99.2.9(ج۳)تفاوت های علم حصولی و حضوری.mp3
9.35M
#بدایه الحکمه
#المرحله_الحادیه_عشر_فی_علم_و_العالم_و_المعلوم
_تفاوت های علم حصولی و علم حضوری
_اقسام علم حضوری
جلسه سوم
💠مروری برکتاب
🍃"درسنامه ی غناء و موسیقی"
در س خارج فقه مقام معظم رهبری🍃
🔹توسط حجت الاالسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری🔹
#مروری_بر_کتاب_غنا_و_موسیقی
@kanoon_tafakor
👇👇👇
جلسه اول، مروری بر کتاب غنا و موسیقی 1 1.mp3
4.07M
#مروری_بر_کتاب_غنا_و_موسیقی
حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری
جلسه اول
مروری بر کتاب غنا و موسیقی،جلسه دوم.mp3
3.94M
#مروری_بر_کتاب_غنا_و_موسیقی
حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری
جلسه دوم
جلسه سوم.mp3
2.54M
#مروری_بر_کتاب_غنا_و_موسیقی
حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری
جلسه سوم
#چگونه_درس_بخوانیم۴
💠ادامه تذکر اول:باید سطح ما سطح علم و دانش شود.
🔹علم در هر مرتبه ای که باشد از رفعت و علوّ و باطنیّتی برخوردار است و صیدِ کسانی می شود که قدرت پرواز داشته باشند حال کسی که پرهایش بسته است ، توانایی این را نخواهد داشت که صیّاد باشد ؛
🔹 آن چه که بال انسان را می بندد تعلّقات اوست که اجازۀ صیّادی به او نمی دهد از اینرو همیشه دور از صید خواهد ماند از اینرو خود را به سطح صید نمی تواند برساند ؛ صید در بالاست و این در پایین ؛ از دور صید را نظاره گر است و بدیهی است که دست اش به صید نرسد ؛ چون صیّادی ابتداءً هنر پرواز می خواهد تا دسترسی به صید را آسان نماید ؛ حال کسی که نمی تواند پرواز کند معلوم است که دست اش کوتاه است .
🔹 انسان باید در علم برای خود بال هایی بسازد تا راحت تر پرواز کند ؛ بال های او همان قدرت و اقتدار اوست که هنر پرواز را برای او ایجاد می کند تا بتواند حداقل خود را به سطح ظاهری علم نزدیک نماید ؛ هر چه که بال هایی بیشتر و پُر زورتر ، قاعدتا پرواز هم بیشتر و راحت تر و سریع تر . از اینرو حداقلی از بال ، نیاز است تا انسان پرواز کند و خود را به سطح ظاهری علم برساند .
🔹 علم صید کسانی می شود که بتوانند خود را به سطح صید برسانند و گرنه همیشه در دور دست می ماند ؛ باید از حداقل های مشغولیت ها ، دور ماند تا راه باز شود ؛ مباحثه ، مطالعه ، مرور و تکرار ، تقریر نویسی ، تفکر ، وقت گذاری مناسب و پی در پی و مستمرّ ، تمرکز ، هنر این را دارد که بالی شود تا طالب علم بتواند حداقل خود را به سطح ظاهری و بحثی علم نزدیک نماید و آن را متناسب با قدرت اش صید نماید .
🔹صمت و سکوت ، خلاصۀ همۀ کمک هایی است که به انسان جهت پرواز کردن و صیّادی می شود ؛ هر چه در حوزۀ علم برای انسان بال می سازد همه اش در صمت خلاصه می شود ؛ باید ساکت شد و گوش سپرد ؛ این ساکت شدن و گوش سپردن موجب می شود تا تعلقات انسان کم گردد ؛ سکوت زبان ، سکوت خیال و سکوت شهوت و سکوت غضب همۀ اینها باعث می شود که انسان بهتر و بیشتر به علم گوش بسپارد .
🔹آن که هنر نشستن ندارد ؛ آن که نمی تواند برای یک ساعت هم که شده است پای کتاب و کلاسی دوام بیاورد ، آن که نمی تواند شنیده ها و خوانده ها را به مباحثه بگذراند ، آن که برای شش ماه و یا یک سال و یا دو سال نمی تواند تمرکز برای علمی داشته باشد ، آن که برنامه ندارد و در میان درس هر سفری را ترجیح می دهد ، آن که خوانده ها و شنیده ها را در ذهن مرور نمی کند و برای بار دیگر سان نمی دهد و همۀ مطالب را یک جا نمی بیند ، آن که نمی تواند برای ساعتی هم ترک شبکه های مجازی کند ، این همان آدمی است که سکوت در برابر علم نکرده است و دائما با همین عملکرد و رفتار حرف می زند و آن قدر حرف می زند و صدای اش را بلند می کند که هر چه علم تلاش می کند صدای خود را به او برساند جان او بدهکار نیست ؛
🔹راه این است که سکوت اختیار کنیم و گوش بسپاریم که اگر اینگونه شد علم می آید و در جان ما خانه می کند و در گفتارِ زبانی و در نوشتنِ دست ودر تفکرِ عقل و در نظرو بینندگیِ چشم و .... خود را نشان خواهد داد و اینجاست که علم به صحبت می آید و نطقِ علم می شود نطقِ همان کسی که سکوت اختیار کرده و گوش سپرده بود و از اینرو به نطقِ علم ، ناطق و گویا می شود و به مقدار صیّادی اش زبان و خیال و عقل گویا و ناطق می شوند .
🔹پس باید برای این نوع نطق و گفتار فکری کرد ؛ راه ناطقیت و اینگونه گفتار ، از راه صمت وسکوت و گوش سپردن است از اینرو اگر بخواهیم به زبان بیاییم و علم زبان ما بشود راهش این است که حداقل کارها را رعایت کرد و در آن انتظار مناسب را داشت ؛ حداقل کارها این است برای کتابی که می خوانیم وقت بگذاریم ، با نظم آن را جلو ببریم و فاصله در یادگیری نیندازیم و با بلوغ کافی درک کنیم ؛ اینها همه اش سنّت خدا ست و تا رعایت سنن الهی نشود راه علم باز نمی شود ؛ نمی شود کتابی را درس بگیریم ولی در کلاس یکی در میان شرکت کنم .
🔹 این ها همه اش مدیریت در تعلقات است و انسان قیودات و تعلقات خود را در جایی کم و یا حذف می کند و لذّتی را از خود دریغ می دارد تا لذّتی بالاتر را درک نماید .
🔹پس باید بیاییم حداقل های ادب در برابر علم را رعایت کنیم تا راهی برای دستیابی به سطح علم از راه دستیابی به سطح کتاب پیدا کنیم .
🔹با صمت و سکوتی که در برابر کتاب و در پی آن در برابرِ علم می شود راحت تر می توانیم به دغدغۀ صاحب کتاب دست یابیم .
🔹 اگر دغدغۀ صاحب کتاب ، دغدغۀ درس گیرندۀ کتاب شود آن موقع با وحدت دغدغۀ که حاصل شده است راه به علم بازمی شود .
@kanoon_tafakor
1_310172310.mp3
24.75M
#دعا_درمانی
جلسه چهارم
موضوع : ادعیه ، سخن گفتن با خداست . ادعیه تقویت حس سخن گفتن با خداست ، باید بدانیم و بفهمیم که نیاز داریم در زندگی با خدا سخن بگوییم تا او هم در متن زندگی با ما حرف بزند
حجه الاسلام منصوری
باسلام خدمت دوستان عزیز
🔹صوتهای تدریس و نوشتجات
حجت الاسلام والمسلمین استاد مهدی منصوری
را در کانال " کانون تفکر" دنبال کنید.
#فلسفه_فلسفه(سطح مقدماتی)
#بدایه الحکمه
#فلسفه_علم
#آشنایی_با_نظام_حکمت_مشاء
#ارزش علم و علم آموزی
#توحید_صدوق
#گام_دوم_انقلاب_اسلامی
#کفایه_الاصول
#اصولی_برای_بهتر_زندگی_کردن
#مدیریت_بلا_و_ابتلا_در_زندگی
#نهایه_الحکمه
#برهان_شفا
#شرح_تفسیر_المیزان_با_رویکرد_تربیتی
#چگونه_درس_بخوانیم
#انس_با_دعا
#مروری_بر_کتاب_غنا_و_موسیقی
🔹آدرس کانال:
@kanoon_tafakor
💠مروری برکتاب
🍃"درسنامه ی غناء و موسیقی"
در س خارج فقه مقام معظم رهبری🍃
🔹توسط حجت الاالسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری🔹
#مروری_بر_کتاب_غنا_و_موسیقی
@kanoon_tafakor
👇👇👇
مروری برکتاب فقه و موسیقی،جلسه چهارم.mp3
4.17M
#مروری_بر_کتاب_غنا_و_موسیقی
حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری
جلسه چهارم
1_312631697.mp3
31.65M
#دعا_درمانی
جلسه پنجم
موضوع : نوع شخصیت ها بسته به نوع نیاز است ، ادعیه عهده دار تغییر نیاز هاست ؛ ادعیه دغدغه های جدیدی را در زندگی ما وارد می کند و به ما هنر می دهد که ما بر اساس نیازهای متعالی ،زندگی را متعالی نماییم
حجه الاسلام منصوری