eitaa logo
متنا‌‌؛ مدرسه تمدن نوین اسلامی
871 دنبال‌کننده
342 عکس
66 ویدیو
29 فایل
ارتباط با ما: @matna1397
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ آمادگی 80 تشکل بین‌المللی برای خونخواهی سردار سلیمانی 🔷مجمع تشکل های بین الملل در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن به شهادت رساندن سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی اعلام کرد: این اعلام آمادگی ۸۰ تشکل مردمی بین الملل انقلاب اسلامی برای خونخواهی گسترده ای است که کابوس‌های اسرائیل و آمریکا را تعبیر خواهد کرد. #سردار_شهید_قاسم_سلیمانی #انتقام_سخت #مجمع_تشکل_های_بین_الملل 📌 @m_matna خبرگزاری فارس: 🌐https://www.farsnews.com/qom/news/13981014000714/آمادگی-0-تشکل-بین‌المللی-برای-خونخواهی-سردار-سلیمانی
❇️ در جدال حق و باطل، اهل حق، پیروز نهایی‌اند 🔆 خداوند متعال در آیات مکرّر قرآن این وعده را داده است که اهل حق، طرف‌داران حق، پیروز نهایی‌اند؛ آیات فراوان قرآن بر این معنا دلالت میکند. ▫️ممکن است قربانی بدهند امّا در نهایت شکست نمیخورند؛ آنها پیروز هستند در این صحنه؛ قربانی دارند امّا ناکامی ندارند. 💬 بیانات در مراسم سی‌امین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) #یکشنبه_های_ولایی #مقاومت #پیروزی_نهایی #جبهه_حق 📌 @m_matna 🌐 Www.matna.org/تمدن-نوین-اسلامی-از-منظر-امامین-انقلاب
🔴تفاوت تمدن غرب و تمدن نوین اسلامی به تکنولوژی و خودروی برقی و موشک نیست، به قدرت ساخت انسان طرازه ❓از خودتان بپرسید؛ آیا تمدن غرب میتواند یک فرد نظامی در بالاترین سطح مدیریتی تربیت کند که اینطور مردم برایش اشک بریزند و عزاداری کنند؟ 🔸حاج قاسم! فلسفه و تمدن غرب را هم به سخره گرفتی ✍️ امین موسوی - اندیشه‌جو و فعال رسانه‌ای
💢 فرصت امتداد و پیاده سازی اندیشه‌های دینی در اجتماع 🔸در بحث نوین بودن، به دنبال روزآمدی و متناسب‌سازی زمانی و شرایطی هستیم؛ بر این اساس باید داشته‌های گذشته تمدن اسلامی را به‌صورت نوآورانه در جامعه پیاده کرد تا پذیرش حداکثری را به دنبال داشته باشد؛ همچنین برای اثبات نوین بودن، تمایز از تمدن‌های غیر اسلامی نیز ضروری است. 🔸یکی از زیرساخت‌های فکری برای تحقق تمدن نوین اسلامی، ارائه فرصت به اندیشه‌های دینی برای پیاده‌سازی در بستر جامعه می‌باشد. رویکردی که به خاطر تبعات و مخاطرات احتمالی، حتی از سوی دین‌داران هم کمتر مجال ظهور یافته است 🔸در اینکه متدیّنان به دنبال تحقق تمدن اسلامی و اجرای احکام اسلامی هستند تردیدی وجود ندارد و این آرزویی است که در ذهن خود می‌پرورانند، اما این افراد به‌منظور رعایت تقوا و حق‌الناس از اقدامات بدون درنگ اجتناب می‌کنند که لازمه دین‌داری آن‌ها محسوب شده و تقیّدشان ستودنی است. 🔸شاید احتمال شکست اندیشه‌های مبتنی بر آموزه‌های دینی و گریزان شدن و سست شدن باورمندی مردم به دین جانب احتیاط را تقویت می‌کند. مشکل اساسی در این عرصه عدم تفکیک بین «آموزه‌های دینی» و «دین‌داران» در ذهن مردم است. 🔹بنابراین با رعایت الزامات بنیانی و محاسبات اجرایی، می‌توان فرصت اجرای یک اندیشه دینی را ولو در یک فضای محدود و زمان مشخص به افراد متخصص و کارآزموده داد و در صورت موفقیت و رفع ایرادات احتمالی، آن تفکر و برنامه را با حمایت حاکمیت در عرصه کشور و جامعه اسلامی نیز پیاده نمود. محمدجواد حسنی **متن کامل در سایت متنا 📌 @m_matna 🌐 Www.matna.org/
💢 محبت فاطمه (سلام الله علیها) 🔹سلمان فارسى گفت پيامبر اكرم صلّى الله عليه و آله فرمود: 🔸اى سلمان هر كه فاطمه را دوست بدارد او در بهشت با من خواهد بود و هر كه دشمن بدارد در جهنم است. 🔸سلمان! دوستى فاطمه در صد جايگاه سود مي‌بخشد كه آسان‌ترين اين جايگاه‌ها مرگ و قبر و ميزان و محشر و صراط‍‌ و محاسبه است. 🔸هر كه دخترم فاطمه از او راضى باشد من از او راضيم و هر كه من از او راضى باشم خدا از او راضى است و هر كه فاطمه بر او خشم بگيرد من بر او خشم مي‌گيرم و هر كس من بر او خشم بگيرم خدا بر او خشمگين است. 🔸سلمان واى بر كسى كه او را ستم نمايد و ستم بر ذريه و شيعيانش كند. 🔹عنْ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِيِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : يَا سَلْمَانُ مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ اِبْنَتِي فَهُوَ فِي اَلْجَنَّةِ مَعِي وَ مَنْ أَبْغَضَهَا فَهُوَ فِي اَلنَّارِ يَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ يَنْفَعُ فِي مِائَةِ مَوْطِنٍ أَيْسَرُ تِلْكَ اَلْمَوَاطِنِ اَلْمَوْتُ وَ اَلْقَبْرُ وَ اَلْمِيزَانُ وَ اَلْمَحْشَرُ وَ اَلصِّرَاطُ وَ اَلْمُحَاسَبَةُ فَمَنْ رَضِيَتْ عَنْهُ اِبْنَتِي فَاطِمَةُ رَضِيتُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِيتُ عَنْهُ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ غَضِبَتْ عَلَيْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَيْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَيْهِ غَضِبَ اَللَّهُ عَلَيْهِ يَا سَلْمَانُ وَيْلٌ لِمَنْ يَظْلِمُهَا وَ يَظْلِمُ ذُرِّيَّتَهَا وَ شِيعَتَهَا. 📚بحار الانوار جلد27-صفحه 116 #حب_فاطمه 📌 @m_matna
🔰 وظیفه ملتهای منطقه برای نجات از سلطه آمریکا؛ 🔍 اطلاع‌نگاشت | راه‌کارهایی برای حرکت به سوی #تمدن_نوین_اسلامی 👈 رهبر انقلاب اسلامی، در بخش عربی خطبه‌های نماز جمعه مورخ ۹۸/۱۰/۲۷، خطاب به ملت های منطقه، راه کارهایی را برای نجات منطقه از سلطه آمریکا و همچنین رهایی فلسطین از حاکمیّت بیگانگان صهیونیست ارائه کردند  که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این اطلاع نگاشت، آنها را مرور می‌کند. 📥 نسخه قابل چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=44710
❇️ شکل‌گیری تمدن اسلامی در پرتو اخلاص و صدق مسلمین 🔷طبق نقل در نهج‌البلاغه، امیرالمؤمنین فرمود: 🔸«و لقد کنّا مع رسول‌اللَّه(صلّی‌اللَّه علیه‌واله) نقتل ابائنا و ابنائنا و اخواننا و اعمامنا لایزیدنا ذلک الّا ایمانا و تسلیما و مضیّا علی اللّقم و صبرا علی مضض الألم»؛ 🔹خالصانه و مخلصانه با کسان و نزدیکان خود میایستادیم و برای خدا مبارزه میکردیم. 🔸«فلمّا رأی اللَّه صدقنا انزل بعدوّنا الکبت و انزل علینا النّصر»؛ 🔹وقتی در راه خدا با اخلاص و صادقانه عمل کردیم و خدای متعال این را از ما دید، دشمن ما را سرکوب کرد و ما را پیروز نمود. بعد میفرماید: اگر این‌طور نبود، این کارها انجام نمیشد: 🔸«ما قام للدّین عمود و لا اخضرّ للایمان عود»؛ 🔹یک شاخه‌ی ایمان سبز نمیشد و یک پایه‌ی دین بر سر پا نمی‌ماند. 💢به برکت اخلاص و صدق آن مسلمین، این پیشرفتها انجام شد و جامعه‌ی اسلامی پدید آمد. تمدن اسلامی و این حرکت عظیم تاریخی امروز هم همان است. 📆 بیانات امام خامنه ای در خطبه‌های نماز جمعه 1370/1/16 📌 @m_matna 🌐 Www.matna.org/تمدن-نوین-اسلامی-از-منظر-امامین-انقلاب
🔰امام خامنه‌ای ؛ «جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند.» ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ @m_matna
💢کتاب «تمدن و تجدد در اندیشه معاصر عرب» 🔹به كوشش حبيب ‏الله بابايی 🔹ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔹تاریخ نشر: 1390 🔸کتاب حاضر، درآمدی است بر تفکرات معاصر عرب که در مواجهه با پیشامدهای فکری و فرهنگی غرب مدرن و در راستای پاسخ به پرسش زیست و هویت اسلامی در وضعیت معاصر صورت یافته است. 🔸در این مجموعه گفتارها، نویسنده، درباره جریان اصلاح تمدن گرای عربی پژوهشی انجام داده و حاصل آن را در فصل اول آورده است. در این مقاله تلاش بر آن بوده است که مختصات اندیشه دینی و تمدنی در فکر حسن حنفی و مالک بن نبی مورد بررسی قرار گیرد. فصل دوم به جریان بنیادگرای عربی با تاکید بر دو گرایش افراطی(وهابیت) و معتدل(اخوان المسلمین) پرداخته است. در فصل سوم، جریان فکری سکولار و نمایندگان فکری آن با ذکر ویژگی ها و زمینه ها مورد بحث قرار گرفته است. فصل چهارم اندیشه انتقادی و جایگاه آن در میان جریان های فکری سیاسی جهان عرب توصیف می شود و ضمن اشاره به زمینه های شکل گیری این جریان، به بنیادهای نظری، روش ها و رویکردهای فکری موجود پرداخته می شود. در فصل پنجم، جریان سنت گرای عرفانی در جهان عرب به اختصار معرفی و با تاکید بر گرایش های مطرح در حوزه علم و معرفت به جایگاه و دیدگاه سنت گرایان معاصر عرب در این باره اشاره می شود. 🔸پنج بخش‏ عنوان شده، به ترتیب توسط آقایان: حبیب‏ الله بابایی، رضا حبیبی، رضا خراسانی، ذبیح‏ الله نعیمیان و سعید خلیلویچ به نگارش در آمده است. 📌 @m_matna 🌐 www.matna.org/
💢تاثیر ذهنیت فقهی جامعه، بر تحولات اجتماعی 🔹در زمان امام صادق علیه السلام، مناظره ای بین یکی از شاگردان حضرت و یکی از ائمه فقهی اهل سنت پیش آمد. در آن مناظره، شاگرد امام صادق علیه السلام غلبه پیدا می‌کند اما این غلبه اتفاقی را به لحاظ اجتماعی ایجاد نکرد. 🔹حدود شش هفت قرن بعد چند جلسه مناظره بین مرحوم علامه حلّی و تعدادی از کبار فقهای اهل سنت در زمان سلطان «اولجایتو» برگزار شد، در آن مناظرات هم علامه حلی غلبه پیدا می‌کند اما تفاوتش با مناظره زمان امام صادق علیه السلام این بود که یک تاثیر اجتماعی گسترده ای در جامعه ایجاد شد و به تبع این غلبه، سلطان اولجایتو تشیع می‌آورد، خدم و حشمش شیعه می‌شوند در سراسر کشور ایران تعداد قابل توجهی از مردم سنی، شیعه می‌شوند. 🔸علت این تاثیر و تغییر در زمان علامه حلی این است که ذهنیت اجتماع فقهی شده بود. یعنی باید ذهنیت اجتماع فقهی بشود تا تحولات فقهی بتواند تأثیرات اجتماعی بگذارد. 🔸در زمان امام صادق علیه السلام ذهنیت اجتماع اندازه ذهنیت مردم در دوره علامه حلی اجتماعی نشده بود، فقهی نشده بود. به همین علت هم غلبه فقهی تأثیر اجتماعی ندارد. 🔸در طول تاریخ انقلاب اسلامی نیز به گمانم یکی از دلایل توفیق حضرت امام خمینی (ره) این بود که، حضرت امام اعتبار اجتماعی فقه را اول در ذهن‌ها بالا برد، بعداً وقتی به عنوان یک فقیه فتوا می‌داد که تقیه حرام است «ولو بلغ ما بلغ»، همه می‌آمدند به میدان و سخن امام را می پذیرفتند. حجت الاسلام والمسلمین رهدار، 1397/5/17 نشست متنا (جایگاه و شأن طلاب) #پنجشنبه_با_اندیشمندان #ذهنیت_فقهی_جامعه 📌 @m_matna 🌐 www.matna.org
💢حوزه علمیه و روحانیّت معمار اصلی تمدّن اسلامی 🔷 شما {حوزه ها‌ی علمیه و روحانیت} هستید که می‌خواهید بنای شامخ تمدّن اسلامی را بالا ببرید و استوار کنید؛ چراغ هدایت اسلام را در مناره‌ی بلند نظام اسلامی به درخشش درآورید و انسانها را هدایت کنید - یعنی کاری که همه‌ی پیغمبران برای آن آمدند - و آنها را به صراط مستقیم الهی و جاده‌ی اصلی الهی - سبیل اعظم و صراط اقوم - نزدیک کنید. 🔶 حوزه با این چالشها مواجه است؛ با این هدف حرکت می‌کند. حال شما ببینید حوزه‌ی علمیه چگونه باید باشد و چه کار باید بکند؟ واجبات این حوزه چیست؟ 📆 بیانات امام خامنه ای خطاب به حوزه‌های علمیه و روحانیت 1370/07/14 #حوزه_علمیه #تمدن_نوین_اسلامی #یکشنبه_های_ولایی 📌 @m_matna 🌐 Www.matna.org/تمدن-نوین-اسلامی-از-منظر-امامین-انقلاب
🏴 همه در سوگ شهادت مادرمان، زیر پرچم حضرت امّ ابیها سلام الله علیها، جمع میشویم ... 🔹هیئت جمعی و خانوادگی «خادمان امّ ابیها سلام الله علیها»🔹 ادبستان صدرا ⛓ مسجد مدرسۀ یاوران ولایت ⛓ کانون فرهنگی تربیتی چهارده معصوم(ع) ⛓ مدرسۀ تمدّن نوین اسلامی (متنا) ⛓ 🔺دوشنبه 98/11/7 ساعت 19:30 🔺خیابان عطاران (از سمت فلکۀ زنبیل آباد) نرسیده به چهارراه اول (خیابان شهیدان زینلی) ادبستان صدرا (ورودی خواهران) داخل خیابان شهیدان زینلی، کوچۀ 26، بن بست اول سمت راست (ورودی آقایان)