eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿 دیدار صمیمی شهید خوش لفظ با مقام معظم رهبری 🌿 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
❌اینکه با به مسائل حکومت کار نداریم، سکولاریسم است...حوزه های علمیه باید خود را سرباز نظام بدانند ❌ ✳️ حوزه‌های علمیه باید خود را بدانند، برای نظام کار کنند، برای نظام ، در خدمت حرکت کنند؛ و این درست عکس آن چیزی است که سیاست سرویسهای امنیتی انگلیس و آمریکا و اسرائیل و دیگران و دیگران دنبال میکنند. آنها تلاش میکنند بلکه بتوانند یک منفذی پیدا کنند. یک آخوندی یک گوشه‌ای حرفی میزند، که علی‌الظاهر برخلاف خواست و فهم و عقیده‌ی کلی نظام است، بزرگش میکنند؛ آن آدم را اگر کوچک هم باشد، از او یک تصویر بزرگی درست میکنند، برای اینکه فاصله‌ی بین نظام و روحانیت را برجسته کنند؛ القاء کنند که چنین فاصله‌ای وجود دارد. ❌ بنابراین حوزه‌های علمیه نمیتوانند باشند. اینکه ما به مسائل نظام کار نداریم، به مسائل حکومت کار نداریم، این است... ⭕️ معنای حرف من این نیست که حالا همه باید از روز اول بیایند در کار کنند؛ نخیر، باید بخوانید... بی‌مایه فطیر است؛ باید مایه پیدا کنید. اگر مایه پیدا کردید، آن وقت میتوانید در منصب و جایگاهی مثل جایگاه امام بزرگِ عالی‌مقام، این حرکت عظیم را انجام دهید. ✳️ ...نظام، مرتبط و متصل و همزاد است نسبت به روحانیت. اگر روحانیت نبود، شما بدانید این نظام تشکیل نمیشد؛ این انقلاب پیروز نمیشد. ⚜۱۳۹۱/۰۷/۱۹ 🔵🔴⚫️⚪️ کانال خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
16.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ جدید اردوی جهادی ۱۳۹۸ محبین ائمه(۲) 🎥 🎙 کلامی از سید محمد ساجدی 🔆بی آبرویم در اردوی جهادی آبرو پیدا می کنم... تلاش کردن، عرق ریختن در اردوی جهادی موضوعیت دارد 🔆 ✴️✴️ کانال خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
خانه طلاب جوان
❌ اولین پُست سال جدید کانال خانه طلاب جوان ❌ 🎥 کلیپ جدید #هنرمند_جهادگر سید محمد #ساجدی 🎥 🌿 امسال
🔴 برای مشاهده کلیپ های جدید اردوی جهادی محبین ائمه(ع) نرم افزار ایتا را نمایید🔰🔰🔰🔰🔰
Eitaa-3.1.14.apk
14.57M
✨ آپدیت ایتا نسخه 3.1.14 🔴 برای مشاهده کلیپ های جدید اردوی جهادی محبین الائمه(ع) نرم افزار ایتا را نمایید.
بیانات آقا در جمع کارگزاران 79-9-12.pdf
893.5K
(۱۴) 📖 پیشنهاد مطالعه در تعطیلات نوروز 📖 📥 دانلود فایل PDF 📗 متن کامل سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری 📆 در 12 آذر 1379( دیدار با کارگزاران نظام) 🔆 پیرامون: 1⃣ جهان‌بینی 2⃣ و وظایف (ایدئولوژی مبتنی بر جهان‌بینی) 3⃣ حرکت انقلاب ( تحقق اهداف انقلاب اسلامی) 📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
❌ برای اولین بار منتشر می شود ❌ 🔆 قسمت اول... 🔴 مشخّصه ی مهم نهضت اسلامی... خطّ مبارزه و خطّ آگاهی بخشی... در آغاز نهضت امام خمینی(ره) کدام خطّ برجستگی داشت؟؟ 🔴 ⭕️ در اینجا باید یکی از مشخّصه های مهمّ نهضت اسلامی ایران را بیان کنم. این مشخّصه عبارت است از وجود دو خط در این نهضت، که تعامل میان این دو خط، تشکیل دهنده ی روند تکاملی حرکت به سمت اسلام در این کشور بوده: 1⃣ نخست، خطّ با دستگاه حاکم، که برخاسته از عقیده ی دینی بود. 2⃣ دوم، خطّ و ارائه ی برنامه اسلامی برای زندگی، با گفتمانی نو. یا به عبارت دیگر: خطّ . ♨️ از یک سو کسانی بودند که خطّ مقابله با دستگاه حاکم را در پیش گرفتند، ولی از یک اندیشه ی مترقی اسلامی برخوردار نبودند، بلکه دچار تحجّر و جمود فکری بودند. آنها به انگیزه ی شان به مقابله با قدرت حاکمه ای برخاسته بودند که حریم مقدّسات مسلمانان را مورد اهانت قرار داده بودند. 💢 از سوی دیگر، کسانی هم بودند که در خطّ بیدارگری حرکت می کردند و افکار روشنی در زمینه ی اسلام داشتند، میکوشیدند دین را با زبان روز به جامعه عرضه کنند، با کج روی های فکری هم مبارزه میکردند، اما در خطّ مقابله با قدرت حاکمه حرکت نمیکردند. 🔆 در آغاز نهضت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ با آنکه ایشان خود پیشگام عرصه بودند، اما عامل 《 》، در نهضت برجستگی داشت. در اوایل، تمرکز نهضت روی مبارزه با دستگاه حاکمه ی دین ستیز بود. پس از آنکه روحیه ی مقاومت دینی در جامعه محکم و استوار شد و نهضت توانست به سمت ارائه ی نظریه ی اندیشه ی اسلامی به نحو مطلوب پیش برود، متحجّران عقب ماندند، اما کسانی که داشتند و از فکر باز و روشن بهره ای داشتند، در مسیر نهضت ماندند. ❌ ادامه دارد... 📖 منبع: خون دلی که لعل شد/ص۵۷ و۵۶ 🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
❌ برای اولین بار منتشر می شود ❌ 🔆 قسمت دوم... 🔴 باید برای ثبت در تاریخ بگویم... تفاوت روش رهبری با شهیدان مطهری، بهشتی و باهنر از زبان رهبری... به این ویژگی معروف بودم 🔴 ♨️ سپس، بویژه طیّ سالهای ۱۳۴۵ و ۱۳۴۶ که دشوارترین سالها برای انقلابیون بود و شاه همه ی گروه های مقاومت سیاسی را قلع و قمع و از میدان بیرون کرده بود، بسیاری از شخصیتهای نهضت اسلامی، گرایش به خطّ دوم (خطّ روشنگری دینی) را ترجیح دادند. ❌ کسانی بودند که هم در آغاز و هم در پایان زندگی جهادی خود، در میدان مقاومت حضور داشتند، اما در سالهای یاد شده همّ خود را مصروف کردند. شهیدان بزرگوار، و و از این جمله اند. 📖❌ در اینجا باید برای ثبت در تاریخ بگویم که من از اندک افراد معدودی بودم که در همه ی لحظات نهضت، هر دو خط را با هم آمیختم و به این ویژگی معروف بودم. در تمام زندگی مبارزاتی خود، همواره هر دو خطّ 《 》 و 《 》 را با هم ادامه دادم و معتقدم این دو را کاملا با هم درآمیختم. ✴️ نهایت سعی من این بود که دین را چنان که خدای متعال خواسته، به عنوان روشی برای ، و برنامه ای برای زندگی و تغییری مستمر به سوی کمال مطلوب بفهمم و ارائه کنم. در همه کارهای فکری و عملی ام، و در سخنرانی و درسهایم، روی این خط تمرکز داشتم. همین گرایش به درک آگاهانه و روشن از اسلام، مرا واداشت تا به کتابهای اسلام گرایان عرب روی بیاورم... ✳️ در کنار این، به هر فعالیّتی که میتوانست مردم را علیه قدرت حاکم بسیج کند و به صورت هسته ای برای رهبری مردم به سوی برپایی حکومت اسلامی درآید، دست میزدم. ❌ ادامه دارد... 📖 منبع: خون دلی که لعل شد/ صص۵۸و۵۷ 🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
❌ برای اولین بار منتشر می شود ❌ 🔆 قسمت پایانی. 🔴 آقای هاشمی رفسنجانی و دکتر شریعتی چگونه بودند؟...ترکیب مقاومت با آگاهی بخشی و رشد فکری، خط انقلاب اسلامی را تشکیل میدهد.🔴 ⭕️ میان برادرانمان نیز کسانی بودند که این هر دو خط را با هم ادامه دادند. آقای یکی از برجسته ترین آنها بود. یک بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایشان گفتم: در این پانزده سال گذشته، یک روز هم از زندگی من بدون علیه رژیم نگذشت، در این مدت، یک شب هم بدون نگرانی نخوابیدم، چون شبهای ما یا در زندان میگذشت یا در تبعیدگاه، و یا در انتظار زندان و تبعید. آقای هاشمی گفت: من هم همین طور. ✴️ البته برادرانی که در 《 》 بودند، ما را پشتیبانی و یاری میکردند. هجده سال از من بزرگتر بود با این همه، با هم دوستیِ فوق العاده ای داشتیم. ایشان همواره میکوشید از جایگاه اجتماعی من حمایت کند و در سخنرانی و ها و مجالسِ خود از من یاد میکرد. ✳️ نیز زندگی اسلامی خود را در میدان آغاز کرد و سپس به و روی آورد. من درباره ی افکار او ملاحظاتی دارم که در جای خود بیان خواهم کرد. برادرانم، برخی به مبارزه ی سیاسی میپرداختند و برخی نمیپرداختند، اما چنان که گفتم، با یکدیگر همکاری و تشریک مساعی داشتیم. ❌🔴 ... به عقیده من اگر فعالیّت آگاهانه ی فکریِ اسلامی از و جدا شود، و میشود. روح مبارزه ی دینی هم اگر از و عاری گردد، دچار و میگردد. ترکیب مقاومت با آگاهی بخشی و رشد فکری، را تشکیل میدهد. ❌ پایان ❌ 📖 منبع: خون دلی که لعل شد/ صص۵۹و۵۸ 🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🎙 پاسخ رهبری به پرسش: چگونه می توان از خطّ فکریِ حضرتعالی به صورت واضح مطلع شد؟ #امام_خامنه_ای #خط_فکری 🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
🔴می شود از ابتدای طلبگی تا رسیدن به اجتهاد به قرآن مراجعه نکرد! انزوای قرآن در حوزه علمیه مشکلاتی به وجود آورده است🔴 💠 در عین حالی که اساس امر است، نباید از دیگر در حوزه‌ها غفلت بشود. مثلاً میبایست ، ، و به عنوان یک علم و یک رشته در حوزه‌ها وجود داشته باشد. طلاب ما باید قرآن و یا لااقل بخشی از قرآن را کنند، یا حداقل با آن مأنوس باشند. چه‌قدر مفاهیم اسلامی در قرآن هست که اگر ما بخواهیم در فقه بحث کنیم، به فکر آنها نمی افتیم. 🔴 این در حوزه‌های علمیه و عدم انس ما با قرآن، برای ما خیلی مشکلات درست کرده است و بعد از این هم خواهد کرد و به ما خواهد داد. 🔵 من یک وقت در سالهای قبل از انقلاب در مشهد در درس تفسیر، به طلبه‌ها میگفتم که ما از اولِ «بدان ایّدک الله»، تا وقتی که ورقه‌ی اجتهادمان را میگیریم، میتوانیم حتّی یک بار به قرآن مراجعه نکنیم! یعنی وضع درسی ما این‌طوری است که اگر طلبه‌یی از ابتدا حتّی یک بار به قرآن مراجعه نکند، میتواند همین رشته‌ی ما را از اول تا آخر سیر کند و مجتهد بشود! چرا؟ چون درس ما اصلاً از قرآن عبور نمیکند. متأسفانه حالا هم که نگاه میکنم، میبینم همان‌طور است. ما در فقه گاهی مثلاً یک آیه‌ی قرآن را ذکر میکنیم، آن هم خیلی رویش کار و تحقیق نمیشود؛ به قدری که در روایات ما بحث میشود و کار میشود. ⚫️ قرآن از حوزه‌ی ما منزوی است؛ مثلاً علم قرآن، مسائل مربوط به قرآن؛ همین چیزهایی که شما میبینید تحت عنوان علوم قرآن الان رایج شده و گذشتگان کتابهای زیادی درباره‌ی آنها نوشتند و حالاها هم خوشبختانه بعضیها توجهاتی به آنها میکنند. تفسیر هم که یک علم مستقل است، همین‌طور است. حدیث، آشنایی با حدیث، علم حدیث، شناخت حدیث، که غور در این علم، به دسته‌بندیهای خوب، فهرست‌بندیهای خوب و استفاده‌های خوب منتهی بشود - که متأسفانه از همه‌ی آنها ما الان محروم هستیم - همین‌طور است. در رجال هم که باید کار و تحقیق بشود، همین‌طور است. اگرچه کتابهای خوبی نوشته شده، لیکن درعین‌حال انسان احساس میکند که خلأ عظیمی در رجال وجود دارد. ما از همین شناخت و معرفت رجال است که میخواهیم حجت را برای خودمان در باب سنت به دست آوریم؛ باید روی آن کار بشود. تاریخ هم همین‌طور بسیار مهم است. حتّی از تاریخ هم میشود در فقه استفاده کرد. بسیاری از مسائل فقهی است که به تاریخ ارتباط پیدا میکند؛ ولی ما کمتر به این ارتباط توجه کرده‌ایم و حتّی آن را کشف نکرده‌ایم. البته من تاریخ را به عنوان یک علم مستقل عرض میکنم، یک علم اسلامی است؛ بایستی کسانی در آن کار کنند. 🔆۱۳۷۰/۰۶/۳۱ ◾️🔲◾️🔲 کانال خانه طلاب جوان⬇️⬇️⬇️⬇️ @khaneTolab
جهادی صبح.mp3
4.45M
🔆 صوت بیدار باش امسال گروه جهادی محبین ائمه(ع) 🔆 🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab