⚠️ مجلس و محرمانگی اموال مسئولین
یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⚠️ مجلس و محرمانگی اموال مسئولین
اعتراض ها به #محرمانگی_اموال_مسئولین مثل اغلب موارد دیگر، جناحی دیده شد. یکی آن را چالش فضای مجازی برای دیده نشدن مصوبه اخیر مجلس درباره مقابله با انحصار مجوز کسب و کارها خواند و یکی آن را مصوبه ی مجمع تشخیصِ هاشمی رفسنجانی و...!
این مسئله در دو قطبی های جناحی ایران باب است که وقتی ذات اعتراض و مطالبه ای حق است، سراغ اعراض اش می روند و به این حواشی کم ارزش تقلیلش می دهند؛ فکر می کنند مردم مثل خودشان اند و اینکه چه جناحی آن را تصویب کرده را جای مصوبه غلط فریاد می کنند!
باشه درست میفرمایید: این مصوبه چند سال پیش در مجمع تشخیص بوده و مجلس فعلا در طرح خود برای الزام سازمانها نسبت به اشتراک گذاری اطلاعات مالی مسئولین در سامانه، اقدام خاصی بر سر قید محرمانگی انجام نداده و همان الزام قانونی مجمع را ادامه می دهد!
🔻اما دو نکته:
1⃣ اگر مجلس انقلابی است و همه این نامحرمی های مردم از جناح مقابل یا افراد خاص گذشته است، مجلس لطف فرماید: بند ۵ این قانون درباره محرمانگی اموال مسئولین و هم تعقیب کیفری افشاکنندگان را هم اصلاح کند تا شریک در آن مصوبه نباشد.
2⃣ مجلس بداند رفع انحصار از مجوز کسب و کار با بودن محرمانگی اموال مسئولین و عدم شفافیت، عملا به تأویل می رود. همین روزها فقط درباره کسب و کار داروخانه اعلام شد ۱۰۰۰مقام دولتی داروخانه دارند! و هم اعلام شد ۸۰درصد مدیران ارشد بورس خود در شرکتهای بورسی هم مسئولیت دارند! و...
⬅️ آقای مجلس بداند وقتی اموال و شغلهای اقتصادی مسئولین شفاف نشود، قانون رفع انحصار مجوزها هم دست آنها را از این #سفره کوتاه نمی کند.
محسن قنبریان ۱۴۰۰/۷/۲۳
☑️ @m_ghanbarian
🌐 خودی های اسیر؟!!!
این مسئله در دو قطبی های جناحی ایران باب است که وقتی ذات اعتراض و مطالبه ای حق است، سراغ اعراض اش می روند.
یک مطالبه حق، تکمیل پازل دشمن و مطالبه دیگر، اسیر عملیات روانی اصلاحات خوانده میشود، تا زمینش بزنند!
خودی ها هم فقط کسانی می مانند که همیشه برایشان کف بزنند!
اسلام آمریکایی اصلی ترین دشمن انقلاب ملت ایران است. تهدیدات و تحریمهای خارجی دولت آمریکا را هم این اسلام، بر مردم نافذ و موثر می کند! رگه های اسلام آمریکاییِ مرفهین جدابافته از مردم، در ۴۰سال گذشته در هر سیاستی که مقتضی جدایی مردم از نظام و انقلاب شده، بوده است؛ فرقی نمی کند مصوب این جناح یا آن جناح!
محرمانگی اموال مسئولین یکی از آنهاست.
به مجمع تشخیص هاشمی در اینباره قبلا شوریده و یادداشت قدیمی: "از حفاظت از جان و حیثیت شخصیتها مقابل دشمن تا حفاظت از اموالشان مقابل ملت" چندبار باز نشر شده بود.
از مجلس یازدهم با یادداشت: "مجلس و محرمانگی اموال مسئولین" مطالبه تصحیح ماده ۵ شد. انتقام از مصوبه ای نبود بلکه مطالبه واقعی شدن تحقق همان مصوبه بود!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
۱۵-درسهای نهج البلاغه.mp3
25.88M
📖سلسله بحث #درس_های_نهج_البلاغه
جلسه پانزدهم ۲۳مهر۱۴۰۰
هیات راه فاطمه(س) قم
#حجت_الاسلام_قنبریان
🔸 ولاء سیاسی بالفعل اما پنهان امام زمان(ع)
#شرح_خطبه_۱۵۰
❓آیا در غیبت امام زمان(ع) فقط ولاء تکوینی و باطنی دارد و از مطلق تصرفات اجتماعی سیاسی برکنار است؟!
• خطبه ۱۵۰ و کارکردهایی از این جنس برای امام غائب.
• صحیحه معاویه بن وهب قابل تخصیص اکثر نیست!
• ولاء سیاسی اعم از تشکیل حکومت رسمی وعلنی است.
• نمونه تصرفات اجتماعی غیر علنی و ناشناس در سیره ائمه دوره حضور.
• وجه شباهت با یوسف فقط در سمت برادران (غیبت) نیست ، تصرفات در مصر هم هست!(روایات الغیبه نعمانی)
• قوم برگزیده عصر غیبت دچار حیرت نیستند در دیالکتیک کنش با فتنه ها و رجوع به آثار به جلا و حکمت می رسند
#با_تامل_گوش_دهید
☑️ @m_ghanbarian
📖سلسله بحث درسهای نهج البلاغه
جلسه پانزدهم ۲۳مهر۱۴۰۰
هیات راه فاطمه(س) قم
#حجت_الاسلام_قنبریان
🔸 ولاء سیاسی بالفعل اما پنهان امام زمان(ع)
#شرح_خطبه_۱۵۰ / چکیده بحث
#سالروز_شروع_امامت_ولیعصر(ع) / ۱از۲
• می فرماید:"آگاه باشید آن کس از ما که آن فتنه ها را دریابد،با چراغی روشن در آن گام برمی دارد و بر سیره صالحین در آن قدم می نهد،تا در آن فتنه ها بندهایی را که برگردن هاست بگشاید،اسیران را آزاد سازد،جمعیتی[از گمراهان] را متفرق نماید، و تفرقه ای[ از اهل حق] را جمع کند.(لِیَحُلُّ فیها رِبقَاً و یُعتِقُ فِیها رِقّاً و یَصدَعَ شَعبَاً و یَشعَبَ صَدعَاً) او[در این حال] از مردم در پرده است و جویندگان هرچند پی در پی بنگرند نشانش را نبینند.(فی سُترَه عن الناس لایُبصِرُ القائِفُ اَثَرَهُ و لو تابَعَ نَظَرَهُ)"
- کارکردهای بازکردن بند و آزاد سازی و متفرق سازی و مجتمع موتلف سازی را برای دوره غیبت آن امام از خودشان می شمارد! و این غیر از تصرفات تکوینی و باطنی است. از سنخ تصرفات اجتماعی و حظی از ولاء سیاسی است.
- غیر از گویایی خود متن، شارحان از جمله ابن ابی الحدید تصریح کرده مربوط به امام عصر(ع) است.
• روایت موید: صحیحه معاویه بن وهب۱ :
امام صادق(ع) از رسول الله(ص) نقل می کند که فرمود:" نزد هر بدعتی که بعد از من می آید و متعرض ایمان می شود، ولیّ ای از اهل بیت برآن گماشته شده تا از ایمان دفاع کند، به الهام از جانب خدا سخن بگوید و حق را آشکار و منور کند و کید کیدکنندگان را رد کند و از طرف ضعفاء تکلم کند پس ای اولوا الابصار عبرت بگیرد و به خدا توکل کنید"
- اینجا به اطلاق می فرماید" عند کل بدعه "، " ولیّاً من اهل بیتی" . برای همه بدعتها این ائمه ورود دارند. خطبه ۱۵۰ برای امام غائب هم همین را می شمارد تا کسی او را استثناء نکند.
- شارحینی که این روایت را مختص دوره حضور امام کرده اند ، تخصیص اکثر مرتکب شده اند! برای بدعت قیاس در استباط ، امام صادق(ع) باشد اما برای بدعت های رنسانس که متعرض ایمان است ولیّ از اهلبیت نه! برای بدعت تاویل قرآن با نهضت ترجمه عباسی، امام حسن عسکری(ع) ورود کند اما برای تاویل گری های دوره مدرن نه!
در ۲۵۰سال برای هر بدعت امام هست اما برای ۱۲۰۰ سال نیست! در اینصورت این چه منتی بود که پیامبر(ص) بر امت نهاد، وقتی ده چندان از ایام و صدچندان از بدعتها، پایش ولیّ ای از اهلبیت نیست؟!!
- شان امامت هم تقلیل می یابد که در غیبت شَل و کور شفاء و گمشده را راهنمایی کند اما ایمان و اسلام را نه!
- خطبه ۱۵۰ اطلاق روایت معاویه بن وهب را باقی گذاشته برای امام غائب نیز آن کارکردها را ثابت می کند.
• ریشه خطا!
- ولاء یا باطنی و تکوینی است ( که نه در غدیر جعل و نه در سقیفه غصب می شود) با آن تصرفات تکوینی در عالم سریان می یابد؛ یا ولاء ظاهری است.
- خطا اینجاست که ولاء ظاهری و تصرفات اجتماعی- سیاسی آن منحصر به شکل حکومت رسمی علنی گرفته شود. در حالیکه تصرفات اجتماعی سیاسی دیگری هم قابل تصویر است، بدونی که حکومت رسمی و علنی در دست امام باشد۲ ؛ مثل #سنت_گذاری_اجتماعی که بمثابه خیابان ،مردم را به سویی می برد، بدونی که الزامهای حکومتی باشد.از همین قسم است ابطال بدعت ها و...
- این قسم از کارکردهای اجتماعی نه بیعت مردم می خواهد و حتی نه شناخته شدن، پس برای امام غائب هم قابل انجام است. اگر امام عسکری از طریق فرد دیگری با مخفی نگه داشتن خود به اسحاق کندی اشتباهاتش درباره تعارض قرآن را می رساند چرا برای امام غائب نشود. تشرفی که کمک داد و کتاب در رد تشیع تمام شد و زیرش نوشت کتبه الحجه غیر از این است؟!
• چند دلیل ونمونه مشابه:
- در سیره امام کاظم(ع) حضورهای ناشناس در مناطق دور دست زیاد نقل شده۳ از جمله نمونه ای که در خزریه و ترکیه ؛ تیم ترور هارون ایشان را دید که با زبان آنها سخن می گوید در تفحص به آنها گفتند:" این مرد ( یعنی بنام هم نمی شناختند) سالی یکبار می آید قضاوت احکام مارا انجام و بعضی را از بعضی راضی می کند . وقتی شهرمان دچار قحطی شود برایمان استسقاء ( نماز طلب باران) می کند و هر وقت بلایی سرمان آید به او فزع می کنیم و..."۴
- نعمانی در الغیبه سه روایت درباره شباهت امام زمان(ع) به حضرت یوسف می آورد که ثابت می کند وجه شبه فقط در جانب برادران و دوری و غیبت یوسف نیست بلکه در جانب مصر و تصرفات ناشناس او در امور اجتماعی هم هست. درباره بودن امام زمان(ع) بین امت حیرت زده،مذمت شده می فرماید: بینش شان تردد دارد و در بازارهایشان می رود بر بر فرشهایشان می نشنید در حالیکه اورا نمی شناسند ۵
پس این ترددها و تصرفات نه در منزل خواص شیعه که در بین امتی با تعبیر اشباه خنازیر و ملعونه است! این غیر از در همان مسیر تحقق کارکردهای خطبه ۱۵۰ برای اوست؟!
- تفصیل نمونه ها را در فایل صوتی بشنوید
❓پس در ظهور امام چه می کند؟
☑️ @m_ghanbarian
📖سلسله بحث درسهای نهج البلاغه
جلسه پانزدهم ۲۳مهر۱۴۰۰
هیات راه فاطمه(س) قم
#حجت_الاسلام_قنبریان
۲از۲
❓پس در ظهور، امام چه می کند؟
در آنوقت دنیا را پراز عدل و داد می کند و حکومت رسمی و علنی جهانی برپا می شود. نه اینکه به ائتلاف جبهه حق و اختلاف جبهه باطل کمک کند( که در دوره غیبت بود)
• امت آخرالزمان
خطبه ۱۵۰ در ادامه دارد:" آنگاه در کشاکش آن فتنه ها بصیرت قومی چنان صیقل یابد که تیغه
شمشیر در دست آهنگر. دیده هایشان به نور قرآن جلاء می گیرد و تفسیر قرآن گوش هایشان را می نوازد و در هر شامگاه و بامداد جام های حکمت می نوشند"
-توجه کنید این قوم برگزیده در کوره فتنه ها در دیالکتیک واقعیت های عینی اجتماعی با تراث و قرآن انند و همین رجوع ها آنها را مُفهِم و مفسر کرده چشم و گوش جلا می گیرد و حکمت در قلبها می نشیند.
-این بیان هرگز با تصویر #حیرت بعضی و نتیجه قدر متیقن گیری ها و به مرور شکل زمانه شدن ها سازگار نیست!
- موید این بخش و این برداشت هم حدیث معروف لوح است که اصحاب غیبت امام عصر(ع) را اهل جهاد و شهادت معرفی می کند : کشته میشوند، آتش زده می شوند و زمین از خونشان رنگین و صدای شیون از زنانشان بلند است.
پس با مستکبرین و طواغیت عالم کار دارند نه به قدر متقین حقوق بشر سرسپرده و دنبال آرمانهای اسلام نباشند!
* تفصیل را در فایل صوتی بشنوید
......................
۱.الکافی ج۱ص۵۳
۲. برای تفصیل ر.ک: اسس النظام السیاسی عند الامامیه محمد سند ص۲۰۴ تا۲۰۵
ایشان ۴ صورت دیگر برای امامت بالفعل غیر از حکومت رسمی علنی می شمارد:الحکومات الصغیره المتعایشه فی ظل حکومه الام/حکومه القیم الاجتماعیه/ الحکومه الخفیه و السریه/ الحکومه بتوسط قوی الخفیه عن الماده و الحس
در صفحات ۲۳۲ به بعد ادله ای برای حکومت بالفعل اما مخفی امام(ع) در غیبت می شمارد .
ما باهمه گفته ایشان کاری نداریم آنچه به اثبات حظی از ولاء سیاسی اجتماعی که با غیبت هم ممکن است موید ماست
۳.نمونه دیگر در حضور ناشناس در قریه های شامات :المناقب ج۴ص۳۱۱و بحار ج۴۸ص۱۰۵
۴.بحار ج۴۸ص۱۴۰ح۱۶
۵.الغیبه ص۱۶۳و۱۶۴ح۳تا۵
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💠 فرق خلاف شرع های ج.ا با حکومت علی(ع)؟! #سخنی_با_آیت_الله_خاتمی ۱/۳ 🎙آیت الله سید احمد خاتمی فرمود
🚨 گشت ارشاد مسئولین و گشت ارشاد!
وعده انتخابات۱۴۰۰ این بود که گشت ارشاد مسئولین آغاز شود. امام جمعه کرج شروع کرد و دیگران را هم بدان فراخواند. با وجود عذرخواهی رئیس شورای شهر درباره استفاده فرزندش از ماشین لوکس شهرداری، ستاد امر به معروف استان البرز قانع نشد و در اینباره بیانیه صادر کرد!
چه خوب اگر مطالبه نامه ۴۵و۷۱ نهج البلاغه برای مدیرانی با حاشیه ای اشرافی بی مماشات انشاء شود.
جمعه آتی نماز جمعه تهران هم برقرار میشود. کاش خطیب این هفته هم از ماجرای دستگیری یک زن توسط نیروی انتظامی به شکل ناجور و توسط نامحرم و با قلاب مخصوص حیوانات گله کند و از یک جمله توضیح نیروی انتظامی مبنی بر برخورد انضباطی با ماموران راضی نشود! چون مساله ی قابل تکراری است، نهی از منکر واجب است. چه خوب اگر گشت ارشاد هم توسط ائمه جمعه ارشاد شود.
امیرالمومنین(ع)، قنبر را وقتی سه تازیانه بیشتر بر بزهکار حد جاری کرد همانجا خواباند و سه ضربه شلاق زد. (الکافی ج۷ص۲۶۰)
جامعه بیش از پیش تشنه دیدن این جلوات علوی است. یاعلی!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
12.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید| در مورد #نمایندگان_تعینی_رهبری چه می دانید؟
🔺 نمایندگان #ولی_فقیه لزوما نمایندگان فکری #رهبری نیستند!
🛎 خیلی کم می بینیم که نمایندگان تعینی به تعیینی تبدیل شوند!
🔹 #شهید_بهشتی و #شهید_مطهری هم بدون اینکه حکمی داشته باشند، از جانب مردم، نماینده امام (ره) محسوب می شدند...
🆔 @sedayehowzeh
محسن قنبریان
🎥ببینید| در مورد #نمایندگان_تعینی_رهبری چه می دانید؟ 🔺 نمایندگان #ولی_فقیه لزوما نمایندگان فکری #ره
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید| عدالت خواهی هیچ شباهتی به کبریت بی خطر ندارد!
🔺 دو دقیقه از یک بحث، گویای تمام سخن نمیشود. اجمالا اینجا نقد رویکردی است که نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها را بجای پیشوایی جریان دانشجویی و جنبش عدالتخواهی، صرفاً به پستی اداری تقلیل می دهد. برای جذبش صرفاً رزومه علمی و نداشتن هیچ تحرک قابل سؤالی توجه می کند!
طبعا در انکار مطلق نماینده فعال و کارا نبوده ام و حتی در مصاحبه از بودن مفاخری در این سمت ها اشاره کرده ام.
☑️ @m_ghanbarian
🎎 امپراتور ژاپن به آقای رفسنجانی چه گفت❓
#باز_نشر_با_تلخیص
#به_بهانه_ایده_احیای_جهاد_سازندگی
🔖مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی تعریف میکردند: "زمانی که به ژاپن رفته بودم، جلسه ای نیز با امپراتور وقت ژاپن داشتم. پس از بحث و گفتگو درباره برخی مسائل دوجانبه، امپراتور به من گفت: علیرغم اینکه ما تحولات انقلاب شما را دنبال می کنیم، ولی برای برخی از سؤالات خود پاسخ روشنی نداریم!
اول اینکه ما مدتی است روی سازمانی در کشور شما بنام جهاد سازندگی مطالعه می کنیم! چطور این نهاد توانسته در مدت کوتاهی، مردم مناطق محروم را باخود همراه کند وبسیاری از آن مناطق را توسعه بدهد؟!
دوم اینکه[...]
بعد آقای هاشمی گفتند:"من در آن جلسه برای هیچکدام از آن سؤال ها پاسخ مشخصی نداشتم"!(کتاب رسم جهاد/مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی /ص۱۳)
❓اما سؤال مهم اینکه: چه فرقی بین "کار جهادی" و "مدیریت جهادی" هست؟!
🔅در نقل اول دقت کردید؟ امپراتور ژاپن -که تحولات انقلاب را دنبال می کند- با وجود وجدان کاری بالای ژاپنی ها، دنبال چه چیزی در سازمان جهاد می گردد؟! آن چیست که آقای هاشمی پاسخش را نمی داند؟!
🔅امپراتور دنبال کشف "مدیریت جهادی" بود نه صرفا "نیروی جهادی"!
مدیریت جهادی، مقابل "مدیریت بروکراتیک" و اداری گذشته و کنونی است. نیروی جهادی، مقابل "نیروی با تایم و مٲموریت اداری" و غیر چابک است. لذا ممکن است رئیس جمهوری(مثل خود آقای هاشمی با قریب ۱۶ساعت کار در روز)یا وزیر و مدیری، جهادی و بدون وقت اداری و بی مزایای مرسوم اداری کار کنند؛ اما مدیریت شان بروکراتیک باشد!(دقت کنید)
سازمان جهاد، مدیریت جهادی داشت نه صرف نیروی جهادی! "از پایین به بالا"، "شورایی"، "منطقه ای" و... بود که توانست چشم امپراتور ژاپن -کشوری که مثَل برای پرکاری شده- را بگیرد(۱).
🔅جالب اینکه بین ناتوانی پاسخ آقای هاشمی -اززبده ترین سیاست مداران ایرانی- وآنچه آن سالها در ایران جاری بود نسبت مستقیم بود!
فن سالاری(تکنوکراسی)، بروکراسی خاص خود را احیاء کرده بود.(۲) سازمان جهاد هم، اداری و وزارت خانه شده بود! حالا ما در سودای ژاپن اسلامی بودیم!
هنوز نیروی جهادی پیدا می شد، اما ناگزیر بود اهداف انقلابی و جهادی خود را از طریق سیستم فرسوده اداری با شاخصه ی از بالا به پایین و "عدم درک نزدیک از میدان"، "ناتوان از درک تفاوتهای منطقه ای"، "متجزی در مٲموریت ها"(=یک اداره جزیی از کار را انجام وبقیه به اداره ای دیگر محول است تا بموقع بکند یا نکند!)و... انجام دهد.
⬅️ اگر نخبگان مان به "سازمان جهادی" متفطن شدند، نظام اداره ای احیاء خواهند کرد که توقع دنیای جدید از انقلاب اسلامی ایران بود.
ژاپن می خواست روش انقلابی ما را بیاموزد، اما ما به ژاپن مسلمان عازم شدیم!
.........................................
۱.دراین باره کتاب رسم جهاد یا اقلا این لینک را ملاحظه کنید.
http://sobhe-no.ir/newspaper/596/14/23773
۲.ر.ک:تکنوکراسی و اقتصاد نئولیبرال/شهریار زرشناس
#جهاد_سازندگی
#مدیریت_جهادی_مهمتر_از_نیروی_جهادی
#شاید_در_موانع_تحقق_جهاد_سازندگی_نوشتم
📝محسن قنبریان ۹۸/۱۲/۱۲
☑️ @m_ghanbarian
🔰 *اندیشکده حقوق بشر و شهروندی به همراه واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار میکند؛*
📚 مدرسه مجازی
*مطالبهگری حقوقی شهید لاجوردی*
.
*بحث عدالت بایستی به یک گفتمان نخبگانی تبدیل شود، باید این مسئله را دنبال کنیم و پیگیری این بحث را رها نکنیم، چون زمینه خیلی زیاد است، نیاز خیلی شدید است.* (مقام معظم رهبری ۹۰٫۰۲٫۲۷)
.
🎙️با حضور:
*دکتر محمود حکمت نیا*
معاون وزارت دادگستری و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
*حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان*
پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه
*دکتر غلامرضا مولابیگی*
معاون و قاضی دیوان عدالت اداری
*دکتر سید مجید امامی*
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)
*دکتر سید محمدمهدی غمامی*
مدیر اندیشکده حقوق بشر و شهروندی و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)
*دکتر سید حجت الله علم الهدی*
استاد دانشگاه و رئیس سابق پژوهشگاه قوه قضاییه
*دکتر سید احمد حبیبنژاد*
مدیر موسسه فقر زدایی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
.
*محمد لسانی*
کارشناس و پژوهشگر رسانه
.
*دکتر سید محمدحسین پیغمبری*
قاضی دادگستری و معاون حقوق عامه اندیشکده حقوق بشر و شهروندی
📆زمان:
*۵ تا ۷ آبانماه
و
۱۲ تا ۱۴ آبانماه ۱۴۰۰*
⚠️ *جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به شماره 09338680516 در پیامرسان بله و واتساپ مراجعه نمایید.*
⚠️ *آخرین مهلت ثبتنام: ۴ آبانماه ۱۴۰۰*
⚠️ *هزینه ثبتنام: ۱۲۰ هزار تومان
تخفیف ثبت نام گروهی(حداقل ۳ نفر): هر نفر ۱۰۰ هزارتومان
اعضای تشکل های دانشجویی: ۹۰ هزارتومان
تخفیف اعضای فعال اندیشکده و بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع): ۸۰ هزارتومان*
⚠️ *به شرکت کنندگان، گواهی معتبر پژوهشی اعطا خواهد شد.(حداکثر ۲ غیبت مجاز است)*
🔸zil.ink/hcright_isu
🔸instagram.com/hcright_isu
🔹BasijISU.ir
🔹@BasijISU_ir
🔹@oboor_ir