حفظ اصالت دین، مذهب و اعتقادات است و بیشترین بارِ این وظیفه بر دوش روحانیان است.
📕 رساترین دادخواهی و روشنگری (شرح خطبه فدکیه)، ج ۱، ص ۲۹۳ تا ۲۹۶
@mir_hamedhoseyn_110
هدایت شده از مدرسه تاریخاندیشی قصص
🔰 عکسی از سامرا
🔺 گویا اینجا سامراست در روزگاری دور! شهری که بر گِرد مزار امام عسکری بنا شده و در نقطه مقابل، کاخ بنیعباس که به مرور زمان منزوی شده است.. شاهدی تصویری بر انزوای استکبار و سامان یافتن زندگی انسان بر محور امام حق.
🔺 حتی اگر عکس و اطلاعات آن واقعیت نداشته باشد، این عکس، تصویری از رؤیای ماست. تصویری از آینده.. و نقشی از یک آرمان.
🆔 @Qasas_school
هدایت شده از بحث تفسیر، فقه و اصول
«هرسال اهل سنّت یک گلایه ای دارند – حالا اهل سنّتِ بیرون از ایران هیچ، آن ها حساب دیگری دارند- امّا هر سال وقتی سوّم جمادی الثانی می شود این گلایۀ أهل سنّت ایران در شبکه ها و سایت ها می آید که آخر این چه کاری بوده؟
شما می گویید: اتحاد بین شیعه و سنّی، باهم برادر باشید. وقتی می گویید شهادت، به مهمترین مطالب ما برخورد دارد. حالا این جوابش چیست؟
چه کار باید بکنیم؟ بنویسیم شهادت، یا نه؛ برای این که ناراحت نشوند و گلایه نکنند، اُلفت قلوب باشد ننویسیم؟
من یک کلمه عرض دارم...»
برای مشاهده راهکار مطرح شده در این زمینه به مقاله «شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها؛ وحدت شیعه و سنّی» مراجعه فرمایید:
https://almabahes.bahjat.ir/?p=20500
هدایت شده از مشکات هدایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌آیا امکان دارد که صحابه در مقابل ظلم به حضرت زهرا علیها السلام سکوت اختیار کنند؟
👈گفتگوی جذاب و دیدنی شیعه و سنی
❌این کلیپ جذاب را از دست ندهید.
🔹دانلود با کیفیت و حجم بالاتر در اینجا
🔰کاری از کانال مشکات هدایت
🆔@meshkatehedayat
کلمه سواء
📌آیا امکان دارد که صحابه در مقابل ظلم به حضرت زهرا علیها السلام سکوت اختیار کنند؟ 👈گفتگوی جذاب و دی
نمونه یک کار تمیز و ملتزم به وحدت در دفاع از عقیده تشیع
هدایت شده از دانشگاه امامت
احراق بيت فاطمة ع - الشيخ حسين غيب غلامي.pdf
4.73M
﷽
⏹ معرفی کتاب:
🔺احراق بیت فاطمه سلام الله علیها؛ نوشته استاد آیه الله غیب غلامی استاد دروس خارج حوزه علمیه قم.
✍🏻این کتاب مبتنی بر روش جدید و مستند به منابع معتبر اهل سنت با رویکردی جدید به ادله هجوم و شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها پرداخته است.
شاید بتوان بگفت از بهترین کتاب های موجود در موضوع خود است. قلم روان، اجتهادی و استدلالی نویسنده فوق العاده است. رویکرد علمی و تهاجمی به همراه رعایت ادب و اصول مکتب اهل بیت علیهم السلام در این اثر موج می زند.
✅ کتاب به زبان عربی است. پیشنهاد دانلود و مطالعه برای پژوهشگران فاطمی.
#پایگاه_فکری_تهاجمی
#تبلیغ_تهاجمی
#فاطمیه
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از حامد کاشانی
40.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با این مدل دفاع از حجاب، اگر پیروز بشویم هم باخته ایم!!!
انگار از نگرانی اینکه حجاب از بین برود( که واقعا نگرانی بزرگ و جدی است) عقل از سر گوینده پریده است!!!
@social_theory
ضروری بودن یک چیز در اسلام بیش از آنکه به خاطر اهمیت والای آن مسئله در دین باشد به خاطر تبدیل شدن آن امر به یک انگاره رایج در سطح جامعه اسلامی است لذا چه بسا امر دینی بسیار مهمی که به خاطر تحریف کلم عن مواضعه از اهمیت اجتماعیش کم شده و نه تنها ضروری نیست بلکه مورد انکار جامعه دینی است و چه بسا امر درست اما کم اهمیتی که از یک طرف چون نیاز به برجسته بودنش توسط کسانی بوده و از طرف دیگر چون کسی مخالف اصلش نبوده تبدیل به گفتمان غالب شده و اهمیتش از مسائلی که عندالله مهمتر بوده بیشتر شده و چه بسا تبدیل به یک امر ضروری که یعلمه العالم والجاهل شده است
لذا اساسا قیاس ایشان نادرست است
حیدرعلی قلمداران لعنه الله هم که علیه وجود مقدس امیر المومنین علیه السلام کتاب مینوشت در داستان کشف حجاب رضاخانی رگ گردنش بیرون زد و مقاله نوشت و ...
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید -۱
چرا در این مناظره، سخن از حجاب بهعنوان «ضروری دین» به میان آمد؟!
طرف مقابل چه گفت که چنین پاسخی شنید؟!
این سخن، خطاب به «روشنفکری تاریخیاندیش» بود که دینیبودن حکم حجاب را انکار کرد، یا «بیحجابها»یی که از چنین مباحثی بیخبرند و اغلب، فقط در عمل، التزام ندارند؟!
اگر نیروهای روشنفکری شبهدینی تلاش کردند که «زیربنای دینی حجاب» را متزلزل کنند و اعتبار و ارزش وحیانی آن را سست سازند، چارهای جز ارجاع به ضروریبودن این حکم داریم؟!
و آیا «ضروری مذهب»، ضروری دین است و برادران اهل سنت، از اسلام خارج هستند؟!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
کلمه سواء
🔻واقعیت را ببینید -۱ چرا در این مناظره، سخن از حجاب بهعنوان «ضروری دین» به میان آمد؟! طرف مقابل چه
برداشت من از آن یک جمله این بود که ایشان به دنبال بالاتر نشان دادن اهمیت حجاب نسبت به امر ولایت است اما چنین نیست
🏴معنای فاطمیه چیست؟ پرسش اصلی این است.(1 از 2)
در سالهای اخیر شاهد هجوم به باورها و ارزشهای شیعی توسط برخی با پوشش مفهوم مقدس "وحدت اسلامی" هستیم.
یکی از مهمترین موسمهای بازیگری این جریان ایام فاطمیه است که با تکنیکهای متنوع در راستای سست کردن باورها و کمرنگ کردن هویت دینی شیعیان تلاش میکنند. برای نمونه؛ چند روز پیش آقای م.م نوشته بود: «از منابع اهل سنت راهی برای علم یا حتی گمان به وقائع مورد اعتقاد شیعه وجود ندارد» در نتیجه «نمیتوان آنها را در تنگنای انتخاب اهل بیت یا خلفا قرار داد» و از همینجا بر علیه این ستمگرانِ همیشهی تاریخ یعنی شیعیان عزادار حضرت فاطمه سلام الله علیها تاخته؛ که چرا همواره به دنبال "تحمیل عقیده" سست و غیر قابل اثبات خود بر اهل سنت هستید؟ و مگر نمیدانید که «قدر و منزلت آن حضرت نزد آنان بدان حد است که در صورت اثبات چنین امری، آنها نیز هرگز با قاتل آن حضرت رفاقت ندارند»¹
شخص دیگری از همین جریان، پس از بیان اینکه درباره شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها «بحث علمی منتج و اقناعآور، قطعا منتفی است» راهکارش برای حل مشکل این است که: «شیعه باور دارد که در ایام رجعت، حق از پشت ابر ضخیم تاریخ بیرون میآید. سنی هم معتقد است که ظلم به خلفا در یومتبلیالسرائر آشکار میشود» پس «تا تجلی انکارناپذیر حق، طبق نص صریح قرآن باید به حبل الله چنگ بزنیم و به حکم عقل، کشمکش بر سر بحثی را که امکان اقناع علمی منتج ندارد، تا زمان مقدر رها کنیم»²
و از این دست سخنانی که گویا این حضرات، خود را در نقش یک داور منصف و بیطرف تصویر میکنند که در پی تحقیقات گسترده برای کشف حقیقت و زدودن جهالتها و تعصبها و کاستن از خسارتها در نهایت، لا جرم به این نتیجه منتهی شده که اسناد و مدارک شیعه، به اندازهای نیست که پزشکی قانونی رأی به مقتول بودن حضرت زهرا سلام الله علیها بدهد. پس شهادت ایشان امری غیر قابل اثبات بوده و سخن گفتن درباره آن چیزی جز خسارت به بار نمیآورد.
اما حقیقت آن است که روایت ایشان از فاطمیه و فرهنگ شکل یافته ذیل آن در طول تاریخ تشیع، روایتی نادرست بوده با معنای فاطمیه در فرهنگ شیعی فرسنگها فاصله دارد.
آیا اساسا شیعیان، مدعی شهادتی از جنس ذبح و قتل مستقیم (شبیه شهادت سیدالشهدا علیه السلام) برای حضرت زهرا سلام الله علیها هستند تا اگر بنا بر ادعای آنها ادله، وافی به اثبات قتل نبود آقایان در دادگاه عدلی که خود را به عنوان قاضی آن منصوب کردهاند؛ علیه شیعیان حکم صادر کنند؟
بله؛ کاملا درست میگویند که اعتقاد شیعیان به شهیده بودن حضرت زهرا سلام الله علیها به دلیل روایات رسیده از امامان در منابع شیعی³ و گزارشهای تاریخی مبنی بر وجود این اعتقاد در میان شیعه در طول تاریخ تا زمان حضور امامان علیهم السلام است.⁴ اما مگر فاطمیه، در سبب مباشر رحلت حضرت خلاصه میشود که اگر فرض کنیم قتل مستقیم قابل اثبات نبود پروندهی فاطمیه را تا قیامت مختومه اعلام کنیم و از پسِ آن، سخن گفتن در این زمینه را ممنوع کنند؟
برعکس؛ اتفاقا معنای فاطمیه در همین غبارآلود بودن فضای تاریخ در گزارش مهمترین حادثه پس از رحلت رسول اکرم صلی الله علیه وآله نهفته است.
فاطمیه به معنای پرسش از علت قهر حضرت زهرا سلام الله علیها با غاصبان خلافت است. فاطمیه به معنای پرسش از علت وصیت به دفن شبانه و مخفیانه با اصرار بر عدم حضور خلیفه است.⁵
فاطمیه به معنای پرسش از مکان قبر دختر پیامبر و علت مخفی بودن است آن هم با وجود آن جایگاه عظیمی که رسول اکرم صلی الله علیه وآله در زمان زندگانی خود برای ایشان بیان کرده بودند.⁶
فاطمیه به معنای پرسش از ضربهای است که باعث کشته شدن ثلث سادات شد؛ همان پرسشی که عالم بزرگی مانند "ابن ابی دارم" که در ترجمهاش گفتهاند: «الإِمَامُ الحَافِظُ الفَاضِلُ» و «كان موصوفا بالحفظ والمعرفة» كسي كه يك عمر به عنوان عالم سني شناخته ميشده «كان مستقيم الامر عامة دهره»⁷ به جائی رساند که در اواخر عمر در حضورش روضهی «أنَّ عُمر رَفَسَ فَاطِمَة حَتَّى أَسقطتْ محسّناً» خوانده شود.⁸
🏴معنای فاطمیه چیست؟ پرسش اصلی این است.(2 از 2)
فاطمیه، آن آفتاب آشکاری است که با همهی تلاشها برای کتماناش⁹ حتی ناصبی خبیثی مثل ابن تیمیه چارهای جز اعتراف به هجوم به خانهی وحی ندارد.¹⁰
فاطمیه، جدال میان دو مدرسه است؛ مدرسهای که ذیل حدیث «فَقَالَ: لَهَا أَبُوبَكْرٍ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ قَالَ: لَا نُورَثُ مَا تَرَكْنَا صَدَقَةٌ» و مدرسهی دیگری که ذیل «فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ فَهَجَرَتْ أَبَا بَكْرٍ، فَلَمْ تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ»¹¹ امتداد یافته است و دقیقا در امتداد همین دو جریان است که پیروان مدعی آن حدیث دروغین وی را به صورت خاص به لقب "صدیق" ملقب کردهاند؛ چرا که صادق بودن دو سوی این نزاع ناممکن است. پس در این تکاذب یا حضرت صدیقه سلام الله علیها صدیقه هستند یا طرف مقابل صدیق است.(به نحو قضیه مانعة الجمع)
فاطمیه جدال میان دو اسلام است؛ یکی اسلام سقیفه و دیگری اسلام غدیر.
آری؛ فاطمیه به معنای پرسشهای بی پاسخ بزرگی است که سرور زنان بهشت از سر مهربانی و حرص بر سعادت و هدایت امت پدرشان با نثار جان پاکشان آنها را به عنوان مشعلهایی سر راه انسانها تا روز قیامت قرار دادهاند تا بندگان خدا را از جهالت و ضلالت نجات دهند.
فاطمیه، نوری نیست که دشمنان خدا قادر به خاموش کردنش باشند.
فاطمیه، یک واقعه عادی نیست که کسی بتواند با ارائه یک کجروایت آن را به عنوان مردهریگ تاریخ معرفی کند.
فاطمیه، تاریخساز است. امتساز است. تمدنساز است.
———————————————-
۱. https://eitaa.com/azadpajooh/262
۲. https://t.me/okhowahmag/3653
۳. والمشهور الذي لا خلاف فيه بين الشيعة: أن عمر ضرب على بطنها حتى اسقطت ، فسمي السقط (محسناً) والرواية بذلك مشهورة عندهم ... ورواية الشيعة مستفيضة به، لا يختلفون في ذلك (تلخيص الشافي، شيخ الطائفة أبي جعفر محمد بن الحسن الطوسي، تحقيق بحرالعلوم، انتشارات المحبين، ج3 ص156)
۴. برای نمونه میتوان به گزارش فزاری اباضی مذهب در کتاب الردود یا غطفانی معتزلی در کتاب التحریش اشاره کرد که هر دو در قرن دوم میریستهاند.
۵. این فضیه به صورت متواتر در منابع متعدد اهل سنت از جمله بارها در صحیح بخاری ذکر شده که ارجاع به یکی از مواضع بخاری در همین نوشته خواهد آمد.
۶. آیات تطهیر و مباهله و حدیث کسا و ثقلین و ...
۷. آقای م.م مدعی است چون این شخص در تراجم به "رافضی" توصیف شده؛ استدلال به او در برابر اهل سنت درست نیست. بله؛ شاید هم نشود هیچ سنیای را به صرف قول این شخص ملزم نمود؛ اما نکتهای که درباره اين شخص باید محل تامل باشد این است که اولا وی یک عمر به عنوان عالم بزرگ سنی شناخته میشده و ثانیا امثال همین حقایق بوده که اسباب هدایت او را فراهم آورده است.
۸. سير أعلام النبلاء، شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد بن عثمان بن قَايْماز الذهبي (المتوفى: 748هـ) الناشر: دار الحديث- القاهرة، الطبعة: 1427هـ-2006م ج12 ص126
۹. مكتب سقيفه از یک سو به خاطر تناقضات فراوان که مهمترین آنها انحراف آشکار از اهل بیت پیامبر صلوات الله علیهم است و از سوی دیگر به سبب نیازش به دست و پا کردن مشروعیت؛ چارهای جز تلاش برای سانسور و کتمان وقائع نداشتند. اين تلاشها رفته رفته تحت عنوان قاعدهای که از آن به قاعده امساک یاد میشود صورتبندی شد. (برای توضیح بیشتر نگر: كتاب شرح الوصية الكبرى لابن تيمية، نوشته عبد العزيز بن عبد الله الراجحي ج10 ص4 باب: الإمساك عما شجر بين الصحابة من عقيدة أهل السنة والجماعة)
۱۰. وغاية ما يقال إنه كبس البيت لينظر هل فيه شيء من مال الله الذي يقسمه وأن يعطيه لمستحقه. (منهاج السنة ج8 ص291)
۱۱. صحیح بخاری ج2 ص601 حد(2878)- [3091]
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
Kashani-14020914-KhatareGheflat-06-Hkashani_Com.mp3
44.91M
۱. از حجتالاسلام حامد کاشانی، قدردانی میکنم که با حسنظن و احتیاط مؤمنانه به اظهارنظر این حقیر نگریسته و در مقام تبیین مسأله، مرا از اتهام بددلان و غافلان مبرا دانستهاند.
https://eitaa.com/kashani1395
۲. دوباره تصریح میکنم که سخن بنده، بههیچرو به معنی مهمتربودن حجاب نسبت به امامت نبود؛ چنانکه از فرط بداهت و وضوح، حتی احساس نکردم که نیاز به توضیح و رفع سوءتفاهمهای احتمالی دارد.
۳. مقصود من از بیان این مقایسه، آن بود که به طرف مقابل مناظره که گفت حجاب، «حکم دینی» نیست، تفهیم نمایم که امامت (با وجود همهی اهمیت و فضیلتی دارد و در مرتبهی پس از نبوت است) اما چون امر اجماعی و اتفاقی در میان مسلمانان نیست، ضروری مذهب است و نه ضروری دین، اما حجاب (با وجود اینکه یکی از فروعات فقهی و ظاهری است و همچون امامت، منزلت بنیادین ندارد)، ازآنجاکه همهی مسلمانان بدان اعتراف دارند، «ضروری دین» است و شما در حال انکار چنین حکم روشنی هستید.
۴. هر آنچه که ضروری دین باشد (از جمله حجاب) بهقطع «مهم» است و ازاینرو، انکار آن تبعات سخت دارد، اما این امر به معنی آن نیست که اگر امری، ضروری دین نباشد (از جمله امامت)، «بسیار مهمتر» نیست.
۵. مناظرهای که انجام گرفته، تخصصی بوده و ازاینرو در آن مجموعهای از مفاهیم علمی و اصطلاحات تخصصی مطرح شده است. ضروری دین نیز یک اصطلاح فقهی است که علمای شیعه، آن را وضع و مصادیقش را بیان کردهاند. سخن این حقیر نیز فقط نقل نظر غالب و قول مشهور بود. بااینحال، متأسفانه جریانهایی با تقطیع و تحریف، در پی ترور شخصیت هستند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از مسیر فقاهت
🔰آیت الله میرزا جواد تبریزی(رضوان الله علیه)
🌀هل قضية الزهرا(سلام الله علیها) قضیة تاريخية ام عقدیة؟
🔸بسمه تعالى: إنّ ما ثبت من الظلامات الكثيرة التي جرت على الصدّيقة الزهراء فاطمة (عليها السلام) لها مساس تام بالولاية التي هي الركن الخامس من أركان الإسلام، وهو صريح عدة من النصوص المعتبرة منها صحيح زرارة عن أبي جعفر (عليه السلام):
«بُني الإسلام على خمسة أشياء: على الصلاة والزكاة والحج والصوم والولاية»
ويظهر مساس هذه الظلامات بالولاية لمن تأمل وتمعّن في ملابسات هذه الحوادث ودوافعها، واللّه العالم.
📚الأنوار الإلهية في المسائل العقائدية، ص: 154
🆔https://eitaa.com/masire_feghahat
نقلمطلببالینککانال
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴شاهکار جدید مهدی رسولی به مناسبت فاطمیه
نماهنگ بی مردم
@BisimchiMedia
هدایت شده از انتشارات انقلاب اسلامی
31.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید
بخشی از صحبتهای حجتالاسلام والمسلمین #حامد_کاشانی در نشست بررسی کتاب #حقیقت_عظیم در نمایشگاه کتاب تهران - اردیبهشت ۱۴۰۲
📌 مجموعه بیانات حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی) دربارهی حضرت فاطمه(سلاماللهعلیها) از 1351 هجری شمسی
https://shop.khameneibook.ir/product/کتاب-حقیقت-عظیم
@KhameneiBook
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 تیر خلاص به دشمنان فاطمیه❗️
👈 حضرت زهرا (ع): از آن دو نفر راضی نیستم!
1⃣ چندی قبل، پارهای از قلمهای ساختارشکن، به تخطئه فاطمیه و شعائر فاطمی پرداختند و در قالب عناوین گوناگونی از قبیل "خلاف وحدت" و "تحمیل عقیده!" و امثال آن، کوشیدند تا جلوی افشاگری علیه غاصبین حق حضرت فاطمه (س) را بگیرند.
2⃣ اما کلیپی که این روزها از مراسم فاطمیه بیت رهبری منتشر شده، قابل توجه است و تلاشهای مرموز اخیر را ناکام میگذارد. ضمنا نشان میدهد بیان علمی و منطقی حقایق تاریخ، روشنگر بوده و ربطی به تحمیل عقیده ندارد.
3⃣ در این کلیپ، دکتر رفیعی بحث اعلام رسمی حضرت زهرا بر خشم نسبت به شیخین و عدم بیعت با خلیفه را طرح میکند. قبلا نیز، در فاطمیه ۹۸ در بیت رهبری طرح شده بود (اینجا). با نقل این روایت:
▪️إنّ رجلا من أولاد البرامكة عرض لعليّ بن موسى الرضا عليه السّلام فقال له: ما تقول في أبي بكر و عمر. فقال له: سبحان اللّه و الحمد للّه و لا إله إلاّ اللّه و اللّه أكبر. فألحّ السائل عليه في كشف الجواب فقال عليه السّلام:
كانت لنا أمّ صالحة و هي عليهما ساخطة، و لم يأتنا بعد موتها خبر أنّها رضيت عنهما.
📚 الطرائف في معرفة مذهب الطوائف، سيد بن طاووس، ج 1 ، ص252.
▪️ ضمنا گنجینه روایات ما نشان میدهد که همه امامان ما چنین حال و هوایی داشتهاند:
سألت أبا جعفر عليهالسلام عنهما ، فقال : «يا أبا الفضل ، ما تسألني عنهما
فو الله ما مات منا ميت قط إلا ساخطا عليهما، و ما منا اليوم إلا ساخطا عليهما...
📚 الکافی؛ الكليني - طبع دار الحدیث؛ ج15 ص557
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
🎙ویژهبرنامهی صوتی «آن ســهماه»
جــدال صابــرین؛ روایتی متفاوت از نقش حضـرت زهــرا(س) در سه ماه بعد از رحلت پیــامبر(ص)
»» معرفی ویژهبرنامه: ویدئو | عکسنوشت
🔻یازده جلسه گفتوگوی مدرسه نگاه
با حجـتالاســلام حسین #مهدیزاده
@social_theory
🔻لینک صوت جلسات:
• بخـــش اول »» مسئولیت فوری در قبال فاطمیه
• بخــش دوم »» امر جدید و پایان عصر خدابازیها
• بخــش ســوم »» ویژگیهای امر جدید
• بخش چهـارم »» لوازم اجرای امر جدید
• بخش پنجـــم »» استراتژی صبر
• بخش ششـــم »» الگوی صبر فعال
• بخش هفتـــم »» روزهای بعد از رحلت پیامبر
• بخش هشتــم »» تمایز ولایت و خلافت
• بخـــش نهـــم »» نظمدهی به حوادث آن سه ماه
• بخــش دهـــم »» اوج درگیریها
• بخش یازدهم »» و پایان آن سه ماه
• پیوست »» بررسی نمونه ابنابیالحدید در شناخت الگوی تعامل با اهل سنت
#فاطمیه
#جدال_صابرین
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
کلمه سواء
خاطرم هست یک بار که در اینستاگرام به یکی از شبهات اعتقادی مهدی مسائلی پاسخ داده بودم، ایشان آمد و بر
چند روز پیش جناب آقای علیرضا کمیلی در دیدار با یکی از دوستان من در زاهدان دربارهی بنده گفته:
«معروفی در تیم آقای ابوالقاسمی وظیفهاش این است که برود و با دوستان مرتبط با من(کمیلی) صحبت کند و ذهن آنها را نسبت به من خراب کند.»
در پاسخ توهم ایشان عرض میکنم:
اولا موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر «عجل الله فرجه» در زمینهی مباحث مربوط به امامت اهل بیت علیهم السلام کار میکند. دستش هم در جیب بیت المال نیست که بتواند مثل شما عده و عده فراهم کند.
ثانیا: همکاری من با موسسه چند ماه بیشتر عمر ندارد؛ در حالی که نقد شما و همفکرانتان توسط بنده از سال 98 آغاز شده است و هیچ دلیلی به جز دغدغه شخصی ندارد.
ثالثا: من معتقدم پیش از آنکه بخواهیم کسی را نقد کنیم اول باید کنارش بنشینیم و با او برادرانه سخن بگوئیم. شاید ما اشتباه حرف او را فهمیده باشیم یا شاید او متوجه لوازم غلط سخنش نباشد و بشود از طریق گفتگوی برادرانه کجیها را راست کرد.
اگر هم سراغ رفقای شما رفتم دقیقا به همان دلیلی بوده که قبل از همه به دفتر شما آمدم و قبل از همه با خود شما سر سخن را باز کردم ولی شما تحمل شنیدن کمترین انتقاد را نداشتید و بنده را از دفتر خود اخراج کردید.
حالا اگر انصاف دارید خودتان داوری کنید! آیا روش بنده بهتر است یا روش شما که الان چندین سال است با عده و عده خود به دنبال دیوسازی از کسانی مانند آیتالله قزوینی و حجتالاسلام کاشانی هستید بدون اینکه حتی یک بار حاضر به دیدن آنها و یا گفتگوی با ایشان شده باشید.