eitaa logo
محسن قنبریان
17.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
911 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
حکمرانی مردمی.mp3
19.29M
🎧 نشست تخصصی ❓چه چیزهایی نیست؟! ❓مهندسان قانون اساسی برای مردمی سازی چه کردند؟! ❗️بدون رعایت آن اساس، کارهای بنام مردمی سازی، بازی است! ارائه حجت الاسلام @ghahrmanshahr ☑️ @m_ghanbarian
31.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎 اسرائیل از نزدیک! ۱ 📽برشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ✔️ دوگانه دولت و سرزمین اسرائیل ❓چگونه اسرائیل را هم کشوری مذهبی تعریف کرده اند و هم پایتخت هم جنس بازان؟! یهودیت کهن و ارزشهای مدرن چگونه ممکن است در یک کشور جمع شود؟! * برای مطالعه بیشتر (اینجا) 📆جلسه هفتم/ ۲۷مهر۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از بهشتی‌نگار
ثبات_و_تغییر_در_شورای_نگهبان_در_مذاکرات_قانون_اساسی.pdf
1.32M
🔶ثبات و تغییر در شورای نگهبان در مذاکرات قانون اساسی ✍️ نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان 🗞 اندیشه بهشتی، شماره بیستم، آذر ۱۴۰۲ 🆔 @beheshtinegarr
محسن قنبریان
🔎 اسرائیل از نزدیک! ۱ 📽برشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین #قنبریان ✔️ دوگانه دولت و سرزمین اسر
28.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎 اسرائیل از نزدیک! ۲ 📽برشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ✔️ دوگانه ی دولت سکولار و آیین یهود ❓تئوریسین های مذهبی زنده اسرائیل چه می گویند؟! ❗️فرق تهدیدات سرزمینی با تهدیدات علیه دولتی خاص! * برای مطالعه بیشتر (اینجا) 📆جلسه هفتم/ ۲۷مهر۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔎 اسرائیل از نزدیک! ۲ 📽برشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین #قنبریان ✔️ دوگانه ی دولت سکولار و آ
34.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎 اسرائیل از نزدیک! ۳ 📽برشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ❗️حماس، "سرزمین اسرائیل" را نشانه گرفت نه دولت نتانیاهو ❗️مطالباتی که سرزمین اسرائیل (متجلی در یک دولت-ملت) را نشانه نگیرد، آرمان فلسطین نیست! ❗️مطالبه محاکمه و اخراج سفیر و... کف مطالبه و در سطح آرمان فلسطین نیست! * برای مطالعه بیشتر (اینجا) 📆جلسه هفتم/۲۷مهر ۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
۱-فاطمه (س) و مردم.mp3
44.07M
❇️ فاطمه سلام الله علیها و مردم 🎙 حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبریان 🗓شب اول فاطمیه ۱۴۴۵ 📌 دانشگاه رازی کرمانشاه 💠 هیئت دانشجویی محبان اهل بیت علیهم السلام ✅@heyat_razi ☑️ @m_ghanbarian
۲-فاطمه (س) و مردم.mp3
47.93M
❇️ فاطمه سلام الله علیها و مردم 🎙 حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبریان 🗓شب دوم فاطمیه ۱۴۴۵ 📌 دانشگاه رازی کرمانشاه 💠 هیئت دانشجویی محبان اهل بیت علیهم السلام ✅@heyat_razi ☑️ @m_ghanbarian
20.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ این کلمات حضرت آقا مطلقا سر منبرهای غدیر و محرم و رجب و فاطمیه نرفته و نمیره و نمیره و نمیره... ‼️ 🔸 مبلغ تراز انقلاب اسلامی باید درک کنه اسلام یک دستگاه واژگانی خاص انقلابی دارد... 📣 صوت کامل را اینجا بشنوید بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوة علی بن موسی الرضا(ع) حجت‌الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
❌ این کلمات حضرت آقا مطلقا سر منبرهای غدیر و محرم و رجب و فاطمیه نرفته و نمیره و نمیره و نمیره... ‼️
📢 *در آستانه ایام فاطمیه منتشر شد* 🔰 *صوت و فیلم کامل نشست تبلیغ مُحَرِک در مقابل تبلیغ مُسَکِن* 🎙 *حجت‌الاسلام والمسلمین قنبریان* 🎞 مشاهده *فیلم کامل نشست در صفحه آپارات* بسیج مشکوه : *https://aparat.com/v/uJLtv * 🎞 دانلود مستقیم *فیلم کامل نشست* (۵۴۰مگابایت): *https://my.uupload.ir/dl/BvmQE6X0 * 🔈 دانلود مستقیم *صوت کامل نشست* با کیفیت متوسط (۲۳مگابایت) : *https://my.uupload.ir/dl/aGXgLgDV * 🔈 دانلود مستقیم *صوت کامل نشست* با کیفیت عالی (۹۰مگابایت) : *https://my.uupload.ir/dl/yoOxwbQ7 * *بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه علی بن موسی الرضا علیه السلام* 🆔 *https://ble.ir/basij_meshkat*
۳۰-شرح عهدنامه مالک اشتر.mp3
23.54M
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه سی ام/ ۱۷آذر۱۴۰۲ ▫️ فراز مربوط به طبقه سفلی! ❓آیا طبقه فرودست لابد منه است؟! ❗️تعریف و تقسیم این صنف • یک اصل مهم درباره فرودستان! ❗️بار عام برای حاجت مندان! • حرمت مطلق حجاب حاکمان • قاعده مهم تقدس جامعه! ❗️تقدس جامعه غیر از تقدس مقدسات! حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ سی ام/ ۱۷آذر۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان ▫️ فراز مربوط به طبقه سفلی • اول بحث طبقات ۷گانه گذشت که معنای طبقه در این نامه چیست؟ چه نسبتی با طبقات اجتماعی و نظام طبقاتی دارد؟ آیا وقتی از طبقه سفلی می گوید، یعنی بودن این طبقه در جامعه لابد منه است؟ پس سیاست های ریشه کنی فقر و عدالت گستری چگونه عمل کرده که باز طبقه سفلی هست؟! اجمالا قبلا گذشت که طبقه اجتماعی مدرن، "جایگاه تثبیت شده براساس عوامل اقتصادی و سیاسی" است. معمولا هم به طبقه برخوردار و طبقه نابرخوردار تقسیم میشود. در نامه۵۳ ، طبقه بدین معنا نیست و به معنای صنف و قشر است. ساختارهای اقتصادی و سیاسی در نظام علوی ، فقر ساز و طبقه سفلی ساز نیست؛ اما تفاوت های طبیعی ناچارا کسانی را از بازار و درآمد داشتن می راند. برخی از کار افتاده یا سالخورده می شوند، برخی نیروی کار و سرپرست از دست می دهند و... حضرت این فراز را برای این قشر می گوید. • تعریف طبقه سفلی: "لا حیلة لهم" است، حیله یعنی حائل، یعنی کسانی که چاره ای ندارند. و چند قسم اند: مساکین، محتاجین، اهل سختی و بینوا، زمین گیران. برخی زبان درخواست دارند(قانع) و برخی ندارند و زبان حالشان گویاست(معتر) درباره این طایفه می فرماید باید سهمی از بیت المال و سهمی از غلات اراضی خالصه را اختصاص دهی. دور و نزدیکشان هم فرقی نکند. • اصلی مهم برای حاکمان در اینباره: امور اینها معمولا خرد است، ای بسا ماهم وقت به رخ کشیدن امور اینها بگوییم: مسائل کلان و راهبردی مهمترند! بطور کلی چشم ماهواره ای و میکروسکوپی باید منتظم شود نه امور کلان دیده نشود و نه امور کوچک اینان فراموش شود. اصل: "وَلاَ يَشْغَلَنَّکَ عَنْهُمْ بَطَرٌ، فَإِنَّکَ لاَ تُعْذَرُ بِتَضْيِيعِکَ التَّافِهَ لاِِحْکَامِکَ الْکَثِيرَ الْمُهِمَّ: نشاط و سرخوشی تو را از توجه به آنان باز ندارد زیرا پرداختن به کارهای مهم و بزرگ تو را از ضایع کردن امور کوچک آنان معذور نمی سازد" این اصل بعضا از سوی حاکمان نقض می شود و توجه به مسائل مهم و بزرگ، غفلت از امور کوچک اینان را موجب می شود؛ چنانچه در روایت یاسر خادم از امام رضا(ع) پیداست که امام، مامون را از سرخوشیِ فتح کابل و... در قبال غفلت از فقر و تنگدستی مردم مدینه مذمت می کند! • مواجهه با اینان را تاکید دارد که با "اهتمام" ، "رو بر نگرداندن"، "تفقد غیر حاضرین" و... باشد. مامور رسیدگی را می فرماید اهل خشیت(نسبت به خدا) و اهل تواضع(نسبت به اینان) باشد. اینان محتاج ترین به انصاف اند. یتیمان و سالخوردگان از این قشر را ویژه مورد خطاب قرار می دهد که امور آنان را بر عهده بگیر. • بخشی از اینان "ذو الحاجات" است درباره اینان غیر از رسیدگی خود، دستور مجلس عمومی و بار عام دارد؛ مجلسی خالی از محافظان که اینان راحت بتوانند حرفشان را بزنند. پیشاپیش می فرماید سخن گفتن اینان ممکن است با "خُرق" (درشت گویی ،مقابل رفق و مدارا) و "عی" (ناتوان در رساندن منظور) باشد. می گوید باید بخاطر خدایت تواضع کنی و تحمل نمایی. شهید بهشتی از مثل این فراز و و خطبه۶۲ استفاده کرده که: حجاب حاکمان حرام مطلق است. یعنی از واجباتی است که حکم ثانوی نمی پذیرد و در هیچ شرایطی نباید از مردم دور شوند. بعد قاعده طلایی را از زبان پیامبر(ص) نقل می کند که:" لَنْ تُقَدَّسَ أُمَّةٌ لاَ يُؤْخَذُ لِلضَّعِيفِ فِيهَا حَقُّهُ مِنَ الْقَوِيِّ غَيْرَ مُتَتَعْتِع: یک امت (جامعه) مقدس نمی شود تا وقتی که ضعیف نتواند حقش را بدون لکنت از قوی بگیرد." تقدس جامعه به این است. جامعه ای که مقدساتی مثل حرم و اربعین و... دارد الزاما جامعه مقدس نیست؛ آن تقدسِ مقدسات است؛ خود جامعه با حرم طلا مقدس نمی شود با انجام این قاعده مقدس می شود. *تفصیل را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
30.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 آیا از انتخاب های مردم ضرر کردیم؟! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah