هدایت شده از مدرسه مجازی آوای توحید
13.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎یک عاشق...
«خاطره ای از علامه ذوالفنون حسن زاده آملی»
................................
✨استاد رمضانی
................................
👈جهت ثبتنام به سایت موسسه رجوع نمایید
https://lms1.avayetowheed.com/
✅ راه اجتهاد؛ شناخت #روش و تمرین
🔹عالم دین میخواهد معارف اسلامی را به دست بیاورد؛ از کجا؟ از کتاب و سنّت و عقل ... خب باید بداند که #چه_جوری به دست بیاورد؛ این همان اجتهاد است. #اجتهاد یعنی #چگونگی استفاده از منابع؛ یعنی #متُد استفاده از منابع؛ این اجتهاد است.
🔹این اجتهاد را اگر بخواهد انسان دارا بشود، باید #تمرین کند، باید کار کند. این درس فقهی که شما می خوانید و لو طهارت باشد، به شما این #شیوه_استنباط را یاد می دهد ... شما باید بدانید چه جوری استنباط کنید.
🔹اگر این #طریقه_استنباط را یاد گرفتید، آن وقت [به جز احکام]، ارزشهای #اخلاق ی را هم درست از کتاب و سنت استنباط میکنید، برای فراگیری معارف اسلامی اجتهاد لازم است.
🔹طلبه روشنفکر امروزی حق ندارد بگوید که «آقا، ول کن این حرفها را، [این] درس ها را»؛ نه، باید درس خواند؛ بیمایه [فطیر است]. زمان مبارزات که ما مثلاً مکاسب میگفتیم، کفایه میگفتیم، بعضی از طلبههای پرشور میگفتند «آقا، این چیست؟»؛ من به آنها میگفتم اگر [این بحثها را] نکنید، بعد نمیتوانید به درد #نظام_اسلامی بخورید، نمیتوانید به #مردم چیزی یاد بدهید؛ درس #فقه را جدی بگیرید.
(۱۳۹۸/۲/۱۸)
🔸کانال روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔 @ravesh_ejtehad
کشکولعلمی|حمیدفخیمی
🔺سختی ظاهری و واقعی🔺 ☘آسانی ظاهری و واقعی☘ 🔸هر عملی که انجام میدهیم باید به نتیجه آن توجه کنیم تا س
🔰ارزش سختی
💥قدر سختی را بدانید!
⚡️فَإنَّ مَعَ الْعُسْرِ یسْرآ. با سختی آسانی هست. تعبیر این آیه این است: فَإنَّ مَعَ الْعُسْرِ یسْرا با سختی آسانی هست، با اینکه اصل مقصود این است که به دنبال سختی آسانی هست، پایان شب سیه سپید است.
✨ولی چرا تعبیر قرآن این است که با سختی سستی است؟ میخواهد بفرماید که صرفا تعاقب و توالی نیست که یک سختی هست و بعد نوبت سستی باشد، بلکه اصلا آن سستی و آسانی زاییده سختی است.
⬅️سختیها مادر آسانی هستند.
یعنی اگر بخواهید به رفاهها و راحتها و سعادتها برسید، تا از مسیر سختیها و شداید عبور نکنید، [امکان ندارد] این، اصلِ کلی عجیبی است.
📚بینش و رفتار قرآنی ۳
@bineshemotahar_qom
1_447940800.pdf
1.19M
💠 معرفی کتب جذاب و جالب
🚩 لطفاً فایل را دانلود کنید
@daneshnameh1399
May 11
کارت پستال دیجیتال تسلیت شهادت حضرت فاطمه"سلام الله علیها"
https://digipostal.ir/ci1fvs4
🔺«ما زالت بعد ابیها معصبة الراس، ناحلة الجسم، باکیة العین، منهدة الرکن»🔺
🔸زهرا(سلام الله علیها)را بعد از پدر ندیدند که هیچ وقت عصابهای که به سر بسته بود را از سر باز کند.
🔸روز به روز زهرا لاغرتر و ناتوانتر می شد
بعد از پدر همیشه زهرا را با چشمی گریان دیدند.
🔸«منهدة الرکن» این جمله معنی عجیبی دارد. رکن یعنی پایه، مثل یک ساختمان که پایه هایی دارد و روی آن پایه ها ایستاده است. از نظر جسمانی، پا و ستون فقرات رکن انسان است، یعنی انسان که میایستد روی این بنای استخوانی می ایستد.
🔸گاهی از نظر جسمی این رکن خراب می شود مثل کسی که فرض کنید ستون فقراتش درهم شکسته باشد ولی گاهی انسان از نظر روحی آنچنان ضعیف می شود که گویی آن پایههای روحی که روی آن ایستاده است، خراب شده، زهرا را بعد از پدر این چنین توصیف کردهاند.
📚منبع:سیری در سیرهی نبوی شهید مطهری ص ۵۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بانو سه ماه منتظر این دقیقهام😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨تمنای ارث علمی ازحضرت زهرا(س)
👤استاد حلواییان
🎞برشی از کلاس شرح رساله الولایه
https://lms1.avayetowheed.com/
هدایت شده از المدرس الافضل
#نکات_متنی؛
#اصطلاحات؛
#واژه_تنبیه_(۲)؛
✅ درباره واژه (تنبیه) گفته شده:
1⃣ واژه (تنبیه) در لغت مصدر باب تفعیل است، به معنی آن شخص را بر فلان مطلب آگاهی دادم یا فلانی را از خواب بیدار کردم.
2⃣ واژه (تنبیه) در اصطلاح، اشاره کردن به چیزی است که مخاطب از آن غفلت ورزیده است.
3⃣ گفته شده: تنبیه اشاره تفصیلی به مطلبی است که قبلا به طور اجمالی مطرح شده بود.
4⃣ تنبیه درباره مطلبی می آید که اگر خود مخاطب در مباحث قبلی دقت می کرد، آن مطلب را می فهمید.
5⃣ و این است و جز این نیست که واژه تنبیه در یک نوع مطلب علمی به کار می رود که سابقا گذشته بود یا در حکم سابق است، مانند مطالب بدیهی که حتی اگر سابقا ذکر نشده باشند، به خاطر بدیهی بودن گویا در سابق گفته شده اند.
6⃣ یا این است و جز این نیست که واژه تنبیه در مطلبی به کار می رود که نیاز به دلیل ندارد، مانند بدیهیات؛ یا مطلبی که در سابق به آن علمی تعلق گرفته و در حکم بدیهی می باشد.
7⃣ واژه تنبیه مرفوع است و خبر برای مبتدای محدوف می باشد مثلا (هذا تنبیه) یا مبتدای موخر برای خبر محذوف می باشد، مثلا (هاهنا تنبیه).
8⃣ عده ای گفته اند واژه تنبیه محلی از اعراب ندارد، زیرا مانند سفیدی بین دو مساله می باشد.
📗حاشیه جونگی، ص ۹۴.
@alafzal1400
کشکولعلمی|حمیدفخیمی
🔸ارتباط عمومی و ارتباط خصوصی🔸 ☘خداوند متعال از یک جهت به همه نظر عمومی دارد و الطافش و مهربانی اش ب
❇️امیر المؤمنین علی علیهالسلام:
🔺القَلبُ المُحِبُّ للّهِ یُحِبُّ کَثیرا النَّصَبَ للّهٍ، وَالقَلبُ اللاّهی عَنِ اللّهٍ یُحِبُّ الرّاحَةَ.
☘قلب دوستدار خدا، خستگى براى خدا را بسیار دوست دارد و قلب بى خبر از یاد خدا، آسایش را دوست دارد☘
📚تنبیه الخواطر، ج۲، ص۸۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺انسانی که امین نیست ...
☘بیانات علامه حسن زاده آملی حفظه الله☘
@kashkoolfn
کشکولعلمی|حمیدفخیمی
💠جزوه ارزشمند مزاج شناسی از استاد خیراندیش 🔺تمام صوتهای استاد خیراندیش در این جزوه پیاده شده است.
🔺هر کدام از اعضای محترم فایل این کتاب را دارند برای بنده بفرستند تا دوباره بارگزاری بشود👇👇👇
@ravimahdi
خاطره ای بسیار #قابل_تامل از دکتر عبدالرسول کشمیری:
#دانشگاه_تهران که بودم یه دوستی داشتم که رتبه ی کنکورش #تک_رقمی بود و برق دانشگاه شریف میخوند برای فوق لیسانس رفت کانادا، بعد از مدتی به باباش گفت: میخوام ول کنم و برگردم تو دانشگاه های خودمون مدیریت بخونم....
باباش این کار پسرش رو خیلی احمقانه دونست و بهش گفت: تو توی معتبرترین دانشگاه دنیا داری درس میخونی، اونم در بهترین و بالاترین رشته! دو روز دیگه که برگردی ایران میشی استاد دانشکده مهندسی برق #دانشگاه_صنعتی_شریف، با کلی درآمد و عزت و احترام؛ چطوری همچنین تصمیم گرفتی؟
گفت: بابا یه روز که اینجا از تنهایی دلم گرفته بود به فکر فرو رفتم و در احوالات هم کلاسی هام دقت کردم که ظاهرا جزو #نوابغ درجه یک دنیا بودن، دیدم همشون یا #افغانی هستند یا ایرانی، یا #پاکستانی، یا هندی و ... و به طور کلی همشون مال این کشورای استعمار زده هستن...از خودم پرسیدم...
مگه اینجا بهترین دانشگاه و این رشته، بهترین رشته نیست؟ پس نوابغ #انگلیسی و #اسرائیلی و آمریکایی کجان؟
بالأخره همشون که خنگ نیستن و اونام چهارتا #نابغه دارن.
رفتم تحقیق کردم و فهمیدم چه #کلاه_گشادی سرم رفته. دیدم اونا نوابغشون رو میفرستن تو رشته هایی که به شاهرگ حیاتی بشریت مربوط میشه؛ این کارو میکنن تا بتونن بشریت رو چپاول کنن.
نابغه هاشونو میفرستن تو رشتههایی که برای امورات #سخت_افزاری و #نرم_افزاری بشری، مثل منابع انسانی، نفتی، کشاورزی، معادن، نوابغ، ادارات، شهرداریها، وزارت خونهها، نظام آموزشی، نیروهای نظامی و انتظامی و...حکم #ویندوز رو داره تا بتونن همه اینها رو به بهترین وجه با همدیگه هماهنگ کنن.
نابغه های اونا در رشته های علوم انسانی مثل فلسفه، حقوق، #مدیریت، جامعه شناسی یا کشاورزی، #اقتصاد و امثال اینا درس میخونن. اونجا بود که فهمیدم اونا به من به چشم یه #کارگر_فریب_خورده نگاه می کنن نه #دانشمند_فرهیخته.
همون طور که ما اگه لوله آب خونهمون بترکه، زنگ میزنیم لوله کش بیاد و طبق نظر ما اتصالات لوله رو تعمیر کنه، اونا میخوان ماهواره و موشک پرتاب کنن، زنگ میزنن کارگر از ایران یا چند تا کشور عقب مونده بیاد و برای اونا و زیر نظر و تحت مدیریت اونا موشک هوا کنه. با این تفاوت که این #کارگر بر خلاف لوله کش، باید حتما نابغه باشه. و همون جور که ما نجّار و کارگرها رو تحویل میگیریم و دمشو میبینیم تا کارمون رو درست و خوب انجام بده، اونا هم کارگرای نابغهشون رو تحویل میگیرن تا کارشون پیش بره و بتونن به هدفشون برسن.
فهمیدم که تو کشور اونا، ارزش واقعی رشته های #مهندسی و #پزشکی، در حد بنا و معمار ساختمون و نجّار، یه ذره بیشتره، ولی تو کشورای استعمارزده ارزش #علوم رو جابه جا کردن؛ رشتههایی که ارزششون برابر ارزش انسانه و اصل موضوعشون #سعادت_انسان و جامعه است، تو کشور ما خوار و ذلیل شده، ولی رشته های مهندسی و #تجربی به کاخ آرزوها تبدیل شده.
یه زمانی یکی از رؤسای جمهور کشور ما در جمع #دانشجویان_ایرانی_مقیم_اروپا سخنرانی میکرد و اونجا با افتخار گفت: ما افتخار میکنیم که چهل درصد #دانشمندان_ناسا، و بزرگترین استادان #دانشگاه_اروپا، ایرانی هستند؛ ما افتخار می کنیم #معتبرترین پزشکان اروپا، #متخصصان_ایرانی اند و...
من تو دلم بهش گفتم: آقای رئیس! تو فکر کردی اون شصت درصد که ایرانی نیستن، آمریکایی هستن؟!
اون ۶۰ درصد هم مال چهار تا کشور بدبخت #استعمارزده هستن که مسؤولین شون مثل تو نفهمیدن چه کلاهی سرشون رفته؛ اون شصت درصد هم مال افغانستان و مالزی و پاکستان و سوریه و عراق و چین و هند و لبنان و ژاپن و... هستن..
#نابغه_تراز_اول آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و اسرائیلی هرگز وقتش رو تو این رشته ها تلف نمیکنه.
سیستم مدیریتی شون به گونهای طراحی شده که نابغه اونا به رشته ای بره که #شاهرگ_حیات بشریته، به رشته ای بره که بتونه نابغه ما رو مثل یه #برده به کار بگیره..
یه زمانی اروپا و آمریکا برای ساخته شدن نیاز به برده هایی داشت که کارهای بدنی خیلی سخت رو انجام بدن. با کشتی حمله کردن به آفریقا و کشتن و غارت کردن؛ زنها و مردهای سیاه پوست، از بچه هفت هشت ساله، تا پیرمرد هفتاد ساله رو بار کشتی کردن و آوردن به اروپا و آمریکا تا براشون بردگی کنن.
امروز هم اروپا و آمریکا برای ساخته شدن نیاز به برده داره، منتهی نه اون برده سیاه پوست دیروزی که کارهای بدنی #طاقت_فرسا انجام میداد؛ برده امروزی باید نابغه باشه تا بتونه موشک و #ماهواره و رادار و #تجهیزات_پزشکی عجیب غریب بسازه.
برده دیروز رو به زور با کشتی بار میزدن و میبردن اما برده امروز رو با برنامه ای به نام #المپیاد ریاضی و زیست و شیمی و نجوم شناسایی میکنند و میبرند....!!!!
📚منبع: کتاب در جست و جوی ثریا کشمیری
🌸 چهل و دومین ســــالگـرد پیــــــروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایـران مبــــــــارک باد.
🆔@kashkoolfn
کارگاه #رایگان #مجازی
📣📣 کارگاه مجازی#قواعدمتن خوانی ودرک متن 📣📣
در محضر بزرگان
🔶در کتاب ارزشمند"منتهی الأرب فی لغة العرب" آمده است: "ادب یعنی نگهداشت حد هرچیز"
به همین لحاظ علوم ادبی را علوم ادبی نامیدند،
چون حافظ و نگهدار حدود معارف مربوط به خودند وهر رشته از علوم ادبی میزانی برای نگهداشت حد معارف خود است.
🔷صرف ونحو ، دستور میدهد که این کلمه واین جمله راباید این طور ادا کنیدوباید بدین وجه پیاده نمایید وبدین صورت بخوانید
✅خلاصه زبان را درقالب خودش نگاه می دارندو نمیگذارند از خود بدر برود
مجله افق حوزه
🔰🔰
📌باحضور #اساتید مجرب
✅روشی نوین در #قواعدمتن خوانی ودرک متن🍁
♨️@Meshkatolanvar
هدایت شده از روش سنتیِ تحصیل علوم حوزوی
هدایت شده از روش سنتیِ تحصیل علوم حوزوی
تدریج الادانی 1.mp3
7.52M
📚 توضیح الأشکال؛ شرح بر تحریر اصول اقلیدس منتشر شد.
دورۀ دوجلدی کتاب «توضیح الأشکال؛ شرح بر تحریر اصول اقلیدس» تألیف محمدمهدی نراقی با تصحیح و تعلیق امیر رضائی از انتشارات مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران در ۷۶۶ صفحه و با قیمت صد و چهل هزار تومان منتشر شد.
توضیح الأشکال شرحی است که محمدمهدی نراقی به فارسی بر تحریر اصول اقلیدس نوشته است. تحریر اصول اقلیدس روایت بازنگریشدۀ خواجه نصیرالدین طوسی به زبان عربی از کتاب اصول اقلیدس و مهمترین کتاب در ریاضیات دورۀ اسلامی است. کتاب اصول نوشتۀ اقلیدس، مشهورترین ریاضیدان دوران باستان، است که در آن ریاضیات یونانی تا سال 300 قبل از میلاد، به صورت علمی، تنظیم و عرضه شده و تا زمان حاضر، مبنای تعلیم هندسۀ مقدّماتی بوده است.
این کتاب با تخفیف ۲۵% (به مدت دو هفته) و ارسال رایگان در سامانۀ خرید اینترنتی مؤسسه به نشانی www.irip.ac.ir در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است.
لینک خرید:
https://www.irip.ac.ir/u/13d
@kashkoolfn
کشکولعلمی|حمیدفخیمی
📚 توضیح الأشکال؛ شرح بر تحریر اصول اقلیدس منتشر شد. دورۀ دوجلدی کتاب «توضیح الأشکال؛ شرح بر تحریر اص
🔸کتاب تحریر اصول اقلیدس توسط استاد حشمت پور به صورت تصویری تدریس شده است عزیزان میتوانند تهیه کنند البته مقدمه این کتاب، کتاب خلاصة الحساب هست که الحمدلله این کتاب نیز توسط استاد تدریس شده است و أصوات آن موجود هست.
@kashkoolfn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘پنجم اسفند ماه روز بزرگداشت
خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندس
بر همه آنانکه مهندس وجود خویشند مبارک باد.☘
🔸برای مهندسین بن بستی وجود ندارد، آنان یا راهی خواهنـد یافت یا راهی خواهند ساخت
@kashkoolfn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺معرفت خواجه نصیر طوسی نسبت به ائمه اطهار علیهم السلام🔺
@kashkoolfn
🌷میلاد مسعودِ یعسوب الدین، مولی الموحّدین، امیرالمؤمنین، حضرت علیّ بن ابی طالب علیه السلام مبارک باد.
@kashkoolfn
هدایت شده از امید محمدی سروش
podcast.imam ali.mp3
2.72M
📻 podcast📻
🎙پادکست شعرخوانیِ(مردترین مرد)
📢 با صدای امید محمدی سروش
🔉 همراه با سرود خوانی حاج محمود کریمی
#امیرالمومنین
#میلاد_امام_علی
#روز_پدر
#پدر
#ماه_رجب
@daneshnameh1399