eitaa logo
معارف الثقلین
104 دنبال‌کننده
117 عکس
362 ویدیو
31 فایل
بسم الله تعالی قال رسول الله صل الله علیه و آله إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ اَلْحَوْضَ
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 قال المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ ✉ إنَّ الْحَقَّ مَعَنا وَ فینا، لا یَقُولُ ذلِکَ سِوانا إلاّ کَذّابٌ مُفْتَر، وَ لا یَدَّعیهِ غَیْرُنا إلاّ ضالٌّ غَویٌّ. ✍حق همیشه با ما و در بین ما اهل بیت عصمت و طهارت است و چنین سخنی را هر فردی غیر از ما بگوید دروغ گو و افترا زننده است ; و کسی غیر از ما آن را ادّعا نمی کند مگر آن که گمراه باشد. 📚بحارالانوار: ج 53، ص 191
💟هم_اکنون اجتماع بزرگ عید بیعت همراه با دعای استغاثه به امام زمان علیه‌السلام با سخنرانی استاد حیدری کاشانی و با نوای : امیر طلاجوران ❇️ پخش زنده تصویری از: آپارات | سایت منتظر 🌱اللهم عجل لولیک الفرج بحق خانم حضرت زینب کبری سلام الله علیها 🤍
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 🔸 رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم): کسی که از آنچه به دست نیاورده قطع امید کند، بدن خود را تأمین کرده است و کسی که به آنچه دارد قناعت کند، همواره خشنود خواهد بود. 📚 نهج الفصاحه/ح1599 ✍🏼 خوردن و آرزوی زیاد و طمع داشتن، دو عامل مهم در به هم خوردن تعادل روحی و آرامش روان انسان و به سختی افتادن انسان برای بدست آوردن آنهاست. عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
🔰الإمامُ عليٌّ صلوات الله و سلامه علیه في قولِهِ تعالى : «نحنُ قَسَمنا بينهم معيشَتهم» ـ: ✉أخبرَنا سبحانَه أنَّ الإجارةَ أحدُ مَعايشِ الخَلْقِ ، إذ خالفَ بحكمتِهِ بينَ هِمَمِهم وإرادتهِم وسائرِ حالاتِهم ، وجعلَ ذلكَ قِواما لِمَعايِشِ الخَلْقِ ، وهُو الرّجُلُ يَستأجِرُ الرّجُلَ ... ولو كانَ الرّجُلُ منّا يُضْطَرُّ إلى أن يكونَ بَنّاءً لنفسهِ أو نَجّارا أو صانعا في شيءٍ مِن جميعِ أنواعِ الصَّنائعِ لنفسِهِ ... ما استقامَتْ أحوالُ العالَمِ بتلكَ ، ولا اتّسعُوا لَه ، ولَعَجِزوا عَنهُ ، ولكنّهُ أتْقَنَ تدبيرَهُ لِمخالَفتِهِ بينَ هِمَمِهِم ، وكلُّ ما يُطلَبُ مِمّا تَنصَرِفُ إليهِ همّتُهُ ممّايَقومُ بهِ بعضُهُم لبعضٍ ، ولِيَستَغنيَ بعضُهُم ببعضٍ في أبوابِ المَعايِشِ الّتي بها صَلاحُ أحوالِهِم. 🔰امام على صلوات الله و سلامه علیه درباره آيه «ما روزى ايشان را ميانشان قسمت مى كنيم» ـفرمود: ✍خداوند سبحان [با اين آيه ]به ما خبر داده كه اجاره و اجيرى يكى از راههاى معيشت مردمان است؛ زيرا به حكمت خود، همّتها وخواستها و ديگر احوال مردم را متفاوت قرار داد و اين امر را مايه قوام معيشت آنها ساخت. از اين رو ، مردى مرد ديگر را اجير مى كند ... اگر هر كس ناچار مى شد كار بنّايى يا نجّارى و يا هركار ديگرى را خودش براى خودش انجام دهد ، نه كارهاى دنيا سامان مى گرفت و نه مردم فرصت و توانايى انجام همه اين كارها را داشتند ؛ اما خداوند با متفاوت ساختن خواسته هاى مردم، تدبيرى استوار كرد تا انسان هر چه را بخواهد، ديگران برايش انجام دهند و بدين سان هر كدام با كمك ديگرى آن طور كه مصلحت حالش اقتضا دارد، امور زندگانى اش را پيش ببرد. 📚میزان الحکمه جلد ۱ صفحه ۲۵
🔰قال الرّسول صلی الله علیه و آله و سلم : ✉( إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمْ أَمْرَیْنِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کِتَابَ اللَّهِ عزّوجلّ وَ أَهْلَ بَیْتِی عِتْرَتِی أَیُّهَا النَّاسُ اسْمَعُوا وَ قَدْ بَلَّغْتُ إِنَّکُمْ سَتَرِدُونَ عَلَیَّ الْحَوْضَ فَأَسْأَلُکُمْ عَمَّا فَعَلْتُمْ فِی الثَّقَلَیْنِ وَ الثَّقَلَانِ کِتَابُ اللَّهِ جَلَّ ذِکْرُهُ وَ أَهْلُ بَیْتِی فَلَا تَسْبِقُوهُمْ فَتَهْلِکُوا وَ لَا تُعَلِّمُوهُمْ فَإِنَّهُمْ أَعْلَمُ مِنْکُمْ فَوَقَعَتِ الْحُجَّهًُْ بِقَوْلِ النَّبِیِّ (وَ بِالْکِتَابِ الَّذِی یَقْرَأُهُ النَّاسُ فَلَمْ یَزَلْ یُلْقِی فَضْلَ أَهْلِ بَیْتِهِ بِالْکَلَامِ وَ یُبَیِّنُ لَهُمْ بِالْقُرْآنِ إِنَّما یُرِیدُ اللهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً وَ قَالَ عَزَّ ذِکْرُهُ وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَیْءٍ فَأَنَّ للهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِی الْقُرْبی ثُمَّ قَالَ: وَ آتِ ذَا الْقُرْبی حَقَّهُ فَکَانَ عَلِیٌّ (وَ کَانَ حَقُّهُ الْوَصِیَّهًَْ الَّتِی جُعِلَتْ لَهُ وَ الِاسْمَ الْأَکْبَرَ وَ مِیرَاثَ الْعِلْمِ وَ آثَارَ عِلْمِ النُّبُوَّهًِْ. 🔰پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم  ✍همانا من دو امر در میان شما می‌گذارم، اگر آن‌ها را بپذیرید هرگز گمراه نمی‌شوید؛ ۱ کتاب خدای عزّوجلّ (قرآن) ۲ اهل بیت (و عترت من. ای مردم! گوش‌کنید که من تبلیغ کردم، شما در قیامت سر حوض بر من وارد می‌شوید و من از آنچه نسبت به ثقلین انجام داده‌اید از شما بازخواست می‌کنم و ثقلین؛ کتاب خدای عزّوجلّ و اهل بیت من هستند، بر ایشان پیشی نگیرید که هلاک می‌شوید و به ایشان چیزی نیاموزید که آن‌ها از شما داناترند. بنابراین حجّت [خدا برای مردم] با قول پیغمبر (صلی الله علیه و آله) و قرآنی که خود مردم آن را می‌خوانند ثابت شد، زیرا پیغمبر (صلی الله علیه و آله) همواره فضیلت اهل بیتش را به‌وسیله‌ی بیان القا می‌فرمود و به‌وسیله‌ی قرآن برای مردم روشن می‌ساخت. آیاتی‌که متضمّن فضیلت اهل بیت (است از این قرار است؛ خداوند فقط می‌خواهد پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملًا شما را پاک سازد. (احزاب/۳۳) خدای فرمود: بدانید؛ هرگونه غنیمتی به دست آورید، خمس آن برای خدا، و برای پیامبر، و برای ذی القربی اوست. (انفال/۴۱) سپس فرمود: وَ آتِ ذَا الْقُرْبی حَقَّهُ؛ مقصود از خویشاوندان علی (علیه السلام) است و حقّ او وصیّتی است که برای او قرار داده و اسم اکبر و میراث علم و آثار علم نبوّت است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۱۴۰ 📚الکافی، ج۱، ص۲۹۳
ابوعبيده‌حذّاء می‌گوید امام باقر عليه‌السلام فرمودند: رسول خدا صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلم فرمودند: خداوند عزیز و جلیل فرموده است: همانا از ميان بندگان مومنم، بنده‌اى است كه كار دينش جز با توانگرى و گشادگى روزى و تندرستی درست نمى‌شود. پس من او را به توانگرى و گشادگى روزى و تندرستى بدن دچار مى‌كنم؛ تا كار دينش درست شود. و از ديگر بندگان مومنم، بنده‌اى است كه كار دينش جز با ندارى و بيچارگى و بيمارى در بدنش درست نمى‌شود. پس من او را به ندارى و بيچارگى و بيمارى دچار مى‌كنم؛ تا كار دينش درست گردد. و من به آنچه که كار دين بندگانم به سببش درست مى‌شود، داناترم! از بندگان مومنم، يكى در عبادتم مى‌كوشد. و از خواب و بالش لذتبخش خود جدا شده؛ شب را به خاطر من زنده مى‌كند. و خودش را در عبادت من خسته مى‌كند. من يک شب و دو شب، به جهت گوشه‌ی چشمى كه به او دارم و براى ماندنش در اين حال، او را به چرت مى‌اندازم. او مى‌خوابد و صبحگاه برمى‌خيزد. درحالى‌ كه از خودش ناراحت است و آنرا سرزنش مى‌كند. ولى اگر ميان او و عبادتم را باز بگذارم، غرورى به او دست مى‌دهد كه به فتنه‌ در اعمالش كشيده مى‌شود. و به جهت همين غرور در اعمال و خرسندى از خود، چنانكه مى‌پندارد او بالاتر از همه‌ی عبادتگران است و در عبادت كوتاهى نمى‌كند، به سوى هلاكت مى‌رود. و از من دور مى‌شود. ولیکن، مى‌پندارد كه به من نزديک شده است. پس عمل‌كنندگان نبايد به عمل‌هايى كه به‌ خاطر پاداشم انجام مى‌دهند، تكيه كنند! چون آنان هرچقدر بكوشند و خودشان را خسته كنند و عمرشان را در عبادت من بگذارند، باز هم كوتاهى كرده‌اند. و در آنچه از من مى‌خواهند، از بزرگوارى و نعمت‌هاى بهشتم و درجات والا در كنارم، به نهايت عبادتم نمى‌رسند. بلكه بايد به رحمتم اطمينان كرده، به احسانم شاد شوند. و با حسن ظن به من آرام گردند، تا رحمتم به دنبالشان برود. و احسانم به بهشتشان رساند. و آمرزشم جامه‌ی عفو را به ايشان بپوشاند. كه من خداوند رحمتگر مهربانم و به آن ناميده شده‌ام! 📚اصول‌کافی جلد۳ صفحه۱۴۰_۱۴۱
💢شصت و نه وجه عبادت!💢 🔰 قَالَ سیدنا عَلِيُّ بْنُ مُوسَى الرِّضَا صلوات الله علیه : ✉ أَنَّ الْعِبَادَةَ عَلَى سَبْعِينَ وَجْهاً فَتِسْعَةٌ وَ سِتُّونَ مِنْهَا فِي الرِّضَا وَ التَّسْلِيمِ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأُولِي الْأَمْرِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِمْ. 🔰امام علی ابن موسی الرضا صلوات الله و سلامه علیه فرمودند : ✍عبادت بر هفتاد وجه است که شصت و نه وجه آن تسلیم محض در برابر امر خداوند عز و جل و رسول خدا و اولی الامر (اوصیاء الهی) است، درود خداوند بر آنها باد. 📚بحار الأنوار، ج۲، ص۲۱۲
🔰الكافي عن عمّارِ السّاباطيِ :قلتُ لأبي عبدِاللّهِ صلوات الله و سلامه علیه : ✉ الرّجُلُ يَتّجِرُ ، فإنْ هُو آجَرَ نَفسَهُ اُعطِيَ ما يُصِيبُ في تجارتِهِ ، فقالَ: لا يُؤاجِرْ نفسَهُ، ولكنْ يَسترزِقُ اللّهَ عزّ وجلّ ويَتَّجِرُ، فإنّهُ إذا آجَرَ نفسَهُ حَظَرَ على نفسِهِ الرِّزْقَ. ✍ به نقل از عمّار ساباطى ـ: به ابو عبداللّه (امام صادق صلوات الله علیه ) عرض كردم: شخصى مى تواند تجارت كند، با اين حال اگر خودش را اجير [ديگرى] سازد، به اندازه اى كه خودش تجارت كند ، به او داده مى شود. فرمود: اجير نشود؛ بلكه از خداوند بزرگ روزى طلبد و دست به تجارت زند؛ زيرا اگر اجير شود ، مانع روزى خود شده است. 📚میزان الحکمه جلد ۱ صفحه ۲۶
💠 کار و 🔹 امام باقر(علیه السلام): کسی که به دنبال باشد به این قصد که هم خودش محتاج مردم نباشد و هم وسایل آسایش خانواده اش را فراهم کند و از این طریق به همسایگانش نیز کند، در قیامت با چهره ای درخشان و نورانی به ملاقات خداوند می رود. 📚 مرآه العقول/ج19/ص23 ✍🏼 انسان اگر دقت کند، حتی تجارت و معامله اش می تواند باعث سعادت و کمالش شود. عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون ذبح شرعی و گوشت حرام شده را چرخ می کنند تا سوسیس و کالباس درست کنند 😱😱😱 شاید یکی از دلایل بی دینی بچه های طفل معصوم همین فست فودهاباشه😥
✅مَعنَى التَّبذِيرِ 🔰الإمامُ الصّادقُ صلوات الله و سلامه علیه في قولهِ تعالى : «ولا تُبَذِّرْ تَبْذِيرا» ـ: ✉مَن أنْفقَ شيئا في غيرِ طاعةِ اللّهِ فهُو مُبَذّرٌ ، ومَن أنْفقَ في سبيلِ الخيرِ فهُو مُقْتَصِدٌ . : 🔰امام صادق صلوات الله و سلامه علیه درباره آيه «و ولخرجى مكن» فرمود : ✍هر كس چيزى در راهى جز طاعت خدا انفاق كند ولخرج است و هر كس در راه خير و خوبى خرج كند مقتصد و صرفه جوى است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشرف آیت اللّه بهبهانی خدمت امام زمان علیه السّلام، گلایه‌‌ای به حضرت داشت، آقا جان چرا نمیای آیت اللّه هاشمی نژاد
قصد حجاج بن یوسف لعنه الله علیه بر ذبح یک شیعه به عنوان قربانی و استدلال زیبای شخص شیعی علامه مجلسی (رضوان الله علیه) می‌نویسد: شعبی می‌گوید: در یک عید قربان حجاج لعین مرا فراخواند و گفت: ای شعبی امروز، روز قربانی کردن است و اراده کردم مردی از اهل عراق را به دلیل دروغ بستن اش بر خدا و رسولش قربانی کنم. پس شیخی را آوردند و حجاج به او گفت: به چه دلیل گمان کرده ای حسن و حسین علیهماالسلام فرزندان رسول خدا صلی‌الله علیه وآله و سلم هستند؟ شیخ جواب داد: این گمان من نیست بلکه قول کتاب خداست. حجاج لعین مقداری به فکر فرو رفت و گفت: شاید منظورت آیه مباهله است؟ شیخ پاسخ داد: به خدا قسم این آیه هم حجت بلیغه من در این مدعی است ولی به آن احتجاج نمی‌کنم؛ صورت حجاج لعین زرد گشت و گفت: اگر غیر از این آیه ،آیه دیگری بیاوری از خونت می‌گذرم و ده هزار دینار به تو می‌دهم. شیخ گفت : 🔸در قول الله عزوجل: «و من ذریته داود و سلیمان» {انعام/۸۵} داود و سلیمان فرزندان چه کسی خوانده شدند؟ حجاج لعین که حافظ قرآن هم بود پاسخ داد ابراهیم. شیخ گفت: و دیگر چه کسانی از ذریة ابراهیم دانسته شدند؟ پس حجاج لعین ادامه آیه را قرائت کرد: «و ایوب و یوسف و موسی و هارون و زکریا و یحیی و عیسی» به عیسی که رسید شیخ گفت: توقف کن، عیسی چطور ذریة ابراهیم می‌شود؟ حجاج لعین گفت: از طریق مادرش مریم. شیخ گفت: مریم به ابراهیم نزدیک‌تر است یا فاطمه زهرا علیهاالسلام به رسول خدا صلی الله علیه واله؟ و عیسی به ابراهیم نزدیک‌تر است یا حسنین علیهماالسلام به پیامبر خدا صلی الله علیه واله؟؟ پس گویا در دهان حجاج خاک ریختند و هیچ حرفی نتوانست بزند و گفت: آزادش کنید. بحارالانوار،علامة مجلسی،ج ۲۵،ص۲۴۳_۲۴۵،چاپ دار احیاء التراث العربی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشارت ظهور از زبان یک تجربه گر مرگ تعجیل در فرج مولایمان صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
❌❌حتما بخونید جالبه👇 🔻 قوانین معکوس در دستگاه الهی ۱- صدقه‌دادن، ظاهرا پول را کم می‌کند، اما درواقع معکوس عمل می‌کند و ما را از فقر نجات می‌دهد. معصوم می‌فرمایند: اگر فقیر شدی، بیشتر صدقه بده! ۲- پرداخت خمس و زکات معکوس عمل کرده و ما را غنی‌تر می‌کند. ۳- دنبال قدرت ندویدن، معکوس عمل می‌کند و باعث می‌شود قدرت به دنبال تو بدود. ۴- فکرِ آبادکردن آخرت، معکوس عمل می‌کند و دنیایمان را آباد می‌کند. ۵- وقتی وقت‌مان را صرف نماز، عبادت و بندگی کردیم، معکوس عمل کرده و برکت به وقتمان می‌دهد. ۶- وقتی به خودمان در راه خدا سخت می‌گیریم، معکوسش این است که سختی‌های دنیا که برای همه هست، برای ما آسان می‌شود و گاهی آسان‌تر. ٧- وقتی یاد مرگ کنیم، معکوس عمل می‌کند و دلمان زنده و شاداب می‌شود. ٨- وقتی چشم‌هایمان را از حرام ببندیم، بیشتر از بقیه می‌بینیم و می‌فهمیم و از دیدنی ها لذت می‌بریم! ۱۱- حجاب و پوشاندن از نامحرم، به ظاهر محدودیت است، اما "وقار" و بزرگی زن را بیشتر می‌کند. ۱۲- وقتی جانت را در راه خدا می‌دهی و شهید می‌شوی، معکوس عمل کرده و خداوند تو را زنده می‌کند: هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند، مرده مپندارید بلكه زنده‏‌اند و نزد پروردگارشان روزى می خورند. ۱۳- وقتی نیرنگ می‌زنی و چاهی برای کسی می‌کنی، معکوس عمل کرده و خودت دچار نیرنگ می‌شوی و در چاه می‌افتی! ۱۴- وقتی مهمان‌دار می‌شویم، به ظاهر هزینه می‌کنیم، اما برکت به سفره‌مان می‌آید. ۱۵- وقتی بچه‌دار می‌شوی، قانون معکوس‌های دنیا اِعمال می‌شود و به جای هزینه بیشتر، برکت و رزق ما زیاد می‌شود! ۱۶- برای نشاط و شادی خود باید به فکر رفع مشکلات دیگران باشیم و دل دیگران را شاد کنیم تا دل خودمان شاد شود. 🔹️ این گونه است که خدا از مردم می‌خواهد اندکی در کار دنیا و قانون حاکم بر آن (معکوس عمل کردن) تأمل کنند. بلکه به بیراهه‌ای که شیطان به دروغ جلوی آن‌ها تزئین می‌کند، پا نگذارند. ▪️ بسمت خدا | @s_solouk
🔰قال رسول الله صَلَّی ‌اللّهُ‌ عَلَیهِ‌ وَ‌ آلِهِ ‌وَ ‌سَلَّمَ : ✉جِهادُ الْمَرْأةِ حُسْنُ التَّبَعُّلِ وَأعْظَمُ النّاسِ حَقّاً عَلَیْها زَوْجُها. ✍جهاد زن همسرداری نیکوست و همسر وی بیشترین حقّ را نسبت به او دارد. The Jihād (fighting in the way of Allah) of the woman is to afford her husband pleasant company, and her husband has the greatest right over her. 📚بحار الأنوار، جلد ۱۰۳، صفحه ۹۸
🔰قال رسول الله صَلَّی ‌اللّهُ‌ عَلَیهِ‌ وَ‌ آلِهِ ‌وَ ‌سَلَّمَ : ✉اذا جاء الموت لطالب العلم وهو علی هذه الحالة مات وهو شهید . ✍وقتی مرگ جوینده دانش فرا رسد و او در این حال باشد شهید مرده است. ✍If a seeker of knowledge embraces death while he is on learning position, he is regarded as a martyr. 📚کنز العمال ، حدیث ۲۸۶۹۳
هدایت شده از Aminikhaah_Media
Choobe Edeaa.mp3
22.04M
🔈 * مراجعه والی شهر به امام عسگری (علیه‌السلام) در محاکمه فردی که ادعای تشیع می‌نمود [3:45] * انکار تشیع آن فرد توسط امام و مجازات وی توسط والی [8:22] * ماجرای عجیب عدم اصابت تازیانه‌ها به آن فرد [9:42] * مراجعه مجدد والی به امام و سوال از علت این امر [14:18] * امام عسکری (علیه‌السلام): خداوند به این فرد رحم نمود چرا که به عمد ادعای دروغ تشیع نکرده بود [15:29] * تفاوت شیعه و محب در بیان امام عسکری (علیه‌السلام) [17:53] * امام عسکری (علیه‌السلام): کسی که گناه می‌کند شیعه ما نیست [18:46] * امام عسکری (علیه‌السلام): عدم اصابت تازیانه معجزه ما بود نه آن فرد [20:39] * قطع ارتباط امام صادق (علیه‌السلام) با یکی از محبین به خاطر نسبت ناروا به غلام خود [24:36] ⚜️ ویژگی‌های شیعیان واقعی: [29:58] 1️⃣ ایمان دارند و خداوند را به صفاتش وصف می‌کنند 2️⃣ پیامبر (صل‌الله‌علیه‌وآله) را در گفتار و افعال تصدیق می‌کنند 3️⃣ بعد از ایشان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) را آقا و پیشوای خود گرفتند 4️⃣ آماده مرگ است و باکی از آن ندارد 5️⃣ برادرانش را به خودش ترجیح می‌دهد 6️⃣ در مواضع امر و نهی الهی هیچگاه ایشان را گم نمی‌کنی * حق برادر مومن؛ سنگین‌ترین واجب بر گردن انسان [41:09] * حضور امام زمان (علیه‌السلام) بر بالین پدر هنگام شهادت... [45:53] ⏰ مدت زمان: ۵۳:۲۰ 📆 ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ 🔔@Aminikhaah_Media
هدایت شده از Aminikhaah_Media
An Tefle Agaah.mp3
26.01M
🔈 * نقش کلیدی مادر امام عسگری (علیه‌السلام) در حفظ جان امام زمان (علیه‌السلام) [2:09] * مناظره جناب سعدبن‌عبدالله با علمای اهل‌سنت [7:03] * ساخت مسجد امام عسگری (علیه‌السلام) توسط احمدبن‌اسحاق در قم به دستور حضرت [11:57] * مراجعه جناب سعد به امام عسگری (علیه‌السلام) و مشاهده امام زمان (علیه‌السلام) [15:13] * مخلوط بودن خمس مردم به مال حرام و امتناع امام زمان (علیه‌السلام) از دست زدن به آن‌ها [18:35] * قبول شدن تنها یک پارچه متعلق به یک پیر زن از بین تمام خمس‌ها [25:37] * پاسخ امام زمان (علیه‌السلام) به سوالات جناب سعد [28:29] * استدلال زیبای امام زمان (علیه‌السلام) بر عدم امکان انتخابی بودن امام [33:09] * امام زمان (علیه‌السلام): خلفا از سر طمع مسلمان شدند! [38:27] * گریه امام عسگری (علیه‌السلام) در ملاقات آخر جناب احمدبن‌اسحاق [40:31] * امام صادق (علیه‌السلام): من دلم برای شما تنگ می‌شود [43:48] * امام عسگری (علیه‌السلام): این سید این خانواده، من رفتنی هستم، به من آب بده... [46:31] ⏰ مدت زمان: ۵۰:۳۲ 📆 ۱۴۰۳/۰۶/۲۲ 🔔@Aminikhaah_Media
🔰قال رسول الله صَلَّی ‌اللّهُ‌ عَلَیهِ‌ وَ‌ آلِهِ ‌وَ ‌سَلَّمَ : ✉إذا مٰاتَ الإنسٰانُ إنقَطَعَ عَمَلُهُ إلاّ مِن ثَلاٰثٍ: إلاّ بِصَدَقَةٍ جٰارِیَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صٰالِحٍ یَدعوُ لَهُ ✍با مرگ انسان عملش قطع می‌شود، مگر در سه چیز: صدقۀ ماندگار، دانشی که مردم از آن بهره‌مند شوند و فرزند شایسته‌ای که برایش دعا کند. ✍When a person dies his deeds are finished save in three ones: a permanent charity, a knowledge from that people benefit, and a pious child who prays for him. 📚میزان الحکمة، حدیث ۱۴۲۸۷
💠 🔹 امام علی علیه السلام: هر کس بد اخلاق باشد، روزی اش تنگ میشود. 📚 تصنیف غررالحکم/ص264/ح5711 ✍🏼 بداخلاقی یا و ... باعث نارضایتی و مراجعه کننده می شود و مردم به واسط بداخلاقیش از او دوری می کنند. عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
💠🍃💠🍃💠🍃💠 آیا اهل بیت علیهم السلام را به حقیقتِ معرفت‌شان می‌شناسی⁉️ مِصْبَاحُ الْأَنْوَارِ بِإِسْنَادِهِ إِلَى الْمُفَضَّلِ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى الصَّادِقِ علیه السلام ذَاتَ يَوْمٍ فَقَالَ لِي يَا مُفَضَّلُ هَلْ عَرَفْتَ مُحَمَّداً وَ عَلِيّاً وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ علیهم السلام كُنْهَ مَعْرِفَتِهِمْ؟ قُلْتُ يَا سَيِّدِي وَ مَا كُنْهُ مَعْرِفَتِهِمْ؟ قَالَ يَا مُفَضَّلُ مَنْ عَرَفَهُمْ كُنْهَ مَعْرِفَتِهِمْ كَانَ مُؤْمِناً فِي السَّنَامِ الْأَعْلَى. قَالَ قُلْتُ عَرِّفْنِي ذَلِكَ يَا سَيِّدِي. قَالَ يَا مُفَضَّلُ تَعْلَمُ أَنَّهُمْ عَلِمُوا مَا خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ ذَرَأَهُ وَ بَرَأَهُ وَ أَنَّهُمْ كَلِمَةُ التَّقْوَى وَ خُزَّانُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِينَ وَ الْجِبَالِ وَ الرِّمَالِ وَ الْبِحَارِ وَ عَلِمُوا كَمْ فِي السَّمَاءِ مِنْ نَجْمٍ وَ مَلَكٍ وَ وَزْنِ الْجِبَالِ وَ كَيْلِ مَاءِ الْبِحَارِ وَ أَنْهَارِهَا وَ عُيُونِهَا وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا عَلِمُوهَا وَ لا حَبَّةٍ فِي ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا يابِسٍ إِلَّا فِي كِتابٍ مُبِينٍ وَ هُوَ فِي عِلْمِهِمْ وَ قَدْ عَلِمُوا ذَلِكَ‏. فَقُلْتُ يَا سَيِّدِي قَدْ عَلِمْتُ ذَلِكَ وَ أَقْرَرْتُ بِهِ وَ آمَنْتُ. قَالَ نَعَمْ يَا مُفَضَّلُ نَعَمْ يَا مُكَرَّمُ نَعَمْ يَا مَحْبُورُ نَعَمْ يَا طَيِّبُ طِبْتَ وَ طَابَتْ لَكَ الْجَنَّةُ وَ لِكُلِّ مُؤْمِنٍ بِهَا. مفضل گوید: روزی خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم و ایشان به من فرمود: ای مفضل، آیا محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین -صلوات الله علیهم- را می‌شناسی به حقیقتِ معرفت‌شان؟ عرض کردم: آقای من، حقیقت معرفت‌شان چیست؟ فرمود: ای مفضل، هر کس ایشان را به حقیقت معرفت‌شان بشناسد، در بالاترین درجات ایمان قرار دارد. عرض کردم: آن [معرفت] را به من بشناسان مولای من. فرمود: [این است که] بدانی آنان آنچه را که خدای عزّ و جلّ آفریده و پراکنده و به وجود آورده می‌دانند، و ایشان‌اند کلمه‌ی تقوا و خزانه‌داران و نگهبانانِ آسمان‌ها و زمین‌ها و کوه‌ها و بیابان‌ها و دریاها، و می‌دانند چه تعداد ستاره و فرشته در آسمان است و وزنِ کوه‌ها و پیمانه‌ی آب دریاها و رودها و چشمه‌ها را می‌دانند. و هیچ برگی فرو نمی‌افتد مگر آنکه به آن آگاهند «وَ لا حَبَّةٍ في‏ ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا يابِسٍ إِلاَّ في‏ كِتابٍ مُبين‏ - و هیچ دانه‌ای در تاریکی‌های زمین، و هیچ تَر و خشکی نیست جز آنکه در کتابی روشنگر ثبت است، انعام 59» و آن در علمِ ایشان است و به آن آگاهند. پس عرض کردم: مولای من، این را دانستم و به آن اقرار کرده و ایمان دارم. امام علیه السلام فرمود: آری ای مفضل، آری ای گرامی، آری ای کامروا، آری ای پاکیزه، پاک شده‌ای و بهشت بر تو و بر هر مؤمنِ به آن رواست. 📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏26، ص116 تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة، ص478 💠🍃💠🍃💠🍃💠
چهاردهم ربیع الاول مرگ یزید بن معاویه لعنت الله علیهما 🔹 در سال ۶۴ هجری قمری در شب چهاردهم ربیع الاول یزید بن معاویه بن ابی سفیان در سن ۳۹ سالگی یا ۳۷ سالگی به درکات جحیم شتافت. اقوال دیگر در مرگ یزید دوازدهم و پانزدهم این ماه است. مادر یزید میسون دختر بجدل کلبی است. او کسی است که غلام پدر خود را به خود متمکن ساخت و به یزید ملعون بارور شد. از همینجاست که طبق فرمایش ائمه (علیهم السلام) قاتل امام حسین (علیه السلام) حرامزاده است، که این کلام شامل شمر، عمر سعد، ابن زیاد و غیر آن‌ها نیز می‌شود. او شارب الخمر، قمار باز، میمون باز، ناکح با محارم، صاحب اشعار کفرآمیز و تارک الصلوه بود. او بود که واقعه جانسوز کربلا را به وجود آورد و امام حسین (علیه السلام) و اهل بیت و اصحاب آن حضرت را به شهادت رساند و امام زین العابدین (علیه السلام) و عمه سادات زینب کبری (علیها السلام) و دیگر علویات و فاطمیات را با آن وضع در کوچه و بازار به اسارت برد. او بود که خانه خدا را خراب کرد و پرده کعبه را سوزانید. همچنین او بود که در واقعه حره در مدینه کشف ستر زنان مهاجر و انصار کرد، و سه روز مال و جان و ناموس مردم را بر سربازان خود حلال کرد. بعد از این ماجرا فرزندانی به هم رسیدند که پدر معینی نداشتند. بعد از آن قتل و غارتی در مدینه شد و حرمت حرم شریف نبوی هتک گردید، و مردم را داخل حرم مطهر کشتند. 🔥 در علت مرگ او چند قول است: یکی اینکه به بلای ناگهانی هلاک شده است. شیخ صدوق (رحمه الله) می‌فرماید: یزید شب با حال مستی خوابید و صبح او را مرده یافتند در حالی که بدن او تغییر کرده، مثل آنکه قیر مالیده شده باشد. بدن نحسش را در باب الصغیر دمشق دفن کردند. 💠 ۲- مرگ موسی خلیفه عباسی 🔹 در این روز و به قولی در ۱۵ و ۱۸ ربیع الاول موسی العادی، فرزند مهدی عباسی به درکات جحیم شتافت. در همان شب هارون خلیفه شد و مأمون نیز به دنیا آمد. خلافت موسی الهادی یک سال و سه ماه طول کشید و ۲۵ یا ۲۶ سال عمر کرد. او به قساوت و قلب و قلت رحم و خشونت طبع و شرارت نفس مشهور بود. 💥 سید بن طاوس (رحمه الله) در مهج الدعوات روایت می‌کند که موسی الهادی لشکری فرستاد و حسین بن علی بن حسن مثنی بن امام حسن مجتبی (علیه السلام) صاحب فخ را با اصحابش شهید کرد، و سر او را با اسیران به نزد او آوردند، چون نظرش بر آن سر افتاد اشعاری خواند. پس اسیران را یکی پس از دیگری می‌آوردند، و او بعد از سرزنش و توبیخ امر به قتل آنها می‌کرد. در یک روز جماعتی از اولاد امیر المومنین (علیه السلام) را به قتل رسانید و طالبیین را دشنام می‌داد تا رسید به نام مبارک موسی بن جعفر (علیهما السلام)، نسبت به آن حضرت بد گفت و فریاد کشید که حسین صاحب فخ خروج نکرد مگر به امر موسی بن جعفر (علیهما السلام)، چون او صاحب وصیت در این خانواده است. به خدا قسم او را به قتل می‌رسانم. خدا بکشد مرا اگر او را زنده بگذارم و خدا بکشد مرا اگر او را عفو کنم و اگر نبود که سفاح و پدر مهدی فضایل بسیار در حق جعفر بن محمد از کثرت علم و دین و فضلش برایم نقل کرده‌اند، هر آینه قبر او را می‌شکافتم و بدن او را به آتش می‌سوزانیدم. علی بن یقطین نامه‌ای از بغداد برای حضرت کاظم (علیه السلام) فرستاد و صورت حال را شرح داد. چون نامه به حضرت رسید، اهل بیت و شیعیان خود را خبر کرد و فرمود: رای شما در این باب چیست؟ عرض کردند: صلاح این است که شما خود را از این جبار ظالم پنهان داری. حضرت فرمود: اول نامه‌ای که از عراق بیاید متضمن خبر مرگ موسی الهادی است و چنان شد که آن حضرت خبر دادند. 📚 تقویم شیعه، نوشته استاد حجت الاسلام عبد الحسین بندانی، صفحه ۱۱۲-۱۱۵
بخوانیم و بیندیشیم و عبرت بگیریم ..... چنین آورده اند که ؛ در زمان مرحوم آسید أبوالحسن اصفهانی در نجف عده ای از ایشان تقاضای فرستادن نماینده ای به هند کردند. ایشان شخصی را در نظر گرفتند. آن شخص نماینده به مرحوم سید گفته بود مانعی برای رفتن من به هند نیست ، اما مسئله ای وجود دارد و آن این که من شما را اعلم نمیدانم بلکه معتقد به اعلمیت شیخ محمدحسین نائینی هستم و در هند هم نمیتوانم بر خلاف عقیده ام عمل کنم و مردم را دعوت به تقلید از شما نمایم. مرحوم آسید أبوالحسن گریسته و فرموده بودند من شما را به هند میفرستم که ترویج مکتب و نام امیرالمؤمنین علی بن أبی طالب صلوات الله علیه کنید. شما حرف از تقلید از من میزنید؟ امروز و فردا سید از دنیا میرود ، آنچه باقی میماند نام مقدّس أميرالمؤمنين علیّ بن أبی طالب صلوات الله علیه خواهد بود.
💠 پاداش عظیم بیان کننده مطاعن و عیوب دشمنان اهل بیت علیهم السلام 🔻 امام صادق علیه السلام فرمود: «هرکس تمامِ کوشش و تلاشش شکستن و کوتاه کردن شر مخالفان ما از سر شیعیان ناتوان ما باشد و ما را در شکست نواصب و آشکار کردن پستی‌ها و بیان زشتی‌های آنها یاری و حمایت کند، و امر پیامبر خدا و اهل بیت پاکش را تجلیل و تعظیم نماید،←خداوند نیز به فرشتگان بهشت فرمان دهد که در ساختن قصرها و عمارات ویژه او همت گماشته، و به عدد هر سخنی که با دشمنان خدا احتجاج می‌کند، جمعی از فرشتگان مقتدر و توانا، در بنای قصرهای او کار و فعالیت کنند، و آن قدر برای او عمارت و قصر مهیا شود که مقدار آن را جز خداوند متعال نمی داند!» 📚الاحتجاج،طبرسی، ج۱، ص۲۰-۲۱
⭕وقتی امام تو، از تو راضی باشد، 🤍حضرت امام رضا‌علیه‌السلام به یونس بن عبدالرحمن فرمودند: ◻️ای یونس! وقتی امام تو، از تو راضی باشد، تو را چه باک که مردم درباره‌ی تو چه می‌گویند! ◻️ای یونس! اگر در دست تو ✨طلا باشد و مردم تصور کنند که کلوخ (یا سنگ و خاک) است، آيا قضاوت مردم، ارزش طلا را مى‌کاهد؟ عرضه داشت: خير. 🤍امام رضا علیه السلام فرمودند: اگر در دست تو، کلوخی باشد و مردم بگويند که در دست تو طلا است، آيا داوری مردم به آنچه که در دست توست، قيمت می‌دهد؟ گفت: خير. 🤍فرمودند: يونس! اگر امام زمان تو از تو راضى بود و تمام دنيا با تو بد باشد، نبايد تأثيری در روحيه تو بگذارد؛ چون قضاوت مردم، قيمت و ارزش تو را پايين نمى‌آورد. 📘 بحارالأنوار۲: ۶۶.