eitaa logo
خوش نامها | حوریه بزرگی
61 دنبال‌کننده
32 عکس
22 ویدیو
1 فایل
گاه‌نوشته‌هایی از جنس نقد فرهنگِ سلبریتی و روایت‌هایی از جهانِ بدیلش که در آن خوش‌نام‌ها طلایه‌دارند. پذیرای نظرات، نقدها و پیشنهادهای شما هستم: @Hbozorgi12
مشاهده در ایتا
دانلود
خوش نامها | حوریه بزرگی
🔺دوگانه مستوریت و خودافشاگری در عصر شهرت (بخش اول) ✍ حوریه بزرگی 🔸 ما وارد عصر شهرت شده‌ایم. این ر
🔺 دوگانه مستوریت و خودافشاگری در عصر شهرت (بخش دوم) ✍ حوریه بزرگی 🔸 در بخش اول یادداشت از برساخت نظام معنایی جدید در بستر فرهنگ نوپدید شهرت سخن گفتیم. در این نظام معنایی جدید، همان‌طور که در کنشگری سلبریتی‌ها بار‌ها دیده‌ایم، امر دینی از جمله حجاب نیز به مسلخ نمایشی شدن و مصرف و در نهایت تقویت برند سلبریتی سوق داده می‌شود. سلبریتی‌ها کمتر پیش می‌آید که ادعای بی دینی کنند یا خدا را منکر شوند بلکه اتفاقاً با بیانی انسان دوستانه، خود را مدافع حقوق زنان و آزادی در انتخاب نوع پوشش معرفی می‌کنند، اما نکته ظریفی که کمتر به آن توجه می‌شود، تعهد ایدئولوژیک آنان به یک دین جدید و به تبع آن، سوق دادن پیروانشان به یک سبک خاص پوششی و کنشی است. 🔸 پل هیلاس و همکارش لیندا وودهد، این فرایند تسخیر و استحاله امر دینی در فرهنگ سلبریتی را نوعی جابه‌جایی در احساسات دینی به سمت «فردگرایی بیانی» و «چرخش سوژه‌ای» می‌نامند. در فرهنگ سلبریتی، سلبریتی در مقام سوژه مختاری است که میان منابع دینی و غیردینی گزینه‌های خود را دارد و این منابع در فرهنگ حل شده‌اند. در این فرایند سوژه احساس نمی‌کند با مرز‌های سنت محدود می‌شود، بلکه او در راستای هدف و ساخت برند خود به هر چیزی که بخواهد اعم از امر دینی یا غیردینی متوسل می‌شود و در چنین شرایطی تمایز میان گفتمان‌های سکولار و دینی فرو می‌پاشد. در چرخش سوژه‌ای مردم دیگر خود را در رابطه با فرمان‌های استعلایی نمی‌بینند بلکه آنچه مهم و استعلایی است خود فرد و اموری مانند «آگاهی، ذهن، خاطرات، عواطف، احساسات، شور و حال، تجربه‌های بدنی، رؤیاها، حس‌ها، وجدان درونی و گرایش‌ها هستند». 🔸 با استحاله امر دینی، سؤال «چگونه می‌توانم رستگار شوم» به سؤال «چطور می‌توانم حس خوبی در مورد خودم داشته باشم» بدل می‌شود؛ در این میان، سلبریتی‌ها به عنوان نمایندگی شایسته برای مشاهده و تجربه امکان‌های مختلف «انسان دارای حال خوب» پرستش می‌شوند، در واقع دنبال کردن و پرستش سلبریتی، پرستش خودِ نفسانی است که نیازش به دین و امر استعلایی را از طریق دنبال کردن و پرستش خدایگان و بت جدیدش (سلبریتی) تأمین می‌کند. 🔸 حال می‌توان کشف حجاب تعداد قابل توجهی از زنان سلبریتی و پیروانشان را از منظری جدید دید، اینان حس خوب و رستگاری را در وفاداری گزینشی به اصول سنت و مدرنیته می‌دانند. امر استعلایی و حکم دینی پوشش در این فضا معنادار نیست، چون خداوند و امر او تا جایی قابل پذیرش است که حال خود نفسانی را خوب کند و خود نفسانی در فرهنگ سلبریتی بر پایه اخلاق لذت و ارائه خودِ عاطفی و خودِ جنسی است، در چنین فضای اندیشه‌ای و کنشی، جایی برای سخن گفتن از ضرورت حجاب و مدح خویشتنداری و حیا نمی‌ماند و به بیان بهتر، این نظام واژگانی و معنایی مورد پذیرش و ادراک قرار نمی‌گیرد. 🌱 اما راه‌حل چیست؟ ما نیاز به گفتگو داریم؛ سلبریتی‌ها و قائلان به فرهنگ سلبریتی با حضور همه جایی رسانه‌ای‌شان پیوسته از خود، آرمان‌ها و جهان مطلوبشان سخن می‌گویند و بی توصیف چرخه خسته‌کننده و بی‌پایان «خرید، نمایش، مصرف»، اکنونِ لحظات پر زرق و برق زندگی‌شان را با همگان به اشتراک می‌گذارند و ما با توصیف پیاپی باید‌ها و نباید‌ها و لذت فردا، کمتر از چرخه پرنشاط اکنونِ «عفت، زندگی، آرامش» می‌گوییم و آن را به اشتراک می‌گذاریم. ما ضرورت دارد از جهان آرمانی‌مان و تجربه‌های منحصربه فردمان در قالب هنرمندانه بسیار سخن بگوییم که این نیاز جهان هنری امروز است، چرا که به قول مرحوم علی صفایی حائری (ره) «هنر برای ماندن ناچار است از سرگرمی و تفنن و لذت و تنوع به آگاهی و بیداری و تحرک و تعهد روی بیاورد که آینده هنر جز این نمی‌تواند باشد، که انسان فردا سرگرمی را همچون اشک خسته‌ای از گوشه چشمش به زمین می‌ریزد». 👈 مطالعه بخش اول یادداشت @khosh_namha
28.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ یکی از اقدامات خوب جشنواره فجر امسال اینه که هر روز رو به نام یکی از هنرمندان فقید اختصاص دادن. 🔺دیدن چهره بازیگرانی که سالها، همراه با نقش هاشون خندیدی، گریه کردی، در فکر فرو رفتی و غم و شادی رو تجربه کردی و الان با همه شهرتشون جز خاطراتشون چیزی ازشون باقی نیست، عبرت برانگیزه. 🌱شاد باد روح مولوی که اینچنین نیکو می سراید احوال ما را: مرگ یک یک می‌برد وز هیبتش عاقلان را رنگ و سیما می‌رود مرگ در ره ایستاده منتظر خواجه بر عزم تماشا می‌رود مرگ از خاطر به ما نزدیکتر خاطرِ غافل، کجاها می‌رود تن مَپرور، زانک قربانیست تن دل بپرور، دل به بالا می‌رود چرب و شیرین کم ده این مردار را زانک تن پرورد، رُسوا می‌رود چرب و شیرین ده ز حکمت روح را تا قوی گردد که آن جا می‌رود @khosh_namha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻خودشیفتگی به سبک فرهنگِ سلبریتی نتیجه ای ندارد جز تلاش بی پایان برای جوان ماندن و رسیدن به بدنی ایده ئال. خودبهینه سازی مستمر از طریق کلوپ های ورزشی و کلینیک های زیبایی پیشنهاد فرهنگ سلبریتی به شماست برای مشغول ماندنِ همیشگی به تن، نارضایتی مستمر از خود و محرومیت از تجربه آرامشِ روحانی در قالب تن طبیعی خدادادی... @khosh_namha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 و تاریخ در ایستگاه آخرالزمانیش این شبها و روزها، روایتگر صحنه هایی عجیب از دلدادگی و عشق یارانِ منجی موعود در سراسر سیاره رنج است. کودکانی که شهید نشده اند، اما دارندگان مقام شهادتند و شاهدانی برای تمایز حق از باطل. 🌱 و درست در آن هنگامه که ظلمات به اوج می‌رسد و نفوس شیطانی در پی استثمار عشقِ حقیقی با نام و نشان های مجازی اند، حقیقت از دل مجاز رخ می نماید و چه شورانگیز است تماشای این انفجار نور در ایام اللّه دهه فجر انقلاب اسلامی. @khosh_namha
📣 دانشکدهٔ علوم اجتماعی دانشگاه تهران با مشارکت پژوهشکدهٔ فرهنگ و هنر اسلامی برگزار می‌کنند: «نخستین همایش ملی فرهنگ شهرت؛ تحولات هنر، رسانه و جامعه» 🔻محور‌های همایش: ۱) رسانه‌های جمعی و فرهنگ شهرت ۲) رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و فرهنگ شهرت ۳) فرهنگ و شهرت ۴) هنر و فرهنگ شهرت ۵) سیاستگذاری سلبریتی‌ها و فرهنگ شهرت ۶) سواد رسانه‌ای و فرهنگ شهرت ۷) گروه‌های جنسیتی و نسلی و شهرت ۸) مرجعیت فکری و رفتاری سلبریتی‌ ۹) فرهنگ هواداری ۱۰) دین و شهرت ▫️مهلت ارسال چکیده: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ▫️مهلت ارسال اصل مقالات: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ▫️تاریخ برگزاری همایش: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ 🌐 جهت ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به https://clbconf.ut.ac.ir مراجعه فرمایید. @clbconf_ut @rcica_ir @khosh_namha
🔺مناظره با موضوع «سلبریتیسم» 🔺با حضور نادر جعفری و احسان شاه قاسمی 📍جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۲:۳۰، شبکه چهار سیما @khosh_namha
به نام نیک تو خواجه فریفته نشوم که نام نیک تو دام است و زرق مر نان را کسی که دام کند نام نیک از پی نان یقین بدان تو که دام است نانْش مر جان را @khosh_namha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹| میلاد با سعادت کشتی نجات بشریت و روز پاسدار بر همه دوستداران حقیقت مبارک باد. از روی حسین تا نقاب افکندند در عالمِ عشق انقلاب افکندند تبریک به طوفان زدگان غم و درد کشتی نجات را به آب افکندند @khosh_namha
🔸حسین (ع) آمد تا به بشریت رسم دلدادگی و عاشقی بیاموزد، 🔹او آمد تا معنای مرگ را دیگرگون کند، 🔸او آمد تا راز زندگی، زنده ماندن، و شریانِ حیات در روح تاریخ را برملا کند، 🔹او آمد تا حماسه و عرفان را درهم آمیزد، 🔸حسین (ع) همان تجلی «فَدَیناهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ» است و تو چون به آستانه تامّل در وجودش نزدیک شوی، حیرانی و شعف را تجربه خواهی کرد، 🔸 او تو را دست خالی باز نمی‌گرداند، چونان که فطرس را ناامید نکرد، او اگر چه «وِتْرَ الْمَوْتُورَ» است؛ اما دستگیر همگان است و در کشتی هدایتش برای همه جا هست، 🌱حسین جان (ع) تو ما را یاری ده که یاریگرِ آن وجود «شَّرِيدُ اَلطَّرِيدُ اَلْفَرِيدُ اَلْوَحِيدُ» باشیم... @khosh_namha
🔸شاید خیلی از ما، وقتی نام عباس (ع) را می‌شنویم، نخستین تصویری که در ذهن‌مان تداعی می‌شود، مقام سقایی و فداکاری ایشان برای رساندن آب به کودکانِ تشنه خیام است. 🔹 عباس (ع) اما، فرزند ساقیِ کوثر است و سقایت را از پدر بزرگوار خویش به نیکویی به ارث برده است؛ او ساقیِ آبِ حیات و تسکین دهنده عطش همه آرزومندانِ وصول به حقیقت است. 🔸 عباس (ع) را، صاحب مقامات عرفانیِ «صدق»، «صفا» و «همت» دانسته‌اند؛ چنانچه محمدحسین غروی اصفهانی (مشهور به کمپانی) از فلاسفه شیعه قرن چهاردهم، در دیوانش در وصف مقام عظیم‌الشان عباس (ع) چنین می‌سراید: ای به محیط وفا نقطه‌ی ثابت قدم نسخه ی صدق و صفا، دفتر جود و کرم همت والای تو برده زعنقا سبق جز به تو زیبنده نیست قبّه‌ی قاف قِدم ✅ در مقام صدق، سالک به رمز خلقت و سر عبودیت پی برده و حق را در تمام مظاهر خلقت به عیان مشاهده می‌کند. ✅ در مقام صفا، انتسابِ اتصال اعمال به حق و مفاهیم اخبار به عیان به سالک نشان داده می‌شود. ✅ در مقام همت، سالک از توجه به درجات وسزای اعمال منصرف شده و از جانب صفات به ذات توجه داده می‌شود. ✅ عنقا در ادبیات عرفانی، نماد نایابی است و به معنای مرغی بسیار بزرگ است که در کوه قاف آشیان دارد. ✅ قِدم در مقابل حدوث است و به معنای موجودی است که وجودش متأخر از دیگری یا مسبوق به عدم نباشد. 🌹| میلادِ ساقیِ آبِ حیات مبارک. 🔻پ.ن: اگر تمایل داشتید درباره مقامات معنوی حضرت عباس (ع) بیشتر بدانید به این لینک مراجعه کنید. @khosh_namha
🌱 یا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِكْشِفْ كَرْبى بِحَقِ اَخْیكَ الْحُسَیْنِ @khosh_namha
✅ مرکز آموزش تخصصی انجمن جامعه شناسی ایران برگزار می کند: مجموعه نشست های کتاب خوان علوم اجتماعی ♦️نشست۲: نقد و بررسی کتاب «میدان شهرت در ایران» تالیف احسان شاه قاسمی ▪️با حضور: احسان شاه قاسمی مریم کهن سال نودهی داود طالقانی علی مومنی ▪️دبیر نشست: مسعود زمانی مقدم 🔸پنجشنبه، ۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۷ 🔸محل برگزاری: تهران، یوسف آباد، خیابان ۶۳، پلاک ۲، طبقه ۲ 🔸برای شرکت در این نشست با شماره ۰۹۳۳۷۹۹۲۷۵۹ تماس بگیرید. @khosh_namha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬🎬 اینجا ایران است‌؛ صدای حیات پرشور خانواده ایرانی را از جشنواره فجر می‌شنوید! 🎥 مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر دیروز در حالی برگزار شد که صحنه‌های خانوادگی زیبا و پرتعدادی داشت! خانواده ایرانی در طول چند دهه گذشته متاثر از فضای جامعه و فرهنگ‌های مهاجم، دستخوش تغییرات زیادی گردیده و متفکرین و اندیشمندان کشور، دل‌نگران چگونگی موجودیت خانواده در ایرانِ آینده، از زوایای مختلفی به آن پرداخته‌اند. برخی وضعیت خانواده را بحرانی خوانده و به مثابه موجودی که تمامی کارکردهای خود را از دست داده، آن را در آستانه‌ی انحلال می‌دانند و برخی دیگر خانواده را مانند موجودی مقاوم و پویا، در حال بازتولید نقش‌های هویتی‌اش تعریف می‌کنند. 🎥 در میان تمام گمانه‌زنی‌ها، اختتامیه فجر چهل و دوم، صحنه‌های زیبایی از هویت خانوادگی ایرانیان را به تصویر کشید که نشان از استحکام جدی پیوندها و عمق آن در لایه‌های مختلف مردمی دارد. ادامه👇 @nehzatezanan
A celebrity is a person who works hard all of their life to become well known, and then wears dark glasses to avoid being recognized. فرد آلن، کمدین مشهور آمریکایی میگه: سلبریتی همه عمرش رو برای شناخته شدن به سختی کار می کند و سپس برای شناخته نشدن، از عینک تیره استفاده می کند! @khosh_namha
❇️ معجزۀ مثنوی در پاریس 🔸کیست که در این تنهایی و غربت، در این میدان گلادیاتوربازی، من اسیر را نیرویی می‌تواند داد که با این غول وحشی و هار و آدمخوار بتوانم مقابله کنم و رامش سازم؟ بی‌تردید مثنوی را از مشهد خواستم. تنها روح عظیمی که در کالبد ضعیف ما می‌دمد و ما را در برابر هجوم و حملۀ این مغول متمدن که درونها را قتل‌عام می‌کند، آسیب‌پذیر می‌سازد و روئین‌دل. همچون کودک ضعیفی که در کنار پهلوانی از اهل محل یا آشنا و خویشاوند خود حرکت کند و از هیچ آجانی، سگ هاری، دزدی، چاقوکشی، قلدر قداره‌بندی نهراسد و حتی در دلش همه را تحقیر کند و یال و کوپال و شاخ و شانه کشیدن و درجه و نشان و دم و دستگاه و اِهن و تُلپشان را به مسخره گیرد. من که شبها را با مولانای کبیر سرکرده بودم، صبح که بر مارکس و هگل و نیچه و سارتر و سوربون و کُلژدوفرانس و اساتید محترم و فرهنگ معتبر و تمدن طلایی و باد و برودهای فرنگی گذر می‌کردم، نگاهی عاقلانه و لبخندی بزرگوارانه و رفتاری اشرافی و احساسی شاهزاده‌مآب و نجیب‌زاده‌وار داشتم. در برابر این بورژواهای پرافادۀ تازه به دوران رسیده‌ای که یقه‌های سفت‌آرو گردنشان را شق نگه داشته و مدام جیبشان را تکان می‌دهند تا جرنگ جرنگ پولهای خرده‌شان را به گوش خلق‌الله برسانند، و چه چندش‌آور است تماشای این منظره که می‌بینی بچه ایرانی‌ها و بچه هندی‌ها و بچه مسلمان هایی که استعمار، شناسنامه‌شان را دزدیده و جیبشان را خالی کرده و این اصیل‌زاده‌های اشرافی را حقیر، فقیر و گدا بارآورده و با جیب خالی به آنجا آمده‌اند، بر این نو کیسه گردن شق جیب جرنگ جمع شده‌اند و با گوش هایی تیز و نگاه هایی خیره و دهن هایی وا، مسحور تماشای وی شده‌اند و به این موسیقی حقیر بازاری با تأمل و جذبۀ صوفیانه گوش سپرده‌اند و دستپاچه‌اند که زودتر برگردند و کرامات او را برای ملت خویش حکایت کنند. 📚دکتر علی شریعتی، کویریات، مولوی غیبت همه را جبران می‌کند (۱۳۵۵). 🆔@Hayate_Shaerane
🔴 حجاب استایل ها، یکی از گونه های اثرگذار سلبریتی های اینترنتی در طی سالهای اخیر بوده اند، آیا حجاب استایل ها مروج حجاب اند یا مخرب آن؟ ✅ امشب، در برنامه تلویزیونی خیابان آزادی، در مورد این موضوع گفتگو خواهد شد. ️ @khosh_namha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 از نامورسازان تا سلبریتی‌ها 🔸سلبریتی‌ها اصرار زیادی دارند که به ما نشان دهند کامیابی‌های آنها نتیجه استعداد خدادای آنهاست و رابطه ما با آنها رابطه صمیمانه و دو سویه دو آدمی است که هم را می‌شناسند؛ ولی این دورغ بزرگی است. 🔹شهرت، یک صنعت است. کسانی‌اند که در پشت صنعت شهرت قرار دارند، آنان هستند که سلبریتی را می‌سازند و می‌شکنند. جامی است که عقل‌آفرین می‌زندش صد بوسه ز مهر بر جبین می‌زندش این کوزه‌گر دهر چنین جام لطیف می‌سازد و باز بر زمین ‌می‌زندش 🔸مصاحبه هما سرشار با گوگوش (مشهورترین خواننده پاپ ایران پیش از انقلاب)، پس از چند دهه توانایی شگفت انگیز رسانه‌ها و نامورسازان را برای دگرگون کردن واقعیت را به خوبی نشان می‌دهد. 🔹گوگوش در اثر اختلافات با شوهرش در یک لحظه دچار جنون آنی می‌شود و با موتراش، موهای خود را از ته می‌زند. نامورسازان اما پس از بازگشت او به ایران این کار گوگوش را نوعی ساختارشکنی و پیامی به «زنان سرزمینم» نمایش می‌دهند و مد می‌شود. @khosh_namha
عجیب بود رابطه میان این پدر و پسر، من گمان نمی‌کنم در تمام عالم، میان یک پدر و پسر، این همه تعلق، این همه عشق، این همه انس و این همه ارادت حاکم باشد. من همیشه مبهوت این رابطه ام.گاهی احساس می‌کردم که رابطه حسین‌ با علی‌اکبر فقط رابطه یک پدر و پسر نیست. رابطه یک باغبان با زیباترین گل آفرینش است، رابطه عاشق و معشوق است. رابطه دو انیس و همدل جدایی‌ناپذیر است. رابطه مرید و مراد است. رابطه ماموم و امام است. رابطه محب و محبوب است. رابطه عاشق و معشوق است... 🌹| میلاد علی بن الحسین (ع) و روز جوان مبارک. 📗 پدر، عشق و پسر 🖊 سید‌مهدی شجاعی @khosh_namha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🦋 او می آید؛ او که خوش نام است در میان همه ادیان و اما آمدنش به تلاش من و تو هم بستگی دارد برای خوش نام شدن... 🌱 وَ اجْعَلْنِي اللَّهُمَّ مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ أَتْبَاعِهِ وَ شِيعَتِهِ وَ أَرِنِي فِي آلِ مُحَمَّدٍ مَا يَأْمُلُونَ وَ فِي عَدُوِّهِمْ مَا يَحْذَرُونَ إِلَهَ الْحَقِّ آمِينَ. 🌹| میلاد جانِ جهان مبارک. @khosh_namha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خواننده کره‌ای که این روزها به ایران سفر کرده و قرار است، در ماه مبارک ، مهمان برنامه باشد، از دلایل مسلمان شدنش می‌گوید...
🔻واردشوندگان به صنعت سلبریتی، ابتدا باید در برابر که نامورسازان وضع می‌کنند، سر تسلیم فرود آورند. کوچکترین فرمان‌‌ناپذیری از سوی سلبریتی‌ها، تبعاتی سخت برایشان به‌همراه دارد. 🔸در ، این قوانین شامل رژیم‌های فشرده غذایی سخت، خودبهینه‌سازی مستمر و در صورت لزوم جراحی زیبایی، ورزش‌های خاص برای اجرای بهینه رقص‎‌آرایی و ارائه بدنی جذاب، آموختن زبان‌های خارجی، نظم شدید و عدم ارتباط‌گیری با دیگرانی که شرکت اجازه نمی‌دهد و هر چیزی است که بازنمایی رسانه‌ای سلبریتی را در قالب یک (بت) باورپذیر کند. 🔹پژوهش‌ها ثابت کرده است، میان دینداری و هواداری از یک سلبریتی رابطه معکوس وجود دارد. این یعنی هر قدر باورمندی و اتصال ما از معبود اصلی دور شود، به‌دنبال ارضای حس پرستشمان در نمونه‌های جایگزینش در معبودهای مادی و انسانی خواهیم بود. 🌱سلبریتی‌ها را آیدل می‌خوانند و می‌دانند؛ چون در زمانه‌ی غیاب، طرد و غفلت بشری از خالق خویش، جذاب برای پرستش‌اند. این روزها، اما یکی از آیدل‌های کره‌ای، بتِ درون را شکسته و به هوادارانش از جهان بی‌بت‌پرستی و خداپرستی می‌گوید که برنامه و قوانینی دقیق اما دارد... (از اینجا تماشا کنید) 🔻اما مهم آن است که صنعت سلبریتی، را نیز به مسلخ نمایشی‌شدن می‌برد تا برندِ سلبریتی را تقویت کند؛ پیت وارد، در کتاب خدایان بدکردار برای تبیین فرایند استحاله دین در فرهنگ سلبریتی، از کلیدواژه خوب و دقیق «چرخش سوژه‌ای» استفاده می‌کند. یعنی سلبریتی در مقام سوژه مختاری است که میان منابع دینی و غیردینی گزینه‌های خود را دارد و این منابع در فرهنگ حل شده‌اند. در این فرایند سوژه احساس نمی‌کند با مرزهای سنت محدود می‌شود، بلکه او در راستای هدف و ساخت برند خود، به هرچیز دینی یا غیردینی که بخواهد، متوسل می‌شود و در چنین شرایطی تمایز میان گفتمان‌های سکولار و دینی فرومی‌پاشد. 🔹در چرخش سوژه‌ای، مردم دیگر خود را در رابطه با فرمان‌های استعلایی نمی‌بینند، بلکه آنچه مهم و استعلایی است، خود فرد و اموری مانند «آگاهی، ذهن، خاطرات، عواطف، احساسات، شور و حال، تجربه‌های بدنی، رؤیاها، حس‌ها، وجدان درونی و گرایش‌ها» هستند. بدین‌سان پرسش «چگونه می‌توانم رستگار شوم؟» به «چطور می‌توانم حس خوبی درباره خودم داشته باشم؟» مبدل می‌شود. 🔺نظر به پیش‌گفته‌ها، در مواجهه با سلبریتی‌هایی مانند مدیریت مواجهه با او مهم است؛ تمرکز و برجسته‌سازی وجوهی از شخصیت او که منادی رهایی از بت درون و پرستش خالق است و نقد وجوهی از دینداری او که هم‌بسته با نمایشی شدن و است، بسیار مهم است. @khosh_namha
گفتم‌ که اشتهار وی از مال و دولتست گفتا که مال و دولت، ازو جوید اشتهار @khosh_namha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک ملت زمانی به می رسد که کند، حتی اگر غلط هم انتخاب کند باز هم بهتر از انتخاب نکردن است. در غیر این صورت آن ملت هیچگاه به بلوغ نمی‌رسد و همیشه در معرض است. 🖊شهید مطهری (ره) 📚 مجموعه آثار، ج ۲۴ ، ص ۳۹۱ @khosh_namha
‼️بعد از سلبریتی‌ها پای دیگر فعالان فتنه ز.ز.آ هم به تلویزیون باز میشود 🔹بعد از بازگشت بدون عذرخواهی سلبریتی‌های حامی فتنه ۱۴۰۱، حالا کم‌کم پای سایر فعالان این فتنه هم به برنامه‌های تلویزیونی باز میشود. ‼️احمدرضا کاظمی یکی از طنزپردازان فعال در فتنه سال گذشته هم‌اکنون بعنوان سرپرست نویسندگان برنامه «شب خوش» شبکه سه مشغول به فعالیت شده است. 🔺کاظمی یکی از طنزپردازان هتاک و بسیار فعال در ماجراهای سال قبل و همچنین از عوامل رسانه طنز بی‌قانون و دم خروس است و در گروه نویسندگان شب‌خوش هم از همکاران خود در این رسانه‌ها کمک گرفته است. ‼️چندی پیش محمد نادری یکی از بازیگرانی که سال گذشته پستهای بسیار تندی منتشر می‌کرد نیز بعنوان مهمان به برنامه جام آرزوهای شبکه نسیم دعوت شده بود. 💢رییس صدا و سیما و همچنین رییس شبکه سه قبلا گفته بودند سلبریتی‌هایی که اظهار پشیمانی یا توبه کنند می‌توانند به تلویزیون برگردند. حال آنکه امثال نادری و... حتی پستهای تند سال قبل خود را پاک نکرده‌اند چه برسد به توبه!! #ژئوپلیتیک_رسانه        با ما همراه باشید @Dr_bavir