eitaa logo
معارف دینی(عقاید و تاریخ و....)
94 دنبال‌کننده
170 عکس
53 ویدیو
3 فایل
💢 کانال های اصلی ما 👤👥 در ایتا 👈 @Allameaskari در ایتا 👈 @taghriraterozaneh 📚پرسش و پاسخ👈 @aghayabnalhasan 📱 ✍ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
مشاهده در ایتا
دانلود
(ع) ...*...إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ...*...[مائده/۵۵] 🔺 ولی شما،تنها خداست و پیامبر او و کسانی که ایمان آورده اند، آنانی که نماز اقامه می کنند و در حال رکوع، می دهند. 👤از نقل شده است: 🔸علی بن ابی طالب(ع) در حال رکوع بود که فقیری در برابرش قرار گرفت و او انگشترش را بیرون آورد و به وی داد.آن فقیر نزد رسول خدا آمد و ماجرا را بیان کرد و به دنبال آن،آین آیه نازل شد: .. إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ... 👤 (ص) آن را تلاوت کرد و سپس فرمود: هر که من مولای اویم،این علی،مولای اوست. خداوندا، دوستدارش را دوست بدار و دشمنش را دشمن شمار. 📙 _سنت ص ۲۷۱ 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini http://eitaa.com/joinchat/411369494Cf2961fdb4d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: 💠 من به این دلیل دراین دنیا هیچ وغصه ای ندارم که یک و دارم که هرچه نیاز داشته ام برایم فراهم کرده است. 🔺️من هر کاری که داشته باشم او مرا لنگ نمی گذارد. وتا به حال هرچه ازاین دوست خواسته ام برای من انجام داده است؛ هرچه خواسته ام !!! 🌺 این دوستی که هرچه ازاو خواسته ام برایم فراهم کرده است: ❌خداست، او خداست، ... 📚 آقا شیخ مرتضای زاهد159 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @taghriraterozaneh ) 📲 @Maaref_dini http://eitaa.com/joinchat/411369494Cf2961fdb4d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👤در چه مجالسی می توان حضور پیدا کرد؟ اگر مجلس به گونه ای نباشد که عنوان مجلس لهو و حرام و معصيت بر آن صدق کند و حضور در آن مفسده ای نداشته باشد و حضور و نشستن در آن در صورتی که عرفاً تأييد عملی که جايز نيست، محسوب نشود، اشکال ندارد. اجوبه استفتائات_آیت الله خامنه ای_س ۱۴۲۶ 📲 @Maaref_dini http://eitaa.com/joinchat/411369494Cf2961fdb4d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝ادله ضرورت وجود امام بعد از پیامبر چگونه با غیبت امام زمان سازگار است؟! 📝ادله وجود حجت معصوم درهر قومی برای هدایت ایشان چگونه با نرسیدن دست بسیاری ازمردم درطول تاریخ به معصوم هماهنگی دارد؟ بزرگان گفته اند: وجودُه لطف و تَصرفُه لطفٌ آخر و عدمُه منا. یعنی وجودامام لطفی است از جانب خدای متعال و اینکه او در این عالم به طور ظاهری تصرفات داشته باشد لطف دیگری است وعدم این تصرف از جانب ما ناشی می شود نه از جانب خدا ونه امام، بنابراین امام وجودش لازم است و ضروری .اما مردمی که باید امامت را بپذیرند وتربیت بشوند جمع شده و آنانرا کشته اند و یازده امام ما را شهید کرده اند پس لازم شده است آخرین نفر ذخیره بشود برای روزی که خدای متعال اراده قطعی برای اجرای کامل دین دارد. سوال دوم هم به همان روال سوال اول جواب داده می شود. اگر مردم امام منصوب از جانب خداوند را بخواهند او میتواند به درد تک تک افراد برسد و درد همه را دوا کند.اما از روز اول مانع ایجاد کردند و می خواستند او و خاندانش را نابود کنند. 📘کتاب رهنمای طریق 📲 @Maaref_dini http://eitaa.com/joinchat/411369494Cf2961fdb4d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 در تفسیر طبری آمده است؛ (ع) فرمود: اگر 《ازدواج موقت》را ممنوع نکرده بود، هیچ کس زنا نمی کرد مگر شقی و بدبخت. * ..فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا *(نساء/۲۴) عبدالرزاق در مصنّف خود از (عطا) روایت کند که؛ ابن عباس این آیه را این چنین قرائت و تفسیر کرده است؛ *..فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ_ اِلی اَجَل مُسمیّ _فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ [..زنانی که_برای مدتی معلوم_از آنان کام جستید،مهریه واجب آنها را بپردازید] 🔹علاوه بر این ازدواج موقت در سنت پیامبر نیز وجود داشته؛ در ،مسند احمد،سنن بیهقی ... روایت آمده: (ص) به ما اجازه متعه[ازدواج موقت] داد.... در و مسند احمد از (عطا)،روایت کنند: ، گفت؛ ما در زمان رسول خدا(ص) و ابی بکر و عمر ازدواج موقت می کردیم. 💢 اما چرا این حکم حلال خدا، حرام شد؟! 🔻در آمده است: عمران بن سواده به قصد نصیحت، نزد خلیفه دوم(عمر) رفت‌ و گفت: مردم در چهار چیز بر تو ایراد می گیرند. ...عمران گفت: می گویند تو نساء[ازدواج موقت] را حرام کرده ای،در حالی که آن، اجازه و رخصت خدایی بود؛ با مهریه مناسب متعه می کردیم و پس از سه روز جدا می شدیم. عمر گفت؛ رسول خدا(ص) آن را در زمان ضرورت حلال فرمود. پس از آن مردم در رفاه شدند و اکنون کسی از مسلمانان را نمی شناسم که به آن عمل کرده یا به سوی آن بازگردد!!! 👈🏻الان نیز هرکه می خواهد با مناسب ازدواج کند و پس از سه روز با طلاق جدا شود.پس کار درستی کرده ام... 📝 علامه عسکری: این توجیه و عذر او غیر مقبول است. زیرا بیشتر روایاتی که بر وقوع متعه در عصر رسول خدا صراحت دارد،ناظر بر آن است که نزول حکم آن در جنگ ها و حال سفر بوده است و از این جهت هیچ تفاوتی بین عصر پیامبر و عصر عمر و حتی تا دوران ما و آینده ندارد. 👈🏻آیا مردی به سفر برود و از خانواده اش دور باشد، و سفرش طولانی بشود می تواند غریزه جنسی اش را از خودش جدا کند و پس از بازگشت به کارش گیرد؟! 📕برگستره کتاب و سنت ص ۳۶۴ الی ۳۷۵ 🔗 برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini http://eitaa.com/joinchat/411369494Cf2961fdb4d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ع) 💢 با انسان❗️ 《چشم مومن از دل او سرچشمه گرفته و دلش پشت زبان اوست》 راوی گوید که از حضرت صادق (ع) شنیدم که می فرمود: [ لایَقَبلُ اللهُ عَمَلا اِلّا بِمَعرِفَه و لامَعرفَهَ اِلاّ بِعَمَل،فَمَن عَرَفَ دَلَّتهُ المعرفهُ علی الَعَمل و مَن لَم یَعمل فَلامَعرِفَه لَه اَلا اِنَّ الایمانَ بَعضَه مِن بعض ] شرح و ترجمه حدیث توسط : 🔸خدا عملی را قبول نمی کند،مگر اینکه این عمل همراه با ،فهم و شناخت باشد؛معرفت را هم قبول نمی کند،مگر اینکه همراه با عمل باشد.(یعنی عمل باید با معرفت مقرون باشد و عمل بی معرفت هیچ بهایی ندارد،چون شعار تو خالی است.درستی آن وقتی است که با هم هستند.معرفت مقبول، معرفتی است که با عمل همراه است و عمل مقبول، عملی است که با معرفت همراه است.) 🔸هر کس که به شناخت و برسد،حتما معرفتش او را به عمل می رساند(یعنی اگر خدا و قیامتش را شناختی و آنها را پذیرفتی،امکان ندارد که عمل نکنی؛ کسی که خدا را می شناسد و از خبر دارد،ممکن نیست که دروغ بگوید) پس هر کس عمل نداشته باشد،روشن می شود که به معرفت نرسیده. حضرت در ادامه می فرمایند: 🔸بخش های ایمان از هم جدایی ندارد ( یک بخش ایمان در جان و روح و قلب اوست و یک بخش دیگر آن در اعضا و جوارح آدمی است،در چشم اوست،در گوش اوست،در دست اوست و.. اگر ایمان در جان آدمی ، جا داشته باشد، نمی شود اعضای او فرمان نبرند.ایمان در جان آدمی و عمل آن در اعضا و جوارح از هم جدایی ندارند.یعنی نمی شود انسان مرحله قلبی ایمان را داشته باشد ولی در مرتبه خارجی،ایمان را نداشته باشد. چشم مومن از دل او سرچشمه گرفته و دلش پشت زبان اوست) 📚 اندرز ص ۱۵ 📲 @Maaref_dini http://eitaa.com/joinchat/411369494Cf2961fdb4d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا