eitaa logo
مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
2.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
92 ویدیو
26 فایل
» کانال مدرسه علمیه حکمت وعرفان باقرین (علیهما السلام) » مدرسه علوم اسلامی، ویژه خواهران » تحت اشراف استاد گران‌قدر، حجة الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان پناه. پذیرش👇 تخصصی: @EmamReza5 عمومی: @hekmat_baqerain ادمین کانال: @Bagherain11
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰قسمت صد و هفتاد و ششم🔰 ▪️مقاله ثالثه: در مقارنات نماز باب چهارم : در ذکر شمّه ای از آداب قرائت و پاره ای از اسرار آن فصل دوم 🔶 دیگر از مطالب این صحيفه نورانیه: 4⃣ بیان احوال کفار و جاحدین و مخالفان با حق و حقیقت و معاندین با انبیاء و اولیاء علیهم السلام و بیان کیفیت عواقب امور آنها و چگونگی بوار و هلاک آنها(می باشد) 🔥چون قضایای فرعون و قارون و نمرود و شداد و اصحاب فیل و دیگر از کفره و فجره 5⃣ بیان قوانین ظاهر شریعت و آداب و سنن الهیه است که در این کتاب نورانی کلیات و مهمات آن ذکر شده و عمده در این قسم، دعوت به اصول مطالب و ضوابط آن است مثل باب صلوة و زكوة و خمس و حج و صوم و جهاد و نكاح و... ✔️ چون این قسم که علمِ ظاهر شریعت است 📍عامُّ المَنفعه؛ 📍و برای جميع طبقات از حیث تعمیر دنیا و آخرت مجعول است؛ 📍و تمام طبقات مردم از آن به مقدار خود استفاده کنند؛ 👈 از این جهت در کتاب، دعوت به آن بسیار است و در احاديث شريفه و اخبار نیز خصوصیات و تفاصیل آن به حد وافر است و تصانیف علماء شريعت در اين قسمت بيشتر و بالاتر از ساير قسمتها است. 6⃣ احوال معاد و براهین بر اثبات آن و کیفیت عذاب و عقاب و ثواب آن و تفاصیل جنت و نار و تعذیب و تنعیم است. 7⃣ کیفیت احتجاجات و براهینی است که ذات مقدس حق تعالی با خود اقامه فرموده بر اثبات مطالب حقه و معارف الهیه مثل احتجاج بر اثبات حق و توحيد و تنزیه و علم و قدرت و دیگر اوصاف کمالیه. اینها مهمات مطالب این کتاب است و الا دیگر مطالب متفرقه نیز موجود است. 📚آداب الصلوة| صفحه ۲۰۹ تا ۲۱۱
🔰 بهجت و سعادت ▪️قسمت پنجم: تعریف لذت و درد 🖌یادداشت پنجم 🔹فلسفۀ این بحث چیست؟ چرا لذّت و ألم در حیوان و در انسان مطرح است، در بقیّه مطرح نیست؟ ( البته من معتقدم نبات هم لذت و الم دارد، الان بحث نبات را کنار می گذاریم.) ✅خداوند سبحان در خلقتِ این موجودات یعنی مثلِ حیوان [و] انسان [و] ... چیزی قرار داده است که ⬅️برای بقا و وجودِ خودش، ⬅️برای پرورشِ خودش، لذّت یا ألم ببرد؛ در واقع در وجودش چیزی أخذ شده است و وجود دارد که بخواهد پرورش پیدا کند یا وجود و بقای وجودش را حفظ کند ⬅️ با این دستگاهِ لذّت و ألم خودش را حفظ می کند؛ ❓چرا؟ چون تا درد می‌کشد، مواظبت می‌کند. ❓ ما به لحاظِ وجودی کجاها درد می‌کشیم؟ قرار است آنجاهایی باشد که ما را بیچاره می‌کند؛ هر جا که قرار است مشکلاتی برای بدن یا روح و ... ایجاد کند ⬅️ مضرّ به حالش می شود، ملائم نیست، یا گاهی پرورش وجودش این است که یک دسته خوشی ها برایش مطرح باشد که به سمتش برود. ☑️غذا خوش است تا بخورد ⬅️ بدنش قوّت بگیرد، کارش امتداد پیدا کند. ⬅️پرورش پیدا کند؛ ⬅️کودک است، بزرگ شود. ما می‌گوییم یک نوع میل و کشش و نفرت وجودی در حیوان و انسان گذاشته اند. ❓کشش وجودی و نفرت وجودی یعنی چه؟ ❌یعنی اینجا تصمیم مطرح نیست. ما عنوان می دهیم "خود به خود". خودبه خود میل به ملائم و تنفر از ناملائم و منافر دارد. ✅اصلاً در دستگاه خلقت، لذّت و ألم هر جا به هر نحوی هست، قرار است این کار را بکند. 🗂 جلسه هشتم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
📚 کتاب تو هنوز یک شیری 🖊 نویسنده: مونا سادات خضرایی در داستان تو هنوز یک شیری «دم منگوله‌ای» شیری‌ است که در شناخت خود از نعمتِ راهنما محروم مانده و این محرومیت او را از اصل خود دور کرده‌است. گم شدن دم‌منگوله‌ای در دشت و گرفتار شدن او در چاله، اولین چالش در زندگی اوست. اما او چنان با ماهیت اصلی وجود خویش بیگانه است که دشمنان را به عنوان دوست می‌پذیرد و نیمی از عمر خویش را در میان آنان به نارضایتی سپری می‌کند. در مواجه با این داستان کودک می‌آموزد که رسیدن به ریشه و شناختن اصل خود مهم‌ترین قدمِ هر انسان در مسیر زندگی است. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 الگوی سلوک شرعی در راه خدا ✏️ رهبر انقلاب: ما در بین سلسله‌ی علمی فقهی و حِکمی خودمان در حوزه‌های علمیه یک جریان خاص‌الخاص داریم که میتواند برای همه الگو باشد... ✏️ این حرکت عظیم سلوکی و ریاضتی را نه با طرق من‌درآوردی و تخیّلی - مثل بعضی از سلسله‌ها و دکانهای تصوّف و عرفان و مانند اینها - بلکه صرفاً از طریق شرع مقدّس آن هم با خبرویت بالا، به دست آوردند. همین سلسله‌ی مرحوم آقای قاضی همه‌شان مجتهدین طراز اول بودند. ۱۳۹۱/۴/۲۶ 🗓 ۶ ربیع الاول، سالروز درگذشت آیت‌الله حاج میرزا علی آقای قاضی 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰قسمت صد و هفتاد و هفتم🔰 ▪️مقاله ثالثه: در مقارنات نماز باب چهارم : در ذکر شمّه ای از آداب قرائت و پاره ای از اسرار آن فصل سوم 🔶 اکنون كه مقاصد ومطالب این صحيفه الهي را دانستی ⬅️ 📌(باید) به كتاب شريف الهی نظر تعليم داشته باشی؛ 📌و آن را كتاب تعليم و افاده بدانی؛ 📌و خود را موظف به تعلیم و استفاده بدانی. ✅ اینكه استفاده ما از این كتاب بزرگ بسیار كم است برای همین است که: 🔹 یا به آن نظر تعليم و تعلم نداريم؛ قرائت قرآن می كنيم برای ثواب و اجر و لذا چهل سال قرآن شريف را می خوانيم و به هيچ وجه از آن استفاده حاصل نشود جز اجر و ثوابِ قرائت؛ 🔹و یا اگر نظر تعليم داشته باشیم به نكات بديعه و بیانیه و وجوه اعجاز آن و قدری بالاتر جهات تاريخی و سبب نزول آيات ... وديگر امور عرضيّة خارج از مقصد كه خود آنها موجب احتجاب از قرآن و غفلت از ذكر الهی است سر و كار داريم. ❌به عقیده نویسنده تاكنون تفسير براى كتاب خدا نوشته نشده؛ 🖌بايدمفسر در هر قصه از قصص آن بلكه هر آیه از آيات آن 👈 جهت اهتداء به عالم غيب و حیث راه نمائی به طریق سعادت و سلوک طریق معرفت و انسانيت را به متعلم بفهماند. 👈 مفسر بايد شئون الهيه را به مردم تعليم كند و مردم بايد براى تعلّم شئون الهيه به آن رجوع كنند تا استفاده از آن حاصل شود. ☘ "و نُنَزِّلُ مِنَ القرآنِ ما هو شِفاءٌ و رَحمَةٌ لِلمُؤمِنينَ و لا يَزيدُ الظّالِمينَ إلّا خَساراً " ⁉️چه خسارتی بالاتر از اینکه سى يا چهل سال كتاب الهی را قرائت كنيم و به تفاسير رجوع كنيم و از مقاصد آن باز مانیم. 📚آداب الصلوة| صفحه ۲۱۱ تا ۲۱۵
▪️موافقان ▪️شیعیان ▪️مخالفان ▪️غیرمعتقدان ✔️همه ⚫️ به فضل امام حسن عسکری سلام‌الله‌علیه ⚫️ به علم او ⚫️ به تقوای او ⚫️ به طهارت او ⚫️ به عصمت او ⚫️ به شجاعت او در مقابل دشمنان ⚫️ به صبر و استقامت او در برابر سختی‌ها شهادت دادند و اعتراف کردند. ◾️ این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست و هشت سال داشت، این می‌شود الگو. علیه‌السلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 بهجت و سعادت ▪️قسمت پنجم: تعریف لذت و درد 🖌یادداشت ششم 🔹کودک چرا انقدر از خیال و داستان لذّت می برد؟ ✅چون لذت خیالی کمال اوست و باید باشد. حالا بعداً [بوعلی] می‌گوید: ❌همه لذت انسان فقط نباید خیالی باشد. نه اینکه نباید باشد. اگر غذا نباشد و میل به غذا نباشد، نمی شود. [برای] بقای نوعِ انسان لازم است که یک دسته میل ها باشد. ◀️هم بقای انسان، ◀️هم وجود انسان، ◀️هم پرورشِ انسان. ❓پرورش یعنی چه؟ یعنی بخواهد به دسته ای از کمالاتش برسد، خداوند سبحان جوری در دستگاه وجودی اش تعبیه کرده، آن چه که موجب پرورشش می شود به آن میل دارد. ☑️مثلاً فرض کنید، اگر ما میل به غذا نداشتیم و تنفر داشتیم، چه می شد؟ ☑️بعضی از بچه ها را می بینید یک بیماری دارد [از غذا] تنفّر دارد، بیچاره می شویم این بنده خدا را بخواهیم نگه داریم. ❓چه کار باید بکنیم؟ باید به زحمت و به انواع حیَل غذا را بدهیم بخورد. نمی خورد ⬅️باید یک میلی باشد که بکِشد. ❓این میل چه می شود؟ لذّت بردن. ✅باید در کامش لذّتی داشته باشد، تبدیل به میل و کشش وجودی شود. پس حالا آن ادراک ملایم⬅️ یعنی یک نوع کِششِ وجودی به سمت آن چیزی که یک نوع بقایِ خود یا پرورشِ خود را دربردارد. ✅ پس در واقع ما می توانیم بگوییم لذّت و ألم یک میل و تنفّرِ وجودی است ❌اصلاً بحث یک نوع میل و تنفّرِ خودساخته نیست. به اصطلاح ◀️جِبلّی بشر، ◀️در ذات بشر، ◀️در وجود بشر و در وجودِ حیوان گذاشته شده است. 🗂 جلسه هشتم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 ازدواج، يك هويت دينی 💎 ارزش زن به عنوان هويت دينی وقتي روشن می‌شود كه گوشه‌ای از اسرار نكاح و رموز ازدواج از زبانِ صاحبِ وحی بازگو شود تا معلوم گردد كه: ❌ زن نه تنها ملعبه مرد نيست. ❌ و نه تنها وابسته نمی‌باشد. ❌ و نه تنها ابزار نيست. ❗️ بلكه ✔️ چون بنيان مرصوصی است كه: 🔺 مرد را از پرتگاه دوزخ مي رهاند و از انحراف نجات مي دهد. 🔺 و باهم از خطر تيرگی و تاريكی، آسوده می‌شوند. 🔺 و هماهنگِ هم راهِ فلاح و صلاح و نجاح را طی می‌كنند. 🔺 از طلاح و تباه و تبار می‌رهند. ادامه در پست بعد👇👇👇
✨ رسول اكرم حضرت محمد بن عبداللَّه صلي الله عليه وآله چنين می‌فرمايد: «مَنْ تزوّج أحرز نصف دينه» (جامع احادیث شیعه، جلد ۲۰, صفحه ۸) 🔸يعني مردي كه با زن ازدواج نمايد و زني كه با مرد عقدِ زناشويي ببندد هركدام نصف دين خود را حفظ نموده اند. 🔸 يعني هويّتِ مرد براي زن در نكاح و نيز هويتِ زن براي مرد در ازدواج يك هويت ديني است نه غريزي و آميزش حيواني كه در هر نر و ماده اي يافت می‌شود. ✨و باز پيامبر گرامي اسلام صلي الله عليه وآله مي فرمايد: «ما من شابٍّ تزوّج في حداثة سنّه الّا عجّ شيطانه، يا ويله عَصَمَ منّي ثُلْثَي دينه فليتّقِ اللَّهَ العبدُ في الثلث الآخر» (جامع احادیث شیعه ،ج۲۰, صفحه ۸) 🔸يعني هيچ جواني نيست كه در عنفوانِ جواني ازدواج نمايد مگر آن كه شيطانِ مراقب وي ناله بر مي‌آورد كه «او دو سوم دين خود را از من حفظ نموده است»، بنده خدا بعد از ازدواج بايد درباره يك سومِ ديگرِ دين خود پرهيزكار باشد. 🔸در اين‌حال مرد يا زن جوان كه پيوند زندگي مشترك را می‌بندند با اين عمل بخشِ مهمّ دينِ خود را حفظ مي نمايند. ✔️ چنين نگرش ملكوتي به زن و نگاه الهي به ازدواج و بينش آسماني به تشكيل كانونِ مشترك زناشويي هرگز مرد را وابسته يا آزاد نمی‌بيند و زن را نيز از نگاه وابستگي و ابزاري مصون می‌داند. 🌸 پست ویژه ازدواج آسمانی حضرت خدیجه و حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
📣🔴📣🔴📣🔴📣🔴 📅به توفیق الهی سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ آغاز می‌شود. 📋به اطلاع اساتید و اساتید همراه گرامی و خواهران دانش‌پژوه حضوری و مجازی می‌رساند؛ 🎗 مراسم افتتاحیه: 🔶 روز دوشنبه ۲ مهر ماه 🕓 ساعت ۱۳ برگزار می‌شود. 🕌 مکان: چهارمردان، کوچه ۴، فرعی ۳، مسجد آیت الله جوادی آملی، زیر زمین. 📝 سروران گرامی لطفاً حضورتان را تا یکشنبه ظهر به آیدی زیر اطلاع دهید: @Bagherain11 🔺 این جلسه ویژه خواهران ِ: ▪️اساتید ▪️اساتید همراه ▪️دانش پژوهان مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام می‌باشد. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
📚کتاب خانه قبلی، خانه بعدی 🖌شاعر: فایزه زرافشان این کتاب، از مجموعه کتاب‌های «انسان شناسی برای کودکان» است که سعی دارد به تفهیم یکی از عمیق‌ترین و در عین حال پایه‌ای‌ترین مفاهیم انسان شناسی در ذهن کودک بپردازد. که از آن با عنوان «نسبت بین دنیا و آخرت» یاد می‌کنیم. در این مبحث، کودک آرام آرام در می‌یابد که دنیا نیز بستری برای تهیه امکانات و شرایط لازم برای بهره‌وری از نعمت‌های ابدیت است، همان‌گونه که رحم مادر بستری برای ایجاد اندام‌ها و امکانات لازم برای زندگی در دنیاست. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و هفتاد و هشتم🔰 ▪️مقاله ثالثه: در مقارنات نماز باب چهارم : در ذکر شمّه ای از آداب قرائت و پاره ای از اسرار آن فصل چهارم 🔶 یکی دیگر از آداب مهمه(قرآن): 👈رفع موانع استفاده است و این حجابها بسیار است که ما به بعضی از آن اشاره نمائیم. 1⃣ یکی از حجابهای بزرگ حجاب خودبینی است که شخص متعلم، خود را به واسطه این حجاب مستغنی بیند و نیازمند به استفاده نداند؛ ❌ این از شاهکارهای مهم شیطان است که همیشه کمالات موهومی را بر انسان جلوه دهد و انسان را به آنچه که دارد راضی و قانع کند. ‼️حتی فیلسوف و حکیم و عارفِ اصطلاحی را محبوس کند در حجاب غلیظ اصطلاحات و مفاهیم و امثال آن. 2⃣ یکی دیگر از حجب، حجاب آراء فاسده و مسالک و مذاهب باطله است. که این 📍گاهی از سوء استعداد خود شخص است؛ 📍و اغلب از تبعیّت و تقلید پیدا شود. ✔️مثلا اگر اعتقاد فاسدی به مجرد استماع از پدر و مادر یا بعضی از جَهَلِه از اهل منبر در دل ما راسخ شده باشد این عقیده حاجب شود مابین ما و آيات شريفه الهیه. 🔷 رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلّم بخ حسب روایت کافی شريف فرموده: " إنّما العِلمُ ثلاثَةٌ آيةٌ مُحكَمَةٌ و فَريضَةٌ عادِلَةٌ و سُنَّةٌ قائِمَةٌ "قرآن شريف حامل اين علوم است. 🖌اگر ما از قرآن این علوم را فرا گرفتیم آنرا مهجور نگذاشتیم؛ 🖌اگر دعوت های قرآن را پذیرفتیم؛ اگر ما از مواعظ خدایتعالی و مواعظ انبیاء وحكماء موعظت گرفتیم قرآن رامهجور نگذاشتیم ؛ ❌و الّا غور در صورت ظاهر قرآن نیز اخلاد الی الارض است و از وساوس شیطان است. 📚آداب الصلوة| صفحه ۲۱۵ تا ۲۲۰
🔰 بهجت و سعادت ▪️قسمت پنجم: تعریف لذت و درد 🖌یادداشت هفتم 🔹خیر چیست؟ هر چیزی که موردِ گزینش و طلب قرار می گیرد، مطلوبش هست، مطلوب وجودی [و] کشش وجودی⬅️ یعنی دوست دارد به او برسد. ❓لذّت چیست؟ ادراکِ حضوری امر ملایم است. ❓امر ملایم چیست؟ آن است که گوارایِ مدرِک باشد، مطلوبش باشد. ❓مطلوب یعنی چه؟ یعنی خیرش باشد. لذا احساسِ خوشی، با این تحلیل ها می شود احساسِ امر خیر⬅️ ادراک کننده احساسِ خیر و خوبی و گوارایی کند. ▫️ درمورد ألم باید بگوییم برای مدرِک سخت و ناگوار و تلخ و نامطلوب باشد. ❓گوارا نزدِ مدرِک یا گوارا به طور مطلق؟ درست است گوارا اصلش به لحاظ کشش وجودی و یک ارتباط وجودی دارد، ✅نفس الامر هم باید مثلاً خیر باشد، ولی تا مدرِک احساس نکند که نمی شود. ✅پس باید نزد مدرِک خیر باشد ❓نزد مدرک یعنی در گمانش؟ خیر "گمان" منظور نیست. ⬅️ بلکه مدرک به لحاظِ وجودی احساسِ خوشی کند. ✅نزدِ مدرک به لحاظ وجودی خوش و گوارا باشد. 🗂 جلسه هشتم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 پیامبر محبت وجود مبارك رسول اكرم صلي الله عليه وآله گرچه معلم كتاب و حكمت است (یوتی الکتاب و الحکمه) اما اين تعليم، لقب عام است كه همه رهبران الهی دارای آن لقب می‌باشند. 💎 لقب اختصاصی آن حضرت كه نمايانگر رشته تخصصی اوست، همانا محبت است. ✔️ او حبيب اللّه است و ✔️امتش امت حبيب اللّه ✔️و اگر گفته شد حبيب اللَّه تدريس می‌كند، يعنی درس محبت می‌دهد. 🔹 او معلم محبت و پيامبر محبت است... https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 سه‌گانۀ ولایت، شهادت، امید (در بیان آیت‌الله یزدان‌پناه) 🔸شیعه سه اندیشه ممتاز دارد که محرک اصلی حرکتِ شیعیان در تاریخ است؛ یکی ولایت است، دیگری شهادت و سومی امید است. 🔹این را در سه امام می‌توان دید: 1⃣ اولی در حضرت امیر علیه‌السلام و در فرزندان آن حضرت. 2⃣ دومی یعنی شهادت در امام حسین علیه‌السلام 3⃣ سومی که امید باشد در قیام حضرت حجت عج و آینده نورانی و مملوّ از رحمت الهی. 🔻این سه، بنیان معنای ولایت پذیری، شهادت طلبی(شهادت پذیری با همه آثارش)، و امیدواری به قیام حضرت حجت ع است. همیشه شیعه با این سه عنصر نفس می کشد. در این بین ولایت‌پذیری محور است، شهادت‌طلبی محرک است، و امید همواره توجه به غایت و هدف است. 🔹کسی که منطق احدی الحسنین و منطق شهادت فی الله را پذیرفت، اساسا کسی که اندیشه شهادت دارد فعل و کنشش به اتمام نمی‌رسد. به علاوه هر جا مظلومی در خطر و ظلم باشد او حضور می‌یابد و در این حضور مرز نمی‌شناسد و این بی‌مرزی از جهت عمق کار است. کسی که می خواهد شهید فی الله بشود پایانی تصور نمی‌کند، می داند هنوز خیلی کار دارد، قد و قامتش اخلاص و کنش اجتماعی‌اش بی پایان می‌شود. 🔻حضرت امام ره نیز کار را برای خدا انجام داد و چون برای خدا کار کرد، کارش نامتناهی شد. بدین‌سان اخلاص می‌تواند موجب توحد اجتماعی شود و اساسا اخلاص است که کرانه‌های کنش فردی و اجتماعی را برمی‌دارد و آن را به امری بی‌نهایت بدل می‌کند. https://eitaa.com/Habibollah_Babai
هدایت شده از آرشیوکانال
🔰 مبغوض ترین حلال ▪️ قسمت دوم 📍 اهتمام اسلام به اصول خانواده و تحذير آن از طلاق، با بررسی احكام و شرايط و حدود آن كاملاً معلوم می‌شود. ❌ مثلاً يكی از شرايط صحت طلاق، حضور دو فرد عادل است كه اگر دو شاهد مزبور عادل نبودند طلاق باطل است؛ گرچه طلاق دهنده به حكم يا موضوع آگاه نبوده باشد. به طوری كه اگر بعد از اجرای طلاق، معلوم شود كه يكی از آن دو نفر اصلاً عادل نبود يا در ظرف استماع طلاق و حضور در جلسه آن عادل نبوده است، طلاق باطل خواهد بود. جريان اشتراط صحت طلاق به عدالت شاهد، نظير اشتراط صحت نماز جماعت به عدالت امام جماعت نيست؛ زيرا در آنجا احراز عدالت شرط است نه خود عدالت، لذا كشف خلاف در آنجا راه ندارد. يعنی اگر بعداً معلوم شود كه امام جماعت عادل نبود، شرط صحت اقتدا كه احراز عدالت است از بين نرفته بود بلكه عدالت كه شرط نبود مفقود بود، يعنی آنچه شرط بود، محقق شد و آنچه محقق نشد، شرط نبود برخلاف اعتبار عدالت در شاهدان صحنه طلاق كه خود عدالت شرط مي باشد نه احراز آن. و چون شرايط صحت طلاق زياد و تحصيل آن آسان نيست، لذا قهراً طلاق در اسلام به سهولت محقق نمی‌شود و برای اهتمام ديگر به جريان طلاق رواياتی از اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام رسيده است كه اگر ولايت امور مسلمين به دست ما باشد ما حتماً آنها را با شمشير وادار می‌كنيم كه در طلاق همه شرايط صحت آن را رعايت كنند. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
💠 برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جاری مدرسه علمیه باقرین علیهما السلام 💠 ✨ با حضور استاد ارجمند حجت السلام والمسلمین امینی نژاد زید عزه 📍این مراسم روز دوشنبه ۲ مهر ماه در مدرسه باقرین علیهماالسلام برگزار شد.