4_5843590382469777983.pdf
416.2K
📚 #کتاب قیام جاودانه
✍مرحوم استاد محمدرضا #حکیمی
درباره فلسفه قیام عاشوراء و مساله عدالت
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
💥اهمیت توجه به استعدادهای مختلف در حوزه
🎤رهبر انقلاب:
ما انواع روحانیون در سطوح گوناگون و با تخصّصها و تواناییهای مختلف نیاز داریم. استعدادها مختلف است. باید استعدادها شناخته شود، درسها خوانده شود، دورهها از هم تفکیک شوند و فضلای جوان در حوزه به کار گرفته شوند؛ چون برکات زیادی از این گروه عاید خواهد شد.
۱۳۷۴/۰۶/۱۴
#نقد_حوزه
#مشاوره_طلبگی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📚 #کتاب ربا و بانک داری اسلامی ✍ آیت الله #مکارم_شیرازی نوشتار حاضر محصول سلسله مباحث حضرت آیت الل
BarrasiToroghFararAzReba.PDF
894K
📚 #کتاب بررسی طرق فرار از ربا
✍ آیت الله #مکارم_شیرازی
🔻عناوين اصلی كتاب:
1 ضرورت بحث حيله هاى ربا
2 انواع طرق فرار از ربا
3 آراء فقهاء
4 دلايل نظريّات چهارگانه در باب حيل ربا
5 نقد و بررسى روايات حيل
6 ناسازگارى روايات فرار از ربا، با فلسفه حرمت ربا
7 نظر و فتواى نهايى
#اقتصاد_اسلامی
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
💥علت احتمالی جذب بعضی سخنان!
✍ مرحوم استاد حسینعلی #راشد:
«در ضمن مطالعهٔ کتب، از بعضی سخنان میگذریم و از آنها هیچ معنی نمیفهمیم و اندک توجّهی بدانها نمیکنیم. و به پارهای از سخنان برخورد میکنیم که تمام توجّه ما را به خود جلب میکند و به اندازهٔ یک دنیا از آنها مطلب میفهمیم. جهتش همین است که با این دسته از سخنان، روح ما همداستان است و همان مطلب به طور اجمال در ذهن خودمان هست، منتها به آن توجّه نداریم. و چون همان مطلب را در کلمات دیگران مییابیم، به خود میآئیم و به آنچه در خاطر مرتکز داریم متوجّه میشویم و همان معانی را در روح خویش مییابیم. در حقیقت، همان معانی و عقاید مرتکز در روح است که از هم باز و آشکار میشود و چون باعث توجّه ما به معانی مزبور آن کلمه میگردد تصوّر میکنیم این همه معنی را از آن یک کلمه فهمیدهایم».
📚مقالات راشد، ص۲۲۴
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥تجلیل رهبر معظم انقلاب از کتاب گرانسنگ الحیاة نوشته مرحوم استاد محمدرضا #حکیمی و برادرانش 🔻متن پیا
💥مرجعیت فکری؛ از سلبریتی های حزب اللهی تا مصباح و حکیمی
✍علی ریاحی پور
امروز تو سایت آقا داشتم گشت و گذاری می کردم، به ذهنم رسید نام استاد حکیمی رو سرچ کنم ببینم آقا مطلبی درباره ایشان دارند یا خیر که به تعابیر جالبی رسیدم. آقا در دیدار با گروه معارف راديو به تاریخ 13 اسفند 1370، مسؤلین مربوطه رو ارجاع میدن به دو نفر؛ علامه مصباح و استاد حکیمی.
بخوانید 👇👇
«شما بايد يك گروه مشاورهى محتوايى از مناسبترين شخصيتهايى كه امروز میتوانيد پيدا كنيد،داشته باشيد؛ مثلاً از آقاى مصباح دعوت كنيد و اصرار هم بكنيد؛يا مثلاً از شاگردان آقاى مصباح دعوت كنيد.خوشبختانه يكى از موفقيتهاى آقاى #مصباح_یزدی در قم اين است كه ايشان برخلاف خيلى از فضلاى ما كه فضلشان در خودشان منحصر مانده،فضلش در شاگردان، خوب سرريز شده است.سراغ شخصيتهايى هم كه كنار هستند و در صحنهى معارف مذهبى خيلى حضور پيدا نمىكنند،اما آماده هستند كه به شما كمك كنند،برويد؛ مثلاً سراغ آقاى محمّدرضا #حكيمى برويد و از ايشان استفاده كنيد.بنابراين،يك گروه مشاوره درست كنيد و از اينها خوراک فكرى محتوايى بخواهيد.»
.
جریان انقلابی خصوصا نسل جوان آن، روز به روز در فقدان رجوع به متفکرین اصیل انقلاب اسلامی و آدمای قد بلند و صاحب حرف، به لحاظ بنیه های تفکری لاغر و لاغر تر می شود و روزگار خود را با شاخ های حزب اللهی خود مجتهدپندار و رسانه زده و بی محتوا در اینستا و توئیتر می گذراند و در جهل مرکب خود در حال غلتیدن هستند.
ادامه👇
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥مرجعیت فکری؛ از سلبریتی های حزب اللهی تا مصباح و حکیمی ✍علی ریاحی پور امروز تو سایت آقا داشتم گشت
ادامه یادداشت مرجعیت فکری 👉
امروز رنجی که می بریم از آن است که نسل ما استاد ندیده است، باید استاد دید و استاد دید و استاد دید.اثری که استاد دیدن دارد، نه کتاب خواندن و نه سخنرانی گوش دادن، چه برسد به توییت و کپشن و یادداشت تلگرامی خواندن!!
باید گریست بر نسلی که یک به یک بزرگانی چون مصباح و حکیمی و صفائی حائری و.. را از دست می دهد و امروز باید در فقر معنا بسوزد و پیگیر سخنرانی های فلان خطیب و فلان استادی باشد که در بهترین حالت بتوانند شمه ای از معارف متفکرین استخوان دار اسلام شناس انقلاب اسلامی را برایمان تبیین و ترسیم کنند.
این ایام که حال استاد رحیم پور ازغدی ام ناخوش احوال بود واقعا یک لحظه پیش خودم در بهت فرو رفتم و در نماز از خدا خواستم از این اندک منابع بی غل و غش معارف اسلامی که برایمان مانده محروممان نکند که خدا می داند باید سالها گذشت تا امثال این بزرگان تربیت شوند. باید غرق شد، غرق در اندیشه ها، کتاب ها و افکار این بزرگان و از این غرق شدن باید لذت بُرد چرا که این غرق شدن حتی اگر منجر به مرگ شود، این مرگ آغاز حیاتی مجد
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📚 #کتاب قیام جاودانه ✍مرحوم استاد محمدرضا #حکیمی درباره فلسفه قیام عاشوراء و مساله عدالت ✅ کشکول
خروش عدالت (زیست نامه استاد حکیمی).pdf
5.37M
📙 #مقاله خروش عدالت (زیست نامه استاد #حکیمی)
✍محمد اسفندیاری
🗃منبع: بینات ۱۳۸۲ شماره ۳۷ و ۳۸
#تراجم_علما
#عدالتخواهی
#عدالت_اسلامی
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
❓چرا عدهای از مجتهدین، مقلدند؟!
✍️مجتبی قربانی همدانی(استاد حوزه):
🔹هرچند عوامل زیادی برای این مساله می توان بیان کرد اما یک عامل را میتوان به عنوان عامل اصلی معرفی نمود. اهمیت این عامل و میزان تاثیر آن از همه عوامل دیگر بیشتر است و میتوان آنرا مهمترین آسیب در یک نظام آموزشی به خصوص در حوزههای علمیه دانست.
🔺آموزش مقلدانه و منفعلانه، اصلیترین آفت یک نظام آموزشی است. برخورد منفعلانه با متون آموزشی به این صورت که تمام هم و غم استاد بر تبیین صحیح متن و دفاع تمام قد از دیدگاههای مولف معطوف باشد و نظام ارزیابی هم بر همین اساس شکل گرفته باشد، شاگردانی را میپرواند که غایت قصوایشان فهم متن و تسلط بر نظریات مطرح شده در کتب درسی است.
🔹فرض کنیم که طلبه مستعدی با معدل بالا از ابتدای طلبگی، تمام مطالب کتب درسی را در این نظام آموزشیِ منفعلانه به خوبی فراگرفته و احیانا درس هم داده است. آنچه این طلبه به طور ناخودآگاه به عنوان کار علمی میشناسد عبارت است از دریافت صحیح نظرات بزرگان یک علم که به معنای انفعال در مقابل ایشان است. ذهن چنین شخصی کار علمی را «فهمیدن» میداند.
🔺محصول چنین نظام آموزشی منفعلانه چیزی جز یک مجتهد مقلد نیست. اینگونه نیست که کسی بیست سال مقلدانه درس بخواند و بعدازآن به ناگاه به موتور تولیدِ نظریات گوناگون علمی تبدیل شود.
🔹علت اصلی پدیدهای به نام «مجتهد مقلد» این است که فرد در یک نظام آموزشی یاد گرفته که باید بخواند و بفهمد و وقتی فهمید، کار تمام است. نهایت هنر این فرد این است که یک نظر را گزارش یا نقد کند یا چند نظر را به هم مقایسه نموده و بین آنها داوری کند.
منبع 👉
#نقد_حوزه
#مشاوره_طلبگی
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📜مکتب محقق 🔹به پاس خدمات علمی و فرهنگی استاد مهدی #محقق ✍با آثار و گفتاری از استاد #مهدوی_راد و دک
💥اعتقاد محمدبن زکریای رازی به کتب آسمانی
🎤استاد مهدی #محقق :
تصور فرنگیان این بود که مسلمانان دو نفر عالِم شاخص بیشتر ندارند که نخست #ابن_سینا، کپی از #ارسطو و دیگری #زکریای_رازی کپی از جالینوس است، اما در کتاب «الشکوک علی جالینوس» که رازی با کمال تواضع در نقد آثار جالینوس که وی را در سمت استاد خود برمیشمارد 17 انتقاد بر این دانشمند وارد میکند.
📚کتاب «الشکوک علی جالینوس» تهمت انکار نبوت از سوی رازی را نیز باطل میکرد زیرا در مصر کتابی با عنوان «تاریخ الالحاد» منتشر شده بود که مولف آن ادعا کرده که زکریا رازی منکر نبوت بوده است. رازی در این کتاب نخست به بررسی کتاب «البرهان» جالینوس میپردازد و سپس تصریح میکند که این کتاب را پس از کتابهای آسمانی که از جانب خداوند نازل شده است، یکی از کتب مهم و نافع در نزد خود میداند.
📆بخشی از سخنرانی استاد مهدی محقق در مراسم گرامیداشت مرحوم استاد دانش پژوه
🖼کتاب الشکوک علی جالینوس
محمدبن زکریا رازی
به اهتمام دکتر مهدی #محقق
#تمدن_اسلامی
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥اعتقاد محمدبن زکریای رازی به کتب آسمانی 🎤استاد مهدی #محقق : تصور فرنگیان این بود که مسلمانان دو ن
💥تحقیقاتی درباره محمدبن زکریای رازی
✍استاد شهید #مطهری:
🔹در فهرست کتب رازی، کتاب فی النبوات آمده که دیگران به طعن و استهزا نام او را «نقض الادیان» نهادهاند و کتاب دیگری به نام فی حیل المتنبئین که دیگران به طعن نام او را «مخاریق الانبیاء» گذاشتهاند. این کتابها در دست نیست، ولی متکلمین اسماعیلی از قبیل ابوحاتم رازی و ناصرخسرو (و شاید منقول از ابوحاتم) در کتب خود به نقل قول از رازی مطالبی آورده مبنی بر اینکه او منکر نبوات بوده است.
🔸هرچند ابوحاتم نام رازی را نبرده است و از او با کلمه «ملحد» یاد کرده است ولی مسلّم است که منظور او محمد بن #زکریای_رازی است.
🔹نظر به اینکه آن کتب در دست نیست، نمیتوان اظهار نظر قطعی کرد ولی از مجموع قرائن میتوان به دست آورد که رازی منکر نبوات نبوده و با «متنبئین» (مدعیان دروغین نبوت) در ستیزه بوده است. مباحثات رازی با ابوحاتم اسماعیلی در منزل یکی از بزرگان ری در حضور اکابر و بزرگان شهر و «علی رؤوس الاشهاد» محال است که در زمینه ابطال نبوات باشد و رازی صریحاً و علناً همه نبوات را تکذیب کند و همه مذاهب را باطل بداند و در نهایت احترام هم زیست نماید. این که برخی ادعا میکنند که ابوریحان #بیرونی کتابی به نام «نقض الادیان» و کتابی به نام «مخاریق الانبیاء» به رازی نسبت داده است به هیچ وجه صحیح نیست. ابوریحان یکی از آن کتابها را «فی النبوات» و دیگری را «فی حیل المتنبئین» میخواند و به دنبال نام هر کدام کلمه «یدعی» را اضافه میکند و میرساند که این نام را دیگران دادهاند. ابن ابی اصیبعه ضمن اینکه نسبت چنین کتابی را به رازی انکار میکند، احتمال میدهد که برخی «اشرار» این کتاب را ساخته و از روی دشمنی به رازی نسبت داده باشند و تصریح میکند که نام «مخاریق الانبیاء» را دشمنان رازی نظیر علی بن رضوان مصری به این کتاب دادهاند نه خود رازی. از سخن ابن ابی اصیبعه پیداست که کتاب نبوات و کتاب حیل المتنبئین غیر این کتابی است که این نام به او داده شده است، و آن دو کتاب وضع روشنی دارد.
🔹بعلاوه، رازی سخت پابند به توحید و معاد و اصالت و بقاء روح است. کتابی دارد "فی ان للانسان خالقاً متقناً حکیما" و کتابی دارد در رد سیسن ثنوی (رد بر مانویت) و رسالهای الی علی بن شهید البلخی فی تثبیت المعاد و نظرش در آن کتاب- همچنانکه ابن ابی اصیبعه میگوید- نقد نظریه منکران معاد است، و کتابی فی ان النفس لیس بجسم. چگونه ممکن است کسی همه اصول مبدأ و معاد و روح و نفس را پذیرفته باشد و منکر نبوات و شرایع باشد؟! بعلاوه او کتابی دارد فی آثار الامام الفاضل المعصوم که به احتمال قوی بر طبق مذاق شیعه در امامت نوشته است، و کتابی دارد به نام النقض علی الکیال فی الامامة و کتابی به نام کتاب الامام و المأموم المحقین، و همه میرساند که اندیشه امامت فکر او را مشغول میداشته است است کسی که منکر شرایع و نبوات باشد، درباره امامت حساسیتی ندارد.
🔻بعید نیست همچنانکه بعضی گفتهاند[کتاب فلاسفه شیعه] رازی تا حدودی طرز تفکر شیعی امامی داشته است و همه مفکرانی که این گونه طرز تفکر داشتهاند، از طرف دشمنان شیعه امامیه متهم به کفر و زندقه میشدند.
🔸گذشته از همه اینها استدلالی که از رازی در انکار نبوت نقل شده، آنقدر سست و ضعیف است که از مفکری مانند رازی بسیار بعید است، از قبیل این که اگر میبایست مردم هدایت شوند چرا همه مردم پیامبر نیستند؟!
🔹آنچه میتوان گفت این است که رازی اشتباهات و انحرافاتی داشته است، ولی نه در حد انکار نبوات و شرایع؛ دشمنان او که سخنان او را نقل کردهاند به او چنین چهرهای دادهاند و اصل سخن رازی هم که در دست نیست. ما در عصر خود کتابهایی دیدهایم که خالی از اشتباهات و انحرافاتی نیستند، ولی مخالفان آن کتابها چنان چهرهای به آن کتابها دادهاند که اگر کسی اصل آن کتابها را ندیده باشد باور نمیکند که این رسالات و مقالات در رد چنان کتابی باشد.
❇️رازی دو دسته مخالف داشته است: مخالفانی که بر آراء فلسفی او رد نوشتهاند مانند #فارابی و شهید بلخی و ابن هیثم و بعضی دیگر، و مخالفانی که بر آراء مذهبی او رد نوشتهاند. تنها این گروه که همان اسماعیلیاناند و تاریخ، خود آنها را «ملاحده» میخواند، چهره «الحاد» به رازی در تاریخ دادهاند و دیگران را هم تا حدی تحت تأثیر قرار دادهاند. اخیراً ملاحده عصر ما به نحوی دیگر در تأیید ملاحده اسماعیلی چهره الحادی به رازی میدهند، ولی نه به منظور بلاتوجیه ساختن رازی بلکه به منظور توجیه کردن خودشان.
🔺مطلبی دیگر که باید ناگفته نماند این است که رازی علیرغم نبوغ و تخصص در طب، در اندیشههای فلسفی توانا نبوده است. میتوان به #ابن_سینا حق داد که در پاسخ به پرسشهای ابوریحان بیرونی، رازی را «المتکلف الفضولی المتکلم بما لایعنیه» میخواند.
📚خدمات متقابل اسلام و ایران، ص464
#تراجم_علما
🔴 @kashkolenab
🔺اعتنا به نظريات بزرگان و تعصب بیجا!
✍آیت الله #شبیری_زنجانی:
💥یکی از رفقا میگفت شما به آقای خمینی اشکال میکنید من ناراحت میشوم.
🔻در حالی که متوجه نبود که طرح و نقد آراء یک عالم در حقیقت اعتناء به آراء اوست.
🔹ما هر روز نظریات مرحوم شیخ، آخوند و آقای خویی را بارها نقد میکنیم، آیا این تنقیص آنهاست یا اعتناء به آنها؟!
🔸اگر اسم عالِم را نبریم و مطلب را نقد کنیم کم کم نام آن عالِم نسيا منسيا میشود.
〽️وقتی دیدم در درس، برخی تحمل شنیدن نقد بر آراء آقای خمینی را ندارند، با اینکه من به انظار آقای خمینی معتنی بودم، ولی برای این که این عده تحمل نداشتند، مجبور شدم دیگر آراء آقای خمینی را مطرح نکنم.
📚جرعهای از دریا، ج۳، ص ۶۵۴
#نقد_پذیری
#امام
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
📚 کتاب شازده کوچولو رتبه نخست خوانده و ترجمه شدهترین داستان دنیا
آمار بیشترین کتابهای ترجمهشده در کشورهای مختلف جهان نشان میدهد مردم کشورهای مختلف به داستانهایی با ژانرهای متنوع علاقه دارند.👇
b2n.ir/x41098
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
جایگاه خداباوری ... - دکتر گلشنی 1.mp3
44.75M
💥فایل صوتی جلسه
جایگاه خداباوری در دهه های اخیر در غرب (نسخه ای برای تعمیق خداباوری در دانشگاه های ایران)
🎤پروفسور مهدی #گلشنی
1400/06/08
#کلام_اسلامی
#کلام_جدید
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
🔺اخلاقِ استادیِ #شیخ_بهایی
✍آیت الله #شبیری_زنجانی
📚جرعه ای از دریا ، ج۳
#مجلسی
#خاطرات_علما
🔹 کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
▪️ انا لله و انا الیه راجعون
متاسفانه با خبر شدیم، استاد ارجمندمان، کتابشناس و نسخهشناس برجسته، جناب آقای سیّد محمد اصفیایی (فرزند آیت الله اصفیایی و برادر گرامی استاد فرزانه حاج آقا فاطمینیا)، مدتی پس از تحمل بیماری، به دیار باقی شتافتند، ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی، به خصوص برادر بزرگوار و فرزندان عزیز آن مرحوم، از خداوند متعال رحمت، مغفرت و رضوان الهی را برای آن مرحوم مسالت میداریم🍃🤲🍃
مرحوم استاد اصفیایی، دارای تالیفات متعددی (عمدتا منتشر نشده)، همچون تعلیقات بر منظومه حاجی سبزواری و تاثیرات لغوی مجمع البیان از تبیان شیخ طوسی و ...، نیز مجلداتی از فهرست نسخههای خطی کتابخانه آیت الله مرعشی (ره) بوده، همچنین ترجمه اثری از اندیشمند مصری، محمدحسنین هیکل، با عنوان ایران کوه آتشفشان و انتشارِ شمارگانی از نشریه عادیات در سالهای نخستین پیروزی انقلاب، از جمله کارهای علمی این استاد فقید بوده است.
سالها مدیریت بخش #نسخ_خطی کتابخانه آیت الله #مرعشی_نجفی (ره) همراه تربیت جمعی از فهرستنگاران جوان از دیگر برنامههای علمی استاد بوده است.
نکتهای مهم که نباید مورد غفلت قرار گیرد، اینکه شاید، یک سومِ نسخ خطی نفیس موجود در کتابخانه آیت الله مرعشی (ره)، به همت، تلاش و هدایتِ آن استاد فرزانه، خریداری و به این گنجینه کمنظیر انتقال یافته است.
رحمة الله عليه، روانش شاد و یادش گرامی🍃
✍ استاد حسین متقی
#تراجم_علما
#فهرست_نگاری
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📚 #کتاب بررسی طرق فرار از ربا ✍ آیت الله #مکارم_شیرازی 🔻عناوين اصلی كتاب: 1 ضرورت بحث حيله هاى ربا
بانکداری و قوانین مالی.pdf
225.1K
📕 #مقاله "بانکداری و قوانین مالی اسلام"
✍شهید آیت الله دکتر بهشتی
🗃منبع: نشریهی "مکتب تشیع"، سال ۱۳۴۳ش (شمارهی ۱۱)، ص۳۲-۴۳
#شهید_بهشتی
#اقتصاد_اسلامی
#بانکداری_اسلامی
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
❓چرا عدهای از مجتهدین، مقلدند؟! ✍️مجتبی قربانی همدانی(استاد حوزه): 🔹هرچند عوامل زیادی برای این مس
⭐️لزوم آشنایی طلاب با علوم مختلف
❓چرا باید به رشته های تخصصی پرداخت؟(۱)
1⃣طلبه ای که فقه و اصول، منطق و فلسفه و کلام خوانده و اینها را بلد است، وقتی می خواهد با مردم تماس داشته باشد و داشته های خود را به آنها منتقل کند، باید زبان و فرهنگ مشترکی داشته باشد تا بوسیله آن با دیگران ارتباط برقرار کند.
〽️ گاهی احساس میکردم جوان های تحصیل کرده، سوالاتی دارند که حتی صورت مساله اش برای ما روشن نیست، چه رسد به جواب آن.
✅ گاهی آشنایی با علوم غیرحوزوی در مقام اثبات، انتقال و تعامل با دیگران لازم می شود.
2⃣ در سایه پیشرفت علوم، مسائل مستحدثه ای پیش می آید که برای پیدا کردن پاسخ آنها از منابع فقهی، لازم است نسبت به آن علوم آشنایی داشته باشیم تا اصل اشکال را درک کنیم و بتوانیم به آن پاسخ بدهیم.
🔅 تصور صحیح از موضوعات مستحدثه، متوقف بر آشنایی با آنها است.
✂️برداشتی از مصاحبه با آیت الله #مصباح_یزدی (ره)
📚خشت اول، شماره ۷، صفحه ۳۶
#مشاوره_طلبگی
#تخصص_گرایی
#آسیب_شناسی_تبلیغ
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📙 #مقاله خروش عدالت (زیست نامه استاد #حکیمی) ✍محمد اسفندیاری 🗃منبع: بینات ۱۳۸۲ شماره ۳۷ و ۳۸ #ترا
💥استاد حکیمی مدعی بود که طاغوت اقتصادی از بین نرفته چرا که سرمایه داران پس از انقلاب غنی تر شده و فقرا فقیر تر شدند / تحقق همه اهداف انقلاب آرزوی مرحوم حکیمی بود
🎤 آیت الله حسن #رمضانی، استاد فلسفه و حکمت اسلامی:
🔹 مرحوم حکیمی آرزو داشت اهداف انقلاب به وقوع بپیوندند و اگر به انتقاد می پرداخت از منتقدان عملکرد بود نه اصل نظام چرا که او معتقد بود قبل از انقلاب سه طاغوت سیاسی فرعونی، فرهنگی هامانی و اقتصادی قارونی بلای جان امت اسلامی بود که با انقلاب فقط طاغوت سیاسی از بین رفت.
🔹 استاد #حکیمی مدعی بود که طاغوت اقتصادی از بین نرفته چرا که سرمایه داران پس از انقلاب غنی تر شده و فقرا فقیر تر شدند و در بعد فرهنگی هم فلسفه و عرفان توسط تلویزیون ترویج می شود که همان طاغوت فرهنگی است؛ اینکه طاغوت سیاسی به واسطه انقلاب از بین رفته مورد تأیید است اما در بقاء کامل طاغوت اقتصادی و فرهنگی حرف است...👇
🌐 https://rasanews.ir/002srs
#تراجم_علما
#عدالتخواهی
#عدالت_اسلامی
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔻 احکام مسکن 🔸قسمت اول: ویژگی های مسکن تراز اسلامی🔻 hawzahnews.com/x4VVG ✅قسمت دوم: آسیب های معمار
📚 #کتاب "مقررات شرعی ساختمان و مهندسان" منتشر شد
🔹از دیدگاه اسلام، انسانها در مرتبه رفتار و عمل نیز باید راه درست را از نادرست بشناسند، و ارزشها و معیارهای والا را عمل کنند و از کجیها و زشتیها بپرهیزند. آنچه متعهد و متولیِ این قسم از برنامهها و اهداف اسلام است احکام شرعی یا فقه نامیده میشود؛ در حقیقت، فقه، مجموعه مقررات عملیِ مکتب اسلام است که از آوای خداوندی پدید آمده و با کلام گهربار معصومان(ع) تبیین و تفسیر شده است.
🔸در این کتاب، احکام شرعی مرتبط با ساختمان و مهندسان مطابق با فتاوا و استفتائات فقیهان با عباراتی ساده، روان و اصطلاحات مأنوس، همراه با برخی از مثالها و نمونهها بیان شده است؛ افزون بر آن، در پایانِ کتاب به تعریف و تبیین لغات و اصطلاحات فقهی نیز پرداخته شده است؛ همچنین برای آگاهی و آشنایی بیشتر مهندسان با قواعد قانونیِ حاکم بر ارتباطات اشخاص با یکدیگر در جامعه، در موارد گوناگون به مواد «قانون مدنی» ارجاع داده شده است.
🔹این کتاب با همت گروه نویسندگان مجمع حوزویان مهندس به سرپرستی حجتالإسلام دکتر محمد معرفت و حمایت سازمان بسیج مهندسین استان قم، به زیور طبع آراسته شد.
📇 انتشارات خادمالرضا علیهالسلام
☎️ تلفن ناشر: 02537736165-09127461205
🌐 لینک خرید اینترنتی👇
http://yun.ir/z7ift5
#فقه_هنر
#معماری_اسلامی
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
لمحة_موجزة_من_حياة_السيد_محمد_سعيد_الطباطبائي_الحكيم_مكتب_السيد.pdf
5.12M
📚 #کتاب لمحة موجزة من حياة السيد محمد سعيد الطباطبائي الحكيم
✍بقلم: مجموعة مؤلفين
▪️شادی روح مرحوم آیت الله حکیم صلوات و فاتحه ای هدیه بفرمایید▪️
#تراجم_علما
#حکیم
🔹 کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
📚 #معرفی_کتاب دیوبندیه و اندیشه هـای کلامی آن
✍ حجت الاسلام محمدطاهر رفیعی
🔹 دیوبَندی نام یک جنبش اسلامی از شاخه سنی صوفی است که در سال 1866م، در منطقه "دیوبند" هند بهوجود آمد و در دوران معاصر به افغانستان، آفریقای جنوبی و بریتانیا نیز گسترش یافتهاست. و تاکنون نقش اصلی را در بسیاری از تحولات سیاسی و اجتماعی بخصوص تربیت مذهبی جوانان اهل سنت داشته است.
🔸 دیوبندیان، در اعتقادات ماتریدی و در فقه حنفی مذهباند و اگرچه تمام شاخههای صوفی و طریقتهای آنها را قبول دارند، ولی طریقه چشتیه را طریقه خود قرار دادهاند و به طرق نقشبندیه، قادریه و سهروردیه ارادت دارند. آنان شاه ولیالله دهلوی را بزرگ طریقت خود میدانند.
🔹 در کتاب حاضر پس از بررسی اجمالی سیر تاریخی، جریانها و فعالیتهای این جریان، افکار و باورهای دینی آن تبیین و ارزیابی میگردد.
🛍 www.hatif.ir 🛍
🗓 778ص
#طالبان
#اهل_سنت
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
📱برنامه اندرویدی مجموعه آثار آیت الله سید محمد سعید #حکیم(ره):
🔻دانلود👇
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.iShia.iShiaBooksCollections.alHakeem
#كتابخانه
#نرم_افزار
#کتاب
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 مراسم شکستن مهر مرحوم آیت الله سید محمد سعید حکیم ره
🔻طبق سنت اصیل حوزوی، مهر مرجع فقید طی مراسمی در حضور شاهدان شکسته خواهد شد.
🔹و این به معنای عدم صدور فتوای جدید یا اخذ وجوهات به نام مرجع فقید است.
🔸طبعا حفظ این سنت مهم حوزوی از سوی فرزندان مراجع، به معنای رعایت امانت و حفظ سنتهای حوزوی است.
✍پ.ن: ای کاش این سنت در بیوت قم هم انجام می شد تا برخی از آقازادگان ، بیشتر رعایت می کردند. برخی سنتهای حوزوی حوزه #نجف واقعا قابل تحسین است!
#حکیم
#نقد_حوزه
#سیره_علما
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥نوشته (علی ولی الله) دست خط فیلسوف شهیر آلمانی یوهان ولفگانگ فون گوته در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی دس
📜نگهداری از کتاب خطی «سفینه ملاصدرا» دست نوشته فیلسوف عصر صفوی در کتابخانه ملی
🔹نسخه خطی کتاب «سفینه ملاصدرا» با مضامین عرفانی، فلسفی و ادبی به خط #ملاصدرا از فیلسوفان عصر صفوی در کتابخانه ملی ایران نگهداری میشود
🌐ادامه مطلب⬅️https://b2n.ir/p58186
#نسخه_خطی
#فلسفه
#عرفان
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab