eitaa logo
مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
2.5هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
96 ویدیو
27 فایل
» کانال مدرسه علمیه حکمت وعرفان باقرین (علیهما السلام) » مدرسه علوم اسلامی، ویژه خواهران » تحت اشراف استاد گران‌قدر، حجة الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان پناه. پذیرش👇 تخصصی: @EmamReza5 عمومی: @hekmat_baqerain ادمین کانال: @Bagherain11
مشاهده در ایتا
دانلود
arbein 98 _6.mp3
7.25M
🔰 سلسله درس‌گفتارهای آمل 🔹دهه صفر/۱۳۹۸ 🔺 جلسه ششم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
arbein 98 _7.mp3
6.76M
🔰 سلسله درس‌گفتارهای آمل 🔹دهه صفر/۱۳۹۸ 🔺 جلسه هفتم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
arbein 98 _8.mp3
6.35M
🔰 سلسله درس‌گفتارهای آمل 🔹دهه صفر/۱۳۹۸ 🔺 جلسه هشتم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
arbein 98 _9 .mp3
6.94M
🔰 سلسله درس‌گفتارهای آمل 🔹دهه صفر/۱۳۹۸ 🔺 جلسه نهم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 قسمت پنجاه و پنجم 🇮🇷سر بر آوردن انقلاب اسلامی ایران، این پدیده‏ معجزآسا، درست در اوج هیاهوی مادی‏‌گری و اسلام‏‌ستیزیِ چپ و راست فكری و سیاسی ➕و آنگاه مقاومت و استحكام آن در برابر ضربات سیاسی و نظامی و اقتصادی و تبلیغاتی كه از همه سو نواخته می‏‌شد، ⬅️در دنیای اسلام امیدی تازه برانگیخت و شوری در دل‌ها پدید آورد. 🇮🇷هرچه زمان گذشته‌است، این استحكام- به‏ حول و قوه‏ الهی- بیشتر و آن امید ریشه‏‌دارتر شده است. 🇮🇷در طول سه دهه‏‌ای كه بر این ماجرا می‏‌گذرد، خاورمیانه و كشورهای مسلمان آسیا و آفریقا، صحنه‏ این هماوردی پیروزمندانه است. ۱۳۸۷/۰۹/۱۷ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
✅ بنیه آدمی منای عالم است که همه عالم را ذبح می کند. ✅ ذبح می کند یعنی قابل خوراک می کند یعنی به آن جان می دهد و خوراک آدمی می شود 💠 مثل وقتی که گوسفند را وقتی ذبح می کنیم بسم الله الرحمن الرحیم می گوییم و قابل خوراک آدمی می کنیم زیرا بسم الله الرحمن الرحیم به آن جان می دهد 💠 یا در ابتدای غذا یا هر کاری بسم الله الرحمن الرحیم می گوییم به آن ها جان می دهیم. ✅ هر اندازه که جان آدم منا شود قربانگاه می شود. قربانگاه می شود ⬅️ یعنی اشیا در آن جا ذبح می شوند. وقتی می گوییم لا اله الا الله یعنی عالم را ذبح می کنیم چون عالم جان ندارد و هستی ندارد بلکه نمود است و آمده است تا هستی را نشان بدهد. این نزول قرآن شریف است.✨ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و شصت و پنجم🔰 🔹حالت فنایی که پس از تابیدن نور طامس ایجاد می‌شود ⬅️ 🌫 و انسان را محو می‌کند. ✅ شخص را به جایی می‌رساند که ☀️که فقط این نور هست که فراگیر شده. ❌هم ما سوی الله محو می‌شود و هم خود سالم گم می‌شود. ⬅️بنده خدایی این حال را داشت. و این حالش ادامه داشت. ◀️در عین حال که این سویی هم شد، همان حال را هم داشت. روزی او با پنج نفر از دوستانش در مینی بوس نشسته بودند. و این شخص رفته بود کرایه مینی بوس را بدهد. ◀️تعداد را که می‌شمرد می‌گفت: یک، دو، سه،چهار، پنج، و کرایه پنج نفر را می‌دهد. ❗️ راننده گفت: شما شش نفر هستید! ❌این مرتبا می‌شمرد ولی خودش را حساب نمی‌کرد ❗️مثل اینکه وجود ندارد. محو شدن این گونه است که شخص خودش را گم می کند؛ ✅ این خود گم کردن را شیخ اشراق توضیح می‌،دهد. که ما از آن تعبیر می کنیم به⬇️ 🔻حذف بشریت🔺 🗂جلسه بیست و سوم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 امام هادی علیه‌السلام: «من التقی الله یتقی و من أطاع الله یطاع» هر کس از خدا بترسد، مردم از او بترسند و هر که خدا را اطاعت کند، از او اطاعت کنند. 📚 بحارالانوار ج ۱۸۶/۶۸ علیه‌السلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 معرفی‌نامه علامه طباطبایی ره ▪️ قسمت هفدهم (قسمت پایانی) 🔹خاتمه اين چند سطر را به طور عجاله به اندازه درايت خودم از معظم له تحرير و به حضور ارباب فضل تقديم داشتم و مقرّم كه حق ترجمه را در حق صاحب ترجمه ايفا نكرده‌ام. 🔻هر چند 🌱مرد را صد سال عم و خال او 🌱يك سر موئى نداند حال او 🌾ولى باز اميد است كه در فرصت بيشتر وظيفه قدرشناسیم را نسبت به ساحت مقدس آن جناب و برادر مكرم او حضرت آية الله جامع المعقول و المنقول آقا سيد محمد حسن الهى قاضى طباطبائى قدس سره العزيز و روحى له الفداء كه آن هر دو سرور و مولايم بر اين بنده كمترين ناچيز، حقوق تعليم و تأديب بسيار دارند، به پيشگاه مردم صاحبدل عرضه بدارم. ✨ اميرالمؤمنين عليه السلام فرمود: «لقد علمنى رسول الله صلى الله عليه و آله ألف باب يفتح كل باب ألف باب» ✨ و عن زرارة و أبى بصير عن الباقر و الصادق عليهما السلام قالا: «علينا أن نلقى اليكم الاصول و عليكم أن تفرعوا» من از مدح و ثناى مجد و سناى آن جلسه‌هاى صبح سعادت كه ساليانى دراز در حضور باهر النور استاد تعليم و تأديب علامه طباطبائى، ابواب رحمت از القاى اصول معارف الهيه به روى ما گشوده مى شد، ناتوانم. جزاه الله عن الاسلام والمسلمين خير جزاء العاملين ✨ قوله سبحانه: «انا لا نضيع أجر من أحسن عملا دعويهم فيها سبحانك اللهم و تحيتهم فيها سلام و آخر دعويهم ان الحمد الله رب العالمين» قم/ حسن حسن زاده آملى https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 ظرافت گرایش قلبی 🔶 قرآن كريم از اين جهت خطاب‌های مختلفی دارد. بخشی از آيات مربوط به عقل و انديشه و تفكر است كه: 🔺با (أفلا تعقلون) (آل عمران/65) 🔺يا (أفلا تتفكّرون) (انعام/50) همراه است. 🔷 و بخشی از اين‌ها مربوط به راه عمل است. آنجا كه میفرمايد: (أتأمرون النّاس بالبرّ وتنسون أنفسكم أفلا تعقلون) (بقره /44) آيا امر مي كنيد مردم را به نيكي كردن حال آن كه فراموش مي كنيد خودتان را، آيا نمي انديشيد؟ ❗️به واعظان غير متّعظ مي‌گويد: چرا ديگران را نصيحت مي‌كنيد و خودتان را فراموش مي‌كنيد؟ مگر عاقل نيستيد؟ ✔️اين عقل، عقل عملي است. ✨قرآن كريم در اكثر موارد تفكّر و تعقّل را كنار هم جمع مي‌كند اما در هيچ جاي قرآن، سوره‌اي نداريم كه ترجيع بندش فكر باشد. ولي يكي از سور قرآن ذكر و تذكر را ترجيع بند آيات خود نموده است. در سوره مباركه قمر مكرّر فرموده است: (ولقد يسّرنا القرآن للذّكر فهل من مدّكر) (قمر/17) ادامه در پست بعدی 👇👇👇
در سوره مباركه قمر مكرّر فرموده است: (ولقد يسّرنا القرآن للذّكر فهل من مدّكر) (قمر/17) محققاً قرآن را براي عبرت گرفتن آسان نموده‌ايم، پس آيا عبرت گيرنده اي هست؟ 🔍قرآن كتاب انديشه و فكر هم است و آيات فراواني در قرآن ما را به انديشه و فكر مي‌خواند. 📍اما نمي فرمايد آيا كسي هست كه عالم بشود؟ بلكه مي فرمايد آيا كسي هست كه متنبّه و بيدار بشود؟ آيا اهل ذكر، هست؟ ✔️گاهي انسان علم گراست و كوشش خود را به حوزه و دانشگاه بسنده مي كند و مي گويد: وظيفه من درس و كتاب و بحث و علم است، اما كساني هم هستند كه مي گويند: حوزه و دانشگاه هر دو وسيله است تا انسان از تفكر به تذكر برسد. وقتي خدا مي گويد: كتاب من، كتاب ذكر است و آن را براي تذكر و تذكره فرستاده ام و آيا كسي هست كه متذكر شود، كلام خداوند به منزله «هل من ناصر» خدا است. 🔺او در اين تعبيرها «هل من متذكر» طلب مي كند، آيا كسي هست به ياد من باشد؟ ✔️ در اين مقام است كه اگر زن ها زودتر از مردها لبيك نگويند حداقل هم صدا خواهند بود. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
علیه السلام پیغمبر اکرم هم المیزان است؛ یعنی خوب و بد را باید با پیغمبر بسنجیم. 🌾مولوی درباره حضرت امیر علیه السلام فرمایش خیلی سنگینی دارد؛ یعنی اگر همه عالم جمع شوند و بخواهند تعریف حضرت امیر علیه السلام را بکنند مثل این شعر نیست: 🔹 تو ترازوی احد جو بوده‌ای 🔹 بل زبانه هر ترازو بوده‌ای تو زبانه هر ترازو بوده‌ای⬅️ یعنی ترازوها را نیز با تو می‌سنجند! ⚖ ترازو وسیله سنجش است، حالا خود ترازو را با چه وسیله‌ای باید بسنجیم؟ ✅ خود ترازو را با حضرت امیر علیه السلام و با پیغمبر صلوات الله علیه باید بسنجیم. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab