eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
3هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
9.3هزار ویدیو
1هزار فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
. (سبک ثابت ده شب) بند1⃣ عبداللهم عبداللهم سیب دو نیم مجتبی آیینه‌ ام آیینه ی دست کریم مجتبی اینک به میدان آمدم با جوشن جان آمدم از بهر یاری حسین هستم یتیم مجتبی از نسل دلیرانم رجز خوانم حسن حسن این نغمه شده شمشیر برانم حسن حسن ای جانم حسن جانم حسن جانم حسن حسن بند2⃣ ای دشمن خون خدا من مجتبی دیگرم ده ساله ام اما در این صحرا خودم یک لشکرم ابن الدعی بی حیا با تیر و شمشیرت بیا نذر نفس‌های حسین این دست‌هایم این سرم در خیمه نمیمانم خروشانم حسن حسن میخواند عمو وقتی که میخوانم حسن حسن ای جانم حسن جانم حسن جانم حسن حسن شعر و سبک: ، انجمن تکیه نوکری مشهد 👇
. بند1⃣ ای امام بهترین امام ها صلح تو زمینه ی قیام ها صاحب رفیع ترین مقام ها حسن مولا، حسن مولا الگوی مرام با مرام ها لایق رساترین سلام ها حرمتت ورای احترام ها حسن مولا، حسن مولا بالاتر از هر مراتبی حسن بن علی بن ابی طالبی به کوری هرچی ناصبی (حسن بن علی بن ابی طالبی ۲) حسن والی حسن والا حسن مولا  مولا  مولا حسن عالی حسن اعلی حسن مولا مولا مولا بند2⃣ ای امیر بهترین امیرها بی نظیر نسل بی نظیرها مقصد نهایی مسیرها حسن مولا، حسن مولا رمز پادشاهی فقیرها چاره ی رهایی اسیرها خواهش لب همه کویرها حسن مولا، حسن مولا وقت سختی ذکر غالبی حسن بن علی بن ابی طالبی هر خیری هست تو مسببی (حسن بن علی بن ابی طالبی ۲) حسن حیدر حسن طاها حسن مولا مولا مولا حسن زینب حسن زهرا حسن مولا مولا مولا بند3⃣ ای قرار بهترین قرارها مظهر طراوت بهارها چشمه ی زلال چشمه سارها حسن مولا، حسن مولا لیلی تموم روزگارها عاشق تو ان همه نگارها کشته مردتن هزار هزار ها حسن مولا، حسن مولا مهر مشرق ماه مغربی حسن بن علی بن ابی طالبی وَالفجری و نجم ثاقبی (حسن بن علی بن ابی طالبی ۲) حسن سرور حسن آقا حسن مولا مولا مولا حسن امروز حسن فردا حسن مولا مولا مولا شعر و سبک: ، انجمن تکیه نوکری مشهد .👇
. بند1⃣ شب پنجم محرم دلامون چه خوبه با صاحبش خو بگیره فقط ده سالشه اما یه دنیا میتونه که ازش الگو بگیره دور نشد یک قدمم از امامش لا افارق عمی شد پیامش سمت مولا دوید تا ما ببینیم منتظر بودن و توی مرامش انتظار واقعی یعنی بیقرار واقعی بودن واسه ی امام سر دادن جون نثار واقعی بودن مولانا لبیک یا مهدی بند2⃣ کی گفته واسه دفاع از ولایت نمیشه بی زره و بی سپر بود این آقازاده نشون داد که میشه به تنهایی حریف صد نفر بود نوجوونه ولی پیر قیامه بین ما مسیرش داره ادامه مثل این آخرین سرباز ارباب جنگ ما هم با سلاح کلامه اگه دست خالی بود اما رجزش ضربه سنگین بود پس با این حساب عبدالله شهید جهاد تبیین بود مولانا لبیک یا مهدی بند3⃣ کسی که با امامش زندگی کرد میتونه بده براش زندگیشو نبین سن کم این نوجوونو نگا کن غیرت و مردونگیشو یاد بگیریم از عبدالله که آخر توی آغوش ولایت بدیم سر یاد بگیریم از عبدالله که باید دست ما باشه از دشمن جلوتر حتی معمولی ترین سرباز میتونه باشه یه پا سردار امام زمانتو بشناس یه قدم سمت ظهور بردار مولانا لبیک یا مهدی شعر و سبک: انجمن تکیه نوکری مشهد .👇
. بند1⃣ حسن شوق سرشارم حسن تنها دلدارم نوشته روی قلبم که خیلی دوستدارم همه عالم مهمون حسن همه جان ها قربون حسن قرارمون با سینه رنا ایشالا توو ایوون حسن مقصد و راهم یار و همراهم سیر الی اللهم حسن ای کس و کارم تویی قرارم عشق بی تکرارم حسن حسن آقام آقام بند2⃣ حسن تفسیر قرآن حسن لولو مرجان کریم آل الله و خدای جود و احسان نگا کن مشتاق یه نگام خوبه تو روضت حال و هوام یقین دارم از لطف توئه اگه میباره اشک چشام ذکر جنونم آروم جونم ای دوا درمونم حسن توی این دنیا تا ابد آقا پرچم تو بالا حسن حسن آقام آقام بند3⃣ حسن پشت و پناهم حسن ای مهر و ماهم تو بهترین صراطی بدون تو گمراهم یه روز میمیرم واست آقا نداری حتی صحن و سرا برای تو گریه میکنم میرم هر موقع کرب وبلا قبله ی رازم ذکر اعجازم مقصد پروازم حسن ذکر تلقینم شور شیرینم مذهب و آیینم حسن حسن آقام آقام شعر و سبک: انجمن تکیه نوکری مشهد 👇
. سلام الله علیها ▪️بنداول▪️ چقد صدات کنم چقد بگم بیا بیا منم ببر از این خرابه ها کاشکی می شد مثل قدیما دست تو باشه توی دستام می‌خوام فقط پیش تو باشم دیگه عروسک هم نمی خوام می دیدم توی خواب تو آغوش توأم هی نازت می کنم با دستای خودم بابا بابا حسین ▪️بنددوم▪️ دیگه نمی تونم قدم قدم برم کبود و نیلی تموم پیکرم چند روزیه که عمه زینب زیر بغلهامو می گیره جوری زدن من رو تو کوچه که دخترت می خواد بمیره مثل پیرا شدم می لرزه ساق پام خون گریه می کنه پیراهنم برام بابا بابا حسین ▪️بندسوم▪️ النگوهام هنوز تو دست شامیاس تو رو خدا بابا بگو عمو کجاس با عمه خیلی گریه کردم چادر نمازم رو که بردن بابایی مردم لحظه ای که من رو به نامحرم سپردن هم از زجر و سنان هم از شمر لعین می‌خوردم کعب نی تا می خوردم زمین بابا بابا حسین سبک و شعر : 👇
. و علیه السلام ▪️بند اول▪️ شبای دنیا کنار شبای روضه ت قشنگه حال و هوای یه نوکر فردای روضه ت قشنگه به خدا مردن حسین جان برای روضه ت قشنگه شاه زمین شاه زمان ابی عبدالله جان منی جان جهان ابی عبدالله دل و دلدارم ابی عبدالله من دوست دارم ابی عبدالله ابی عبدالله ▪️بند دوم▪️ طعم چای روضه هاتو زمزم و کوثر نداره مجنون و دلداده ی تو غصه محشر نداره برادری که تو داری حضرت حیدر نداره روح علی خون خدا ابی عبدالله شهنشه کرب و بلا ابی عبدالله تویی سالارم ابی عبدالله من دوست دارم ابی عبدالله ابی عبدالله سبک و شعر : .👇
. و علیه السلام ▪️بند اول▪️ اسم تو حسین فریاد منه به عشق تو این قلبم می زنه دنیای امیر علقمه مهتاب شبای فاطمه می میرم‌ بدون عشق تو عشق تو رگ حیاتمه زندگی خوبه باشه با اباعبدالله واسه هر دردی ی دوا اباعبدالله می زنیم هر وقتی صدا اباعبدالله می بره ما رو تا خدا اباعبدالله یا اباعبدالله حسین اباعبدالله ▪️بند دوم▪️ مجنونم و تو لیلای منی تنها تو حسین آقای منی من سرگشته غم توأم من سرزنده با دم توأم من آدم شدم کنار تو آقا جان من آدم توأم ای مسیح آل عبا اباعبدالله گوشه چشمی کن بر گدا اباعبدالله بده تو در راه خدا اباعبدالله شب جمعه کرب و بلا اباعبدالله یا اباعبدالله حسین اباعبدالله 👇
. و علیه السلام▪️ ▪️بند اول▪️ چرا رو خاکی ای پناه بی پناه چرا هنوز شلوغه دور قتلگاه بگو تو زدن به چه جرم و گناه بگو ای عزیزم کجاس پیرهنت بمیرم شده نیزه نیزه تنت بمیرم داداش غریب کشتنت حالا که گیر افتادی تازیونه آزاده حرمله با کعب نی به جون ما افتاده بای ذنب قتلت ▪️بند دوم▪️ رو سینه ی تو جای تیغ و خنجره رو پیکر تو رد پای لشگره اون کیه داره پیرهنت رو می بره می دیدم یکی داره بد می زنه یکی هم با هر چی اومد می زنه به پهلوی تو لگد می زنه از روی تل دیدم من جوشنتو دزدیدن تو رفته بودی از حال به حال تو خندیدن بای ذنب قتلت ▪️بند سوم▪️ پاشو که خواهرت میون لشگره پاشو که حرمله تو فکر معجره سه ساله رو می خواد اسیری ببره پاشو ای حسین بی کس و کار شدم ببین بین نامحرما خوار شدم تو دام بلا گرفتار شدم تو رفتی و این لشگر به اشک ما می خندن نامحرمای کوفی دستامون و می بندن بای ذنب قتلت 👇
. علیه السلام ▪️بنداول▪️ با دل من یه کاری کردی نمی تونم ازت جدا شم تو می دونی دلم می میره اگه تو روضه هات نباشم دنبال تو از کودکی هر جا دویدم مثل تو آقا توی این عالم ندیدم گدای تو ابی عبدالله فدای تو ابی عبدالله اشاره کن که بمیرم من برای تو ابی عبدالله حسین حسین حسین حسین آقام ▪️بنددوم▪️ یا دل تو یه کاری کردم خون قلبت ازم می دونم کمکم کن جون سه ساله خدا می دونه پشیمونم دستم به دامانت ببین گم کرده راهم جز تو به کی تکیه کنم ای تکیه گاهم بزن صدام ابی عبدالله آقام آقام ابی عبدالله خودت ببین بده حال من حرم می خوام ابی عبدالله حسین حسین حسین حسین آقام 👇
Lay Lay Hossein Gardashim [Noha.rzb.ir].mp3
2.99M
شعر نوحه ترکی لای لای حسین قارداشیم : یاندی اورگیم قارداش از قالدی کباب اولسون نفرین ایله بو شهره گوی کوفه خراب اولسون لای لای حسین قارداشیم لای لای بی کفن یاریم لای لای حسین قارداشیم لای لای بی کفن یاریم آغلاتدی بیزی اهل کوفه غم هجران دا یتمیش گئجه اولدوخ مهمان هره بیر یاندا سن منزل خونی ده من گوشه زنداندا الدن گئدییر آرامیم دیلده نئجه تاب اولسون لای لای حسین قارداشیم لای لای بی کفن یاریم
. ‍ 🎤 تحلیل (ع) : حُسن ختام در زمینه ـ ذکر ورود به شور❇️ 💠👇 برا ملاقات خدا دل کبوتر میزنه از اتیش زهر جفا تو حجره پرپر میزنه خسته از این شهر شده مسافر آشفته احوال آزرده خاطر دل هوایی شد کربلایی غریب و تنها امام باقر خون گریه کن مدینه دنبال این مسافر رو دامن حسینه سر امام باقر تو حال جون دادن بازم دل و به دریا میزنه با روضه کرب و بلا آتیش به دل ها میزنه یه بغض سنگین توی گلوشه یاد لبای خشک عموشه این دم آخر به یاد اصغر مگه میتونه آبی بنوشه انگار داره میبینه گهواره و رباب و اشک از چشاش چکیده هر جا که دیده اب و از آسمونا اومده حالا به دنبالش حسین میون این حجره شده شبیه گودالش حسین دیشب که خواب حسین و دیده میدونه دیگه وقتش رسیده چشماش پر آبه یاد سرابه رقیه بود و سر بریده حسین خودش تموم جا مونده هاش و برده هر کی که مونده مثل رقیه جون سپرده 👇 🚩حسن ختام در زمینه: خوب تمام کردن از مهمترین نکات در تمامی عرصه های مداحی است، هم در روضه موضوعیت دارد، هم در زمینه، واحد، شور و... آقای کریمی، در انتهای زمینة خود، از سبک معروف (شهید تشنه لب ـ وای وای وای) استفاده کردند که برای مستمع بسیار خاطره انگیز بود و از جهتی هم با نوا و نغمه سبکی که خواندند تناسب داشت. این هومشمندی و دقت باعث شد، زمینه با هیجان مناسبی به پایان برسد و در حقیقت حسن ختام صورت گرفت. 🚩ذکر ورود به شور: برای ورود به ضرب شور در انتهای زمینه، خوب است از ذکری هیجان انگیز استفاده شود حلقه ارتباطی مناسبی باشد. در این جلسه از ذکر(صلی الله علی الحسین) استفاده و بعد ذکر (حسین علیه السلام) دم داده شد. .👇
. ‍ 🎤 تحلیل ✍ مدح و مرثیه (ع) : معرفی 👇 ای ولی اله داور السلام ای سلامت از پیمبر السلام حجت خلاق اکبر السلام زاده ی زهرای اطهر السلام السلام ای باقر آل رسول چارمین فرزند زهرای بتول ای نبی بر تو فرستاده سلام وی به زین العابدین، ماه تمام هفتمین معصومی و پنجم امام مکتبت تا صبح محشر مستدام تیغ نطقت می شکافد علم را روح می بخشد مرامت علم را ای سلام ذات حی داورت بر تو و نطق فضیلت پرورت علم آرد سجده بر خاک درت حلم گردیده است بر دور سرت نسل نوری هم ز باب و هم ز مام خود امام و مادرت بنت الامام کیستی ای آیت سرّ و علن؟ تو هم از نسل حسینی هم حسن تو امامت را روانی در بدن ای ولایت را چراغ انجمن علم تو علم خداوند جلیل وحی باشد بر لبت بی جبرئیل یابن زهرا، گرچه با بغض تمام حرمتت گردیده پامال هشام بر تنت آزار آمد صبح و شام تو امامی، تو امامی، تو امام نور از هر سو که خیزد دیدنیست چهره ی خورشید کی پوشیدنیست تو خزان باغ زهرا دیده ای تو تن بی سر به صحرا دیده ای گردن مجروح بابا دیده ای بر فراز نیزه سرها دیده ای کاش می دیدم چه آمد بر سرت یا چه کرده کعب نی با پیکرت تو چهل منزل اسارت دیده ای از ستمکاران جسارت دیده ای خود عزیزی و حقارت دیده ای تشنگی و قتل و غارت دیده ای چارساله کوه ماتم برده ای مثل عمه تازیانه خورده ای 👇 🌹معرفی آواز افشاری: در فایل پیوستی حاج محمود آقای کریمی، از گوشه مثنوی این آواز استفاده کرده اند، ذاکرین اهل بیت برای فراگیری نحوه استفاده از این گوشه در مداحی می توانید از این الگو استفاده کنید. حالت‏هاى آواز افشارى شباهت زيادى به دستگاه نوا دارد و در فرودهای خاصى كه مختص آواز افشارى است، تفاوت اين دو آشكار مى‏گردد. افشاری ، آواز متأثرکننده و دردناک است که سخن از درد و اندوه درونى دارد. آواز مناجات و راز و نياز با معبود يگانه مي باشد. افشاري آوازی تامل برانگیز است که انسان را به فکر وا می دارد و شايد به همين دليل از اين آواز براي خواندن مناجات استفاده مي شود. به طور کلی این آواز برای نشان دادن حالاتی نظیر هجران، درد و اندوه و ناکامیها و خاطرات جانگداز و شکایت از بی وفایی یار است. گوشه های آواز افشاری به روایت مرحوم محمود کریمی عبارت است از: درآمد، جامه دران، حصار، قرائی، نهیب، حزین، رُهاب یا رهاوی، صدری یا نحوی، مثنوی. در فایل پیوستی حاج محمود آقای کریمی، از گوشه مثنوی این آواز استفاده کرده اند، ذاکرین اهل بیت برای فراگیری نحوه استفاده از این گوشه در مداحی می توانید از این الگو استفاده کنید. 🌹شعر مدح و مرثیه: یکی از توصیه های اکید علما، مخصوصا مقام معظم رهبری، به ذاکرین عزیز این است که از اشعاری استفاده کنند که در آن به مستمع الگوی رفتاری از اهل بیت(ع) ارائه شود؛ یکی از راههای عمل به این توصیه خواندن اشعاری است که در آن ابتدا مدح آل الله ارائه شده، بعد به مرثیه ورود صورت گرفته است. این شعر، که سروده استاد سازگار است، نمونه خوبی از اینگونه اشعار است. 📚 1⃣ شاعر:استاد سازگار 2⃣جزوه نواها و نغمه ها، سید رحیم عدنانی، ص20-24. 3⃣ برگرفته از: نظري به موسيقي ، روح‌اله خالقي، تهران: انتشارات محور، 1378.رديف آوازهاي ايراني، منوچهر لشكري،تهران: انتشارات چنگ 1382. رديف آوازي موسيقي سنتي ايران به روايت محمود كريمي، محمدتقي مسعوديه، تهران:موسسه فرهنگي ـ هنري ماهور1383. فصلنامه ماهور، سال دوم، شماره 11، بهار 1380.روزنامه جام جم، ضميمه 1981، شماره 138، ارديبهشت 1386. 4⃣ ارغنون ساز فلک، شهرزاد فرخ کیش، اصفهان، چاپ اول1376، ص64. .👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا