eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
424 ویدیو
142 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی استاد منصوری رسالت طلبگی در تاریخ حاضر جلسه دوم.m4a
42.65M
سلوک علمی،چالشها و راهکارها حجت الاسلام استاد مهدی منصوری جلسه بیستم
رسالت طلبگی ج3 .m4a
48.61M
سلوک علمی،چالشها و راهکارها حجت الاسلام استاد مهدی منصوری جلسه بیست و یکم @kanoon_tafakor
رسالت طلبگی جلسه چهارم .m4a
47.23M
سلوک علمی،چالشها و راهکارها حجت الاسلام استاد مهدی منصوری جلسه بیست و دوم @kanoon_tafakor
رسالت طلبگی جلسه پنجم .m4a
44.81M
سلوک علمی،چالشها و راهکارها حجت الاسلام استاد مهدی منصوری جلسه بیست و سوم @kanoon_tafakor
رسالت طلبگی جلسه ششم.m4a
48.24M
سلوک علمی،چالشها و راهکارها حجت الاسلام استاد مهدی منصوری جلسه بیست و چهارم @kanoon_tafakor
مسجد امام رضا ۸ اردیبهشت.m4a
47.86M
سلوک علمی،چالشها و راهکارها حجت الاسلام استاد مهدی منصوری جلسه بیست و پنجم @kanoon_tafakor
رسالت طلبگی 14000210.m4a
45.68M
سلوک علمی،چالشها و راهکارها حجت الاسلام استاد مهدی منصوری جلسه بیست و ششم @kanoon_tafakor
رسالت طلبگی ، جلسه اول.m4a
46.37M
سلوک علمی،چالشها و راهکارها حجت الاسلام استاد مهدی منصوری جلسه بیست و هفتم
حدیث خوانی پنجشنبه.m4a
33.41M
مروری بر احادیث اصول کافی کتاب الایمان و الکفر باب الاخلاص جلسه یازدهم 🔸 حجت الاسلام والمسلمین استاد مهدی منصوری @kanoon_tafakor
خبر درگذشت کربلایی مرتضی نورانیان پدر دوست عزیزمان جناب آقای قادر نورانیان موجب تاثر و اندوه گردید. خداوند روح مطهر آن بزرگوار را با اولیای خویش محشور فرماید و و به بازماندگان و کانون داغ دیده اجر و صبر عنایت فرماید. مهدی منصوری ( ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | حسرت مرحوم نادر طالب‌زاده از نرفتن به حوزه علمیه
قابل توجه دوستان کلاس ها از روز شنبه برقرار است : ✅ ساعت ۸ _ ۹ صبح ؛ کلاس عرفان ( مقدمه قیصری بر فصوص ) ✅ ساعت ۹:۳۰ _۱۱ صبح ؛ کلاس فقه ( مکاسب ) ، اصول فقه ( حلقه ثانی ) ✅ ساعت ۱۱:۱۵ _۱۲ صبح ؛ تشکیک در حکمت متعالیه با محوریت نهایه ✅ساعت ۱۲:۱۵ _ ۱۳ صبح ؛ الهیات بالمعنی الاخص در حکمت متعالیه با محوریت نهایه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهی جز باز خوانی مسیری که داریم می رویم نیست یک بار دیگر به نظاره بنشینیم و فکری کنیم ، آیا می شود طوری دیگر و با نگاه دیگر زندگی کرد یا اینکه منفعت خواهی و منفعت گرایی را باید پیشه خود قرار داد؟
کارکردهای فلسفه اسلامی (۱) اجتهاد در معارف علامه : کسی که جهان‌بینی الهی و فلسفه الهی ندارد، دستش خالی است. منبع و مبنا ندارد. واقعاً زن جایش کجاست؟ مرد جایش کجاست؟ کودک جایش کجاست؟ شراب جایش کجاست؟ قمار جایش کجاست؟ صنم و وثن جایش کجاست؟ آخر شما می‌خواهید برای هفت میلیارد بشر حقوق تنظیم بکنید دستتان خالی است تا منبع نداشته باشید مبنا ندارید مبنا نداشته باشید مواد هم ندارید. لذا یا از رسوبات فکری یا فرهنگ، رسوم، عادات، آداب و این ها می‌گیرید خب این عادات و آداب هر منطقه برای آن منطقه است هفت میلیاردی نمی‌تواند باشد یک منبع جهان‌شمول می‌خواهد که مبنای جهان‌شمول داشته باشد. ماده جهان ‌شمول داشته باشد. در همه علوم این ها دستشان واقعا خالی است یعنی وقتی که نمی‌دانند اولاً: جهان را چه کسی آفرید ثانیاً: انسان را چه کسی آفرید ثالثاً: پیوند انسان و جهان را چه کسی تنظیم کرد از این مثلث بی‌خبرند. @kanoon_tafakor
کارکردهای فلسفه اسلامی (۲) اجتهاد در معارف 💢 چه کسانی می توانند از معارف اسلامی دفاع کنند؟ علامه : برای کسانی که از علوم عقلیّه و حکمت متعالیۀ اسلام بهرۀ کافی ندارند، انغمار و خوض در این مسائل (مباحث معاد) بطریق استدلال و برهان خطر دارد؛ چون مانند متکلّمین نتائج ادلّۀ آنها عقیم؛ و به عوض پاسداری از عقائد شیعه و اسلام و حفظ و حراست آنها از گزند آفات ملحدین و مغرضین و معاندین، آن اصول متقنه و حقّه و واقعیّه را بطور سخیف و بی بنیان و بدون بنیادی معرّفی می کنند؛ و در نتیجه با طرح این مسائل غامضه و عدم کفایت فکری آنان، موجب بی اعتقادی مردم و اهل دقّت می شوند. 📚 معادشناسی، ج۶، ص۱۷۴ @kanoon_tafakor
موضوعات مطرح شده تاکنون در درس « الهیات بالمعنی الاخص در حکمت متعالیه »
011_01.2.18 تشکیک .mp3
18.5M
معیار عام تشکیک مابه الامتیاز و مابه الاشتراک در تشکیک جلسه یازدهم
027_01.2 18 مرحله دوازدهم.mp3
18.54M
مقدمّات اثبات وجودخدا ادامه مقدمه هفتم، مطلب هفتم جلسه بیست و هفتم
کارکردهای فلسفه اسلامی (۳) اجتهاد در معارف هانری به من گفت که نقطه‌ی عطف فلسفی زندگی او آن روزی بود که در دانشگاه سوربن سر کلاس ماسینیون نشسته بود. ماسینیون از علاقه‌ی کربن هم به فلسفه و هم به هایدگر و کسانی مانند او آگاه بود و علاقه‌ی معنوی کربن را به فلسفه خوب می شناخت. او در پایان کلاس ، کتاب کهنه‌ای را از جیب بیرون آورد و در حالی که آن را به کربن می داد، گفت: این کتاب گمشده‌ی توست. این کتاب چاپ سنگی بود از حکمة الاشراق شیخ شهاب الدین . در آن زمان کربن زبان عربی را قبلا آموخته بود و آن را به خوبی می دانست. او گفت: من شروع به خواندن این کتاب کردم و کل زندگی ام دگرگون شد و دریافتم که گمشده‌ی حقیقی من نه بلکه این کتاب بود. او منتقد سرسخت اگزیستانسیالیسم بود زمانی کربن گفت: وجود برای اگزیستانسیالیست ها به رهنمون می شود، در حالی که در فلسفه‌ی و فلسفه ایرانی اسلامی راه به می گشاید و همواره رو به سوی دارد. _ گفتگوی رامین جهانبگلو با سید حسین نصر، صفحه۱۵۴ @kanoon_tafakor
028_01.2.19 ادامه مقدمه هفتم،مطلب هفتم.mp3
20.7M
مقدمّات اثبات وجودخدا ادامه مقدمه هفتم، مطلب هفتم جلسه بیست و هشتم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
012_01.1.19 تشکیک .mp3
20.63M
معیار عام تشکیک مابه الامتیاز و مابه الاشتراک در تشکیک جلسه دوازدهم