eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
424 ویدیو
142 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
127_00.6.18 معرفت شناسی وجود.mp3
38.14M
فرع دهم اصالت الوجود معرفت شناسی وجود جلسه صد و بیست و هفتم
128_00.6.21 فرع هشتم اصالت الوجود.mp3
19.74M
فرع دهم اصالت الوجود شیئیت مساوق با وجود است ذکر اقوال متکلمین( معتزله)و قول مختار جلسه صد و بیست و هشتم
034_00.6.20 نمط نهم فصل ثامن.mp3
25.56M
مقامات العارفین الفصل الثامن جلسه سی و چهارم
035_اشارات نمط ۹ فصل ثامن.mp3
21.86M
مقامات العارفین الفصل الثامن جلسه سی و پنجم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
129_00.6.22 ادامه فرع هشتم اصالت الوجود.mp3
15.77M
فرع دهم اصالت الوجود شیئیت مساوق با وجود است بررسی مقاله اولی فصل پنجم بوعلی سینا در مورد معنای شیئیت و تساوق جلسه صد و بیست و نهم
130_00.6.22-2 فرع هفتم اصالت الوجود نفس الامر.mp3
23.81M
فرع هفتم اصالت الوجود نفس الامر مقدمات نفس الامر مقدمه اول جلسه صد و سی
131_00.6.24 فرع هفتم اصالت الوجود نفس الامر.mp3
32.18M
فرع هفتم اصالت الوجود نفس الامر مقدمات نفس الامر مقدمه دوم: اقسام قضایا تقسیم اول جلسه صد و سی و یکم
036_00.6.23 اشارات نمط ۹ فصل ثامن.m4a
21.92M
مقامات العارفین الفصل الثامن جلسه سی و ششم
037_00.6.24 اشارات نمط نهم فصل ثامن .mp3
20.08M
مقامات العارفین الفصل الثامن جلسه سی و هفتم
♦️با سلام ✅درس نهایه الحکمه استاد منصوری مرحله 1ز از امروز( ۲۷ شهریور ۱۴۰۰)ساعت 14 برگزار می گردد هر گونه تغییری متعاقبا اعلام می گردد
132_00.6.27 فرع هفتم اصالت الوجود نفس الامر.mp3
25.59M
فرع هفتم اصالت الوجود نفس الامر مقدمات نفس الامر ادامه مقدمه ۲ (اقسام قضایا: تقسیم دوم جلسه صد و سی و دو
038_00.6.27 نمط نهم اشارات.m4a
19.92M
مقامات العارفین جلسه سی و هشتم
إنا لله و إنا الیه راجعون إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. درگذشت عالم وارسته وجانباز عالی مقام حضرت حجت الاسلام و المسلمین استاد مجید مهدوی ره را تسلیت عرض مینمائیم
133_00.6.28 اصالت الوجود نفس الامر.mp3
18.85M
فرع هفتم اصالت الوجود نفس الامر مقدمات نفس الامر مقدمه چهارم جلسه صد و سی و سوم
134_00.6.29 اصالت الوجود اقوال در نفس الامر.mp3
22M
فرع هفتم اصالت الوجود نفس الامر اقوال در نفس الامر جلسه صد و سی وچهارم
039_00.6.28 اشارات نمط۹فصل ثامن.mp3
24.07M
مقامات العارفین الفصل الثامن جلسه سی و نهم
040_00.6.29 اشارات نمط۹ فصل ثامن.mp3
23.05M
مقامات العارفین الفصل الثامن جلسه چهلم
001_00.6.28 اصول فقه معارف.m4a
13.02M
حجت الاسلام و المسلمین استاد منصوری جلسه اول
002_0.6.29 اصول فقه معارف.mp3
18.26M
حجت الاسلام و المسلمین استاد منصوری جلسه دوم
003_00.6.30 اصول فقه معارف.mp3
15.06M
حجت الاسلام و المسلمین استاد منصوری جلسه سوم
135_00.6.30 اصالت الوجو، نفس الامر،اقوال.mp3
28.61M
فرع هفتم اصالت الوجود نفس الامر اقوال در نفس الامر اشکالات بر قول اول جلسه صد و سی وپنجم
041_00.6.30 اشارات نمط نهم فصل ثامن.mp3
20.14M
مقامات العارفین الفصل الثامن جلسه چهل و یکم
نکات بسیار مهمّی که باید در فصل هشتم ازنمط نهم اشارات و شرح آن ( فصل ریاضت ) دقّت کرد که بعضی از اینها قواعد فقهی سلوک اند و بعضی از اینها فلسفه سلوک اند و بعضی از اینها مسائل سلوکی می باشند : 1- تخیلات و توهمّات یا مناسب با امر قدسی اند و یا مناسب با امر زمینی اند . 2- اطاعت نفس امّاره از مطمئنه ، موجب این می شود که تمامی قوای نفس ، در تناسب با نفس مطمئنه قرار گیرد . احساس ، تخیل ، توهم و شهوت و غضب ، عقلی و مطمئن شود . 3- باید برای اقناع و خاضع کردن نفس و رام کردن نفس ملاحظه های مختلف داشت و جهات مختلف را ملاحظه نمود . 4- هر چیزی که می تواند در غلبۀ عقل بر نفسانیت ، کمک کار باشد باید به صحنه بیاید . 5- هر چیزی که در غلبۀ عقل بر نفسانیت ، کمک کار است ، در واقع همان دمیدن در عقلانیت است و دمیدن در عقلانیت ، تقویت آن است و تقویت آن ، قدرت آن است و قدرت آن ، غلبۀ آن را رقم می زند.
6- دستیابی به ریاضت و تحقق ریاضت منوط به تحقق ارکان ریاضت است که آن نیازمند به معین است . 7- بهترین و عالی ترین نوع ریاضت ، ریاضت عارفین است . 8- ریاضت عارفانه ، انواع و اقسام ریاضت را در بر می گیرد . 9- روح ریاضت ، منع نفس از التفات از ماسوی الله و اجبار بر توجه به حقّ است . 10- ریاضت ، اقبال به حقّ و انقطاع ازمادون را ملکه می کند . 11- هدف اصلی و نهایی از ریاضت ، لقاء الله است . 12- استعداد برای نیل به کمال حقیقی که همان لقاء الله است باید باشد . 13- ریاضت برای این است که موانع داخلی و خارجی را ازمیان بردارد تا امر وجودی که استعداد است ، حاصل آید . 14- مناسبت و سنخیت با لطیف ، جز با لطافت نمی باشد .