eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.5هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
607 ویدیو
368 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️بخشی از شهریار با حجت الاسلام ذبیحی رییس سابق سازمان سمت(مرکز تدوین کتب درسی علوم انسانی دانشگاه) ⁉️ در برخی از کتابهای درسی دانشگاهها چه انحرافاتی دارند؟ در این برنامه شهریار زرشناس، عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت‌الاسلام محمد ذبیحی، سرپرست سابق سازمان انتشارات سمت درباره آینده این سازمان ۳۴ ساله بحث و گفت‌وگو کردند. سازمانی که چندسال پیش رئیس خود (مرحوم حجت‌الاسلام احمد احمدی) را از دست داد. 🎥 فیلم کامل مناظره 👉 ✍پ.ن: در دولت جدید حجت الاسلام داود مهدوی زادگان رییس سازمان سمت شد. ✍پ.ن۲: اینجور کلیپها نباید باعث بشه طلاب و اساتید ، کاملا به صورت سلبی و بدون تحقیق برخورد کنند ، بلکه باید طلاب و خصوصا اساتید به صورت عالمانه و منصفانه در این مسائل ورود کنند. پرداختن به مساله علوم انسانی اسلامی ساده نیست، کار و تلاشهای بسیار می طلبد. 💥۱۲ آبان ماه پارسال لیست تخلفات رئیس سازمان «سمت» از طرف مجلس به قوه قضائیه ارسال شد اما مثل بسیاری از پرونده های دیگر ظاهرا خاک میخورد!👇 isna.ir/xdKmYW ☑️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔘 @kashkolenab
🔻مناظره حاج آقای روان بخش با آقای قوچانی را دیدم. انقلابی ها برای عبور از این بحران ها و تحقق گام دوم اول باید از این انقلابی های سیاست زده عبور کنند. این هایی که دوران شان به سر رسیده و هنوز در دهه ۷۰و ۸۰ جاماندند. اینگونه بی نسبت و پرت با متن زندگی مردم و مساله های نسل نو بودن امر عجیبی است ولی واقعیت جریان اصولگرایی سیاست زده همین است! باز آقای قوچانی حداقل متوجه بود مردم و نسل نو از آنها عبور کردند طرف مقابل همین را هم درک نمیکرد! 🔻بدون عبور از این بازیگران کهنه سیاست که هیچ فهمی از صورت بندی مسائل و چالش های جدید ایران و جوان ها ندارند اساسا حرکت یک امر محال به نظر میرسد. از بزرگترین اقدام های انقلابی نسل معتقد به آرمان های ۵۷ انقلاب علیه همین بازیگران سیاسی فرتوت در جناحین سیاسی است. اگر این ماشین دست این نسل بماند و با همین فرمان بخواهند جلو بروند انقلاب که جای خود دارد حتی ایران باقی نخواهد ماند! eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
گستره علم امام در اندیشه عالمان.pdf
329.4K
📕 «گستره‌ی علم امام در اندیشه علمای شیعه» ✍دکتر محمدرضا بهدار 📚مجله تحقیقات کلامی؛ زمستان۹۲ 🔻مشارب علمای امامیه در حدود و ثغور علم امام: 1⃣تردید و سکوت در حدود علم امام 2⃣محدود بودن قلمرو علم امام 3⃣تعمیم در قلمرو علم امام ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
خشونت-در-اسلام.mp3
3.98M
💥نظر اسلام درباره "مساله خشونت" 🎤رهبر معظم انقلاب ❓خشونت خوب و بد دارد؟ ❓آیا پیامبر با همه با رحمت و رافت رفتار می کردند؟ ❓اسلام دین رحمت است یا عدالت؟ ❓اگر جرمی ثابت میشد، پیامبر (ص) با عطوفت از مجازات مجرم می گذشتند؟ ❓آیا پیامبر(ص) در فتح مکه، همه را بخشیدند؟! 💠کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
پرسشی-از-دین-پژوهان.pdf
794.7K
❓پرسشی از دین پژوهان (گفتگو) 📔متن ذیل، گزیده‌ای از گفت‌وگو با تعدادی از اساتید معظم حوزه و دانشگاه درباره موانع نقد و نوآوری در حوزه دین‌پژوهی 🔻 اساتیدی که در این گفت‌وگو شرکت داشتند عبارتند از: آیت‌الله ، آیت‌الله محمد ، آیت‌الله محمدهادی ، دکتر بهاءالدین خرمشاهی، حجت الاسلام زیبایی نژاد، دکتر سید یحیی یثربی ، دکتر احدفرامرز قراملکی، دکتر فنایی اشکوری، دکتر حسین کچویان، حجت الاسلام سعید رجحان، حجت الاسلام مهریزی ، دکتر ابوالقاسم گرجی. ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
🚨وای به حال کسی که اندیشه‌اش مزاحم خودش باشد ✍استاد شهید : 🔹عادت به فکر و اندیشه، البته اندیشه‌های عالی و لطیف و همچنین عادت به دعا و نیایش و استغفار و ذکر حق، وحشت را از بین می‌برد و انس می‌آورد. 🔸آدمی که از تنهایی وحشت می‌‌کند از خودش وحشت می‌‌کند، زیرا در تنهایی ذهن به باطن منعطف می‌‌شود و افکار دور و دراز به مغزش می‌آید. خود به خود به فکر می‌‌افتد که «مِن أین؟ و فی أین؟ و الی أین؟» [از کجا آمده‌ایم؟ کجا هستیم؟ و به کجا می‌رویم؟] 🔹بعضی افراد اساساً عقل را مزاحم حساب می‌‌کنند و برای رهایی از چنگال عقل مزاحم، به امور بیهوش‌کننده از تریاک و شراب و قمار و موسیقی پناه می‌برند. 🔸وای به حال کسی که عقلش یعنی اندیشه‏‌اش و بهتر بگوییم اندیشه‌های ناپاکش مزاحم خودش باشد. وای به حال آن کس که خودش و افکار و اندیشه‌های خودش شر و موذی خودش باشد و برای رهایی از این موذی دست به دامن تریاک و قمار بشود. 📚 یادداشت‏های استاد مطهری، ج۱۳، ص۱۰۸ 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
💥شیخ بهایی! ✍شیخ تقی الدین محمد اوحدی بلیانی اصفهانی که هم­ عصر شیخ بهایی بوده است، درباره ، می نویسد: " شیخ بهاء الدین محمد العاملی، عرفه شیخ المحققین مرشد المدقّقین، کاشف رموز یقینی، مجتهد علوم دینی... افضل زمان، اعلم دوران... عالمی در غایت عاملی، شیخ بهاءالدین محمد العاملی سلّمه الله تعالی، آن شیخ ... حلّال مشکلات دینی است، امروز از جمله امجاد اکابر علمای زمان و از سروران فحول فضلای دوران، جامع مجامع دین و دولت، بانی مبانی فقه و حکمت است. در جمیع فنون هنر و کمال ، چون مردم یک فن از غایت دانش در کمال است... دیگر مجموعۀ شیخ که موسوم به کشکول شده، حاوی است و محتوی بر جمیع علوم و رسوم و آن نسخه­ ای است که جام جمشیدی و مرآت سکندری از رشک آن تیره و خیره مانده­است... این ضعیف به ملازمت شیخ بسیار رسیده­ ام و استفاده نموده، چه در قزوین و چه در صفاهان... و از علما هیچ کس به جامعیت فضیلت و کمال او از عرب بلکه از عجم نیز بر نخاسته. امروز در وادی تصوّف چون جنید و بایزید، در شرعیّات چون جمال الدین و شیخ ، در حکمیّات بوعلی و است، در غریبه محمّد زکریا و میر غیاث الدین منصور زمان، در عربیّت که ذاتی اوست خود چه احتیاج به شرح." 📚عرفات العاشقین و عرصات العارفین ، ص۸۲۳ ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
👓 اینکه پسر آقای جوادی یه دفعه از آقای علوی بروجردی حمایت شدید می‌کنه جای تعجبی نداره! هر دو صرفا بخاطر انتسابشون به یک عالم ربانی مطرح شده اند و امکانات زیادی در اختیارشون افتاده! حق دارند از هم دفاع کنند و ادعا کنند ما هیچ‌امکاناتی نداریم! اگر انتسابشون به اون علمای ربانی نبود، الان نهایتا یک مدرس گمنام در یک مدرسه معمولی بودند. @HozeTwit
هدایت شده از الهادی
1401.8.6 سخنرانی حجت الاسلام حاج شیخ جعفر ناصری .mp3
4.52M
🎧 علم و باور / همراه با مروری بر شعار «زن، زندگی، آزادی» 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۸/۶ ⏱ زمان: ۱۸ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💥روش تعامل با کتب روایی عاملی 🎤آیت الله سید احمد : صاحب «وسائل» در یکی از فوائد خاتمۀ «وسائل» تصریح می‌کند که: یک عدّه‌ از کتب بودند، من از اینها نقل نکردم و حاشیه‌ای دارد که در چاپ مربوط به مؤسّسۀ آل البیت ـ حفظهم الله ـ هست و در آن عدّه‌ای از این کتب ـ مثل همین «دعائم الإسلام» و «عوالي اللآلي» ـ را اسم برده که من این کتاب‌ها را قبول ندارم. در «هدایة الأُمّة» هم اسم برده که این کتاب‌ها مورد اعتماد من نیست. ایشان هم در خاتمۀ خودش و هم در باب قضا معیارهای قبول روایات را آورده. مثلاً همین کتاب «دعائم الإسلام» به نظر ایشان سه اشکال اساسی دارد: 1. در «أمل الآمل» نوشته: ایشان امامی و از علمای ما نیست. 2. کتاب مشهور نیست.1️⃣ 3. در اجازات راه ندارد.2️⃣ سعی کرده در «مستدرک الوسائل» به این امور پاسخ دهد... البتّه باید به خاطر داشت هرچند مرحوم حاجی نوری زحمت فراوانی دربارۀ «مستدرک» کشیده، امّا به نظر ما باز هم صدق «مستدرک» بر کتاب مشکل است؛ چون مشکل کار این جاست که ـ چنان که پیش‌تر هم گفتیم ـ «مستدرک وسائل» روایاتی را آورده که خود صاحب «وسائل» قبول ندارد، در حالی که «مستدرک» در اصطلاح روایات کاری است که چیزی از مستدرَکٌ‌منه فوت شده باشد و انسان آن را انجام بدهد. پ.ن: 1️⃣ نظر مرحوم صاحب «وسائل» راجع به حجّيّت خبر این است که: هر خبری که در کتب مشهوره باشد حجّت است، مگر این‌که معارض داشته باشد و یا از آن اعراض کلّی شده باشد. 2️⃣ البتّه این را به‌عنوان نقض سابقاً عرض می کنیم که: مرحوم صاحب «وسائل» از بعضی کتاب‌ها نقل کرده که در اجازات نیستند. یکی همین کتاب «تحف العقول» که هم در اجازات وارد نشده، و هم این‌که علاوه بر مؤلّفش کتاب هم مشهور نیست. بله، زمانی ایشان مشهور شده و سیاق کتاب این‌طور است که از رسول الله (ص) و امیر المؤمنین (ع) شروع می‌شود و دوازده امام را دارد. 🔻خارج فقه ، ۱۳۸۴/۱۲/۱ 🌐 منبع 👉 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥درس شرح اشارات و تنبیهات ابن سینا - خواجه نصیر الدین طوسی نمط چهارم از اول 🎤صوت جلسات👇 https://eitaa.com/ostadhadezadeh1401/2 🏢مجمع حکمت اسلامی اصفهان 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا