eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
3.2هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
10.5هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
6. مظهر العجائب.mp3
6.4M
🎤 یا من هو مظهر العجایب یا من هو حاضر و غایب یا من هو اول وآخر یا من هو باطن و قاهر یا من هو ساقی کوثر یا من هو حاکم محشر یا من هو قادر مطلق یامن هوحق مع الحق یا هو یا من هو یا من لیس الا هو یا من هو مظهر العجایب یا من هو حاضر و غایب یا من هو اول وآخر یا من هو باطن و قاهر یا من هو ساقی کوثر یا من هو حاکم محشر یا من هو قادر مطلق یامن هوحق مع الحق یا نور ، یا مَن نور یا مَن نور علی نور یا مَن هو مُنتهی منایی یا مَن هو غایتُ رجایی یا مَن هو طبیبُ القلوبی یا من هو کاشفُ الکروبی یا مَن هو قاهرِ العدو یا مَن هو والیَ الولی یا مَن هو وارث ُ العرب یا مَن هو مرتضی علی ای جان ، ای جانان ای عالَم سنه قربان ای قبله وکعبه و کِنشتم ای عشق تو والیِ بهشتم ای من به دل تو دلسپرده ایوان نجف دلم رو برده ای مایه ی عزتم ، علی ای مایه ی غیرتم ، علی ای قدرت بازویم ، علی ای قوت زانویم ، علی یا مَن هو قاهرِ العدو یا مَن هو والیَ الولی یا مَن هو وارث ُ العرب یا مَن هو مرتضی علی
2. به علی بگو.mp3
4.21M
( علیه السلام ) 🎤 به علی بگو آقا جون حواست به منم باشه آخه دل خوشیِ « عرب و عجمی : به علی بگو دلتنگم حرمم داره دیر میشه خیلی وقته ما رو نمیطلبی ! چشماتو ببند ، خیال کن یه زائری زیر بارون که تو نجف شدی مهمون با چشمای گریون خیال کن میون زائرا باشی سحر قراره که پاشی راهیِ کربلا بشی اللهم الرزقنا حرم حرم ، حرم حرم ، یه حرم داره اربابو یه جهانِ گرفتارش زندگی رو تو کربلا می بینی یه دفعه میرسیم پابوس یه سالی تو هوای غم یاد خاطره هامونو اربعینیم چشماتو ببند خیال کن با خستگیِ تو جاده رسیدی پای پیاده شبت شب اون شبِ خیال کن چه شوری ، چه فروغی گمی میون شلوغی یاد بی بی زینب اللهم الرزقنا حرم حرم ، حرم حرم آرزو شده مشهد هم لک دلامون اما یکی نیست ما رو یه حرم ببره هی بهم میگیم این روزا خدارو چه دیدی شاید یه نگاهی کنه مارو هم بخره حرف شده باز خیال کن ؛ نشستی کنُج گوهر شاد نگات به گنبدش افتاد ؛ چه حسِ شیرینی ... خیال کن خراب بودی ؛ شدی آباد کنار پنجره فولاد شفاتو می بینی ... اللهم الرزقنا حرم حرم ، حرم حرم .
5. تهدمت.mp3
6.82M
( علیه السلام ) 🎤 تَهَدَّمَتْ وَ اللَّهِ أَرْکَانُ‏ الْهُدَى قَد قُتِلَ الْمُرْتَضَى ( واویلا ) 2 الله اکبر دم سحره وقت اذونه میره به مسجد غریبونه نماز آخر و بخونه وای از دل مولا ، وای از دل زهرا الهی دخترش نبینه سر شکسته ی پدَرو بسه همون یه روز می بینه سرِ میونِ تشت زَرو تَهَدَّمَتْ وَ اللَّهِ أَرْکَانُ‏ الْهُدَى قَد قُتِلَ الْمُرْتَضَى ( واویلا ) 2 الله اکبر فدای چشم تر علی تو سجده ی آخر علی می ریزه خون از سر علی وای از دل ارباب ، افتاده تو محراب عمیقه زخم فرق سرش دل حسن رو می سوزونه محاله بیشتر از دو سه روز کنار بچه هاش بمونه تَهَدَّمَتْ وَ اللَّهِ أَرْکَانُ‏ الْهُدَى قَد قُتِلَ الْمُرْتَضَى ( واویلا ) 2 الله اکبر می گیره شهر کوفه عزا تو این شبای ماه خدا چه کربلایی شده به پا می خونه از امشب ، وای از دل زینب شبیه اون روزا مدینه شروع روضه خونی شده می مونه یادگاری براش عمامه ای که خونی شده تَهَدَّمَتْ وَ اللَّهِ أَرْکَانُ‏ الْهُدَى قَد قُتِلَ الْمُرْتَضَى ( واویلا ) 2
2. بک یا الله.mp3
4.85M
🎤 بک یا الله به رسولَ الله به سرِ شکسته علی ولی الله نیمه شب اومدم تا برسونی به مُرادم تو سرازیریِ قبرم برسه علی به دادم جنازم و میبرن وادیُ السلامِ علی علی امام من است و منم غلام علی ... بک یا الله به امینَ الله به کبودی رخ اِنسیهَ الحَورا همه آرزوم همینه تو شلوغیای محشر که کسی فکر کسی نیست من باشم کنار مادر تموم احترام من به احترام علی علی امام من است و منم غلام علی .. بکَ یا الله به حسن مولا به سر بریده ی امام عاشورا سال دیگه شب احیا عبدِ خوب خدا باشیم پا رکاب اباصالح هممون کربلا باشیم با لب تشنه کُشتنش به جرم نام علی علی امام من است و منم غلام علی ... .
4. یاعلی یاعظیم.mp3
6.91M
🎤 یا علیُ یا عظیم یا غفورُ یا رحیم بینِ بستر ، ذکر حیدر آیه ی « فَأَمَّا الْيَتِيمَ » یتیم یتیم سفارشِ آخر بدره حسن ، حسین بچه یتیما یادتون نره یادتون باشه کولِ بارِ من یه شب زمین نمونه چشم خیلی از بچه های شهر پیِ یه لقمه نونه الله ، الله الله ، فِی الْاَیْتامْ یا علیُ یا عظیم یا غفورُ یا رحیم یا علیُ یا عظیم یا غفورُ یا رحیم بینِ بستر ، ذکر حیدر « لَا تَقْرَبُوا مَالَ الْيَتِيمِ» آهای آهای مردمی که یه عمرِ سیرید شده یه بار دست یک یتیمو بکیرید یادتون باشه ، فرموده خدا یتیم برام عزیزه ابرای چشاش وقتی می باره توو دست من می ریزه الله ، الله الله ، فِی الْاَیْتامْ یا علیُ یا عظیم یا غفورُ یا رحیم حرف مولا ، با یتیما گشته « تُكۡرِمُونَ ٱلۡيَتِيم » بیاید بیاید ای یتیما بیش باباتون میخوام بگم حرف آخرم رو براتون حقِ نونِ من رو ادا کنید به اشک من بخندید اما روزی که زینبم میاد چشماتونو ببندید ... لا یُوم لا یُوم کَیَومِک َیا حسین .. صلی الله علی الباکین علی الحسین ...
. یاغفار و یا ستار... من از ته چاه میبرم نامت را با حسرت و آه می برم نامت را الغوث که تو پناه توّابینی با بار گناه می برم نامت را 🌱🌱🌱🌱 ماندیم  در اضطراب و اندوه گناه در سایه ی شکیم و در انبوه گناه گفتند به کاه، کوه را میبخشی پس سمت تو آمدیم با کوه گناه 🌱🌱 ✍مهدی کبیری .
. مست ها را شراب لازم نیست عالمان را کتاب لازم نیست تا ابد بین جهل بیدارند غافلان را که خواب لازم نیست با تو که نور فی السما هستی بودن آفتاب لازم نیست دل اگر محرم حریم شود بر نگاهش حجاب لازم نیست جبرمان کن برای بندگی ات بیش از این انتخاب لازم نیست بنده ای را اگر نرنجانیم میپذیری، ثواب لازم نیست ما که ذوبیم بین آتش شرم بیش از اینها عذاب لازم نیست تو که از هرچه هست، آگاهی پیش رویت نقاب لازم نیست من که با پای خویش آمده ام پس خطاب و عتاب لازم نیست *** کاش روزی که دستمان خالیست لحظه ای که جواب لازم نیست روی پرونده های مان حیدر_ بنویسد حساب لازم نیست ... ✍مهدی کبیری .
به نام خدا الهی استعملنی لما خلقتنی له 💠💠💠 قبل از ظهور حضرت مهدی غربال میشن مردم دنیا با چشم بندی، محو جادوی دجال میشن مردم دنیا هرجای دنیا هرکی عاشق شد_ با معرفت دینش رو میسازه من شک ندارم آخر این خط_ هرکس که غافل باشه میبازه آزاده های اون سر دنیا تو سختیاشون با خدا میشن این درده که تو مرکز شیعه یک عده ای از دین جدا میشن یه عده ترسیدن از این فتنه با باد قیل و قال میرقصن میخوان که همراه جماعت شن تو پارتی دجال میرقصن شاید اونی که دشمن دین بود امروز حر باشه کف میدون اونی که رو اسمش قسم خوردیم توی قنوت ما بشه ملعون تاریخ خیلی عبرت انگیره شیرینه گاهی ،گاهی غم داره ما هم نباید مطمئن باشیم این راه خیلی پیچ و خم داره ای کاش در دنیا و در عقبا رسواترین، عاشق ترین باشیم ما حاضریم تنها بشیم اما یار امیرالمومنین باشیم هر مدعی که اسمش عاشق نیس آقا خودش از ما خبر داره یار امیرالمومنین بودن این روزا خیلی درد سر داره گاهی اسیر طعنه و حرفی گاهی پریشون غم و غربت آره باید جون داد و غیرت نه خیلی قشنگه مرگ باعزت 402/01/18 .
. (۴) ✔️سه عرصه مهم هنرِ شاعر متعهد، در آفرینش شعر مطلوب و قابل دفاع، در سه عرصه متجلّی می‌شود: ۱. نگرش و بینش 2. موضع و واکنش عاطفی 3. پردازش هنری و شیوه بیان شاعرانه. در تبیین سه اصل یاد شده، توجه به این نکات ضرورت دارد. سطح نخست: دیدگاه و نگرش شاعر درباره یک موضوع، دیدگاه و اندیشه خود را مرور می‌کند. به عنوان مثال، در مواجهه با بدحجابی یا بی‌حجابی، می‌تواند یکی از این دیدگاه‌ها را داشته باشد: الف) برخورد تنبیهی همراه با خشونت ب) برخورد ملاطفت‌آمیز و تبیینی سطح دوم: واکنش عاطفی در این عرصه، شاعر با محور تاثیر و تاثرات فرهنگی‌-اجتماعی، موضع عاطفی و واکنش خود را در قبال موضوعات مذکور در شعر نشان می‌دهد. به عنوان مثال، اگر شاعر معتقد به این موضوع باشد که: «بسیاری از بدحجابان یا بی‌حجاب‌ها افرادی ناآگاهند و اگر بدانند پشت‌پرده موضوع بدحجابی یا بی‌حجابی چه کسانی هستند، مطمئناً راه خود را از آنان جدا می‌کنند...» با این‌حساب، شاعر به جای انتخاب برخوردی خشن و توبیخ‌آمیز، عکس‌العملی مهربانانه، همراه با انعطاف انتخاب می‌کند. سطح سوم: پردازش شاعرانه در این بخش، نوع روایت زبان و شیوه بیان شاعر، قابل رصد و ارزیابی است. این که شاعر در ارائه نگرش و واکنش‌های خود، زبان و بیان سالمی را به کار بسته است؟ آیا این شیوه بیان، جذاب است؟ آیا این شیوه بیان، غیرمستقیم و شاعرانه است یا شعاری و موعظه‌محور؟ و.... شاعر واقعی دیدگاه خود را در لایه‌های درونی شعر پنهان می‌سازد و آن‌چه در رویهٔ شعر آشکار است، بیان عاطفی و شاعرانه اوست رعایت این اصول شعری، جذابیت، تغییر حال و باور مخاطب را رقم می‌زند. جمع‌بندی عیار هنریِ شعر تبیینی، با مرور سطوح یاد شده تعیین می‌شود: ١. غنای فکر و نگرش عمیق، ٢. موضع و واکنش عاطفیِ اثرگذار ٣. پردازش شاعرانه و بیان غیر مستقیم نمونه مثال شعری: در این شعر، موضع عاطفی شاعر در نوع بیان (حسی-عاطفی، لیّن، تبیینی) از دیدگاه انعطاف‌آمیز او حکایت دارد. دیدگاهی که در لایه‌های درونی شعر گنجانده شده تا شعر، از تهمت شعار و بیانیه‌سرایی مصون بماند.... ما گردی از تو را به صبا هم نمی‌دهیم! هستیم همچو کوه بر این نکته پای‌بند زلفی ز دختران تو از شانه عفاف بیرون مباد! تا که پلشتان به هم زنند... ایران بی شهید و شهادت چه ظلمتی است یعنی تو را ز وحشت و ظلمت بیاکنند؟ شمعی ز مهر فاطمه در من شکفت و گفت: ایرانیان پاک....(*)، پروانه منند گفتم: ولی گروهی از اینان...، اشاره کرد محتاج توبه‌اند ولی پاک‌دامنند... (*شعر از نظر وزنی مخدوش است؛ شاعر محترم، دچار خطا در قرائت شعر شده است) ✍ 👇
. (۴) ✔️سه عرصه مهم هنرِ شاعر متعهد، در آفرینش شعر مطلوب و قابل دفاع، در سه عرصه متجلّی می‌شود: ۱. نگرش و بینش 2. موضع و واکنش عاطفی 3. پردازش هنری و شیوه بیان شاعرانه. در تبیین سه اصل یاد شده، توجه به این نکات ضرورت دارد. سطح نخست: دیدگاه و نگرش شاعر درباره یک موضوع، دیدگاه و اندیشه خود را مرور می‌کند. به عنوان مثال، در مواجهه با بدحجابی یا بی‌حجابی، می‌تواند یکی از این دیدگاه‌ها را داشته باشد: الف) برخورد تنبیهی همراه با خشونت ب) برخورد ملاطفت‌آمیز و تبیینی سطح دوم: واکنش عاطفی در این عرصه، شاعر با محور تاثیر و تاثرات فرهنگی‌-اجتماعی، موضع عاطفی و واکنش خود را در قبال موضوعات مذکور در شعر نشان می‌دهد. به عنوان مثال، اگر شاعر معتقد به این موضوع باشد که: «بسیاری از بدحجابان یا بی‌حجاب‌ها افرادی ناآگاهند و اگر بدانند پشت‌پرده موضوع بدحجابی یا بی‌حجابی چه کسانی هستند، مطمئناً راه خود را از آنان جدا می‌کنند...» با این‌حساب، شاعر به جای انتخاب برخوردی خشن و توبیخ‌آمیز، عکس‌العملی مهربانانه، همراه با انعطاف انتخاب می‌کند. سطح سوم: پردازش شاعرانه در این بخش، نوع روایت زبان و شیوه بیان شاعر، قابل رصد و ارزیابی است. این که شاعر در ارائه نگرش و واکنش‌های خود، زبان و بیان سالمی را به کار بسته است؟ آیا این شیوه بیان، جذاب است؟ آیا این شیوه بیان، غیرمستقیم و شاعرانه است یا شعاری و موعظه‌محور؟ و.... شاعر واقعی دیدگاه خود را در لایه‌های درونی شعر پنهان می‌سازد و آن‌چه در رویهٔ شعر آشکار است، بیان عاطفی و شاعرانه اوست رعایت این اصول شعری، جذابیت، تغییر حال و باور مخاطب را رقم می‌زند. جمع‌بندی عیار هنریِ شعر تبیینی، با مرور سطوح یاد شده تعیین می‌شود: ١. غنای فکر و نگرش عمیق، ٢. موضع و واکنش عاطفیِ اثرگذار ٣. پردازش شاعرانه و بیان غیر مستقیم نمونه مثال شعری: در این شعر، موضع عاطفی شاعر در نوع بیان (حسی-عاطفی، لیّن، تبیینی) از دیدگاه انعطاف‌آمیز او حکایت دارد. دیدگاهی که در لایه‌های درونی شعر گنجانده شده تا شعر، از تهمت شعار و بیانیه‌سرایی مصون بماند.... ما گردی از تو را به صبا هم نمی‌دهیم! هستیم همچو کوه بر این نکته پای‌بند زلفی ز دختران تو از شانه عفاف بیرون مباد! تا که پلشتان به هم زنند... ایران بی شهید و شهادت چه ظلمتی است یعنی تو را ز وحشت و ظلمت بیاکنند؟ شمعی ز مهر فاطمه در من شکفت و گفت: ایرانیان پاک....(*)، پروانه منند گفتم: ولی گروهی از اینان...، اشاره کرد محتاج توبه‌اند ولی پاک‌دامنند... (*شعر از نظر وزنی مخدوش است؛ شاعر محترم، دچار خطا در قرائت شعر شده است) ✍ 👇
. سلام_الله_علیها انتقامش را گرفت این‌گونه با اعجازِ آه آهِ او شد خطبۀ او، روز دشمن شد سیاه قصۀ کرب‌وبلا را دختری تغییر داد کاخ‌ها ویرانه شد، ویرانه‌اش شد بارگاه چادرش دست نوازش بر سر صحرا کشید سبز شد خارِ مغیلان و فدک شد هر گیاه دختر این قوم تکلیف حجابش روشن است چادرِ او تار و پودی دارد از خورشید و ماه دختر اِنّا فَتَحنا اشک می‌ریزد ولی گریه‌های او ندارد رنگ زاری هیچ‌گاه بر سرش می‌ریخت خاک از بام‌ها، می‌سوختند دخترانِ زنده در گور عرب از این گناه بین طوفان، غنچه و گل سر در آغوش هم‌اند او به زینب یا که زینب می‌بَرَد بر او پناه تا شود زهرا، فقط یک کارِ باقی مانده داشت شانه زد بر آن پریشانِ تنور و قتلگاه چون زبانش بند می‌آمد خجالت می‌کشید با سرِ بابا سخن می‌گفت، اما با نگاه آه بابا! پا به پایت سوختم، خوردم زمین رنگ گیسویم دلیل و زخم پهلویم گواه ماند داغِ نالۀ من بر دل دشمن، فقط خیزران وقتی که خوردی زیر لب می‌گفتم آه جنگ پایان یافت بعد از تو چهل منزل ولی عمه می‌جنگید با دستان بسته، بی‌سلاح اربعین من نیستم از او سراغم را نگیر این امانت دار را شرمنده‌تر از این مخواه بعد از این هرجا که رفتی با تو می‌آیم پدر پای من زخمی‌ست اما روبه‌راهم روبه‌راه... ✍ . . (٧) نمونه شعر تبیینی، که سه اصل یاد شده، به ظرافت در آن بازتاب هنری یافته است: قصۀ کرب‌وبلا را دختری تغییر داد کاخ‌ها ویرانه شد، ویرانه‌اش شد بارگاه چادرش دست نوازش بر سر صحرا کشید سبز شد خارِ مغیلان و فدک شد هر گیاه دختر این قوم، تکلیف حجابش روشن است چادرِ او تار و پودی دارد از خورشید و ماه شاعر در این ابیات، اصول مهم عزت نفس، ذلت‌ناپذیری و نیز نتایج اثرگذار آه مظلوم را به بیانی شاعرانه با محوریت دو اصل تبیین نموده است: الف) نگاه حسی- عاطفی ب) بیان استعاره‌محور که در دو بیت پایانی، نمود عینی خاصی یافته است. 🔶 برجسته‌سازی چادر دخترکی سه‌ساله که تار و پودش از خورشید و ماه است، 🔶 تبیین تاثیر گذاری آن در بحران اسارت از نکات مهم این شعر تبیینی است. 🔹نقش اثرگذار نگاه حسی، 🔹دغدغه تبیین محتوای غیر مستقیم 🔹بیان شاعرانه برای این شعر تبیینی، فرجامی خوش رقم زده است.
22.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هوالعزیز . نمی دانم که بودم، کجا بودم، چه می کردم... انگار غباری از یاد رفته بر شانه ی نسیمی، یا صدایی دور از موجی کوچک در پهنه ی دریایی، یا مضمونی غریب در دیوانی بشکوه. شعرهای دوستانم را خیلی نمی شنیدم، از بس گرم گفتگو بود چشم هایم با امامم. می دیدم چقدر بزرگ است و چقدر تنهاست. تاریخم گفت: «علی ها بزرگ اند، بزرگان تنهایند در میان تن هایان...» در گرماگرم این رنج‌مویه ها البتّه قرار بود شعر هم بخوانم، گرچه آن یار غار و رفیقش نمی خواستند و تلاش هم بسیار کردند و چه و چه...گویا هنوز نفهمیده اند غزّت خدا راست فقط و هرچه او بخواهد، همان می شود. «مَا شَاءَ اللّٰهُ لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ، مَا شَاءَ اللّٰهُ لَامَا شَاءَ النَّاس، مَا شَاءَ اللّٰهُ وَإِنْ كَرِهَ النَّاسُ، حَسْبِىَ الرَّبُّ مِنَ الْمَرْبُوبِينَ... حَسْبِىَ اللّٰهُ رَبُّ الْعالَمِينَ.» وقتی پیش از آغاز شعرخوانی ها، به آقاجان قامت بستیم و نماز خواندیم و سلام دادیم، رفتم پشت سرشان و ایستادم با اشک از خدایم خواستم که «بارالها! اگر امشب اقبال شعرخوانی ام شد، با شعرم حال آقاجان خوش شود و به دلش بنشید غزلم.» و سپاس خدایی راست که حاجتم را روا کرد. افزون بر مهربانی های بسیار و بی دریغ رهبرم در گاه خوانشم، در های روشنگرانه ی خودشان هم به شعر این کمترین اشاره کردند و دانستم که شکر خدا غزلم دل آقاجان را برده است و چه سعادتی بهتر از این؟ البتّه هرچه بوده و هست، نگاه و عنایات ویژه ی حضرت حجّت است و بس. امید که به گونه ای بزی ام که هماره نظر مهرشان با من باشد. به امید شهادت. یا علی