eitaa logo
کشکول‌علمی|حمیدفخیمی
937 دنبال‌کننده
531 عکس
318 ویدیو
111 فایل
✅طلبه | شاگرد مکتب امام صادق علیه السلام ✅نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام و ترویج مکتب تشیع 📞راه ارتباطی و تبادل و پاسخ‌گویی به سوالات: @ravimahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کشکول‌علمی|حمیدفخیمی
📍السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام @kashkoolfn
🔸تنبیه: البته نگاه عمیقتر این هست که امام حسین علیه‌السّلام اصلا دل به دنیا نبسته بوده است که حالا بگوئیم: حسین هم دل از دنیا برید لذا شاید بتوان چند توجیه برای چنین سخنانی داشت: 📍۱. بیان کاملا عامیانه است و معمولا این طور سخن گفته می‌شود چون عوام بهتر ارتباط می‌گیرند. 📍۲. اشاره دارد به اینکه کسانی که دل به دنیا بستند وارد وادی عشق نخواهند شد و در این عبارت مذمت دیگران و مدح اباعبدالله علیه السلام وجود دارد. 📍۳. یعنی دل از کلی وعده و وعید و ... که داده بودند برید و آنچه خداوند متعال میخواست را برگزید. @kashkoolfn
🔻🔻مباحث کتاب: 🔹بررسی دقیق مصادر سماع «قرآن. حدیث. شعر» 🔹بررسی اعتبار یا عدم اعتبار قرائات مختلفة 🔹ادله عدم حجیت قرائات 🔹بیان وجه و ریشه یابی عدم إستشهاد نحات قدامی به حدیث 🔹ادله جوازِ استشهاد به حدیث 🔹معنای قیاس و بیان اقسام قیاس 🔹تطبیق اقسام قیاس بر وجهی بدیع 🔹بیان اصول لفظیه 🔹کیفیت استنباط بر اساس اصول لفظیه 🔹بررسی نظریة عامل و ابداع نوع جدیدی از عامل و تطبیق بدیع آن بر آیات 🔹بیان ادله متعدد بر ردّ تضمین نحوی 🔹بیان ادله متعدد بر منع ترادف 🔹بیان ادله متعدد بر منع جواز نیابت در باب حروف جر 🔹بیان ملاکات بدیع در فهم معنای حروف 🔹بیان اصول و‌ملاکات اسلوبیّة در فهم اسلوب بیانی قرآن و.... 🔻کانال: الایضاح في اصول النحو تدریس کتاب شریف «الایضاح في اصول النحو» https://eitaa.com/alizah
فقه ج ۱.m4a
34.63M
❇️ مقدمه (۱) معرفی شهیدین ره و آثار فقهی و اصولی ایشان ✅ اشاره به عظمت فقهی شهیدین ره ✅ موازنه فقهی بین شهید اول و شهید ثانی ✅ معرفی آثار اصولی شهید اول ره ✅ معرفی آثار فقهی شهید اول ره ✅ آثار شهید ثانی ره 📍استاد احمدی شیرازی @kashkoolfn
فقه ج ۲.m4a
35.42M
❇️ مقدمه (۲) تبیین متد کلی اجتهاد در معاملات ✅ تقسیم ابواب فقه از دیدگاه شهید اول ره در ذکری ✅ چهار اصطلاح برای واژه معاملات ✅ تاسیسی و امضایی بودن احکام و نقش آن در متد استنباط ✅ سامان بخشی شارع به معاملات عرفیه و صورت های مختلف آن 📍استاد احمدی شیرازی @kashkoolfn
کشکول‌علمی|حمیدفخیمی
❇️ مقدمه (۱) معرفی شهیدین ره و آثار فقهی و اصولی ایشان ✅ اشاره به عظمت فقهی شهیدین ره ✅ موازنه فقهی
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام خدمت همراهان عزیز به تازگی با درخواست یکی از مدارس علمیه قم تدریس درس فقه، شرح لمعه از کتاب الاجاره آغاز شده است که اصوات آن به مرور بارگذاری می شود ان شا الله.👇👇👇 "کانال رسمی بارگزاری دروس استاد احمدی" چنانچه سوال، نقد یا دیدگاهی پیرامون مطالب در نظر دارید، صمیمانه درخدمتیم@hamidbadi لینک کانال: https://eitaa.com/joinchat/2499805228C7c39fe0c0c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة⚫ ✍نظام رشتی رو خواب دیدن پرسیدن چی به درد عالم آخرت می خوره ؟؟؟ 📍۱. امام حسین 📍۲. تقوا @kashkoolfn
«وقتی که ماه باجلال و شکوه محرّم رسید، نباید با قصه مجالس اباعبدالله علیه السلام را اداره کرد، بلکه باید راز و رمز نهضت حسینی که حق‌مدار و حق‌محور بود را بیان کرد، باید مسئله امر به معروف، نهی از منکر، حق‌مداری، حق‌محوری، پرهیز از باطل، گرایش به حق، پرهیز از کذب، گرایش به صدق، را تبیین کرد.» _ آیت الله
5.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | قربان آن دل... ◾️ رهبر انقلاب: امام صادق (علیه ‌السّلام) ازراوی سؤال میکنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ می‌نشینید دُورهم، صحبت میکنید، حرف میزنید؟ یعنی مسائل ما را مطرح میکنید؟ او جواب میدهد که بله، این کار را میکنیم؛ یعنی همین مجموعه‌ی هیئات. بعد حضرت میفرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها؛ من دوست میدارم این مجالس را. قربان آن دل! [میفرماید] مجالس شما را دوست میدارم. اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها و اَحیوا اَمرَنا؛ مسئله‌ی ما را زنده نگه دارید. ۱۴۰۰/۱۱/۳
♨️پرس و پاسخ ادبی 💠در تفسیر تبیان و مجمع در ذیل ولا تلقوا بایدیکم الی التهلکة وقتی احتمال غیر زائده بودن ( یعنی طبیعتا سببیه) را مطرح می کنند و اینکه اصل غیر زائده بودن است ظاهرا با اشکالی مقدر روبرو می شوند: که لاتلقوا ( القاء) باب افعال است و نیازی به تعدیه با حرف باء را ندارد،آنگاه برای توجیه غیر زايده بودن و دفع خود به خود آن اشکال می گویند: 💠این احتمال با دو وجه قابل تقریر است : احدهما: ان کان الفعل متعد اذا کنی عنه أو قدر علی المصدر دخلته الباء کقولک ضربته ثم تکنی عنه فتقول فعلت به و الاخر( = ظاهرا مثال برای اذا قدر علی المصدر ):أن تقول أوقعت الضرب به فجاء علی اصل الافعال المتعدیه. الوجه الاخر :انه لما کان معناه لاتهلکواانفسکم بایدیکم فدخلت الباء لیدل علی هذا المعنی و هو خلاف اهلاک نفسه بید غیره. 💠پرسش من به طور خاص، وجه و حکمت نیاز باب افعال و هر فعل متعدی در آن دو مورد، به باء است؟ @alnokat