eitaa logo
محسن قنبریان
17.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
869 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🏦 بی توجهی به اصول قانون اساسی آری ، به قرائتی خاص از اقتصاد کلان نه! به نظر "مجله تجارت فردا" دکتر برای دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه مناسب نیست چون "مکانیسم بازار" را افسانه می داند و "رابطه نقدینگی و تورم" را رد می کند! آقایان طبیبیان و نیلی و... مناسبند چون این اصول اقتصاد کلان را خدشه ناپذیر قبول داشتند! (ولو فصل اقتصادِ قانون اساسی را مخدوش و متاثر از چپ ها دانسته و رد کنند!) فکر نکنید دعوای "دانش و ارزش" و "علم و ایدئولوژی" در بین است؛ دعوای "ارزش - ارزش" و "مکتب - شبه علم" است! "مکانیسم بازار" در ادبیات اقتصادی لیبرال هم قرائت واحد ندارد؛ حتی هم مطلقِ دخالت دولت را نفی نمی کند! از "بازار آلمان" تا "بازار انگلیس" و حتی آمریکا، بازارند، با مکانیسم های متفاوت و میزان مداخله متفاوت دولت؛ پس اصل گرفتن مکانیسم بازار در یک قرائت واحد، واقعا افسانه ای بیش نیست. هنگ کنگی دیدن/خواستن اقتصاد ایران از هر ایده ای ایدئولوژیک تر و هم نشدنی تر است. "رابطه نقدینگی و تورم" نیز غیر از متاثر بودن از یک نظریه پولی، مطالعات اقتصادی متعددی در اقتصاد ایران دارد که الزاما دلخواه تجارت فردا را نتیجه نمی دهد. به لحاظ اقتصاد سیاسی ایران هم ظاهراً به نظر برخی آقایان بین "نقدینگیِ مخلوق بانک خصوصی" با "نقدینگیِ حاصل از افزایش دستمزد کارگر" فرق است و فقط دومی موجب تورم میشود! تجارت فردا خود را آینه جامعه فرض و از نگرانی جامعه بخاطر انتصاب مثل دکتر مقصودی به جهت خدشه به این اصول مسلم انگاشته شان گفته؛ اما چیزی از نگرانی جامعه ایرانی نسبت به بیش از سه دهه تعطیلی فصل اقتصادی قانون اساسی اش بخاطر عدم اعتقاد مدیرانی -که برخی را شمرده- نگفته است! وجه مشترک ستوده شدگان (و دیگر مدیران اقتصادی دهه های پیشین که نام نبردند) همه این است که اعتقادی به فصل اقتصادی قانون اساسی نداشته آنرا با رد و تعطیل نگه داشته بودند! اینکه و نگرانی جامعه از آن؛ چقدر بخاطر مصاحبه های نادرمدیرانی است -که اعتقادی به برخی قرائتهای خاص اقتصادی ندارند- و چقدر بخاطر و است؟ را خوب است قضاوتش را به خود جامعه واگذارند! جالب اینکه قانون اساسی وقتی پس ازبررسی خبرگان، رای اکثریت قاطع ملت ایران را هم گرفت، گروه های کمونیستی وچپ گرا -که نوعا رفراندوم قانون اساسی را تحریم کرده بودند- اصول اقتصادی قانون اساسی را سرمایه داری خواندند! طرفداران لیبرالیسم اقتصادی هم که بیش از سه دهه در مصادر اصلی اقتصاد نشستند، آنرا کمونیستی و چپ خواندند و تعطیلش کردند! این است سرنوشت قانون اساسی بین ایدئولوژی زدگی چپ و راست اقتصادی؛ بین تحریم یا تعطیل! سؤالی که تجارت فردا خوب است از خودش بپرسد این است: جامعه نگران ادامه تعطیلی فصل اقتصادی قانون اساسی است یا خدشه و بازبینی برخی قرائتهای خاص در حوزه نظریه پولی؟! در بین قرائت های موجود و مفروض از مکانیسم بازار و میزان دخالت دولت، جانب نظریه ای -که نزدیک به اصول قانون اساسی است- را گرفتن ایدئولوژیک تر است؟ یا "قرائتی ایدئولوژیک" از بازار را بر بقیه قرائت ها و هم قانون اساسی فائق کردن؟ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۷/۱۶ ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ مدرسه راهبری حل مسأله انقلاب اسلامی "شهید بیاضی زاده" ✅گفتمان سازی حل مسأله و بستر سازی تربیت و کشف استعداد های حل مسأله طلاب و فضلای حوزه علمیه 🌐لینک ثبت نام : https://formafzar.com/form/z02bb ارتباط در پیامرسان ایتا : https://eitaa.com/A313mo
❇️ بمناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم، الگوی سوم برای زن (مقابل نگاه متحجر و متجدد) در جزوه "از موءودة تا محرّرة" بخوانید! ➕ فهرست مباحث در حوزه زن و حجاب و عفاف ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌لیبرالیسم اقتصادی در شبه جزیره عربستان قبل از اسلام! 🎙استاد قنبریان 🆔@sarcheshmeh_nour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 حماسه اخلاقی-انسانی حماس! یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید ☑️ @m_ghanbarian
💥 حماسه اخلاقی-انسانی حماس! • اسرائیل عرفاً و شرعاً حکمش از یهود بنی قریظه و معاصر پیامبر(ص) شدیدتر و غلیظ تر است؛ چون یهود معاصر پیامبر، "بالاصاله" مالک زمین و باغهایشان بودند و بخاطر تخلف از معاهده و خیانت، "بالعرض" مالکیت را از دست دادند؛ بنا به نقلی مشهور، با پیشنهاد خودشان به حکمیت سعد بن معاذ، مردانشان کشته و زنانشان اسیر شدند! اسرائیل "بالذات" غاصب است و زن و مردشان در این غصب همراه اند؛ بعلاوه که در نسل کشی فلسطین هم داستان اند. با فلسطین بدتر از آنچه فرعون با بنی اسرائیل کرد (يُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَاءَكُمْ) می کنند: کودک کشی و نسل کشی! غیر از آمار، اعترافات جنایت و تجاوز به دختران فلسطین (در طنطوره و...) را دیده و شنیده اید. • "فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل مااعتدی علیکم": پس هرکس به شما تعدی کرد شما نیز به مثل آن بر او تعدی کنید(۱۹۴بقره) همان "قانون مقابله به مثل" را می گوید که "قانونی عقلایی" است و سخن قرآن تا اینجا "حکم امضائی" است؛ "حکم تاسیسی"، تتمه آیه است: "فاتقوا الله..." از خدا پروا کنید! ای بسا عرف، مقابله به مثل را "بی حد" انجام دهد: فحش، به فحش ؛ قطعه قطعه کردن(مُثله کردن)، آب بستن، تجاوز به عنف کردن و.‌‌..! اما آیه، مومنان را از ارتکاب حرام در مقابله به مثل برحذر می دارد. (مصباح الفقاهه ج۱ ص۵۳۵) دفاع، واجب و کشتن غاصبِ قاتل، جایز و اگر تنها راه رفع غصبش باشد، واجب است؛ اما مثله کردن او یا مثل آنچه اسرائیلی ها با جنازه برهنه شده ی شهدای مقاومت کردند، برای مسلمان جایز و اخلاقی نیست. • حماس و مقاومت غیر از حماسه نظامی-اطلاعاتی اش، هم در فتح بزرگش آفریده است. نه در دفاع از مردم خود و مقابله به مثل، کوتاهی کرده و سازش و انظلام پذیرفته و نه تعدی ای بیشتر از حد مجاز مرتکب شده است. می شد زنان غاصب (ولو نشسته در خانه و شهرک) را اسیر کنند اما ویدئوها نشان می دهد "زنان بچه دار و غیر مسلح" را به جای امن هدایت و از شبکه۱۲ تلویزیون اسرائیل مصاحبه با زنی پخش می شود که وقتی به مبارزین مقاومت می گوید من بچه دارم! جواب می شنود: نگران نباش ما مسلمانیم و آسیبی به شما نمی زنیم! به گزارش یدیعوت، حماس حاضر به مبادله "زنان مسلح اسیر شده" با زنان فلسطینی در بند اسرائیل است. کافیست نمودار کشته شدن کودکان توسط اسرائیل و حملات مقابله به مثل مقاومت را باهم مقایسه کنید. بالاتر از تفاوت کمّی، "تفاوت کیفی" است؛ که رژیم کودک کش در موارد عدیده تعمد در کشتن کودکان دارد اما کودکان اسرائیلی، فقط در حین مقابله به مثل با والدین غاصب، ناخواسته کشته شده اند. مجاهدان، پیر زنی که حتی موسس کیبوتص (مزارع اشتراکی خاص یهود) و به نوعی طراح بخشی از اشغال و غصب است را بدون آزار با خود می برند. از آنچه رسانه های خود اسرائیل پخش می کنند معلوم میشود بدن برهنه آن زن (شانی لوک) در پیکاب، یا در همان جشن کذایی برهنه بوده (چنانچه از عکسهای دیگر او برمی آید) یا اصلا انتسابش به مقاومت مخدوش است! و در بدترین حالت حکم یک متخلف را به همه مقاومت نمیتوان داد. • این حواس جمعی مقاومت را طرفداران مجازی او هم باید پاس بدارند. از مقاومت روایتی متفاوت از اسرائیل و داعش برای جهان بسازند. اسلام سیاسی و مبارزی که سازش نمی پذیرد اما بیشتر از حد مجازِ دفاع و مقابله به مثل هم تعدی و ظلم نمی کند. از اول این اسلام، دیگری ای مقابل اوانجلیس های وحشی و اسلام آمریکایی داعش و... بوده است. "استشهاد"ش، "انتحاری گری" و "مقابله به مثلش" ، "بزهکاری" و توحش نبوده است. 📝 محسن قنبریان ۱۸مهر۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
🔰 سلسله دروس خارج و درس گفتارهای نظام‌های اسلامی 🔹موضوع: فقه عدالت آموزشی 🎙استاد: حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان 🔹 زمان: یکشنبه‌ها بعد از نماز ظهر و عصر 🔹 مکان: دبیرخانه علوم انسانی اسلامی مفتاح (میدان معلم- بلوار سمیه، بین کوچه 26 و 28 - پلاک 472) ❇️ جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر با شماره های 37830183 - 09103949296 تماس حاصل بفرمایید. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
۲۶-شرح عهدنامه مالک اشتر.mp3
21.42M
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه بیست و ششم/ ۱۴مهر۱۴۰۲ ▫️فراز مربوط به دبیران ✔️ بحثی مهم در نظام دیوانی و علیه دیوان سالاری! • چند مقدمه لازم: - حاکم صالح/ سازمان صالح - ویژگی دولت مدرن - یکی از مبادی دیوان سالاری - نقطه تعادل در دوگانه دبیر-دیوان • دبیر و کارگزار خوب + اختیار لازم برای اقدام و خروجی کار - شرایط کارگزار خوب • روش کشف شرائط و گزینش: - گزینش براساس صفات درونی حاکم(خوب یا بد) نباشد - گزینش بیرونی با اختبار و به حسب خروجی نهایی کارها • تشکیلات آری؛ دیوان سالاری نه! - مسئول نهایی، خود حاکم! حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه بیست و ششم/ ۱۴مهر۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان ▫️فراز مربوط به دبیران (ثم انظر فی حال کتابک...) ✔️ بحثی مهم در نظام دیوانی و علیه دیوان سالاری! ▪︎در این فراز با دو بحث مواجهه ایم: - ویژگی های دبیران (ثبوتاً) - راه کشف و شناخت آن (اثباتاً) ⬅️ با ضمّ خصائص عمّال و کارگزاران، برای کلیت دیوان دولت استفاده می کنیم. ▪︎چند نکته مهم برای فهم بهتر قسمت اول: ۱. حکومت، هم "حاکم و حکمران صالح" می خواهد و هم "سازمان صالح". شهید مطهری در ده گفتار سازمان صالح را خوب بیان کرده است. ۲. از ویژگی های دولت مدرن این است که به "سازمان" بیشتر از "خصائص حاکم و حکمران" می پردازد. این شعار را در بین دوستان انقلابی هم می شنوید که: "سازمان باید طوری باشد که آدم فاسق و فاجر هم کارایی خوب داشته باشد"! ۳. یکی از مبادی "دیوان سالاری" و همین جاست. اگر در دوگانه دیوان_دبیر اصالت را به دیوان و سازمان داده شود، دیوانسالاری شکل می گیرد. ⬅️ تبعاً برای صالح شدن سازمان در این اصالت بخشی، مثلا "تجزیه کار" صورت می گیرد؛ که تمرکز کار و اختیارات، فساد نیاورد ⬅️ این هم موجب می شود دیوان گسترده تر و الزاماً خروجی اتفاق نیافتد! ⚠️ از کف میدان اگر خبر بگیرید می بینید بسیاری از عدم کارائی ها و خروجی نداشتن ها، به علت تعدد دستگاه های تصمیم گیر در امور و نبودن تمام کننده است. مدیر هم ترجیح می دهد املاء ننویسد تا غلط از او نگیرند! دیوانسالاری و کاغذ بازی و گزارش میشود هفت دست، شام و نهار خبری نیست! ۴. یکی از راههای جلوگیری از دیوانسالاری، "نقطه تعادل یابی" در آن دوگانه است. یعنی: لحاظ شرائط در دبیران و عمّال + اختیار لازم برای اقدام و خروجی کار. • در قسمت اول این فراز شرایط دبیران را می شمارد: - تولیت بخشی در امور (که مفید نوعی اختیار و جانشینی است برای تمام کردن کار) به بهترین ها - آنجا که اسرار یا رانت اطلاعات در بین است، این شرائط مهمتر است - "خوبی های اخلاق را در خود جمع کرده باشد" از کسانی باشد که "کرامتِ(عطا شده) او را سرمست نکند" ممّن لا تَبطُرُهُ الکرامه، مفید همان نکته است که اختیاری دست اوست که می تواند کار را تمام و اهداف حکومت (احقاق حق و برقراری عدل) را محقق کند؛ چون می دانیم خود پست و مقام، در فرهنگ علوی، کرامتی ندارد. ▪︎ در بخش دوم راه کشف این شرائط بیان می شود قبلا در بحث حکومت علوی و تبار گزینی به روش درست شایسته سالاری پرداختیم. • از جمع بین فراز دبیران و عمّال فمهیده می شود: 1⃣ روش گزینش، درونی و متکی به خود حاکم نباشد! • نه متکی به صفات بد حاکم باشد. در بخش عمّال فرمود: ولاتُوَلِّهِم مُحاباهً و اَثَرهً: آنها را از سر تمایلات شخصی و خود رأیی (بدون مشورت)، تولیت نده! • نه حتی متکی به صفات خوب درونی حاکم باشد! در این فراز می فرماید: وَلایَکُن اختیارُکَ ایّاهُم علی فراسَتک و استنامتک و حُسن الظن منک: گزینش آنها را از سر فراست (و تیزبینی) ات و اعتماد داشتن و حسن ظن ات به آنها نباشد! ❓چرا حتی با صفات خوب درونی ات هم گزینش نکن؟! می فرماید چون: "مردان با ظاهر آرایی و خوش خدمتی نظر حاکمان را به خود جلب می کنند اما در پس این ظاهر نیکو و خوش خدمتی خبری از خیر خواهی و امانتداری نیست"! یعنی دست بالای دست بسیار است و مقابل هوش سفید تو، هوش سیاه هم هست و فراستت را دور می زند. 2⃣ روش گزینش بیرونی و به حسب خروجی نهایی کارهایش باشد. • در فراز عمّال فرمود: "فاستعملهم اختباراً: با امتحان و اختبار آنها را به کار بگیر (نه تمایل و تشخیص شخصی) • در این فراز می فرماید: "اختَبِرهُم بما وُلُّوا للصالحین قَبلک فَاعمِد لاَحسَنِهِم کان فی العامَّهِ اثراً و اعرفَهُم بالامانهِ وجهاً: اختبار و امتحان با بررسی تولیت های قبلی برای حاکمان صالح باشد. از بین اینان بر کسی تکیه کن که در مردم اثر نیکو تری نهاده (خروجی واقعی) و بیشتر به امانت داری شناخته شده است." ⬅️ یعنی صرف روزومه کافی نیست، باید اثر و کارکرد واقعی مدیران دوره های قبل بررسی شود. دیده شود آن دوره، منطقه او در چه وضعیت و مشکلاتی بوده و او برایشان چه کرده است؛ نه صرف اینکه چندین سال سابقه مدیریت داشته و هیچ گزارش سوء و سوء پیشینه ندارد! چون مدیران محافظه کار هم چنین اند کاری نمی کنند و خطایی هم رخ نمی دهد! (دقت کنید!) ⬅️ می فرماید اگر چنین گزینش دقیق و درستی کردی "نشانه خیر خواهی تو برای خدا و برای مردمی است که ولایت آنها را بر عهده گرفته ای"! ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه بیست و ششم/ ۱۴مهر۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان ▪︎ تشکیلات آری؛ دیوان سالاری نه! "اولوا الامر" یعنی ولیّ (الامر یعنی حکومت). حکومت امور متعددی دارد که باید خوب از هم بازشناخته شود. نه یک امر تجزیه شود که دیوان گسترده و دیوان سالاری شکل بگیرد، و نه امور تداخل کند و... لذا در تتمه می فرماید: "و اجعل لرَاسِ کُلِّ امر من امورک راساً منهم: بالای هریک از امور حکومت یکی از همان شایستگان را قرار بده" "کسی که بزرگی کار ناتوانش نسازد و بسیاری کارها پریشانش نکند"! ⬅️ مسئولیت کلان دست آخر با خود حاکم است! می فرماید "اگر در دبیرانت ایرادی باشد و تو از آن غافل باشی تو مسئول آن خواهی بود". اینجور یک تشکیلات از صدر تا ساقه، مسئول می شود و پاسخگو نه امر در دیوان دور بزند و به نتیجه نرسد و کسی هم پاسخگویش نباشد و دیوان سالاری امور گردن هم انداختن داده باشد! * فراز مربوطه را اینجا بخوانید! ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از کفِ دانشگاه
🔴 حماسه اخلاقی - انسانی حماس 📝حجت‌الاسلام قنبریان 🔸 《 حماس و مقاومت غیر از حماسه نظامی - اطلاعاتی‌اش، "حماسه اخلاق" هم در فتح بزرگش آفریده‌است. نه دفاع از مردم خود و مقابله به مثل، کوتاهی کرده و سازش و انظلام پذیرفته و تعدی‌ای بیشتر از حد مجاز مرتکب شده‌است.》 🔺کفِ دانشگاه باش🔻 ✅ @kdnews_net
هدایت شده از کفِ دانشگاه
هدایت شده از کفِ دانشگاه
هدایت شده از کفِ دانشگاه
هدایت شده از کفِ دانشگاه
هدایت شده از کفِ دانشگاه
محسن قنبریان
💥 حماسه اخلاقی-انسانی حماس! • اسرائیل عرفاً و شرعاً حکمش از یهود بنی قریظه و معاصر پیامبر(ص) شدیدتر
حماسه حماس.mp3
20.41M
💥 حماسه حماس! حجت الاسلام قنبریان هیأت اصحاب الحسین دانشگاه تهران/ ۱۸مهر۱۴۰۲ • دو روی این حماسه: بُعد نظامی/ بُعد اخلاقی • مقایسه ی: - مسیحی سیاسی (اوانجلیس) - یهود سیاسی (صهیونیست) - اسلام سیاسی (مقاومت) • اوانجلیس ها و صهیونیست ها خشن ترین و ضد انسانی ترین • داعش؛ اسلام آمریکایی با فرمت اوانجلیس برای تقابل با اسلام سیاسی! • اسلامِ مقاومت در مبدا، مقصد، روش از اسلام داعش متمایز است! - استشهاد، انتحار نیست! - مقاومت، اشغال نیست! • عمروعاصِ اعراب مسلمان هم قابل مقایسه با غرب وحشی نیست - مقایسه فسطاط با تروا • انسانیت و اخلاق حماسه حماس را روایت کنیم - ظالم(اسرائیل) نمیتواند خود را مظلوم جا بزند اما میتواند مظلوم(فلسطین) را ظالم جابزند! - اسرائیل بدتر از یهود بنی قریظه! - مقاومت کودک کش و متجاوز نیست! ☑️ @m_ghanbarian
مگر نه اینکه همان طفل من است چرا سکوت کنم سینه ام پر از سخن است برای من اگر انسانم و مسلمانم جوانِ جان به کف غزه نیز هم وطن است (حسن زرنقی) ؟! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 حسین(ع) آنجاست که "عاشورا" آنجاست! نه آنجا که "فقط مراسم" برپاست! 🌹 حسین(ع) آنجاست که "ذلت ناپذیری" و "اباء از ضیم" آنجاست! نه آنجا که "سازش" یا حتی "آسایش در کنار ظالم" برجاست! 🌹 حسین(ع) آنجاست که "نهضت" و "قیام" آنجاست! نه آنجا که "نظامِ محافظه کاری" و "روابط محاسبه گری در وقت ضیم و ننگ" جاری است! 🌷 "غزه ی سنیِ ننگ ناپذیر" از "زهیر عثمانیِ پیوسته به مظلوم" به "سید اهل اباء از ضیم، حسین(ع)"؛ دورتر نیست! 🍁 "هرثمه"ی شهروند علی(ع) و "راوی نوحه کربلا" هم از سینه زن ها و "حسینی های نذریِ قیمه و قمه" ؛ اما "بی تفاوت دربرابر ضیم و ذلت" از سید مظلومان، حسین(ع)؛ دورتر و "فراری تر" نیست! ✨ چشم ها را باید شست ، جور دیگر باید دید! درست گفت امام موسی صدر که: «من حسینیه‌ای را قبول دارم که قهرمانانی بپرورد که با دشمن اسرائیلی در جنوب بجنگند.» 🎞 ویدئو: شهید امیرعماد ابوخدیجه فرمانده گردان واکنش سریع در طولکرم که جمله معروف حسین بن علی(ع) را قبل شهادت(ماه رمضان) می خواند: "اين بدنام[که نسبش مشکوک است] پسر بدنام مرا ميان دو چيز مخيّر كرده است: ميان شمشير و تن دادن به خوارى. و هيهات كه ما تن به ذلّت و خوارى دهيم." محسن قنبریان ۲۱مهر۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
📚دروس «مکتب فقاهتی امام خمینی» ❇️بنیاد شیخ انصاری در میز تخصصی ترویج مکتب امام خمینی، به معرفی و تجمیع اساتید این عرصه پرداخته است؛ 🔷آیت الله مبلغی؛ درس خارج اصول با محوریت انوار الهدایه 🔷 آیت الله فرحانی؛ درس خارج فقه با محوریت الخلل فی الصلاه و تفسیر سوره حمد 🔸حجت الاسلام فلاح؛ مصباح الهدایه 🔸حجت الاسلام اسدپور؛ مکاسب محرمه و مناهج الاصول 🔸حجت الاسلام سید مهدی موسوی؛ ولایت فقیه، شرح جنود عقل و جهل، قاعده لاضرر و اجتهاد و تقلید 🔸حجت الاسلام علی محمدی؛ ولایت فقیه 🔸حجت الاسلام علی فرحانی؛ تحریر الوسیله و مناهج الاصول 🔸حجت الاسلام سیدعلی موسوی؛ کتاب البیع، مکاسب محرمه و مناهج الاصول 🔸حجت الاسلام گرامی پور؛ مکاسب محرمه 🔸حجت الاسلام موالی زاده؛ فقه العقود با محوریت کتاب البیع، مناهج الاصول و خطابات قانونیه برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس @BSHEIKHANSARI کنید طرح شهید آقا مصطفی خمینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 | 💠 استشهاد یا انتحار ؟ 🎙 حجت الاسلام 🚩 مراسم هفتگی هیئت دانشجویی اصحاب الحسین(ع) 📅 سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ 📥 دریافت نسخه با کیفیت #️⃣ | [[ @m_ghanbarian ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
هدایت شده از نامه جمهور
🔰ویژه‌نامه شماره ۳ فصلنامه «نامه جمهور»، تابستان ۱۴۰۲ منتشر شد: 📌تعداد صفحات: ۱۵۲ در این شماره میخوانیم: 💠ضدعدالت ضدتوسعه ضدجامعه نقدنامه ای درباب برنامه هفتم توسعه 📖مجتبی نامخواه 💠افول تدریجی عدالت گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین قنبریان درباره جایگاه عدالت در برنامه توسعه و سیاست های کلی ابلاغی 💠توسعه نخواهی و توسعه نیافتگی 🔸گفتگو با دکتر حسن سبحانی درباره جایگاه توسعه در برنامه هفتم 💠مردمی سازی اقتصاد یانهادینه سازی تداول ثروت بین اغنیا 📖سید علی موسوی 💠نابرابری یا ناترازی؟ هفت نکته درباره برنامه هفتم 📖 روح الله ایزدخواه 💠علیه توسعه به سود سرمایه داری برنامه توسعه در تنبیه تهیدستان و تشویق نوکیسگان 📖 کیوان سلیمانی 💠آشوب نامه پادجامعه بررسی ابعاد ضد اجتماعی برنامه هفتم توسعه 📖 علی اسکندری نداف 💠عدالت نمایشی بازتولید تبعیض آموزشی در برنامه هفتم 📖 رقیه فاضل 💠خیال پردازی بی ثمر بازتاب بحران سندنویسی ایرانی در تدوین برنامه هفتم 📖 میثم ظهوریان 💠شهر در انحصار پیمانکاران بررسی رویکرد برنامه هفتم نسبت به مسئله مسکن 📖علی مصدق 💠بی آبی و بی برنامگی نقدی بر سیاست های مدیریت منابع آب 📖 محمد اسکندری 💠آینده دولت وجوه اساسی بازنمایی دولت در لایحه برنامه هفتم 📖محسن جبارنژاد ‼️ برای خرید نامه جمهور با مبلغ100 هزارتومان به شماره کارت: ۶۰۳۷ ۹۹۷۵ ۹۹۶۹ ۴۹۳۳ به‌ نام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم واریز کرده و رسید واریز را به همراه ادرس پستی و شماره همراه به شماره ۰۹۰۱۶۸۵۵۲۹۰ ارسال نمایید. 🔸 با ما همراه باشید ... ➖➖➖➖ 🆔 @nameh_jomhour | نامه جمهور