eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
424 ویدیو
142 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
005_99.3.15 فصل ۱جایگاه اصالت الوجود.mp3
12.45M
الفصل الثانی:اصالت الوجود و اعتباریت ماهیت جایگاه بحث اصالت الوجود جلسه پنجم
006_99.3.15 فصل ۱جایگاه اصالت الوجود.mp3
15.16M
الفصل الثانی:اصالت الوجود و اعتباریت ماهیت جایگاه بحث اصالت الوجود جلسه ششم
007_99.3.15 فصل ۱جایگاه اصالت الوجود.mp3
14.53M
الفصل الثانی:اصالت الوجود و اعتباریت ماهیت جایگاه بحث اصالت الوجود جلسه هفتم
008_99.3.16 فصل ۱جایگاه اصالت الوجود 2 122.mp3
6.54M
الفصل الثانی:اصالت الوجود و اعتباریت ماهیت جایگاه بحث اصالت الوجود جلسه هشتم
009_99.3.16 فصل ۱جایگاه اصالت الوجود.mp3
10.16M
الفصل الثانی:اصالت الوجود و اعتباریت ماهیت جایگاه بحث اصالت الوجود جلسه نهم
010_99.3.16 فصل ۱جایگاه اصالت الوجود.mp3
10.47M
الفصل الثانی:اصالت الوجود و اعتباریت ماهیت جایگاه بحث اصالت الوجود جلسه دهم
سلسله مباحث (۲۴) 💠در عالم چه خبر است؟ 🔹با دعا عالَمی وسیع در روبروی من قرارداده می شود که همه کاره اش خداست « الهی بیدک لا بید غیرک زیادتی و نقصی و نفعی و ضرّی » و دیگر زجر و رنج من همه اش این است که نکند از خدا دور شوم « الهی اِن حَرمتَنی فمَن ذا الذی یَرزُقُنی و اِن خذلتنی فمن الذی یَنصرُنی »؛ زندگی می کنم ولی در راه او و برای او؛ و دنیا را دارم و می خواهم چون او را اینگونه پیدا می کنم و در این دنیا از هر چه که من را از او دور کند و او را از من بگیرد به خودِ او پناه می برم « الهی اعوذ بک من غَضَبِک و انتِقام سَخَطِک » 🔹من زندگی می کنم ولی نمی خواهم که زندگی من بستر غضب او بشوم . بیچارگی اش را این می بیند که در وادی غفران او قرار نگیرد « فلها الویل اِن لم تغفِر لها » 🆔 @mtabeen_ir @kanoon_tafakor
011_99.3.17فصل۱علت جهت گیری صدرابه اصالت وجود.mp3
11.03M
الفصل الثانی:اصالت الوجود و اعتباریت ماهیت علت جهت گیری جناب صدرا ره به بحث اصالت الوجود جلسه یازدهم
012_99.3.17فصل ۱ ،تاریخچه اصالت الوجود.mp3
6.49M
الفصل الثانی:اصالت الوجود و اعتباریت ماهیت تاریخچه بحث اصالت الوجود جلسه دوازدهم
هدایت شده از تعلیم و تربیت
🔆حمد و شکر با هم تفاوت های زیادی دارند.🔆 ♦️حمد⬅️ یک نوع ثنا و ستایش است در مقابل زیبایی، چه آن برای تو باشد و چه نباشد. ♦️اما شکر ⬅️در جایی بکاربرده می شود که نعمتی برای تو در پی داشته باشد. 🍃🌱🍃🌱 👌شکر در مقابل نعمت و حمد در مقابل زیبایی است. 🌀هر شکری حمد است ولی هر حمدی شکر نیست. 😮هر جا شکر می کنیم حمد هم هست.✅❇️ کاری از مجموعه آئینه 🌺@talim_tarbiatt
گامهای پیروزی در امتحانات و ابتلائات زندگی 1️⃣گام اول:اصلاح نگرش(نگاهت را صحیح کن) 2️⃣گام دوم:مبارزه صابرانه:صبر به معنای بی تحرکی نیست بلکه صبر به معنای مبارزه کردن است 3️⃣گام سوم:مبارزه عاشقانه:برای اینکه بتوانیم عاشقانه مبارزه کنیم باید آزاد باشیم و اسیر نباشیم و از سه نوع اسارت آزادی پیدا کنیم الف)اسارت امیال و غریزه ها ب)اسارت حرف دیگران ج)اسارت جلوه ها و زینت های دنیا سلسله جلسات مدیریت ابتلا در زندگی : استاد منصوری
فهم آزمون و فهم ابتلاء انسان را به مبارزه وادار میکند شخصی که امتحان کنکور دارد از همه تمایلات و خواسته های خود می‌گذرد تا امتحان کنکور را به موفقیت به پایان برساند. مانیز اگر در زندگی به فهم ابتلا رسیدیم از بسیاری از خواسته های نفسانی خود دست برمیداریم تا به هدف اصلی در زندگیبرسیم ودر امتحانات زندگی پیروز شویم. سلسله جلسات مدیریت ابتلا در زندگی : استاد منصوری
انسانها از سه روحیه بیزار هستندواگر کسی این روحیه ها را به آنها نسبت دهد بدشان می آید 1️⃣روحیه های خسته و دلزده :زندگیهای تکراری و با اهداف دنیایی باعث خستگی میشود 2️⃣روحیه های سرد و بی تفاوت:بی تفاوت نسبت به نداری مردم،نسبت به همنوعان 3️⃣روحیه های سست عنصر وترسو،آدمی که همیشه احتیاط کار و کناره گیر ودنباله رو است ✅قدم اول در از بین بردن این روحیه ها، و ابتلاست 🔷اگر فهمیدیم که در حال آزمون هستیم مبارزه با این روحیات را برای پیروزی در امتحانات شروع میکنیم🔷 جلسات در زندگی استاد_منصوری
🔷فهم آزمون و ابتلا انسان را به مبارزه می کشاند🔷 1️⃣اولین راه برای پیروزی در آزمونهای زندگی است تفسیر صحیح از مرگ از دنیا از انسان 🔷 اگر کسی گمان کند که سرمایه اش ۱۰۰ هزار تومان است با این پول به اندازه ۱۰۰ هزار تومان تجارت می کند ولی اگر سرمایه اش چند میلیارد شد طبق همین سرمایه تجارت می کند 🔷من وقتی در زندگی سرمایه‌های خودم را کم دانستم تجارت های کوچکی هم با آنها میکنم 🔷بچه های کوچک یک شکلات را بر یک شمش طلا ترجیح می‌دهند چون ارزش طلا را نمی دانند فردی هم که تفسیرش از انسان و دنیا درست نباشدوبه دنیا راضی شود مثل همین کودکی است که شکلات را بر شمش طلا ترجیح می‌دهد مدیریت_ابتلا ✅استادمنصوری
01_99.3.18 تقریر اصالت وجود،استادعبودیت.mp3
22.06M
تقریر نظریه اصالت الوجود استاد عبدالرسول عبودیت جلسه اول
02_99.3.18،تقریر اصالت وجود،استاد عبودیت.mp3
8.81M
تقریر نظریه اصالت الوجود استاد عبدالرسول عبودیت جلسه دوم
99.3.13(ج۲)فصل اول.mp3
12.02M
الحکمه الفصل الاول فی اثبات ذاته تعالی جلسه دوم
۹۹.۳.۱۸،اقتدارامام ره بهترین سلوک دراین زمانه.mp3
12.95M
اقتداء به امام خمینی ره، بهترین نوع سلوک در این زمانه حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
99.3.19(ج۳)فصل اول.mp3
8.15M
الحکمه الفصل الاول فی اثبات ذاته تعالی برهان امکان وجوب مقدمه اول و دوم جلسه سوم
اقتداء به امام بهترین نوع سلوک در این زمانه - ما در تاریخی حضور داریم که نسبتی مستقیم با ظهور دارد و با آن گامی به سوی تمدن برداشته شده است . انقلاب اسلامی باعث شده است که خود را در آخرالزمان قرار دهیم و احکام آن را بر خود جاری سازیم . - اگر در این تاریخ حضور پیدا کرده ایم به جهت وجودی است که نسبت خود را درست با آسمان تصحیح نموده است . ما دچار مشکل ارتباط با آسمان هستیم . عده ای ارتباط با آسمان دارند و دریافت فیض هم می کنند ولی دریافت شان از آسمان به گونه ای نیست که بتوانند با رویکرد و فعالیت تمدنی در این تاریخ حاضر شوند و دریافت فیض هایی متناسب با تمدن دریافت نمایند . - مرحوم امام رحمه الله نمونه ای است که خود را در تعامل ویژه با خدای متعال جهت شکل گیری تمدن قرار داده است و افکار و اندیشه و اخلاقِ خود و دانش و رفتار و در کل نسبت خود را به گونه ای قرار داده است که حدّ نصاب های امامت جهت دهی به تمدن دارد . - کسانی که امامت تمدّنی مرحوم امام را بپذیرند و خود را در تناسب با امام قرار دهند و حضور در تاریخی که امام رقم زده است پیدا کنند و بتوانند متناسب با این تاریخی که در آن نفس می کشیم سلوک داشته باشند در اینصورت می توانند در ذیل و ظلّ مرحوم امام جهت دهی متناسب داشته باشند و حرکت رو به جلو داشته باشند و همه جهات زندگی شان سمت و سوی خاص خود را پیدا کند . اگر مرحوم امام توانست به این گونه امامت برسد به این جهت است که خود را متحد با امامت حضرات معصومین علیهم السلام نمود . رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد امام می فرمایند : « امام خمینی (ره) عیناً به نسخه‌ی بعثت پیغمبر (ص) عمل کرد؛ معارف همان معارف است؛ ارزشها همانها است؛ احکام هم همانها است؛ و حرکت به سمت تحقّق آنها. » ( ۹۹/۱/۳ ) - امام جلوات گوناگونی دارد و هر کسی می تواند با جلوه ای از امام ، حظّ خود را ببرند و به امامت امام خمینی رحمه الله با رکوع وسجده و قنوت و تشهد و سلام و قرائتِ امام تمدنی خود همراه شود و معیت خود را به اثبات برسانند و با رویکرد توحیدی که روح این صلاه تاریخی است ، در زندگی اجتماعی در جهت تمدّنی گام بردارند . ارتباط با امام تشکیکی است و اینگونه نیست که بتوان با امام به طور یکسان ارتباط برقرار کرد از اینرو کسی که بتواند به امام رحمه الله برسد ، عده ای هستند که به طور مقید به امام می رسند و عده ای هم به طور مطلق که این دسته چون از ظرفیت بالایی برخوردار می شوند موجب این می شود که خیر بیشتری از ناحیۀ آنها در نسبت به تاریخ صورت گیرد . - از اینرو این تاریخ نیاز دارد به این که رجوع به امام شود و اقتداء به امام شود . - امامت مرحوم امام به این دلیل است که در جایی که قرار داد وظیفۀ خودش را انجام داد نه اینکه در تغییر موضع و موقعیت خود به دنبال وظیفه باشد ؛ امام این را فهمید که تکلیف و وظیفه این است که در چنین جایگاهی قرار بگیرد . مرحوم امام در جایگاه طلبگی اش خود را در جهت ظهور و تمدن قرار داد و همین باعث شد که به ظرفیت امامت برسد . از اینرو ما باید به ارتقاء ظرفیت و تغییر وضعیت برسیم . - برای تغییر وضعیت و موقعیت نیاز به اقتداء به امام می باشد و جهت اقتداء به امام نیاز به شناخت امام می باشد و اتحاد با امام پیدا کرد و در زاویۀ نگاه و اُفق امام ، نگاه و اُفق خود را به پیش بریم . - از اینرو در این میان نیاز است که جلوی تحریف امام را بگیریم چرا که امامِ تحریف شده باعث می شود که سمت و سوی زندگی را تغییر دهد و انسان را نتواند به مقصد خودش برساند . - کسانی که با امام ارتباط برقرار می کنند ولی به انسجام و مزاج حاکم امام رحمه الله علیه نمی رسند و دچار گزینش می شوند ، اینها کسانی هستند که نمی توانند به سمت و سوی تمدنی دست یابند .حدّ نصاب امام انقلاب گری امام بود . امام انقلابی بود و همین حداقلی ترین شاخصۀ مرحوم امام بود ولی انقلاب گری خود از شاخصه هایی و ویژگی هایی برخوردار است و همین باعث می شود که انسان انقلابی بتواند خود را با امام متناسب با خودش با امام متحد نماید و به میزان خودش از امام بهره مند شود . ولی کسی که علاوه بر انقلابی گری که حداقلی ترین حدّ نصاب است اگر خود را ارتقاء دهد و صفاتی دیگر را به طور اندماجی در خود جلوه گر کند و خود را در عین بساطت ، جمع کمالات قرار دهد .