🔻 #حاج_قاسم به عنوان قهرمان مردم ایران وجهان اسلام یک #بچه_روستایی کارگر از مناطق محروم کشور بود که در تجربه زیسته اش فقر و محرومیت راچشیده بود. قابل توجه سیاست گذاران که تمام توجه و عموم بودجه ها را به تهران و کلان شهرها اختصاص میدهند!سرمایه گذاری روی #نیروی_انسانی در مناطق محروم یک اقدام راهبردی است.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
📚جمع خوانی کتب اقتصاد اسلامی- اقتصاد سیاسی
[با همکاری اندیشکده قصد و خانه تمدن]
✅با حضور: حجت الاسلام محمدامین رضایی
⚠️به صورت حضوری در شهر قم
🔖مخصوص طلاب و دانشجویان
🕰پنج شنبهها، بعد از نماز ظهر
جلسه اول، ۲۱دی ۱۴۰۲
📝جهت ثبت نام به آیدی @Abuzeinabirm در ایتا پیام دهید یا به شماره۰۹۰۵۶۸۷۳۴۷۷ تماس بگیرید
@m_amin_rezai
pf.jpg
3.53M
♦️فایل با کیفیت جهت استوری و...
📚جمع خوانی کتب اقتصاد اسلامی- اقتصاد سیاسی
📝جهت ثبت نام به آیدی@Abuzeinabirm در ایتا پیام دهید یا به شماره۰۹۰۵۶۸۷۳۴۷۷ تماس بگیرید
@m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کرمان_تسلیت
▪️حادثه تروریستی #شهدای_کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم دو سوال را در اذهان پررنگ میکند
🔻۱: آیا این حادثه نتیجه عدم انتقام صریح، مشخص و برابر در قبال ترورهای دشمن خصوصا خود حاج قاسم، سیدرضی و... است؟ به این معنا که عدم انتقام دشمن را گستاخ تر و پرجرئت تر کرده است؟
🔻۲: در سال ۹۸ در تشییع جنازه حاج قاسم بر اساس گفته ها سهل انگاری و بی تدبیری بعضی از مسئولین موجب شد تعداد زیادی از مردم زیر دست و پا مسئولان کشته شدند، آیا عاملان آن حادثه مشخص و مجازات شدند؟
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#تحلیل
🔻در مقابل"اقدام دشمن"به "شبه اقدام" اکتفا شد،"کنش دشمن"را "واکنش"جلوه دادند، به مطالبه افکارعمومی بی اعتنایی شد "ترور" با عدم قاطعیت به "چرخه ترور" تبدیل و تهدیدها در نگاه دوست و دشمن لفظی تلقی شد. توقف این چرخه خسارت بار اقدام مشخص در میدان را میطلبد، همان که از اول میگفتیم...
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
📢 رهبر انقلاب: جنایتکاران سنگدل بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد/ این جنایتکاران بدانند که از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود/ این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله
👈 حضرت آیتالله خامنهای درپی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان پیامی صادر کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.
📝 بسم الله الرّحمن الرّحیم
دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران، بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.
🔹ملت ایران عزادار شد و خانوادههای زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارتزا که آنان را به این گمراهی کشاندهاند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.
🔹اینجانب در عزای خانوادههای مصیبت دیده با آنان همدل وهمراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقهی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
💻 Farsi.Khamenei.ir
در باب #حادثه_تروریستی کرمان و شهادت هموطنانمان سخن بسیار است. از زوایای مختلف میتوان به این اتفاق پرداخت، اما در این نوشته تلاش شده تا مؤلفهها و ویژگیهایی برای آنچه #پاسخ_سخت به این جنایت خواهد بود، برشمرد.
🔴 انتقام متوازن؛
توازن، اصل بقاست. فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ. تهدید را باید در قوارهی خودش پاسخ داد. اقدام کوچکتر، پیام ضعف را به دوست و دشمن مخابره میکند. در مقابل قتل نفس، نباید ساختمان را با موشک زد. ترور مهرهی کلیدی را باید با حذف مهرهی کلیدی دشمن طاق زد. خرابکاری صنعتی را باید با خرابکاری صنعتی پاسخ داد. حمله سایبری را باید با حمله سایبری پاسخ داد.
🔵 انتقام بازدارنده؛
بازدارندگی و برازندگی! اقدام متقابل باید قطعکنندهی زنجیرهی جنایات نامتعارف دشمن باشد. باید دشمن را در لاک دفاعی فرو ببرد. باید او را به «غلط کردم» بیندازد. باید فکر تکرار جنایت را از سرش بیرون کند. تکرار اقدامات مشابه دشمن با شدت فزاینده در سالهای اخیر نشان میدهد که بازدارندگی چاشنی ضعیف اقدامات متقابل ما بوده.
⚫️ انتقام غافلگیرکننده؛
غافلگیری، شگرد فرشتهی مرگ است. طوفان الاقصی، صرفنظر از ابعاد بزرگ نظامی آن، به دلیل رعایت اصل غافلگیری شکستی «غیرقابل ترمیم» برای اسرائیل رقم زد. انتقام سخت باید به تعبیر قرآن و مانند مرگ بغتتاً باشد تا فرصت عمل بازدارنده را از دشمن بگیرد. اقدام نابهنگامی که دشمن انتظارش را میکشد و برای آن آماده شده، ممکن است کمانه کند و به خودمان برگردد.
🟠 انتقام راهبردی؛
شیوهی انتقام از دشمن جانی باید در راستای تقویت اهداف بلندمدت جبهه مقاومت باشد. اگر در این نزاع تمدنی ازالهی اسرائیل از وجود هدف میانی است، اقدام کوتاهمدت باید تقویتکنندهی هدف راهبردی باشد. اگر تقویت امنیت ملی اصل بنیادین اقدام نظامی است، برآیند نهایی انتقام باید، افزایش ثبات و امنیت کشور باشد. اگر آگاهیبخشی، دشمنشناسی، بیداری ملت و اقامهی ناس به قسط، اصل است، قصاص این جنایت باید در همین راستا باشد. خلاصهاش این میشود که پاسخ سخت هر چه هست، باید آن ۲۵ سال را کوتاهتر کند.
🟤 انتقام شفاف؛
ضربات مبهم، مخفیانه و بدون بازتاب رسانهای یا دستاوردسازی از اقدامات سایر بازیگران جبهه مقاومت، برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست. آنجا که دشمن در جنایت خود قبول مسئولیت میکند، باید شفاف انتقام گرفت تا مشخص باشد تنبیه دشمن مابهازای کدام رذالت اوست. آنجا که آثار حضور دشمن مشهود است، باید پاسخ ما برای دوست و دشمن مشهود باشد.
تلفیق این گزارهها، سهلِ ممتنع است. روی کاغذ مسائل ممکن است بدیهی جلوه کند، اما در میدان عمل پیچیدگیهای فوقالعادهای دارد. در هر صورت نباید به ورطهی محافظهکاری و مصلحتاندیشی ناصواب بیفتیم.
✊ نکته آخر اینکه خشم انقلابی مردم را باید قدر بدانیم. نباید مطالبهی انتقام سخت را که دستور رهبری است، با برچسبهای ناروا سرکوب کرد. فریاد فراگیر انتقام که از حلقوم مردم بیرون میآید، مقبولیت توأم با مشروعیت را برای پاسخ سخت نظام تضمین میکند. به حافظان امنیت ما جسارت و قوت قلب میدهد. امام به پشتوانهی ملت توی دهان دولت پهلوی زد. یکپارچگی ملت معجزه میکند. آن را قدر بدانیم.
#کرمان_تسلیت
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️پایان خوب شروع یک آغاز است ؛ در روزگار دنیازدگی آنکس که اینگونه آسمان را طلب میکند و معنایی اصیل ذهن و زندگیش را پرکرده، عزیزترین نوع مرگ را آرزو میکند حتما پایانش آغازی نو است. او تمام نمیشود، امتداد می یابد؛ مگر جز این است که انسان با شهادت تازه شروع میشود...
🎙بخش هایی از مناجات مداح اهل بیت شهید #عادل_رضایی از شهدای حادثه تروریستی کرمان
@m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
🔻 #حاج_قاسم به عنوان قهرمان مردم ایران وجهان اسلام یک #بچه_روستایی کارگر از مناطق محروم کشور بود که
🔻این گزاره باید در اذهان ثبت شود؛ قهرمان ملت ما یک بچه روستاییِ کارگرِ ساده است.
#حاج_قاسم
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
#تحلیل 🔻در مقابل"اقدام دشمن"به "شبه اقدام" اکتفا شد،"کنش دشمن"را "واکنش"جلوه دادند، به مطالبه افکارع
🔻 "انتقام شهدا را قبل از شهادتشان گرفته ایم" دشمن را جریح تر و #چرخه_ترور را سرعت خواهد بخشید. #اقدام_مشخص_و_متوازن عامل توقف این چرخه است. در "تله جنگ" نیفتادن اگر موجب "توسعه جنگ" و افزایش ناامنی شود حاصل تدبیر نیست بلکه از "خطای شناختی" رونمایی میکند.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا مطالبه انتقام مطرح میشود مالهکشان میگویند که "شما بهتر میدانید یا فرماندهان؟ شما بهتر میدانید یا مقامات امنیتی؟"
این مدل برخورد با منتقدین فقط در عرصه نظامی و امنیتی نیست. بلکه این جماعت در اقتصاد و مملکتداری همینگونه برخورد میکنند. به وقت انتقاد از مشکلات معیشتی هم فکر میکنند مسئولین جمهوری اسلامی معصومند و قابل نقد نیستند. نگاه محافظهکارانه مختص مسائل امنیتی و نظامی نیست متاسفانه این نگاه در همه عرصهها مشهود است.
در همه این عرصهها، از نگاه اینها، اکثریت ملت نمیفهمند و فقط خودشان میفهمند. برخی امنیتیها سعی میکنند با دادههای ناقص و یکطرفه، تحلیل اینها را تغییر دهند. هم این امنیتیها، هم اینها، خودشان را قوه عاقله نظام میدانند که در جایگاهی نشستند و باید به مردم خطدهی کنند و پدری کنند!!!
این نگاه محافظهکارانه، مانع تغییر و تحولات اساسی است و مخاطب را دگم و ضعیفالتحلیل بار میآورد.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔻بعد از مطالعات شخصی، مباحثات و ارائه های مجازی تصمیم بر این شد با جمعی از دوستان یک جلسه جمع خوانی به صورت حضوری در قم راه بندازیم و کتب اقتصاد اسلامی،اقتصاد سیاسی و اقتصاد ایران را بخوانیم؛ قبلا در یادداشت "لزوم اقتصاد خواندن طلبه ها" بخشی از دلایل اهمیت مطالعات اقتصادی به ویژه برای طلاب در این زمانه را توضیح دادم. eitaa.com/m_amin_rezai/3062
🔻جلسه ما ترکیب طلبه-دانشجو خواهد بود، کتاب به کتاب جلو خواهیم رفت هم از کتب متفکران انقلاب هم حوزه اقتصاد سیاسی و بررسی اقتصاد ایران، در بین جلسات از اساتید صاحب نظر هم استفاده خواهیم کرد؛ این جلسات عمومی است نه تخصصی، لذا برای هر کس که اقتصاد نخوانده اما به اهمیت این امر واقف است حتما مفید خواهد بود
🔹لطف کنید این پوستر را در کانال ها و گروهای مختلف پخش کنید تا افرادی که علاقه مند هستند به ویژه طلاب سطح ۱و۲ و دانشجویان بتوانند از این امکان علمی رایگان استفاده کنند.
🔻جهت ثبت نام به آیدی @Abuzeinabirm در ایتا پیام دهید یا به شماره۰۹۰۵۶۸۷۳۴۷۷ تماس بگیرید.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شهیده #فائزه_رحیمی شبیه قهرمان کتاب راز درخت کاج شهیده زینب کمایی است؛ دختر نوجوانی که بسیار اهل کار فرهنگی بود، آرام و قرار نداشت، شوق شهادت او را به بی قراری رسانده بود و در نهایت توسط منافقان به شهادت رسید. جنازه اش چند روز بعد در بیابان پیدا شد که با چادرش او را خفه کرده بودند!( کتابش را حتما بخوانید) آخرین یادداشت شهیده رحیمی هم درباره" حسرت شهادت" بوده، مسئول بسیج دانشگاه، فعال فرهنگی، راوی معلم و.....در نهایت در جوار حاج قاسم به شهادت رسید، منافقان در استوری شان به او جسارت کردند...
در نهایت به گمشده اش رسید و جز دهه هشتادی های عاقبت بخیر شد. حالا او معلم خیلی هاست...
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
📸 حاج قاسم و مهمانان جدیدش
🔻ای مرد اسطوره ای؛
چگونه است بعد از رفتنت تمام نشدی؟ و هر چه زمان میگذرد بیشتر شروع میشوی...
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🔰 خلاصه جلسه پنجم از متن خوانی کتاب
" تنبیه الامه و تنزیه المله "
🔺 آنارشیسم در همه جوامع و از منظر عقلا قبیح و وجود یک حکومت امری عقلانی و شرط رسیدن به حداقل امنیت و...آرمانهاست. بهترین نوع حکومت نیز حکومت امام معصوم ع است. در غیبت ایشان نیابت فقها ایده اصلی و ناب اسلام است اما میرزا از این حیث که وضعیت موجود و شرایط میدان برای حکومت فقها فراهم نیست از باب دفع "افسد به فاسد" ایده مشروطه و جایگزینی سطنت ولایتیه بجای سلطنت تملیکی را پیشنهاد می دهد.
🔹مشروطه کردن استبداد از راه تشکیل مجلس برای نظارات و دخالت بر امور حاکم و تدوین قانون اساسی است. با این ایده قانون اساسی+مجلس جمهوریت،مساوات تا حدودی محقق و زمینه تحقق مصالح نوعیه مثل عدالت فراهم میشود
🔸در ایده میرزای نائینی " قانون اساسی در بخش اجتماعیات و سیاسیات به منزله رساله عملیه در بخش عبادیات است". با یک شرط اساسی که " فصول قانون اساسی با احکام شرعی مخالفت نداشته باشد."
تضمین این عدم مخالفت قانون با شرع: " تشکیل شورایی از فقهای مجتهد است تا بر اسلامی بودن قوانین و حفظ و حراست آن نظارت جدی بکنند. "
🔹در مورد مساله تدوین قانون در عصر مشروطه بعضی علما مخالفت جدید داشتند، این را در رساله های مشروطه میتوان دید. خود شیخ فضل الله به صراحت در رساله حرمت مشروطه چنین آورده است که : " قانون نویسی چه معنا دارد؟ قانون ما مسلمانان همان اسلام است که بحمدالله طبقه به طبقه، روات و اخبار و محدثین و مجتهدین متحمل به حفظ و ترتیب آن شده اند... تا آنکه آن دستور ملعون که مسمّی به "قانون اساسی" است نوشته شد و خوانش تطبیق آن با قواعد اسلامی نمودند."
🔸عمل قبلی و تلاش بعدی برای شیخ برای تدوین قانون خلاف این است لذا نمیتوان به قطع گفت شیخ با قانون نویسی مشکل صدرصد داشته اما اجمالا اختلاف نظر بین میرزا و نائینی در این مساله وجود دارد. میرزا جمعی از مجتهدین در داخل یا خارج از مجلس به عنوان ناظر را متضمن اسمیت قانون معرفی میکند. در انقلاب فقهای ما به سمت ایده نوشتن قانون اساسی رفتند
🔹اگر چه در گفتمان اندیشه میرزای نائینی مترقی بود و تکیه او بر استبداد درست بود اما شیخ فضل الله در میدان دقیق تر تشخیص داد و به درستی از استعمار و عوامل خارجی گفت. امام ره از این تجربه استفاده کرد و استبداد و استعمار را توامان هدف قرار داد.
اختلاف بین علما در دوره های مختلف بوده من جمله صفویه( محقق کرکی و مقدس اردبیلی) بر سر زمین ها و اقطاعات جدی بود، رجوع کنید به کتاب الخراجیات؛ اما مشروطه یک حادثه خاص بود.
🔗 محمدامین رضایی
📚|مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت|
@fekrat_sch
@m_amin_rezai
📚حلقه مطالعاتی افق اندیشه جوان مسلمان
[با همکاری اندیشکده قصد و خانه تمدن]
❇️جمع خوانی کتب اقتصاد اسلامی-اقتصاد سیاسی
📘 #کتاب_اول:
🔹نظام اقتصادی در اسلام(مباحث نظری)
شهید بهشتی
🔸با حضور: حجت الاسلام محمدامین رضایی
⏰زمان: جلسه اول، پنج شنبه ۲۱دی، بعد از نماز عصر
🔻جهت ثبت نام به آیدی @Abuzeinabirm در ایتا پیام دهید یا به شماره۰۹۰۵۶۸۷۳۴۷۷ تماس بگیرید
@m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
🔸روزی ده بار هم تاکید کنیم بر اهمیت #جمهوریت گزافه گویی نکردیم. اگر قرار بود حکومتی صرفا با نیروهای
🔺رهبر معظم انقلاب امروز:
▫️امیرالمؤمنین (علیه السلام) در فرمان به مالک اشتر فرمود: «و إنما عماد الدین و جماع المسلمین و عُدّة للأعداء، العامّة من الأمّة». عمادالدین یعنی تکیهگاه دین. امیرالمومنین به ملّت خودش میفرماید، خطاب به ما هم هست. خیلی خب. جامعهی اسلامی هستید، تکیهگاه اسلامتان امتاند بدنهی مردماند. والعدّة الاعداء.
🔹این ذخیره در مقابل دشمن اینها کی هستند، العامة من الامة. یعنی توده مردم. من یک وقتی یک تکههایی از نامه را مطرح کردم برای مسئولین چند سال قبل از این. که آنجا حضرت مقایسه میکند بین خاصه و عامه. خاصه یعنی نورچشمیها. عامه یعنی توده مردم. بیانات عجیبی درباره خاصه ذکر میکند بیانات عجیبی درباره عامه تودهی مردم ذکر میکند.
▫️تکیه حضرت به این است که به توده مردم تکیه کنید. به توده مردم. وقتی یک رئیسجمهوری با توده مردم انس میگیرد حرف میزند کار میکند بین آنها، میرود در دل مردم یک عدهای از آنجا بلند میشود میگویند این پوپولیسم است. اهانت میکنند. نه، این مردمداری است. این نشان گرفتن نقطه اصلی است. توده مردم همهکارهاند.
۱۹/۱۰/۱۴۰۲
🔻جز مردم راهی نداریم
@m_amin_rezai
🔻اگرحاکمیت حق مردم را در "اقتصاد" ندهد مردم هم تکلیف شان را در "سیاست" #انتخابات ادا نخواهند کرد و از حق شان خواهند گذشت! این به ضرر همه است.
اولین قدم اجرای بند ب سیاستهای اصل۴۴ است؛واگذاری۲۵٪ اقتصاد ازطریق تعاونی ها و...به سه دهک محروم؛ آیا چنین اراده ای در نهادهای حکمرانی به ویژه دولت هست؟
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#زندگی_نوشت
🔻میگند دیروز #روز_طلبه بوده، این یک تصویر از کار ما، شب پنجشنبه ای :)
🔹محتویات روی میز: تنبیه الامه میرازی نائینی،مستند آیت الله خوییی، قواعد فقه سیاسی تازه خریدم درباره یکی از قواعد فقهی اجتماعی دنبال یک متن شسته و رفته بودم؛ لپ تاب هم مقاله ای که برای یکی از مجله ها مینویسم درباره مصلحت و عدالت
🔻بعضی دوستان لطف دارند میگند باید اگر انتخابات ثبت نام میکردی، هر چی فکر کردم دیدم احساس وظیفه کردنم نمیاد، اگر ثبت نام کرده بودم تازه اگر ما را هم مثل بعضی مستقل ها رد نمیکردند! الان باید دنبال دغدغه لیست، ستاد رقابت، چپ و راست کردن می بودیم :)) پولم که نداریم مجبور بودیم بگیم ستاد ما قلبهای شماست :)
🔸 الان یه گوشه نشستیم کتاب مون میخونیم و درسمون میدیم، شیرین عسل مون را میخوریم :)) بعضی ها هم یک نفس راحت میکشند والا :)
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🔸هیاهوی ش برای ماست؛ سوخته دلان عالم، در سکوت و باشکوه کار دنیا را جلو میبرند...
📸گلزار شهدا قم، قبر مرحوم انصاری همدانی
@m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️نه طاقت خاموشی، نه تاب سخن داریم
آوار پریشانی است...
🎙علیرضا قربانی
🔻این شعر حسین منزوی با صدای اصیل و ناب علیرضا قربانی حال و روز خیلی از ماهاست، برای آرامش قلب همدیگه دعا کنیم...
@m_amin_rezai
🔴 بیانیۀ جمعی از نیروهای سیاسی در رابطه با خروج از انفعال نسبت به حماسه غزه
📜بخش هایی از بیانیه:
🔸 عملیات ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در غزه، یک زلزله شدید بود. اما مهمترین پیامد طوفان الاقصی و حوادث پس از آن ایجاد یک فضای عمومی و انسانی علیه رژیم در سراسر جهان و بهویژه امریکا و اروپا بوده است. خشمی عمومی و ابراز شده، که نوید شکلگیری یک آرایش سیاسی و مردمی ضدّ رژیم و همپیمانان آن، یا همان بلوک جهانی غرب، میداد. کیست که نداند سرنوشت اسرائیل چقدر به تاثیر این خشم عمومی در سبدهای رای حامیان این رژیم گره خورده است؟
🔹 به گواهی رهبران محور مقاومت و شهادت آژانسهای غربی، این فضا چیزی نبوده که نتیجه مهندسی افکار عمومی یا هجمهٔ لشکرهای سایبری یا میانداری چهرهها و گروههای نزدیک به مقاومت باشد. این وضعیت بیش از هر چیز گویای فرصت بزرگی است که در برابر جبهه مقاومت پیدا شده است بی آنکه برای پدید آمدنش اقدامی مستقیم کرده باشد. اما آیا ما آماده استفاده از این فرصت هستیم؟!
🔹 این انفعال نتیجه چه وضعیتی است؟! گریبان کدام بخش از دستگاه توسعهٔ خارجی سیاسی جمهوری اسلامی ایران را باید گرفت؟
در بعد نظامی و امنیتی، نیروهای وفادار، مجاهد و مخلص نظام، در این چهار دههٔ پس از جنگ تحمیلی بیشترین هزینهها را برای مقابله با اسرائیل و آمریکا در منطقه داده اند و پاکترین جوانان و شجاعترین مردان امت را فدای مقاومت کرده اند؛ تا جایی که نفوذ نظامی و امنیتیشان قلب استکبار را نشانه گرفته است. اما آیا این مجاهدت پیوسته و طولانی و خالصانه، پشتیبانی سیاسی و اجتماعی کافی را داشته است؟ آیا فضای فکری و سیاسی و فرهنگی در منطقه، اروپا و آمریکا به شکل مشابهی شاهد تحرک نیروهای فرهنگی و سیاسی دستگاههای نظام بوده اند؟
🔹 آنچه با آن مواجهیم یک وضعیت روحی است. وضعیتی که مبارزه را پایانیافته تلقی میکند و مدتهاست خود را برای یک زندگی امن و عادی آماده کرده است. تمایل به عادیسازی روابط با امریکا، توافق با قطبهای بلوک سازش در منطقه، و تلقی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگر عادی از نتایج چنین وضعیتی است. منحصر به چپ و راست هم نیست؛ آنچنان که مواضع سیاسیون اصولگرا، اصلاحطلب و نواصولگرا در این روزهای پس از ۱۵ مهر ۱۴۰۲ نشان میدهد. همان آرایشی که اکنون در حال آماده شدن برای پیروزی در انتخابات اسفندماه است.
🔹 واکنش به چنین وضعیتی نیازمند سیاستی بنیادیتر است. رویکردی باید در پیش گرفت که بتواند نیروی انقلابی را، نیرویی که مدعی شکلی از بودن انسان در این جهان است و نمیخواهد به مرزهای تاریخی و هویتی محدود بماند، جذب کند و به کار بیندازد.
🔶 متن کامل بیانیه را میتوانید در آدرس زیر مطالعه فرمایید:
https://vrgl.ir/e3XqL
✍برای پیوستن به جمع امضاکنندگان این بیانیه وارد لینک زیر شوید:
https://survey.porsline.ir/s/6trfUpps
🇮🇷@Ensejam_iri
#زندگی_نوشت
✅ پدربزرگم نامش #رجب بود. هر وقت ماه رجب می آید من بی اختیار به یاد او می افتم. آن پیرمرد زحمتکش؛ فقر و رنج روزگار او را به هجرت وادار میکند. با اهل و عیالش با الاغ میروند به کربلا، چند ماه توی راه بودند! به کربلا که میرسند در یکی از رواق های حرم حضرت ابولفضل ع ساکن میشوند. آنجا کارگری میکرده؛ دخترش همان جا به دنیا اومده، حدود ۵ سال کربلا ساکن بودند و بعدش بعضی شهرهای ایران یکی از اقوام میگفت: گاهی با دست اشاره میکرد همه این ساختمان ها را من ساختم( یعنی داخلش کار کردم) واقعش من همیشه به این افتخار کردم که اجدادم از توده مردم بودند، از طبقات پایین جامعه، من اگر هم به جایی برسم این نتیجه تلاش خودم باشد نه در امتداد ثروت و شهرت اجدادم
✅ من خیلی او را یاد نمیدهم اما به شهادت خیلی ها او آدم کثیر البکائی بود! بسیار گریه میکرد آن هم با صدای بلند؛ اشک خصوصا وقتی در راه بندگان خوب خدا باشد نتیجه قلب صاف است و روح تمیز و وسیله تقرب و اتصال است به آسمان! انسان های صاف و ساده قدیمی اینگونه بودند اقتضائات روزگار مدرن غالبا انسان ها را کدر میکند و روح اگر کدر شد اشک انسان هم خشک میشود! این تیکه صوت بخشی از تعزیه روستای ماست، پیرمردی اذان میگوید اگر دقت کنید یک صدای زمینه دارد، گریه بلند یک پیرمرد(https://eitaa.com/m_amin_rezai/2968) که با شنیدن اذان هم اینگونه ناله میکند، این پیرمرد پدر بزرگ من است! همان کربلایی رجب، من از او فقط یاد دارم وقتی برایش سوره های قران میخواندم تشویقم میکرد.
✅ دوست دارم در همه آن سالها که در جوار قبر ابی اعبدالله ع زندگی میکرده در میان اشک هایش یک بار هم در کنار ضریح آرزو کرده باشد شبیه طلبه های نجفی از نسلش عالمانی هم باشند؛ نمیدانم چنین آرزویی کرده یا نه ولی من تلاش میکنم چنین نوه ای باشم برای آن پیرمرد رنج دیده کثیر البکا؛ برای او و اجدادم که بخاطر علقه های دینی نام زیبای رجب را برایش برگزیدند.
برای شادی روح همه اموات خصوصا آن پیرمرد با صفا، کربلایی رجب فاتحه ای را بخوانید.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai