#بدایه الحکمه
#المرحله_الثانیه_فی_انقسام_الوجود_إلخارجی_و_الذهنی
#المرحله_الثالثه_فی_انقسام_الوجود
#المرحله_الرابعه_فی_مواد_الثلاث
#المرحله_الخامس_فی_الماهیت_و_احکامها
#المرحله_السادسه_فی_المقولات_العشر
#المرحله_السابعه_فی_العله_و_المعلول
تذکر: هشتک " #بدایه الحکمه " تمام مراحل بدایه به همراه مرحله اولی را نشانه می رود.
@kanoon_tafakor
98.9.13(ج۷)جدل مادتا و صورتا مقدموبر برهان.mp3
9.44M
#برهان_شفا
مقاله اولی
جدل مادتا و صورتا بر برهان تقدیم دارد
جلسه هفتم
98.9.13(13ج)جسم.mp3
8.29M
#آشنایی_با_نظام_حکمت_مشاء
#مشاء_جوهر_و_عرض
اثبات جسم
بنابر قول به بدیهی بودن اثبات جسم
بدیهی از راه حس یا عقل شهودی
جلسه سیزدهم
اعراض ذاتیه از دیدگاه علامه طباطبایی.docx
27.4K
متن جلسه ۲۷ نهایه المدخل ،عرض ذاتی
98.9.16(ج۲۷)عرض ذاتی.mp3
10.8M
#نهایه_الحکمه
#المدخل
_ عرض ذاتی
جلسه بیست و هفتم
باسلام خدمت دوستان گرامی
متن ذیل، خلاصه جلسات
#شرح_تفسیر_المیزان_با_رویکرد_تربیتی
توسط حجت الاسلام استاد مهدی منصوری زیده عزه
میباشد.
👇👇👇
خلاصه جلسه اول تفسیر المیزان، سوره حمد...
موضوع: بررسی و جایگاه *بسم الله الرحمن الرحیم*
اول هر سوره و بیان آن در زندگی...
• بسم الله الرحمن الرحیم یک لفظ بدون واقعیت نیست، بلکه دارای معنا و حقیقتی است.
• بسم الله الرحمن الرحیم خواصی دارد از جمله :
نوعی حیات بخشی به کار است، هویت کاری که می خواهد انجام شود را تغییر می دهد ،نوعی جهت دهی به کار است ،کیفیت و کمیت کار را مشخص می کند و یک نوع مقدمه ی کار است .
• با صدای بلند بسم الله الرحمن الرحیم گفتن نوعی بیمه شدن در کار و قول است.
#شرح_تفسیر_المیزان_با_رویکرد_تربیتی
@kanoon_tafakor
98.9.17(ج۲۸)عرض ذاتی .mp3
14.86M
#نهایه_الحکمه
#المدخل
_ عرض ذاتی
جلسه بیست و هشتم
98.9.17(ج۲۸)ولم یقع فی الاوهام.mp3
14.94M
شرح و تدریس حدیث اول باب دوم
#توحید_صدوق
و لم یقع علیه فی الاوهام فتقدره شبحا ماثلا
جلسه بیست و هشتم
توحید شیخ صدوق ؛ فراز لم تقع علیه الاوهام.docx
28.5K
متن جلسه ۲۸
#توحید_صدوق
ولم یقع فی الاوهام...
خلاصه جلسه دوم تفسیر المیزان سوره حمد...
موضوع جلسه:
تفسیر *بسم الله الرحمن الرحیم* و هماهنگی آن با نظام عالم ....
• خداوند قرآن را با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز کرده است تا :
-آنچه در کلامش هست مارک او را داشته باشد.
-به بنده این ادب را بیاموزد که هر کاری( فعل و قول) را با نام خدا شروع کند.
-آن کار برای رضای خدا باشد وهالک و باطل و ناقص نشود ، "کل شی ء هالک الا وجهه" یعنی به هر میزان که به باقی وصل شوید، بقا برایتان معنا دارد.بسم الله در تار و پود عمل اثر می گذارد و به سرانجامی که بایدبرسد آن را می رساند ، لذا باطل و هالک نمی شود.
• سه جهت در بسم الله الرحمن الرحیم هست:
۱.مطابقت با نظام عالم دارد ، همانطور که کل نظام هستی از خدا شروع شده است ، انسان هم که می خواهد کاری را شروع کند باید از خدا شروع کند .
۲.جهت دهنده ی به قصد انسان است،جهت دهنده به کیفیت،کمیت،زمان و مکان عمل است .
۳.امداد ،دعا و مدد است .
#شرح_تفسیر_المیزان_با_رویکرد_تربیتی
@kanoon_tafakor
98.9.18(ج۲۹)عرض ذاتی.mp3
8.4M
#نهایه_الحکمه
#المدخل
_ عرض ذاتی
جلسه بیست و نهم
98.9.18(ج۲۹)و لم یقع فی الاوهام.mp3
9.35M
شرح و تدریس حدیث اول باب دوم
#توحید_صدوق
و لم یقع علیه فی الاوهام فتقدره شبحا ماثلا
جلسه بیست و نهم
98.9.19(ج۱۴)اثبات جسم از راه نظری.mp3
5.92M
#آشنایی_با_نظام_حکمت_مشاء
#مشاء_جوهر_و_عرض
اثبات جسم
بنابر قول به نظری بودن اثبات جسم
جلسه چهاردهم
خلاصه جلسه سوم تفسیر المیزان سوره حمد ...
موضوع جلسه:
تفسیر *بسم الله الرحمن الرحیم* و وحدت کلامی قران ...
• غرض واحد در نزول قرآن هدایت خلق است، پس بسم الله الرحمن الرحیم اول قرآن ،به این معناست که هدایت خلق با نام خدا آغاز شده است .
• هر سوره در قرآن وحدت جداگانه ،و برای خود معنایی دارد و غرض آن با سوره های دیگر متفاوت است، لذا بسم الله الرحمن الرحیم در آغاز هر سوره معنای خاصی متناسب با آن سوره دارد .
#شرح_تفسیر_المیزان_با_رویکرد_تربیتی
@kanoon_ tafakor